eitaa logo
اصول دین (زیر نظر استاد محمدی)
11.2هزار دنبال‌کننده
1.8هزار عکس
1.3هزار ویدیو
242 فایل
پاسخ به سوالات اعتقادی پاسخ شخصی استاد محمدی به سوال شما ارسال سوال به @osooledin_110. (ادمین کانال)
مشاهده در ایتا
دانلود
حکمت 123 نهج البلاغه.mp3
8.99M
💠 شرح 🔸 حکمت 123 🎙 استاد محمدی شاهرودی 🔗 https://btid.org/fa/news/185233 📎 📎 📡حداقل برای☝️نفر ارسال کنید پرسمان اعتقادی استاد محمدی 👇👇 🔹🔸🔹🔸🔹🔸 ♨️ @ostadmohamadi
💢 معرفی بهترین انسانها 💠 امام علی علیه السلام فرمودند: 🍃 طوبَى لِمَنْ ذَلَّ فِي نَفْسِهِ... 🔹 خوشا به حال كسى كه در نزد خود كوچك (و متواضع) است (و در نظر مردم بزرگ وعزيز)... 📚 حکمت 123 نهج البلاغه 📎 📎 📎 📎 پاسخ به سوالات اعتقادی شما 👇👇 @pasokhgo313 پرسمان اعتقادی استاد محمدی 👇👇 🔹🔸🔹🔸🔹🔸 ♨️ @ostadmohamadi
حکمت 124 نهج البلاغه.mp3
3.33M
💠 شرح 🔸 حکمت 124 🎙 استاد محمدی شاهرودی 🔗 https://btid.org/fa/news/185233 📎 📎 📡حداقل برای☝️نفر ارسال کنید پرسمان اعتقادی استاد محمدی 👇👇 🔹🔸🔹🔸🔹🔸 ♨️ @ostadmohamadi
💠 امام علی علیه السلام فرمودند: 🍃 غيْرَةُ الْمَرْأَةِ كُفْرٌ، وَ غَيْرَةُ الرَّجُلِ إِيمَانٌ 🔹 غيرت زن كفر است و غيرت مرد ايمان. 📚 حکمت 124 نهج البلاغه ✍️ «غيرت» حالتى است كه انسان را وادار مى كند از ورود ديگران در حريم زندگى شخصى او جلوگيرى كند، افتخارات او را سلب ننمايد، مواهبش را از دستش نگيرد و متعرض نواميس او نشود و منظور از «غيرت زن» در كلام حكيمانه بالا همان حسادتى است كه نسبت به زوجه ديگر همسرش پيدا مى كند (البته تعدد زوجات نيز شرايطى دارد و نبايد وسيله اى براى هوس رانى مردان گردد) و منظور از «غيرت مرد» در كلام بالا ممانعتى است كه مرد از ورود ديگرى به حريم خانواده و ناموس خود به عمل مى آورد. 📎 📎 📎 📎 پاسخ به سوالات اعتقادی شما 👇👇 @pasokhgo313 پرسمان اعتقادی استاد محمدی 👇👇 🔹🔸🔹🔸🔹🔸 ♨️ @ostadmohamadi
85.3K
با عرض سلام و خسته نباشید. استاد می خواستم بدونم سختی سوالات و حساب و کتاب روز قیامت برای افراد گوناگون متفاوت هست؟ اخه یه داستانی رو شنیدم که علامه مجلسی به خواب شاگردشون اومدن و گفتن به همه ی اعمال و حتی کتاب های من ایراد گرفتن و این جایگاه هم بخاطر دادن طلب یک پیر مرد در کوچه ای بود که کسی ندیده کار خیرشون رو. می خواستم ببینم وقتی حساب و کتاب برای فردی مثل علامه مجلسی با این همه خدمات برای اسلام و تشیع به این شکل هست ما چجوری به خودمون و اعمالمون در روز قیامت دل ببندیم؟ 📌📌 کانال اصول دین پاسخ به سوالات اعتقادی توسط حجت الاسلام والمسلمین رضا محمدی⬇️⬇️ https://eitaa.com/joinchat/3602645023C15b0da7178 آدرس تلگرام https://t.me/osooledin1 💐💐💐
179.6K
اینکه حضرت علی (ع) فرمود که اگر این مرده ها میتوانستند پاسخ بدهند می گفتند که بهترین توشه تقواست اولا مرده روحی در او نیست که بتواند پاسخ بدهد ثانیا برای نتیجه گیری بر اساس قیاس اینگونه میشه اگر مردگان میتوانستند پاسخ بدهند می گفتند بهترین توشه تقواست مردگان نمیتوانند پاسخ بدهند پس بهترین توشه تقوا نیست 📌📌 کانال اصول دین پاسخ به سوالات اعتقادی توسط حجت الاسلام والمسلمین رضا محمدی⬇️⬇️ https://eitaa.com/joinchat/3602645023C15b0da7178 آدرس تلگرام https://t.me/osooledin1 💐💐💐
وَ لَوْ شِئْنٰا لَآتَيْنٰا كُلَّ نَفْسٍ هُدٰاهٰا وَ اَلنّٰاسِ أَجْمَعِينَ يعنى اگر مى خواستيم به هر كس چه مؤمن و چه كافر هدايتش را ارزانى بداريم، يعنى آن هدايتى كه مخصوص و مناسب شخص اوست بدهيم مى داديم البته منظور اين نيست كه همه را مجبور به هدايت كنيم، بلكه منظور اين است كه كافران را نيز مانند مؤمنين هدايت مى كنيم، تا به اختيار و اراده خود داراى هدايت شوند، همانطور كه مؤمنين با اختيار و اراده خود داراى هدايت شدند، چون اگر پاى جبر در ميان آيد تكليف در دنيا و جزاء در آخرت به كلى باطل مى شود وَ لٰكِنْ حَقَّ اَلْقَوْلُ مِنِّي لَأَمْلَأَنَّ جَهَنَّمَ مِنَ اَلْجِنَّةِ وَ اَلنّٰاسِ أَجْمَعِينَ يعنى ليكن اينطور نخواستيم، چون در اين ميان قضايى است كه از سابق از ناحيه من رانده شده، قضايى حتمى، و آن اين است كه جهنم را از جن و انس پر كنم و اين قضاى حتمى سابق، همان است كه بعد از امتناع ابليس از سجده بر آدم، و سوگندش كه گفت: فَبِعِزَّتِكَ لَأُغْوِيَنَّهُمْ أَجْمَعِينَ إِلاّٰ عِبٰادَكَ مِنْهُمُ اَلْمُخْلَصِينَ فرموده: فَالْحَقُّ وَ اَلْحَقَّ أَقُولُ لَأَمْلَأَنَّ جَهَنَّمَ مِنْكَ وَ مِمَّنْ تَبِعَكَ مِنْهُمْ أَجْمَعِينَ و لازمه اين قضاء اين است كه به خاطر ظلمشان و فسقشان و خروجشان از زى عبوديت هدايتشان نكند، هم چنان كه باز خودش فرموده: إِنَّ اَللّٰهَ لاٰ يَهْدِي اَلْقَوْمَ اَلظّٰالِمِينَ و نيز فرموده: وَ اَللّٰهُ لاٰ يَهْدِي اَلْقَوْمَ اَلْفٰاسِقِينَ ، و نيز آياتى ديگر سوال من اینه اگر خداوند می تواند که همه انسانها و همه کافران را هدایت کند البته با اختیار خودشان پس چرا در جمله آخر تفسیر می گوید آنها را به خاطر خروج از زی عبودیت هدایت نمی کند خب خداوند می تواند آنها را هدایت کند تا زی عبودیت خارج نشوند درست مثل مومنان
209.3K
سلام علیکم؛ ضمن دعا جهت صحت و سلامتی برای حضرت استاد. استاد در برنامه چهارشنبه رادیو معارف در خصوص حسن و قبح ذاتی یا عدم آن به حجاب مثال زدند. این سوال پیش آمد که حجاب ذاتاً حسن است، یا خیر؟ اگر ذاتی است چرا این همه اختلاف؟ اصلاً بحث تکوین و تشریع چه رابطه ای با حسن و قبح ذاتی دارد؟ یعنی اگر قائل به حسن و قبح ذاتی شدیم این نیاز به تشریع دارد یا خیر؟ 📌📌 کانال اصول دین پاسخ به سوالات اعتقادی توسط حجت الاسلام والمسلمین رضا محمدی⬇️⬇️ https://eitaa.com/joinchat/3602645023C15b0da7178 آدرس تلگرام https://t.me/osooledin1 💐💐💐
149.6K
اگه آرزوی مرگ خوب نیست چرا حضرت مریم علیها سلام این آرزو را کردن و در حین وضع حمل گفتن ای کاش پیش از این مرده بودم! و سوال دیگه اینکه آیا این روایت سند معتبر داره که در پیش از ظهور آنقدر از مردم جهان توسط جنگها و بلاها کشته خواهند شد که فقط یک سوم از مردم باقی خواهند ماند؟ و آیا بعضی از دعاهای قرآنی که صیغه جمع دارند را در قنوت اگه بخونیم باید تبدیل به مفرد کنیم؟ مثلا ربنا لا تحملنا ما طاقه لنا ...الی آخر 📌📌 کانال اصول دین پاسخ به سوالات اعتقادی توسط حجت الاسلام والمسلمین رضا محمدی⬇️⬇️ https://eitaa.com/joinchat/3602645023C15b0da7178 آدرس تلگرام https://t.me/osooledin1 💐💐💐
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
157.4K
♻️سوال: سلام ببخشید من سوالی داشتم در رابطه با حق الناس خوب من میدونم که وقتی چیزی رو از مالِ مردم بگیری حق الناس به حساب میاد مگه اینکه اون این مال رو به تو ببخشه و یا تو به اون پس بدی و سوال من اینکه اگه اینکارو در کودکی انجام داده باشید و یا این از ندونم کاری و یا از سر بچه گی و طمع بوده باشه والان بخوای جبران کنی چیکار باید بکنی ؟ خوب من شنیده بودم که می گفتند میشه اونقدری که گرفتی رو پس بدی و اگه اون شخص رو پیدا نکردی اونو به نیت اون فرد صدقه بدید و این درسته ؟ ویا اگه فراموش کرده باشیم که تو کودکی چقدر و چه اندازه از دیگری گرفته باشیم باید چیکار کنیم ؟ ✅پاسخ: بسم الله الرحمن الرحیم اگه در کودکی هم حقی از کسی ضایع کرده باشی در موقعی که انسان کودکه او گناهی انجام داده و جرمی نداره. وقتی که به حد بلوغ رسید اگر ولی ش حق رو ادا نکرد خودش باید ادا کنه. باید به یه شکلی به صاحب حق برسونه حالا به قیمت روزم اینو باید ادا کنه نه آنچه که مثلا بیست سال پیش سی سال پیش از بین برده. هر شکلی هم که به دست صاحبش برسه فرقی نمیکنه. به حسابش بریزه پست کنه براش نمیدونم تو خونه ش بندازه. اما اگر صاحبش رو نشناسه اون حقی رو که به گردنش هست باید با اجازه حاکم شرعش به فقیر از طرف صاحبش صدقه بده. اگر مشخص نیست براش که چقدر من بدهکارم مثلا نمیدونه که صد تومن بدهکاره یا از صد تومن تا پانصد تومان شک داره که مثلا صد تومن بدهکاره یا پانصد تومان همون حداقل پولش رو بده کافیه. 📍 کانال اصول دین 📍 https://eitaa.com/joinchat/3602645023C15b0da7178 آدرس تلگرام https://t.me/osooledin1 🍃🌻🍃🌻🍃🌻🍃