eitaa logo
پرسمان اعتقادی استاد محمدی
45.4هزار دنبال‌کننده
4.6هزار عکس
3.5هزار ویدیو
67 فایل
📌 پاسخ های استاد محمدی شاهرودی به سوالات و شبهات اعتقادی روز جامعه 🔴 ادمین تبادل 👇👇 تبلیغ نداریم❌ @Sardar69 پرسش از استاد محمدی👇 @osooledin_110 ✅ ارتباط با مشاور و کارشناس دینی 👇👇 @pasokhgo313 ⭕️ کانال های دیگر ما 👇👇 @kalamema @btid_org
مشاهده در ایتا
دانلود
ذکر روز #یکشنبه یا ذَالْجَلالِ وَالْاِكْرام (100 مرتبه) http://eitaa.com/joinchat/2846228496C6562595520
#فاطمیه الا ای چاه، یارم را گرفتند گلم,عمرم,بهارم,را گرفتند میان کوچه ها با ضرب سیلی همه دارو ندارم را گرفتند. http://eitaa.com/joinchat/2846228496C6562595520
: 📝من مسافر کشی می کنم. چند بار با مسافرها بحث شده، برخی می گفتند که فقط خدا را قبول دارم و قرآن، پیغمبر، امات و قیامت را قبول ندارم! حساب خدا با این افراد چگونه است؟ خدا را قبول دارند اما نماز و روزه ی خدا را قبول ندارند! ⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️ http://eitaa.com/joinchat/2846228496C6562595520
690.mp3
986.6K
سوال: 101 #فقط_خدا_و_دیگر_هیچ پاسخ: #استادمحمدی http://eitaa.com/joinchat/2846228496C6562595520
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#فاطمیه 🎥 روایت عمر رضا کحاله تاریخ شناس معاصر از حوادث صدر اسلام برای حضرت زهرا(سلام‌الله‌علیها) ♨️ http://eitaa.com/joinchat/2846228496C6562595520 #اعتقادی
✅پرسش: چرا خدا برای امتحان به همه شرایط مساوی نمی‌دهد؟ مثلا! به یک نفر امتیازات بیشتری می‌دهد و به یکی کمتر. ♦️پاسخ اجمالی ضرورت و لزوم وجود تفاوت در جهان خلقت قابل انکار نیست؛ چرا که تساوی سر از تناقض در می‌آورد و لازمه‌اش این بود که هیچ مخلوقی به وجود نیاید؛ زیرا اگر تفاوت وجود نداشته باشد، معنایش این است که در عالم خلقت فقط یک نوع مخلوق موجود باشد؛ در حالی که وجود همان یک نوع متوقف بر وجود موجودات دیگر است. بنابراین اصل وجود تفاوت، نه تنها زشت و قبیح نیست، بلکه برای جهان خلقت لازم و ضروری است. بله آنچه زشت و قبیح است تبعیض و ظلم است؛ معنای تبعیض و ظلم این است که دو نفر در شرایط و قابلیت‌‌های کاملاً مساوی بهره‌‌های متفاوت ببرند؛ از این‌رو در خلقت سنگ و انسان هر چند تفاوت وجود دارد، اما تبعیض و ظلم نیست. البته در بررسی تفاوت‌ها باید به تمام نعمت‌ها و دارایی‌ها توجه داشت؛ زیرا برخی از ما انسان‌ها از نعمت‌های فراوانی برخورداریم، ولی به جهت آن‌که فقط به موارد نقص خود توجه داریم، از دارایی‌های خود غافلیم. بسا در حالی‌که ما غبطه و حسرت زندگی دیگران را می‌خوریم، و آنها نیز غبطه و حسرت زندگی ما را می‌خورند. علاوه بر این، در بررسی این تفاوت‌ها باید مسئولیت‌ها را نیز در نظر داشت؛ چرا که هر چه نعمت بیشتر باشد مسئولیت نیز بیشتر است. و بر این اساس، فردی که از توانایی‌های کمتری نسبت به دیگران برخوردار است با نمره‌ای بسیار پایین‌تر از آنان (و متناسب با توانایی‌های خود) در امتحان الهی قبول شده و همان رتبه را کسب می‌کند. کانال http://eitaa.com/joinchat/2846228496C6562595520
: 📝دعاها ، تربت و چیزهایی که با میت خاک میشوند چه تاثیری به حال او دارد؛ اینها که با جسم او خاک میشود در حالی که روح میت همیشه در عذاب است؟ ⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️ http://eitaa.com/joinchat/2846228496C6562595520
seda-p430-1 .mp3
879.2K
سوال: 102 #تاثیر_دفن_اشیاء_با_میت پاسخ: #استادمحمدی http://eitaa.com/joinchat/2846228496C6562595520
◀ اهمیت راهپیمایی ۲۲ بهمن؟ ⁉ حضور در راهپیمایی ۲۲بهمن چه معنا ومفهومی دارد؟ ✅ تظاهرات و راهپیمائی مردم نماد حضور مردم در پاسداری از ارزش ها و آرمان های والای انقلاب اسلامی و دستاوردهای آن و نشانگر اقتدار و پشتوانه مردمی نظام به عنوان اصلی ترین پشتوانه و سرمایه کشور می باشد. در حقیقت تظاهرات و شرکت مردم در راهپیمایی ها، صحنه نمایش بیداری و هوشیاری ملت اسلامی، اتحاد و همدلی آنان و توجه به سرنوشت کشور و اعلام بیزاری از دشمنان نظام اسلامی است که از یکسو موجب دلگرمی و نویدی برای دوستان نظام اسلامی است و از سوی دیگر توطئه های دشمنان داخلی و خارجی انقلاب اسلامی را خنثی خواهد نمود. اهمیت حضور مردم در راهپیمایی آنگاه بیشتر آشکار می گردد که به این نکته توجه داشته باشیم که انقلاب اسلامی با محور قرار دادن ارزش ها و اصول مترقی اسلام و طرح اسلام به عنوان الگویی حکومتی و عاملی که می تواند سعادت مادی و معنوی بشر را تأمین کند، فرهنگ غربی را به چالش کشیده است و اسکتبار جهانی نیز تمام سعی و تلاش خود را به کار بسته است که از تبدیل شدن انقلاب اسلامی به الگویی مترقی و پیشرفته برای سایر کشورها به ویژه کشورهای اسلامی جلوگیری به عمل آورد و چنین وانمود کند که تنها راه پیشرفت و توسعه تنها در در قالب فرهنگ غربی امکان پذیر است بدیهی است با حضور مردم در راهپیمایی ها و تظاهرات و حمایت و پشتیبانی آنان از ارزش ها و اصول انقلاب اسلامی، توطئه آنان خنثی شده و پشتوانه مردمی نظام بیانگر عزم و اراده مردم و مسئولان نظام برای پیمودن راه پرپیچ و خم، ساختن کشوری مترقی و توسعه یافته بر مبنای احکام اسلامی خواهد بود علاوه بر اینکه بسیاری از راهپیمایی هایی که در مناسبت های مختلف انجام می شود در حمایت از ملت های مظلوم و ستمدیده جهان هم چون فلسطین و عراق است که برخواسته از وظیفه انسانی دینی ما در حمایت از مظلومان و مستضعفان جهان می باشد که موجب دلگرمی و تقویت روحیه آنان می شود و نشانگر روحیه عدالت طلبی و ظلم ستیزی انقلاب اسلامی است از این رو با توجه به شرایط حساس کنونی و توطئه های گوناگون دشمنان انقلاب اسلامی و بی عدالتی ها و جنایات و ظلم هایی که استکبار جهانی و ولیده فاسدش رژیم صهیونیستی نسبت به ملت های مظلوم انجام می دهند، حضور مردم در راهپیمایی و برگزاری تظاهرات وظیفه ای انسانی، دینی و ملی محسوب می گردد که نباید از آن غفلت نمود و یا تأثیرات آن را نادیده گرفت. در این میان راهپیمایی ۲۲ بهمن از جمله مهم ترین راهپیمایی هایی است که در کشور سالانه برگزار شده و برگزاری آن با شکوه و عظمتی که به همراه دارد حاوی پیام های مهمی است از جمله: 1⃣ نشانه زنده بودن انقلاب اسلامی علیرغم فاصله گرفتن از سال ۵۷ می باشد، در حالی که کمتر انقلابی در جهان پس از گذشت سالها اینگونه زنده و بالنده می ماند، 2⃣ نشانه پیوند انقلاب اسلامی با مردم و همراهی آنان پس از گذشت چند دهه از روز پیروزی انقلاب اسلامی می باشد و به همین دلیل جشن پیروزی انقلاب اسلامی ایران بر خلاف جشن های ملی مشابهی که در سایر کشورها و به صورت کاملا رسمی و دولتی برگزار می شود با حضور و مشارکت آگاهانه و اختیاری تمام اقشار مردم برگزار می شود، 3⃣ نشانه همبستگی ملی ایرانیان تحت لوای نظام مقدس جمهوری اسلامی می باشد که تضمین کننده امنیت ملی نیز تلقی می شود. 4⃣ این راهپیمایی بهانه ای است برای مرور دستاوردها و پیشرفت های نظام جمهوری اسلامی و آشنایی مردم با این دستاوردها 5⃣ راهپیمایی ۲۲ بهمن بهانه ای است برای مرور ارزش ها، اهداف و آرمان های انقلاب اسلامی ایران که همین مساله زمینه را برای مطالبه گری مردم از مسئولان امر فراهم می کند. 6⃣ این راهپیمایی بیانگر انسجام و ایستادگی مردم قهرمان ایران در مقابل توطئه های دشمنان انقلاب و حفاظت از استقلال کشور، امنیت و منافع ملی در مسیر دستیابی به اهداف والای انقلاب اسلامی و تمدن سازی نوین اسلامی است. برای مشاهده متن کامل این پرسش و پاسخ و مطالب مرتبط، به این آدرس مراجعه فرمایید: https://www.porseman.com/article/%D8%A7%D9%87%D9%85%DB%8C%D8%AA-%D8%B1%D8%A7%D9%87%D9%BE%DB%8C%D9%85%D8%A7%DB%8C%DB%8C-22-%D8%A8%D9%87%D9%85%D9%86%D8%9F/115133 جهت درج سوال و ارسال نظرات خود مي توانيد از راه هاي زير استفاده کنيد: 🌐 سامانه پرسمان: porseman.com 📲 پيامك : 30001619 📩 ربات سروش، ایتا ، گپ و بله @porsemanbot http://eitaa.com/joinchat/2846228496C6562595520
ذکر روز #سه_شنبه یا اَرْحَمَ الرّاحِمین (100 مرتبه) http://eitaa.com/joinchat/2846228496C6562595520
: 📝چرا با وجود این که میدونیم خدا بسیار بخشنده و مهربانه ولی همیشه به ما گفتن خدا در قیامت بخاطر کوچکترین کار ما را عذاب میکنه؟ ⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️ http://eitaa.com/joinchat/2846228496C6562595520
seda-p430-4 .mp3
2.19M
سوال: 103 #خداوند_مهربان_یا_عذاب_کننده پاسخ: #استادمحمدی http://eitaa.com/joinchat/2846228496C6562595520
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#بهایی 🔴چرا گفته می شود بهایی ها کافر و نجس هستند؟ پاسخ: #استادمحمدی http://eitaa.com/joinchat/2846228496C6562595520 #اعتقادی
✅پرسش 📝بسیار از کسانی که مرگ را تجربه کرده‌اند و دوباره زنده شده اند مرگ را خیلی آسان توصیف میکنند، آیا اینها با سختی مرگ و جان دادن که میگویند سخت است، در تضاد نیست؟ 🖌پاسخ اجمالی ♦️1. مواردی که در پرسش ادعا شده است - حتی در صورت پذیرش - تجربه مرگ نیست، بلکه تجربه مراحل نزدیک به مرگ است[1] و دلیلی نداریم که تمام اتفاقات مرتبط با مرگ، در این مراحل نیز رُخ دهد؛ زیرا بعد از مرگ، هیچ‌گاه انسان به دنیا برنمی‌گردد جز با اعجاز که آن‌هم به صورت اندک تحقق پیدا می‌کند. بر این اساس، ‌گزارش‌های موجود در واقع، گزارشی از مرگ نیستند تا بتوان آنها را در تقابل با گزارش‌هایی دانست که در منابع اسلامی بدان اشاره شده است. 🔷 2. با توجه به این‌که زنده‌شدن بعد از مرگ قطعی، تنها با اعجاز امکان‌پذیر است ما تنها مواردی از گزارش‌های مرگ را می‌پذیریم که در همین راستا باشد. در روایتی آمده است: حضرت عیسى بن مریم(ع) بر محلی عبور کرد که مردم و پرندگان و حیوانات آن عموماً مُرده بودند، پس [به حواریون] فرمود: «اینان نمرده‌اند مگر به غضب خدا [زیرا] اگر به غیر این طریق مرده بودند البته بدن‌هایشان دفن می‌گردید [یعنى دفعتاً به نزول عذاب همگى با هم مرده‌اند، و چنانچه فاصله‌اى بین مرگ آنها بود زندگان اموات را دفن می‌نمودند] حواریون گفتند: یا روح الله! خدا را بخوان تا مردگان این‌جا را براى [عبرت] ما زنده کند و از اعمال [و کردار] خود آگاهمان سازند تا دورى کنیم از افعال هلاک کننده؛ عیسى(ع) خدا را خواند، پس از فضاى آسمان ندا آمد: بخوان ایشان را، عیسى(ع) شب در محل بلندى از زمین قرار گرفت و گفت: «اى اهل این قریه!» شخصى در پاسخ آن‌حضرت گفت: لبیک یا روح الله و کلمته، عیسى(ع) فرمود: «واى بر شما چه بوده اعمال شما؟» گفت: بندگى [و پرستش] طاغوت و دوستى دنیا در حالى که چندان ترسى [از خدا] نداشتیم و آرزوى زیاد داشتیم [که در دل‌ها پرورانده بودیم] و غافل محض در لهو و لعب [در زندگى] بودیم، عیسى(ع) فرمود: «چگونه دنیا را دوست می‌داشتید؟» گفت: چون دوستى کودک نسبت به مادرش، هنگامى که [دنیا] بر ما رو می‌کرد، خوشحال و مسرور بودیم، و چون بر ما پشت می‌نمود [و با ناکامی‌ها روبه‌رو می‌شدیم] گریان و محزون می‌گردیدیم، حضرت عیسى فرمود: «چگونه طاغوت را عبادت می‌نمودید؟» گفت: از اهل معصیت فرمانبرى می‌نمودیم، عیسى(ع) فرمود: «سرانجام کار شما چگونه شد؟» گفت: شب را در عافیت خوابیدیم و روز خود را در هاویه دیدیم، عیسی فرمود: «هاویه چیست؟» گفت: سجین، فرمود: «سجین چیست؟» گفت: کوه‌هایى از آتش گداخته که [جایگاه ما] تا روز قیامت است، فرمود: «پس [از عذاب] چه گفتید و به شما چه گفتند؟...». 📚الکافی، ج ۲ ص ۳۱۸ http://eitaa.com/joinchat/2846228496C6562595520 .
ذکر روز #چهارشنبه یا حی یا قیوم (100 مرتبه) http://eitaa.com/joinchat/2846228496C6562595520
🔹 امام رضا (ع) فرمودند: 🍃 المُستَتِرُ بالحَسَنةِ تَعدِلُ سَبعينَ حَسَنةً 🍃 يك كار نيك پنهانى، با هفتاد كار نيك[علنى] برابرى مى كند. http://eitaa.com/joinchat/2846228496C6562595520
✅پرسش ؟ آیا هر موجود زنده صاحب روح است؟ آیا حیوانات، درختان و باکتری‌ها روح دارند؟ 🔷پاسخ اجمالی منظور از «روح» در این‌جا همان چیزی است که حکیمان از آن تعبیر به «نفس» می‌آورند؛ بر این اساس در پاسخ این سؤال مطالبی را باید بیان کنیم: منشأ پیدایش نظریه نفس حکیمان بر این باورند که نفس انواع مختلفی دارند: الف) نفس نباتی؛ ب) نفس حیوانی؛ د) نفس انسانی. توضیح این‌که بر اساس روش متداول در حکمت که مسائل از طبیعیات آغاز و به الهیات ختم می‌گردد؛ حکیمان اولین چیزی که در طبیعیات با آن مواجه شدند، عناصر بسیط و اولیه بود، پس از آن با مرکبات معدنی روبرو شدند؛ این امور از آن‌جا که جامد و دارای حرکت یک‌نواخت(یک‌سویه) بود، با فرضیه صورت جسمی یا نوعی، قابل تحلیل و تبیین بود؛ اما امور دیگری را مشاهده کردند که دارای حرکات مختلف(چند سویه) و دارای حس و حرکت ارادی بودند؛ بلکه بالاتر دارای تغذیه، رشد و تولید مثل هستند. این حکیمان مشاهده خود را چنین تفسیر کردند «که این آثار مربوط به جنبۀ جسم بودن آنها نیست و گرنه باید همۀ اجسام دارای این آثار باشند؛ بنابراین در درون ذات این اجسام چیزی وجود دارد که مبدأ و سرچشمۀ این آثار است». حکیمان در معرفی این مبدأ و بیان ویژگی آن چنین گفته‌اند: «هر چیزی که بدون اراده، مبدأ کارهای ناهمگون است، نفس نامیده می‌شود». در توضیح و تشریح آن می‌گویند: اگر چیزی بدون اراده، آثار یک‌نواخت داشت او صورت معدنی است و نفس نیست و نفس مبدأی است که یا از روی اراده دارای آثار ناهمگون است که در این صورت نفس حیوانی(حیوان به معنای عام که شامل انسان نیز می‌شود) است و یا بدون اراده دارای آثار ناهمگون است که در این صورت نفس نباتی است. چنین به نظر می‌آید در نظر حکیمان داشتن «اراده» یا برخورداری از «آثار ناهمگون» نشانه و مشخصه نفس است. مقصود از آثار ناهمگون، آثار و رفتاری است که یک‌سویه و یک‌نواخت نباشد؛ این مطلب در مورد حیوانات روشن است، اما در مورد گیاهان به این جهت است که ریشه گیاهان در درون خاک به سمت پایین حرکت می‌کند؛ اما ساقه و تنه به سمت بالا در حرکت است؛ علاوه این‌که گیاهان دارای حرکات مختلف؛ مانند: جذب، دفع، تغذیه، رشد و تولید مثل هستند. تعریف نفس نباتی حکیمان در تعریف نفس نباتی گفته‌‌اند: «نفس نباتی کمال اول جسم طبیعی آلی است که دارای تغذیه، رشد و تولید مثل است». حکیم ابن سینا در توضیح می‌گوید: «حرکات حفظ بدن و تولید مثل، در واقع تصرفاتی است که در مادۀ غذا صورت می‌گیرد تا شبیه و جانشین اجزای از دست رفته گردد؛ و نیز موجب زیادی در رشد با رعایت تناسب در همه جهات شود، یا برای تبدیل شدن به مبدأ شخص دیگر، ذخیره گردد». دلایل وجود نفس نباتی ابن سینا از راه آثار سه‌گانه (تغذیه، رشد و تولید مثل) بر وجود نفس نباتی استدلال می‌کند. آنچه در توضیح این دلیل می‌توان گفت این است: که ما در نباتات علاوه بر جرم(طول و عرض و عمق)، امور دیگری؛ مثل تغذیه و رشد و نمو و نوعی تولید مثل، که از علائم حیاتی هستند مشاهده می‌کنیم؛ از آن‌جا که به تعبیر برخی از حکیمان: «در فلسفۀ الهی از مبدأ و علت حیات بحث می‌شود نه از آثار آن که مخصوص علم بیولوژی (علم الحیوة، زیست‌شناسی) است». مبدأ این آثار نمی‌تواند صرف جسم نبات (طول و عرض و عمق) باشد؛ زیرا جسمیت در تمام اجسام وجود دارد ولی این آثار وجود ندارد. دلیل دیگری که برای اثبات نفس نباتی، بلکه برای هر نوع نفس(اعم از نباتی، حیوانی و انسانی) می‌توان اقامه کرد این است که: فعل حیاتی، مثل تغذیه، نتیجه و عملکرد هماهنگ مجموعه‌ای از اجزا و اعضا است؛ این مجموعه، برای رسیدن به هدف کلی‌تر هماهنگ عمل می‌کنند؛ پس نیروی مافوقی وجود دارد، که این مجموعه را در تسخیر خود دارد و فعالیت آنها را برای رسیدن به آن هدف خاص(رسیدن به کمال خاص این نوع) کنترل و تنظیم می‌کند؛ آن نیروی مافوق به جهت مباشرت و ارتباط مستقیم داشتن با این مجموعه نمی‌تواند موجود مجرد تام و از عالم عقول باشد؛ چنین موجود مافوق مادی که ارتباط مستقیم با امور مادی دارد از نظر حکیمان «نفس» نامیده می‌شود. به بیان مولوی: پس یقین در عقل هر داننده هست اینکه با جنبنده جنباننده هست گر تو او را می نبینی در نظر فهم کن آن را به اظهار اثر تن به جان جنبد نمی بینی تو جان لیک از جنبیدن تن جان بدان. حال در مجموعه‌ای که فقط افعال نباتی مشاهده می‌شود به آن نیروی مافوق «نفس نباتی» می‌گویند که در نبات همان صورت نوعی نباتی است. به بیان برخی از حکیمان «در گیاه حقیقتى است زائد بر آنچه در جماد هست و آن‌را «نفس نباتى» نام نهاده بودند و آن مایه حیات است و هر قدر بخواهیم احکام و خواص مادى یعنى قوانین فیزیکى و شیمیایى بر آن جارى کنیم سرانجام چیزى می‌ماند که احکام جمادى بر آن احاطه ندارد». بنابراین هر موجودی که تغذیه دارد و رشد و نمو می‌کند دارای روح و نفس نباتی است. 👇👇
🔹ادامه...🔰🔰 نفس حیوانی حکیمان نفس حیوانی را چنین تعریف کردند: کمال اول جسم طبیعی آلی که تغذیه، رشد، تولید مثل، حس و حرکت ارادی دارد. از نظر حکیمان «حس» و «حرکت ارادی» دو علامت و نشانۀ اختصاصی «نفس حیوانی» است. «حس» در این‌جا به معنای مطلق «ادراک» (غیر از تعقل) است. استدلال بر وجو نفس حیوانی تقریبا همان استدلال نفس نباتی است، با این توضیح که این‌جا به دلیل وجود قوای حسی و حرکتی منشأ این امور را باید نفس حیوانی بدانیم. بنابراین هر موجودی که علاوه بر حیات نباتی دارای حس و حرکت ارادی است؛ از روح و نفس حیوانی برخوردار است؛ اما تشخیص این‌که چه موجودی دارای حس و حرکت ارادی است بیشتر بر عهده علوم طبیعی مانند زیست‌شناسی است. ⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️ کانال ♨️http://eitaa.com/joinchat/2846228496C6562595520
: 📝دليل اين كه قیامت سالیان زیادی طول مي كشه چيست؟ خداوند كه قادر است و مي تواند به اعمال همه رسيدگي كند، چرا اين قدر طول مي كشد؟ ⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️ http://eitaa.com/joinchat/2846228496C6562595520
#سوال : 📝حكمت ثواب هاي زياد براي عمل مستحبي در روايات چيست؟ مثلا براي زيارت امام رضا (ع) ثواب يك میليون حج گفته شده. با اين اوصاف آيا كسي به حج مي رود؟ ⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️ http://eitaa.com/joinchat/2846228496C6562595520
ذکر روز #پنجشنبه لا اِلهَ اِلّا اللهُ الْمَلِكُ الْحَقُّ الْمُبین (100 مرتبه) http://eitaa.com/joinchat/2846228496C6562595520