eitaa logo
ام الا ئمه سلام‌الله‌علیها
161 دنبال‌کننده
1.7هزار عکس
3.9هزار ویدیو
154 فایل
ارتباط با ادمین: @abolfazl1392
مشاهده در ایتا
دانلود
💠 ایرانیان در ۲۶ فروردین چه زیبا نشان دادند اهل‌سنت‌ند! ۲ - بیست و هشتم فروردین ۱۴۰۳ ✍ محمد سعادتمند بیشتر از شش ماه ببینی کثیف‌ترین موجوداتِ انسان‌نما چگونه کودکان مظلوم را دارند زیر رگباری از بمب‌ها به شهادت می‌رسانند و تو مجبور باشی که فقط تماشا کنی و خون خونت را بخورد! و هِی پای تلویزیون و فضای مجازی تصاویر معصوم‌شان را نگاه کنی و زیر لب بگویی: "بِأَيِّ ذَنْبٍ قُتِلَتْ"[۱] هرچه غیرتی‌تر باشی سخت‌تر است! اینکه بشنوی حالا که دست‌شان به حماس نمی‌رسد چگونه زنان را زیر آوار ساختمان‌ها گیر می‌اندازند و مستأصل می‌کنند. اما الان وقت تصمیم‌گرفتن است. جامعه جهانی هر جوری بزنیم احتمالا به ما حق می‌دهند. کجا را زیر ضربه بگذاریم که دل‌مان بیشتر خنک شود؟ یک لحظه سکانس را به عقب ببریم... آیه ۲۰ سوره فتح، وقتی دارد در مورد جنگ مسلمانان با یهودی‌های خیبر صحبت می‌کند، می‌گوید ای پیامبر! "لِتَكُونَ آيَةً لِلْمُؤْمِنينَ" داستان خیبر باعث شد تو برای مؤمنین یک معیار شوی! معیار چه؟ اینکه می‌شود با خدا بود و بر یهودی‌های کافر [۲] و نامَرد پیروز شد. می‌شود دین خدا را رعایت کرد و در عوض‌ش خدا هم همه‌جوره برایت مایه می‌گذارد و قهرمان‌ت می‌کند. مگر پیامبر در جنگ خیبر چه کرد که خدا اینگونه از او قهرمان می‌سازد؟ تصور کنید! یهودیان بنی نضیر انواع گرفتاری‌ها را برای حکومت پیامبر ایجاد کرده‌اند، از خون‌های بسیاری که در فتنه‌های مختلف بر زمين ریخته شد مسبب‌ش اینها هستند تا تنور برخی از جنگ‌های بزرگ که با فتنه‌انگیزیِ این بی‌دین‌ها گرم شده. حالا وقتش رسیده پیامبر، خشم انقلابی خود را بر سرشان خالی کند. همه هم حق می‌دهند. بالاخره صدتا ضربه خورده و الان قرار است نه یک انتقام جدی بلکه یک سیلی به گوش یهودی‌های خیبر بزند. اما اصحاب‌ش می‌گویند یکی از دغدغه‌های جدی او این بود: "حواستان باشد زنان و کودکان یهودی کُشته نشوند" [۳] در عملیات وعده صادق، بار دیگر دنیا به چشم خود دید که روش و سنت رسول خدا در جنگ با یهودیانِ خیبر توسط آیت الله سید علی خامنه‌ای زنده شد. او با اینکه قدرت داشت، نشان داد که بیش از بسیاری، اهل رعایت سنت است. درود بر خامنه‌ای قدرتمند که در اوج جنگ هم مهربانی فراموش‌ش نمی‌شود. [۱] آیه ۹ سوره تکویر [۲] اگر می‌پرسی چرا می‌گوییم یهودی‌های کافر، اینجا را ببین! [۳] فَنَهَاهُمْ عَنْ قَتْلِ النِّسَاءِ وَالْوِلْدَانِ. مصنف (ابن ابی شیبه)، ج۶، ص۴۸۲ و ج۷، ص۳۹۶ @omolaemeh313
💠 روایت دفاع فاتحانه! ۳ - بیست و نهم فروردین ۱۴۰۳ ✍ محمد سعادتمند حالا که عملیات "وعده صادق" پیروزمندانه اجرا شده، باید برای مردم روایت کنیم. [۱] روایت چه؟ روایت‌کردن از اینکه درست است ما پیروز شدیم ولی مردم عزیز! یادتان باشد که ما تجاوزگر و جنگ‌طلب نیستیم و جنگ را طرف مقابل شروع کرده. مومنین معمولا وقتی در جنگ پیروز می‌شوند اولویت‌شان این است که مارش پیروزی بنوازند و بر طبل شادانه بکوبند اما خدا و اهل‌بیت علیهم السلام تازه شروع به روایت می‌کنند. غزوه ذی‌أمر با پیروزی تمام شده اما خدا در آیه ۱۱ سوره مائده می‌فرماید "مردم! پیامبر جنگ را راه نیانداخته بود... اول آنها شروع کردند" (يا أَيُّهَا الَّذينَ آمَنُوا اذْكُرُوا ... إِذْ هَمَّ قَوْمٌ أَنْ يَبْسُطُوا إِلَيْكُمْ أَيْدِيَهُمْ) و بعد خدا کمک کرد و شما پیروز شدید (فَكَفَّ أَيْدِيَهُمْ عَنْكُمْ). جنگ احزاب با آن‌همه سختی‌اش با پیروزی تمام شده اما خدا در آیه ۹ سوره احزاب، وقتی شروع می‌کند به روایت‌کردن می‌گوید: " مردم! یادتان می‌آید اول آنها حمله کردند" (يا أَيُّهَا الَّذينَ آمَنُوا اذْكُرُوا ... إِذْ جاءَتْكُمْ جُنُودٌ) بعد خدا شما را یاری کرد و ... (فَأَرْسَلْنا عَلَيْهِمْ ريحاً). جنگ جمل با فتح و ظفر به اتمام رسیده اما مولای متقیان به شیعیانش نامه نوشته و مفصل از جنایات جملی‌ها گفته! اینکه اینها چه افراد پاکی را به قتل رساندند که من مجبور شدم وارد جنگ شوم: "حکیم بن جبله را به همراه ۷۰ تن از بهترین مؤمنین در بصره کشتند. استاندار من، عثمان بن حُنَیف را با فریب دستگیر کرده، تمام موهای سر و صورت‌ش را کَندند و تکه‌تکه‌اش کردند." [۲] و از این دست تبیین‌ها... در گعده‌هایی که در مسجد با مردم داشته همین روایت را ادامه داده: "من اول و آخر باید با جملی‌ها می‌جنگیدم ولی اگر دیرتر از این اقدام می‌کردم دست به جنایت‌هایی می‌زدند که دیگر نمی‌شد جبرانش کرد" [۳] یا اصرار بر این مطلب که "من جنگ را شروع نکردم؛ تازه خیلی هم حوصله به خرج دادم که دست بردارند ولی دیدم آدم نمی‌شوند" [۴]. چرا خدا و اهل‌بیت علیهم السلام اینقدر اصرار دارند برای عموم مردم توضیح بدهند که حکومت مؤمنان جنگ‌طلب نیست؟ واضح است! چون مردم اگر چنین حس منفی و مضرّی به حکومت پیدا کنند دیگر با حکومت همراهی نمی‌کنند! و اما روضه مولا: وقتی علی علیه السلام در این روایت دفاع فاتحانه دست‌تنها ماند پس از مدت کوتاهی همین تصویر جنگ‌طلبانه از حکومت مبارکش در ذهن مردم جا گرفت. و کار به جایی رسید که به مردم می‌گفت: "اسم جنگ که می‌آید از کنار علی بن ابیطالب فرار می‌کنید" و مردم در جوابش می‌گفتند چرا تو مثل عثمان، ضربات دشمن را نادیده نمی‌گیری که اینقدر کشور وارد جنگ نشود؟ [۵] صبورانه پاسخ می‌داد: "به خدا قسم آن کسی که به دشمن اجازه بدهد گوشت تن‌ش را ببرد و استخوان‌ش را بشکند حاکم بی‌دین و ضعیفی است. من هیچ‌وقت به خودم اجازه‌ی پذیرفتن چنین ذلتی را نمی‌دهم" [۶] نگذاریم تصویر حکومت مؤمنین در ذهن مردم خراب شود. نگذاریم فرصتِ روایت دفاع فاتحانه از دست برود. از همین الان دست به‌کار شویم... [۱] قبلا در دو موقعیت دیگر، دو الگوی روایت از نگاه قرآن گفته شده. روایت پیشرفت ما و روایت جراحت‌های دشمن. [۲] فَمَثَّلُوا بِهِ كُلَّ اَلْمُثْلَةِ، وَ نَتَفُوا كُلَّ شَعْرَةٍ فِي رَأْسِهِ وَ وَجْهِهِ کشف المحجة (سید بن طاووس)، ص۱۸۳ [۳] فَأَصِيرُ إِلَى مَا كَرِهْتُ أَوَّلًا وَ آخِراً وَ قَدْ أَهْمَلْتُ الْمَرْأَةَ وَ جُنْدَهَا يَفْعَلُونَ مَا وَصَفْتُ بَيْنَ الْفَرِيقَيْنِ مِنَ النَّاسِ [۴] لَمْ أَهْجِمْ عَلَى الْأَمْرِ إِلَّا بَعْدَ مَا قَدَّمْتُ وَ أَخَّرْتُ وَ تَأَنَّيْتُ وَ رَاجَعْتُ وَ أَرْسَلْتُ وَ سَافَرْتُ ... الخصال (شیخ صدوق)، ج۲، ص۳۷۸ [۵] يَا أَمِيرَ الْمُؤْمِنِينَ فَهَلَّا فَعَلْتَ كَمَا فَعَلَ ابْنُ عَفَّانَ‌؟! [۶] وَيْلَكَ إِنَّ فِعْلَ‌ ابْنِ عَفَّانَ لَمَخْزَاةٌ عَلَى مَنْ لَا دِينَ لَهُ ... وَ اللَّهِ إِنَّ امْرَأً يُمَكِّنُ عَدُوَّهُ مِنْ نَفْسِهِ يَخْذَعُ لَحْمَهُ وَ يَهْشِمُ عَظْمَهُ ... لَضَعِيفٌ امالی (شیخ مفید)، ص۱۴۸ @omolaemeh313
💠 پشه‌ای را حکم فرمودم که خیز/خاکش اندر دیدۀ خودبین بریز! ۴ - دوازدهم اردیبهشت ۱۴۰۳ ✍️ محمد سعادتمند من از اینکه در قرآنم از پشه مثال بزنم خجالت نمی‌کشم! [۱] خودم می‌دانم که مثال‌هایم بعدا به انسان‌های شریفی تطبیق می‌شود ولی برای اینکه قدرت خود را نشان دهم باید از موجودی کم‌توان و کوچک مثال بزنم! قدرتی مثل نمرود که در مقابل من طغیان کرده و می‌خواهد به جنگ من بیاید را -اگر بخواهم- می‌توانم به‌راحتی با یک پشه از بین ببرم. [۲] وقتی ابراهیم بت‌شکنی کرد، نمرود دستور داد برای او گودالی درست کنند و ابراهیم را در آن آتش بزنند. ابراهیم را در آن آتش مهیب انداختند [۳] ولی دوست خودمان، ابراهیم را با سلامتی از آن مهلکه بیرون آوردیم؛ در عوض‌ش نمرود را به ضعیف‌ترین نیروهای‌مان واگذار کردیم. [۴] نمرود برای ابراهیم نقشه کشیده بود که او را از بین ببرد، ولی ما بازی را عوض کردیم: نمرود را به خودش و گرفتاری‌های خودش مشغول کردیم. [۵] امروز هم روزگاری است که نمرود زمانه‌تان[۶]، پیروان ابراهیم را در گودالی پر از آتش به نام غزه گیر انداخته و هولوکاست واقعی را با خیال راحت رقم می‌زند؛ به بهانه بت‌شکنی بزرگ آنان در طوفان‌الاقصی. اما من از جایی که فکرش را هم نمی‌کند: از دانشگاه‌های آمریکا، از اوهایو و هاروارد و استنفورد؛ به سراغش می‌آیم. کار را به جوانانی که هیچ سلاحی در دست ندارند سپرده‌ام. من اینگونه‌ام! آنهایی که خیال می‌کنند جایشان مستحکم است و از سر شکم‌سیری شورِ ظلم‌کردن به دیگران را درمی‌آورند، خودم به سراغ‌شان می‌روم، از جایی که فکر نمی‌کنند. [۷] خواست تا لاف خداوندی زند/برج و باروی خدا را بشکند پشه‌ای را حکم فرمودم که خیز/خاکش ‌اندر دیده خودبین بریز [۱] إِنَّ أللهَ لا يَسْتَحْيي أَنْ يَضْرِبَ مَثَلاً ما بَعُوضَةً سوره بقره، آیه ۲۶ [۲] امام صادق علیه السلام: و أهان بها جبارا تمرّد على الله و تجبر... فدخلت في منخره حتى وصلت إلى دماغه فقتلته احتجاج (طبرسی)، ج۲، ص۸۶ [۳] امام صادق علیه السلام: لَمَّا کَسَرَ أَصْنَامَ نُمْرُودَ أَمَرَ بِهِ نُمْرُودُ فَأُوثِقَ وَ عَمِلَ لَهُ حَیْراً وَ جَمَعَ لَهُ فِیهِ الْحَطَبَ وَ أَلْهَبَ فِیهِ النَّارَ ثُمَّ قَذَفَ إِبْرَاهِیمَ ع فِی النَّارِ لِتُحْرِقَهُ الکافی، ج۸، ص۳۷۱ [۴] فَسَلَّطَ اَللَّهُ عَلَيْهِ أَضْعَفَ خَلْقِهِ لِيُرِيَهُ قُدْرَتَهُ وَ عَظَمَتَهُ وَ هِيَ اَلْبَعُوضُ احتجاج (طبرسی)، ج۲، ص۸۶ [۵] قالُوا حَرِّقُوهُ... أَرادُوا بِهِ كَيْداً فَجَعَلْناهُمُ الْأَخْسَرينَ سوره انبیاء، آیه ۶۸ و ۷۰ [۶] برای آشنایی با نوعی از مبارزه با نمرود زمانه اینجا و اینجا را ببینید. [۷] ظَنُّوا أَنَّهُمْ مانِعَتُهُمْ حُصُونُهُمْ مِنَ اللهِ فَأَتاهُمُ اللهُ مِنْ حَيْثُ لَمْ يَحْتَسِبُوا سوره حشر، آیه ۲ @omolaemeh313
💠 نظام تصمیم‌سازیِ جمهوریِ شهید! ۵ - پنجم خرداد ۱۴۰۳ ✍ محمد سعادتمند پیمودن بیش از ۴۰ هزار کیلومتر برای سفرهای استانی و برای شنیدن سخن مردم سرزمینش در دورترین نقاط باعث شد مُزدش را در کوه‌های ورزقان به او اعطا کنند. او برای ساختن نظام تصمیم‌سازی‌ش درست‌ترین تصمیم را گرفت: گرفتن نظر آحاد مردم. و خدا هم او را در همین راه مقدس به فیض شهادت رساند. یکی از تفاوت‌های اصلی در سیره انبیاء و در منش طاغوت‌ها همین است: انبیاء و اولیای الهی امر شده‌اند که دائما با نخبگان و مردمی که مواجب‌بگیر دولتش نیستند مشورت کنند[۱] ولی طاغوت‌ها یک گروه محدود کنار خود دارند و همیشه با همان مَلَأْ ها مشورت کرده و بدون اجازه آنان آب نمی‌خورند.[۲] امیرالمؤمنین علیه‌السلام به کارگزاران خود اینگونه استدلال می‌فرمود: اگر در پشت درهای بسته (و فقط با کمک افرادی معدود) تصمیم بگیرید و در دسترس آحاد مردم نباشید دغدغه‌های مردم و حتی مشکلات اصلی کشور را دقیق متوجه نمی‌شوید.[۳] در واقعه عاشورا نقش همین ملأ ها و افراد به اصطلاح دانشمند که کنار حاکمان تصمیم‌سازی می‌کنند به خوبی پیداست؛ چنانچه زینب کبری سلام الله علیها در شام پس از آنکه در مورد شخصیت یزید ملعون و پدرش معاویه افشاگری می‌کند سخن از فرد یا جریان سومی به میان می‌آورد که به تسویل و وارونه‌جلوه‌دادن اوضاع برای یزید اقدام کرده‌اند.[۴] گفتگوی سرجون یهودی با یزید برای راضی‌کردنش به قتل سیدالشهدا کاملا هویدای همین فردِ سوم است. یک تقابل مهم بین دوستان خدا با دشمنان خدا در حکمرانی وجود دارد: مردم و نخبگانشان را هم در تصمیم‌سازی دخیل می‌کنید یا فقط اکتفا به افراد، گروه‌ها یا حتی سازمان‌های خاص[۵]؟ این سوال همه ما در انتخاباتِ جانشینی شهید جمهور باید باشد. شهید رئیسی انتخاب کرد و مزد این انتخابش را هم گرفت. ما هم برای جایگزین او باید انتخاب کنیم: افرادی که در مدیریت‌های قبلی‌شان پیوسته در میان مردم بوده‌اند یا آنان که فقط در گروه‌های علمیِ خاصی پیدایشان می‌شود. [۱] فَبِما رَحْمَةٍ مِنَ اللهِ لِنْتَ لَهُمْ وَ لَوْ كُنْتَ فَظّاً غَليظَ الْقَلْبِ لَانْفَضُّوا مِنْ حَوْلِكَ فَاعْفُ عَنْهُمْ وَ اسْتَغْفِرْ لَهُمْ وَ شاوِرْهُمْ فِي الْأَمْرِ آیه ۱۵۹ سوره آل عمران [۲] قالَتْ یا أَیُّهَا الْمَلَأُ أَفْتُونِي فِي أَمْرِي ما کُنْتُ قاطِعَةً أَمْراً حَتّى تَشْهَدُونِ (بلقیس گفت: عالى‌جنابان، به من مشورت دهيد كه در اين موقعيت چه بايد بكنم. بناى من اين نبوده و نيست كه بى‌حضور شما تصميمى بگيرم.) آیه ۳۲ سوره نمل اگر اطلاعات بیشتری از این آیات می‌خواهی اینجا را ببین. [۳] فَلاَ تُطَوِّلَنَّ احْتِجَابَکَ عَنْ رَعِيَّتِکَ، فَإِنَّ احْتِجَابَ الْوُلاَةِ عَنِ الرَّعِيَّةِ قِلَّةُ عِلْم بِالاُْمُورِ فَيَصْغُرُ عِنْدَهُمُ الْکَبِيرُ، وَ يَعْظُمُ الصَّغِيرُ. نامه ۵۳ نهج البلاغه [۴] و سيعلم من سوّل لك و مكّنك من رقاب المسلمين بئس للظالمين بدلا اللهوف(سیدبن‌طاووس)، ص۱۰۷ [۵] سازمان‌هایی مثل برنامه و بودجه و مراکزی مثل مرکز بررسی‌های استراتژیک و ... @omolaemeh313
💠 چگونه مُردن؛ مسئله این است! ✍ محمد سعادتمند ۶ - نهم خرداد ۱۴۰۳ آن کاندیداهایی که جلوی چشم میلیون‌ها بیننده تلویزیونی آبروی دیگران را می‌برند و از گناه‌کردن ابایی ندارند خیال می‌کنند نوع مُردن‌شان با سید ابراهیم رئیسی یکی است؟[۱] مرد مؤمنی که در مقابل تهمت‌ها سعه صدرش را از دست نداد و دنبال خدمت بی‌حاشیه و شبانه‌روزی به مردم بود. سید ابراهیم، بنده عزیزمان را به آرزویش، شهادت رساندیم و مردم ایران را با شهادتِ او به بصیرت؛ شما چه؟ دیدید با نوع شهادتش، ممات (مرگ) او را چگونه رقم زدیم؟ جان او را در دامنه کوه‌های بلند، در دورافتاده‌ترین سرزمین‌ها گرفتیم؛ حتی دورافتاده‌تر از روستاهای اطراف ورزقان. قلب همه را موقعی لرزاندیم که فهمیدند حین تلاش مجاهدانه برای حل مشکلات مردم پیکر تماما سوخته‌ی او ساعت‌ها زیر آسمان روی زمین مانده بود. به مولایتان علی بن ابی‌طالب علیه السلام نگاه کنید! حتی برخی از مذهبی‌ها -بجای آنکه با او همکاری کنند تا دستش برای جلوبردن دین خدا در جامعه بازتر شود- به او تهمت بی‌دینی می‌زدند[۲] چه رسد به غیرمذهبی‌ها. اما علی، بنده‌ی عزیز ما، صبوری کرد و خشمگین نشد و به خود گفت: صبر کن! جواب توهین‌هایشان را نده که وعده خدا حق است![۳] کدام وعده؟ همان که گفته بودیم: حتما از مؤمنین دفاع می‌کنیم.[۴] و ما با نوع شهادتش، ممات (مرگ) او را طوری رقم زدیم تا دل همه دوستان و دشمنانش بلرزد.[۵] در محراب مسجد، در حال نماز و در حالت سجده. در عمیق‌ترین لحظه‌ی دینداری جانش را گرفتیم تا آنان که تهمت‌ها به او را باور کرده بودند[۶] مبهوت شوند. ما جبران می‌کنیم، در کوران حوادث خدایتان را فراموش نکنید. مثل علی باشید و مثل پیرو راستینش سید ابراهیم رئیسی... [۱] أَمْ حَسِبَ الَّذينَ اجْتَرَحُوا السَّيِّئاتِ أَنْ نَجْعَلَهُمْ كَالَّذينَ آمَنُوا وَ عَمِلُوا الصَّالِحاتِ سَواءً مَحْياهُمْ وَ مَماتُهُمْ ساءَ ما يَحْكُمُونَ. (آيا زشتكارها خيال مى‌كنند كه آن‌ها را با مؤمنان درستكار يكى مى‌كنيم‌؟ به‌طورى‌كه زندگى و مرگ‌شان مثل زندگى و مرگ درستكاران باشد؟! بد قضاوتى مى‌كنند!) سوره جاثیه، آیه ۲۱ [۲] ابن کَواء یَشکُری موقعی که امیرالمؤمنین به مسجد آمد با جسارت فریاد زد: تو مشرک و کافر هستی! مولا سکوت کرد تا او فحش‌هایش را بدهد. به خیال باطلِ خودش، می‌خواست بگوید امیرالمؤمنین علیه السلام با پذیرش حَکَمیت کافر شده! شرح نهج البلاغه (ابن ابی الحدید)، ج۲، ص۳۱۱ [۳] فَاصْبِرْ إِنَّ وَعْدَ اللهِ حَقٌّ وَ لا يَسْتَخِفَّنَّكَ الَّذينَ لا يُوقِنُونَ (صبورى كن كه وعدۀ خدا حق است. مبادا كسانى كه به وعده‌هاى خدا يقين ندارند، تو را [با حرف‌های تلخ‌شان] بهم بریزند!) سوره روم، آیه ۶۰ [۴] إِنَّ اللهَ يُدافِعُ عَنِ الَّذينَ آمَنُوا (خدا، خودش از مومنین دفاع می‌کند‌‌.) سوره حج، آیه ۳۸ [۵] لَمَّا كَانَ اَلْيَوْمُ اَلَّذِي قُبِضَ فِيهِ أَمِيرُ اَلْمُؤْمِنِينَ عَلَيْهِ السَّلاَمُ اِرْتَجَّ اَلْمَوْضِعُ بِالْبُكَاءِ وَ دَهِشَ اَلنَّاسُ كَيَوْمَ قُبِضَ اَلنَّبِيُّ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ (اُسَيْد بن صفوان يار رسول خدا می‌گويد روزى كه اميرالمؤمنين به شهادت رسید، كوفه از ضجّه و گريه به لرزه افتاد و مردم از خود بيخود شدند دقیقا مثل روزى كه پيغمبر از دنيا رفته بود.) کمال الدین (شیخ صدوق)، ج۲، ص۳۸۸ [۶] به عنوان نمونه لشکریان معاویه در جنگ صفین به بی‌نمازبودن مولا و یارانش تصریح می‌کردند! وقعه صفین، ص۳۵۴ @omolaemeh313
💠 نماز جمعه ۱۳ مهر؛ بیعت با پسر به امید دفع غربت از پدر جعفر طیارها و حمزه‌ی سیدالشهداهای ایران کجایند؟ ✍ محمد سعادتمند ۷ - دوازدهم مهر ۱۴۰۳ جد ما امیرالمؤمنین با سقیفه‌ای‌ها وارد جنگ و قتال نشد به یک دلیل؟ فئه و گروه عظیمی از مؤمنین به او اعلام حضور نکردند و به او ضمیمه نشدند. [۱] قرآن با شدت و حِدّت بر همه مؤمنین حکم کرده که: عقب‌نشینی از جنگ با ستمگران بر همه رهبران الهی (چه معصوم باشند و چه نباشند) حرام است، غضب خدا را در پی می‌آورد و آن رهبر الهی را جهنمی می‌کند مگر اینکه گروه‌های عظیمی از مؤمنین (=فئه) در اعلام حضور به رهبرشان کوتاهی کنند. [۲] آن وقت نه تنها رهبر مُجاز به عقب نشینی است بلکه شرعا بر او لازم است که ته‌مانده‌ی اهل ایمان را از نابودی کلّی حفظ کند. البته در هر صورت وظیفه رهبر الهی با وظیفه حلقه میانی (یا به تعبیر قرآن: رِبّیّون) یکی نیست. چنانچه در روایات اهل‌بیت علیهم السلام پس از بیان مطالب بالا بلافاصله از جعفر طیّار و حمزه‌ی سیدالشهداء یاد کرده [۳] و اشاره می‌کنند که اگر این دو کنار رهبر جامعه بودند با آوردن فئه و گروه عظیمی از مؤمنین به پای صحنه، نمی‌گذاشتند جامعه اسلامی با نجنگیدن دچار گرفتاری و بلای عمومی سقیفه شود. در تاریخ انقلاب اسلامی هیچگاه تا این اندازه در موقعیت قتال با اصلی‌ترین دشمن انبیا و اولیای الهی نبوده‌ایم. نماز جمعه ۱۳ مهر یعنی همان لحظه خاصی که مردم باید ضمیمه‌شدن‌شان را به رهبر الهی اعلام کنند. موقعیتی تاریخی که شاید در عمر چندده‌ساله ما فقط یکبار اتفاق بیافتد. آیا جعفر طیارها و حمزه‌ی سیدالشهداها که توده‌های مردم را از شهرهای مختلف ایران راه بیاندازند هنوز در ایران اسلامی نفس می‌کِشند؟ فردا همه، این سؤال را پاسخ می‌دهند... [۱] عَنْ سُلَیْمَانَ‌بْنِ‌خَالِدٍ قَال: قُلْتُ لِأَبِی‌عَبْدِ‌اللَّهِ ع قَوْلَ النَّاسِ لِعَلِیٍّ ع إِنْ کَانَ لَهُ حَقٌّ فَمَا مَنَعَهُ أَنْ یَقُومَ بِهِ قَالَ فَقَالَ إِنَّ اللَّهَ لَمْ یُکَلِّفْ هَذَا إِلَّا إِنْسَاناً وَاحِداً رَسُولَ اللَّهِ ص قَالَ فَقاتِلْ فِی سَبِیلِ اللهِ لا تُکَلَّفُ إِلَّا نَفْسَکَ وَ حَرِّضِ الْمُؤْمِنِینَ فَلَیْسَ هَذَا إِلَّا لِلرَّسُولِ ص وَ قَالَ لِغَیْرِهِ إِلَّا مُتَحَرِّفاً لِقِتالٍ أَوْ مُتَحَیِّزاً إِلی فِئَةٍ فَلَمْ یَکُنْ یَوْمَئِذٍ فِئَهًٌْ یُعِینُونَهُ عَلَی أَمْرِهِ. تفسیر العیاشی، ج۱، ص۲۶۱ [۲] وَ مَنْ يُوَلِّهِمْ يَوْمَئِذٍ دُبُرَهُ إِلاَّ مُتَحَرِّفاً لِقِتالٍ أَوْ مُتَحَيِّزاً إِلى فِئَةٍ فَقَدْ باءَ بِغَضَبٍ مِنَ اللهِ‌ وَ مَأْواهُ جَهَنَّمُ وَ بِئْسَ الْمَصيرُ. هركه در روز جنگ پشتش را به دشمن كند، به خشم خدا گرفتار مى‌شود و جايگاهش جهنم است و آن بد سرانجامى است! مگر آنكه براى حملۀ دوباره به دشمن، عقب‌نشينىِ تاكتيكى كند يا قصد ضمیمه‌شدن به نيروهاى خودى داشته باشد. سوره انفال، آیه ۱۶ [۳] فَعَلِیٌّ ع لَمْ یَجِدْ فِئَهًًْ وَ لَوْ وَجَدَ فِئَهًًْ لَقَاتَلَ. ثُمَّ قَالَ: لَوْ کَانَ جَعْفَرٌ وَ حَمْزَهًُْ حَیَّیْنِ إِنَّمَا بَقِیَ رَجُلَانِ. هیچ فئه و گروه عظیمی از مردم به علی علیه السلام اعلام حضور نکردند که اگر می‌کردند او مقاتله می‌کرد. سپس امام کاظم علیه السلام فرمود: اگر جعفر طیار و حمزه زنده بودند دو مرد بودند [که این کار جمع کردن مردم از آنها برمی‌آمد]. تفسیر العیاشی، ج۲، ص۵۱ @omolaemeh313
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴این تدوین زیبا رو ببینید و لذت ببرید ماشاءالله لاحول و لاقوه الا بالله العلی العظیم😍♥️ @omolaemeh313
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♨️پیام امام به ما... 📍قطره‌ها! خودتان را به دریا برسانید... 🎙️روح‌الله‌الموسوی‌الخمینی 🧠⚔علوم و جنگ شناختی @omolaemeh313
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♨️امام‌خامنه‌ای: رژیم صهیونیستی در قواره‌ای نیست که در صف دشمنان ملت ایران به چشم بیاد! @omolaemeh313
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💬 _کوتاه_ سیاسی- تفسیری- پادکست تصویری- کم حجم 🖥موضوع: چگونه شکوه حملات موشکی به رژیم غاصب را برای مخاطب تبیین کنیم؟ 🔖ویژه فعالان فرهنگی 🎞سخنران:حجة الاسلام محمدرضا 🇮🇷 @omolaemeh313 🇵🇸
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰یک فیلم ناب و کمیاب از رهبری 🎥 برای عده زیادی سوال است در این شرایط، حضور مهمترین هدف دشمن یعنی در مکان و زمان معین چه توجیهی دارد؟ با دیدن کلیپ فوق شاید منطق او برای چنین اقدامی را دریابیم. با محاسبات مادی، حتی چه‌بسا بر اساس برخی سنت‌های الهی، وقوع حادثه‌ای بسیار تلخ برای فردا دور از انتظار نیست؛ اما مومن زندگی خود را با به غیب (باور به تدبیر الهی در ورای همه تدبیرها)، تنظیم می‌کند و می‌داند: «وَقَدْ مَكَرُوا مَكْرَهُمْ وَعِنْدَ اللَّهِ مَكْرُهُمْ وَإِنْ كَانَ مَكْرُهُمْ لِتَزُولَ مِنْهُ الْجِبَالُ: وبی‌‏ترديد آنها مكرهاى خود را ورزیدند در حالی که مكرشان نزد [= جزیی از پازل] خداوند است، هر چند مكرشان به شدتى بود كه از آن كوه‏ها بركنده شود» (سوره ابراهیم:۴۶). ارمغان چنین وضعیت‌هایی، قطع تعلق از اسباب دنیا و درک اضطرار هرچه‌بیشتر به درگاه الهی است؛ پس در این شب و صبح جمعه را جدی بگیریم؛ و نیز با دادن، ان‌شاءالله دفع بلا کنیم. @omolaemeh313
⭕️ فردا روز تمامِ ایمان در مقابل تمامِ کفر است فَمَنْ حَاجَّک فِیهِ مِن بَعْدِ مَا جَاءَک مِنَ الْعِلْمِ فَقُلْ تَعَالَوْا نَدْعُ أَبْنَاءَنَا وَأَبْنَاءَکمْ وَنِسَاءَنَا وَنِسَاءَکمْ وَأَنفُسَنَا وَأَنفُسَکمْ ثُمَّ نَبْتَهِلْ فَنَجْعَل لَّعْنَتَ الله عَلَی الْکاذِبِینَ 🌹🌹 @omolaemeh313
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
وعده تورات به نابودی اسرائیل حتماً ببینید ان شاء الله به زودی زود نتانیاهو در سازمان ملل گفت من در حال جنگ در هفت جبهه هستم . پیش بینی تورات را در این باره بشنوید ، الله اکبر 🤲 @omolaemeh313
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❌️ما به سوی میدان جنگ، پرواز می‌کنیم! 🔻این صدای آقاسیدعلی خامنه‌ای است که در اولین نمازجمعه پس از آغاز جنگ تحمیلی، فریاد شهادت‌طلبی سر می‌داد: شنیدم دستگاه تبلیغاتی مزدور عراق پیغام داده است و سخن پراکنده است که چرا آنها که میگویند خودشان به میدان نمی‌آیند و شنیدم اسم مرا آورده است. ما میدان آمدنمان مانند میدان آمدن خائن و کافری چون صدام نیست؛ ما به سوی میدان جنگ پرواز می‌کنیم.(۱۳۵۹/۰۷/۰۴) و حال پس از گذشت بیش ۴۴ سال، در میانه‌ی نبرد با دشمن صهیونی، با حضور خود در تهران، می‌خواهد بار دیگر، عظمت‌ اسلام و مسلمین را به رخ دشمنان بکشد. 👈🏻وعده‌گاه حضور ما: مصلای تهران، روز جمعه، روز «اِبراز شهادت‌طلبیِ دسته‌جمعی» مردم ایران. @omolaemeh313
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
#️⃣ 🌍 در آستانه اقامه نماز جمعه تهران به امامت رهبر بزرگ انقلاب اسلامی ایران، مردم مسلمان و آزاده عالم با هشتگ در فضای مجازی با امام المسلمین تجدید پیمان می کنند. 🔺خاوران مدیا 🆔️ @khavaran_media
فرق یه عده بی‌ریشه و یک ملت ریشه‌دار همزمان: صف فرار صهاینه از اسرائیل صف ورود به نماز جمعه تهران @omolaemeh313
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
. ♻️ نوای حیدر کرار خواندن فلسطینی های اهل سنت در تشکر از ایران کی بود میگفت به فلسطینیها کمک نکنید چون ناصبی اند؟؟!! حالا اهمیت فرمان حضرت آقا برای حفظ وحدت مشخص میشه....
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 رهبر انقلاب: منطق قرآن همبستگی مسلمانان است 🔹قرآن سیاستش برای مسلمانان این است که دولت‌‎‌های مسلمان باهم همبستگی داشته باشند. اگر این همبستگی را داشته باشید عزت خداوند از آن شماست و بر دشمنان پیروز خواهید شد. @omolaemeh313
❌رهبرانقلاب: نه تعلل می‌کنیم و نه شتاب‌زده عمل می‌کنیم. @omolaemeh313
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 رهبر انقلاب:همه را به رعایت تقوای الهی در گفتار و رفتار توصیه میکنم/ تقوا یعنی از حدود الهی خارج نشویم 🔹‌حضرت آیت خامنه ای در مراسم بزرگداشت مجاهد کبیر شهید سیدحسن نصرالله: همه برادران و خواهران و عزیز و خودم را توصیه میکنم به تقوای الهی 🔹‌در گفتارمان و در کردارمان مراقب باشیم که از حدود الهی خارج نشویم، تقوای معناییش این است. 🔹‌در آیه ای که قرائت کردم مسئله مهم پیوستگی مومنین مطرح شده است. 🔹‌در تعبیرات قرآنی به این پیوستگی گفته میشود ولایت. 🔹‌در این آیه نتیجه این ولایت و همبستگی رحمت الهی معرفی میشود. 🔹‌یعنی اگر شما مسلمانان با یک دیگر وحدت و همدلی داشته باشید رحمت خداوند شامل حال شما میشود. 🔹‌آیه شریفه را با ذکر عزت الهی و حکمت الهی پایان میدهد. 🪧 🪧 🪧 🪧 🇮🇷 @omolaemeh313
🌷 | تاکید رهبر انقلاب در خطبه‌های نماز جمعه تهران: 🔹️چشم باز و بیدار و اتحاد؛ راه مقابله با ترفندهای گام‌به‌گام دشمنان 📢رهبر انقلاب در خطبه‌ی اول نماز جمعه تهران: ✏️هروقت سیاست تفرقه‌افکنی دشمن در یک کشور موفق شد، یعنی موجب سیطره بر یک کشور شد و خاطرشان از یک کشور آسوده شد، به سراغ کشور دیگر می‌روند. ✏️ملت‌ها نباید بگذارند؛ هر ملتی اگر می‌خواهد مبتلای به محاصره فلج‌کننده دشمن نشود باید از اول چشم را باز کند، بیدار باشد. وقتی دید دشمن سراغ ملت دیگر رفت، خود را با او شریک بداند به آن ملت مظلوم و زیر ستم. به او کمک کند، با او همکاری کند تا دشمن آنجا موفق نشود؛ چون اگر دشمن آنجا موفق بشود، می‌آید سراغ این نقطه بعدی. ✏️ما مسلمان‌ها سال‌های متمادی از این حقیقت غفلت کردیم و نتایجش را هم دیدیم. امروز دیگر نباید غفلت کنیم و باید حواسمان جمع باشد. ما باید کمربند دفاع را، کمربند استقلال‌طلبی را، عزت را، از افغانستان تا یمن، از ایران تا غزه و لبنان در همه کشورهای اسلامی محکم ببندیم.۱۴۰۳/۷/۱۳ 🌷  @omolaemeh313