eitaa logo
فایل‌های اورجینال لیمان
19 دنبال‌کننده
164 عکس
8 ویدیو
3 فایل
⭕️ دانشجویان و دانش آموزان عزیز وگرامی فایل های الکترونیکی (دانلودی) را ازسایت های سودجو به قیمت های «خیلی گران» نخرید, مابهترین سایت های فروش ودانلود فایل را به شما معرفی خواهیم کرد. ✍️ : #لیمان_ثاقب 🔵 این کانال به "مدیرفعال" نیازمند است 🔴
مشاهده در ایتا
دانلود
ه) ترافیک را به وبلاگ خود هدایت کنید در نوشتن بسیاری از پست های وبلاگ استفاده ای وجود ندارد و هیچ کس آنها را نمی خواند. متأسفانه ، شما نمی توانید یک پست وبلاگ بنویسید و بنشینید به امید اینکه مخاطب مورد نظر شما بدون تبلیغ آن را پیدا کند. رقابت بیش از حد در یک فضای اینترنت با بیش از 3.9 میلیارد کاربر و 1.9 میلیارد وب سایت وجود دارد . به عنوان مثال ، روزانه 2.4 میلیون پست بلاگ نوشته شده است ، این بدان معناست که در صورت عدم تبلیغ ، بلاگ پست شما در این دریا از بین می رود. بازاریابی ایمیل ، بازاریابی تالار گفتگو ، بازاریابی تأثیرگذار ، بازاریابی در رسانه های اجتماعی و بازاریابی موتورهای جستجو برخی از راه هایی است که می توانید برای ارتقا و هدایت ترافیک به وبلاگ خود استفاده کنید. بخوانید و مراجعه کنید: چگونه ترافیک را به وبلاگ خود هدایت کنید 3. آزاد سازی Freelancing شغلی است که در آن شما به مردم خدمات ارائه می دهید سپس آنها برای انجام وظایفی که انجام می دهید به شما پرداخت می کنند. در فضای کسب و کار آنلاین ، خدمات رایگان زیادی وجود دارد که می توانید به مردم ارائه دهید ، این باعث می شود این یکی از بهترین مشاغل آنلاین بدون سرمایه گذاری باشد. الف) تدریس آیا شما عاشق آموزش بچه ها یا بزرگسالان هستید؟ بیشتر سایت های تدریس مانند قهرمان دوره ، VIPKID و آموزش اول بیش از 12 دلار در ساعت برای آموزش انگلیسی و سایر موضوعات به شما پرداخت می کنند. خواندن این مقاله در شغل تدریس خصوصی آنلاین اگر شما می خواهید برای ایجاد پول آنلاین با تبدیل شدن به یک معلم. پست مرتبط: 21 شغل تابستانی برای معلمان
فایل‌های اورجینال لیمان
❇️ بررسی تطبيقی مسئوليت مدنی قاضی چکیده: در اين نوشتار ابتدا مفهوم مسؤوليت مدنى قاضى و منابع آن و سپس مبانى مسؤوليت مدنى قاضى در فقه اماميه و قوانين مدون و سيستم‏هاى حقوقى مختلف مورد مطالعه قرار مى‏گيرد و در فصل سوم شرايط تحقق مسؤوليت مدنى و ميزان مسؤوليت مورد بررسى قرار خواهد گرفت. مقدمه: در زندگى اجتماعى، اختلاف، درگيرى، تعدى به حقوق ديگران، ارتكاب جرم و قانون شكنى از سوى برخى اشخاص بروز مى‏كند و بايد جامعه نسبت‏به اين امور واكنش مناسب از خود نشان دهد; يعنى با تعقيب و پى‏گيرى و اقدامات تامينى و تربيتى و تعيين مجازات از تجاوز به نظم و امنيت اجتماعى و اخلاق حسنه جلوگيرى شود و مجرمين بدون كيفر باقى نمانند و در ساير اختلافات از طريق رسيدگى قضايى به دعاوى را حل و فصل كند و اين مهم تنها از طريق يك سيستم قضايى منسجم، با قضاتى آگاه و صالح امكان پذير است. در جوامع بدوى حل اختلافات و اجراى عدالت جنبه شخصى داشت اما با وسعت‏حجم انتقامجويى‏ها و درگيريهاى قبيله‏اى كه منجر به هرج و مرج و از بين رفتن انسجام مى‏شد، كارساز نبود. سرانجام جوامع مختلف به اين نتيجه رسيدند كه اجراى عدالت و حل وفصل دعاوى و مجازات مجرمين تنها در سايه تشكيل حكومت و با استفاده از قدرت و امكانات حاكميت امكان پذير است كه مكتب اسلام آنرا مورد توجه و تاكيد قرار داده است و ذيل به فرازهايى از آيات و گفتار قرآن كريم، معصومين عليهم السلام در خصوص ضرورت اعمال حاكميت و تشكيل سيستم قضايى و اهميت و جايگاه آن و شرايط قضات اشاره مى‏كنيم: 1. «يا داود انا جعلناك خليفة فى الارض فاحكم بين الناس بالحق و لا تتبع الهوى‏» (ص/25) «اى داود ما تو را خليفه و جانشين خود در زمين قرار داريم پس بر اساس اين موقعيتى كه به تو داده شده است در ميان مردم براساس حق قضاوت كن و در اين قضاوت پيروى از تمايلات و هواهاى نفسانى نكن‏». طبق اين آيه قضاوت از منصب‏هاى حكومتى و از اركان اعمال حاكميت محسوب مى‏شود. 2. «ان الله يامركم ان تؤدوا الامانات الى اهلها و اذا حكمتم بين الناس ان تحكموا بالعدل...» (سوره نساء/ 58). 3. «انا انزلنا اليك الكتاب بالحق لتحكم بين الناس بما اراك الله ...» (سوره نساء/ 105). 4. «انما المؤمنون اخوة فاصلحوا بين اخويكم‏» (حجرات/ 10). 5. «اتقوا الله و اصلحوا ذات بينكم ....» (سوره انفال/ 1). 6. حضرت على عليه السلام در نهج البلاغة از قول پيامبر اسلام صلى الله عليه وآله وسلم نقل مى‏كند «صلاح ذات البين افضل من عامة الصلاة و الصيام‏»، اصلاح بين مردم و حل اختلافات اجتماعى از عبادتهاى يكساله روزه و نماز ضيلت‏بيشترى دارد. (1) آنچه از مجموع آيات و روايات استفاده مى‏شود آن است كه وجود يك دستگاه قضايى منسجم با قضاتى آگاه و صالح امرى ضرورى است و اشخاصى كه از حيث علمى و خصوصيات اخلاقى صلاحيت اين امر مهم را دارا هستند بايد به قبول اين منصب و انجام اين مهم همت گمارند. از آنجا كه طبيعت قضاوت با مشكلاتى همچون احتمال خطا و اشتباه همراه است‏بايد قضات از مصونيت‏بالائى برخوردار باشند به گونه‏اى كه در پى احكامى كه در مقام حل و فصل دعاوى يا تعقيب و مجازات مجرمان صادر مى‏كنند مسؤوليت مدنى نداشته باشند. اين همان اصلى است كه در تمام سيستم‏هاى حقوقى با شدت و ضعف پذيرفته شده است. ليكن اعطاى چنين مصونيتى نبايد منجر به تقصير، كوتاهى يا بى‏مبالاتى قضات و تضييع حقوق آحاد جامعه شود. زيرا چه بسا كه شخص مظنون به ارتكاب جرم به دستور مقام قضايى تعقيب، توقيف و مجازات مى‏شود يا خوانده دعوا بر اساس ادله موجود محكوم بر پرداخت مالى يا توقيف اموال و يا ممنوعيت از معامله و مانند آن مى‏شود و اما پس از مدتى ثابت مى‏شود كه آن حكم يا قرار بر مبناى برداشت اشتباهى قاضى يا تدليس و نيرنگ در اقامه دعوا يا شهادت كذب و يا جعل اسناد و مانند آن صادر شده است. 📡 http://liman.sabzfile.ir/file/59223/%D8%A8%D8%B1%D8%B1%D8%B3%DB%8C-%D8%AA%D8%B7%D8%A8%D9%8A%D9%82%DB%8C-%D9%85%D8%B3%D8%A6%D9%88%D9%84%D9%8A%D8%AA-%D9%85%D8%AF%D9%86%DB%8C-%D9%82%D8%A7%D8%B6%DB%8C
تحقیق عدالت چيست و نقش عدالت در پيشرفت كشور تحقیق عدالت چيست و نقش عدالت در پيشرفت كشور فرمت Word قابل ویرایش قیمت : 7,500 تومان توضیحات بیشتر دریافت فایل
فایل‌های اورجینال لیمان
شخصی با احراز چه شرایطی می تواند برمسند قضاوت بنشیند تحقیق دسته بندي : علوم انسانی » حقوقشخصی با احراز چه شرایطی می تواند برمسند قضاوت بنشیند تحقیق جزئیات و دریافت شخصی با احراز چه شرایطی می تواند برمسند قضاوت بنشیند تحقیق قضاء واژه ای است عربی، اصل آن قضایٌ بوده است که به خاطر قاعده صرفی یای بعد از الف تبدیل به همزه شده و جمع آن اقضیه می باشد، واژه قضیه نیز به معنای حکم آمده که جمع آن قضایا است. واژه قضاء در فارسی به داوری، دادرسی و حکم ترجمه شد و در کتب فقهی احکام قضا را تحت عنوان کتاب القضاء، کتاب القضایا، کتاب القضیه، آداب القضاء و ادب القاضی می توان یافت. عده ای از فقهاء معنای عرفی قضاء را معادل معنای لغوی آن یعنی حکم گرفته اند و گروه دیگر از آن به ” ولایت بر حکم” یا ” الزام به حکم” تعبیر نموده اند. فهرست مطالب فصل اول ۱ کلیات ۱ ۱-۱-بیان مسئله : ۲ ۱-۲-اهمیت وهدف تحقیق ۲ ۱-۳-سوال مورد تحقیق ۳ ۱-۴-فرضیه : ۴ ۱-۵-تعریف واژگان : ۴ ۱-۶-محدودیتها : ۵ ۱-۷-پیشینه تحقیق ۵ ۱-۸-روش تحقق : ۶ فصل دوم ۷ ۲-۱-بررسی واژه قضاء: ۸ ۲-۲-دادرسی در اسلام : ۱۰ ۲-۳-حکم مشروعیت قضا در اسلام: ۱۳ ۲-۴-اقسام قضاء : ۱۵ ۲-۵-مشروعیت و ثبوت قضاء در اسلام : ۱۶ الف ـ آیات الهی : ۱۷ ب ـ احادیث و روایات: ۱۸ ۲-۶-جایگاه وشان قاضی : ۱۹ خطر قضاوت : ۲۰ ۲-۷-قضاء بخشی از وظایف رهبری است: ۲۰ ۲-۸-انتصاب قاضی از دیدگاه امامیه : ۲۱ ۲-۹-اذن عام و اذن خاص : ۲۳ ۲-۱۰-انتصاب قاضی در زمان غیبت : ۲۵ ۲-۱۱-انتصاب قاضی در دیدگاه اهل سنت : ۲۶ ۲-۱۲-خلافت بر اساس شورا چیست؟ ۲۶ ۲-۱۳-چگونگی انتخاب قاضی و گماردن آن : ۲۸ فصل سوم ۲۹ طرق اثبات ولایت قاضی : ۳۰ ۳-۱-۱- استماع : ۳۰ ۳-۱-۲-اقامه بینه : ۳۱ ۳-۱-۳-استفاضه : ۳۱ ۳-۱-۶-مکاتبه : ۳۵ ۳-۱-۷-ادعای قاضی : ۳۶ ۳-۲-چگونگی اثبات ولایت قاضی در شرایط کنونی: ۳۶ ۳-۳-چگونگی قبول یا ردّ حکم: ۳۶ ۳-۴-دلیل تشتّت آراء چیست؟ ۳۷ ۳-۵-دلایل وجوب قضاء : ۳۸ ۳-۶-مستندات استحباب قضاء ۳۹ ۳-۷-نتیجه: ۴۰ فصل چهارم ۴۱ ۴-۱شرایط قاضی : ۴۲ ۴-۲-۱-بلوغ ونظر امامیه : ۴۴ ۴-۲-۲-نظر علمای اهل سنّت درباره بلوغ: ۴۵ ۴-۲-۳-ادّله شرط تحقّق بلوغ : ۴۵ ۴-۳-عقل : ۴۹ ۴-۴-اسلام ۵۱ ۴-۴-۱- نظر فقهای شیعه : ۵۱ ۴-۴-۲- نظرات فقهای اهل سنّت: ۵۲ ۴-۴-۳-اجماع ۵۳ ۴-۵-عدالت : ۵۴ ۴-۵-۱–شرط عدالت نظرد امامیه ۵۴ ۴-۵-۲-شرط عدالت نزد دانشمندان اهل سنت: ۵۶ ۴-۵-۳-عدالت ازدیدگاه اسلام : ۶۱ ۴-۵-۴-نظریات علمای امامیه در رابطه با معنا وحد عدالت: ۶۱ ۴-۵-۶-نشانه های عدالت : ۶۵ فصل پنجم ۶۷ ۵-۱-علم و اجتهاد : ۶۸ ۵-۲-۱-علم قاضی ازدیدگاه امامیه ۶۹ ۵-۲-۲-شناسایی علم قاضی: ۷۱ ۵-۲-۳-ادلّه قائلین به حجیت و اعتبار علم قاضی نزد امامیّه : ۷۱ ۵-۲-۴-نقد و بررسی ادله مخالفین علم قاضی (ادله عدم اعتبار حجیّت ) ۷۲ ۵-۲-۵-نتیجه نهایی (داوری نهایی) امامیه ۷۳ ۵-۳-۱-علم قاضی از دیدگاه اهل سنت : ۷۳ ۵-۳-۲- کلیات و دیدگاه ها (اختلافات کلی قائلین و مخالفین) ۷۴ ۵-۳-۳-اقوال مخالفین : ۷۵ ۵-۳-۴-اقوال قائلین به جواز: ۷۵ ۵-۳-۵-نتیجه کلّی و نهایی اهل سنّت ۷۶ فصل ششم ۷۷ ۶-۱-حایگاه وتعریف اجتهاد : ۷۸ ۶-۲-اد از دیدگاه شیعه ۷۹ ۶-۳-اجتهاد از دیدگاه اهل سنت : ۸۰ ۶-۴-اقسام اجتهاد: ۸۱ ۶-۵-حد اجتهاد: ۸۲ ۶-۶-نظریات فقهای شیعه در اعتبار شرط اجتهاد در قاضی: ۸۲ قضاءشرعی: ۸۶ ۶-۷- عدم اعتبار شرط اجتهاد در قاضی : ۸۹ ۶-۸-اهل سنت در اعتبار شرط اجتهاد در قاضی : ۹۰ ۶-۹-مجتهد مطلق و متجزی: ۹۲ ۶-۱۰-دادرسی غیرمجتهد : ۹۴ ۶-۱۱-استخلاف و نیابت در قضاء : ۹۵ ۶-۱۲قضاء غیرمجتهد در شرایط اضطرار: ۹۸ ۶-۱۳-نتیجه ۹۹ ۶-۱۴-تجرّی در اجتهاد نزد فقهای اسلام ۹۹ ۶-۱۵-قضاء مقلد در مکاتب فقهی اهل سنت : ۹۹ فصل هفتم ۱۰۱ ۷-۱-رجولیت ۱۰۲ ۷-۲-حقوق زن در اسلام: ۱۰۲ ۷-۳-فقه شیعه و دادرسی زن: ۱۰۴ ۷-۴-فقه اهل سنت و دادرسی زن: ۱۱۰ ۷-۵-نتیجه ۱۱۱ ۷-۶-شرط طهارت مولد یا پاکزادی: ۱۱۲ ۷-۷-بینایی، شنوایی، گویایی، حافظه و توانایی بر خواندن و نوشتن: ۱۱۵ ۷-۷-۱-حافظه (ضبط): ۱۱۷ ۷-۷-۲-کتابت – توانایی بر خواندن و نوشتن: ۱۱۸ ۷-۷-۳-بینایی: ۱۲۰ ۷-۷-۴-شنوایی و گویایی: ۱۲۱ ۷-۸-فقه اهل سنت: در رابطه با شرایط بینایی، شنوایی،کتابت و حفظ: ۱۲۱ ۷-۹-نتیجه: ۱۲۳ فصل هشتم ۸-۱-اقسام قضاء ۱۲۴ ۸-۱-۱-قضاء تحکیم و از دیدگاه فقهای شیعه: ۱۲۵ ۸-۱-۲-تفاوت قضاء تحکیم با قضاء رسمی و عام: ۱۲۶ ۸-۱-۳-قضاء تحکیم از دیدگاه فقهای اهل سنت: ۱۲۸ ۸-۱-۴-حوزه عمل قاضی التحکیم: ۱۲۹ ۸-۱-۵-تحکیم در زمان غیبت ۱۳۰
فایل‌های اورجینال لیمان
۸-۲-شرایط قاضی در حقوق موضوعه: ۱۳۲ فصل نهم ۱۳۴ ۹-۱-نتیجه گیری ۱۳۵ ۹-۲-پیشنهادات : ۱۳۷ ضمائم ۱۳۸ ۲-۱-بررسی واژه قضاء: قضاء واژه ای است عربی، اصل آن قضایٌ بوده است که به خاطر قاعده صرفی یای بعد از الف تبدیل به همزه شده و جمع آن اقضیه می باشد، واژه قضیه نیز به معنای حکم آمده که جمع آن قضایا است. واژه قضاء در فارسی به داوری، دادرسی و حکم ترجمه شد و در کتب فقهی احکام قضا را تحت عنوان کتاب القضاء، کتاب القضایا، کتاب القضیه، آداب القضاء و ادب القاضی می توان یافت. عده ای از فقهاء معنای عرفی قضاء را معادل معنای لغوی آن یعنی حکم گرفته اند و گروه دیگر از آن به ” ولایت بر حکم” یا ” الزام به حکم” تعبیر نموده اند. ۲-۲-دادرسی در اسلام : یافتن تاریخ و مبدأ مشخصی برای توجه بشر به امر دادرسی کار آسانی نیست و می توان گفت دقیقاً از روزگاری که آدمی به زندگی اجتماعی و برقراری روابط ، هر چند به شکل ابتدایی و ساده روی آورد، این واژه نیز در فرهنگ حیات بشری پدیدار گردید، اجتماعی زیستن حتی در ابتدایی ترین نوع خود مستلزم پذیرش محدودیتهایی است که بدون آن برقراری رابطه با دیگران و تشکیل اجتماع امکان ناپذیر است. محدودیتها خواه صرفاً نتیجه نیاز بشر و حکم عقل و سایر انگیزه های آدمی باشند و خواه حاصل پیام و راهنمایی پیامبران و حاملان وحی الهی، در عمل و اجرا همواره بصورت صحیح و کامل رعایت نشده اند، پایبند نبودن به تعهدات و مسئولیتهایی که لازمه حیات اجتماعی است از سوی برخی از عناصر و ارکان تشکیل دهنده اجتماع یعنی آدمیان و نادیده انگاشتن مرزها و تعرض به حقوق دیگران نیز از بدو پیدایش روابط اجتماعی در میان انسانها آغاز گردیده و تا به امروز ادامه دارد. ( اشاره به داستان هابیل ، قابیل ودرگیری آن دو)[۱۳] اعتقاد به مبدأ هستی و خدا و تبیین نظام خلقت بر اساس بینش دینی و به دنبال آن پذیرش ایدئولوژی یعنی مجموعه ای از حقوق، تکالیف و مقررات که فرد را در مقابل خود، دیگران و خدای خود متعهد ساخته ، مرزها و محدودیتهای دیگری را فراروی آدمیان قرار داده که تخطی از آن، تعرض به حدود الهی و به همان میزان انحراف و دوری از مسیر تکامل و رشد فرد تلقی می گردد. ارتکاب گناه، تعرض به حدود الهی و پایمالی حقوق دیگران واقعیتهای انکارناپذیر تاریخ زندگانی انسانند، و به همین دلیل دقیقاً همزمان با پیدایش روابط اجتماعی در میان انسانها و پذیرش بنیانهای اعتقادی و دینی، تمایل و گرایش به داد و دادگری و دادرسی در جامعه انسانی نمودار گردیده است. بحق می توان گفت انگیزه و حداقل بهانه بسیاری از کشمکشها و جنگ و ستیزهای تاریخ بشری و همچنین فلسفه پیدایش بسیاری از مکاتب فلسفی و مذهبی و نظامهای حکومتی همین گرایش قوی و نیرومند آدمی به داد و دادگری بوده است. دسته بندی: علوم انسانی » حقوق تعداد مشاهده: 1389 مشاهده فرمت فایل دانلودی:.zip فرمت فایل اصلی: doc تعداد صفحات: 164 حجم فایل:215 کیلوبایت قیمت: 16,500 تومان 📡 http://liman.sabzfile.ir/file/31394/%D8%B4%D8%AE%D8%B5%DB%8C-%D8%A8%D8%A7-%D8%A7%D8%AD%D8%B1%D8%A7%D8%B2-%DA%86%D9%87-%D8%B4%D8%B1%D8%A7%DB%8C%D8%B7%DB%8C-%D9%85%DB%8C-%D8%AA%D9%88%D8%A7%D9%86%D8%AF-%D8%A8%D8%B1%D9%85%D8%B3%D9%86%D8%AF-%D9%82%D8%B6%D8%A7%D9%88%D8%AA-%D8%A8%D9%86%D8%B4%DB%8C%D9%86%D8%AF-%D8%AA%D8%AD%D9%82%DB%8C%D9%82
✅ لطفا شماهم سرمایه گذاری کنید و از سود آن بهرمند بشوید. 🔸 تبلیغات هزینه نیست ، سرمایه گذاری است ! 🔹 دردنیای رقابتی امروز تبلیغات برای کسب موفقیت، از یک انتخاب ساده اختیاری ، به یک اجبار تبدیل شده است. ➖ اگر چنانجه دقیق تر نگاهی به شرکت های بزرگ دنیا و کشور خودمان بیندازید، متوجه خواهید شد که در ذهن مردم شرکت های بزرگ، شرکتهایی هستند که بیشتر دیده می شوند. 🔸 یعنی اینکه بیشترازهمه تبلیغات می کنند و بصورت دائمی و همیشگی تبلیغات می کنند . ➖ و یا بهتر است که بگوئیم : 🔻🔺 «همیشه تبلیغات شرکتهای بزرگ و موفق دیده می شود» 🔺🔻 ⭕️ پس بهتراست که تبلیغات کسب وکار یا محصولات خودتان را با مبلغی بسیار ارزان و مناسب به ما واگذار کنید تا با تخصص خودمان نام شمارا در صفحه های مطرح درفضای مجازی منتشر کنیم . 📡 http://pa-star.ir 📡 http://birdlink.8n8.ir
❇️ مرکزجامع «لیمان» ⭕️ صدهاهزار جهت استفاده دانشجویان و ➖ دانش آموزان عزیزبا دراین مرکز ارائه میشود. 📡 http://moqi3.sellu.ir
❇️ دوره جامع برندسازی و 💰 ⭕️ با استفاده از اینستاگرام می‌توانید در کوتاه‌ترین زمان یک راه‌اندازی کنید و از آن داشته باشید. 📡 https://xip.li/8CoIHn