eitaa logo
اصول دین (زیر نظر استاد محمدی)
9.8هزار دنبال‌کننده
1.7هزار عکس
1هزار ویدیو
170 فایل
پاسخ به سوالات اعتقادی پاسخ شخصی استاد محمدی به سوال شما ارسال سوال به @osooledin_110. (ادمین کانال)
مشاهده در ایتا
دانلود
حکمت 464 نهج البلاغه.mp3
4.08M
💠 شرح 🔸 حکمت 464 🎙 استاد محمدی شاهرودی 🔗 https://btid.org/fa/news/192692 📎 📡حداقل برای☝️نفر ارسال کنید پرسمان اعتقادی استاد محمدی 👇👇 🔹🔸🔹🔸🔹🔸 ♨️ @ostadmohamadi
243.3K
❓ سؤال سلام استاد ببخشید اگه ما انسانهای معمولی کاری که خدا نهی کرده انجام بدیم گناه مرتکب شدیم ولی نهی خدارو انجام دادن ومیگید کردن این درسته؟
❓ سؤال سلام استاد ببخشید اگه ما انسانهای معمولی کاری که خدا نهی کرده انجام بدیم گناه مرتکب شدیم ولی حضرت ادم نهی خدارو انجام دادن ومیگید کردن این درسته؟ ✅ پاسخ بسم‌الله الرحمن الرحیم اگر برای هم خداوند قبلا پیغمبری فرستاده بود یا خود ایشان را به عنوان پیغمبر انتخاب کرده بود و به او گفته بود این کار حرام است انجام نده، این کار حرام نیست انجام بده... خب آن وقت می‌گفتیم که آدم دستور خدا را زیر پا گذاشته. اما هنوز پیغمبری نیامده! هنوز شریعتی نبوده! یک امرِ عرض کنم ارشادی، یک نهی ارشادی را، خدا به او گفته... به آدم و حوا فرموده «لاتقربوا هذه الشجرة فتشقی» به این شجره نزدیک نشوید که به مشقت می‌افتید. مثل این که یک پزشک می‌گوید این دارو را این غذا را نخور که مریضی‌ات سخت می‌شود... خب حالا اگر بیمار خورد، به امر مولوی پزشک که لطمه نزده! چون پزشک که مولویت بر انسان ندارد! بله اگر قبلا پیغمبری بود و شریعتی بود و آدم تخلف کرده بود... بله گناه کرده بود و دیگر نمی‌شود گفت ترک اولی . برای من و شما این‌جوری نیست؛ خدا قبلا پیغمبر فرستاده... پیغمبر هم گفته این حرام است و آن حلال است! ما اگر تخلف کردیم، درواقع تخلف از امر و نهی مولوی است! اما نسبت به آدم چنین اتفاقی نیفتاده بود! اگر امر و نهی مولوی بود، بعد از اینکه توبه کردند باید برمی‌گشتند به همان مقام سابقشان. توبه کردند، خدا هم توبه‌شان را قبول کرد، حتی بعد از آن آدم را به عنوان پیغمبر انتخاب کرد، اما به آن مقام برنگشتند، چرا؟! چون خدا گفت اگر این کار را بکنید به مشقت می‌افتید... این کار را کردند، به مشقت افتادند، تمام! 🖊پیاده شده از صوت استاد ⏪⏪ کانال اصول دین استاد محمدی⬇️⬇️ https://eitaa.com/joinchat/3602645023C15b0da7178 آدرس تلگرام https://t.me/osooledin1 💐💐💐
255K
❓ سؤال با عرض سلام ، در آية الكرسي بخشي هست که میگه خداوند مومنین را از ظلمات خارج و به نور داخل می‌کند و کافران را هم اولیائشان از نور خارج و به ظلمات داخل می‌کنند، مگه همه ی آدمها در خلقت یکسان نیستند چطوره که کافر ابتدا در نوره و مومن ابتدا در ظلمات؟
❓ سؤال با عرض سلام ، در بخشي هست که میگه خداوند مومنین را از خارج و به نور داخل می‌کند و کافران را هم اولیائشان از نور خارج و به ظلمات داخل می‌کنند، مگه همه ی آدمها در خلقت یکسان نیستند چطوره که کافر ابتدا در نوره و مومن ابتدا در ظلمات؟ ✅ پاسخ بسم‌الله الرحمن الرحیم در ابتدا همه در نور هستند... همه فطرتاً موحّد هستند. بعد برای مراتب بعدی، دیگر آن نور مرتبه‌ی اول، کافی نیست، برای اینکه مومن به مرتبه‌ی دوم بخواهد برود باید یک درجه‌ برود بالاتر... وقتی می‌آید یک مرتبه‌ی بالاتر، می‌بیند آن مرتبه‌ای که قبلا بود، مرتبه‌ی ظلمت بود. در آن مرتبه‌ی دوم ایمان، که وقتی مومن قرار می‌گیرد، این مرتبه‌ی دوم نسبت به آن مرتبه‌ی اول می‌شود نور... نسبت به آن مرتبه‌ی اول... همین‌طور[ادامه دارد ]تا می‌آید بالا. پس خداوند «الله یخرجه من الظلمات الی النور» آن ظلمانی که درجات پایین‌تر ایمان باشد، آن‌ها را می‌آورد تا درجات بالاتر ایمان. که نور است. اما کافر، خب[ابتدائا] در نور فطرت هست... فطرتش نورانی است، ولی طاغوت که ولی و سرپرست آن‌ها است، آنها را از آن نور فطرت جدا می‌کند و می‌بَرد در آن ظلمت جهل و شرک و بت پرستی و این چیز‌ها. پس کافر[ابتدا] در نور فطرتش هست و طاغوت او را از آن نور فطرتش می‌بَرَد به ظلمت شرک و جهل و بت‌پرستی. مومن، درجه‌ی اول ایمان را دارد، اما آن درجه‌ی اول نسبت به درجه‌ی دوم ظلمت حساب می‌شود... وقتی می‌آید داخل درجه‌ی دوم و برمی‌گردد به عقبش نگاه می‌کند می‌بیند قبلا در ظلمت بوده نسبت به این درجه[که رسیده]! هر درجه که می‌رود بالا، آن درجه‌ی قبلی‌اش نسبت به این درجه ظلمت است! چون این‌ها، نسبی است هردویش. 🖊پیاده شده از صوت استاد ⏪⏪ کانال اصول دین استاد محمدی⬇️⬇️ https://eitaa.com/joinchat/3602645023C15b0da7178 آدرس تلگرام https://t.me/osooledin1 💐💐💐
138.1K
بعضی از کسانی که هستند نسبت به صدای مسجد معترض هستن
137.9K
سلام خدمت شما حاج آقا محمدی بزرگوار سئوال من اینه آیا همه انسان ها دارند ؟ واینکه بر اثر اعمال خوب چشم ملکوتی فعال میشه ؟ خداوند تا چه اندازه در قیامت گناهان انسان رومیبخشه ؟ یعنی احتمال اینکه ابلیس یا اینکه بخشیده بشن چقدر هست ؟ اونها همیشه در جهنم جاودانه میمانند ؟
391.8K
سلام قرآن چگونه اثبات میشود ؟ ( هم از این لحاظ که کلام خدا ست و هم از این لحاظ که در طول تاریخ تا الان که به دست ما رسیده تحریف نشده ) سوال بعدی اینکه چرا بعضی احکام اسلامی مصداق ظلم است ؟ مثلاً اینکه میگویند همسر بدون از منزل نمی‌تواند خارج شود . خب بنده خدا شاید بخواد بره خونه پدرش . حالا اومدیم و شوهرش اجازه نداد . چیکار باید کرد این وسط ؟؟
118.9K
برای نماز و روزه و حج میت
83.2K
سلام علیکم طاعات وعبادات قبول درگاه حق اگرامکان داره درمورد توضیحی بدین
170.8K
سلام استاد از زمان کدام پیامبر مونده ؟یعنی ؟اگه امکانش هست توضیح دهید باتشکر
121.9K
سوال: خداوند چقدر مهربونه؟چقدر دارای رحمته؟چرا انسان مایوس میشه و بعضا دچار وسواس میشه در و نمیتونه امیدوار باشه بهش بخاطر گناهانش؟
160.6K
سلام علیکم،چرا خداوند به جای عذاب انسان های جهنمی یا به جای عذاب مداوم جهنمی ها ،آن ها را بعد از حسابرسی و مجازات کافی نیست و نابود نمی‌کند تا دیگر جهنمی وجود نداشته باشه؟ و آیا وجود مداوم بعد از مدتی حالت خاصی پیدا نمی‌کند مثلا بهشتیان بگویند خدایا دیگر بس است یا این مداومت جهنم دید بهشتیان را به خدا عوض نمیکند تکراری شدن جهنم
98.9K
بعضی از افراد خودشان باعث میشوند که آنها را بکنیم چطور میشود این را از بین برد اگر مرتب گذشته های کسی را به آن بگویند واورا اذیت وناراحت شود آیا گناه است
94K
سلام علیکم ببخشید حاج اقا مادرم و پدرم از دو روستای متفاوت هستن ولی اینها بالای ۴۰ ساله از روستا ب شهر مهاجرت کرده اند ، با توجه ب محل تولد و اینها ک روستا بوده است ایا روزه گرفتن هرکدام از والدینم در اصلی خویش جایز است و صحیحه یا خیر ؟؟
92.1K
با عرض سلام و قبولی طاعات و عبادات سوالی را از محضر حضرتعالی داشتم اگر به همسرم بگویم: (میتوانم در زندگی به او تکیه کنم) آیا این سخن با توحید و اینکه تکیه همه انسان ها باید فقط به خدا باشد در تضاد است؟
129.2K
من دقیقا پنج دقیقه طول می کشه درست است یا نه؟
219.4K
سلام با تشکر از مطالب خوب کانال؛ سوال: استاد محمدی در رابطه با ویژگیهای عالم برزخ گفتند عالم مادیت ندارد و مثالی است حال سوالی که مطرح می‌شود این است که چطور غذاها و میوه های برزخی که به این دنیا منتقل می شود (مثل حکایت برنجی که علامه نراقی از برزخ به خانه آوردند و از آن استفاده می کردند) مادیت پیدا می کند؟؟
81.6K
سلام طاعات قبول حق حاج آقا منظور چی بوده که یوسف نبی خواب می بینه ماه خورشید بهش سجده کردن مگه مخصوص خدا نیست
51.2K
وسائلی که به عنوان شیربها به دختر دادن بعد از طلاق مال زن است؟
195K
با عرض سلام گفته میشه درهیجدهم ذی الحجه دهم هجری قمری آن را با باتاریخ شمسی مطابقت دادند مصادف شد بابیست وهشتم اسفند ماه سال دهم شمسی این در حالی است که ۲۸ و۲۹ اسفند روز اول فروردین که سه روز به طول انجامید با زمان بیعت امیر المومنین (ع) یعنی عید غدیر با اول فرودین بوده که امام صادق (ع) به یکی از یارانشان فرمودند که نوروز از ایام ما اهل بیت(ع) است که قوم فارس زنده کرد وشما ضایعش کردید ایرانیها به مناسبت سمنو وهدایای مخصوص این عید را برای حضرت علی علیه السلام میبردند وایشان در پاسخ به محبت شان می فرمود: هر روز را نوروز کنید آیا شما این صحبت ها را تایید میکنید؟
178.5K
با سلام و احترام طاعات و عبادات شما قبول این که خدا رو بدلیل سجده نکردن راند و این ک رو بدلیل پیروی از شیطان از بهشت راند دلیل بر نعوذ بالله کینه ای بودن خداست؟
59.2K
آیا زکات فطره رو می تونیم برای جایزه کلاس قرآن هزینه کنیم؟
195.6K
دو برادر هستن، یکی اهل نماز و فرائض دینی،، خادم و خدمتگذار پدر و مادر، با تمام وجود بهشون خدمت می کنه، تا جایی مادرش سر نماز و هر وقت می بیند دعاش می کند اما همیشه، دچار بیماری هست،،، برادر دیگه همش با کارهاش مادرش رو عذاب میده اما هر روز در آمد بیشتر میشه ، همیشه هم سالم و مریضی نمی دونه چیه و سر ذوقه و جدیدا، در نماز سهل انگار شده،،،، میگه حکمتش چیه، ملایکه اسم ها رو اشتباهی رد می کنند😁😁