eitaa logo
اصول دین (زیر نظر استاد محمدی)
10.8هزار دنبال‌کننده
1.7هزار عکس
1.2هزار ویدیو
220 فایل
پاسخ به سوالات اعتقادی پاسخ شخصی استاد محمدی به سوال شما ارسال سوال به @osooledin_110. (ادمین کانال)
مشاهده در ایتا
دانلود
142.1K
دلتنگ فرزند مرحومم هستم
89.2K
باسلام..خدمت استاد محترم....با توجه به آیه ۲۹ سوره بقره.....و آیه ۳۰. سوره نازعات. متوجه نشدم. خداوند. اول زمین را آفریده یا آسمان را؟
69.6K
ترک تحصیل در حوزه
267K
با سلام و احترام. کلیپ صوتی طنزی شنیدم. که یک اشکال با شبهه رو به طنز ( یا تمسخر) عنوان میکرد، که فردی از یک روحانی میپرسید: حاج آقا، زن اگه کلا گیس با الیاف مصنوعی بگذاره ، اشکالی نداره که کلاگیسش رو به نامحرم نشون بده؟ حاج آقا : چون موی خودش نیست نه اشکالی نداره. حاج آقا، اگه کلاگیس از موی طبیعی دیگران ساخته بشه چی؟ حاج آقا: نه اشکالی نداره . حاج آقا ، اگه کلاگیس رو از موهای بریده شده خودش درست کرده باشه چی؟ حاج آقا: اونم اشکالی نداره. حاج آقا، خوب چه کاریه؟! با موی خودش کلاگیس درست کنه و بزاره سرش!! خوب موهای خودش هست دیگه. روسریش رو برمیداره! به این مضمون بوده! پاسخ این شبهه چیه؟ ممنون و سپاسگزار🙏
154.6K
سلام وقتتون بخیر یه سوال از خدمت حاج اقا داشتم چرا وقتی اتفاقات بد متعدد برای ما بوجود میاد گفته میشه از جانب خدا نیست و اسباب و علل مختلفی هستش که این اتفاقات بد رخ میده و وقتی اتفاقات خوب رخ میده اون اتفاق خوب رو میگن خدا رقم زده مگه ما روایت نداریم که بدون اذن پروردگار برگی از درخت نمی افته مثلا فردی که میخواسته ازدواج کنه و از خدا هم خواسته و سالها دعا کرده بی نتیجه و به دلایل مختلف خدا اسبابش رو فراهم نکرده و مجرد مونده و از خیلی چیز ها محروم شده یکیش داشتن فرزندو...‌ پس این دو حرف با هم در تضاد است ممنون از پاسخهایی که میدین
98.9K
سلام وقت بخیر؛ من وقتی با همسرم ازدواج کردم نمازشو میخوند اما الان نمیخونه؛ بعد به پیامبر وائمه هم اعتقادی نداره ؛ میشه گفت این فرد مرتده؟ ؛ از وقتی وویس مربوط به مرتد رو گوش دادم واقعا دچار شک و تردیدم تو زندگی؛
118K
سلام و عرض ادب 🌷🙏 درود خداوند مهربان بر استاد بزرگوار استاد این خیراتی که برای اموات انجام میدیم مثلا جهازیه برای دختران یتیم و انفاق به نیازمندان و کمک به مساجد و ... آیا اینکار سالیانه برای خمس حساب میشه یا نیتش بایستی خیرات به اموات و ... نباشه؟ و سوال دیگر خیلی پوزش میخواهم. به حرم آقا امیرالمومنین یک مبلغ بدهیم به نیت خمس آیا درست هست یا نه؟ لطفا راهنمایی بفرمائید. خداوند یار و یاورتان 🌷🙏
127.1K
سلام خداقوت چرا خدا از فضل خودش حق الناس رو جبران نمیکنه؟ باتوجه به اینکه ما در دنیا پدر را میبینیم که حتی فرزند نااهل خودش رو هم پشتیبانی و ضمانت میکنه خداکه مهربانتر از پدر است چرا حق الناس بنده را جبران نمیکند و رضایت حق دار رو از فضلش ادا نمیکند؟
88.5K
اگر از وام گیرنده با رضایت خودش بخواییم که بیشتر از مبلغ وام رو به صندوق برگرداند اشکال داره؟
103.3K
اون پاسخ شما در مورد نشستن بر سر مزار در شب دفن را شنیدم وما همیشه اگه فردی از بستگان فوت میشد سر مزارش مینشستیم به قرآن و دعا تا غروب و مردهامون هم تا اواخر شب سر مزار میرفتن چون شنیدیم مرده از مکان جدید میترسه و تا انس بگیره در کنارش باشیم فکر کنم عمده مطلب را در سیاحت غرب خوندیم یعنی کار بیهوده انجام دادیم ؟؟؟
31.8K
کسی که جن زده شده باید چکار کرد ؟ باید زدش یا ...
100.4K
سلام و عرض ادب و احترام خدمت استاد محمدی و ادمین محترم بی حجابی حرام است .من از شخص بیحجاب و کشف حجاب کننده بیزارم .شخصی میگوید نه ، بیحجاب فقط به حجاب اعتقاد ندارد و نباید از آن بیزاری جست و به این حدیث استناد میکند 👇 یکی از یاران امام صادق علیه السلام می‌گوید نزد امام صادق بودیم، سخن از گروهی به میان آمد و من گفتم: قربانت گردم! ما از آنان بیزاری می جوییم؛ چون به چیزهایی که ما معتقدیم، اعتقاد ندارند. امام صادق(ع) فرمود: «آنها ما را دوست دارند؛ ولی چون عقیده شما را ندارند، از ایشان بیزاری می جویید؟». گفتم: آری. فرمود: «ما هم چیزهایی داریم که شما ندارید. پس سزاوار است که از شما بیزاری بجوییم؟!». گفتم: نه، قربانت گردم! فرمود: «و خدا هم چیزهایی دارد که ما نداریم. پس به نظر تو، خداوند، ما را دور انداخته است؟!». گفتم: نه، به خدا. فدایت شوم! چه کنیم؟ فرمود: «آنها را خودی بدانید و از ایشان بیزاری نجویید. برخی از مسلمانان، تنها یک بهره [از ایمان] دارند، برخی دو بهره، برخی سه بهره، برخی چهار بهره، برخی پنج بهره، برخی شش بهره، و برخی هفت بهره. بنا بر این، نباید کسی را که یک بهره دارد، به آنچه در خور دارنده دو بهره است، وا داشت، یا کسی را که دو بهره دارد، به آنچه در خورِ دارنده سه بهره است و.... منبع: الکافی: ج ۲ ص ۴۳ ح ۲، دانشنامه قرآن و حدیث، ج ۸، ص ۲۶۲