eitaa logo
اصول دین (زیر نظر استاد محمدی)
10هزار دنبال‌کننده
1.7هزار عکس
1.2هزار ویدیو
188 فایل
پاسخ به سوالات اعتقادی پاسخ شخصی استاد محمدی به سوال شما ارسال سوال به @osooledin_110. (ادمین کانال)
مشاهده در ایتا
دانلود
87.5K
سلام خدمت استادعزیز .خداقوت ایا دربرزخ یااخرت محرم نامحرمی وجودداره ؟وایا یه زن میتونه اون دنیا مثلا اگه امام رضا یا امام حسین ودید اونا رو بغل کنه؟
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
93.1K
سلام واحترام یه سوال از کارشناس حاج آقای محمدی داشتم آیا صفحه ای که درشب قدر بازمیکنیم وروی سر میذاریم اون آیه تقدیر سال مارونشون میده؟
151.8K
سلام علیکم میخواستم بدونم جایگاه اخروی شهدای فلسطین چگونه است، ضمن اینکه این جنگ ممکن است مقدمه ظهور هم باشد. واگر مقدمه ظهور باشه،چرا جنگ بین اهل سنت و کفارمقدمه ظهور است؟
92K
برخی افراد می گویند ما با ریاضت و ... می توانیم با جن ارتباط بگیریم و ...
158K
سلام وقت بخیر آیا سرنوشت نوزاد پنج ماهه که در شکم مادرش فوت میشه با پیرمرد ۹۵ ساله ای که ۹۵ سال درس و امتحان پس میده برابره ؟ مگه خدا عدالت رو برقرار نمیکنه ؟ این عدالت و تساویه ؟ 📌📌 کانال اصول دین پاسخ به سوالات اعتقادی توسط حجت الاسلام والمسلمین رضا محمدی⬇️⬇️ https://eitaa.com/joinchat/3602645023C15b0da7178 لطفا با معرفی کانال به دیگران در ثواب نشر معارف اهل بیت علیهم السلام شریک باشین 💐💐💐
99.9K
لطفا سوالات مرتبط با موضوع کانال اصول دین رو بپرسید🙏 ادمین کانال اصول دین
292.7K
💠 🔹 امام علی علیه السلام: هر کس عاشق چیزی شود محبت آن چیز چشم و گوش او را از حقیقت کور و کر می سازد. پس شخص عاشق نگاه می کند با چشمی که سالم نیست و گوش می کند با گوشی که شنوایی درستی ندارد و شهوات پرده عقل او را پاره می کند. ⚜️ مَن عَشِقَ شَيئا أعشى (أعمى) بَصَرَهُ و أمرَضَ قَلبَهُ ، فَهُوَ يَنظُرُ بِعَينٍ غَيرِ صَحيحَةٍ ، و يَسمَعُ بِاُذُنٍ غَيرِ سَميعَةٍ ، قَد خَرَقَتِ الشَّهَواتُ عَقلَهُ ، و أماتَتِ الدّنيا قَلبَهُ 📚نهج البلاغه/خ109 در مطلب بالا از عشق نکوهش شده است ، و منظور امام علیه السلام عشق به تمام مظاهر مادی است. آیا عشق انسان به انسان هم مورد نظر ایشان است ؟ در اینصورت لطفا بفرمایید عشق حضرت زهرا و امام علی علیهما السلام یا عشق حضرت رسول الله و حضرت خدیجه سلام الله علیهما و یا عشق مادر به فرزند چگونه تعریف می‌شود.
هدایت شده از رادیو معارف
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⁉️ آیا قبل از ما انسانی وجود داشته است؟ 🔺️ توضیحات حجت‌الاسلام رضا محمدی 🆔 @radiomaaref
هدایت شده از رادیو معارف
porseman eteghadi 14021013.mp3
11.37M
💠 دریافت فایل کامل برنامه 🗓 13 دی 1402 🎙 حجت الاسلام رضا 🆔 @RadioMaaref 1. عقايد اسلامي(مراحل معاد و عالم برزخ / محکمه عدل الهی / نامه اعمال) 2. عبادت خالص برای خدا و طلب حاجت از خدا 3. مرز بین مسلمان و مومن 4. پاسخ های کوتاه به سؤالات اعتقادی (برزخ / آخرت / جنسیت / زن و مرد / ذات انسان / تهمت / اثبات حق / دلیل / خیرات و مبرات / حلالیت) 5. باور وجود خدا با تجربه انسان ها 6. ذکر و سستی در نماز 7. نتیجه آثار اعمال در نسل های آینده 8. و سر المستودع فیها 📣 توضیحات برنامه: 📌 برنامه با موضوع کلی پاسخ به و اعتقادی روزهای و 16:00 تا 16:45 دقیقه پخش می شود. ⬅ راه های با شبکه 📱 سامانه : ۳۰۰۰۰۵۵۳ ☎ شماره : (8 تا 15 پاسخگویی مستقیم / 15 تا 8 صبح، پیغام گیر) 02532910551 02532910552
هدایت شده از رادیو معارف
03.mp3
6.95M
دین اسلام كامل ترین دین 🆔 @RadioMaaref پرسمان اعتقادی از لینک زیر بشنوید👇👇 http://radiomaaref.ir/videodetails/?m=045101&n=1310595 📣 توضیحات برنامه: 📌 برنامه با موضوع کلی پاسخ به و اعتقادی روزهای و 16:00 تا 16:45 دقیقه پخش می شود. ⬅ راه های با شبکه 📱 سامانه : ۳۰۰۰۰۵۵۳ ☎ شماره : (8 تا 15 پاسخگویی مستقیم / 15 تا 8 صبح، پیغام گیر) 02532910551 02532910552
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
message-1704524120-21.mp3
3.24M
💠 شرح 🔸 حکمت ۹۹ 💠 امام علی علیه السلام فرمودند: 🍃 و سَمِعَ رَجُلًا يَقُولُ "إِنَّا لِله وَ إِنَّا إِلَيْهِ راجِعُونَ"، فَقَالَ (علیه السلام): إِنَّ قَوْلَنَا "إِنَّا لِله" إِقْرَارٌ عَلَى أَنْفُسِنَا بِالْمُلْكِ، وَ قَوْلَنَا "وَ إِنَّا إِلَيْهِ راجِعُونَ" إِقْرَارٌ عَلَى أَنْفُسِنَا بِالْهُلْكِ. 🔹 امام( علی عليه السلام) شنيد: مردى مى گويد: (إِنّا لِله وَ إِنّا إِلَيْهِ راجِعُونَ) فرمود: اينكه مى گوييم «إِنّا لِله» اقرار بر اين است كه ما مملوك خداييم واينكه مى گوييم «وَإِنّا إِلَيْهِ راجِعُونَ» اقرار بر اين است كه همه سرانجام از دنيا مى رويم (و به آخرت مى پيونديم) 🎙 استاد محمدی شاهرودی لینک مطلب👇🏻 🔗 https://btid.org/fa/news/185041 📎 📎 📎 💠 پرسمان اعتقادی استاد محمدی ╭┅─────────┅╮ @ostadmohamadi 🌺 ╰┅─────────┅╯
P_Eteqhadi-02-10-15.mp3
20.43M
🔊 ✍🏼در این برنامه استاد محمدی به پرسش های اعتقادی از قبیل پرسش های زیر پاسخ میدهند : 1.اصحاب 313 نفره امام زمان(ع) اکنون زنده هستند؟ 2.چرا نماز در خانه ای که مجسمه دارد کراهت دارد؟ 3.در قرآن چرا آسیه و مریم الگوی زنان معرفی شدند؟ 4.انسان مختار است یا مجبور؟ : 1402.10.15 📡مرکز رسانه ای ولایت 📲مدیریت فضای مجازی 🔰 @velayattv
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
142.9K
سلام و عرض ادب یک سوال داشتم روایت داریم که امام صادق میگه اگر کسی کار های دنیایی اش سامان یافت به دین و آئین خودش شک کند من الان گناه دارم تو زندگیم مثل ارتباط با نامحرم ولی کار هام داره درست پیش می‌ره و میترسم خیلی چون وسواس فکری هم دارم و یکسره به همه چیز شک دارم ولی نمازمو میخونم و خیلی میترسم نکنه خدا منو ول کرده باشه ؟!!!
128.3K
سلام علیکم بنده نماز را می خوانم مساجد برای نماز جماعت می روم یک اذان رادیو یک اذان زنده پخش می کنند با تاخیرهای بی دلیل نزدیک نیم ساعت از وقت می گذرد و مجبور می شوم نمازهای اول را سروقت فردا بخوانم بعد با جماعت نماز اول را قضا بجا می آورم آیا مشکلی نیست حقیقتا دوست دارم دقیق با شروع اذان همیشه سر وقت بخوانم تکلیف چیست؟ جزاکم الله
160.7K
سلام خسته نباشید آیا آنطور که اقای خامنه ای امروز تذکر دادند : هر کس رای ندهد با اسلام مخالفت کرده است آیا رای دادن واجب شرعی است که خداوند بر ما واجب کرده و عدم شرکت در انتخابات به معنای خروج از اسلام و ارتداد است؟ عده بسیاری از مردم ایران و خصوصا اقوام ما که اهل نماز و روزه هم هستند اما آنطور که می گویند در شرکت نخواهندکرد ، تکلیف آنها چیست؟
346.2K
قبول دارم که با تنبیه کردن زن باید زن را مطیع کرد. چرا نوشته نشده باعث جراحت نشود؟ اونم به عربی . فقط به فارسی اینها تفسیر شده چرا عربی درقرآن نیامد ؟ من سخنان امامان را هم قبول ندارم فقط قرآن
311.4K
سلام خدمت شما شهید مطهری در کتاب توحید در قسمت برهان نظم میفرماید : نظم دیگری داریم که ناشی از علت غایی است و معنایش این است که در معلول ، وضعی وجود دارد که حکایت میکند که در ناحیه علت انتخاب وجود داشته است ؛ یعنی این علتی که این معلول را به وجود آورده است ، در وضع و حالی قرار داشته است که می توانسته این معلول را به اشکالی دیگر به وجود بیاره ... پس ناچار در ناحیه علت باید شعور ، ادراک و اراده وجود داشته باشد ... ص ۷۲ و ۷۳ کتاب توحید. اما در قسمتی دیگه بحث جبر علیت رو مطرح می کنن که میفرماید : مادیین میگویند همین علت های فاعلی که در دنیا هست کافی است برای آنچه که در عالم واقع می شود و نتیجه جبری این علت ها ، وقوع این معلول هاست. ما این را قبول نداریم. ص ۸۲ و ۸۳ در اینجا هیچ بحث علمی و عقلی نشده که چرا جبر علیت قابل قبول نیست ؟! چرا این نظمی که ما در این عالم میبینیم همین علت ها براش کافی نیست و حتما باید دست خداوند در کار باشه ؟! خب این عقیده مادیین باید منطقی و علمی پاسخ داده بشه نه اینکه بگن ما این رو قبول نداریم ! الان من سردرگم هستم که آیا علم ثابت کرده همین علت های مشهود برای این نظم کافی هست یا نه ! بعد اینکه میگن « این علتی که این معلول را به وجود آورده در وضع و حالتی قرار داشته که می توانسته این معلول را به اشکال دیگری به وجود بیاورد » مادیین و ( احتمالا علم ) میگه امکان نداره یک علت واحد ، دو معلول متفاوت داشته باشه ! این چطوری توجیه میشه ؟! https://eitaa.com/joinchat/3602645023C15b0da7178 💐💐💐
162.8K
سلام حاج آقا وقتتون بخیر سوالی داشتم خدمتون ❓در نماز چهاررکعتی چنانچه در رکعت سوم سهوا یا از رو بی حواسی بعد از دو سجده، تشهد بخونیم، بعد بفهمیم که رکعت سوم هستش ونماز را ادامه دهیم چه حکمی دارد؟ ایا درسته یا دوباره باید نماز چهار رکعتی رو بخونیم؟
125.4K
سلام خدمت استاد محترم خداقوت اینکه تاکید میشه قرآن با خوانده بشه دقیقا یعنی منظور چی هست؟ اگر لطف بفرمایید راهنمایی کنید تا من قرآن رو باتدبر مطالعه کنم اجرتون با صاحب الزمان عج الله تعالی
237.8K
سلام و عرض ادب من یک مشکل خیلی بزرگ دارم واون اینکه مدتی نمازم رو مرتب و اول وقت میخونم ولی چند روز بعد کلا نیمخونم واقعا این موضوع روح‌و روان منو بهم ریخته مدام خودمو سرزنش میکنم ولی نفسم بهم غلبه داره چیکار کنم لطفاً راهنمایی کنید کاملا واقفم به اثرات نخوندنش ولی اصلا اراده ندارم😭😭😭
امام على عليه السلام لَو اَنَّ السَّماواتِ و َالارضَ كانَتا عَلى عَبدٍ رَتقا ثُمَّ اتَّقَى اللّه  لَجَعَلَ اللّه  لَهُ مِنها مَخرَجا وَرَزَقَهُ مِن حَيثُ لا يَحتَسِبُ؛ اگر آسمان ها و زمين راه را بر بنده اى ببندند و او تقواى الهى پيشه كند، خداوند حتما راه گشايشى براى او فراهم خواهد كرد و از جايى كه گمان ندارد روزى اش خواهد داد. نهج البلاغه، خطبه 184