فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
پاسخ یک انگلیسی تازه مسلمان شده به این سوال که چرا بچههای ما بجای الگو قراردادن پیامبران و یارانش، اَبَر قهرمانهای غربی رو الگو قرار میدهند
این خانم از مخدر خطرناکی صحبت میکنه که مادر پدرها در اختیار فرزندانشان قرار میدهند
نظراتش درباره #حجاب به عنوان زنی که از نهایت لیبرالیسم اومده جالب بود👌
🔹روایت آنسوی ماجرا | @onsoo_ir
📸
سد سکوت
تکنیک علوم شناختی؛
🔹در حوزه رسانه هم گاهی خبرها بگونه ای تنظیم میشود كه انگار سندی، افشا خواهد شد كه همه تحلیل های گذشته را تغییر خواهد داد.
🔸خیلی از رسانه های بیگانه وقتی که برنامه های گفت و گو محور دارند ناگهان یکی از طرفین گفت و گو می گوید ما که نمی توانیم همه اطلاعات رو بگوییم ، من اگر این حرف را بزنم ، مثلا فلان می شود این یعنی چی؟ یعنی سد سکوت ایجاد می کنند.
🔸رسانه های بیگانه بسیار علاقه دارند سراغ آدم هایی بروند كه ظاهرا سال ها كسی صدایشان را نشنیده است. این افراد می توانند دیوار سكوت را بشكنند و همه چیز را پایین بریزند. قصه ای كه از این افراد و رازهای مگویشان می سازند بهتر از واقعیت ، مخاطب را پای رسانه نگه می دارد.
🔸در در حوزه علوم شناختی هر وقت می خواهند مخاطب را برانگیزند در مقابلش یك سدی ایجاد می كنند. هدف رسیدن به یك هدف نیست، هدف شكستن آن سد و قهرمان شدن است كه خیلی وقت ها آن هدفی كه به خاطرش آن سد ایجاد شده از ذهن پاك می شود و خود سد ، هدف می شود.
🔸شگردهای رسانه های بیگانه برای تغییر ذهن مخاطب فارسی زبان هر روز بیشتر می شود، شناختن و درك این جنگ شناختی قسمتی از سواد رسانهای مورد نیاز امروز ایرانمان است. بنابراین رسانه ها تلاش می كنند مطابق اهدافی كه دارند در این فرآیند دخالت كنند.
#علوم_شناختی #جنگ_شناختی #عملیات_روانی#رسانه#تحلیل#تکنیک
🔹روایت آنسوی ماجرا | @onsoo_ir
🔻خانمها خوب است تعدادی از نمایشنامههای شکسپیر را اگر نخواندهاند، بخوانند تا ببینند که زن در چشم غربیها چیست؟!
🔻از دیدگاه آنها، مرد سرور زن است! در همین نمایشنامهی اُتِلّو، اُتلّو کیست؟ اُتلّو یک سیاهپوست بیاصل و نسب است و طرف مقابلش یک خانم اشرافی است به نام دزدمونا؛ زن، خانمی اشرافی و زیبا و مرد، یک سیاه گردنکلفت که در جنگ مهارت به خرج میدهد و سرباز خوبی است.
🔻به مجردی که اُتلّوی سیاهپوست، شوهر دزدمونای اشرافی میشود، دیگر زن باید به او بگوید «سرور من»! بعد هم مرد، اینقدر حق دارد که زن را به دست خودش خفه کند؛ برای اینکه سوءظنی به او پیدا کرده است!!!
🔰 رهبر انقلاب ۷۱/۱۰/۲۹
🗓 به بهانه بیست و سوم آوریل روز درگذشت #ویلیام_شکسپیر
#افول_غرب #غرب_وحشی #فمینیسم
#زن #حجاب
🔹روایت آنسوی ماجرا | @onsoo_ir
🚩
✅ کنگرۀ وینِ قرن بیستویکمی در خاورمیانه؛ اعراب آغوش خود را برای اسد باز کردهاند؟
قسمت (۱) شورای آتلانتیک
🔸 برخیها تشدید تنشها بین غرب با محور «روسیه-چین-ایران» را به شرایط سال 1914 تشبیه میکنند که کوچکترین حادثهای میتواند منجر به یک درگیری بزرگ شود. برخی دیگر، الحاق خاک اوکراین به روسیه را با تسلط آلمان بر سودتلند در چکسلواکی در سال 1938 قیاس میکنند.
🔹 یا در مثالی دیگر، افزایش توان نیروی دریایی چین در اقیانوس آرام که چالشی برای برتری آمریکا در این منطقه است بیشباهت با رقابت تسلیحاتی میان انگلیس و آلمان در مقطع قبل از جنگ جهانی اول ارزیابی نمیشود. حتی عدهای نام حملات تروریستی 11 سپتامبر را «پرل هاربر» قرن بیستویکم گذاشته بودند.
🔸 یک نمونۀ دیگر که امروز میتوانیم آن را با مقایسهکردن با رویدادی مشابه در گذشته فهم کنیم، عجلۀ کشورهای عربی برای عادیسازی روابطشان با بشار اسد است. امارات اکنون چند سالی هست که به برگرداندن اسد به شرایط عادی علاقه دارد، با این که حکومت اسد [از نگاه غرب] متهم به جنایات جنگی و نقض فاحش حقوق بشر و آوارهکردن اجباری 13 میلیون سوری است.
🔺 چهار سناریوهای روی میز
🔸 چهار پاسخ به این مسئله داده شده است. پاسخ اول که تکراری است و چندان هم قابل اتکا نیست این است که کشورهای عربی به این نتیجه رسیدهاند که تنشزدایی و هماهنگی منطقهای با ایران و ترکیه بیشتر در خدمت منافع آنهاست تا درگیری با آنها.
🔹 پاسخ دوم این است که کشورهای عربی خصوصاً امارات به قراردادهای پرسود بازسازی سوریه نظر دارند. اما مشکل این پاسخ این است که چه کسی قرار است این پولها را پرداخت کند؟ سوریه پولی ندارد، ایران درگیر مشکلات اقتصادی خودش است، و چین نیز علاقهای با سرمایهگذاری در مناطق جنگزده ندارد.
🔸 پاسخ سوم این است که تمامی این کشورها اقتدارگرا هستند و بنابراین تمایل دارند با یکدیگر متحد باشند. این ایده قابلدرک است اما کافی و قانعکننده نیست.
🔹 پاسخ چهارم نیز این است که کشورهای عربی با احیای روابط خود با سوریه، به دنبال متعادلکردن نفوذ ایران در این کشور هستند. اما این در حالی است که ایران از این عادیسازی استقبال کرده است
منبع
https://www.atlanticcouncil.org/blogs/menasource/arab-states-are-normalizing-with-the-assad-regime-this-is-the-middle-easts-1936-moment/
🔹روایت آنسوی ماجرا | @onsoo_ir
هدایت شده از آتاشه (Attache)
❇️ جاسوسی همه جانبه
🔹 اندیشکده کارنگی به ابعاد جاسوسی در چند سال اخیر پرداخته و به نتایج زیر رسیده:
⏪ نرم افزارهای جاسوسی و فناوری های پزشکی برای سرکوب سیاسی در سراسر جهان استفاده می شه و برخی کشورهای دموکراتیک بدترین عملکرد رو داشتن.
⏪ اسرائیل صادرکننده اصلی جاسوسافزار و ابزارهای پزشکیه که از 76 کشور متخلف 56 مورد ابزار جاسوسی رو از این رژیم تهیه کردن.
⏪ اسرائیل به عنوان صادرکننده پیشرو نرم افزارهای جاسوسی، ملاحظات حقوق بشر را در رژیم صدور مجوز صادرات خود نادیده گرفته است.
#اندیشکده_کارنگی #جاسوسی #حقوق_بشر
📎https://carnegieendowment.org/2023/03/14/why-does-global-spyware-industry-continue-to-thrive-trends-explanations-and-responses-pub-89229
💟attacheeintl.ir
هدایت شده از هم افق با ولی✨️
🇮🇷 نیم نگاهی به خطبه اول رهبر انقلاب
در مراسم تاریخی عید سعید فطر
🔹الطاف الهی به مردم در ماه رمضان
1. شرکت در مجالس و محافلِ معرفتآموزی و درسآموزی
2. مجالس تلاوت قرآن
3. حضور مردم در گلزارهای شهدا
4. حضوردر هیئات و مساجد
5. کمکهای مؤمنانه ی مردم در این ماه ( کمک به ایتام، کمک به مستضعفان و فقرا)
6. حرکت عظیم مردمی در روز قدس
🔹 دستاوردهای مردم در ماه رمضان
1. رقّت قلب
2. تقرّب به پروردگار عالم
3. پاکیزگی روح
4. توجّه و تذکّر به معنویّت
5. آشنا شدن با بسیاری از معارف الهی و اسلامی
6. ضربهی به دشمن در روز قدس
7. تقویت اراده
✅ توصیه رهبر انقلاب :
این دستاوردها را حفظ کنید؛ اینها ذخیرهی معنوی است؛ این ذخایر را تا ماه رمضان سال آینده برای خودتان نگه دارید، حفظ کنید و ماه رمضان سال آینده انشاءالله این روحیه را تقویت کنید.
👇👇 نتیجه عمل به توصیه بالا :
همین روحیه است که :
1. ملّت را از لحاظ مادّی و معنوی پیش خواهد برد
2. همهی مشکلات را برطرف خواهد کرد
3. به توفیق الهی شما را به اوج حرکت الهی و معنوی که اسلام برای جامعهی مسلمان در نظر گرفته است، خواهد رساند.
🤔 چالش :
• به نظر شما چرا رهبر انقلاب در انتهای خطبه اول خود، در نماز عید فطر، «سوره والعصر» را قرائت کردند ؟
🏆 به بهترین پاسخ، جایزه ارزنده ای تعلق خواهد گرفت.
#هم_افق_با_ولی
⤴ ارسال پاسخ به @bashgah_admin تا تاریخ 10 اردیبهشت 1402
🔹هم افق با ولی باشیم | عضویت سریع در کانال
در هم افق با ولی ، با هم بیانات رهبری را می خوانیم ؛ نقش خود را نسبت به بیانات مشخص می کنیم ؛ به دیگران نیز پیشنهاد ایفای نقش می دهیم ...
شما نیز دعوتید :: دعوتنامه
🔸 تجزیه تجزیه طلبان
پشت پرده تصویرسازی از اختلاف نماینده رجوی و پهلوی
افرادی که بهعنوان اپوزیسیون نظام سیاسی ایران توسط غرب در جهان برکشیده و تبلیغ میشدند، با از بین رفتن موقعیت قبلی و مواجهه با بیمحلیها، شرایط پذیرش اثرات روانی واقعیت جدید را ندارند.
👈 افرادی مانند مصی علینژاد که بهعنوان خبرنگاری دستچندم در داخل و مواجببگیر صدای آمریکا فعالیت میکرد، ناگهان خود را در میزی دید که از آن تلویحا به عنوان شورای گذار یاد میشد.
👈 فردی مانند نازنین بنیادی که در جلسه غیررسمی شورای امنیت سازمان ملل نیز سخنرانی کرده بود، بر اثر تبلیغات فکر میکرد که فاصله زیادی با یک جایگاه مهم سیاسی ندارد اما امروز با خوابیدن هیجانات، توانایی روبرویی با واقعیت را ندارد و با قهر و ... دنبال سرپوش گذاشتن بر رویاپردازیهای خود است.
👈 فردی مانند اسماعیلیون نیز با واقعیت روبرو شده و در پوشش اختلافات، قصد جداسازی خود را از این ماشین متوقف شده دارد.
⛔️ آنچه برخی اعضای اپوزیسیون را همچنان به ادامه بازی باخته واداشته، موضع حداکثری و رویایی گرفتهشده توسط آنها طی چند ماه قبل است.
❗️برخی از آنها با چنین مواضعی قادر نیستند به سرعت فعالیت خود را پایان بخشند و به همین دلیل حتی سینهخیز مسیر را ادامه خواهند داد.
👈 اتاق عملیات اغتشاشات ایران قصد دارد برای پوشاندن دلایل اصلی شکست اغتشاشات که ازجمله آنها «عدم حمایت مردم ایران» و «استحکام حکومت» بود، با صحنهگردانی اختلافات، آن را به گردن اختلافات داخلی اپوزیسیون بیندازد.
از این رو برخی بهجای پرداختن به دلایل اصلی بر اختلافات اپوزیسیون متمرکز خواهند شد.
در این میان هرچند چنین اختلافی دارای اهمیت است، اما دلیل اصلی در شکست اغتشاشات نیست.
⛔️ غرب میخواهد این تصویر را در ذهن دیگران بسازد که در زمان اتحاد اپوزیسیون، در ایران التهابات جریان داشت اما پس از بروز اختلافات داخلی نظام سیاسی ایران نفس راحتی کشید و اغتشاشات به پایان رسید.
❗️تلاش غرب برای پوشاندن دلایل اصلی شکست به اندازهای برای این جبهه مهم است که حتی حاضر شده ظاهری، متحمل حملاتی ازسوی اپوزیسیون شود.
✅ دشوار است فردی مانند رضا پهلوی قادر و مایل به رودررویی با آمریکا باشد. از این رو حملات غیرمستقیم وی به واشنگتن به جهت عدم همراهی متناسب با اپوزیسیون را باید در مصالحی دید که غرب برای خود قائل شده است.
🇸🇦 عربستان در توضیح عادیسازی روابط با ایران، به شرکای غربیاش گفته است با توجه به نقشش در اغتشاشات ایران، احتمال واکنش تهران و ضربه جدی به منافع ریاض وجود داشت و بر همین اساس آنها تصمیم به علاج واقعه قبل از وقوع گرفتند.
🔹روایت آنسوی ماجرا | @onsoo_ir
🔹روش عطار برای حل یک معادله سی مجهولی
✍ پرستو علیعسگرنجاد
من هیچوقت ریاضی را دوست نداشتم. 😐
خشک بود و سفت، مثل ترکهچوبی که به همت هیچ دستی و حتی سرزانویی برای منعطفشدن، لبیک نمیگوید. در ریاضی مسائل غالباً روشن، مشخص و قطعیاند. نهایتش چند مجهول دارند.
🤨 با کمی کلنجاررفتن، پاسخ پیدا میشود و پاسخ همان است که هست. دو نقطه را تنها یک پارهخط صاف به هم وصل میکند. پاسخ پیدا هم نشد، نشد! معادله را رها میکنیم و میرویم.
↩ من از ریاضی به ادبیات پناه آوردم.
ادبیات، دست خیال را برای رسیدن به «امکان»های مختلف، باز میگذارد. ساختار را به رسمیت میشناسد، قاعده را میپذیرد، اما امکان تعدد مسیر را فراهم میکند.
😊 دو نقطه ناگزیر نیستند در یک مختصات ریاضی تغییرناپذیر، محکم سر جای خودشان بمانند. در ادبیات، کلمات، انعطاف را میفهمند. کلمات سیالاند. میتوانند به هم نزدیک شوند. میتوانند مختصات یکدیگر را، میتوانند احوال هم را بفهمند.
🪟من از دریچۀ ادبیات به فرهنگ نگاه میکنم.
به گمانم فرهنگ، ریاضی نیست، که اگر ریاضی باشد، مثل یک بینهایت مبهم، روی دست ریاضیدانها میماند.
☣ مسائل فرهنگی، معادلات چندمجهولیاند، چندی که تا صد میرود. نمیشود دست روی یک مختصات فرهنگی گذاشت و گفت: «جواب، همین است که هست!»
👈 همیشه میشود دور مسئلهها چرخید و از دریچهای نو، تماشایشان کرد و با این بازنگری، به پاسخی تازه رسید. ادبیات میگوید برای رسیدن دو نقطۀ فرهنگی به هم، ناگزیر از یک خط صاف همگانی نیستیم.
👈ادبیات، هدهد خردمند دستۀ پرندگان است که پی راه میگردند. به همه سمت بال میزند. امکانها را میسنجد.
اگر کمی سمت نقطۀ روبهرو سرک بکشیم، مسیر دیگری برای رسیدن به هم، پیدا خواهیم کرد؟
ادبیات میگوید وحدت تنها با یک پارهخط صاف حاصل نخواهد شد. سینما هم وامدار همین ادبیات است که اعلام میکند:
«راههای رسیدن به خدا، به عدد آدمهای دنیاست» و در عین حال، «صراط مستقیم» را شانهبهشانۀ دین، به رسمیت میشناسد. ذات ادبیات، همین متناقضنمای شیرینیست که اهالیاش آن را عمیق و دقیق، درک میکنند.
📌 حالا روی صفحۀ شطرنجی روزگار، مسئلۀ «حجاب» رسم شده.
ریاضیدانها، ادبیاتیها، فرهنگیها، سینماییها و دینشناسها، همه روی این صفحه خم شدهاند و این مسئلۀ بغرنج را تماشا میکنند.
📣 پیر فرزانهای، چندی پیش، پنجرهای نو سمت این مسئله باز کرد و «حجاب سیاسی» را به بقیه نشان داد.
👌حالا، وزن مسئله با این نگاه نو، بیشتر هم شده. شمار مجهولهایش از حساب خارج است. چهکسی داوطلب میشود؟ چهکسی پای تخته میآید و بر این باور است که برای این معادلۀ صدهامجهولی، پاسخی یگانه دارد؟
▫من پای پنجرۀ ادبیات و فرهنگ، به تماشا ایستادهام. هرگز ادعا نمیکنم پاسخ را میدانم، اما از این زاویه که به صفحۀ شطرنجی نگاه میکنم، یک چیز را میفهمم. انعطاف.
👈 انعطاف دربرابر تعصب.
ریاضیات باید به دامن ادبیات بیاویزد تا برایش چراغ بگیراند. اگر بنا باشد در این معادله، نقطهها، قرص و محکم، بیاعتنا به هم، سر جایشان بمانند، در بهترین حالت، تنها یک پارهخط مستقیم شاید آنها را به هم برساند.
از کجا معلوم که راهی جز این نباشد؟
برای معادلهای که صدها باعث و بانی دارد، مگر میشود یک پاسخ قطعی داد و به هیچ پنجرۀ دیگری قانع نشد؟
⛔ تعصب، نکتۀ انحرافی این معادلهست.
تا وقتی نقاط دو سر نمودار، پا در یک کفش کنند و به هیچ زبان مشترکی نرسند، به جای پاسخ، تنها به یک گزارۀ قطعی میرسیم: دوقطبی.
❌ شکاف عمیقی وسط صفحه خواهد افتاد. جمعیت نقاط، متفرق خواهد شد. آنوقت، هیچ خط صاف و هیچ منحنی منعطفی نمیتواند از بریدگی کاغذ بگذرد و نقطهها را بههمبرساند.
✅ حقیقت، استوار و نستوه، سر جای خودش ایستاده. جاییست در میانۀ این هزارتوی مغلق، شاید نزدیکتر به نقطهای و دورتر از نقطهای دیگر. برای برونرفت از این هزارتو، شرط اول قدم آن است که «تعصب» را کنار بگذاریم.
✳ پذیرش، همدلی، احترام متقابل و گفتوگوی سازنده، همه مولود همین تصمیم خواهند بود.
🪴آنوقت، اگر چنان که ادبیات به ما آموخته، با هم کلمه مبادله کنیم، اگر با کلمات روشن به استقبال هم برویم، شاید پاسخ، از میان دستان درهمگرهخوردۀ ما جوانه بزند.
شاید پیچک منعطفی دور دستان ما بپیچد و به یادمان بیاورد میتوان از مسیرهای متعدد، به یکدیگر رسید. آنوقت، آینهای اگر برابر ما باشد، از میان شاخ و برگ این پیچک سرسبز، تصویر باشکوهی را خواهیم دید.
آنها که منطقالطیر عطار را خواندهاند، خوب میدانند چه میگویم. چه خواهیم دید؟ شکوه بلندای قاف و سی مرغ که با همۀ تفاوتها و کموکاستیهایشان، کنار هم تا قاف بال زدهاند و سیمرغ شدهاند.
منبع : مجله واو
🔹روایت آنسوی ماجرا | @onsoo_ir
📸
بحران تولد
آمار سقط جنین؛
🔹آمارهای غیررسمی میگویند سالانه چیزی حدود ۷۰۰ هزار جنین پیش از تولد، مرگ را تجربه میکنند. آماری که به طور تقریبی با آمار موالید برابری میکند. چنانکه در سال ۱۴۰۱ آمار موالید به ۸۹۳ هزار و ۷۸۶ تولد رسید تا کمترین میزان موالید را در سال گذشته تجربه کنیم.
🔸این رشد قابلتوجه آمار سقط جنین حالا نگرانی رئیسجمهور را هم در پی داشتهاست. قتل روزی هزارتا ۲ هزار جنین به دست پدر و مادرشان در آستانه ابربحران قرن حاضر در حوزه جمعیت، میتواند سقوط کشور را در سیاهچاله جمعیتی تشدید کند.
🔸این مسئله، اما گاهی وقتها برای مادران هم عوارض جبرانناپذیری در پی دارد. زنانی که جنینشان را در مراکز زیرزمینی و غیرمجاز یا با داروهای سقط جنین موجود در بازار سیاه سقط میکنند، ممکن است با معلولیت و حتی مرگ مواجه شوند.
🔸حالا در کنار دیگر چالشهایی که مسئله جمعیت در کشورمان را به بحران تبدیل کرده، سقط جنین هم با آماری به اندازه موالید سالانه کشور برای خودش به وزنهای سنگین تبدیل شده و نگرانی کارشناسان و مسئولان را در پی داشتهاست.
#سقط_جنین #بحران_تولد #جنین#فرزند
🔹روایت آنسوی ماجرا | @onsoo_ir
📕 *هفته نامه علمی، تحلیلی، تخصصی دانش رسانه*
💢 شماره سی و ششم *"دانش رسانه"* با سرفصلهای محتوایی ذیل منتشر شد:
⭕️ *سرمقاله*
▪️ روایت سایه ها و لایه ها (6)
⭕️ *علوم رسانه*
▪️ مدیریت رسانه (Media management)
▪️ سئو یا بهینه سازی سایت چیست؟
⭕️ *تکنيک هاي رسانه اي*
▪️ «نبردِ روایتها» در «جنگِ ارادهها»
▪️ بازاریابی سیاسی
⭕️ *رسانه شناسي*
▪️ رسانه ای به نام بازی
▪️ تحلیل فعالیت ۳۰۰ اینفلوئنسر ایرانی اینستاگرام
▪️ نقدی بر سریال نمایش خانگی پوست شیر
⭕️ *توليد محتوا*
▪️ الگوی هنجاری تولید محتوا در رسانه ها
▪️ همگرایی رسانهای (Media convergence)
⭕️ *حکمراني فضاي مجازي*
▪️ نگاهی به برخی چالشهای کلان در صنعت سینمای ایران 57
▪️ در نظام حکمرانی سینمای ایران با چه بازیگرانی سروکار داریم؟
⭕️ *گزارش کنشگری دفاتر*
▪️ آخرين توليدات محتوايي مديريت فضاي مجازي و رسانه هاي نوين
📍 مسئولین محترم دفاتر می توانند گزارش فعالیت های رسانه ای شاخص خود را برای ما ارسال کنند تا در هفته نامه در بخش مربوطه درج گردد و مورد توجه عموم دفاتر قرار گیرد .
🟥 *فایل pdf هفته نامه را می توانید از اینجا دریافت کنید* 👇👇👇
🔹روایت آنسوی ماجرا | @onsoo_ir
هدایت شده از آتاشه (Attache)
❇️ چشم انداز قدرتهای اقتصادی جهان تا ۲۰۲۸
💟attacheeintl.ir
📸
دولت جعلی یهودی
استدلال یهودیان برای حضور در فلسطین؛
🔹بزرگترین مشکل اسرائیل این است که بهسختی میتوان آن را در افکار عمومی جهان بهعنوان یک «کشور» جا انداخت و بهرغم تمام جادوهای رسانهای و تزریقات ادراکی در علوم دانشگاهی، این ذهنیتسازی دشوار، پهلو به پهلوی محال بودن آن را نشان میدهد.
🔸چراکه معنای کشور در تمام دنیا چیزی است که با نوع تولد و گسترش اسرائیل همخوانی ندارد و از سوی دیگر اینها حتی «ملت» هم نیستند. هرکدام از یک گوشه جهان آمدهاند و چیزی که به هم پیوندشان میدهد، تنها دین یهود است.
🔸وضع از این هم بغرنجتر است و اکثریت این یهودیان سکولار شدهاند و حالا روی چیزی به اسم قومیت یهود سوای از باور قلبی به گزارههای ماوراییاش صحبت میشود. این اما با تعریف کلی و متفق علیه «قومیت» هم ناسازگار است.
🔸اروپاییها بعد از جنگ دوم جهانی یهودیان را از خاک خودشان به قارهای دیگر فرستادند تا بهانه و دستمایه خلق جنگی دیگر را از بین برده باشند و با این کار باید جزایش را مردم غرب آسیا باید بپردازند!
#فلسطین #یهود #دولت_یهودی #روز_قدس#اسرائیل#قدس#مسجدالاقصی#غزه
🔹روایت آنسوی ماجرا | @onsoo_ir
📸
پنجه عقاب در شن
مانور احمقانه کارتر در طبس؛
🔹واقعه شکست آمریکا در طبس، آن قدر مهم و سرنوشت ساز بود که حتی مشهورترین چهره های سیاسی آمریکا را وادار به اعتراف به شکست کرد. شکستی که بار دیگر نظریه پیروزی فن آوری بر ایمان رد و بر حیثیت و اعتبار جهانی انقلاب اسلامی می افزود.
🔸به دنبال تجاوز نافرجام کماندوهای آمریکا در طبس، امام خمینی(ره)؛ رهبر بزرگ ترین انقلاب ضد آمریکایی با صدور پیامی فرمود: «اشتباه کارتر در آن است که گمان می کند با دست زدن به این مانورهای احمقانه، می تواند ملت ایران را که برای آزادی و استقلال خویش و برای اسلام عزیز از هیچ فداکاری روی گردان نیست، از راه خودش که راه خدا و انسانیت است، منصرف کند.
🔸اهمیت واقعه طبس در این نبود که آمریکاییان برای نخستین بار آشکارا در داخل خاک ایران نیرو پیاده کردند؛ زیرا این واقعه، نمونه کوچکی از تجاوز آمریکایی ها را در کشورهای مختلف جهان نشان می دهد.
🔸اهمیت واقعه صحرای طبس، در این بود که وقتی نظامی مردمی و اسلامی مورد عنایات باری تعالی باشد، حتی عواملی مانند ریگ ها و گرد و غبار بیابان هم می توانند ماشین های جنگی قدرتمندترین کشور جهان را در هم بکوبند و منهدم سازند.
#طبس #طوفان_شن #واقعه_طبس#پنجه_عقاب
🔹روایت آنسوی ماجرا | @onsoo_ir
📸
افسون رسانه ای
واقعیت جلسه دیدار دانشجویان با رهبری؛
🔹این روزها رسانههای بیگانه و برخی هواداران داخلیشان با نقل ناقص یک عبارت از سخنرانی رهبر انقلاب در جمع دانشجویان، مخالفت ایشان با رای و نظر مردم را نتیجه گرفتهاند. وصله نچسبی به نظام جمهوری اسلامی و رهبر در برابر یک روال همیشگی و مصادیق متعدد تاریخی از مردمسالاری دینی.
🔸انقلابی که دیکتاتوری پهلوی را کنار زد و صندوق رای را به میان مردم آورد، سه رفراندوم بزرگ (جمهوری اسلامی و دو تا هم قانون اساسی) برگزار کرد و اینگونه در تاریخ حیاتش از رای مردم دفاع کرده است تحریف میکنند تا نقاط قوت روشن را به ضعف تبدیل کنند.
🔸سخنان تقطیع شده رهبر انقلاب در پاسخ به انتقاد دانشجویی بود که رفراندوم را برای بسیاری از مسائل اقتصادی و اجتماعی و سیاسی کشور که در آن کارشناسان و صاحبنظران اختلاف نظر دارند به صورت مداوم پیشنهاد میکرد. در حقیقت رهبری کلیت و اصل رفراندوم را رد نکرد بلکه شیوه و مصادیق پیشنهادی آن توسط آن دانشجوی محترم را مناسب ارزیابی نکرد.
🔸زمانه عجیبی است و مسخشدگی در برابر افسون رسانههای دشمن کاری کرده که باید هر روز و بلکه هر ساعت از بدیهیات تاریخی با مردم مظلومی که تحت حمله مداوم در جنگ ترکیبی دشمنان وطن هستند سخن بگوییم.
#رسانه #رفراندوم #مردم_سالاری #دیدار_دانشجویی
🔹روایت آنسوی ماجرا | @onsoo_ir
ارادهی تحولخواهانه معارض را مورد سنجه قرار داد.
واقعیت آن است که با این نگاه، هر اقدام یا عملیات آنان در خوشبینانهترین حالت ممکن جزئی، ناقص و خاص است. نه تنها خیر عمومی را به ارمغان نمیآورد که تبدیل به شرارتی علیه مردم، ایران و نظام میشود.
در همین حوادث اخیر، چنین خبط و خطاهایی کم دیده نشد. وقتی از ایران میگفتند، بخش اعظمی از مردم را جدا میکردند، وقتی از حق مردم دم میزدند، از شأن ایران میکاستند. حتی برای براندازی و فروپاشی نظام، ابایی از قربانی کردن مردم و تجزیهی خاک وطن نداشتند.
جعفر علیاننژادی
🔹روایت آنسوی ماجرا | @onsoo_ir
مهمترین نکته رهبر انقلاب در دیدار دانشجویی
گفتار منظومهوار رهبرانقلاب پیرامون مفهوم تحول، در هر سخنرانی مهم، ابعاد جدید مییابد.
هر چند مفهومسازیهای نوآورانهی رهبری در پروبال دادن به امر تحول و شفافسازی آن، امر جدیدی نیست و این گفتار از سالها قبل در بیانات ایشان قابل شناسایی است، اما اگر بخواهیم به طور مشخص از ابتدای سال جاری یک شمای کلی از این پیشرفت مفهومی ارائه دهیم، کاملاً متوجه ارادهی تحولگرایانهی رهبری حتی در طرح موضوع تحول میشویم.
اگر نقطهی کانونی موضوع تحول در سخنرانی ابتدای سال ایشان را، تأکید بر «دگرگونی ضعفهای داخلی» و تبدیل آن به نقاط قوت بدانیم، در ادامهی این اتساع مفهومی، به ضرورت «آمادگی نقشآفرینی» متناسب با تحولات و تغییر نظم جدید جهانی میرسیم.
سپس شاهد تعریف تحول بهعنوان نقطهی اوج و فوقانی «حرکت و فعالیت بیوقفه»، بودیم که گویا به قصد آسیبشناسی برداشتهای انتزاعی و غیرواقعی از این مفهوم بیان شد.
تذکر به ضرورت نماندن در پیلهی تصمیمات متحولانه و «لزوم عمل پیگیرانه و دنبالگیری» تا پایان اجرای تصمیم با چنین هدفی بیان شد.
گمان میکنم بیانات ایشان در دیدار دانشجویی دیروز، نقطهی اوج شفافسازی ایدهی تحول و افزودن ابعاد کارساز به آن بود.
ایدهی «تحول مبنایی» که در نتیجه ترکیبی از سه مفهوم بلند «افقمند یا آرمانخواهی»، «امیدواری» و «عقلانیت» است، طرح شد تا منجر به اعتماد به نفس و احساس عزت در جوانان و دانشجویان به منظور «تحول در ذهن و واقعیت جامعه»ی خود و سپس «ذهن و واقعیت جهان» شود.
به بیان شیوای ایشان آرمانخواهی «موتور» ایجاد چنین تحولی، امید «سوخت» این موتور و عقلانیت «فرمان» موتور تحولخواهی و حرکت است.
در کنار این دلالتهای آشکار از مفهوم تحول، دلالتهای ضمنی دیگری نیز قابل فهم است که با اندکی تأمل میتواند به تکمیل نقشهی راه تحولخواهی بینجامد.
قبلا به سه معنا یا دلالت ضمنی یا پنهان در یادداشت «کشف معانی پنهان از گفتمان تحول» پرداختهایم، در ادامهی این یادداشت به دو معنای دیگر از آن معنای پنهان خواهیم پرداخت:
اول. تحول مبتنی بر اشتراک در مسائل در برابر تحول مبتنی بر عدم توافق
اصالت یافتن و اولویت دادن به تغییر ضعفها در خوانش رهبری از تحول، دارای یک معنای ظریف بوده که شایستهی دقت است. چنین رویکردی ناشی از حساسیت مثبت ایشان به موضوع نقد و منتقد است.
ماحصل چنین رویکردی پیداکردن اشتراکات با کسانی است که زبان نقدشان تندتر از زبان تعریف و تمجید است. به نظر میآید معنای چنین برداشتی، اشتراک در مسائل باشد.
اگر نمیتوان در خصوص قوت دانستن برخی مؤلفهها به یک اشتراک حداکثری رسید، اما در مسألهی دانستن ضعفها میتوان تا حدود زیادی این اشتراک را حاصل کرد. میماند نوع مواجهه، روایت و خوانش ضعفها که طبیعتا نباید انفعالی باشد. یعنی نباید منجر به تجدیدنظر در اصل یک سیستم یا عدول از برخی اصول شود بلکه باید نقد ضعفها و دیدن مسائل، همچون هشداری به صاحبان حرفهای بیعمل تلقیشده و زمینهی اقدام و یا مطالبهی رفع ضعف و حل مسأله را فراهم آورد.
در مقابل این رویکرد، یعنی فراخوان حداکثری وحدت روی مسائل و ضعفها، نیروهای معارض اولا خواهان ایجاد جریانی در ضعف دانستن قوتها و ثانیا تشکیل جبههای در حمله به ریشههای چنین نقاط قوتی است. طبیعتا در چنین اقدامی امکان ایجاد اتحاد، ممتنع میشود، بلکه آنچه جریان مییابد سیاست «عدم توافق» است. خواهی نخواهی در همان ابتدا بخشهای عظیمی از جمعیت مردم، کنار گذاشته شده و یا معارض محسوب میشوند. اولین نقطهی اختلافی در میان جریانات معارض در تعریف آنان از مفهوم مردم نمایان میشود، اینکه آنها چه کسانی هستند؟ عدم توافق روی تعاریف، اولین و کوچکترین پیامد چنین برداشت معیوبی از مفهوم تحول است.
دوم. تحول به معنای حرکتی جدی در مقابل تحول به معنای حرکتی ناقص، جزئی و خاص
عنصر جدیت، یکی از بارزترین ویژگیهای این ارادهی تحولخواهانه است. رهبری در ابتدای سال ۱۴۰۱ حرکت تحولی را حرکت جدی دانسته بودند که هم جامع، هم کلی و هم عمومی است.
واقعیت آن است که تحول به معنای حرکت جدی تنها وقتی معنادار میشود که هم حائز جامعترین نگاه بوده، هم کلیترین و مهمترین مسائل را در نظر بگیرید و هم شامل بیشترین میزان جمعیتها شود.
بنابراین یک ارادهی تحولخواهانه باید سیاستهای خود را طوری تنظیم کند و فروع حکمرانی را طوری با اصل تحول تطبیق دهد که همزمان به نفع مردم، ایران و نظام تمام شود.
هر ارادهای که تنها معطوف به یکی از این سه ضلع باشد، مسلما یک خواست متحولانه نیست. چرا که اولا در واقعیت صحنهی تفکیکی بین این سه ضلع قابل اشاره نیست و ثانیا در تجربه جمهوری اسلامی فرض وجود هر کدام از این سه ضلع بدون ضلع دیگر ناممکن است. با همین شاخص میتوان
یک نکته درباره مناظره شبکه افق
https://eitaa.com/Politicalhistory
🔹روایت آنسوی ماجرا | @onsoo_ir
صفر تا صد DRESS CODE
🔹در دنیا اصطلاحی به نام Dress Code یا کد پوشش مورداستفاده قرار میگیرد که درباره قوانین پوششی است و کشورها از آن در موقعیتهای مختلف استفاده میکنند.
👈 طبق این کد، محیطهای مختلف و مشاغل از قوانین پوششی یکسانی پیروی میکنند تا نوعی یکپارچگی بین آنها برقرار شود.
🌿 البته این کد پوشش در هر فرهنگ و مذهبی متفاوت است و معمولا مردم هر کشور براساس قوانین پوششی که در آن وضع میشود، رفتار میکنند.
▫ این کدها درواقع نمادی از 👈 کلاس اجتماعی، هویت فرهنگی و رویکرد مردم آن کشور به راحتی، سنت و وابستگیهای سیاسی و مذهبی است.
🔹استفاده از کدهای پوششی در نظام آموزشی کشورها علاوهبر اینکه محیط را رسمیتر میکند، با یکسان کردن پوشش افراد، تجملگرایی را هم سرکوب کرده و در آن محیط فاصله بین فقیر و ثروتمند را کم میکند تا همه افراد بهطور یکسان در کنار هم به علمآموزی بپردازند و از فخرفروشی به هم بپرهیزند، بهعنوان مثال در کشور ما که کشوری مسلمان و دارای عقاید خاص مذهبی است، استفاده از روسری یا مقنعه یا لباس پوشیده برای زنان جزء کدهای پوششی به حساب میآید.
🔹کدها به مجموعه قوانین، باید و نبایدها یا اصولی که به عنوان قوانین نوشته یا نانوشته با توجه به زمان، مکان و شرایط باید رعایت شوند اشاره دارند.
🔹موضوع کد لباس بحث در مورد پوششهایی است که به شکل ضابطهمند در یک چهارچوب تعریف شدهاند. کدهای لباس باید و نبایدهایی است که به پوشش ما ربط دارد و علاوه بر آن رفتارها، مسائل اخلاقی و مسائل دیگری را که باید رعایت شوند در برمیگیرد.
🔹آنچه به عنوان کد لباس از آن نام میبریم فقط به یک مکان خاص یا مقطعی از زمان مربوط نمیشود بلکه طیف وسیعی از پوششهایی را که ما باید در مکانها، زمانها و مناسبتهای مختلف رعایت کنیم شامل میشود.
رنگها، سمبلها، الگوهای لباس، برشها، اندازهها، قطعاتی که در لباس استفاده میشود و... نشان دهنده کدها هستند و باعث میشوند مفاهیمی در مورد شما سریع به بیننده منتقل شود.
✅ کد لباس با اینکه یک کلمه کوچک است مفاهیم گستردهای را ارائه میدهد.
کد پوشش تنها لباس فرم نیست
🔹با وجود اینکه کد پوشش بهطور کلی به معنای فرم لباس مشترک و رسمی است، اما الزاما به این معنا نیست که دانشگاهها باید از فرم لباس یکسانی استفاده کنند بلکه چیزی که بیشتر مدنظر است، استفاده از لباسی مناسب، هوشمندانه و رسمی است که مناسب با حضور در محیط دانشگاه باشد.
🔹کد پوشش یا همان Dress Code مجموعه ای از قوانینی است که گاهی نوشته و گاهی نانوشتهاند. این قوانین میگویند که باید در موقعیتها و مراسم مختلف چه چیزهایی بپوشیم. این قوانین فرهنگ و عرف جوامع مختلف روی تعیینشان اثرگذار هستند.
#حجاب
#پوشش
✍ سیدابوالقاسم هاشمی
🔹روایت آنسوی ماجرا | @onsoo_ir
🔰مجموع مستند استیضاح تیک تاک
🔹استماع توضیحات مدیرعامل شرکت تیک تاک در کنگره آمریکا
برای مشاهده وارد لینک زیر بشید
🔗https://www.aparat.com/unitube.ir
🔹روایت آنسوی ماجرا | @onsoo_ir
در شهر آزادی اسیر این و آن است
در خانه ام آزادی ام را دوست دارم...
#دیدار_شاعران
#حجاب
🌐 https://aparat.com/v/vhcKF
🔹روایت آنسوی ماجرا | @onsoo_ir