eitaa logo
استاد فتحی
142 دنبال‌کننده
6 عکس
5 ویدیو
1 فایل
سبک زندگی اسلامی طوبی لمن کان عیشه کفافا من یتق الله یجعل له مخرجا ویرزقه من حیث لایحتسب هر کس تقوای الهی پیشه کند خداوندراه چاره ای برایش قرارمیدهد و ازجایی که انتظارش رانداردبه وی روزی میدهد @ostaadfathi_admin کانال توسط علاقه‌مندان استاد اداره میشود
مشاهده در ایتا
دانلود
آیت الله بهجت در بیانی دیگر فرمودند: «هرکس عادت به تاخیر نمازها کرده است، خود را برای تاخیر در همه امور زندگی آماده کند؛ تاخیر در ازدواج، تاخیر در اشتغال، تاخیر درتولد اولاد، تاخیر در سلامتی و عافیت؛ هر قدر که امور نمازت منظم باشد، امور زندگیت هم تنظیم خواهد شد.» بنابراین اگر دنیا می‌خواهیم، نماز اول وقت، اگر آخرت می‌خواهیم، نماز اول وقت، اگر رزق و روزی می‌خواهیم نماز اول وقت و اگر رسیدن به تمام آرزوهای فطری را می‌خواهیم، نماز اول وقت بخوانیم. 🆔@ostaadfathi
شخصی می‌گوید در اتوبوس برای زیارت به عراق می‌رفتیم وقت نماز که شد جوانی بلند شد و به راننده گفت تا برای نماز نگه دارد؛ ولی راننده توجهی نکرد بعد از چند بار با اصرار و تندی، ماشین را نگه داشت و بقیه مردم هم نماز خواندند. وقتی در اتوبوس نشستیم از او پرسیدم چرا اینقدر اصرار به نماز اول وقت داشتید؟ گفت: به امام زمان قول دادم. در خارج کشور، با سختی و دور از وطن درس خواندم و موقع امتحان باید از شهری به شهر دیگر می‌رفتم و ماشین هم بسیار کم بود. سوار ماشین شدم ولی وسط راه ماشین خراب شد و درست نشد. دیدم تمام زحماتم دارد هدر می‌رود گفتم یا صاحب الزمان اگر کمک کنی و ماشین درست بشود، من قول می‌دهم نمازم را اول وقت بخوانم. همین که چنین جملهای را گفتم دیدیم شخصی از بیایان پیدا شد و آمد به راننده گفت بذار من درستش کنم. راننده گفت درست نمی‌شود گفت تو کاپوت را بالا بزن و برو استارت بزن راننده قبول کرد. متوجه نشدیم که چه کرد. بعد از استارت، ماشین روشن شد. وقتی مسافرها همه سوار شدند آمد کنار من و گفت فلانی یادت باشد قول دادی نمازت را اول وقت بخوانی؛ لذا اصرار کردم که اول وقت نماز بخوانم. ولادت امام عصر (عج) بر تمام منتظران منجی عالم بشریت مبارک باد🌹
از دزدی بادمجان تا ازدواج شیخ علی طنطاوی تعریف میکند: یک مسجد بزرگی در دمشق هست که به نام «مسجد جامع توبه» که مشهور است. جوانی طالب علم، بسیار فقیر و مشهور به عزت نفس بود. او ساکن اتاقی در مسجد بود. دو روز بر او گذشته بود و غذایی نخورده بود؛ توانایی مالی برای خرید غذا هم نداشت. روز سوم احساس کرد از شدت گرسنگی به مرگ نزدیک شده است. با خودش فکر کرد او اکنون در حالت اضطراری قرار دارد و شرعا گوشت مردار و یا حتی دزدی در حد نیازش جایز هست؛ بنابراین گزینه دزدی بهترین راه بود. این مسجد در یکی از محله‌های قدیمی واقع شده و در آن‌جا خانه ها به سبک قدیم به هم چسبیده و پشت بامهای خانه ها به هم متصل بود به طوری که میشد از روی پشت بام به همه محله رفت. این جوان به پشت بام مسجد رفت و از آنجا به طرف خانه های محله به راه افتاد. به اولین خانه که رسید، دید چند زن در آن است، چشم خودش را پایین انداخت و دور شد. به خانه بعدی که رسید دید خالی است و بوی غذایی مطبوع از آن خانه می‌آمد. وقتی بو به مشامش رسید از شدت گرسنگی انگار مانند یک آهن ربا او را به طرف خودش جذب کرد. این خانه یک طبقه بود و از پشت بام به روی بالکن و از آنجا به داخل حیاط پرید. فورا خودش را به آشپزخانه رساند سر دیگ را برداشت دید در آن بادمجان‌های شکم‌پر (دلمه‌ای) قرار دارد؛ یکی را برداشت و به سبب گرسنگی به گرمی آن اهمیتی نداد. گازی از آن گرفت، تا می‌خواست آن را ببلعد عقلش سر جایش برگشت و ایمانش بیدار شد. با خودش گفت: پناه بر خدا، من طالب علمم چگونه وارد منزل مردم شوم و دزدی کنم؟ از کار خودش خجالت کشید. پشیمان شد، استغفار کرد و بادمجان را به دیگ برگرداند و از همان طرف که آمده بود، سراسیمه بازگشت. وارد مسجد شد و در حلقه درس استاد حاضر شد درحالیکه از شدت گرسنگی نمی‌توانست بفهمد استاد چه می‌گوید. وقتی استاد از درس فارغ شد و مردم هم پراکنده شدند. زنی کاملا پوشیده پیش آمد و با شیخ گفتگویی کرد که او متوجه صحبت‌هایشان نشد. شیخ به اطرافش نگاهی انداخت و کسی را جز او نیافت. صدایش زد و گفت: تو متاهل هستی؟ جوان گفت: نه، شیخ گفت: نمی‌خواهی زن بگیری؟ جوان خاموش ماند، شیخ باز ادامه داد، به من بگو می‌خواهی ازدواج کنی یا نه؟ جوان: پاسخ داد به خداوند که من پول لقمه نانی ندارم، چگونه ازدواج کنم؟ شیخ گفت: این زن آمده به من خبر داده که شوهرش وفات کرده و در این شهر غریب و ناآشناست. کسی را ندارد، نه در اینجا و نه در دنیا به جز یک عموی پیر و او را با خودش آورده؛ او اکنون در گوشه‌ای از این مسجد نشسته. این زن خانه شوهرش و زندگی و اموالش را به ارث برده است؛ اکنون آمده تقاضای ازدواج با مردی کرده تا شرعا همسرش و سرپرستش باشد تا از تنهایی و انسان‌های بد طینت در امان بماند. آیا حاضری او را به عقد خود در بیاوری؟ جوان گفت: بله استاد رو به آن زن کرد و گفت : آیا تو او را به شوهری خودت قبول داری؟ زن هم پاسخش مثبت بود. آن‌ها به عقد یکدیگر درآمدند. عموی زن به او گفت: دست شوهرت را بگیر. سپس آن دو را به طرف خانه زن راهنمایی کرده و از آنان خداحافظی کرده و رفت. زن و شوهر وقتی وارد خانه شدند، زن نقاب از چهره‌اش برداشت. جوان از زیبایی و جمال همسرش مبهوت ماند و متوجه آن خانه شد. الله اکبر. این همان خانه‌ایست که واردش شده بودم. زن از او پرسید : چیزی برای خوردن میل داری؟ گفت: بله. پس سر دیگ را برداشت. نگاهی به درون آن انداخت و با تعجب گفت: عجیب است. چه کسی به خانه وارد شده و از آن یگ گاز گرفته است؟ مرد به گریه افتاد و قصه خودش را برای همسرش باز گفت. زن گفت: این نتیجه امانتداری و تقوای توست. از خوردن بادمجان حرام خویشتن‌داری نمودی؛ اکنون خداوند تعالی همه خانه و صاحب خانه را بر تو حلال نمود. @ostaadfathi
استاد فتحی
✨ اثر جدید انتشارات رائد 📌 پاکیزه ترین زندگی با قرآن (معجزه ای که انسان با آن قادر به اعجاز میشود) 📌
تجربه خود را از مطالعه کتاب با ما در میان بگذارید... 📌تعطیلات نوروزی بهترین زمان برای مطالعه کتب مفید 📌گام به گام استفاده از ماه مبارک رمضان
📌 بن بست غرب در زندگی و بازگشت به دین(۱) در قرن بیست با پیشرفت مادی و صنعتی، گمان برخی بر این شد که با مدرنیته و عقلانیت آن می‌توان به تمام نیازهای انسان پاسخ داده و بهشتی دنیایی ایجاد کرد؛ حتی برخی مدعی بودند که آینده تاریخ از آن لیبرالیسم است و دین از زندگی انسان‌ها کنار گذاشته خواهد شد. نظريه پردازان جامعه‌شناس و مشهوری مانند ماكس وبر، مدرنيته را گشاينده همه رازها مي‌دانستند كه معنويت را يكجا به فراموشی می‌سپارد؛ ولی بطلان این تفکر توسط برخی از جامعه‌شناسان، روانشناسان و فیلسوفان روشن شده و در نتیجه این نظریه به تاریخ پیوست. عامل اصلی شکست نظریه فوق این است که انسان‌شناسیِ كنونی، بیشتر جنبه تجربی دارد و نه‌تنها نتوانسته ابعاد ناشناخته انسان را حل كند، بلكه خود دچار نوعی بحران شده است. @ostaadfathi
استاد فتحی
« بخش اول » ❓چرادعاهای ما مستجاب نمیشود؟ آیا استجابت دعا شرطی دارد که رعایت نمیکنیم؟ پاسخ این سوا
تا دقایقی دیگر انتشار قسمت بعدی... اگر این قسمت را هنوز گوش ندادید از دست ندهید...
عدم استجابت دعای دو .mp3
3.57M
« بخش دوم » ❓چرادعاهای ما مستجاب نمیشود؟ آیا استجابت دعا شرطی دارد که رعایت نمیکنیم؟ پاسخ این سوال را در این قسمت و قسمت های بعدی دنبال کنید... 🆔@ostaadfathi
استاد فتحی
📌 بن بست غرب در زندگی و بازگشت به دین(۱) در قرن بیست با پیشرفت مادی و صنعتی، گمان برخی بر این شد که
📌 بن بست غرب در زندگی و بازگشت به دین(۲) یونگ یکی دیگر از روان‌شناسان مطرح دنیا است که در زمینه بن‌بست غرب می‌گوید: «پيش از بروز جنگ 1914 ما اطمينان داشتيم كه دنيا را ميتوان به وسائل عقلي نظم و ترتيب داد؛ اما حالا با يك كيفيت وحشتناكي روبرو شده‌ايم.» آقای هایدِگر از فیلسوفان مطرح قرن بیست نیز به بن‌بست غرب اعتراف دارد. وی در مصاحبه اختصاصی هفته‌نامه خبری اشپیگل، در پاسخ به سؤال «شما که می‌گویید غرب به انتها رسیده است، چه پیشنهادی برای نجات آن دارید تا غرب از خطری که شما می‌گویید در آینده گرفتار آن می‌شود، نجات یابد؟» می‌گوید: «تنها هنوز خدایی است که می‌تواند ما را نجات دهد.» متفكران اجتماعي در دهه‌هاي اخير، درباره این مسئله به نتيجه‌اي عكس نظر آقای ماکس‌وبر رسيده‌اند. اَشیس نَندي از جمله صاحب‌نظراني است كه معتقد است؛ «معنويت ديني به مثابه تنها نقطه اميد براي تحول مثبت اجتماعي و نيز براي پاسداري از ارزش‌هاي واقعا مهم، در حال مطرح شدن و سر برآوردن است.» @ostaadfathi
🌹🌙حلول ماه مبارک رمضان المعظم و ورود به ماه بندگی و سال ۱۴۰۲ را بر تمامی اعضا تبریک و تهنیت عرض میکنیم🌙🌹
استاد فتحی
📌 بن بست غرب در زندگی و بازگشت به دین(۲) یونگ یکی دیگر از روان‌شناسان مطرح دنیا است که در زمینه بن‌
📌 بن بست غرب در زندگی و بازگشت به دین(۳) جامعه مدرن به اعتقاد كثيري از دانشمندان خود مغرب زمين، مورد نقد جدي است و گروهي بر اين باورند كه از پويايي افتاده و راه انحطاط را طي مي‌كند. دانیل بل، جامعه‌شناس و از برجسته‌ترين پست‌مدرنيست‌هاي آمريكايي با تأكيد بر بازگشت به مذهب و شكست مدرنيته، احياگري ديني را تنها راهحل بحران مدرنيته مي‌داند و معتقد است ايمان و اعتقاد ديني در پيوند با ايمان به سنت، سبب مي‌شود تا افراد هويت‌هاي كاملاً روشني پيدا كرده و از امنيت وجودي برخوردار گردند. دکتر مهدی گلشنی از مجله آمریکایی تایم شماره هفتم آوریل 1980 نقل می‌کند: «در یک انقلاب ساکت، (که دو دهه قبل هیچکس آن را حدس نمی‌زد) خداوند دارد برمی‌گردد.» بسیار شگفت‌انگیز است که این انقلاب در میان متکلمین یا متدینین رخ نمی‌دهد، بلکه در حوزه‌های عقلی جدید فیلسوفان دانشگاهی، (جایی که مدت‌‌ها قبل اجماعا خداوند را از گفت‌و‌گوی سودمند خود حذف کرده بودند)، در حال وقوع است. در آن مقاله، یکی از فیلسوفان آمریکایی دلیل رواج الحاد در نسل قبل را این دانسته بود که درخشانترین فیلسوفان آن دوران ملحد بودند؛ ولی امروزه بسیاری از درخشان‌ترین فیلسوفان، خداباور هستند.
باسلام خدمت اعضای کانال و آرزوی قبولی طاعات و عبادات در ماه بندگی خدا 🌙عید سعید فطر رو بر همگی تبریک و تهنیت عرض می‌کنیم.🍃🌹🍃
📌 بن بست غرب در زندگی و بازگشت به دین(۴) بنابراین چنین نیست که دین کم‌رنگ شده و از زندگی مردم حذف شود؛ حداقل در مورد اسلام چنین نیست؛ لذا آقای سروش معتقد است که شواهدی كه از دنیای كنونی در دست داریم، به هیچ وجه گواهی نمی‌دهند كه چنین اتفاقی در راه است، بلکه برعکس، جامعه‌شناسان عموما از آن رأیی كه قبلا داشتند و می‌گفتند سكولاریسم، آینده اجتناب‌ناپذیر تاریخ است برگشته‌اند. یكی از دلایل این تغییر، ظهور هویت‌‌های دینی است که باعث شده آن تز سكولاریسم كه می‌گفت ادیان رو به خاموشی می‌روند و فقط در حوزه شخصی عرض اندام خواهند كرد، كم و بیش ابطال شود. او میگوید: «همیشه در نظریات جامعه‌شناسی از یك استثنا سخن می‌گفتند و آن این بود که آمریكا دیندار مانده ولی بقیه جهان به سمت سكولاریسم پیش می‌رود؛ ولی رفته رفته استثناها آنقدر زیاد شد كه معلوم شد اصلا قاعده‌ای در كار نبوده كه این همه استثنا بر آن بخورد. بسیار ممكن است كه هویت‌‌های دینی دوباره سربرآورند، دوباره حادثهساز و سرنوشتآفرین شوند و آینده كاملا شكل متفاوتی با جهان كنونی داشته باشد؛ بنابراین هویت آفرینی ادیان می‌تواند رو به قوت داشته باشد.» 🆔@ostaadfathi