eitaa logo
استاد مهدی طائب
8.8هزار دنبال‌کننده
320 عکس
223 ویدیو
53 فایل
❇ تنها کانال رسمی استاد مهدی طائب ✅ پایگاه نشر آثار استاد مهدی طائب 🖥 آدرس سایت: http://ostad-taeb.ir 📱 ارتباط با ادمین: @Admin_Ostad
مشاهده در ایتا
دانلود
38.42M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎬 ببینیم | جلسه دهم درس فقه‌‌ دفاع‌بیولوژیک ✅ به کانال فقه استاد طائب بپیوندید 👉 @feqh_ostad_taeb
دفاع بیولوژیک - جلسه دهم.pdf
89.5K
📝 متن جلسه دهم درس فقه دفاع بیولوژیک ✅ به کانال فقه استاد طائب بپیوندید 👉 @feqh_ostad_taeb
🎤 گفت‌وگو | حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی ، استاد درس خارج حوزه علمیه قم؛ 📎 تحلیل عملکرد (بخش نخست) 🎙 آقای حلبی می‌گفت: ما دیدیم تمام شبهات پاسخگو دارد، اما جریان که در آمده و کار می‌کند پاسخگو ندارد و لذا آمدم برای پاسخگویی به این جریان متصدی(انجمن حجتیه) شدم. 🎙 بعضی‌ها هم علت ورود به این جریانات را بهایی شدن هم مباحثه‌ای ایشان به نام آقای علوی و ناراحتی بیش از حد ایشان از این ماجرا و نفوذ بهائیت در بین مؤمنین می‌دانستند. 🎙 بهائیت بدون تردید یک حزب دینی نیست. مثل بابیت یک جریان سیاسی است. بهائیت یک فرقه است که از دل بیرون آمده و بابیت نیز از درون شیخیه بوجود آمده، خود زاییده نوعی سلوک انحرافی است. 🎙 مرحوم آقای حلبی شاید در آغاز برای مقابله با بهائیت وارد شد، اما ایشان عمق قضیه این‌که بهائیت یک سازمان و یک فرقه‌ایست که عقبه‌‌اش به سازمان‌های و اصلش به و برمی‌گردد را درک نکرده‌ بودند. 🎙 انجمنی‌ها آمدند در ماجرای مبارزه با گفتند: اصل این است که ما بهائیت را بزنیم و برای این‌که به این هدف برسیم باید کنیم و با کاری نداشته باشیم. در اینجا اصل تقیه تحریف شد. تقیه یعنی در برابر دشمن سپر گرفتن، نه این‌که سپر را به دشمن دادن. 📌 ادامه گفت‌وگو در لینک زیر:👇 🌐 b2n.ir/383237 🆔 @Tarikh_org
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 صهیونیسم و دشمن . ✡️ یکی از مقاصد اصلی به منظور فحشاست. ✍️ پرفسور یهودی می‌نویسد: فحشانگاری یک در دستان است که با آن به قلب جامعه مسلطی که در آن در اقلیت هستند، نفوذ می‌کنند و غالب را به چالش می‌کشند. ✅ تاریخ‌تطبیقی، تاریخی بصیرت‌افزا 👉 @Tarikh_org
✂️ برشی از یک کتاب | انسان 250 ساله 📎 عاشورا؛ حرکت مجاهدت‌آمیز در جبهه خارجی و جبهه درونی ✍️ اسلام یک پدیده است و مثل همه پدیده‌ها، خطراتی آن را تهدید می‌کند. دو خطر عمده که آن را تهدید می‌کند یکی خطر «دشمنان خارجی» و دیگری خطر «اضمحلال داخلی» است. 1️⃣ دشمنان خارجی ✍️ دشمن خارجی یعنی کسی که از بیرون مرزها، با انواع سلاح‌ها، موجودیت یک نظام را با فکرش و دستگاه زیربنایی عقیدتی‌اش و قوانینش و همه چیزش هدف قرار می‌دهد. 2️⃣ اضمحلال درونی ✍️ اضمحلال درونی یعنی در درون نظام است؛ این مال غریبه‌ها نیست، مال خودی‌هاست. خودی‌ها ممکن است در یک نظام، بر اثر خستگی و... ناگهان در درون، دچار آفت‌زدگی شوند. ✍️ ماجرای عاشورا عبارت است از یک حرکت عظیم مجاهدت‌آمیز در هر دو جبهه. هم در جبهه مبارزه با دشمن خارجی که همان دستگاه خلافت فاسد است و هم (اضمحلال درونی) یعنی دنیاطلبان چسبیده به این دستگاه قدرت. ✍️ وقتی می‌گوییم فاسد شدن دستگاه از درون، یعنی افرادی در جامعه پیدا شوند که به تدریج بیماری اخلاقی مُسری خود(دنیازدگی و شهوت‌زدگی) را که متأسفانه مُهلک هم هست، همین‌طور به جامعه منتقل کنند. 📌 ادامه مطلب در لینک زیر:👇 🌐 b2n.ir/555515 🆔 @Tarikh_org
استاد طائب جلسه یازدهم.mp3
9.81M
🎙صوت | درس ‌خارج‌فقه استاد طائب 📗موضوع: فقه دفاع بیولوژیک 💠جلسه: یازدهم ⏰ تاریخ: یک‌شنبه ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ ✅ به کانال فقه استاد طائب بپیوندید 👉 @feqh_ostad_taeb
30.05M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎬 ببینیم | جلسه یازدهم درس فقه‌‌ دفاع‌بیولوژیک ✅ به کانال فقه استاد طائب بپیوندید 👉 @feqh_ostad_taeb
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 بیانات در دیدار دست‌اندرکاران همایش بزرگداشت حضرت خدیجه (سلام‌الله‌علیها) 🎙 (سلام‌الله علیها) مظلومه است؛ این بزرگوار واقعاً مظلومه است؛ جناب خدیجه (سلام‌الله‌علیها) غریب است. 📆 تاریخ: 95/02/20 ✅ تاریخ‌تطبیقی، تاریخی بصیرت‌افزا 👉 @Tarikh_org
13990214 site.pdf
124.1K
📝 متن جلسه یازدهم درس فقه دفاع بیولوژیک ✅ به کانال فقه استاد طائب بپیوندید 👉 @feqh_ostad_taeb
❓ پرسش شما: کدام موثق، متقن و است؟ ✅ پاسخ استاد: 🔹 ما دارای یک هستیم که تردیدی در آن نیست و آن عبارت است از . علت این‌که می‌گوییم در قرآن تردیدی نیست، این است که از طرف نازل شده است. بعد از قرآن هم در این زمینه باید به اهل‌بیت(ع) مراجعه کرد. 🔹 تنها تاریخی که می‌توان به عنوان سند قطعی به آن مراجعه و استناد کرد، تاریخی است که یا از قرآن اخذ شود، یا از (ع) و یا از و مورد وثوق ائمه معصومین(ع) باشد. 🔹 اگر قضایای تاریخی _ بدون این‌که از منابع مورد اشاره اخذ شود _ با این ادعا که قطعی است نقل کنیم، قطعا در باید باشیم. 📌 ادامه پاسخ در لینک زیر:👇 🌐 b2n.ir/322873 🆔 @Tarikh_org
جلسه دوازدهم استاد طائب.mp3
9.1M
🎙صوت | درس ‌خارج‌فقه استاد طائب 📗موضوع: فقه دفاع بیولوژیک 💠جلسه: دوازدهم ⏰ تاریخ: سه‌شنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ ✅ به کانال فقه استاد طائب بپیوندید 👉 @feqh_ostad_taeb
31.33M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎬 ببینیم | جلسه دوازدهم درس فقه‌‌ دفاع‌بیولوژیک ✅ به کانال فقه استاد طائب بپیوندید 👉 @feqh_ostad_taeb
دفاع بیولوژیک- جلسه دوازدهم.pdf
106.2K
📝 متن جلسه دوازدهم درس فقه دفاع بیولوژیک ✅ به کانال تاریخ تطبیقی بپیوندید 👉 @Tarikh_Org
جلسه سیزدهم استاد طائب.mp3
10.43M
🎙صوت | درس ‌خارج‌فقه استاد طائب 📗موضوع: فقه دفاع بیولوژیک 💠جلسه: سیزدهم ⏰ تاریخ: سه‌شنبه 17 اردیبهشت 1399 ✅ به کانال فقه استاد طائب بپیوندید 👉 @feqh_ostad_taeb
دفاع بیولوژیک - جلسه سیزدهم.pdf
103.4K
📝 متن جلسه سیزدهم درس فقه دفاع بیولوژیک ✅ به کانال فقه استاد طائب بپیوندید 👉 @feqh_ostad_taeb
34.57M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎬 ببینیم | جلسه سیزدهم درس فقه‌‌ دفاع‌بیولوژیک ✅ به کانال فقه استاد طائب بپیوندید 👉 @feqh_ostad_taeb
✂️ برشی از یک کتاب | دشمن شدید، دفتر دوم 📎 اقدامات یهود پس از رسول خدا(ص) ✍️ شهادت رسول الله(ص) زمان به بار نشستن تمامی زمینه چینی‌های جریان نفوذ بود. سرانجام حضرت(ص) با هر نیرنگ و ترفندی بود به شهادت رسیدند و جریان نفوذ فضا را برای تاخت و تاز خود مناسب دید. ✍️ کسانی که در برابر حق صف کشیده بودند، اهداف خویش را چهار میدان مذهبی – فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و اقتصادی پیش می‌بردند. 1️⃣ رفتارهای فرهنگی ✍️ جریان حاکم به خوبی پی برده بود که برای به دست گرفتن آینده مسلمانان چاره‌ای جز فرهنگ‌سازی - به معنای ساخت و ایجاد فرهنگ دلخواه بر اساس احادیث جعلی و خود ساخته – ندارد. ✍️ مهم‌ترین و ساده‌ترین گزینه با توجه به شرایط جامعه جعل حدیث در زمینه‌های لازم بود. در کنار جعل حدیث، مصادره روایتی که در شأن اهل‌بیت رسول الله(ص) به ویژه امیرالمومنین(ع) در میان صحابه رواج داشت، صورت می‌گرفت. ✍️ برای یهودیان وارد شدن از راه تحریف و تبدیل دین، ساده‌ترین و کاربردی‌ترین گزینه است. آن‌ها برای پیشبرد اهداف شوم خود در این زمینه از یک سو نیروهای متخصص خود را در قالب نیروهای ارزشی و فرهنگی جامعه جا می‌انداختند. از سوی دیگر به عملیات روانی علیه جبهه مخالف روی می‌آوردند. 📌 ادامه مطلب در لینک زیر:👇 🌐 b2n.ir/818411 🆔 @Tarikh_org
🔹آیا از علائم آخرالزمان است؟ 🔰عضویت در پایگاه تاریخ‌تطبیقی:👇 💻 tarikh.org 📺 aparat.com/tarikh.org 🔸eitaa.com/tarikh_org 📷️ www.instagram.com/tarikh_org
بسم الله الرحمن الرحیم 🔸با توجه به درخواست‌های مکرر شما مخاطبین گرامی، فایل‌های صوتی دروس تاریخ‌تطبیقی استاد طائب از سال ۱۳۹۵ تاکنون در سایت و کانال تاریخ تطبیقی بارگزاری می‌گردد. ✅ به کانال تاریخ‌تطبیقی بپیوندید 👉 @tarikh_org
صلح امام مجتبی.mp3
3.06M
🎙 تحلیل از صلح علیه‌السلام ✅ به کانال تاریخ‌تطبیقی بپیوندید 👉 @tarikh_org
✡️ با نابودی ، اسلام نجات پیدا می‌کند... 🔰عضویت در پایگاه تاریخ‌تطبیقی:👇 💻 tarikh.org 📺 aparat.com/tarikh.org 🔸eitaa.com/tarikh_org 📷️ www.instagram.com/tarikh_org
✂️ برشی از یک کتاب | تبار انحراف 3 📎 مشکلات آغازین حکومت امام حسن(علیه‌السلام) ✍️ امام مجتبی(علیه‌السلام) به حکومت می‌رسد، در حالی که کوفه امروز بسیار متفاوت‌تر از کوفه پنج سال پیش است. ✍️ با شهادت امیرالمومنین(علیه‌السلام) عمود حکومت از بین می‌رود و شهر آبستن حوادث پیچیده و دشوار می‌شود. در این میان دو مشکل دیگر نیز وجود دارد که این فتنه را دامن می‌زند. 1️⃣ قوت گرفتن قطب شام ✍️ اولین و مهم‌ترین حادثه، فعال شدن قطب شام است. معاویه روزی که می‌خواست با علی(علیه‌السلام) بجنگد، پیراهن عثمان را بهانه خونخواهی‌اش کرد، ولی امروز و در مقابله با حسن بن علی(علیه‌السلام) نیازمند بهانه نیست. 2️⃣ کمبود نیرو ✍️ با شهادت علی(علیه‌السلام) نیروهایی که حضرت با دشواری‌های فراوان در نخیله گردهم آورده بود، متفرق می‌شوند. آن‌هایی هم که هستند از مقام ولایت اطاعت ندارند. ✅ راه حل حضرت ✍️ حضرت مجتبی(علیه‌السلام) تصمیم می‌گیرد سازمان شیعه را کمرنگ و بعد مخفی کند. ایشان با این انتخاب، مشکلی در پیش رو دارند، مشکلی که گریبانگیر همه سازمان‌های مخفی است، «فراموشی.» این همان هدفی است که معاویه به صراحت از آن پرده برمی‌دارد. ✍️ برنامه‌ی سقیفه بود که اسلام به کلی برچیده شود و از جمله اشتباهات معاویه این بود که حرف اساسی سقیفه را افشا کرد. معاویه می‌گوید: پسر عبدالله ادعایی کرد، اکنون که رفته روزی پنج بار اسمش را بر مأذنه می‌برند. به خدا! باید این کار را آنقدر ادامه دهیم تا این اسم دفن شود. 📌 ادامه مطلب در لینک زیر:👇 🌐 b2n.ir/275869 🆔 @Tarikh_org
📝 یادداشت | از نگاه ‏(بخش نخست) ✍️ از نگاه قرآن کریم، در طول دارای خصوصیات و ویژگی‌های منفی زیادی بوده‌اند که شاید علت سرسخت‌ترین مؤمنین بودن هم به مجموع یا بعضی از این خصوصیات برگردد. 🔻 برخی از ویژگی روحى و روانى ✍️ حق‏‌پوشى؛ اسلام صلی‌الله‌علیه‌وآله را با نشانه‏‌هایش مى‏‌شناختند، ولى انکار کردند. ✍️ تهمت‏ زدن؛ به مریم علیهاالسلام تهمت ناروا زدند. ✍️ دنیادوستى شدید؛ قرآن می‌فرماید « به حیات مادی حریص‌تر از همه خلق‌اند، حتی از .» ✍️ ؛ در قرآن آمده «پس چون پیمان شکستند، آنان را کردیم و دلهایشان سخت گردانیدیم(که موعظه در آن اثر نکرد).» ✍️ دشمن درجه‏‌یک ؛ آیه 28 سوره مائده می‌فرماید «هر آینه دشمن‌ترین مردم نسبت به ، و را خواهی یافت، و با محبت‌تر از همه کس به اهل ایمان آنان را که گویند: ما هستیم.» 📌 ادامه یادداشت در لینک زیر:👇 🌐 b2n.ir/669617 🆔 @Tarikh_org
📝 گزارش | اهداف و روش‌های مطالعه تاریخ ✍️ زمانی که در کتاب آسمانی دقت می‌کنیم، می‌ببینیم حداقل یک سوم مطالب آن، و تاریخی است. همین که یک سوم مطالب تاریخ است، حاکی از اهمیت و توانمندی تاریخ در انتقال مطالب است. 🔻 اهداف مطالعه تاریخ 1️⃣ عبرت و : تاریخ راه دسترسی به تجربه است. از زمان (ع) تاکنون، انسان‌ها آمده و مدتی زندگی کرده‌ و تجربه‌ای هم اندوخته‌اند. آن‌ها از دنیا رفته‌، اما تجربه‌شان باقی مانده است. اسم این تاریخ است. 2️⃣ فهم وضعیت موجود در جهت تغییر به جهت مطلوب: گذشته‌ها علت وضعیت موجود ماست و ما علت وضعیت آینده‌ایم. اگر نسبت به معترض هستیم، باید کنیم که چرا وضعیت موجود ما به این‌گونه است، تا بتوانیم آن را در تغییر دهیم. 🔻 روش‌های مطالعه تاریخ 1️⃣ مطالعه مقطعی؛ یعنی هر حادثه‌ای را در زمان خودش ببینیم. در ، دنبال علت حادثه نیستیم و فقط خود حادثه را مطالعه می‌کنیم. 2️⃣ ؛ حادثه را با علت آن مطالعه می‌کنیم. آنچه در تاریخ کاربرد زیادی دارد، این‌گونه مطالعه است. ✍️ تاریخ از است نه از و علوم نقلی قابل تجربه نیستند. تاریخ، ناقل تجربه است نه قابل تجربه. ✍️ بر خلاف ، اعتماد در علوم نقلی بر ناقل است؛ بنابراین اولاٌ، باید باشد؛ ثانیاً، باشد؛ یعنی موقعی که مطلبی را می‌گوید، درست بگوید و ثالثاً حادثه باشد. 📌 ادامه گزارش در لینک زیر:👇 🌐 b2n.ir/947266 🆔 @Tarikh_org
🎤 گفت‌وگو | حجت‎الاسلام والمسلمین مهدی ، استاد درس خارج حوزه علمیه قم؛ 📎 تحلیل عملکرد (بخش دوم و پایانی) 🎙 وقتی جمهوری اسلامی پیروز شد، این افراد(انجمنی‌ها) نفوذی که تحت تأثیر قرار داشتند در نظام کردند تا حکومت را بر اساس تفکرات‌شان زمین‌گیر کنند. اقدام به خرابکاری‌هایی کردند. 🎙 انجمنی‌ها هر که مطابق منافعشان حرف می‌زد را قبول داشتند وقتی که مرجع تقلیدشان علیه منافع انجمن حرف می‌زد تخریب می‌کردند و غالبا مراجعی را به بچه‌ها معرفی می‌کردند که ساکن ایران نبودند و دسترسی به آن‌ها سخت بود. 🎙 تلاش دارند که خود را مقلد معرفی کنند. گرچه اگر حقیقت افکار آقای سیستانی را توضیح دهند دچار درماندگی می‌شوند و همیشه سعی می‌کنند مرجعیت بیرون از ایران را معرفی کنند. 🎙 مرحوم اصلا انجمن حجتیه را قبول نداشت و به شدت به انقلاب پایبند بودند. 🎙 من یک روز در رابطه با آقای خویی از ایشان سوال پرسیدم و گفتم: آقا جان! نظر شما در رابطه با آقای خویی چیست؟ آیت‌الله تبریزی از شاگردان بودند در پاسخ به من گفتند که آقای خویی اصلا با انقلاب مخالف نبودند و معتقد بودند که نمی‌شود و ما هم مثل ایشان فکر ‌می‌کردیم، اما آمد و ثابت کرد که می‌شود. 📌 ادامه گفت‌وگو در لینک زیر:👇 🌐 b2n.ir/368440 🆔 @Tarikh_org