eitaa logo
اصول دین (زیر نظر استاد محمدی)
11هزار دنبال‌کننده
1.7هزار عکس
1.3هزار ویدیو
230 فایل
پاسخ به سوالات اعتقادی پاسخ شخصی استاد محمدی به سوال شما ارسال سوال به @osooledin_110. (ادمین کانال)
مشاهده در ایتا
دانلود
395.4K
سلام جناب استاد خدا قوت سوالم اینه درآیه ای خداوند میفرماید حسنات گناهان را میبرد؛ اعمال بد پوشانده میشود، ودرایه ای میفرماید اعمال حبط میشود درجایی خداوند میفرماید یوم تجد کل نفس ما عملت محضرا همه اعمال هستن ومن یعمل مثقال دره خیرا یره و من یعمل مثقال ذره شرا یره بالاخره اعمال میمانند ؟ از بین میرون؟ ما که معصوم نیستیم گناه کرده ایم و پشیمانیم و امید به بخشش خدا داریم گناه میماند؟ ازبین میرود؟ گیج شدم تکلیف چیست؟ 📌📌 کانال اصول دین پاسخ به سوالات اعتقادی توسط حجت الاسلام والمسلمین رضا محمدی⬇️⬇️ https://eitaa.com/joinchat/3602645023C15b0da7178 آدرس تلگرام https://t.me/osooledin1 💐💐💐
سلام جناب استاد خدا قوت سوالم اینه درآیه ای خداوند میفرماید حسنات گناهان را میبرد؛ اعمال بد پوشانده میشود، ودرایه ای میفرماید اعمال حبط میشود درجایی خداوند میفرماید یوم تجد کل نفس ما عملت محضرا همه اعمال هستن ومن یعمل مثقال دره خیرا یره و من یعمل مثقال ذره شرا یره بالاخره اعمال میمانند ؟ از بین میرون؟ ما که معصوم نیستیم گناه کرده ایم و پشیمانیم و امید به بخشش خدا داریم گناه میماند؟ ازبین میرود؟ گیج شدم تکلیف چیست؟ بسم اللّٰه الرحمن الرحیم بعضی از امور همه‌ی گناهان را از بین می برد ، مثل توبه ؛ وقتی انسان توبه کرد ، توبه گناه را از بین می برد ، خودش می نشیند جای گناه ، آنوقت «فَمَن يَعمَل مِثقالَ ذَرَّةٍ خَيرًا يَرَهُ﴿۷﴾» (سوره الزلزلة آیه ۷) در قیامت توبه را می بیند ، و توبه بسیار زیباست ، و بسیار خوشحال کننده است . همین طور کارهای خوب ( یا ) حَسَنات ، سَیِئات را از بین می برد ، سَیِئات یعنی گناهان کوچک . اگر انسان یک گناه کوچکی کرد ، دنبال آن دو رکعت نماز خواند ، آن دو رکعت نماز گناه کوچک را از بین می برد ، خودش می نشیند جای آن گناه . آن چیزی که انسان در آخرت می بیند ، همان دو رکعت نماز است که سَیئه را پاک کرده ، خودش جای آن (گناه) نشسته است . بنابراین اینجا هیچ اشکالی ندارد ، و هیچ گیجی ( مطلب گُنگ یا نامفهومی ) ندارد . مطلب بعدی اینکه برخی از گناهان ، اعمال خوب انسان را از بین می برند ، همه آنها را . مثل شرک « وَلَقَدْ أُوحِيَ إِلَيْكَ وَإِلَى الَّذِينَ مِنْ قَبْلِكَ لَئِنْ أَشْرَكْتَ لَيَحْبَطَنَّ عَمَلُكَ وَلَتَكُونَنَّ مِنَ الْخَاسِرِينَ » ( آیه ۶۵ سوره زمر ) اگر مُشرک شدی ، عَمَلَت حٓبط می شود ( نابود می شود ) ، بعضی از اعمال هم ، برخی از کارهای خوب انسان را از بین می برد ؛ مثلاً اگر انسان به دنبال صدقه دادن به سر آن فقیر منت بگذارد ، یا اذیتش کند ، این منت و اذیت آن صدقه را از بین می برد ، نه اینکه نماز هایی که خوانده ( از بین برود ) ، نه روزه هایش را ( از بین ببرد ) ،« يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا لَا تُبْطِلُوا صَدَقَاتِكُمْ بِالْمَنِّ وَالْأَذَىٰ » ( آیه ۲۶۴ سوره بقره ) صدقه های تان را با منت گذاشتن ، اذیت کردن باطل نکنید . این دیگر اذیت کردن یا منت گذاشتن ، مُحبِط ( نابود کننده ) مطلق نیست که ، همه‌ی خوبی های انسان را از بین ببرد . پس اینها‌ ( اعمال )دو جور ( نوع ) شد : ۱. بعضی ها بله مثل شرک و کفر ، قتل پیامبران و چیزهایی از این قبیل ممکن است ، همه‌ی اعمال انسان را از بین ببرد . ۲. اما بعضی ها نه ، مثلاً کسی که شراب می خورد ، تا چهل روز نماز و روزه اش قبول نمی شود ، حالا دیگر خمس و زکات پرداخت کرد قبول نمی شود ؟ نه قبول می شود . حالا قبول نمی شود یعنی بی خاصیت است؟ نه خاصیت دارد . روزه اش را گرفته ( است ) ؛ کفاره ( نگرفتن روزه ) ندارد ، قضا ( روزه ) ندارد ، شلاق ( روزه خواری ) را ندارد اما اگر ( روزه ) نمی گرفت ، هر سه تا ( مجازات ) را داشت . نمازش را خوانده دیگر قضا ( نخواندن نماز ) ندارد ، تارِکُ الصَّلاة ( ترک کننده نماز ) هم نیست ، ( پس ) تا مرز کفر هم نرفته ، بله ( نمازش ) قبول نمی شود . به هر حال ، بعضی از کار ها ممکن است که حَبط کند ، منتها نه همه‌ی اعمال را ؛ یکی از اعمال را ، یا بخشی از یک عمل را ، قبولی عمل را ممکن است که حَبط کند ، خود عمل را حَبط نمی کند . بعضی ها هم که نه ، مثل شرک مطلقاً حَبط می کند . از آن طرف هم ( به گونه‌ای دیگر است ) ؛ توبه مُکَفِّل مطلق است ، یعنی هر گناهی را پاک می کند حتیٰ شرک و کفر را (نیز پاک می کند).
استاد محمدی نهج البلاغه 14اسفند.m4a
39.98M
✳️ مباحث «تربیت در نهج البلاغه» ✅ تاریخ جلسه : ۱۴ اسفند ⏰ زمان : شنبه ها ساعت ۱۰_۹ 👈 مکان : روبروی صحن جوادالائمه(علیه السلام) انتهای کوچه آبشار ،خیابان بوعلی سینا،کوچه ۱۹ «حسینیه شهید آیت الله مویدی قمی» ⏪⏪ کانال اصول دین استاد محمدی⬇️⬇️ https://eitaa.com/joinchat/3602645023C15b0da7178 آدرس تلگرام https://t.me/osooledin1 💐💐💐
💢 اثر شکر 💠 امام علی علیه السلام فرمودند: 🍃 منْ أُعْطِيَ الشُّكْرَ لَمْ يُحْرَمِ الزِّيَادَةَ 🔹 كسى كه توفيق شكرگزارى پيدا كند از فزونى نعمت محروم نخواهد شد. 📚 حکمت 135 نهج البلاغه 🔗 https://btid.org/fa/photogallery/195172 ✍️ اين وعده الهى است كه عقل و خرد انسان نيز گواه بر آن است، شكرگزاران لياقت خود را با اين عمل براى فزونى نعمت ثابت مى كنند و خداوند حكيم كه هر كارش روى حساب و حكمت است به اين گونه افراد نعمت بيشترى مى بخشد. 👈 البته مى دانيم شكر حقيقى تنها شكر به زبان نيست بلكه مرحله مهم تر آن شكر عملى است و آن اين است كه از هر نعمتى در جاى خود استفاده كند و نعمت هاى الهى را وسيله عصيان و نافرمانى حق نسازد. 📎 📎 📎 📎 پاسخ به سوالات اعتقادی شما 👇👇 @pasokhgo313 پرسمان اعتقادی استاد محمدی 👇👇 🔹🔸🔹🔸🔹🔸 ♨️ @ostadmohamadi
حکمت 135 نهج البلاغه.mp3
3.53M
💠 شرح 🔸 حکمت 135 🎙 استاد محمدی شاهرودی 🔗 https://btid.org/fa/news/186398 📎 📎 📡حداقل برای☝️نفر ارسال کنید پرسمان اعتقادی استاد محمدی 👇👇 🔹🔸🔹🔸🔹🔸 ♨️ @ostadmohamadi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
147.7K
❓سؤال: سلام علیکم خدا قوت استاد لطفا یک حدیث یا آیه یا سند مُحکم‌ بیارید ک دین از سیاست جدا نیست،سپاس ✅ پاسخ: بِسم اللّه الرَّحمنِ الرّحیم آیۂ قرآن داریم که «إلّا الحکم إلّا للّه» حکومت مال خداست. و حالا خلیفۂ خدا حضرت ابراهیم یا در [آیۂ]« إِنَّا جَعَلْنَاكَ خَلِيفَةً فِي النّاس فَأحکُم بَین النّاس بِالقِسطْ» حضرت داوود را داریم. پس حکومت مال خداست و پیامبران و امامان و نائبانِ امامان، میشوند جانشینان خدا برای حکومت. در نهج البلاغه، خطبه سوم، حضرت می فرماید « لَوْلا حُضُورُ الْحاضِرِ و قيامُ الْحُجَّةِ بِوُجُودِ النّاصِرِ، وَ ما اَخَذَ اللّهُ عَلَى الْعُلَماءِ اَنْ لايُقارُّوا عَلى كِظَّةِ ظالِم وَ لاسَغَبِ مَظْلُوم، لاََلْقَيْتُ حَبْلَها عَلى غارِبِها، وَ لَسَقَيْتُ آخِرَها بِكَاْسِ اَوَّلِها» این جملۂ ما اَخَذَ اللّهُ عَلَى الْعُلَماءِ معنایش این است که خدا از علما تعهد گرفته که قدرت داشته باشند، حکومت داشته باشند که، ظالمی در جامعه نباشد و مظلومی نباشد. 🖊پیاده شده از صوت استاد ⏪⏪ کانال اصول دین استاد محمدی⬇️⬇️ https://eitaa.com/joinchat/3602645023C15b0da7178 آدرس تلگرام https://t.me/osooledin1 💐💐💐
108.5K
جعل در آیه ۱۲۴ سوره بقره تکوینی است یا تشریعی؟ در رابطه با جعل تکوینی وتشریعی نیز لطفا توضیح دهید... ✅ پاسخ: بِسم اللّه الرَّحمنِ الرّحیم جعل، اینجا، تشریعی است، چون اگر تکوینی بود، از اوّل تولّدش باید در او بوده باشد. جعل، تشریعی است؛ معنایش هم این است که مثل این که می گوییم که، تو از فردا رئیس جمهور شدی، تو از فردا شهردار شدی. این جعل، می شود جعلِ تشریعی. اگر [جعلِ]تکوینی میشد؛ خب قبل از این هم ابراهیم، همان ابراهیم بود! همان وجود را، داشت! دیگر چیزی اتفاق نیفتاده بود که بخواهد وجود او از لحاظ تکوینی بخواهد تغییری کرده باشد! پس جعل، جعلِ تشریعی است، منتها جعل تشریعی خاص، نه جعل تشریعی عام. 🖊پیاده شده از صوت استاد ⏪⏪ کانال اصول دین استاد محمدی⬇️⬇️ https://eitaa.com/joinchat/3602645023C15b0da7178 آدرس تلگرام https://t.me/osooledin1 💐💐💐
میلاد حضرت عباس ع ۱۵-۱۲-۱۴۰۰.m4a
17.1M
شب میلاد حضرت عباس علیه السلام ● خصائص العباسیه ● حضرت عباس ع شیعه بود ● شیعه فانتزی نباشیم! ● شرح دعای بیستم 📌📌 کانال اصول دین پاسخ به سوالات اعتقادی توسط حجت الاسلام والمسلمین رضا محمدی⬇️⬇️ https://eitaa.com/joinchat/3602645023C15b0da7178 آدرس تلگرام https://t.me/osooledin1 💐💐💐
64K
سلام وقتتون به خیر آرزوی سلامتی و برای شما دارم یک سوال داشتم آیا کسانی که میمیرن در نوع مردن خودشون دخالت دارن یا از قبل تعیین شده بسم اللّٰه الرحمن الرحیم بله در نوع مُردَنِشان دخالت دارند ، چنانکه در دیر یا زود شدنش ( دخالت دارند ) ، در همه‌ی اینها ( قَضا و قَدَرها ) دخالت دارند . بر حسب اینکه چطور زندگی کنند ، نوع مُردَنِشان هم فرق می کند . یکوقت کسی شهادت طلب است ، دنبال شهادت است ، می رود در جهاد با دشمنان خدا شرکت می کند ، خوب معلوم است که مرگش ، با کسانی که عافیت طلب هستند ، فرق می کند . 📌📌 کانال اصول دین پاسخ به سوالات اعتقادی توسط حجت الاسلام والمسلمین رضا محمدی⬇️⬇️ https://eitaa.com/joinchat/3602645023C15b0da7178 آدرس تلگرام https://t.me/osooledin1 💐💐💐
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا