استاد مهدی طائب
💢 شیوه مبارزاتی #امام_سجاد(ع) برای گسترش #سازمان_شیعه (بخش دوم) 📃 برشی از یک کتاب | ثاقب جلد دوم، ص
💢 شیوه مبارزاتی #امام_سجاد(ع) برای گسترش #سازمان_شیعه (بخش سوم)
📃 برشی از یک کتاب | ثاقب جلد دوم، صفحه ۷۷:
🖌 اقدام سوم امام سجاد(ع) هم تاثیرگذاری بر علمای مدینه و سامان بخشیدن به فضایی بود که در دوران عبدالله بن زبیر و به دلیل لشکرکشیهای متعدد وی در فتح مکه، مدینه، کوفه و بصره به وجود آمد و او با ایجاد حاکمیت مستقل برای خود منجر به نوعی بههم ریختگی در حاکمیت مرکزی آن روز در دنیای اسلام شده بود و این مشکلی بود که با به قدرت رسیدن عبدالملک مروان وی تلاش داشت برای سامان دادن به این اوضاع و احوالی که به دست عبدالله بن زبیر به وجود آمده بود گام بردارد که حضرت(ع) نیز در همین مسیر کمک نمودند و در ضمن از فرصت به دست آمده برای تاثیرگذاری بر اوضاع استفاده فرمودند.
🖌 در این دوران که مصادف با اوایل حکومت عبدالملک مروان و استقرار قدرت بود وی سعی کرد با امام سجاد(ع) درگیر نشود، از این جهت فرصتی برای امام(ع) به دست آمد تا با تدبیر ایشان سازمان شیعه، صورت قوی و مستحکم به خود بگیرد تا در ادامه حیات خود بتواند در دوران امام باقر(ع) و امام صادق(ع) و در اوج درگیری بنیامیه و بنی عباس ظهور و بروز پیدا کند.
🖌 برخلاف این تصور که سازمان شیعه که در دوران امام باقر(ع) و امام صادق(ع) قوت گرفت، زمان پایه گذاری این سازمان قدرتمند مربوط به دوران امام سجاد(ع) است.
📚 #فروش_ویژه کتاب #ثاقب_دو اثر #استاد_مهدی_طائب
🔻 به مدت محدود تا روز اربعین
👈 شناسه مدیر فروش
🆔 @Admin_Chs
✅ پایگاه نشر آثار استاد مهدی طائب
📢 @ostad_taeb
۴ شهریور ۱۴۰۲
🚫 دلیل عدم حمایت امام سجاد(ع) از قیامهای پس از #نهضت_عاشورا (بخش اول)
📃 برشی از یک کتاب | ثاقب جلد دوم، صفحه ۶۲:
🖌 به دنبال حوادث ناشی از حادثه عاشورا و آغاز شورشهای منطقهای و همچنین فتح مکه و عراق توسط عبدالله بن زبیر و تسلط وی بر مدینه که ۱۰ سال حاکمیت این مناطق را در اختیار خود گرفت و از آنجایی که در تمام این مدت امام سجاد(ع) در مدینه به سر میبردند، تحت فشار و مراقبت شدید او قرار داشتند.
🖌 در همین ایام عبدالملک مروان موفق شد بر شام تسلط پیدا کند و از آنجایی که در تمام این مدت به ویژه بعد از حادثه کربلا، آن منطقه کمتر از سایر بلاد اسلامی دچار تغییر و تحول شده بود، بهترین منطقه و جریان به شمار میرفت که برای سامان بخشیدن به این تعدد و پراکندگیها و جلوگیری از فروپاشی دولت اسلامی مورد استفاده قرار بگیرد، چرا که همچنان هم در اختیار بنیامیه باقی مانده بود و مردم آن دیار کماکان در خدمت آنان بودند و تنها حادثه قابل توجه در این مدت جریان انتقال حاکمیت از نسل ابوسفیان به نسل مروان بوده است.
🖌 بالطبع در چنین شرایطی امام سجاد(ع) بین دو معذور واقع شدند؛
1️⃣ حفظ وحدت جامعه اسلامی و جلوگیری از هرج و مرج در حاکمیت
2️⃣ استمرار این هرج و مرج در جامعه اسلامی که نتیجهای جز نابودی اسلام به دنبال نداشت.
🖌 دومی قطعاً خوشایند دشمنان اسلام به سرکردگی سازمان یهود و جریان نفاق داخلی بود و از آنجایی که ارجح نزد امام سجاد(ع) حفظ وحدت جامعه اسلامی بود، هدف ایشان نیز به ناچار حفظ شام و پذیرش حاکمیت بنی مروان بود و در این شرایط چارهای جز حفظ آن وجود نداشت که البته آن هم متاسفانه نزدیکترین جریان به اهداف دشمنان اسلام و یهود در رسیدن به خواستههای آنان به شمار میرفت.
🖌 در این شرایط مشاهده میکنیم که امام سجاد(علیهالسلام) نه تنها هیچ اقدامی بر ضد بنی مروان انجام نمیدادند که با حرکتهایی هم که بعد از عاشورا و با شعار یا لثارات الحسین(ع) و با هدف مقابله با بنیامیه صورت میگرفت، مخالفت مینمودند تا آنجا که حتی با جریاناتی که توسط شیعیان مانند قیام توابین در کوفه نیز صورت گرفت نیز هیچ همراهی نداشتند و حتی در پنهان هم برای بقای حاکمیت مرکزی با این گونه جریانها و قیامها مقابله نمودند و برای تضعیف آنها عمل کردند.
♻️ ادامه دارد...
📚 #فروش_ویژه کتاب #ثاقب_دو اثر #استاد_مهدی_طائب
🔻 به مدت محدود تا روز اربعین
👈 شناسه مدیر فروش
🆔 @Admin_Chs
✅ پایگاه نشر آثار استاد مهدی طائب
📢 @ostad_taeb
۶ شهریور ۱۴۰۲
استاد مهدی طائب
🚫 دلیل عدم حمایت امام سجاد(ع) از قیامهای پس از #نهضت_عاشورا (بخش اول) 📃 برشی از یک کتاب | ثاقب جلد
🚫 دلیل عدم حمایت امام سجاد(ع) از قیامهای پس از #نهضت_عاشورا (بخش دوم)
📃 برشی از یک کتاب | ثاقب جلد دوم، صفحه ۶۳:
🖌 از اینرو باید در پاسخ به طرح این سوال که چرا هیچ کدام از این حرکتها و جنبشها متعلق به اهلبیت(ع) نبود و چرا امام سجاد(ع) هیچگونه حمایتی از آنها نداشتند اینگونه پاسخ گفت که: از آنجایی که آن حرکتها باعث هرج و مرج در جامعه بود و با گسترش آنها قطعاً تأثیرگذاری امام سجاد(ع) و ائمه(ع) بعد از ایشان هم با مشکل جدی مواجه میگردید، امام سجاد(ع) بعد از عاشورا با هیچ کدام از جنبشها و قیامهایی که بر ضد بنیامیه و به منظور ساقط کردن آنان از خلافت صورت میگرفت نه تنها هم کاری نداشتند که حمایت هم ننمودند و سعی داشتند زمینه تحکیم حکومت مرکزی را فراهم آورند.
🔰 بازسازی خانه خدا، نمونهای از همکاری امام سجاد (ع) با حکومت غاصب
🖌 در تاریخ آمده است که پس از آنکه عبدالملک مروان، حجاج بن یوسف را برای فتح مکه فرستاد وی برای ورود به مکه از منجنیق حق استفاده کرد و در نتیجه با این اقدام خانه خدا را با خاک یکسان نمود و پس از اهانت سنگین به خانه خدا موفق به فتح مکه شد.
🖌 ما در بررسی روایات خودمان و اهلسنت به موردی برخورد نمیکنیم که امام سجاد(ع) علیرغم آنکه میدانستند حجاج در کشتار شیعیان بیداد میکند نسبت به این کار وی منعی داشته باشند(بله تایید نمیفرمودند ولی منعی هم نداشتند) زیرا واضح بود که منع امام(ع) به ادامه هرج و مرج کمک میکرد.
🖌 ضمن آنکه باید به این نکته هم توجه داشت که سوء استفاده عبدالله بن زبیر در تجزیه دولت اسلامی بدتر از کار حجاج بود و در اینجا دفع افسد به فاسد صورت گرفت. مهمتر آن که نه تنها امام سجاد(ع) در این حادثه دخالت نمیکردند که در مقابل درخواست حجاج برای بازسازی دوباره کعبه و خانه خدا به وی کمک هم نمودند.
🖌 در نتیجه ما شاهد تاثیرگذاری آن حضرت بر کل بلاد اسلامی از طریق حاکمیت مرکزی هستیم و همه چیز در این مسئله به نام اهلبیت(علیهمالسلام) نوشته شد در حالی که اگر این حاکمیت حفظ نمیشد و جامعه وضعیت ملوک الطوایفی به خود میگرفت تاثیرگذاری امکانپذیر نبود.
📚 #فروش_ویژه کتاب #ثاقب_دو اثر #استاد_مهدی_طائب
🔻 به مدت محدود تا روز اربعین
👈 شناسه مدیر فروش
🆔 @Admin_Chs
✅ پایگاه نشر آثار استاد مهدی طائب
📢 @ostad_taeb
۷ شهریور ۱۴۰۲
🔰 #امام_کاظم (علیهالسلام) مؤسس #سازمان_وکالت (بخش اول)
📃 برشی از یک کتاب | ثاقب جلد دوم، صفحه ۲۴۴-۲۴۵:
🖌 دوران امام کاظم (ع) دوران اوج شبکه علمی سازمان شیعه محسوب میشود که از آن باید به عنوان دوران رنسانس علمی نام برد. در این دوران شاگردان و روات خاص شیعی توسعه پیدا کردند و این هم به چند دلیل بوده است؛
1️⃣ همزمانی امام کاظم(ع) با مهدی و هادی عباسی، از سال ۱۴۸ قمری با شهادت امام صادق(ع) به دستور منصور آغاز شد و با توجه به آن که منصور بسیار تلاش داشت که فرزند او مهدی عباسی باسواد تربیت شود، عدهای از بهترین استادان آن زمان را برای تعلیم و تربیت او به کار گرفت که از شاگردان عمومی امام صادق(ع) بودند.
🔻 در نتیجه مهدی عباسی با تمایل به مباحث علمی تربیت شد. در این شرایط امام صادق(ع) برای حفظ جان فرزندشان امام کاظم(ع) ایشان را به عنوان امام پس از خودشان معرفی نکردهاند، لذا توجه بنی عباس به ایشان جلب نشد و آن حضرت هم به فعالیت مشغول بودند.
2️⃣ پس از شهادت امام صادق(ع) حدود ۱۰ سال از عمر شریف امام کاظم(ع) مقارن با خلافت منصور دوانیقی بود که در این مدت امام(ع) در تقیه محض به سر میبردند، اما به تدریج با نزدیک شدن به زمان مرگ منصور مشاهده میکنیم که سادات بنیالحسن دوباره شروع به فعالیت نمودند و بدین ترتیب فکر بنی عباس را دوباره به خود مشغول کردند.
🔻 در این زمان امام کاظم(ع) فرصت یافتند فعالیت خودشان را توسعه دهند و پس از مرگ منصور هم با شروع خلافت مهدی عباسی به دلیل زمینههای تربیتی و گرایش او به مباحث علمی، امام(ع) فرصت مناسبی برای توسعه فعالیتهای خود به دست آوردند و با شروع حکومت هادی عباسی نیز به دلیل آغاز و تشدید مبارزات مسلحانه بنیالحسن مشغول مبارزه با ایشان گردید و زمینه بیشتری برای توسعه فعالیتهای علمی امام کاظم(ع) به وجود آمد.
🔻 در همین دوران حسین فخر نیز ظهور کرد و به دنبال شهادت مظلومانه ایشان همزمان با زیاد شدن اعتراضات مردمی مبارزه مسلحانه فرزندان وی نیز بر ضد هادی عباسی شروع شد و او را به خود مشغول کرد و در نتیجه امام کاظم(ع) در این مدت نیز مجدداً آزاد بودند و فعالیتهای خودشان را ادامه دادند.
📚 #فروش_ویژه کتاب #ثاقب_دو اثر #استاد_مهدی_طائب
🔻 به مدت محدود تا روز اربعین
👈 شناسه مدیر فروش
🆔 @Admin_Chs
✅ پایگاه نشر آثار استاد مهدی طائب
📢 @ostad_taeb
۹ شهریور ۱۴۰۲
استاد مهدی طائب
🔰 #امام_کاظم (علیهالسلام) مؤسس #سازمان_وکالت (بخش اول) 📃 برشی از یک کتاب | ثاقب جلد دوم، صفحه ۲۴۴-
🔰 #امام_کاظم (علیهالسلام) مؤسس #سازمان_وکالت (بخش دوم)
📃 برشی از یک کتاب | ثاقب جلد دوم، صفحه ۲۴۵-۲۴۶:
3️⃣ با آغاز خلافت هارون الرشید و نزدیک شدن به پایان یافتن این درگیریها هارون الرشید که در آن زمان بیست ساله بود برای مقابله با حرکت علویون به امام کاظم(ع) نیاز پیدا کرد که در نتیجه در این مدت رابطه وی با امام(ع) بسیار خوب بود و حتی او ایشان را رسماً در جلسات و محافل علمی دعوت میکرد.
🔻 امام کاظم(ع) در این ۷ سال در شرایط به وجود آمده حرکت علمی سازمان شیعه را به اوج خود رساندند و رسماً سازمان وکالت را راهاندازی کردند و وکلای خودشان را به اطراف فرستادند و مردم هم وجوهاتشان را از طریق وکلا برای حضرت(ع) ارسال میکردند و ایشان آنها را بین شیعیان توزیع میفرمودند و به توسعه تقویت و حفظ سازمان اصلی شیعه همت میگماشتند.
🔻 مهمتر آن که با وجود حضور علی بن یقطین در حاکمیت آن هم به عنوان وزیر هارون الرشید در دوران ۷ ساله اول حکومت هارون الرشید قدرت مالی سازمان شیعه و توسعه فعالیت ایشان در شرایط عالی به سر میبرد و روز به روز توسعه بیشتری پیدا میکرد.
🔻 هنگامی که هارون الرشید حرکت علویون را کنترل و مقداری هم تجربه کسب کرد متوجه شد که در این مدت از امام کاظم(ع) رودست خورده بود، لذا ایشان را به زندان انداخت و رابطه آن دو قطع گردید و در نهایت هم به شهادت آن حضرت به دستور وی منجر شد.
📚 #فروش_ویژه کتاب #ثاقب_دو اثر #استاد_مهدی_طائب
🔻 به مدت محدود تا روز اربعین
👈 شناسه مدیر فروش
🆔 @Admin_Chs
✅ پایگاه نشر آثار استاد مهدی طائب
📢 @ostad_taeb
۱۲ شهریور ۱۴۰۲
هدایت شده از استاد مهدی طائب
7.28M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⭕ دوران سخت
📽 سخنرانی استاد مهدی طائب دوران سخت امام حسن عسکری (ع)
🔹️ دشوارترین زمان، برای شروع امامت، دوران امام زمان (عج) بوده است
✅ پایگاه نشر آثار استاد مهدی طائب
@ostad_taeb
۱۶ شهریور ۱۴۰۲
هدایت شده از استاد مهدی طائب
20.26M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✳ هاکریا
🎥 استاد مهدی طائب
🔹️ انحراف در صفویه
🔹️ تعلیمات پنهان یهود
✅ پایگاه نشر آثار استاد مهدی طائب
🆔 @ostad_taeb
۱۷ شهریور ۱۴۰۲
هدایت شده از اندیشکده راهبردی حَصین
13.76M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⛔ سرگذشت ندیمه یک سریال، با دستورالعمل امنیتی
🔹️ برخی از برنامههای اغتشاشات ۱۴۰۱ برگرفته از این سریال بود
✅ اندیشکده راهبردی حَصین
🆔️ @hasin_ir
۲۲ شهریور ۱۴۰۲
هدایت شده از استاد مهدی طائب
11.88M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⭕ براندازان پنهان
📽 سخنرانی استاد #مهدی_طائب
🔹️ ردپای یهود در ماجرای فوت #مهسا_امینی
✅ پایگاه نشر آثار استاد مهدی طائب
@ostad_taeb
۲۲ شهریور ۱۴۰۲
🔰 اقدامات یهود برای تحریف اسلام پس از رسولالله (صلیالله علیه و آله وسلم)
📃 برشی از یک کتاب | دشمن شدید دفتر دوم، صفحه ۶۳ تا ۶۷:
🔸 شهادت رسول الله(ص) زمان به بار نشستن تمامی زمینه چینیهای جریان نفوذ است، این همان فرصت طلایی بود که آنها از مدتها پیش برای رسیدنش لحظه شماری میکردند و حتی با نقشه کشیهای پی در پی، تلاش برای به پیش انداختن آن داشتند.
🔻 سرانجام رسول الله(ص) با هر نیرنگ و ترفندی که بود به شهادت رسید و جریان نفوذ فضا را برای تاخت و تاز خود مناسب دید. طبیعی است کسانی که در برابر حق صف کشیده بودند، برای پیشبرد اهداف خویش میبایست توان خود را در چند میدان به کار میگرفتند تا بتوانند دستیابی حداکثری به اغراض و خواستههای پلید خود داشته باشند.
🔻 مهمترین این میدانها را چهار میدان مذهبی، فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و اقتصادی تشکیل میداد که جریان باطل به اجرایی کردن برنامههای خود در این چهار میدان مشغول شدند.
🔸 جریان حاکم به خوبی پی برده بود که برای به دست گرفتن آینده مسلمانان چارهای جز فرهنگسازی به معنای ساخت و ایجاد فرهنگ دلخواه بر اساس احادیث جعلی و خود ساخته ندارد.
🔻 از دیگر سو و با توجه به وفور احادیث نبوی در سینهها و نوشتههای اصحاب رسول الله(ص) تخریب این میدان با سختیها و دشواریهای ویژهای روبهرو بود که عرصه را بر سر آن جریان تنگ میکرد؛ از اینرو به عنوان نخستین اقدام باید شرایط نابودی حدیث نبوی را فراهم کرد. بنابراین سران جریان، اصرار عجیب و غریبی به ممنوعیت نقل حدیث از رسول الله(ص) داشتند.
1⃣ مهمترین و سادهترین گزینه با توجه به شرایط موجود، جعل حدیث در زمینههای لازم بود. در کنار جعل حدیث، دو مسئله دیگر نیز باید به صورت موازی پیگیری میشد. یکی در ارتباط با قرآن، در قالب گرد آوری قرآن و دیگری مصادره روایتی که در شأن اهلبیت رسول الله(ص) و به ویژه امیرالمومنین(ع) در میان صحابه رواج داشت.
2⃣ یهودیان در تحریف و تبدیل حقایق و معارف تخصص ویژه دارند. به این مهارت در آیات مختلف قرآن نیز تصریح شده است! بنابراین برای یهودیان وارد شدن از راه تحریف و تبدیل دین، سادهترین و کاربردیترین گزینه است.
🔻 آنها برای پیشبرد اهداف شوم خود در این زمینه از سیاست مشخصی پیروی میکردند. از یک سو نیروهای متخصص خود را در قالب نیروهای ارزشی و فرهنگی جامعه جا میانداختند و یا در میان اشخاص سرشناس جامعه بر روی افرادی که اهل معامله بودن سرمایهگذاری میکردند.
🔻 از سوی دیگر به عملیات روانی علیه جبهه مخالف روی میآوردند. از اینرو نفوذ در جریان حاکم و جای پا پیدا کردن در این جریان به اولویت یهودیان تبدیل شد تا بر اساس آن اهداف شوم خود را در راه براندازی اسلام پیگیری کنند.
🔻 در جبهه روانی نیز راههای مختلفی از سوی یهودیان به کار گرفته میشد. از یک طرف تلاش میکردند با ایجاد ابهام و شبهه و پرسشهای هدفدار، نوعی دلزدگی را در جامعه هدف ترویج دهند و از طرف دیگر با استفاده از مهرههای نفوذی، اعتقادات خود را در منابع جامعه هدف جا زده و آنها را از درون یهودی زده میکردند.
3⃣ از طرف سوم با تزریق خوراکهای فرهنگی عوام فریب و عام پسند، در دیگران به صورت غیر مستقیم و ناخودآگاه عطش فرهنگی کاذب نسبت به فرهنگ و اعتقادات مسموم خود ایجاد کرده و آنها را به فاصله هر چه بیشتر از فرهنگ اصیل و صحیح خودشان راغب و علاقهمند میکردند.
📚 برای تهیه این کتاب و دیگر کتب استاد با تخفیف ۲۰٪ با شناسه زیر در ارتباط باشید
🆔 @Admin_Chs
✅ پایگاه نشر آثار استاد مهدی طائب
📢 @ostad_taeb
۲۳ شهریور ۱۴۰۲
هدایت شده از استاد مهدی طائب
13.89M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✳ سازش با آمریکا و اسرائیل
🎬 استاد مهدی طائب
❓بر اساس قرآن چه زمانی میتوان با آمریکا سازش کرد؟
❓چرا با چین و روسیه همکاری میکنیم اما سراغ رابطه با آمریکا نمیرویم؟
❓چرا با عربستان توافق کردیم؟ و چرا با رژیم صهیونیستی سازش نمیکنیم؟
✅ پایگاه نشر آثار استاد مهدی طائب
🆔 @ostad_taeb
۲۷ شهریور ۱۴۰۲
✳ ضمن عرض سلام
🔹️ به اطلاع میرساند کلاس تاریخ تطبیقی استاد مهدی طائب از روز دوشنبه مورخ ۳/۷/۴۰۲ برگزار میگردد.
⏰ زمان: بعد از نماز مغرب و عشاء
🕌 مکان: فیضیه، مدرس ساحلی
لطفا به دیگر دوستان نیز اطلاع دهید.
✅ پایگاه نشر آثار استاد مهدی طائب
🆔 @ostad_taeb
۳۰ شهریور ۱۴۰۲