eitaa logo
کانال رسمی استاد ملکی
506 دنبال‌کننده
1.5هزار عکس
308 ویدیو
5 فایل
نگاهی دوباره به قرآن و نهج البلاغه این کانال زیر نظر مستقیم حجت الاسلام و المسلمین ملکی می باشد. خادمین کانال : @Spiritual313 @Arsalan76m https://eitaa.com/joinchat/1888288816Cd5eb7becec @ostad_maleki
مشاهده در ایتا
دانلود
تَبَّتْ یَدَا أَبِی لَهَبٍ وَتَبَّ آیا ابولهب را در آتش می سوزانند با این فرض که سادات در آتش نمی سوزند؟ @ostad_maleki
D1737552T12564267(Web)(1).Mp3
348.1K
تَبَّتْ یَدَا أَبِی لَهَبٍ وَتَبَّ آیا ابولهب را در آتش می سوزانند با این فرض که سادات در آتش نمی سوزند؟ @ostad_maleki
وَ يَتَفَكَّرُونَ في‏ خَلْقِ السَّماواتِ وَ الْأَرْضِ ، از دین این ها به یاد خدا می افتند و درباره خالق وافعال او و صفات فعل او تفکر می کنند . پس باید با دیدن مخلوق به خالق پی ببریم و وقتی پی به خالق بردیم هرگز او را از یاد نبریم، چه در حال ایستاده و چه در حال نشسته و چه در حال خوابیده، سپس باز هم در مورد خالق ومخلوقاتش فکر کنیم و بگوییم: رَبَّنا ما خَلَقْتَ هذا باطِلاً ، ای پروردگار ما و ای مالک ما، ای کسی که لحظه به لحظه به ما هستی می دهی، این عالم باطل و بی هدف خلق نشده، این موجودات، مورچه ها، پرنده ها، همه حیوانات و گیاهان و ... باطل خلق نشده اند و همه آنها اهدافی دارند که در مسیر اهدافشان قدم برمی دارند. من هم برای هدفی خلق شده ام که باید در مسیر رسیدن به هدفم قدم بردارم، سُبْحانَكَ ، خدایا من برای تو حد و حدودی می بینم و تو را منزه می کنم از همه این حدودی که برایت در ذهنم ایجاد شده است، فَقِنا عَذابَ النَّارِ ، ما را از عذاب آتش جهنم حفظ کن ! @ostad_maleki
بسم الله الرحمن الرحیم سبک زندگی نبوی و علوی درس یازدهم جمع بندی اهل بیت علیه السلام سبک زندگی و حیات خود را بر اساس قناعت تنظیم می کردند اهل حرص و طمع و آرزوهای دست نیافتنی نبودند لذا همیشه آرام بودند و مداومت در آرامش نداشتند. صاحب حیات طیبه بودند حیات طیبه و پاک بویی از بهشت دارد راه رسیدن به بهشت از حیات طیبه است . نوریان مرنوریان را جاذبند ناریان مر ناریان را طالبند  إِنَّ جَهَنَّمَ لَمُحِيطَةٌ بِالْكَافِرِينَ جهنم در همین دنیا بر جهنمیان احاطه دارد تکبر منیت غرور حسد و خودخواهی و حرص و طمع شعله های از آتش جهنم هستند. تواضع قناعت مهربانی و صفا و صمیمیت بارقه هایی از بهشت هستند پس بعضی از روش های زیبای زندگی نبوی و علوی قناعت است رضایت و طهارت و پاکی است تلاش و جهاد است. داشتن حس و حال خوب نسبت به خود و اطرافیان است. کسانی که این خصوصیات را دارند همیشه در حال رشد و تعالی هستندو بوی بهشت از سبک زندگی آنان به مشام می‌رسد. @ostad_maleki
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
#حدیث رسول اكرم صلى الله عليه و آله : أَكْرِمُوا أَوْلَادَكُمْ وَ أَحْسِنُوا أَدَبَهُمْ يُغْفَرْ لَكُم‏ فرزندان خود را گرامى بداريد و خوب تربيتشان كنيد تا گناهان شما آمرزيده شود. 📚 مكارم الأخلاق ص 222. ⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️ 🏴@ostad_maleki🏴
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
امیرالمؤمنین علیه السلام: زبان خود را به نکوگویی عادت بده، تا از ملامت محفوظ مانى عَوِّدْ لِسانَكَ حُسنَ الكَلامِ تَأمَنِ المَلامَ غررالحكم حدیث۶۲۳۳ @ostad_maleki
با توجه به آیه ۶۲ سوره مؤمنون که خداوند می فرماید «ما هیچکس را جز به مقدار توانش تکلیف نمی کنیم» اگر فرزند نتواند پدر و مادرش را نگهداری کند، تکلیفش چیست؟ @ostad_maleki
.Mp3
434.5K
با توجه به آیه ۶۲ سوره مؤمنون که خداوند می فرماید «ما هیچکس را جز به مقدار توانش تکلیف نمی کنیم» اگر فرزند نتواند پدر و مادرش را نگهداری کند، تکلیفش چیست؟ @ostad_maleki
📡برنامه نگاهی دوباره به قرآن با کارشناسی استاد ملکی امشب راس ساعت 20:30 از شبکه جهانی ولایت @ostad_maleki
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
خدا گناه شرک را نخواهد بخشید با توجه به آیه ۴۸ سوره نسا که خداوند می فرماید «إِنَّ اللَّهَ لَا یَغْفِرُ أَنْ یُشْرَکَ بِهِ وَیَغْفِرُ مَا دُونَ ذَٰلِکَ لِمَنْ یَشَاءُ» چرا این آیه شامل حال شیطان نمی شود؟ @ostad_maleki
D1737558T13810043(Web).Mp3
1.45M
با توجه به آیه ۴۸ سوره نسا که خداوند می فرماید «إِنَّ اللَّهَ لَا یَغْفِرُ أَنْ یُشْرَکَ بِهِ وَیَغْفِرُ مَا دُونَ ذَٰلِکَ لِمَنْ یَشَاءُ» چرا این آیه شامل حال شیطان نمی شود؟ https://eitaa.com/joinchat/1888288816Cd5eb7becec @ostad_maleki
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
بسم الله الرحمن الرحیم سبک زندگی نبوی و علوی درس دوازدهم الطمع رق موبد /حکمت ۱۷ نهج البلاغه طمع بردگی و بیچارگی ابدیست سبک زندگی نبوی و علوی خروج از از بردگی و بندگی است خروج از چشم هم چشمی است خروج از فقر و بیچارگی است خروج از خودخواهی و هواپرستی است زیرا طمع رق و بردگی ابدی است اگر چه همه دنیا از آن او باشد رسول الله ص فرمودند: فَإِنَّهُ اَلْغِنَى اَلْحَاضِرُ وَ إِيَّاكَ وَ اَلطَّمَعَ فَإِنَّهُ اَلْفَقْرُ اَلْحَاضِرُ از طمع و حرص بپرهیز زیرا طمع فقر حاضر و موجود است فقری است که همین الان برای انسان حریص و طمع کار وجود دارد این حس فقر همراه انسان حریص و طماع است فقر و غنا یک حس است کسی که ثروت دنیا را داشته باشد ولی حریص و طماع باشد در وجود خود و در درون خود احساس فقر و تهیدستی و نیاز میکند اما کسی که ثروتی ندارد ولی قانع است در درون خود احساس غنا و ثروتمندی و بی نیازی می کند رضای در قناعت، ثروت ابدی است همانطورکه طمع فقر و بردگی ابدی است همان طوری که طمع ایمان را از دل انسان خارج می کند قناعت ایمان را در دل انسان تثبیت می‌کند انسان بی ایمان هیچگاه احساس امنیت و آرامش نمی کند اما انسان مومن همیشه در امنیت و آرامش زیست می‌کنند سبک زندگی مومنانه عاری از هر اضطراب و استرس و عاری از هر حرص و طمع است عاری از هر غم و غصه است سبک زندگی مومنانه سرشار از امنیت و آرامش است سرشار از احساس غنا و ثروت و احساس خوشبختی و رضایتمندی است حضرت علی ع میفرمایند: من قنع لم یغتم انسان قانع غمگین نمیشود. @ostad_maleki
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
#حدیث امام علی (علیه السلام): «مَنْ ساءَ خُلْقُهُ مَلَّهُ اَهْلُهُ» هر کس بد اخلاق باشد، خانواده‌اش از او دلتنگ و خسته می‌شوند. 📚تحف العقول، ص214 ⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️ 🏴@mmhozehh🏴 @ostad_maleki
لطفا درباره اینکه قرآن می فرماید «لا اکرا فی دین» و اینکه راجع به دین هیچ اجباری نیست توضیح بفرمایید. @ostad_maleki
D1737558T13719260(Web).Mp3
560.2K
لطفا درباره اینکه قرآن می فرماید «لا اکرا فی دین» و اینکه راجع به دین هیچ اجباری نیست توضیح بفرمایید. @ostad_maleki
ذکر، مقدمه دعا در بخش پیش بیان شد که هر دعایی ذکر است ولی هر ذکری دعا نیست. اولوالاباب، انسان ها ی اهل فکر و اندیشه، وقتی ذکر می گویند از ذکر به دعا می رسند. در آیاتی که گذشت چنین بود؛ یعنی هم اعلام نیاز کردند و هم درخواست کردند که فَقِنا عَذابَ النَّارِ. وقتی انسان از بزرگی چیزی می خواهد، اگر عاقل و زیرک باشد چیز بزرگی می خواهد. دنیا متاع قلیل است، انسان از بزرگ متاع قلیل نمی خواهد بلکه چیز بزرگی را از او درخواست می کند. حال که ما نمی دانیم چیز بزرگ چیست چگونه باید آن را بشناسیم؟ ادامه دارد.... @ostad_maleki