eitaa logo
کانال رسمی استاد حسین اکبری
5.5هزار دنبال‌کننده
1.5هزار عکس
452 ویدیو
18 فایل
کانال رسمی استاد حسین اکبری استـاد و پـژوهشگر نهـج‌البلاغـه 💠پایگاه تخصصی زندگی‌ به‌ سبک‌ نهج‌البلاغه‌ 🔻لینک کانال ها: zil.ink/naseranmahdi.ir 👤ادمین: @ostadHoseinAkbari_admin
مشاهده در ایتا
دانلود
💠لزوم همکاری برای اقامه حق 📚نهج البلاغه خطبه ۲۱۶ 🆔 @ostadHoseinAkbari
2024_07_10_21_36_58_1_۲۰۲۴_۰۷_۱۱_۰۰_۵۵_۳۶_۸۲۷_1_1_1_1.mp3
15.86M
🔰سخنرانی جلسه چهارم محرم ۱۴۴۶ق ❇️شرک مانع معیّت با ولی خدا 🔹هیئت فاطمیون طارم (زنجان) 💠هیئت بـه سـبـک نـهـج البلاغـه 🆔 @ostadHoseinAkbari
🔰‌‌چکیدهٔ جلسه سوم محرم ۱۴۴۶ ق 💠روایتی کلیدی در باب معیّت با ولی خدا ▫️در جلسات گذشته بیان شد که معیّت با ولی خدا و همگام شدن با ایشان ضرورت دارد و برای معیّت و سیر با امام معصوم باید جهاد کرد و مجاهد شد. ▫️از مهمترین ارکان جهاد در این راستا این است که باید رذائل را از خود دور ساخت و برای ریشه کن کردن رذائل باید تلاش کرد. ▫️مرحوم کلینی ره در اصول کافی ج ۸ ص ۲۴۲ روایت بسيار مهم و کلیدی را از امام صادق علیه السلام نقل کرده است؛ که دوری جستن از رذائل را برای معی‍ّت با ولی خدا ضروری می داند: نَحْنُ اَصْلُ كُلِّ خَيْرٍ، وَ مِنْ فُروعِنا كُلُّ بِرٍّ، فَمِنَ البِرِّ: التَّوحيدُ، وَ الصَّلاةُ، وَ الصّيامُ وَ كَظْمُ الْغَيْظِ، وَ الْعَفْوُ عَنِ المُسى‌ءِ، وَ رَحْمَةُ الفَقيرِ، وَ تَعَهُّدُ الجارِ، وَ الاِقرارُ بِالفَضْلِ لاَِهلِهِ.وَ عَدُوُّنا اَصْلُ كُلِّ شَرٍّ، وَ مِنْ فُروعِهِمْ كُلُّ قَبيحٍ وَ فاحِشَةٍ، فَمِنْهُمُ الْكِذْبُ، وَ الْبُخْلُ، وَ النَّميمَةُ، وَ الْقَطيعَةُ، وَ اَكْلُ الرِّبا، وَ اَكْلُ مالِ الْيَـتيمِ بِغَيْرِ حَقِّهِ، وَ تَعَدّى الْحُدودِ الَّتى اَمَرَ اللّه ُ، وَ رُكوبُ الْفَواحِشِ مَا ظَهَرَ مِنْها وَ ما بَطَنَ، وَ الزِّنا، وَ السَّرِقَةُ، وَ كُلُّ ما وافَقَ ذلِكَ مِنَ القَبيحِ. فَـكَذَبَ مَنْ زَعَمَ اَنَّهُ مَعَنا وَ هُوَ مُتَعَلِّقٌ بِفُروعِ غَيْرِنا.» «ما، ريشه‌ی همه خیرها و خوبی‌ ها هستيم و هر نيكى، از شاخه‌هاى ماست و از جمله نيكى‌ها: يكتا دانستن خدا، نماز، روزه، فروخوردن خشم، گذشت از كسى كه بدى كرده است، ترحّم به نيازمند، رسيدگى به همسايه و اعتراف به كمالِ اهل كمال. دشمن ما نيز ريشه همه بدى‌ هاست و هر زشتى و بدكارى، از شاخه‌هاى اوست و از جمله زشتى‌ها: دروغ، بُخل، سخن چينى، قطع رابطه با خويشاوندان، رِبا خوارى، به ناحق خوردنِ مال يتيم، تجاوز از حدودِ فرمان‌هاى الهى، بدكارگى آشكار و پنهان، زنا، دزدى و هر زشتىِ ديگرى از اين دست. پس هر كس بگويد: با ماست، امّا به شاخه‌ هاى دشمن ما چنگ بزند، دروغگوست.» ادامه دارد... 🔹رســانــه نـــاصـــران امـ‍ـام مـــهــدی عــــج 🌐پایگاه حفظ و نشر آثار استادحسین اکبری 🆔 @ostadHoseinAkbari
من عوض شدم ولی... تو امام حسین بچگیمی... 💔صَلَّی اللَّهُ عَلَیْکَ یَا أَبَا عَبْدِاللَّهِ 💔 🆔 @ostadHoseinAkbari
🌹امام حسین علیه السلام فرمودند: بدانید کسی که در زمان غیبت [فرزندم مهدی] بر آزار و اذیت و تکذیب کردن ها صبور باشد، همانند کسی است که با شمشیر در کنار رسول خدا صلّی الله علیه و آله جهاد می کند. 📚بحارالانوار ج ۵۱ ص۱۳۳
کانال رسمی استاد حسین اکبری
🔰‌‌چکیدهٔ جلسه سوم محرم ۱۴۴۶ ق 💠روایتی کلیدی در باب معیّت با ولی خدا ▫️در جلسات گذشته بیان شد که
🔰‌‌ادامه چکیدهٔ جلسه سوم محرم ۱۴۴۶ 💠نکاتی مهم در مورد رذائل اخلاقی ▫️با توجه به روایتی که بیان شد ملکه شدن رذائل اخلاقی در وجود انسان، که فروع اخلاق دشمنان اهل بیت علیهم السلام است انسان را آرام آرام به دشمنان نزدیک و از معی‍ّت با ولی خدا باز می دارد. ▫️نکاتی مهم در مورد رذائل اخلاقی: ۱.رذائل اخلاق مثل کبر، کینه و... بیماری های روحی هستند که مثل بیماری های جسمی باید درمان شوند. ۲.بین بیماری های جسمی و روحی تفاوت هایی وجود دارد. ۲.۱.راهِ تشخیص: بیماری های جسمی راه تشخیصش از طریق عوارض ظاهری یا به وسیلهٔ آزمایش های پیشرفته قابل شناسایی است. اما بیماری های روحی چون پنهان هستند، به راحتی قابل شناسایی نيستند. ۲.۲.میزان تأثیر و تخریب: ۲.۲.۱.بیماری های جسمی غالباً فقط شخص بیمار را آزار می دهد، اما بیماری های روحی دامنهٔ آزار و تخریبش گسترده تر است. به خانواده، همسايه و... هم آزار می رساند. ۲.۲.۲.بیماری های جسمی فقط جسم را در دنیا از انسان می گیرد، اما بیماری های روحی مهمترین سرمایهٔ انسان یعنی ایمان و آخرت را از انسان می گیرد. ۲.۳.تفاوت در درمان: ۲.۳.۱.در بیماری های روحی چون ناملموس است انگیزه‌ای برای درمان وجود ندارد، اما در بیماری های جسمی انگیزه برای درمان وجود دارد. ۲.۳.۲.در بیماری های جسمی به محض بیماری سریع به دکتر مراجعه می کنند، اما در بیماری های روحی اصلاً به دنبال مداوا نمی روند. ۲.۳.۳.درمان بیماری های روحی سخت تر و زمان برتر از درمان بیماری های جسمی است. ۳.تا بیماری روحی را بیماری ندانیم به فکر درمانش نمی افتیم، و اگر درمان نکنیم زندگی برایمان دشوار می گردد و حداقل دو پیامد سنگین دارد: اول اینکه بدون درمان بیماری های روحی کج‌راهه می رویم. دوم اینکه راهِ دیگران را نیز می بندیم چون این رذائل مانع هستند. 🔹رســانــه نـــاصـــران امـ‍ـام مـــهــدی عــــــج 🌐پایگاه حفظ و نشر آثار استاد حسین اکبری 🆔 @ostadHoseinAkbari
ابوالحسن محمد بن الحسین الموسوی، معروف به سید رضی و یا شریف رضی، در سال ۳۵۹ هجری در بغداد متولد شد. از سوی پدر با پنج واسطه به امام کاظم علیه‌السلام، می‌رسد. از طرف مادر نسب وی باشش رابطه به امام سجاد علیه السلام و به روایتی به امیرالمومنین علیه السّلام می رسد. سید رضی ره در سن ۴۷ سالگی، در  سال ۴۰۶ ه. ق، از دنیا رفت. و در جوار مرقد مطهر امام کاظم علیه السلام و امام جواد علیه السلام دفن شد. 🆔 @ostadHoseinAkbari
2024_07_11_21_43_53_1_۲۰۲۴_۰۷_۱۱_۲۳_۰۵_۳۰_۹۵۳ (1)_1_1(1)_2_1.mp3
15.96M
🔰سخنرانی جلسه پنجم محرم ۱۴۴۶ ق ❇️رذیلهٔ تکبّر مانع معیّت با ولی خدا 🔸مفهوم تکبر و مذمت شدید تکبر در آیات و روایات 🔹هیئت فاطمیون طارم (زنجان) 💠هیئت بـه سـبـک نـهـج البلاغـه 🆔 @ostadHoseinAkbari
message-1720599836-93.mp3
1.56M
💔حضرت علیه السلام مثلا تو رو تاب میدم مثلا به تو آب میدم مثلا تو صدام کردی من با خنده جواب میدم 🆔 @ostadHoseinAkbari
🌹امام حسین علیه السلام فرمودند: کسی که بخواهد از راه گناه به مقصدی برسد، دیرتر به آرزویش می رسد و زودتر به آنچه می ترسد گرفتار می شود. 📚بحارالانوار ج ۷۸ ص۱۲۰ 🆔 @ostadHoseinAkbari
2_144226240700506131_1_۲۰۲۴_۰۷_۱۳_۰۹_۲۸_۲۴_۶۳۷_1_1_1_1.mp3
32.5M
🔰سخنرانی جلسه ششم محرم ۱۴۴۶ ق ❇️رذیلهٔ تکبّر مانع معیّت با ولی خدا 🔸مــراتـب و انــواع و منـشـأ تـکــب‍ّـر 🔹هیئت فاطمیون طارم (زنجان) 💠هیئت بـه سـبـک نـهـج البلاغـه 🆔 @ostadHoseinAkbari
ای با گذشت ۱۴۰۰ سال هنوز ادامه دارد..‌. و ات را بشناس... 🆔 @ostadHoseinAkbari
🔰‌‌چکیدهٔ جلسه چهارم محرم ۱۴۴۶ ق 💠شرک مانع معیّت با ولی خدا ▫️برای سالک شدن با ولی خدا و معیت با ایشان که ضروری است؛ باید رذائل را از خود دور و ریشه کن کرد. چرا که ولی خدا مجمع فضائل است و کسی که رذائل داشته باشد هم مسیر و همگام با ایشان نمی تواند باشد. ▫️باید مجاهدانه و با استعانت از خداوند و ولی خدا، تمام رذائل را از خود دور و ریشه کن کنیم؛ اما بزرگان فرموده اند از بین رذائل دو رذیله مانعی‍ّت بیشتری برای معیت با ولی خدا ایجاد می کند که ابتدا باید این دو را از بین برد. ▫️این دو رذیله یکی مربوط به اعتقادات است و دیگری مربوط به اخلاق. ▫️در بخش اعتقادات شرک بدترین رذیله است که باید مرتفع گردد. ▫️شرک یعنی برای خدا، یا در ذات یا در صفات یا در هردو، شریک و همیار و همکار قائل شود؛ یا به صورت جلیّ و آشکار مثل بت پرستان یا به صورت خفیّ و پنهان مثل ریاکاران. هر دو مذموم، مخرّب و مانع سیر با ولی خدا است. ▫️سلب آرامش، عقب ماندگی معنوی، نابودی اعمال، به خسران مبتلا شدن و دچار تفرقهٔ اجتماعی شدن و در صورت توبه نکردن خلود در جهنم، از پیامدهای مبتلا شدن به شرک می باشد. ادامه دارد... 🔹رســانــه نـــاصـــران امـ‍ـام مـــهــدی عــــج 🌐پایگاه حفظ و نشر آثار استادحسین اکبری 🆔 @ostadHoseinAkbari
🔰ادامه ‌‌چکیدهٔ جلسه چهارم محرم ۱۴۴۶ ▫️برابر آیه ۱۰۶ سوره یوسف، اکثر مؤمنین به شرک مبتلا هستند. باید تلاش کرد مؤمنِ موحّد شد. ▫️اگر کسی مبتلا به شرک شد با ولی خدا که مؤمنِ موحدِ کامل و بی نظیر است،نمی تواند معیت داشته باشد. ▫️علائم شرک: ۱.اطاعت از غیر خدا مؤمن فقط از خدا اطاعت می کند اما مشرک از غیر خدا اطاعت می کند؛ از نفس، از شیطان، از طاغوت. ۲.خواندن خدا فقط در مشکلات مؤمن در همهٔ حالات خوشی و ناخوشی، مریضی و سلامت، فقر و ثروت و... خدا را می خواند اما مشرک فقط در مشکلات از خدا استعانت می جوید. ۳.تکیه بر غیر خدا مؤمن، تکیه و پناهگاهش همیشه و تنها خداست؛ اما مشرک به ثروت، قدرت، اقوام و... تکیه می کند. ۴.نق زدن و اعتراض به احکام الهی مؤمن تسلیم محض است و مشرک معترض. ۵.ترجیح غیر خدا مؤمن خدا را بر همه چیز ترجیح می دهد، ولی مشرک چیزهای دیگر مثل مال، فرزند و... را برخدا ترجیح می دهد. ۶.ناراحت شدن با نام خدا مؤمن با نام و یاد خدا و هر آنچه که به خدا مرتبط است خوشحال و مسرور می شود؛ و مشرک ناراحت می شود زیرا به غیر این موارد، خو و انس گرفته است. ▫️علائم دیگری هم مطرح است که در جلسات تفسیر قرآن بحث شرک و علائم آن مبسوطاً بحث کرده ایم. 🔹رســانــه نـــاصـــران امـ‍ـام مـــهــدی عــــج 🌐پایگاه حفظ و نشر آثار استادحسین اکبری 🆔 @ostadHoseinAkbari
زنجان_طارم 🔰دورهمی جوانان و نوجوانان هیئت فاطمیون طارم 🆔 @ostadHoseinAkbari
نه تیـغ شـمر مرا می كشـت نه نیـزه خـولی زمانه كشت مرا لحظه ای كه داغ تو دیدم
🔰اطعام برای مجلس عزای سید الشهدا علیه السلام توسط امام سجاد علیه السلام 🔸در روایتی نورانی، فرزندِ امام سجاد علیه السلام سیرهٔ پدرش را چنین بیان کرده است: ▫️عَنْ عُمْرَ بْنِ عَلِيِّ بْنِ اَلْحُسَيْنِ قَالَ: لَمَّا قُتِلَ اَلْحُسَيْنُ بْنُ عَلِيٍّ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ ، لَبِسَ نِسَاءُ بَنِي هَاشِمٍ اَلسَّوَادَ وَ اَلْمُسُوحَ وَ كُنَّ لاَ يَشْتَكِينَ مِنْ حَرٍّ وَ لاَ بَرْدٍ وَ كَانَ عَلِيُّ بْنُ اَلْحُسَيْنِ عَلَيْهِمَا اَلسَّلاَمُ يَعْمَلُ لَهُنَّ اَلطَّعَامَ لِلْمَأْتَمِ. ▫️هنگامی كه حسين بن على عليه‌السلام به شهادت رسيد، زنان بنى هاشم لباس هاى سياه و جامه هاى خشن از جنس پشم پوشيدند، و از گرما و سرما شكايت نمى‌كردند و پدرم على بن الحسين عليه‌السلام [به علت مشغولیّت آنان به عزادارى] دائماً برای آنان غذا آماده می‌کرد. 📙المحاسن ج۲ ص۴۲۰ 🔻نکات روایت شریف ۱.اهل بیت علیهم‌السلام و بنی هاشم مجالس عزاداری بر پا می‌کردند. ۲.اهل بیت علیهم‌السلام و بنی هاشم لباس مخصوص عزاداری داشتند. ۳.اهل بیت علیهم‌السلام و بنی هاشم در هر شرایط آب و هوایی عزاداری را ترک نمی‌کردند. ۴.غذا دادن در مجالس عزاداری از سنت های اهل بیت علیهم‌السلام و بنی هاشم بوده است؛ که امام سجاد علیه‌السلام پایه ریزی کردند. ۵.خدمت به عزاداران به قدری با ارزش است، که امام سجاد علیه‌السلام با آن عظمت و مقام، خود مسئولیت آشپزی و اطعام عزاداران را به عهده می‌گرفتند. 🆔 @ostadHoseinAkbari
🌹امیرالمومنین علیه السلام خطاب به خاک کربلا فرمودند: وَاها لَكِ أَيَّتُهَا التُّرْبَةُ لَيَحْشُـرُنَّ مِنْـكَ قَـوْمٌ يَدْخُلُونَ الْجَنَّةَ بِغَيْرحِسابٍ. چه خوشبویی ای خاک! در روز قیامت قومی از تو به پا خیزند، که بدون حساب و بی درنگ به بهشت می روند. 📙شرح نهج البلاغه ابن ابی الحدید ج ۴ ص ۱۶۹ 🆔 @ostadHoseinAkbari
🔰دورهمی جوانان و نوجوانان 🔹هیئت فاطمیون طارم(زنجان) 💠هیئـت به سبـک نـه‍ـج البلاغـه ۱۴۰۳/۰۴/۲۴ ‎‎‌‌‎‎‌ 🆔 @ostadHoseinAkbari