eitaa logo
آموزش مداحی استاد زارع شیرازی
894 دنبال‌کننده
258 عکس
243 ویدیو
4 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
امام رضا عليه السلام : در بيان علّت نپذيرفتن عدّه اى از شيعيان كه به قصد ديدار ايشان آمدند، امّا امام از آنان دورى كرد و ايشان را به حضور نپذيرفت ـ امام رضا سلام الله علیه فرمودند : چون شما مدّعى هستيد كه شيعه امير المؤمنين عليه السلام هستيد، در صورتى كه بسيارى از اعمال شما خلاف اين ادّعاست و در بسيارى از فرايض كوتاهى مى ورزيد و نسبت به رعايت حقوق بزرگ برادران دينى خود سستى نشان مى دهيد و در جايى كه تقيّه لازم نيست تقيّه مى كنيد و در جايى كه بايد تقيّه شود، تقيّه نمى كنيد. ۲)الإمامُ الرِّضا عليه السلام ـ لَمّا جَفا جَماعَةً مِن الشِّيعَةِ و حَجَبَهُم فسَألوهُ عَن ذلكَ قالَ ـ : لِدَعواكُم أنَّكُم شِيعَةُ أميرِ المؤمنينَ عليه السلام و أنتُم في أكثَرِ أعمالِكُم مُخالِفونَ ، و مُقَصِّرونَ في كَثيرٍ مِن الفَرائضِ ، و تَتَهاوَنُونَ بعَظيمِ حُقوقِ إخوانِكُم في اللّه ِ، و تَتَّقونَ حَيثُ لا تَجِبُ التَّقيَّةُ ، و تَترُكونَ التَّقيَّةَ حَيثُ لا بُدَّ مِن التَّقيَّةِ . [وسائل الشيعة : 11/470/9.]
زندانیان سیاسی در زمان حکومت ظاهری امیر عوالم علی سلام الله علیه وآله. در دولت و حکومت مولاناامیرالمومنین سلام الله علیه ، زندانی سیاسی، دیده نمی‌شود، این بدان معنا نیست که در حکومت حضرت، کسی مرتکب جرم سیاسی علیه حکومت نمی‌شد، بلکه به عکس، در آن دوره به دلیل فتنه خوارج، شورش طلحه و زبیر، و شرارت‌های معاویه، اوضاع جامعه از نظر سیاسی بسیار ملتهب بود، به خصوص که چون خوارج و اصحاب جمل، از میان یاران حضرت انشعاب پیدا کردند و با تبلیغات گمراه‌کننده‌ی ضدِ حضرت، عضوگیری می‌کردند، ارتکاب جرائم علیه حکومت فراوان اتفاق می‌افتاد، این گروه‌ها، پس از شورش مسلحانه، با مقابله‌ی حضرت و جنگ رو به رو شدند، ولی قبل از آن، زندانی نداشتند، در حالی که برخی از آن‌ها به حضرت دشنام می‌دادند، برخی دیگر به نشر اکاذیب و تشویش اذهان می‌پرداختند، برخی هم تجمعات علیه حکومت تشکیل می‌دادند و ...! شگفت آور است که در آن شرائط حادّ امنیتی و سیاسی، حتی نام «چند نفر» که زندانی شده باشند، دیده نمی‌شود! در حالی که مخالفان، افراد سرشناسی بودند و حبس آن‌ها در تاریخ ثبت می‌شد، و شگفت آورتر آن که در همان اوضاع، افراد متعددی از مسؤولان دولتی به دلیل تخلفات خود، در زندان بودند! ♦️کثیر حضرمی، می‌گوید: «در مسجد کوفه، گروهی علیه امیرالمومنین مولانا علی (سلام الله علیه وآله) صحبت می‌کردند و یکی از آن‌ها قسم خورد که حضرت را خواهد کشت، من او را گرفتم و خدمت حضرت آوردم.  حضرت فرمود:  «آزادش کن، توقع‌ داری که قبل از اقدام به قتل، او را بکشم»!  گفتم:  «به شما اهانت می‌کرد»!  فرمود:  «تو هم به او اهانت کن یا رهایش کن»! 📗 مبسوط سرخسی، ج۱۰، ص۱۲۵. اللَّهُمَّ إِنَّا نَرْغَبُ إِلَیْکَ فِی دَوْلَهٍ کَرِیمَهٍ تُعِزُّ بِهَا الْإِسْلامَ وَ أَهْلَهُ . خدایا به سوى تو مشتاقیم‏، براى یافتن دولت کریمه‏ ای که ؛ اسلام و اهلش را به آن عزیز گردانى.(دولت حضرت بقیه الله الاعظم عجل الله تعالی فرجه الشریف در تمام کره زمین ) اللهم عجل لولیک الفرج
✒ . ماجرای مجازات “ابن هرمه” توسط حجت منتخب خداوند امیر المومنین مولانا علی علیه السلام: در دوران حکومت مولاناامیرالمومنین علی علیه السلام، به آن حضرت خبر رسید که “ابن هرمه” مسئول حکومتی ی ناظر بر بازار اهواز ، مرتکب خیانتی شده است. امام علیه السلام پس از اطلاع، به فرماندار خود در اهواز چنین نوشت: ”هنگامی که نامه مرا خواندی، مسئول بازار ابن هرمه را از نظارت بازار برکنار دار و او را به مردم معرفی کن و به زندانش بیفکن و آبرویش را بریز و به همه بخشهای تابع اهواز بنویس که من _علی_چنین عقوبتی برای او معین کرده ام. مبادا در مجازات او غفلت یا کوتاهی کنی، که نزد خدا خوار می شوی، و من به زشت ترین صورت ممکن تو را از کار بر کنار می کنم و خدا آن روز را نیاورد. چون روز جمعه رسید، او را از زندان درآور و سی وپنج تازیانه به او بزن و او را در بازار بگردان. و هر کس گواهی آورد که ابن هرمه از او چیزی گرفته است، او را با گواه قسم بده، و مبلغ را از مال ابن هرمه بردار و به صاحب آن بپرداز و دوباره او را خوار و سر افکنده و بی آبرو به زندان بازگردان، پاهایش را در بند بگذار، و تنها برای نماز باز کن و فقط اگر کسی برایش خوراک یا نوشیدنی یا پوشاک یا زیر اندازی آورد به او برسان. مگذار ملاقاتی داشته باشد، تا مبادا راه پاسخگویی به محاکمه را به او یاد دهند و به آزاد شدن از زندان امیدوارش سازند. و اگر دانستی که کسی چیزی(عذری) به او آموخته است که به مسلمانی زیانی می رساند، او را نیز تازیانه بزن و زندانی کن تا توبه کند. شبها زندانیان را به فضای باز بیاور تا تفریح کنند، جز ابن هرمه! مگر بترسی که بمیرد، در این صورت او را نیز به حیاط زندان بیاور و اگر دیدی هنوز طاقت تازیانه خوردن دارد، پس از سی روز، سی وپنج تازیانه دیگر- به جز سی وپنج تازیانه نخستین- به او بزن. و برای من بنویس که درباره بازار(و نظارت بر آن) چه کردی، و پس از این خائن، چه کسی را برگزیدی، در ضمن حقوق ابن هرمه خائن را نیز قطع کن . 📚 دعائم الاسلام ۵۳۵-۵۳۶ 📚 الحیاة با ترجمه احمد آرام، ج6، ص616 رفتار حجت منتخب خداوند با یک مسئول خائن♦️
سه مرحله👇 ثبت نام وورود جهت خصوصی آموزشی با   ♦️♦️♦️♦️♦️♦️♦️♦️♦️♦️ ۱.ارسال مشخصات ۲.نوشتن توضیح ازیک فیلم مصاحبه استادگرانقدر ۳.انتخاب یکی ازمدلهای کلاس وواریزوتحویل گرفتن آیدی استادگرانقدر جهت ورودبه دوره ♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️ وبسایت رسمی zareshirazi.com اینستا http://instagram.com/ostad_zareshirazi110yaali کانال اصلی تلگرام یا ایتا♦️ @ostadzareshirazi110 ثبت نام در ایتا یا واتساپ💢 09107713121 ایدی @Rabet69
هنرجوی مجازی  38 ساله♦️ از بوشهر 27 مهر 1401 وبسایت استاد zareshirazi.com تشکرهادر تلگرام @ETTELAATCLASOSTADZARESHIRAZI110 کانال تلگرام یا ایتا♦️ @ostadzareshirazi110
لایو استاد زارع شیرازی مخترع فنون مداحی کشور حقایق ضربات تقلید در اموزش مداحی کشور برای اولین بار♦️🛑 https://aparat.com/v/qovta ناگفته ها در سیستم اموزش مداحی کشور برای اولین بار⭐🔥 https://aparat.com/v/WukHj ثبت نام کلاس استادگرانقدر❤️ @Rabet69
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
برای ... بقیه الله الاعظم عجل الله تعالی فرجه الشریف❤️ یا بقیه الله وبسایت رسمی zareshirazi.com اینستا http://instagram.com/ostad_zareshirazi110yaali کانال اصلی ایتا یا تلگرام♦️ @ostadzareshirazi110 ثبت نام در ایتا یا واتساپ💢 09107713121 ایدی در ایتا @Rabet69
احادیث رفتار مولاناامیرالمومنین علی ع با فقرا و مساکین و مردمان مستضعف ❤️
روزی علی بن ابی‌طالب علیه‌السلام متوجه شد زنی در کوچه مشک آبی را به‌زحمت به دوش می‌کشد. مشک را از زن گرفت و برایش به خانه برد. در طول راه از حالش جویا شد. زن گفت: «علی شوهرم را به جبهه فرستاد و او را کشت. اکنون چند بچه یتیم دارم و چون تنگدستم، به‌ناچار برای مردم کار می‌کنم». وقتی به در خانه‌ی زن رسیدند، امام مشک را به او تحویل داد و به خانه رفت. فردای آن روز حضرت با کیسه‌ای مملو از نان و غذا بر دوش گرفت و به سمت خانه آن زن حرکت کرد. بعضی از یارانش خواستند به او کمک کنند ولی او فرمود: «روز قیامت چه کسی حاضر است بار مرا بکشد؟» وقتی به خانه‌ی زن رسید، در زد و فرمود: «من همان بنده خدا هستم که دیروز در بردن مشک کمکت کردم. برای بچه‌هایت غذا آورده‌ام.» زن در را باز کرد و گفت: «خدا از تو راضی شود و خودش میان من و علی بن ابیطالب قضاوت کند.» حضرت وارد شد و فرمود: «من دوست دارم ثوابی به دست بیاورم. تو یا نان بپز یا بچه‌ها را آرام کن.» زن جواب داد: «من با پختن نان آشناترم. تو بچه‌ها را سرگرم کن تا من نان بپزم.» امام گوشت پخت و زن هم نان پخت. امام در دهان بچه‌ها گوشت و خرما گذاشت و فرمود: «پس سعی کن علی بن ابیطالب را حلال کنی.» سپس کنار آتش تنور آمد و صورتش را نزدیک برد و فرمود: «یا علی، حرارت آتش را بچش! این کیفر آن‌کسی است که حق بیوه‌زنان و یتیمان را ضایع کند.» در این هنگام زن دیگری که امام را می‌شناخت وارد شد و با دیدن این صحنه به زن صاحب‌خانه گفت: «وای بر تو! این امیرالمؤمنین علی است.» زن با دستپاچگی نزد امام آمد و گفت: «یا امیرالمؤمنین، از کاری که کردم، بسیار خجالت می‌کشم.» امام فرمود: «نه خیر. من باید به دلیلی کوتاهی‌ای که در حقت داشتم، از تو خجالت بکشم» مجلسى، محمدباقر بن محمدتقی، بحارالانوار (ط - بیروت) - بیروت، چاپ: دوم، 1403 ق، ج 41، ص 52.
محمد بن الصمه از طریق پدرش از عموی خود نقل کرده است: شبی در مدینه، مردی را دیدم که مشکی بر دوش و کاسه غذایی در دست گرفته بود و می‌گفت: ای خدای من که صاحب‌اختیار و آفریدگار و پناه دهنده مؤمنانی، قربانی امشب مرا بپذیر، به چیزی جز آنچه در این کاسه دارم و آنچه بر دوش کشیده‌ام به شبانگاه درنیامده‌ام و تو خود میدانی که من علیرغم شدت گرسنگی و تشنگی، به خاطر تقرّب به تو و هدیه به پیشگاهت آن را از خود دریغ داشتم. ای پروردگار من! پس‌روی مرا برنگردان و دعایم را بپذیر! به او نزدیک شدم تا آنکه او را شناختم، ناگهان متوجه شدم که او علی بن ابی‌طالب بود؛ سپس به سراغ مردی رفته و اطعامش نمود.  مناقب آل ابی طالب ابن شهرآشوب، ، ج٢، ص ٧٦.
امام امیرالمومنین مولانا علی علیه‌السلام در زمان حکومتشان و موضوع رفع فقر مطلق میفرمایند «ما أَصْبَحَ بِالْکُوفَهِ أَحَدٌ الاَّ ناعِماً، اِنَّ أَدْناهُمْ مَنْزِلَهً لَیَأْکُلُ مِنَ البُرِّ وَ یَجْلِسُ فِى الظِّلِّ وَ یَشْرَبُ مِنْ ماءِ الفُراتِ؛ همه مردم کوفه از رفاه برخوردار هستند. پایین‏ترین آن‌ها (فقیرترین) نان گندم مى‏خورند و سرپناه و منزل مناسب دارند و از آب سالم مى‏نوشند». ابن شهرآشوب مازندرانى، محمد بن على، مناقب آل أبی طالب علیهم‌السلام (لابن شهرآشوب) - قم، چاپ: اول، 1379 ق ج 2، ص 99.
قنبر غلام امیرالمومنین مولانا علی علیه‌السلام نیز نقل کرده است: علی علیه‌السلام در شبی از شب‌ها عبورش به خانه زنی بینوا افتاد که کودکان خردسالش از گرسنگی گریان بودند و خواب به چشمانشان نمی‌آمد. این منظره تأثرانگیز، قلب مهربان و آکنده از محبت آن جناب را عمیقاً لرزاند؛ چراکه آن زن برای خاموش نمودن کودکانش و مشغول نمودن آن‌ها و به خواب کردنشان، دیگی که جز آب، چیزی در آن نبود، بر اجاق نهاده بود و آن‌ها را بدین‌وسیله تسلّی می‌داد که پس از لحظاتی چند، غذایشان آماده خواهد شد. امیرالمؤمنین علی علیه‌السلام بااطلاع از وضع رقت‌بار آن گرسنگانِ بی‌پناه، به همراه قنبر خدمت‌گزار خاص خود، مقداری خرما، روغن و نان در همیانی گذاشته و به دوش کشید و به سمت منزل آن زن به راه افتاد. قنبر عرض کرد: آقایم! این کار را به من واگذارید! فرمود: نه من اولی ترم به حمل غذای بینوایانِ تهیدست. همین‌که به در خانه آن‌ها رسید، از آن زن اجازه خواست. زن اجازه ورود داد و در را گشود. حضرت علی علیه‌السلام شخصاً متصدی سازمان‌دهی غذا گردید و مقداری برنج، روغن و آب را در دیگ ریخت و زمانی نه‌چندان طولانی در انتظار آماده شدنِ غذا گذرانید. پس از حاضر شدن غذا، کودکان را برای صرف غذا فراخواند. کودکان با خوشحالی به خوردن غذا مشغول گردیدند. پس از صرف غذا، برای سرگرمی و شادمانیِ بیشتر آنان، درحالی‌که کودکان را دور خویش جمع کرده بود، در صحن منزل صدای گوسفند از خود درمی‌آورد و دور می‌زد و آن‌ها را می‌خنداند. قنبر که این منظره را به چشم خود دید، عرض کرد: مولای من، در این شب حالت غیر منتظرهای از شما دیدم که از علت آن آگاه نشدم و آن این بود که چرا مانند گوسفند بع بع می‌کردید، درحالی‌که برایم روشن بود که چرا شخصاً غذا را به شانه می‌کشیدی؛ زیرا آن برای تقرّب به خدا و تحصیل ثواب است. امام علی علیه‌السلام فرمود: زمانی که به خانه این زن وارد شدم، کودکانش از گرسنگی گریان بودند. خواستم در حال خارج شدن، علاوه بر تناول طعام، آن‌ها را خرسند و شادمان نمایم و راهی برای این عمل خداپسندانه، جز با این وسیله ندیدم؛ ازاین‌رو با این حالت آنان را خوشحال کردم.  علامه حلى، کشف الیقین فی فضائل امیرالمؤمنین علیه‌السلام - تهران، چاپ: اول، 1411 ق، ص ١١٥.
تفاوت وصيت مولانا امیرالمومنین علی ع با خلیفه عباسی منصور دوانیقی لعنت الله علیه قاتل امام صادق ع در موضوع حکومتداری ♦️ ✅وصيت منصور دوانيقی ملعون به فرزندش محمد، در سال ۱۵۸ هجری قمری: من مردم را به طُرُقِ مختلف، رام و مطيع ساخته‌ام. اکنون مردم سه دسته‌اند: «گروهی فقير و بيچاره‌اند و هميشه دست نياز به سوی تو دراز خواهند کرد، گروه ديگر، متواری هستند و هميشه بر جان خود مي‌ترسند، و گروه سوم در گوشه‌ی زندان‌ها به سر می برند و آزادی خود را فقط از رهگذر عفو و بخشش تو آرزو می کنند. وقتی که به حکومت رسيدی، خيلی به مردم، در طلب رفاه و آسايش، ميدان نده.» 📕تاريخ يعقوبی ، جلد ۳، صفحه ۱۳۳ ❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️ ❤️✅وصيت امیرالمومنین مولانا علی سلام الله علیه وآله به فرزندش، امام حسن مجتبی عليه‌السلام در سال چهلم هجری قمری: «ﺍﻯ ﻓﺮﺯﻧﺪم! ﺧﻮﺩ ﺭﺍ ﺩﺭ ﺁﻧﭽﻪ ﻣﻴﺎﻥ ﺗﻮ ﻭ ﺩﻳﮕﺮﺍﻥ ﺍﺳﺖ، مانند ﺗﺮﺍﺯﻭ بدان. ﭘﺲ ﺑﺮﺍﻯ ﺩﻳﮕﺮﺍﻥ، همان چیزی را ﺩﻭﺳﺖ ﺑﺪﺍﺭ که ﺑﺮﺍﻯ ﺧﻮﺩ ﺩﻭﺳﺖ ﻣﻰ‌ﺩﺍﺭﻯ ﻭ ﺑﺮﺍﻯ ﺩﻳﮕﺮﺍﻥ، ﻣﺨﻮﺍﻩ ﺁﻧﭽﻪ را ﺑﺮﺍﻯ ﺧﻮﺩ ﻧﻤﻰ‌ﺧﻮﺍﻫﻰ. ﺑﻪ هیچکس ﺳﺘﻢ ﻣﻜﻦ ﻫﻤﺎﻧﮕﻮﻧﻪ ﻛﻪ نمی‌خواهی به ﺗﻮ ﺳﺘﻢ ﻛﻨﻨﺪ. ﺑﻪ ﺩﻳﮕﺮﺍﻥ ﻧﻴﻜﻰ ﻛﻦ، ﻫﻤﺎﻧﮕﻮﻧﻪ ﻛﻪ می‌ﺧﻮﺍﻫﻰ ﺑﻪ ﺗﻮ ﻧﻴﻜﻰ ﻛﻨﻨﺪ. ﺁﻧﭽﻪ برای ﺩﻳﮕﺮﺍﻥ ﺯﺷﺖ ﻣﻰ‌ﺩﺍنی برای ﺧﻮﺩ ﻧﻴﺰ ﺯﺷﺖ ﺑﺪﺍﺭ. ﺁﻧﭽﻪ ﺍﺯ ﻣﺮﺩﻡ ﺑﻪ ﺗﻮ ﻣﻰ‌ﺭﺳﺪ ﻭ خوشحالت ﻣﻰ‌کند، ﺳﺰﺍﻭﺍﺭ ﺍﺳﺖ ﻛﻪ ﺍﺯ ﺗﻮ ﻧﻴﺰ ﺑﻪ ﻣﺮﺩﻡ ﻫﻤﺎﻥ ﺭﺳﺪ.» 📔ﻣﺮﻭﺝ ﺍﻟﺬﻫﺐ، جلد ۲ ، صفحه ۴۲۵ 📔ﺑﺤﺎﺭ ﺍﻻﻧﻮﺍﺭ، جلد ۴۲ ، صفحه ۲۴۸ عجل لولیک الفرج
سه مرحله👇 ثبت نام وورود جهت خصوصی آموزشی با   ♦️♦️♦️♦️♦️♦️♦️♦️♦️♦️ ۱.ارسال مشخصات ۲.نوشتن توضیح ازیک فیلم مصاحبه استادگرانقدر ۳.انتخاب یکی ازمدلهای کلاس وواریزوتحویل گرفتن آیدی استادگرانقدر جهت ورودبه دوره ♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️ وبسایت رسمی zareshirazi.com اینستا http://instagram.com/ostad_zareshirazi110yaali کانال اصلی ایتا یا تلگرام♦️ @ostadzareshirazi110 ثبت نام در ایتا یا واتساپ💢 09107713121 ایدی @Rabet69
در کانال احادیث خالص از ائمه معصومین سلام الله علیهم جمع آوری استاد گرانقدر زارع شیرازی🥇 عضو شوید♦️ https://t.me/ahadisostadzareshirazi110
1.84M
مگوهای☀️ با هنرجویان داخل کلاس و ثبت نام کنندگان جدید دیگربهتر ازین نمیشد❤️ هرکس خودداند و خون سیدالشهدا سلام الله علیه🖤 ۲۹ مهر ۱۴۰۱ وبسایت رسمی zareshirazi.com اینستا http://instagram.com/ostad_zareshirazi110yaali کانال اصلی ایتا یا تلگرام♦️ @ostadzareshirazi110 ثبت نام در ایتا یا واتساپ💢 09107713121 ایدی در ایتا @Rabet69
در زندان امیرالمومنین مولانا علی(سلام الله علیه وآله)، شکنجه وجود نداشت به این معنی که زندانی برای اقرار کردن تحت فشار قرار نمی‌گرفت و حضرت دستور داده بود اگر کوچک‌ترین تهدیدی نسبت به افراد زندانی وجود داشته باشد، اعترافات آن‌ها قابل استناد نیست و نمی‌توان آن‌ها را مجازات کرد!  دستور حضرت مولا امیرالمومنین علی ع چنین بود:  «من أقرّ عند تجرید او تخویف او حبس او تهدید فلا حد علیه؛ در ۴ مورد اقرار بی اثر است؛ اقرار کسی که لباس از تنش برون می‌آورند و به او اهانت می‌کنند، اقرار کسی که در حال ترساندن اعتراف می‌کند، اقرار کسی که در زندان محبوس است و اقرار کسی که تهدید شده است»! 📔 (کافی، ج۷، ص۲۶۰) عجل لولیک الفرج در کانال احادیث خالص از ائمه معصومین سلام الله علیهم جمع آوری استاد گرانقدر زارع شیرازی🥇 در تلگرام عضو شوید♦️ https://t.me/ahadisostadzareshirazi110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
رفتار مولانا علی ع در حکومتداری❤️ صوت کامل ❤️ وبسایت رسمی zareshirazi.com اینستا http://instagram.com/ostad_zareshirazi110yaali کانال اصلی ایتا یا تلگرام♦️ @ostadzareshirazi110 ثبت نام در ایتا یا واتساپ💢 09107713121 ایدی در ایتا @Rabet69