هدایت شده از استاد مهدی طائب
✳ ضمن عرض سلام
💥 به اطلاع میرساند، کلاسهای تاریخ تطبیقی و خارج فقه استاد مهدی طائب، تا سال تحصیلی جدید، تعطیل میباشد.
🔸️ لطفا به دیگر دوستان نیز اطلاعرسانی فرمایید
✅ پایگاه نشر آثار استاد مهدی طائب
🆔 @ostad_taeb
🔰 ذهنیت مسلمانان درباره #جانشین_پیامبر (صلیاللهعلیهوآله)
🖌 #بخش_اول
🔸 برای پیامبر اکرم(صلیاللهعلیهوآله) ممکن نبود که امیرالمؤمنین (علیهالسلام) را به صورت علنی به عنوان جانشین خود معرفی کند؛ چرا که در این صورت، به دلیل قدرت جریان نفاق در مدینه، جان هر دو بزرگوار به خطر افتاده و کل اسلام از بین میرفت. در مناسبتهای عمومی هم، پیامبر اسلام (صلیاللهعلیهوآله) علی (علیهالسلام) را با عناوین کلی معرفی میکرد.
🔹 در غدیر خم هم که پیامبر اکرم (صلیاللهعلیهوآله) علی بن ابیطالب (علیهالسلام) را برای مردم معرفی کرد، باید ببینیم جریان نفوذ چگونه توانست سخن پیامبر (صلیاللهعلیهوآله) را خراب کند. لازم است قدرت نفوذ این جریان را خوب درک کنیم تا متوجه شویم که چرا حوادث بعد از وفات آن بزرگوار به وجود آمد.
🔻 ادامه دارد...
📃 منبع: سلسله جلسات تاریخ تطبیقی استاد طائب ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۴
🌐 مطالعه بیشتر در اینجا
✅ پایگاه نشر آثار استاد مهدی طائب
🆔 @ostad_taeb
🔰 ذهنیت مسلمانان صدر اسلام درباره #جانشین_پیامبر (صلیاللهعلیهوآله)
🖌 #بخش_دوم
🔸 در حجةالوداع، موقعی که پیامبر(صلیاللهعلیهوآله) خطاب به مسلمانان فرمود: «من به زودی از بین شما میروم»، تاریخ نقل نکرده است که کسی از آن حضرت پرسیده باشد: بعد از شما چه کسی جانشین خواهد بود؟ عدم سؤال، یا به این دلیل بود که مسلمانان اصلاً نمیفهمیدند؛ در حالی که این امر، از آن جامعه سیاسی بعید بود؛ و یا اینکه چون میدانستند چه کسی بعد از پیامبر(صلیاللهعلیهوآله) در رأس امور قرار میگیرد، بنابراین معنا نداشت که در مورد آن، از پیامبر(صلیاللهعلیهوآله) سؤال کنند.
🔸 اگر توجیه دوم را پذیرفتیم، سؤال این است که در مورد جانشین، باور آنها به چه کسی بود؟ دانستن این باور، خیلی مهم است که باید از روی قرائن به آن پی ببریم.
🔹 اگر باور مردم در مورد جانشین، علی بن ابیطالب(علیهالسلام) بود، سؤال این است که پس چرا پیامبر اسلام(صلیاللهعلیهوآله) نام ایشان را در معرفی نبرد تا مسأله به آن مهمی را تأکید کرده باشد؛ بلکه فقط فرمود: «إنی تارِکٌ فیکُمُ الثَقَلَینِ کتابَ اللهِ و عِترَتی». معلوم میشود قضیه این قدر روشن نبوده است که باور مردم، جانشینی علی بن ابیطالب(علیهالسلام) باشد.
🔸 همچنان که پیامبر اسلام(صلیاللهعلیهوآله) در اواخر عمر فرمود: کاغذ و دوات بیاورید تا مطلبی بنویسم که هرگز گمراه نشوید. مسلّما نظر آن حضرت، نوشتن نام امیرالمؤمنین(علیهالسلام) به عنوان وصی بعد از خود بود. اینجا هم این سؤال را میپرسیم که اگر وصایت علی(علیهالسلام) برای مردم کاملا روشن بود، چه نیازی داشت که پیامبر(صلیاللهعلیهوآله) آن را مکتوب کند؟ معلوم میشود که جانشینی امیرالمؤمنین(علیهالسلام)، به عنوان یک موضوع بدیهی برای مردم مطرح نبوده است.
🔻 ادامه دارد...
📃 منبع: سلسله جلسات تاریخ تطبیقی استاد طائب ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۴
🌐 مطالعه بیشتر در اینجا
✅ پایگاه نشر آثار استاد مهدی طائب
🆔 @ostad_taeb
🔰 ذهنیت مسلمانان صدر اسلام درباره #جانشین_پیامبر (صلیاللهعلیهوآله)
🖌 #بخش_سوم
💠 دغدغه پیامبر(صلیاللهعلیهوآله) برای حفظ وحدت جامعه
🔸 سخن ما این است که باید شناخت درستی از جامعه پیامبر اکرم (صلیاللهعلیهوآله) داشت. آن حضرت برای خودش نمیترسید و دوست داشت در راه اسلام شهید بشود، اما لازم بود جامعه را حفظ کند تا راه حق تداوم پیدا کند. ایشان میبیند اگر الآن امیرالمؤمنین (علیهالسلام) را صراحتا معرفی کند، راه حق بسته میشود.
🔸 البته درست است که معرفیهای جزئی انجام شده بود، ولی بسیاری از مردم اساساً در جریان بعضی از این معرفیهای پیامبر (صلیاللهعلیهوآله) قرار نمیگرفتند و یا توسط عدهای خاص حمل بر مسائل جزئی میشد؛ چنانچه سخن پیامبر اسلام (صلیاللهعلیهوآله) در جریان جنگ تبوک را که در حق علی (علیهالسلام) فرمود: «أمَا تَرْضَی أن تَکُونَ مِنِّی بِمَنزِلَة هَارُونَ مِن مُوسی إلا أنَّهُ لا نَبی بَعْدی»، حمل کردهاند بر اینکه مختص همان قضیه بود و لا غیر.
🔸 وقتی یک جریان مقتدر دست به دست هم داد تا نگذارد فضائل امیرالمومنین (علیهالسلام) معرفی شود، و از طرفی سران همان جریان، شبکه پیرامونی پیامبر اکرم (صلیاللهعلیهوآله) شدند و اطراف او را گرفتند، معلوم بود که فضایل ایشان انتشار پیدا نمیکند. در زمان پیامبر اکرم (صلیاللهعلیهوآله)، به صورت سازمانیافته میگفتند: نگذارید فضائل علی بن ابیطالب (علیهالسلام) پخش شود.
🔻 ادامه دارد...
📃 منبع: سلسله جلسات تاریخ تطبیقی استاد طائب ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۴
🌐 مطالعه بیشتر در اینجا
✅ پایگاه نشر آثار استاد مهدی طائب
🆔 @ostad_taeb
هدایت شده از استاد مهدی طائب
11.66M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎬 #نماهنگ | چرا رأی بدیم!؟
🎙#استاد_مهدی_طائب
⁉️با این همه گرانی و مشکلات، چرا رأی بدیم!؟
#انتخابات
#انتخاب_مردم
📥 آپارات | سایت
✅ پایگاه نشر آثار استاد مهدی طائب
🆔 @ostad_taeb
هدایت شده از استاد مهدی طائب
15.24M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎬 #نماهنگ | جایگاهِ گران!
#استاد_مهدی_طائب
📌گرانی داریم اما...
📌روایت دانشمند مصری از پیشرفت چشمگیر ایران
#بیست_و_دو_بهمن
#دهه_فجر
#ایران_قوی
📥 آپارات | سایت
تنها پایگاه رسمی نشر آثار استاد مهدی طائب
@ostad_taeb
استاد مهدی طائب
🕎 تبار شناسی نفوذ یهود در اطرافیان رسول خدا (ص) #بخش_سوم 📖 #برشی_از_کتب_استاد 📜 بر اساس گزارشی
🕎 تبار شناسی نفوذ یهود در اطرافیان رسول خدا (ص)
#بخش_چهارم
📖 #برشی_از_کتب_استاد
📜 ابن خلکان به استناد همین ملاقاتهای پیش از بعثت با اهل کتاب ایشان را جز نخستین درخواست کنندگان نشانه از رسولالله به شمار آورده؛ چرا که در سفر تجاری وی به یمن، راهبی نقاشی رسول خدا را به او نشان داد و آغاز رسالت او را اعلام کرد و حتی بر اساس گزارشی از این ماجرا، وی به وسیله راهب از آینده خود نیز آگاهی یافت.
🖍 گزارش مهم دیگر در این زمینه مربوط به جبیر بن مطعم است. پیش از این و در بخش اطلاعاتی که یهودیان از رسول خدا و آینده داشتند گزارشی از وی نقل شده که دلالت بر وجود گزارشهایی مسیحی و یهودی درباره حوادث پس از شهادت رسول الله، پیش از بعثت آن حضرت دارد. این رفت و آمدها از سوی این عده، حتی در مدینه نیز قطع نشد و ایشان گاه و بیگاه با بیت المدارس در تماس بودند.
🔻 حساسیت این موضوع باعث شده تا برخی برای باورپذیر کردن این گزارشها در آنها دست ببرند و مثلاً بنویسند: رسول الله فلان شخص را با نامهای شامل استمداد مالی پیش یهودیان بنی قینقاع فرستاد، ولی فنحاص یهودی پاسخ داد اینکه محمد از ما پول میخواهد، معنایش این است که خدا فقیر شده است. آن شخص سیلی به گوش فنحاص نواخت و فنحاص شکایت به رسول الله برد و...
🔻 در تلاشی دیگر از آنجا که استمداد مالی رسول خدا از یهود را ناپسند دیدهاند، آن را حذف کرده و گفتهاند برخی از صحابه در بیتالمدارس حضور یافتند و فنحاص فقر خدا را بهانه کرد و...
🔻 در مرحله سوم برخی تلاش دارند با تغییر نام افراد ذکر شده در این ماجرا از بار معنایی آن بکاهند.
ادامه دارد...
🖍 مجموعه تبار انحراف، جلد دوم، صفحه ۶۱ و ۶۲
📚 شما میتوانید برای تهیه این مجموعه و بهرهمندی از ۲۰٪ تخفیف ویژه و کسب اطلاعات بیشتر با شناسه زیر در ارتباط باشید:
🆔 @Admin_Chs
✅ پایگاه نشر آثار استاد مهدی طائب
🆔 @ostad_taeb
هدایت شده از استاد مهدی طائب
5.84M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⛔ تنها دعا کافی نیست!
🎥 استاد مهدی طائب
🔹️ خط فکری دشمن، در طول تاریخ این بوده که برای آمدن امام زمان (عج) تنها دعا کنید.
🔹️ حضرت برای ظهور داره کار میکنه، ما هم برای ظهور باید کار کنیم و تنها دعا کافی نیست.
✅ پایگاه نشر آثار استاد مهدی طائب
🆔 @ostad_taeb
هدایت شده از استاد مهدی طائب
12.26M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
❇ نقطه رهایی
📽 استاد مهدی طائب
🔍 قطار فتنهانگیزی دشمن علیه ملت ایران در کدام ایستگاه متوقف خواهد شد؟
#استاد_مهدی_طائب
#جهاد_تبیین
#ایران_قوی
✅ پایگاه نشر آثار استاد مهدی طائب
🆔 @ostad_taeb
استاد مهدی طائب
🕎 تبار شناسی نفوذ یهود در اطرافیان رسول خدا (ص) #بخش_چهارم 📖 #برشی_از_کتب_استاد 📜 ابن خلکان به
🕎 تبار شناسی نفوذ یهود در اطرافیان رسول خدا (ص)
#بخش_پایانی
📖 #برشی_از_کتب_استاد
📜 در یک مورد مشکوک دیگر، یک بار که رسول خدا (ص) به خاطر کاری پیش «بنی نضیر» رفت کمتر از ده تن از یارانش از جمله «اسید بن حضیر» او را همراهی میکردند. وقتی رسول خدا به وسیله جبرئیل از تصمیم یهودیان مبنی بر کشتن وی با پرتاب سنگی از بالای قلعه آگاه شد و به سمت مدینه راه افتاد، همراهان وی همچنان در آن محل حضور داشتند. نکته قابل تامل ماجرا آنجاست که رسول خدا (ص) پیش از حرکت، تنها امیرالمومنین (ع) را از رفتن خود آگاه ساخت؛ این در حالی بود که کشتن همراهان رسول خدا نیز در دستور کار بنی نضیر بود.
🔸 این ارتباطها از سوی این افراد، پس از شهادت رسول خدا نه تنها ادامه یافت، بلکه رنگ و بوی عملیتری به خود گرفت به گونهای که این عده با یهودیانی همچون «زید بن ثابت» ارتباط محکمتری برقرار کردند و امویان را به عنوان «یهودیان رومی» در کنار خود قرار دادند و نقش آنها در کشورگشایی را پذیرفته بودند.
📜 نمونه دیگری از این ارتباطها را در رابطهی تعدادی از اطرافیان رسول خدا (ص) با اهل کتاب و یهودیان شاهد هستیم بر اساس گزارشهای موجود برخی از این افراد به سراغ عالمان یهود رفتند و درباره اوصاف رسول خدا در تورات از آنها جویا شدند و پاسخ شنیدند: «در کتابِ تحریف نشده فرزندان هارون این گونه آمده است، یکی از فرزندان اسماعیل است که آخرین پیامبر و از نسل عرب خواهد بود و دین حنیف ابراهیم را زنده خواهد کرد و...»
📜 پدر «کعب بن عدی بن حنظله» اسقف حیره بود. کعب بعد از رسول خدا (ص) و در جریان جنگ با مسیلمه، پیش یکی از راهبان، اوصاف رسول خدا (ص) را در کتابی دید و به دلش افتاد مسلمان شود. کعب در فتح مصر نیز حضور داشت و فرزندانش در آن شهر ساکن شدند. آنچه از این گزارش به دست میآید ارتباط وی با اهل کتاب از دیرباز است. نکتهای که در میزان اطلاعات وی از آینده بسیار تاثیرگذار و کلیدی است.
📜 مسعودی نیز پس از نام بردن از برخی سرشناسان زمان رسول خدا (ص) مینویسد: «از وی گزارشهای فراوانی درباره ملاقاتهایش با سران عرب و عجم در سفرهای وی به منطقه شام و عراق، در دوران جاهلیت در دست است.»
🖌 این گزارشها، حتی اگر همگی دروغ باشند و بعدها به نفع گروهی خاص جعل شده باشند، باز حاوی یک نکته مهم هستند و آن اینکه تلاش شده، این مسئله تلقین شود که اهل کتاب از وقایع آینده اسلام کاملاً اطلاع داشتند و این اطلاعات به افراد کلیدی و محوری منتقل شده بود.
🖍 مجموعه تبار انحراف، جلد دوم، صفحات ۶۳ تا ۶۵
📚 شما میتوانید برای تهیه این مجموعه و بهرهمندی از ۲۰٪ تخفیف ویژه و کسب اطلاعات بیشتر با شناسه زیر در ارتباط باشید:
🆔 @Admin_Chs
✅ پایگاه نشر آثار استاد مهدی طائب
🆔 @ostad_taeb
هدایت شده از استاد مهدی طائب
20.55M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎬 #کلیپ_نوشت | «مذهبِ عشق»
🎙#استاد_مهدی_طائب
🔺حکایت شیعه شدن شاهزاده کویتی با دیدن رفتار یک ایرانی!
📎#امام_زمان به اندازه حاکمیت بر کل دنیا عاشق میخواهد...
🎦 مشاهده و دریافت کیفیت اصلی
🏷 پایگاه نشر آثار استاد مهدی طائب
🆔 @ostad_taeb