eitaa logo
پایشگر
438 دنبال‌کننده
27.9هزار عکس
17.2هزار ویدیو
414 فایل
☫ ﷽ ☫ رسالت ما : انتقال سریع اخبار یک خطی، صحیح ، کوتاه و دقیق با ما، هیچکس بی خبر نیست کانال نظارت بر مسوولان 👇👇👇👇👇 https://eitaa.com/onlin313 @ONLIN313 گلچینی از داغ ترین و بهترین خبر ،فیلم و تحلیل های مطالبه گران
مشاهده در ایتا
دانلود
توتالیتاریسم «شبه‌علم» ✍ دکتر حبیب الله بابایی اخیرا وزیر محترم علوم در جلسه معارفه، ضمن تأکید بر شعار وفاق ملی و ضرورت گفتگو بین انظار مختلف، ناخواسته به طرح یک طبقه‌بندی دوگانۀ «علم» و «شبه علم» پرداخته‌ و در یک رویکرد «تنبیهی» طیفی از دانش‌ها و دانشمندان را اساسا از جرگۀ علم خارج نموده است. وقتی این جملات جناب وزیر را در بارۀ «شبه علم» خواندم به یاد جملۀ رمون گراسفوگل افتادم آنجا که شکل‌گیری «خشونت معرفتی» در نهادهای آموزشی مدرن را مطرح نموده و می‌گوید: «خشونت معرفتی در این محافل دائما دانش‌های بومی را سرکوب می‌کند، و «جبر معرفتیِ اروپامحوری» دانش های غیراروپایی نظیر دانش‌های سیاهان و نیز دانش‌های بومی مناطق غیراوپایی را خرافه می‌پندارد و آن را از اساس انکار می‌کند.» شاید وزیر محترم علوم مدت‌هاست فضای حوزه‌های علمیه را در قم و مشهد و اصفهان از نزدیک ندیده باشند. واقعیت این است که مدتهای مدیدی است که جریان روشنفکری حوزوی در فهم علم جدید و مدرنیتۀ غرب، اعتماد خود را به روشنفکران سکولار و مترجمان ایدئولوژیک از دست داده، و دیگر برای علمی بودن‌اش معطل اجازۀ آنها نمی‌ماند. امروزه سطح پژوهش‌های آکادمیک در حوزه در عرصه‌های علوم انسانی بسیار جلوتر از دانشگاه‌های علوم انسانی در ایران و بلکه دانشگاه‌های متعدد در کشورهای اسلامی است. امروزه در مراکزی همچون دانشگاه ادیان مذاهب، دانشگاه مفید، موسسه امام خمینی ره، دانشگاه باقرالعلوم و نیز پژوهشگاه‌های مختلف حوزوی متون انگلیسی، آلمانی و گاه فرانسوی به خوبی خوانده می‌شود. مطمئن هستم که این مقدار از سطح آشنایی به زبان در برخی از دانشگاه‌ها حتی دانشگاه تهران وجود ندارد. بخش منابع لاتین در کتابخانه موسسه امام خمینی و دانشگاه ادیان مذاهب از جمله کتابخانه‌های فاخر در ایران به حساب می‌آید. بسیاری از فضلای حوزه در مجلات معتبر دنیا به زبان اصلی می‌نویسند و درعین حال برای گوش‌های شنوایی که بحمدالله در دنیای غرب فراوان وجود دارد، به آنچه که «علم واقعی» خوانده می شود، نقدهای روش‌شناختی مهمی مطرح می‌کنند. وزیر محترم علوم اگر می‌خواستند تعریضی به علما داشته باشند، شاید بهتر بود از کرونا شروع نمی‌کردند. مثال کرونا مثال خوبی برای اثباتِ واقعی بودن علوم جدید و شبه‌علم بودن علوم سنتی نیست. در باره کرونا هنوز آنچه در پستوی وزارتخانه‌ها و بیمارستان‌ها مانده، هنوز برملا نشده است. همه می‌دانیم که دست کم در مورد کرونا، فناوری‌‌های مدرن به تعبیر نوربرت الیاس، مرگ نزدیکان و عزیزان ما (که هنوز در سوگ‌شان می‌سوزیم) را آسان‌تر و البته غیرانسانی‌تر ساخت (مرگی بهداشتی ولی غیراخلاقی). در همان ایامی که دوستداران علم اصیل در وزارت بهداشت ایران، آموزه‌های سنتی را توهم و خرافه قلمداد می‌کردند و حتی اجازه استفاده از عسل را در بیمارستان‌های ما نمی‌دادند، چینی‌ها به اذعان ناظران در یک «رقابت ستودنی و تمدنی با آمریکایی‌ها» با استفاده از طب چینی و غذاهای مکمل سنتی، دوره‌های درمانی در بیمارستان ووهان را از 10 روز به 6 روز تقلیل می‌دادند و از بسیاری از مرگ‌های بی‌رویه جلوگیری می‌کردند. البته می‌دانم که نباید در برابر مقدورات علم جدید، مقاومت کرد و از همان مقدار از پیشرفت‌های غیرقابل انکار هم صرف نظر کرد، لیکن نباید کسی که قرار است مدیریت علم (البته نه مرجعیّت علمی) را در میانۀ انبوهی از دانشمندان و متفکران در حوزه و دانشگاه به دست بگیرد، از علم مدرن و نیز از فلسفۀ علم، چوب و چماقی برای حاشیه راندن دیگر علوم و دیگر عالمان درست کند، در حالی که در همان فلسفه علم در الگوهای تفسیری‌ و همین‌طور پارادایم‌ انتقادی‌ مرزهای میان علم و فرهنگ و نیز مرزهای بین علم و ایدئولوژی درهم ریخته شده و پایه‌های طبقه‌بندی‌های پوزیتویستی را بر هم زده است. ادامه 👇👇
ادامه «توتالیتاریسم «شبه علم» 👆👆 علاوه اینکه، آن علم واقعی و اصیلی که جناب آقای وزیر آن را آرزو می‌کنند از کجا می‌آید؟ منابع این علم چیست؟ داور نهایی این علم چه کسی و متعلق به کدامین دستگاه شناختی است؟ آقای وزیر حتما وضعیت آشفتۀ ترجمه‌های بی رویه در ایران در عرصه‌های علمی از جمله علوم انسانی را می‌داند و می‌دانند آنچه از ترجمه‌ها به محافل علمی ما سرریز می‌شود برآمده از اولویت‌های بازار، ناشران، و مترجمان است و نه متفکران. محافل علمی و دانشگاهی ما مرکزی برای«مطالعات ترجمه» ندارند، و نیز سیاستگذاری‌های روشنی در باب ترجمه‌های شده و مهم‌تر ترجمه‌های نشده (lost translations) ندارند. آنگاه ترجمه‌هایی که هیچ مرکز مطالعات ترجمه، اصول و فرایند آن را بررسی نمی‌کند (چیزی به نام «فلسفۀ ترجمه» و نیز «اخلاق ترجمه» نداریم)، پیامدهای فکری و فرهنگی آن را تحلیل نمی‌کند (چیزی به نام «جامعه‌شناسی ترجمه» نداریم)، و صرفا از برخی محفل‌های علمی در اروپای غربی و آمریکای شمالی آنهم فقط از زبان هژمون انگلیسی به نظام مفهومی ما انتقال می‌یابد، نمی‌تواند معیار و ملاکی برای تشخیص علم واقعی از شبه علم باشد. باید بدین نکته تأکید کرد آنچه که امروز وزیر محترم در ایران آن را شبه علم می‌نامد در دنیای غرب دست‌کم سابقه‌ای بیش از 60 سال دارد. برخی از این شبه‌علم‌ها مانند «سلامت معنوی»، «مراقبت معنوی»، «مددکاری دین‌پایه»، و نیز «الهیات عملی» (که بر پایه آموزه‌های معنوی و دینی در حوزه‌های علمیه مسیحی است) از نظریه عبور کرده و امروزه در برخی کشورهای اروپایی تبدیل به کلینیک‌ شده است. ما نباید واقعیت و ماهیت علم به ظاهر مدرن خودمان را پنهان کنیم. حقیقت آن است که ما شتابزده و ساده‌لوحانه تسلیم تک‌صدایی و تک‌گویی‌ها در علوم جدید شده‌ایم و خود را در تاریخ قدیم مدرنیتۀ غربی محبوس کرده‌ایم و از این رو همیشه حتی در تقلید از غرب نیز دچار عقب‌ماندگی‌های بسیاری شده‌ایم. بدین‌سان به نظر می‌رسد رویکرد سختِ حقوقی در امر سیاستگزاری علوم می‌تواند دلالت‌های خطرناکی داشته باشد و نوعی از انسداد علمی را در رقابت های علمی دانشگاهی بوجود آورد. جایی که رهبری امت اسلام در پی سیاست‌ها و استراتژی‌های تمدنی در عرصه‌های مختلف زندگی از جمله عرصه‌های مهم علمی می‌رود اولا باید به تنوع رویکردها و آزادی اندیشه و بیان در عرصه های علمی اعتنا کرد، و ثانیا باید به سامانه‌های جدید در خلق دانش‌های بومی، پژوهش‌های بومی، و علوم اسلامی بیش از پیش تأکید نمود. تقلیل تمام علم به دنیای حس و تجربه آنهم در نسخه‌های غربیِ قدیم، مسیر رشد علمی کشور را دشوارتر خواهد کرد. برای عبور از این تناقض، باید بر همان فراز نخست از سخنان وزیر محترم مبنی بر گفتگو پافشاری کرد. باید به گفتگوهای واقعی و متواضعانه تن داد، از سخنرانی‌ها و داوری‌های یک طرفه در مهم‌ترین مسئله‌های علمی و معرفتی پرهیز نمود، تا بتوان توأمان از علم جدید و علم سنتی در بازسازی گفتمان‌های جدید و پاسخ‌های نوآمد به نیازهای دنیای معاصر استفاده کرد. حبیب‌الله بابایی
🌀 آیا ایرانی ها زیاد برق مصرف می‌کنند؟ 🔹 شواهد آماری نشان می‌دهد که سرانه مصرف برق در ایران کمتر از بسیاری از کشورها است ✍️توکلی 🇮🇷تحلیل سیاسی و جنگ نرم ✍@tahlile_siasi@tahlile_siasi
چرا احمدی نژاد در هر کار زار انتخاباتی رد صلاحیت می شود ❗️چون احمدی‌نژاد در مجامع بین المللی دعای فرج میخواند و این بر خلاف برنامه ی توسعه ی ۲۰۳۰ و نظم نوین جهانی است. ❗️چون میگوید ثروت باید میان مردم عادلانه توضیع شود و بدین شکل دست طبقه غارتگر را از ذخایر ثروت انقلاب کوتاه می کند ❗️چون میگوید خصوصی سازی به شیوه شما غارتگران که همه کمپانی ها را به نام خود کنید را قبول ندارم ❗️چون میگوید سهام عدالت باید ادامه یابد و بدین سان همه شرکتها را بین مردم تقسیم میکند و اینکار ریشه آقازاده ها را در خارج از کشور می خشکاند چرا که جیره شان قطع میشود ❗️چون میگوید حلقه مدیریت بسته را از بین میبرم و دولت را بین مردم میبرم یعنی دور از جون ، خاندانها خونه نشین بشوند ❗️ چون میگوید منافذ ساختارهای اداره و مدیریت کشور را ترمیم می کند و مانع دست درازی به چپاول بیت المال از طریق این منافذ می شود ❗️چون باز میخواهد به مدعیان دروغین و انقلابی نماها بگوید انقلاب مرتع نیست که فقط در آن بچرید ❗️ چون باز میخاد هوافضا رو راه اندازی کنه و حیوانات بیگناه رو بفرسته فضا و امریکا هم بخاطر حقوق حیوانات فشار میاره به اقازاده ها اون وقت به پدر و مادرای غارتگرشون فشار میارن و غارتگرا هم مجبورند با اس محمود درگیر بشن و خلاصه به مصلحت کشور نیست ❗️چون باز میخواهد شعارهای انقلاب اسلامی را سر دست بگیرد و انقلاب را به ریل اصلی برگرداند ❗️چون برای جهانی شدن مهدویت زیاد کار میکند ( که امام ره فرمود هر کس برای مهدویت کاری نکند خائن است حتی اگر خدمتی هم کرده باشد باز هم خائن است ) ❗️چون باز از دروغ هلوکاست می گوید،و باعث ناراحتی صهیونیست ها می شود و گویا قول داده اند که آن مرد دیگر تأیید صلاحیت نشود ❗️چون ممکن است باز هم بیاید و حقوق معلمان و بازنشستگان را متناسب با تورم بالا ببرد و مجلس ، با تحریک طبقه غارتگر مجبور شود با او درگیر شود ❗️چون می گوید تا من هستم اجازه نمیدهم حتی یک برگه سند بر علیه منافع این ملت بلانسبت شما امضا شود و این یعنی فشار بر آقازاده ها در امریکا و انگلیس برای تحریک خاندانها در کشور ❗️چون خواست رهبری و طرحهای رهبری و آرزوهای رهبری دوباره محقق میشود ❗️چون مردم دوباره به انقلاب و نظام امیدوار میشوند ❗️چون مسکن مهر را ادامه میدهد و این صندوق بین المللی پول را ناراحت می کند و روحانی نسبت به صندوق صهیونیسمی بدقول میشود ❗️چون تولید دوباره شکل می گیرد و خانم ابتکار ها خجالت زده فرانسوا اولاند رئیس جمهور فرانسه میشود آخه بهش قول داد که تولید را کاهش دهد ❗️چون اصلاح نظام بانکی استارت میخورد و به تولید کمک میشود و باز خانم ابتکار ناراحت میشود ❗️چون او میگوید رئیس جمهور یعنی نفر دوم کشور خادم و نوکر مردم است . و این مردم را پررو میکند ❗️چون میگوید ساختار قوه قضاییه اشکالات فراوان دارد و باید اصلاح شود ❗️چون ممکن است دوباره هسته ای را راه اندازی کند و باز فشار امریکا به اقازاده های خارج نشین برای تحریک غارتگران و درگیری غارتگران با دولت احمدی نژاد و... ❗️چون پیشرفتهای علمی دوباره اوج میگیرد و خانم کلینتون مجبور است جلد دو کتابس را بنویسد ❗️چون خاندان های لاریجانی و پدر خوانده ها و عواملشان در لایه های پیدا و پنهان مدیریت کشور دست شان از بیت المال کوتاه می شود آن وقت ناراحت می گردند و سایه احمدینزاد را با تفنگی که با پول ارث پدرشان خریدند میزنند ❗️چون سید علی برادر مومنش را در کنارش خواهد دید و دیگر لازم نیست از چپ و راست شمشیر بزند ❗️چون همه مظلومان و بی کسان پارتی محکمی در حاکمیت پیدا می کنند ❗️چون یارانه فورا به مبلغ روز ، حساب می شود و به هر نفر حدود دو میلیون تومان میدهد و اقازاده ها در خارج از کشور لاغر می شوند ❗️چون حیات خلوت امریکا دوباره تسخیر میشود و باز فشار به اقا زاده ها و تحریک غارتگران و.... ❗️چون طرحهای امریکا برای نابودی کشور نیمه کاره میماند و زحمات اکبر هاشمی خاتمی و روحانی و لاریجانی ها و خاندانها ، ابتر میماند و بازسازی و ابادانی از سر گرفته میشود و این هزینه ها باعث سو تغذیه اقازاده ها میشود ❗️نکته پایانی اینکه باید رد صلاحیت شود چون احمدینژاد بسیار با تجربه تر شده واینبار ازروز اول دقیقامیداند چکار کند واحتمالا ظرف شش ماه اول همه غارتگران تکلیفشان روشن میشود وخدا میداند این ذخائر نظام و آقازاده‌هایشان آن گاه که منابع درآمدشان را از دست میدهندچه برسرشان میآید✍️صلیحی روزی او خواهد آمد احمدی نژادی های انقلابی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺انتقاد تند امیرحسین ثابتی از عملکرد ظریف در قضیه برجام از وقتی که این فیلم منتشر شده، هواداران و بشدت عصبانی و در حال به در شبکه‌های اجتماعی هستند. البته طبیعی است؛ چون پاسخی برای این سخنان دقیق و منطقی ندارند. و اصلا مگر کسی می‌تواند از عملکرد از جمله 👈 بند ۳۷ دفاع کند؟! ‌‌‌‌‎‌‎‌‌‎‌‎‌‌‌‎‌‌‎‌‌‍‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ 🇮🇷 کانال اساتید انقلابی و نخبگان علمی @asatid_enghelabi ایتا و سروش
هدایت شده از عموفیدل / سعیدیسم 🔆
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
نظر دکتر جفری لنگ، ریاضیدان مسلمان آمریکایی درباره نماز ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌🔻 💢@amoofidel https://rubika.ir/amoofidel روبیکا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
آموزش پرورش و جریان نفوذ... گفته بود حالا میگی واکسن ها خطرناکه یا هر چی اگه نزنی بچت را مدرسه راه نمیدن... مجبوری... با لبخند جواب داد: حاضرم واکسن بزنه اما مدرسه نره ، آلودگی قلب و ذهن از آلودگی جسم خطرناک تره 🔴صحبت های عجیب دکتر منصوری با موضوع بهائیت و نفوذ داخل کشور @zohe72.کانال کمیل
هدایت شده از سخنرانی روز
Copy of 1403.05.18-Panahian-HeiatBeitolRoghaye-AsarManaviZiaratAshura-01-32k.m4a
4.63M
آثار معنوی زیارت عاشورا سخنرانی استاد پناهیان جلسۀ اول | ‌۱۴۰۳/۰۵/۱۸ هیئت بیت الرقیه(س) برخی از عناوین مهم این جلسه: _ اهمیت زیارت عاشورا _ اهمیت برنامه در قرائت زیارت عاشورا _ قرائت زیارت عاشورا، برکت به وقت می‌دهد _ آثار معنوی زیارت عاشورا _ تقاضای تقرب در زیارت عاشورا _ تقرب به خدا و اولیاء خدا _ زیارت عاشورا، یک راه میان‌بر و تجارت کلان _ تأثیر اولیاء خدا در زیارت امین الله _ تقاضای مقام محمود در زیارت عاشورا حجم تقریباً ۴ مگابایت 🆔 @ch1405
هدایت شده از سخنرانی روز
Copy of قرب به اهل بیت ۳۵.m4a
2.1M
غیب دقیقاً کجاست؟ منظور از ارتباط با غیب و اهالیِ غیب، چه ارتباطی است؟ این ارتباط چگونه تسریع شده و وسعت می‌یابد؟ مجموعه قرب به اهل بیت (علیهم‌االسلام) ۳۵ استاد شجاعی | استاد عالی حجم تقریباً ۲ مگابایت 🆔 @ch1405
هدایت شده از سخنرانی روز
Copy of Untitled_0.m4a
1.8M
تحلیل سیاسی روز شانزدهم شهریور ۱۴۰۳ تحلیلی شنیدنی بر: تخلیه مقرهای تروریست های کومله و دموکرات در سلیمانیه و انتقال به اطراف دوکان، طبق توافق نامه امنیتی بین جمهوری اسلامی ایران و عراق توسط استاد امیری، تئوریسین و تحلیلگر سیاسی حجم تقریباً ۱ مگابایت 🆔 @ch1405
هدایت شده از سخنرانی روز
Copy of 1403.04.26-Panahian-HoseinieOmeAbiha-RuikardTarikhieQoran...-11-32k.m4a
7.71M
رویکرد تاریخی قرآن برای تعلیم و تربیت دینی سخنرانی استاد پناهیان جلسۀ یازدهم(پایان) | ‌۱۴۰۳/۰۴/۲۶ حسینیۀ ام‌ابیها(س) برخی از عناوین مهم این جلسه: _ قرآن، کتاب جامعه‌سازی _ قرآن بیشتر در مورد اقوام و جوامع سخن گفته تا اشخاص _ زندگی فردی به ما تحمیل شده است، به خصوص در بعد اقتصادی _ مراجعه به قرآن برای حل مسایل اساسی _ قرآن به سیاق خودش جواب می‌دهد _ اهمیت احساس مسئولیت اجتماعی در قرآن حجم تقریباً ۷ مگابایت 🆔 @ch1405
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❌ غیرت و سیاست محمود احمدی نژاد ⚠️ دست دوستی را پس نمی زند اما در جواب تهدید با تهدید جواب می دهد 🟡دکتر احمدی نژاد: اما یک جمله هم به شما بگویم؛ اگر قرار باشد یک سرزمینی به سرزمین دیگری ملحق شود آیا ارجح این نیست که فرزندان به مادر بپیوندند؟ کدام ارجح است؟ قبلا هم گفتم اگر بنا باشد به قبل برگردیم، تنها ملتی که ضرر نمی کند، ملت ایران است. چرا به ۵۰ سال یا ۲۰۰ سال قبل برگردیم؟ به ۲۰۰۰ سال قبل برگردیم. هر چه عقب تر باشد بهتر است. گرچه که من معتقد هستم که بشریت از این حرف ها عبور کرده است. ما الان به دنبال انسان جهانی هستیم. همه جهان باید با هم اداره شود، همه باید مشارکت کنند، همه از حقوق انسانی برخوردار باشند اما آنهایی که اصرار دارند دائم این طرف خط و آن طرف خط کنند، بسیار خوب هر کس که رفته برگردد. من قول می دهم که ملت، به تعداد جمعیت شان، جلویشان قربانی کنند. البته اگر خودتان می خواهید. ما دنبال این نیستیم. ایران و ملت ایران خیلی بزرگ است. احمدی نژادی های انقلابی 👇 @ahmdinzhadihaianghlabi
جمعیت افغانی ها در ۴دولت و در دولت سیزدهم افزایش فاجعه بار است مردم از بی درو پیکر بودن کشور می ترسند مردم از هزینه شدن حقوقشان برای افغانی هایی که رفتارشان بیمار گونه است می ترسند مردم از آسیب دیدن ناموسشان نگرانند مردم نمی خواهند مانند علم الهدی زندگیشان را با افغانی ها تقسیم کنند خود علم الهدی اینگونه باشد و به همه عملاً نشان دهد که خانه و زندگیش را با افغانی ها تقسیم کرده اما برای مردم تکلیف معین نکند احمدی نژادی های انقلابی 👇 @ahmdinzhadihaianghlabi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️در دوره تعداد افغانی ها حدود یک میلیون و چهارصد و پنجاه و دو هزار نفر ( ۱/۴۵۲/۰۰۰)بود که در دوره ۸ ساله احمدی نژاد حدود ۱۵۰ هزارنفر توانستند وارد ایران بشوند! احمدی نژادخطر ورود افاغنه را در سال۱۴۰۰ گوشزد کرده بود ولی کو گوش شنوا؟ ‎ احمدی نژادی های انقلابی 👇 @ahmdinzhadihaianghlabi
وحشت در ناتو بعد از رسیدن موشکهای ایران به روسیه. سردار نقدی_ انتقام قطعی است و هیچ شکی در آن نیست.mp3
35.74M
⚜وحشت در ناتو بعد از رسیدن موشکهای ایران به روسیه➖سردار نقدی: انتقام قطعی است و... 🗓۱۷ شهریور ماه ۱۴۰۳ https://eitaa.com/joinchat/4253679616C45aab6f6a5 ⚜کانال تحلیل سیاسی
@tahlilgar_siasi __.mp3
15.68M
⚜معرکه جدید: شیوع ناسیونالیسم اقتصادی در دنیا، ایران منطبق شو 🗓۱۷ شهریور ماه ۱۴۰۳ https://eitaa.com/joinchat/4253679616C45aab6f6a5 ⚜کانال تحلیل سیاسی
Copy of Eitaa-Live-1725774145012.m4a
2.23M
با ارائه: حجت الاسلام مهدوی ارفع نهج البلاغه حکمت ۴۵۵ تا ۴۵۸ _ پادشاه گمراهان؛ شاعر زبردست _ بهای جان تو؛ دنیا یا بهشت؟! _دو گرسنه ای که هرگز سیر نشوند! _ نشانه های ایمان واقعی _ زور نزن؛ با تقدیر نمیشه جنگید حجم تقریباً ۲ مگابایت 🆔 @ch1405
4.09M
📌 ملی گرایی یا اسلام گرایی؟ 🔻 نگاهی مجدد به شعار وحدت ملی. آیا ملی گرایی که اصلاح طلب ها پرچمدار آن شده اند با مبانی دینی سازگار هست؟
هدایت شده از اخبار سوریه
تقویت_پایگاه‌های_غیرقانونی_آمریکا_در_سوریه.mp3
51.86M
🔴تقویت پایگاه‌های غیرقانونی امریکا در سوریه؛ امریکا برای جنگ منطقه‌ای آماده می‌شود؟ 🔻در طول چند هفته گذشته ارتش تروریست امریکا 22 محموله نظامی را از هوا و زمین به پایگاه‌های غیرقانونی خود در سوریه منتقل کرده است. این محموله‌های نظامی که عمدتا شامل تجهیزات رصد، شنود و رهگیری پهپادها، موشک و راکت هستند علی‌الظاهر پس از حمله موفق دو ماه پیش به پایگاه غیرقانونی خراب الجیر صورت گرفته است. اما این همه دلیل نیست. ما در این گزارش نگاهی داشته‌ایم به ماهیت تقویت دوباره پایگاه‌های امریکایی و اینکه آن‌ها قصد ندارند عراق و سوریه را ترک کنند. @SyrianKhabar
♻️ «جراحی» را از «مردم» شروع نکنید... 1️⃣ در «بنزین»: 🔖مردم پُرمصرف نیستند، بلکه: ✅خودروهای ما پرمصرف‌اند، ✅وسایل نقلیه فرسوده هستند، ✅سبد سوختی کشور ده‌ها سال متنوع نشده‌است، ✅سیستم حمل‌ونقل عمومی سالها توسعه نیافته است‌. ✅مدل حمل‌ونقل در کشور جاده‌محور است. 🏷جراحی را از سازمان برنامه و وزارت صمت، نفت، راه و ... شروع کنید. 2️⃣ در «برق»: ✅فقط حدود ۳۰ درصد مصرف برق، خانگی است. ✅به میزان ۳۳۰ میلیون بشکه معادل نفت‌خام اتلاف داریم. ✅طبق آمار ایمیدرو، فقط ارزش برق هدررفته سالانه صنعت فولاد ۱.۳ میلیارد دلار است(معادل ۴ نیروگاه سیکل‌ترکیبی مدرن). 🏷جراحی را از وزارت نیرو، راه، صمت، جهادکشاورزی و ...شروع کنید 3️⃣ در «گاز»: ✅۷۰٪ مردم کمتر از ۱۰٪ گاز کشور را مصرف می‌کنند. ✅کل مصرف بخش خانگی کمتر از ۲۷٪ کل گاز کشور است. ✅۷۰۰ شرکت بزرگ ۵۴٪ گاز کشور را مصرف می‌کنند. ✅به میزان ۲۴۵ میلیون بشکه معادل نفت‌خام اتلاف گاز داریم. 🏷جراحی را از وزارت نفت و نیرو‌ و صندوق توسعه و سازمان برنامه شروع کنید. 4️⃣ در کل حوزه «انرژی»: ❇️به میزان ۷۲۱ میلیون بشکه معادل نفت خام هدررفت انرژی تا قبل از رسیدن انرژی به دست مصرف‌کننده داریم که مقصرش مردم نیستند. 🏷جراحی را از دولت شروع کنید. ❇️چرا کسی از موارد فوق و نیز از اتلاف گاز برای مثال در شرکت‌های متانولی سخن نمیگوید که در ۱۲ سال گذشته عملا ۱۲ میلیارد دلار از محل عدم‌النفع صادرات گاز به کشور خسارت زده‌اند؟ ❇️چون منافع تعداد محدودی دلال و سفته‌باز و سیگنال‌فروش بورسی و‌ پکیج‌فروش‌های هوچی‌گر به خطر می‌افتد؟ 🗣محمد طاهر رحیمی 🇮🇷 کانال اساتید انقلابی و نخبگان علمی @asatid_enghelabi ایتا و سروش
خبر پس گرفتن طلای بیت سیاح تلخ بود ولی تلخ تر از آن اینست که عده ای همچنان با آروغ روشنفکرنمایی فرانسه را مهد آزادی بدانند.. 🔹حالا معنای آزادی عقیده و بیان در غرب متوجه شدید؟ 🔹فهمیدید هر نظام و حتی سازمان برای خودش خطوط قرمزی دارد؟ 🔹فهمیدید که در اجرای قانون تعارف ندارند؟ 🔹فهمیدید ردصلاحیت در غرب هم هست؟ 🔹فهمیدید که یک پارچه مشکی میتواند هویت داشته باشد ؟ پس نگوییم روسری و چادر یه تکه پارچه است و... 🔹فهمیدید که آنچه در رسانه ها بزک میکنند همه واقعیت نیست بله؛ نمیخواهیم دردها و زخم ها و مشکلات ایران عزیزم را ماله کشی یا توجیه کنم. نمیخواهم پیشرفت های غرب را کتمان کنم ؛ ولی همین قدر که بفهمیم در جنگ شناختی و نوع نگاه به غرب مقهور سحر ساحران رسانه ای شده ایم کافیست؟ فتامل 🇮🇷 کانال اساتید انقلابی و نخبگان علمی
🔴تیری که به قلب المپیک ضد فرهنگ، ضد خانواده، ضد اخلاق و ضد دین پرتاب شد... ➕همه دنیا دیدند که نمایش افتتاحیه و اختتامیه المپیک پر بود از نمادهای شیطان پرستی و همجنس‌بازی! در این المپیک شیطانی باید هم کسی که نام سرور آزادگان رو بالا میبره مورد غضب قرار بگیره عزتت مستدام آقا ‎ 🇮🇷 کانال اساتید انقلابی و نخبگان علمی
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیم إِذَا وَقَعَتِ الْوَاقِعَةُ ﴿١﴾ لَیْسَ لِوَقْعَتِهَا کَاذِبَةٌ ﴿٢﴾ خَافِضَةٌ رَافِعَةٌ ﴿٣﴾ إِذَا رُجَّتِ الأرْضُ رَجًّا ﴿٤﴾ وَبُسَّتِ الْجِبَالُ بَسًّا ﴿٥﴾ فَکَانَتْ هَبَاءً مُنْبَثًّا ﴿٦﴾ وَکُنْتُمْ أَزْوَاجًا ثَلاثَةً ﴿٧﴾ فَأَصْحَابُ الْمَیْمَنَةِ مَا أَصْحَابُ الْمَیْمَنَةِ ﴿٨﴾ وَأَصْحَابُ الْمَشْأَمَةِ مَا أَصْحَابُ الْمَشْأَمَةِ ﴿٩﴾ وَالسَّابِقُونَ السَّابِقُونَ ﴿١٠﴾ أُولَئِکَ الْمُقَرَّبُونَ ﴿١١﴾ فِی جَنَّاتِ النَّعِیمِ ﴿١٢﴾ ثُلَّةٌ مِنَ الأوَّلِینَ ﴿١٣﴾ وَقَلِیلٌ مِنَ الآخِرِینَ ﴿١٤﴾ عَلَى سُرُرٍ مَوْضُونَةٍ ﴿١٥﴾ مُتَّکِئِینَ عَلَیْهَا مُتَقَابِلِینَ ﴿١٦﴾ یَطُوفُ عَلَیْهِمْ وِلْدَانٌ مُخَلَّدُونَ ﴿١٧﴾ بِأَکْوَابٍ وَأَبَارِیقَ وَکَأْسٍ مِنْ مَعِینٍ ﴿١٨﴾ لا یُصَدَّعُونَ عَنْهَا وَلا یُنْزِفُونَ ﴿١٩﴾ وَفَاکِهَةٍ مِمَّا یَتَخَیَّرُونَ ﴿٢٠﴾ وَلَحْمِ طَیْرٍ مِمَّا یَشْتَهُونَ ﴿٢١﴾ وَحُورٌ عِینٌ ﴿٢٢﴾ کَأَمْثَالِ اللُّؤْلُؤِ الْمَکْنُونِ ﴿٢٣﴾ جَزَاءً بِمَا کَانُوا یَعْمَلُونَ ﴿٢٤﴾ لا یَسْمَعُونَ فِیهَا لَغْوًا وَلا تَأْثِیمًا ﴿٢٥﴾ إِلا قِیلا سَلامًا سَلامًا ﴿٢٦﴾ وَأَصْحَابُ الْیَمِینِ مَا أَصْحَابُ الْیَمِینِ ﴿٢٧﴾ فِی سِدْرٍ مَخْضُودٍ ﴿٢٨﴾ وَطَلْحٍ مَنْضُودٍ ﴿٢٩﴾ وَظِلٍّ مَمْدُودٍ ﴿٣٠﴾ وَمَاءٍ مَسْکُوبٍ ﴿٣١﴾ وَفَاکِهَةٍ کَثِیرَةٍ ﴿٣٢﴾ لا مَقْطُوعَةٍ وَلا مَمْنُوعَةٍ ﴿٣٣﴾ وَفُرُشٍ مَرْفُوعَةٍ ﴿٣٤﴾ إِنَّا أَنْشَأْنَاهُنَّ إِنْشَاءً ﴿٣٥﴾ فَجَعَلْنَاهُنَّ أَبْکَارًا ﴿٣٦﴾ عُرُبًا أَتْرَابًا ﴿٣٧﴾ لأصْحَابِ الْیَمِینِ ﴿٣٨﴾ ثُلَّةٌ مِنَ الأوَّلِینَ ﴿٣٩﴾ وَثُلَّةٌ مِنَ الآخِرِینَ ﴿٤٠﴾ وَأَصْحَابُ الشِّمَالِ مَا أَصْحَابُ الشِّمَالِ ﴿٤١﴾ فِی سَمُومٍ وَحَمِیمٍ ﴿٤٢﴾ وَظِلٍّ مِنْ یَحْمُومٍ ﴿٤٣﴾ لا بَارِدٍ وَلا کَرِیمٍ ﴿٤٤﴾ إِنَّهُمْ کَانُوا قَبْلَ ذَلِکَ مُتْرَفِینَ ﴿٤٥﴾ وَکَانُوا یُصِرُّونَ عَلَى الْحِنْثِ الْعَظِیمِ ﴿٤٦﴾ وَکَانُوا یَقُولُونَ أَئِذَا مِتْنَا وَکُنَّا تُرَابًا وَعِظَامًا أَئِنَّا لَمَبْعُوثُونَ ﴿٤٧﴾ أَوَآبَاؤُنَا الأوَّلُونَ ﴿٤٨﴾ قُلْ إِنَّ الأوَّلِینَ وَالآخِرِینَ ﴿٤٩﴾ لَمَجْمُوعُونَ إِلَى مِیقَاتِ یَوْمٍ مَعْلُومٍ ﴿٥٠﴾ ثُمَّ إِنَّکُمْ أَیُّهَا الضَّالُّونَ الْمُکَذِّبُونَ ﴿٥١﴾ لآکِلُونَ مِنْ شَجَرٍ مِنْ زَقُّومٍ ﴿٥٢﴾ فَمَالِئُونَ مِنْهَا الْبُطُونَ ﴿٥٣﴾ فَشَارِبُونَ عَلَیْهِ مِنَ الْحَمِیمِ ﴿٥٤﴾ فَشَارِبُونَ شُرْبَ الْهِیمِ ﴿٥٥﴾ هَذَا نُزُلُهُمْ یَوْمَ الدِّینِ ﴿٥٦﴾ نَحْنُ خَلَقْنَاکُمْ فَلَوْلا تُصَدِّقُونَ ﴿٥٧﴾ أَفَرَأَیْتُمْ مَا تُمْنُونَ ﴿٥٨﴾ أَأَنْتُمْ تَخْلُقُونَهُ أَمْ نَحْنُ الْخَالِقُونَ ﴿٥٩﴾ نَحْنُ قَدَّرْنَا بَیْنَکُمُ الْمَوْتَ وَمَا نَحْنُ بِمَسْبُوقِینَ ﴿٦٠﴾ عَلَى أَنْ نُبَدِّلَ أَمْثَالَکُمْ وَنُنْشِئَکُمْ فِی مَا لا تَعْلَمُونَ ﴿٦١﴾ وَلَقَدْ عَلِمْتُمُ النَّشْأَةَ الأولَى فَلَوْلا تَذَکَّرُونَ ﴿٦٢﴾ أَفَرَأَیْتُمْ مَا تَحْرُثُونَ ﴿٦٣﴾ أَأَنْتُمْ تَزْرَعُونَهُ أَمْ نَحْنُ الزَّارِعُونَ ﴿٦٤﴾ لَوْ نَشَاءُ لَجَعَلْنَاهُ حُطَامًا فَظَلْتُمْ تَفَکَّهُونَ ﴿٦٥﴾ إِنَّا لَمُغْرَمُونَ ﴿٦٦﴾ بَلْ نَحْنُ مَحْرُومُونَ ﴿٦٧﴾ أَفَرَأَیْتُمُ الْمَاءَ الَّذِی تَشْرَبُونَ ﴿٦٨﴾ أَأَنْتُمْ أَنْزَلْتُمُوهُ مِنَ الْمُزْنِ أَمْ نَحْنُ الْمُنْزِلُونَ ﴿٦٩﴾ لَوْ نَشَاءُ جَعَلْنَاهُ أُجَاجًا فَلَوْلا تَشْکُرُونَ ﴿٧٠﴾ أَفَرَأَیْتُمُ النَّارَ الَّتِی تُورُونَ ﴿٧١﴾ أَأَنْتُمْ أَنْشَأْتُمْ شَجَرَتَهَا أَمْ نَحْنُ الْمُنْشِئُونَ ﴿٧٢﴾ نَحْنُ جَعَلْنَاهَا تَذْکِرَةً وَمَتَاعًا لِلْمُقْوِینَ ﴿٧٣﴾ فَسَبِّحْ بِاسْمِ رَبِّکَ الْعَظِیمِ ﴿٧٤﴾ فَلا أُقْسِمُ بِمَوَاقِعِ النُّجُومِ ﴿٧٥﴾ وَإِنَّهُ لَقَسَمٌ لَوْ تَعْلَمُونَ عَظِیمٌ ﴿٧٦﴾ إِنَّهُ لَقُرْآنٌ کَرِیمٌ ﴿٧٧﴾ فِی کِتَابٍ مَکْنُونٍ ﴿٧٨﴾ لا یَمَسُّهُ إِلا الْمُطَهَّرُونَ ﴿٧٩﴾ تَنْزِیلٌ مِنْ رَبِّ الْعَالَمِینَ ﴿٨٠﴾ أَفَبِهَذَا الْحَدِیثِ أَنْتُمْ مُدْهِنُونَ ﴿٨١﴾ وَتَجْعَلُونَ رِزْقَکُمْ أَنَّکُمْ تُکَذِّبُونَ ﴿٨٢﴾ فَلَوْلا إِذَا بَلَغَتِ الْحُلْقُومَ ﴿٨٣﴾ وَأَنْتُمْ حِینَئِذٍ تَنْظُرُونَ ﴿٨٤﴾ وَنَحْنُ أَقْرَبُ إِلَیْهِ مِنْکُمْ وَلَکِنْ لا تُبْصِرُونَ ﴿٨٥﴾ فَلَوْلا إِنْ کُنْتُمْ غَیْرَ مَدِینِینَ ﴿٨٦﴾ تَرْجِعُونَهَا إِنْ کُنْتُمْ صَادِقِینَ ﴿٨٧﴾ فَأَمَّا إِنْ کَانَ مِنَ الْمُقَرَّبِینَ ﴿٨٨﴾ فَرَوْحٌ وَرَیْحَانٌ وَجَنَّةُ نَعِیمٍ ﴿٨٩﴾ وَأَمَّا إِنْ کَانَ مِنْ أَصْحَابِ الْیَمِینِ ﴿٩٠﴾ فَسَلامٌ لَکَ مِنْ أَصْحَابِ الْیَمِینِ ﴿٩١﴾ وَأَمَّا إِنْ کَانَ مِنَ الْمُکَذِّبِینَ الضَّالِّینَ ﴿٩٢﴾ فَنُزُلٌ مِنْ حَمِیمٍ ﴿٩٣﴾ وَتَصْلِیَةُ جَحِیمٍ ﴿٩٤﴾ إِنَّ هَذَا لَهُوَ حَقُّ الْیَقِینِ ﴿٩٥﴾ فَسَبِّحْ بِاسْمِ رَبِّکَ الْعَظِیمِ ﴿٩٦﴾🌸🌸
🔴 درباره ماجرای پناهیان... 1. پناهیان چه گفت؟ یکبار مرور کنیم، گفت: دوقطبی سازی بد است. هرکسی دوقطبی ایجاد کرد با او برخورد کنید. چه کیهان باشد چه جمهوری اسلامی. کجا نسبت ناروایی به کیهان داد؟ گویی کسی بگوید: آقای رئیس قوه قضائیه هرکسی دزدی کرد و به بیت‌المال تعدی کرد با او برخورد کنید. چه پسر رهبری باشد چه پسر خاتمی باشد... بعد یک عده فریاد واسلاماه بلند کنند که تو به پسر رهبری نسبت دزدی دادی! اسلوب این نوع سخن اقتضا می‌کند هردو سر طیف را بیان کند، در وزان جمله شرطیه که تعلیق در آن جریان دارد نه اسناد. 2. اما درباره پناهیان، او کیست؟ وقتی به نگاه میکنم می‌بینم حلقه وصل مردم و دیانت منبری های اثرگذار هستند: طیفی دین خود را از مرحوم کافی گرفتند و طیفی از مرحوم فلسفی. طیفی پای منبر شیخ حسین انصاریان بزرگ شدند و طیفی پای منبر مرحوم فاطمی نیا. اما طی دو دهه گذشته طیف بسیار زیادی از پای منبر پناهیان بزرگ شدند و قد کشیدند. پناهیان برای شان از اسلام گفت، هم از جمال اسلام و هم از جلال اسلام. پناهیان از نماز خوب گفت، از تشکیلات گفت، از تقوا گفت، از اعتکاف گفت، از تربیت دینی گفت و همه با خوانشی جدید و معمولاً رو به جلو... و شد مایه رشد و ارتقاء طیفی از انقلابی‌ها. آغاز ماجرای را شاید خیلی ها به یاد نداشته باشند. چه کسی بیشترین محتوا را درباره این مناسک اجتماعی تولید کرد، بيشترين تبلیغ را کرد، سال‌های سال رفت و آمد، جماعتی از جوانان را با خود برد تا کم‌کم طعم آن را فراگیر کند. همین پناهیان سال‌های سال گفت. از واقعی گفت، وسط ده‌ها از اولین کسانی بود که سینه سپر کرد، فریاد زد، راه تحلیل را باز کرد. همان موقع هایی که بسیاری از منبری های انقلابی در تقیه یا سکوت یا تردید بودند. چقدر مثال یادمان می‌آید اینجا. 3. همه این‌ها یعنی پناهیان بی عیب و ایراد است؟ یعنی همه حرف های او درست است؟ یعنی هیچ نقدی به او وارد نیست؟ خیلی روشن است پاسخ منفی است. مسئله در نقد نیست، مسئله سطح واکنش و جنس واکنش است. بدانیم کسی را نقد می‌کنیم که حداقل دو دهه خطیب و منبری جبهه انقلاب بوده و چند نسل را برای انقلاب رشد داده. حالا نقد کنیم، جدی هم نقد کنیم اما با لحاظ همین نکته. 4. مسئله این است: نقد کنیم هرجا اشکالی بود اما بدانیم چگونه! زدن امثال پناهیان از بیخ و بن، مصداقی از است. خدا از انسان‌های خوشش نمی‌آید، عقوبت می‌کند. آخرین مورد پیش روی مان است. همان‌هایی که امروز علم زدن پناهیان را در دست دارند، چند صباح قبل با همین سبک و سیاق رئیسی را می‌زدند جماعت و اینجا چقدر جای پای پررنگ است. 5. این حجم از حمله به پناهیان برای چیست؟ برخی واقعاً دلسوزانه از سر درد نقد می‌کنند، می‌دانم بچه‌های انقلابی اینگونه اند. اما را می‌شناسم دردشان چیز دیگری است. نقدشان از روی است. نقد کنیم، اما منصفانه و بدون ناسپاسی، همین!/ ✍ایزدی