eitaa logo
بنیاد مهدویت آذربایجانغربی
774 دنبال‌کننده
2.5هزار عکس
1.6هزار ویدیو
54 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
🔻برپایی ۱ 🔹️با موضوع 🎤با سخنرانی استاد روح الله موسوی از اساتید بنیاد مهدویت کشور و حاج آقا حسنی مسئول مهدویت شهرستان نمونه دولتی امام جعفر صادق( ع) 🗓۱۸ 🔻بمناسبت هفته_وحدت کانال رسمی بنیاد مهدویت استان👇 ┏━━━🍃💐🍃━━━┓ @orum_mahdaviat ┗━━━💐━
🔻برپایی ۲ 🔹️با موضوع 🎤با سخنرانی استاد روح الله موسوی از اساتید بنیاد مهدویت کشور و حاج آقا حسنی مسئول مهدویت شهرستان غیردولتی سرای دانش 🗓۱۸ 🔻بمناسبت هفته_وحدت کانال رسمی بنیاد مهدویت استان👇 ┏━━━🍃💐🍃━━━┓ @orum_mahdaviat ┗━━━💐━
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
😔بیچاره منم که یک عمر عادت کردم به جدایی العجل قرار دل بیقرارم🤲 من که غیر از شما کسی رو ندارم😭 ┏━━━🍃💐🍃━━━┓ @orum_mahdaviat ┗━━━💐━
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
4_806708773606392296.pdf
2.82M
📘خانواده و تربیت مهدوی ◽️مرتضی آقاتهرانی ◽️محمدباقر حیدری کاشانی ┏━━━🍃💐🍃━━━┓ @orum_mahdaviat ┗━━━💐━
آنقدر با عشق تو هم خانه ام که همه فکر می کنند دیوانه ام چون در این دنیا گرفتم روز و شب پرچم نام تو را بر شانه ام   ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌┏━━━🍃💐🍃━━━┓ @orum_mahdaviat ┗━━━💐━
بنیاد مهدویت آذربایجانغربی
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷 ۷. و رَبَّ المَلائِکةِ المُقَرَّبینَ و الاَنبیاءِ و المُرْسلینَ؛ ای پروردگار ملائک مقرب و پیغمبران و رسولان مقرب به معنای قریب و نزدیک است.در سوره نساء آیه ۱۷۲(الْمَلائِکَةُ الْمُقَرَّبون) به معنای فرشتگان مقرب آمده است. همه فرشتگان در یک مرتبه وسطح نیستند. هم مقام آنان تفاوت دارد و هم مسئولیت آنان. مقام بعضی مانند جبرئیل و میکائیل و عزرائیل و اسرافیل از سایرین برتر است.در قران فقط نام جبرئیل و میکائیل آمده است:(وَمَلائکتهِ وَ رُسُلِه و جبریل وَ میکال)(بقره ۹۹) درباقی آیات اوصاف فرشتگان آمده است مانند(کرامًا کاتبین)(انفطار،۱۱) لذا فرشتگان نیز گروه‌ها و دستهجات مختلفی دارند و هر دسته ای در مقام خاص و دارای قدرتی و برای کاری هستند:(وما مِنَّا اِلّا لَهُ مَقامٌ مَعلومٌ)(صافات،۱۶۴) 🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷 مسئول وحی«جبرئیل» مسئول ارزاق «میکائیل» مسئول قبض روح «عزرائیل» و مسئول دمیدن در صور« اسرافیل» است. روح یکی دیگر فرشتگان مقرب الهی است که نام او در قران به صورت جداگانه و معمولاً در کنار هم «ملائکة» آمده است: (یَوم یَقومُ الرُّوحُ وَالمَلائکةُ) (نبأ،۳۷)؛ (تَعْرُجُ المَلائکةُ والروحُ اِلیه) (معارج،۴) و در (تَنَزَّلُ المَلائکة و الروح) (قدر،۴) 🎋🌹🎋🌹🎋🌹🎋🌹🎋 اما در این فراز به مقام انبیا و رسولان نیز اشاره شده است که مشخص میکند نبی با رسول تفاوت دارد درباره فرق میان رسول و نبی سخن بسیار گفته شده است از جمله گفته اند نبی به کسی گفته می شود که مأموریت و رسالتی بر عهده ی او گذارده شده تا ان را ابلاغ کند بنابر این که از ماده«نبأ» به معنای خبر باشد، به کسی گفته می‌شود که از وحی الهی آگاه است و خبری دهد و بنابراینکه از ماده «نبو» به معنای رفعت و بلندی باشد، به کسی گفته می‌شود که عالی مقام است. رسول نیز کسی است که صاحب آیین و شریعت آسمانی و مأمور ابلاغ آن باشد یعنی علاوه بر دریافت وحی الهی، مأمور رساندن آن به مردم نیز هست.اما نبی وحی را دریافت می کند و در عین حال موظف به ابلاغ آن نیست بلکه اگر از او سوال کنند پاسخ می گوید. به تعبیر دیگر نبی همان طبیب آگاهی است که در محل خود آماده پذیرایی بیماران است. او به دنبال بیماران نمی‌رود ولی اگر بیماری به او مراجعه کند از درمانش چیزی فروگذار نمی‌کند. رسول طبیبی است سیار؛ همانگونه که حضرت امیرالمومنین درباره پیامبر( ص) فرمود:«....طبیب دوّار بطبه»(نهج البلاغه،خطبه ۱۰۸). پیامبر پزشکی بود که به دنبال بیماران می رفت و چشمه ای بود که به دنبال تشنگان روان بود. برخی از پیامبران هر دو مقام را داشتند مانند پیامبر اسلام که علاوه بر دریافت وحی مأمور ابلاغ آن نیز بود و برای تشکیل حکومت و اجرای احکام تلاش می کرد در عین حال از طریق باطنی به تربیت نفوس می پرداخت.(تفسیرنمونه.ج ۱.ص۴۴۰) ابوذر هم از پیامبر اکرم نقل می کند که تعداد انبیا یکصدو بیست و چهار هزار نفرند که ۳۱۳ نفر شان رسول بودند.(تفسیر برهان.ج ۳.ص۱۰۴ و ج ۴.ص ۴۵۲) .. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌┏━━━🍃💐🍃━━━┓ @orum_mahdaviat ┗━━━💐━
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✅جایگاه مردم در نظام ولایت فقیه 👥 مردم به‌عنوان یکی از اصلی‌ترین ارکان حکومت‌ها، نقشی اساسی در تشکیل نظام سیاسی بازی می‌کنند. اسلام نیز از این قاعده مستثنا نیست. ❌ در طول تاریخِ اسلام نیز بارها شاهد بوده‌ایم که گاهی حرکت‌های آغاز‌شده از سوی معصومین به علّت همراهی‌نکردنِ مردم به سرانجام نرسیده است ✅ پس حضور مردم در صحنه برای هر نظام سیاسی، امری بسیار مهم و اساسی است و اختلاف موجود در این نظام‌ها، به چگونگیِ حضور و جایگاه مردم مربوط می‌شود 🔅در نظام ولایت فقیه که شخص ولیّ فقیه با ویژگی‌های ذکر‌شده از سوی ائمهٔ معصومین، معیّن می‌شود، مردم نقش اصلی و كليدی در تحقق حكومت ولايی خواهند داشت، چراکه بدون استقبال و خواست مردم و مشاركت همه‌جانبهٔ آن‌ها حكومت تحقق پیدا نمی‌کند ◀️افزون‌بر موارد گفته شده، در نظام ولایت فقیه مردم نه تنها با انتخاب افراد در حوزه‌های مختلف، تأثیری مستقیم و غیرمستقیم در تصمیمات کلّی نظام دارند، بلکه می‌توانند با نظارت بر بخش‌های مختلف، تأثیر بسزایی در نحوهٔ صحیح حکومت‌داری حکمرانان داشته باشند*۱ 📚۱- مقاله حکومت اسلامی۱۳۸۰، ش۱۹ ┏━━━🍃💐🍃━━━┓ @orum_mahdaviat ┗━━━💐━
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✨عالم برای اوست، که جهان آشنای اوست، نفسم در هوای اوست/ والا محمّد ص 🪄دل مبتلای اوست، که مرا جان فدای اوست، که خدایم خدای اوست / والا محمّد ص ┏━━━🍃💐🍃━━━┓ @orum_mahdaviat ┗━━━💐━
❣ چہ شود فرصٺ ديدار بہ ما هم بدهند؟ فيض هم صحبٺے يار بہ ما هم بدهند؟ آن قَدر بر در ايـن خانہ گدا مےمانيم لقب نوڪرِ دربـار بہ ما هم بدهند ! صبحت بخیر همه‌ی هستی‌ام ┏━━━🍃💐🍃━━━┓ @orum_mahdaviat ┗━━━💐━
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷 👇👇👇👇👇👇👇 💌بخش دوم:درخواست و طلب[اسئلک] در این فراز,شخص دعا کننده برای بیان درخواست های خود دوباره اسما و صفات پروردگار را یاد می‌کند. این تکرار صفات الهی در دو قسمت بعد از«اسئلک» به دلیل این است که دعا کننده،اسما و صفات الهی را متناسب با نیازش ذکر کند و حتی تکرار آن خالی از لطف نیست. 🎋🎋🍊🎋🎋🎋 گاهی حضرت علی(ع) به سبب ایجاد حساسیت در مردان الفاظی را تکرار میکرد چنان که به فرزندانش وصیت می‌کند:«الله الله فی الایتام»،«الله الله فی جیرانکم»،«الله الله فی الصلاة»،«الله الله فی القرآن»...(نهج البلاغه نامه ۴۷) که در این عبارات لفظ جلاله «الله» تکرار شده است. 🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷 تکرار نماز در هر شبانه روز برای آن است که هر روز گامی به خداوند نزدیک شویم. کسی که از پله های نردبان بالا می رود در ظاهر پای او حرکتی تکراری انجام میدهد ولی در واقع در هر حرکت گامی به جلو و رو به بالا می گذارد.کسی که برای حفر چاه کلنگ می زند درظاهر کاری تکراری می کند ولی در واقع با هر حرکت عمق چاه بیشتر میشود. انسان با هر نماز و ذکر و تلاوت آیه کمی به خدا نزدیک می شود تا آنجا که درباره ی پیامبر اکرم می خوانیم: دَنا فَتَدَلَّی فَکانَ قابَ قَوسَیْنِ أوْ أدْنی چنان به خدا نزدیک شد که به قدر دوکمان یا نزدیک تر شد.(نجم.۱۰) 🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹 تکرار سفارش به تقوا در هر یک از خطبه های نماز جمعه در هر هفته بیانگر نقش تکرار در تربیت دینی مردم است.اصولا بقای زندگی وابسته به تنفس مکرر است و کمالات با تکرار حاصل می شود. با یک بار انفاق و رشادت، ملکه سخاوت و شجاعت در انسان پدید نمی‌آید؛ همانگونه که رذائل و خبائث در صورت تکرار در صورت تکرار در روح انسان ماندگار می شود. لذا در این بخش ۱۰ مطلب آمده است: خدایا از تو درخواست می کنم(اللهمَّ اِنّی اَساَلُکَ) دارد... مهدوی عهد ┏━━━🍃💐🍃━━━┓ @orum_mahdaviat ┗━━━💐━
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📱 🔺 تو برای من دعا کن... 🔅 اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج ┏━━━🍃💐🍃━━━┓ @orum_mahdaviat ┗━━━💐━
بنیاد مهدویت آذربایجانغربی
#مهدویت #مهدویت_و_ولایت_فقیه ✅جایگاه مردم در نظام ولایت فقیه 👥 مردم به‌عنوان یکی از اصلی‌ترین ا
💢 مردم‌سالاری دینی 🔰 مردم‌سالاری دینی بحثی است که نخستین بار، تنها در نظام ولایت فقیه به آن پرداخته شده است. این واژه در بستر مبانی سیاسی اسلام به وجود آمده و برگرفته از آموزه‌های ناب اسلامی است تا افزون‌بر دفاع از حقوق مردم در امور مختلف جامعه، مبانی احکام اسلامی نیز به صورت کامل رعایت شود. 👈 نكته‌ای كه بايد در اینجا به آن توجه کرد اين است كه هر چند مشروعيت حكومت دينی (اعم از حكومت پيامبر و امام و جانشينان آن‌ها یعنی نواب خاص و عام) از جانب خداوند است، مقبوليت آن وابسته به اطاعت و همراهی مردم از ولی‌ّ است و کمک و همدلی مردم، در عينيّت بخشيدن به حكومت، حتی حكومت پيامبر نیز مؤثر است. 🔹 نکتهٔ دیگر این است که ادعای اينكه ولايت فقيه با مردم‌سالاری ناسازگار است، ادعایی باطل و نادرست است. بايد توجه کرد که مقصود از مردم‌سالاری، جعل قوانين بدون در نظر گرفتن موازین شرعی و صرفاً بر اساس خواست و نظر مردم در همه زمينه‌ها نیست، زیرا اين شکل از مردم‌سالاری، قطعاً مورد پذیرش اسلام نیست. ⭕️ اما آن مردم‌سالاری دینی که حضور و مشارکت مردم و تلاش و کمک آن‌ها موجب شود تا قوانين و ارزش‌های حاکم بر جامعه، بر مبنای فقه و اخلاق اسلامی شکل بگیرد و نظامی دينی و اسلامی تحقق پیدا کند، تعارضی با ولايت فقيه نخواهد داشت.*۱ 📚 ۱- پرسش‌ها و پاسخ‌ها، استاد مصباح يزدی، ج‌۱، ص ۲۵ ┏━━━🍃💐🍃━━━┓ @orum_mahdaviat ┗━━━💐━
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
(عطر انتظار) مدرسه غیر انتفاعی 🎤با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین دکتر میرزایی مدیر مرکز فرهنگی مهدی موعود عج کانال رسمی بنیاد مهدویت استان👇 ┏━━━🍃💐🍃━━━┓ @orum_mahdaviat ┗━━━💐━
با کلیک بر روی لینک زیر http://mahdaviat.ir/ و ورود به پرتال جامع مهدویت کشور مباحث متنوع زیر را دنبال نمایید : ✅ مسابقات پیامکی https://bonyad.mahdaviat.ir/articles/20031 ✅ سخنرانیها ✅ کلاسهای مجازی مهدویت https://lms.mahdaviat.ir/ ✅ پاسخ پیامکی سوال مهدوی ✅دریافت پوستر و بروشور ✅اطلاعیه های مهدوی و ... را دریافت نمایید . ♻️روابط عمومی بنیاد مهدویت استان آذر.غربی کانال رسمی بنیاد مهدویت استان👇 ┏━━━🍃💐🍃━━━┓ @orum_mahdaviat ┗━━━💐━
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
کانال رسمی بنیاد مهدویت استان👇 ┏━━━🍃💐🍃━━━┓ @orum_mahdaviat ┗━━━💐━
🔘 استراتژی انتظار 🔹 در پائیز سال 1380، پس از انتشار مجموعه مقالاتی با عنوان «استراتژی انتظار»، اوّلین ویرایش کتاب با همین عنوان منتشر شد و پس از آن، سایر مجلّدات به زیور طبع آراسته و مکرّر منتشر گردید. ذیل این عنوان کلّی، مباحثی همچون: – اراده معطوف به حق، – از اینجا تا دولت کریمه، – لرزان و لغزان چون ژله، – مرابطه مؤمنانه منتظران – و … 🔹 نگاشته و در قالبهای مختلف (مقالات، کتب و…) عرضه گردیدند. 🔹 آنچه مورد نظر و رویکرد اصلی نگارنده بود، درباره ضرورت «اتّخاذ استراتژی و تفکّر استراتژیک در ملکداری»، «نقد حوزه فرهنگی و تمدّنی الحادی غربی» و «نقد عملکردها و تاکتیکهای اتّخاذشده مدیران و مسئولان نظام جمهوری اسلامی در تنظیم معاملات و مناسبات کلان مردم» بوده است؛ به همراه مجموعهای از پیشنهادها با تکیه بر مبادی و مبانی فرهنگ و تفکّر ولایی مهدوی. 🔹 متأسّفانه به رغم تلاشهای انجام شده، برگزاری جلسات مکرّر حول همین مباحث و تذکّرهای فراوان و غیر قابل شمارش، به متولّیان امور فرهنگی – اجتماعی کشور، توجّهی جدّی و عزمی راسخ برای تجدید نظر در رویکردها و عملکردها ملاحظه نگردید. 🔹 اکنون و در این شرایط حسّاس، دیگربار ضمن معرّفی برخی از این آثار، امید آن میرود که معتقدان به حوزه فرهنگ مهدوی و با توجّه به مجموعه رخدادهای آخرالزّمانی تذکّر داده شده از سوی حضرات معصومان(ع)، رویکردی نو به این مجموعه داشته باشند و به اتّکاء مباحث مطروحه درباره تجدید نظر در رویکردها و عملکردهای مخرّب که جامعه ایمانی مسلمان بدان مبتلایند، ضرورتاً اندیشه کنند. 🔹 العاقل یکفی بالاشاره. ✍ کانال رسمی بنیاد مهدویت استان👇 ┏━━━🍃💐🍃━━━┓ @orum_mahdaviat ┗━━━💐━
📷 📚 کانال رسمی بنیاد مهدویت استان👇 ┏━━━🍃💐🍃━━━┓ @orum_mahdaviat ┗━━━💐━
📚از اینجا تا دولت کریمه 🔹این اثر دربردارنده مجموعه مقالاتی درباره استراتژی های لازم برای رسیدن به دولت کریمه است. 🔹این مجموعه حاوی خطوطی است که به مناسبت های مختلف به تدریج و به بهانه‌ نگارش سرمقاله های نشریه موعود طی مدت هفت سال نوشته شده‌است.. 🔹این اثر در سه بخش فراهم آمده است. بخش اوّل به‌ تمامی به آن امام عزیز، اختصاص دارد، بخش دوم به بازشناسی موقعیت جامعخ و رویکرد ویژه مهدوی و بخش سوم به آسیب شناسی و تذکار عمومی می پردازد. کانال رسمی بنیاد مهدویت استان👇 ┏━━━🍃💐🍃━━━┓ @orum_mahdaviat ┗━━━💐━
💢جمعه‌ها ندبه کنان ندبه ز سر میگیرم با توسل به پر شال تو پر میگیرم 💢خیمه‌ات را بکجا جمعه سراپا کردی من ز باد سحری از تو خبر میگیرم 💢من دعاگوی توهستم که‌خدا یارت‌باد تا ز چشمان تو من اذن سفر میگیرم 💢چشمهایت شده گلگون ز غم کرببلا من‌ازاین‌گریه‌ی هرجمعه ثمرمیگیرم 💢گریه بر مشک و علم گریه به حال سقا من از این روضه جانسوز اثر میگیرم 💢با دعا بهر فرج زندگیم بیمه شد من زآه سحری‌خون زجگر میگیرم ┏━━━🍃💐🍃━━━┓ @orum_mahdaviat ┗━━━💐━