1_1310419937.mp3
888K
انَّ الَّذِينَ يَتْلُونَ كِتَابَ اللَّهِ وَأَقَامُوا الصَّلَاةَ وَأَنفَقُوا مِمَّا رَزَقْنَاهُمْ سِرًّا وَعَلَانِيَةً يَرْجُونَ تِجَارَةً لَّن تَبُورَ
لطفا با توجه به آیه شریفه فوق نحوه انفاق نمودن آشکار و نهان را توضیح بفرمایید؟
در ضمن آیا انفاق نمودن فقط همان صدقه دادن و دستگیری فقراست و یا این که هر کار عام المنفعه ای را شامل می شود.
#انفاق
#انفاق_اشکار
#انفاق_پنهان
#واجبات_مالی
کانال ایتای استاد رضا محمدی شاهرودی ⬇️⬇️
https://eitaa.com/joinchat/3602645023C15b0da7178
آدرس تلگرام
https://t.me/osooledin1
💐💐💐
اصول کافی ۱-۹-۱۴۰۰.m4a
8.14M
شرح احادیث #اصول_کافی
باب التقلید
● تفسیر آیه 《اتخذوا احبارهم و رهبانهم اربابا ...》
● علمایی که رب مردم شدند!
● حدیث۲: امام کاظم علیه السلام:
《 ان المرجئه نصبت رجلا... 》
● اونا حرف گوش کن تر هستن!
کانال ایتای استاد محمدی⬇️⬇️
https://eitaa.com/joinchat/3602645023C15b0da7178
آدرس تلگرام
https://t.me/osooledin1
💐💐💐
🌹 اگه میخواین اعتقاداتتون ریشه ای قوی بشه بفرمایید اینجا 👇👇
🔰 یه کانال خوب اعتقادی برای اون هایی که دوست دارند یک دوره عقاید شیعه را بصورت ساده، روان و زیبا از #پایه و #ریشه ای در این قالب ها یاد بگیرند. 👇👇
#خداشناسی (صفات الهی)
#راهنما_شناسی (نبوت، امامت) #معاد_شناسی (مرگ، برزخ، قیامت)
🔴 توجه 👇👇
✅ ضمنا پاسخگوی سوالات شما نیز هستیم.
💠 اندیشه تشیع 👇👇
🔹💠🔸💠🔹💠🔸
♨️ http://eitaa.com/joinchat/3861774347C4f2b1105f8
❓سؤال :
در روایات داریم که نوزاد شیر هر کس را بخورد خلق و خوی آن زن را می گیرد و توصیه می شود که زن شایسته ای برای شیر دادن انتخاب شود.
یک کسی گفت خب یعنی اگر نوزادی را مثلا شیر گوسفند بدهند به جای انسان خلق و خوی آن را می گیرد.
✅پاسخ : بسم اللّه الرَّحمنِ الرّحیم
شیر و خوراک و غذا ، علّتِ تامّه نیست .
ما هفت، هشت ، ده تا عاملِ مؤثر ، در تربیت داریم و در شکل گیری شخصیّت ؛ مثلِ مثلاً عامل محیط ، مثل عاملِ ژنتیک ، مثلِ مذهب ، تاریخ ، حکومت ، اقتصاد ، فرهنگ و چیزهایی از این قبیل ؛ [که] یکی اش ، غذا است ، در کنار مثلاً ده تا عامل دیگر . این یک نکته.
نکتۂ بعدی این که ، [ نظیر شیر گوسفند و...] بی تأثیر نیست . همان طور که گفتم ، علت تامه نیست.چیز های دیگر خنثی اش می کند .
بله . اگر فقط غذا علّتِ تامّه بود ، خُلق و خوی گوسفند می گرفت.
امّا از آن طرف انسان است ؛ عقل دارد ، شعور دارد ، فطرت دارد ؛ آن ها می آید و آن خوی گوسفندی را از او می گیرد [و] کَمَش می کند .
و اگر نه ، اگر آن عواملِ دیگر نبود ، بله [اثر شیر غلبه می کرد]
نکتۂ بعدی این که ، این ها ، تازه عواملِ مؤثر هستند !
اصلِ تربیت چیز دیگری است .
این که انسان چه روش هایی به کار بگیرد [ مؤثر است].
می تواند کسی که از لحاظِ ژنتیک ، از لحاظِ غذا ، از لحاظِ محیط و از [لحاظِ]همۂ این ها بد است ، مثلاً فرض کنید غذای او در کاخ فرعون است ، [در] کاخ فرعون بزرگ شده ، می تواند موسی باشد ، می تواند آسیه باشد ، همسر فرعون .
از آن طرف می تواند در خانۂ امام صادق بزرگ شود ، در خانۂ امام هادی بزرگ شود و عوضی بشود . در خانۂ حضرت نوح بزرگ بشود ، ولی بَد باشد .
بنابراین " تربیت " را ، باید ، شما جدا کنید حسابش را ؛
این ها "عواملِ مؤثرِ در تربیت " است .
اما خودِ این که در عینِ [همراه بودنِ ] همۂ این عوامل ، [یعنی] عواملِ ژنتیک و محیط و همۂ این ها که شما در نظر بگیرید ، باز جای تربیت ، باز است .
🖊پیاده شده از صوت استاد
کانال ایتای استاد رضا محمدی شاهرودی⬇️⬇️
https://eitaa.com/joinchat/3602645023C15b0da7178
آدرس تلگرام
https://t.me/osooledin1
💐💐💐