eitaa logo
استاد کامل
248 دنبال‌کننده
102 عکس
59 ویدیو
0 فایل
این کانال در راستای جهاد تبیین و بصیرت افزایی در زمینه اخلاق اسلامی و عرفان اسلامی ایجاد شده است.
مشاهده در ایتا
دانلود
ترفندی برای کنترل افکار در ها و واره های نوپدید 🔺متخصصین فرقه ها و مدل های متفاوتی را بیان کرده اند که مشهورترین آن ها روش اصلاح فکری لیفتن است که از هشت ویژیگی ذیل مشتمل شده است: 1-کنترل محیطی که فرد در آن زندگی می کند این نوع کنترل بمعنای کنترل تمامی ارتباطات فرد با دنیای بیرون است. 2-مخدوش سازی که در واقع برانگیختن یا ایجاد مجموعه ای از رفتار ها و هیجانات در فرد را شامل می شودکه بنظر می آید همه ی آنها اتفاقی بوده و در لحظه بوجود آمده است. 3-انتظار خلوص و پاکی مطلق به این معنا که تمامی تاثیرات دنیای خارج روی افراد درون فرقه باید محو گردد تا آنها نتوانند فکر افراد را آلوده سازنند. 4-بطور مرتب اعتراف به خود نمایند بدین ترتیب آزادی آنها در امور شخصی به حداقل برسد. 5-دانش مقدس که در آن یک فرقه به لحاظ اخلاقی و هم لحاظ علمی غیر قابل شک و تردید هستند. 6-بکار گیری زبان جدید شامل خلاصه کردن ایده های پیچیده در یک اصطلاح یا یک جمله کوتاه که کامل و غیر قابل تردید به نظر می آید و به سوال کشیدن منطقی خود را منتفی می نماید. 7-برتری دکترین فرقه نسبت به فهم شخص به این معنا که دکترین فرقه واقعی تر و حقیقی تر از تمام تجربیات و دانسته های فردی تمام بشریت است. 8-نسخه پیچی برای تمامیت زندگی فردی ، گروهی و آینده و سرنوشت آنان چه بلحاظ کیفی و چه بلحاظ کمی را کنترل و برنامه ریزی کنند. 📌 مدعی اخلاق با سابقه عضویت در # در پوشش اخلاق و تربیت با رفتار فرقه ای فعالیت میکند. کانال استاد کامل @ostade_kamel
5.62M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
❇️ بمناسبت ایام اربعین 💠زیارت یعنی توجه و حضور 🎙استاد فیاض بخش 🔶راهپیمای به سوی کربلا تمام هم و غمش در هر حالتی، در قیام و قعودش، نشست و برخاستش، خوابیدن در موکب‌ها و... یک هدف بیشتر نیست؛ آن‌که هر چه زودتر خود را به محبوبش برساند. تمام توجهشان به سوی محبوب است. 🔶اگر انسان در این ایام که متعلق به حضرت است، همین حال را در خود ایجاد کند و خویشتن را همواره در محضر امام ببیند، گویی در محضر حسینی است. ⚠️تفاوت انسان‌های حسینی(ع) با دیگران در آن است که ایشان خود را دائما با سیدالشهدا(ع) محشور و محضور می‌بینند؛ همین زیارت است. کانال استاد کامل @ostade_kamel
❌ فرقه های عرفانی 🔺 فرقه‌های عرفانی به سبب آنکه به ظرفیت‌های فراعقلی عرفان و ادیان توجه ویژه‌ای دارند و معتقدند که آنچه آنها عرضه می‌کنند با عقل معمول بشری قابل‌هضم و جذب نیست به‌شدت ظرفیت ضدعلمی و ضدعقلانی شدن را در خود می‌پرورانند و می‌توانند از افراد و اعضای خود ماشین‌های خطرناک بی‌ادراکی بیافرینند که جز به فرامین رئیس فرقه به هیچ منطق و استدلالی توجه نداشته باشند. 📌📌 توجه توجه # مدعی عرفان با سابقه عضویت در # در پوشش عرفان با رفتار فرقه ای فعالیت می کند. کانال استاد کامل @ostade_kamel
❌ تکنیک‌های سرکرده فرقه برای جذب سرکردگان فرقه‌ها اغلب دارای شخصیتی کاریزماتیک هستند که از این استعداد برای تأثیرگذاری، جذب و فریب اعضا استفاده می‌کنند. آن‌ها دارای برش، جذبه، جذابیت، قدرت کلام و… هستند. آن‌ها برای تحت‌تأثیر قرار دادن اعضا از مجموعه‌ای از تکنیک‌ها و روش‌های روان‌شناختی استفاده می‌کنند که گاه حاصل تجربیاتشان است. آن‌ها طوری رفتار می‌کنند که گویا جواب تمام سؤالات و معماها را می‌دانند تا داناگونه و با اعتماد به نفس جلوه کنند. آن‌ها گاه دارای سبکی مخصوص در سخنرانی هستند و با استفاده از ادبیاتی خاص، اعمال تجربیات و توانایی‌های بالقوه خویش با گروه‌ها برخورد می‌کنند. سرکردگان با استفاده از اعمال روان‌شناسانه سعی بر وابسته کردن عضو در همه روابط و امور زندگی هستند. آن‌ها هنرمندانی شیادند که همیشه زمان و فرهنگ را در ارتباطشان مد نظر داشته و خیمه خود را متناسب با شرایط روز بر پا می‌کنند. آن‌ها با بهره‌گیری ماهرانه از کلمات پیام‌های مورد نظر خود را فرستاده و واکنش دلخواه را به‌وجود می‌آورند. سرکردگان فرقه سعی بر سیاه و تاریک نشان دادن فضای جامعه دارند تا فرد را متقاعد برای پذیرش و قبول همراهی برای ورود به فرقه را نمایند. کانال استاد کامل @ostade_kamel
🔺مکانیسم تداوم حضور اعضاء در فرقه ❌مشغول سازی دائمی افراد فرقه ها 🔹وجود برنامه های آموزشی مکرر و وظایف خدماتی وقت گیر فرقه ها معمولاً وقت اضافی به اعضاء نمیدهد تا به مسائل جدی تر بیندیشند و یا وقت راصرف خود نمایند. از آنجا که روش تربیتی فرقه ها روشی کوتاه مدت و مقطعی است، بنابراین رهبران فرقه ها می خواهند اعضایی رام و گوش به فرمان در اختیار داشته باشند بهترین راهی که میتوان اعضای گروه را سرگرم نمود، مشغول ساختن حداکثری آنان با انواع روشها و ترفندها است؛ از برگزاری جلسات متعدد در هفته با ساعات طولانی گرفته تا انواع کارهای خدماتی از قبیل پیاده سازی نوارهای سخنرانی رهبر فرقه ، نوشتن کتابها و مقالات از مطالب رهبر فرقه و تبیین تعالیم فرقه ، اداره سایتها و وبلاگهای ترویج دهنده مواضع فرقه، تهیه و انتشار نشریات و مجلاتی که مُبلغ رهبر فرقه و آراء او باشند و از این قبیل، البته همۀ این کارها را اعضای فرقه به رایگان انجام میدهند. فرقه ها برای کنترل ذهن، اعضای خود را چنان سرگرم نشستها و فعالیتهای روزانه نگه میدارند که از فرط خستگی نتوانند به درگیریهای خود فرقه فکر کنند. کنترل زمانی همچنین به رهبران فرقه کمک میکند که اعضای شان را در فضای ساختگی فرقه غوطه ور کنند. کنترل زمانی به فرقه کمک میکند که اعضاء را از دوستان و خانواده شان دور نگه دارد وظایف ونشست های اجباری بی پایان نشان یک فرقه است. کانال استاد کامل @ostade_kamel
إنّا لله وإنّا إليهِ رَاجعُون وَلَا تَحْسَبَنَّ الَّذِينَ قُتِلُوا فِي سَبِيلِ اللَّهِ أَمْوَاتًا بَلْ أَحْيَاءٌ عِنْدَ رَبِّهِمْ يُرْزَقُونَ کانال استاد کامل @ostade_kamel
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
گرم است به هم پشت رقیبان پی‌قتلم ای‌عشق دل‌افروز دل‌من به تو گرم است ‌‌‌ کانال استاد کامل @ostade_kamel
🔺نفوذ و تفرقه کارکرد فِرق و جریان‌های انحرافی 🖋نماینده ولی‌فقیه درآذربایجان شرقی : اساس فِرق و جریان‌های انحرافی در واقع ایجاد تفرقه است و اکنون در کارکرد جدید خود به ابزاری در دست جریان صهیونیسم و استکبار جهانی تبدیل شده‌اند. 🖋گروه‌های عرفانی و فِرق در واقع رهبران شیطانی هستند و برخی از آن‌ها ابلیس مجسم هستند و به فرموده رهبری مبارزه و مقابله با آن‌ها باید هم به صورت نرم و هم سخت صورت گیرد. 🖋وی در آسیب‌شناسی موضوع رشد تعداد و فعالیت‌های این فرق نیز تشریح کرد: در گذشته علما از ورود بدعت‌ها و جریانات خرافی و انحرافی در امور دین جلوگیری می‌کردند و حتی در صورت ظهور و بروز انحرافی از فرد یا گروهی پس از تذکرهای لازم، اقدام به تکفیر آن‌ها می‌کردند چون به گفته امام صادق(ع) اگر فردی با وجود تذکر از بدعت افکنی برنگردد، باید توسط علما تکفیر شود. 🖋 امروز به واسطه کم شدن تعداد چنین علمایی و کاهش فعالیت حوزه‌ها و مدارس علمیه شاهد افزایش بدعت‌ها، ظهور عرفان‌ها و فِرق نوظهور هستیم که مهم‌ترین مشخصه آن‌ها بحث مرید و مرادی است که در نهایت به فرقه‌گرایی ختم می‌شود و باید با چنین جریان‌هایی که همگی سر در آغل سرویس‌های اطلاعی استکبار و غرب دارند، برخورد شود. 🖋مقابله با این جریانات تنها با تبیین و یا همان روش‌های نرم‌شدنی نیست و گردانندگان سران آن‌ها باید با روش‌های سخت کنترل شوند، البته پیشگیری از شکل‌گیری این جنبش‌ها و فِرق نوظهور مهم‌ترین قدم در مقابله با آن‌ها است که در برخورد دستگاه‌ها و نهادهای مربوطه نیز نباید دچار افراط و تفریط شد. کانال استاد کامل @ostade_kamel
🔴 مکانیسم های تداوم حضور اعضاء در فرقه ⛔️ طبقه بندی اعضاء به مقرّبان و غیرمقرّبان برای بهره کشی از افراد هیچ راهی به اندازه ی این که آنها تصور کنند در یک مسابقه قرار گرفته اند که قرار است در صورت برنده شدن جایزه ی کلانی به آنها تعلّق بگیرد، افراد را ترغیب به تلاش نمی کند. رهبران فرقه ها نیز با استفاده از همین روش ، چند نفر از نزدیک ترین افراد به خود را به عنوان الگوی سایرین معرّفی می کنند و بقیّه را در رقابت ساختگی با این افراد قرار می دهند. در فرقه ها معمولا افراد چند گروه در حلقه ی اول حول رهبر فرقه دیده می شوند. نظام فرقه ای ، نظام شایسته سالاری نیست بلکه جایگاه افراد به روابط آنها با شخص اول فرقه بستگی دارد. کانال استاد کامل @ostade_kamel
🖌 حقایقی پیرامون : 👈 "گاها نگاه به انجمن حجتیه یک نگاه ابتدائی و اولیه هست و اصلا ماهیت جریان و پیچیدگی این حرکت هنوز شناخته نشده است. این انجمن در هر زیست بومی متناسب با شرایط آن بوم عمل میکند: در جائی پشت فلسفه و عرفان قائم می شود . در جائی بر مکتب تفکیک می دمد . در شهری دیگر اسلام ناب و مولفه های آن را بولد میکند. در شهری دیگر تمرکز بر لعن و برائت دارد . و... ولی روش های همه اینها اغلب یکی است : ✔️ انحصار طلبی ✔️ ایجاد تشکیلات در تشکیلات در سازمان ها ، ارگان ها ، نهادها و... ✔️ اختلاف افکنی بین جبهه انقلاب با تکفیر سایر جریان ها ✔️ ایجاد مانع در عملیاتی کردن شعار های انقلاب ✔️ هدر دادن استعداد جوانان در جلوگیری نامحسوس از سر ریز شدن خروجی ها به سبد انقلاب اسلامی با تغییر اولویت های معرفتی ✔️ استفاده از جوانان بعنوان سپر انسانی در زمان نزدیک شدن نهادهای ذی مدخل برای برخورد با فعالیت های مخرّب ✔️ ایجاد بدبینی بسیار مرموز و پیچیده نسبت به مسئولین نهاد ها و دستگاه های نظام ✔️ غالبا چون از روش های انحرافی استفاده می کنند توانائی سازماندهی بالائی دارند و همیشه این انحراف خود را بعنوان نقطه قوت القاء می کنند.(سازماندهی بقدری قوی هست که بعد از 45 سال از انقلاب اسلامی هنوز بعنوان تهدید مطرح هستند.)" کانال استاد کامل @ostade_kamel
🚫 بایکوت اهرم فشار فرقه ها 📌 افراد یکی دیگر از روش‌های سازمان مجاهدین خلق [ منافقین] برای اطاعت‌پذیر کردن اعضایی بود که دچار درباره روش‌های مجاهدین شده‌اند. 🔸در این روش فردی که به نظر سازمان دچار مشکل شده بود، بایکوت می‌شد و تمام اعضای سازمان خود را با او می‌کردند. و بی‌اعتنایی به این فرد به حدی ادامه می‌یافت که این شخص می‌شد نزد مسئولان سازمان آید و به خود اعتراف کند. اگر فرد این کار را انجام می‌داد و اعلام می‌کرد که حاضر است از سازمان بی‌چون و چرا کند، دوباره خود را در مجاهدین باز می‌یافت. [محمد محمدی (گرگانی)، خاطرات و تأملات در زندان شاه، تهران، نشر نی، 1396، ص 451.] 📌 کانال استاد کامل @ostade_kamel
📌 روابط انجمن حجتیه با ساواک ماجرای ناپدید شدن اسناد ساواک توسط نهضت آزادی و انجمن حجتیه از زبان بنیان گذار مرکز اسناد انقلاب اسلامی / امام خمینی: انجمنی‌ها را بیرون بریزید! استاد ماجرای حضور انجمنی‌ها در مرکز اسناد ساواک را چنین بازگو می‌کنند: 🔻«از زیان‌هاى جبران‌ناپذیرى که بر انقلاب اسلامى وارد آمد، دستیابى و چیرگى گروه‌ها و سازمان‌هاى مرموز سیاسى ایران به اسناد و مدارک رژیم گذشته بود. در نخستین روزهاى پیروزى انقلاب اسلامى که امام در مدرسۀ رفاه به سرمى‌برد، یکباره خبر رسید که آقاى چند از را به جاى نامعلومى انتقال داده است. باقیماندۀ آن اسناد که چندین کامیون بود به آورده شد. گفتند در میان راه اوین ـ رفاه نیز برخى کامیون‌هاى حامل اسناد ربوده شده است! نخستین گروهى که به مرکز اسناد ساواک راه یافت، عناصرى از «جبهۀ ملى» و «نهضت آزادى» بود. طبق خبرهاى تأییدشده و مورد اعتماد و گواهى شاهدان عینى، آقاى اسناد و مدارک فراوانى را با و وانت‌بار از آن مرکز بیرون برده است. یکى از برادران روحانى به نام «ابن‌نصیر» که آن روزها در مرکز اسناد ساواک پاس مى‌داده است اظهار داشت که کوشیدم از بیرون بردن کامیون‌هاى انباشته از اسناد جلوگیرى کنم لیکن پاسداران لولۀ را به سوى من گرفتند و تهدید کردند که اگر کنار نروى تو را به مى‌بندیم. عناصرى از «جبهۀ ملى»، «» و سازمان منافقین، آنگاه که بسیارى از اسناد افشاگرانه و تاریخى را که مى‌توانست ماهیت احزاب و سازمان‌هاى سیاسى ایران و رازهاى درونى ماسون‌ها و سازمان را برملا سازد بیرون بردند و خیانت‌هاى خود به اسلام و ایران را تا پایه‌اى پوشیده داشتند، از آن مرکز کنار گذاشته شدند. به دنبال آنان، انجمن حجتیه بر مرکز اسناد چیره شد و سرپرستى آن مرکز را بر دوش گرفت و نزدیک چهار سال در دوران سرپرستى خود در راه ربودن، نابود کردن و پنهان داشتن اسناد خیانت‌بار انجمن کوشش کرد. از این رو امروز دستیابى به اسنادى که بتواند ماهیت این گروه‌ها را به شکل ریشه‌اى نمایان سازد، به آسانى به دست نمى‌آید.» 🔻ایشان در ادامه می‌نگارند: «پافشارى در راه کوتاه کردن دست این گروه از پست‌هاى کلیدى و بیرون ریختن آنان[۱] از مراکز و ارگان‌ها نه تنها براى این بود که آنان را گروهى منحرف مى‌دانست بلکه تشکیلات آنان را ناسالم و مرموز مى‌دید و در عدم وابستگى آنان به بازیگران سیاسى جهانى تردید داشت و شاید اطلاعات ریز و معتبرى پیرامون وابستگى و سرسپردگى این گروه به جریان‌هاى مرموز برون‌مرزى در دست داشت که هرگز بازگو نکرد. از این رو هماره از آنان بشدت احساس خطر مى‌کرد و از حضور آنان در برخى از نهادهاى کلیدى کشور رنج مى‌برد و بارها پیرامون خطر آنان به برخى از مقامات که نسبت به آنان خوشبین بودند هشدار داد.» 🔸[1] در سال ۱۳۶۱ مرا را فراخواند و چنین دستور داد: «سرپرستى مرکز ساواک را بر عهده بگیرید و «انجمن حجتیه»اى‌ها را از آنجا بیرون بریزید.» کتاب نهضت امام خمینی، ج۳، صص۱۶۳-۱۶۴، ص۱۷۰ کانال استاد کامل @ostade_kamel