📷گزارش تصویری مراسم قرائت زیارت امینالله و زیارت عاشورا (توسط حجتالاسلام کریما) و سخنرانی حجتالاسلام بیآزار تهرانی در موسسه صابره سلامالله علیها در روز جمعه ۲۰ مرداد ۱۴۰۲
⬅️موسسه فرهنگی قرآن و عترت صابره(س)
➡️ @OstadZahedi
💠مراسم درس اخلاق آیتالله فروغی در تاریخ ۲ شهریور ۱۴۰۲ در موسسه قرآن و عترت صابره سلامالله علیها با حضور استاد زاهدی و استقبال محبان و عاشقان اهل بیت علیهمالسلام برگزار شد.
🔹️مراسم با برپایی نماز جمعات مغرب به امامت آیتالله فروغی آغاز و در ادامه ایشان با موضوعات اهمیت و نورانیت مقام صلوات، شب جمعه و روز جمعه بهار صلوات است، قرآن برای تغذیه دل است، مقام ابرار و... سخنرانی و آقای کاتوزیان مداحی نمودند.
🔸️در ادامه، گزارش تصویری و صوت کامل این مراسم درج میگردد.
⬅️موسسه فرهنگی قرآن و عترت صابره(س)
➡️ @OstadZahedi
222_1 - <unknown>.mp3
101.15M
🎤صوت کامل
🔸️سخنرانی آیتالله فروغی در جلسه درس اخلاق در موسسه قرآن و عترت صابره سلاماللهعلیها، ۲ شهریور ۱۴۰۲
موضوع: اهمیت و نورانیت مقام صلوات، شب جمعه و روز جمعه بهار صلوات است، قرآن برای تغذیه دل است، مقام ابرار و...
➡️ @OstadZahedi
💠استاد مرتضی زاهدی: مأموریت اصلی و مشترک نظامات غربی، فاصله انداختن بین فهم مردم از فهم اسلام است/منشأ آسیبهایی مثل بدحجابی و گرانفروشی، نظامات غربی هستند
🔹️نظامشناسی یعنی اینکه بدانیم نظامات غربی چه بلایی بر سر ما میآورند، آنوقت میتوانیم بفهیم که در برابر آنها چه کنیم. این بیحجابیها به چه دلیلی است؟ این گرانیها به چه دلیلی است؟ عامل اصلی و منشأ این آسیبها در کشور ما، فرد یا دولت نیست، بلکه نظامات غربی هستند. غربیها نظامات ویژه خود را در کشورهای اسلامی بهویژه ایران، استوار کردهاند و با آن نظامات همه چیز را از امت اسلامی میگیرند و ضربههای کاری خود را وارد میکنند.
🔹️بیحجابی و بیعفتی، گرانی، بیشتر شدن بیرحمی و ظلم ثروتمندان، بیشتر شدن فاصله طبقاتی، بیتفاوتی نسبت به ارزشهای انقلابی و فرامین رهبری و... در نتیجه عملکرد نظامات غربی است.
🔹️به عنوان نمونه، ۱۱ موضوع حجاب، ولایت، عفاف، علم، مدرسه، مسئولیت، رفاه و آسایش، آزادی، برخورداری، ثروت، کسب و تجارت، مفاهیم دوگانه از منظر اسلام و نظامات غربی دارند:
1️⃣🔹️مفهوم حجاب در اسلام، حفظ حرمت و حریم زن، استحکام خانواده، حفظ کرامت زن، سلامت روانی زن، حفظ حدود و قوانین اخلاقی، قلعهای دفاعی و مستحکم برای پیشگیری از تجاوزات است.
🔻مفهوم القاشده حجاب توسط نظامات غربی در بین مردم این است که حجاب را به مفهوم لباس و پوشش گرفتهاند و صحبت از حفظ حرمت و استحکام خانواده و محافظت از قوانین اخلاقی نیست. این مقوله اگر به مفهوم فقط لباس باشد، پس لباس هر چه زیباتر، بهتر. اگر حجاب به عنوان حفظ کرامت زن و سلامت روانی زن و مرد بود، حافظ حریم زن و استحکام خانواده بود، آن وقت با هفت قلم آرایش وارد خیابانها نمیشود. حجاب میخواهد زن را از فاسدها و تجاوزات آنها حفظ کند. نورانیت و پاکدامنی زن را حفظ کند. اما اگر روسری عقب رفت و لباس چسبان پوشیده شد و... به معنی آن است که راه برای نفوذ به حریم زن و از بین بردن سلامت روانی او و توهین به کرامت او باز میشود.
2️⃣🔹️ولایت از منظر اسلام «اللهُ وَلِیُّ الَّذینَ آمَنُوا»(بقره: ۲۵۷)، «هُوَ مَوْلانا»(توبه:۵۱)، «وَاللهُ مَوْلاکُمْ»(تحریم:۲)، «فَإِنَّ اللهَ هُوَ مَوْلاهُ»(تحریم:۴) است. ولایت در اسلام به معانی پرستاری، دلسوزی، هدایت، سرپرستی، راهبری، پشتیبانی، دفاع، دوستیِ صمیمی و... است.
🔻ولایت از منظر علوم جدید و علوم سیاسی غربی به معنی استبداد و تکصدایی معرفی میشود.
3️⃣🔹️مفهوم عفاف و عفت در نگاه اسلام، پاکدامنی، پرهیز از خطرات معنوی و شهوی، کرامت نفس، محافظت از بزرگواری، عقلانیت حقیقی و ایمان است.
🔻مفهوم القا شده عفاف توسط نظامات غربی در بین مردم نیز انزواطلبی، تکروی، خجالتی بودن، غیر طبیعی بودن، دوری از جمع، نوعی عقبماندگی و... است.
4️⃣🔹️مفهوم علم و بصیرت در اسلام به معنای نور، آگاهی، روشنبینی، نگرش جامع، کشف افقهای نجات، عامل راههای پیشرفت و قوت جامعه است.
🔻معنی علم در دانشگاهها نیز کسب تخصص به عنوان وسیله ارتزاق و وسیله کسب قدرت و ثروت است.
5️⃣🔹️مدرسه از نگاه اسلام محل تربیت الهی، محل ایجاد عادات مطلوب، مکان نزدیک شدن به رشد مطلوب، محل ایجاد تعادل و بلوغ شداید انسانی، محل رشد عقل و اراده و پرورش قلب مزکّی است.
🔻ولی مدرسه در نگاه فعلی جامعه کارخانهای برای آماده شدن و گذر از مرحله کنکور و محل مقدمات و کسب پیشنیازهای ورود به دانشگاه است و فهم جامعه از فهم اسلام درباره مدرسه، اینقدر متفاوت شده است.
6️⃣🔹️مفهوم مسئولیت در اسلام رسالت، دلسوزی، نگرانی و برنامهریزی دقیق برای وصول به اهداف عالیه اسلامی، پرستاری تا مرز رشد و بالندگی جامعه مثل مسئولیت خانواده، مدرسه، دانشگاه، اداره و... است.
🔻مفهوم القا شده مسئولیت توسط نظامات غربی در بین مردم نیز مسئولیت به مقام و ریاست و مدیریت تبدیل شده است. در مدیریت هیچ نشانهای از مسئولیت وجود ندارد. مدیریت را میتوان بر اشیاء هم پیاده کرد مثل مدیریت بر دستگاه و ماشینآلات اما مسئولیت بار تعهدی همراهش است. نظریهپردازان غربی، کارکرد مدیریت را قدرت و ثروت بیان میکنند.
7️⃣🔹️مفهوم رفاه و آسایش در فرهنگ اسلامی، قناعت است. روایات فراوانی، قناعت را بزرگترین گنج عنوان کردهاند. مازاد را دائماً باید انفاق کرد، بیش از مصرف را فوری باید انفاق کرد «یُنْفِقُونَ أَمْوالَهُم»(بقره:۲۶۵).
🔻مفهوم رفاه و آسایش در فرهنگ و نظامات غربی نیز به معنای تنبلی، خوشگذرانی، آسانیطلبی، غفلت، پرخوری و پرخوابی است.
👈ادامه مطلب در پیام بعد...
⬅️موسسه فرهنگی قرآن و عترت صابره(س)
➡️ @OstadZahedi
8️⃣🔹️مفهوم آزادی در اسلام آزادگی، آزادمردی، جوانمردی، آزادی در برابر ظلم دشمنان، آزادی در برابر ظلم نفس و مکاید شیطان، آزادی از قیود حیوانیت و بردگی است.
🔻مفهوم آزادی در نظامات غربی نیز رهایی، بیبندوباری، شکستن حریمها، تقدسشکنی، مقاومت و سرکشی و طغیان در برابر محدودههای الهی است.
9️⃣🔹️نگاه اسلام درباره برخورداری، بسمالله گفتن در هنگام غذا خوردن و استفاده از نعمات خدا، شکرگذاری و سپاسگزاری بابت نعمتهای خدواند است «لَئِنْ شَکَرْتُمْ لَأَزیدَنَّکُمْ وَ لَئِنْ کَفَرْتُمْ إِنَّ عَذابی لَشَدیدٌ»(ابراهیم:۷)، رضایت حق و شکر نعمت، شرط برخورداری است و ارزشمند است. برخورداری با عیار رضایت حق صحیح است؛ شاخص برخورداری اسلامی، نشاط و رشد و پیشرفت است.
🔻مفهوم برخورداری در نظامات غربی چشم و همچشمی، مصرفگرایی، مدرن بودن، رقابت در خودنمایی و جلوهگری است که شاخص این برخورداری نیز اسراف و تبذیر، شهوات و هواهای نفسانی است.
🔟🔹️نگاه اسلام به امکانات و ثروت، سرمایه الهی و امانت خداست؛ برای اشتغالزایی و تولید و پیشرفت امور است. این امانت چند روزی دست ماست و در حقیقت صاحب اصلی خداست. تجار رسائل و مکاسب میخواندند.
🔻نگاه نظامات غربی به امکانات و ثروت نیز عاملی برای سروری، برای قدرت و رفاه بیشتر، برای جمعآوری و کنز، کسب احترام در جامعه، خودنمایی و تفاخر برای نفوذ در مدیریت جامعه است. نظام بانکداری، مفهوم ثروت و سرمایه در نظر اسلام را عوض کرده و به مفهوم غربی، تبدیل کردند.
1️⃣1️⃣🔹️نظامات غربی وضعیتی را ایجاد کردهاند که در اندیشه تجار، تجارت فقط به معنی عرضه و تقاضا بوده در حالیکه به موضوعاتی مثل انصاف، رضای خدا، کسب حلال، پرهیز از رباخواری و گرانفروشی و کمفروشی، دقت در حقوق خریدار، دقت در معامله، پرهیز در غش در معامله، پرهیز از کلک و رندی در معامله توجهی ندارند و در اسلام اینگونه معاملات باطل است.
👈منبع: باز نشر مطالب مهمی که استاد زاهدی در جلسات دوره آموزشی نظامشناسی در محل موسسه صابره(س) بیان کردهاند.
⬅️موسسه فرهنگی قرآن و عترت صابره(س)
➡️ @OstadZahedi