eitaa logo
پاسخ به شبهات اعتقادی
19.7هزار دنبال‌کننده
466 عکس
810 ویدیو
15 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
سوال ۱ 🔺 حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 🔻 در برزخ وقتی می‌گویند عمر فلانی چند سال است؟ مثل دنیا نیست که بگویند پنجاه یا شصت سال است. [یعنی میزان عمری که در دنیا کرده را محاسبه نمی‌کنند] بلکه منظور این است که میزان ماندگاری او چقدر است؟ خودش از دنیا رفته، ولی چقدر ماندگار است؟ راه رسیدن به حداقل‌های ماندگاری در برزخ چیست؟ یک نفر است که صد سال عمرش است، یک نفر دویست سال عمرش است. 🔸 راه پیدا کردن به ماندگاری از کجا شروع می‌شود؟ اگر کمی از زندگی حیوانی خارج شویم، خدای متعال راه ماندگاری را به ما نشان می‌دهد. هم علم آن را می‌دهد، هم توفیق و ماندگاری آن را می‌دهد. 🔹 فقط به این نیست که فرض کنید گاهی اوقات برخی نفوس تنگی و بی‌حوصلگی می‌کنند، خیلی هم استعداد یا شتاب دارند و یا خیلی می‌خواهند اوج بگیرند، شعر حافظ را می‌گیرند و خیلی هم با آن اُنس پیدا می‌کنند، ولی می‌گویند اگر بنا به شعر باشد که حافظ گفته، من هم می توان مثل او شعر ماندگار بگویم. 🔸 در حالی که این حرف‌ها نیست، زوایای ماندگاری در عالَم منحصر به یک زاویه نیست، اصلاً در خود باب شعر، هزاران زاویه است. چرا من اینطور به شعر و حافظ و دیگری نگاه کنم؟ هر کسی یک خروجی دارد. 🔹 شرایط ماندگاری در خروجی با چینش کردن الفاظ و شعر گفتن متفاوت است. ماندگاری باطن می‌خواهد و پشتوانه نیاز دارد. 💡@p_eteghaadi
سوال ۲ 💠 گریه برای حضرت حمزه علیه‌السلام 🔻بعد از شهادت حضرت حمزه (عليه السلام) زن هاي مهاجر و انصار قبل از اينکه براي شهداي خود گريه کنند، مي رفتند براي حضرت حمزه عزاداري می کردند، به خاطر شدت محبتي که رسول خدا به جناب حمزه داشت، و این جهت دهی از جانب پیامبر بود که مردم را سوق می دادند به سمت اسطوره ها تا مردم هویت پیدا کنند. تا اينکه جريان کربلا پيش آمد و عزاداري ها از ناحيه اهل بيت عصمت و طهارت به آن سو جهت دهي شد. 💡@p_eteghaadi
سوال ۳ * 🔺 حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 💠 ارتباط روحی با حضرت عبدالعظیم حسنی علیه‌السلام 🔻در امامزاده‏ ها خيلي بركت هست. بخصوص آقاشاه عبد العظيم سلام‌الله‌عليه که مرد بسيار پر وجود و کریمی هستند. اگر كسي يک ارتباطي بين دلش ايجاد بشود و آن زاويه، ديگر حيف است رها بكند. اين را بايد محكم گرفت. يكي از نقاط نوراني كه انسان خير مي ‏برد همين نقاط ارتباطي بين انسان و ارواح اولیاء است. 🔸گاهى از ارتباط با يک امام‏زاده خيلى چيز به دست مى ‏آيد؛ مخصوصا در ايران بین امامزاده‏ ها، حضرت شاه عبدالعظيم بعد از حضرت معصومه عليهاالسلام، جايگاه بالایی دارد... ‌ ‌ 🔻 یکی از دلائل ماندگاری نوع عملکرد افراد می باشد مثلا ما در ایران امامزاده‌های زیادی داریم که انواع دارند: برخی مرقد دارند، برخی مرقد ندارند و بعضی هم از یاد رفته‌اند و تمام شده است؛ 🔸 اما وقتی به حضرت عبدالعظیم عليه‌السلام نگاه می‌کنید، یکی، دو روایت باعث ماندگاری این بزرگوار شده است؛ اما آن دو روایت بعد از ده‌ها سال گذشت و صبوری بود. در فضاهای خاص آن زمان که بنی الحسن، مقداری با بنی الحسین اختلاف داشتند اما با این وجود ایشان با اینکه از بنی الحسن بود و با اینکه حدود 90 سال سن داشت و فقیه و محدّث بود، ایمانش را به شخصی [امامی از نسل بنی الحسین علیه السلام] عرضه کند که به حسب ظاهر کودک چهار پنج ساله است و تسلیم اوامر او باشد و او را به عنوان امام بپذیرد! 🔹 گاهی آن کودک را بر دوش خودش سوار کند و به مجلس بیاورد و شاگردان او اعتراض کنند که شما از فرزندان اهل بیت (علیهم السلام) هستید، خودتان پیرمرد، فقیه و محدّث هستید، بگوید: نه، این اراده‌ی حق تعالی است. این‌ها دست به دست هم می‌دهد و یک ماندگاری برای ایشان تولید می‌کند. 💡@p_eteghaadi
1.63M
سوال ۵ در نقد مذهبی های صورتی که در فضای مجازی با حرکتی هماهنگ، با تقطیع و تحریف بیانات رهبری، امام جمعه رشت را مورد هجمه سراسری قرار دادند. 🎙 | يجاهدون في سبيل الله ولا يخافون لومة لائم | ⭕️ لطفا با دقت گوش کنید و بازنشر حداکثری بدهید . 💡@p_eteghaadi
سوال ۶ ❓متن پیام: سلام و خدا قوت ببخشید وقتی دین یک مسئله شخصی و انتخابی است که فرد باید با عقل دل و روح خود آن را درک و قبول کند چرا در ایران اگر کسی بخواهد از دین اسلام خارج شود مرتد و مجازات او مرگ است پیشاپیش سپاسگزارم ✅ پاسخ: اگرچه دین مبین اسلام همه را به پذیرش توحید الهی فرا می‌خواند، اما این بدان معنا نیست که همگان را به پذیرش آن مجبور کند؛ زیرا ایمان و اعتقاد جبر و زور را برنمی‌تابد. البته این امر به معنای فراهم آوری فضای مخالفت با اصل دین نیست؛ زیرا اساس اسلام بر توحید و نفی شرک، استوار است. از دیدگاه اسلام کسی که دین اسلام را پذیرفت و درخانواده‌ی دینی رشد و نمود کرد، و بعد از آن یکی از اصول دین را انکار و به مخالفت آن برخیزد و آن‌را از یک اعتقاد فردی به حیطه‌ی اجتماعی بکشاند و در برابر دین بایستد و با فتنه‌انگیزی اذهان عمومی را در تشخیص حق و باطل مشوش کند، مرتکب جرمی شده است که مجازات آن‌را نیز باید تحمل کند. 💢 مجازات مرتد به دلیل جرم و گناه اجتماعى او است، نه عقیده‌‏ى شخصى وى؛ از این‌رو مجازات مرتد شامل کسى که از دین خارج شده، ولى آن‌را به دیگران ابراز و اظهار نکرده است، نمی‌شود. 💡@p_eteghaadi
هدایت شده از منبر
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞📽📻 -کوتاه- 📜موضوع: صاحب خانه بی انصاف در کلام امام صادق (ع). 🎙 سخنران:حجة الاسلام محمد رضا ▶️@Menbarvaezin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
سوال ۷ ❓متن پیام: حكمت نواقص جسمانى و ذهنى افراد از نظر اسلام چيست؟ ✅ پاسخ: ۱- از خداوند حكيم كار لغو، عبث و باطل سر نمى‏ زند. در مورد وجود مشكلات جسمى و ذهنى نيز مى‏ گوييم كه هيچكدام از آنها لغو نبوده و داراى فايده است. از جمله اينكه : ۱- اينگونه مشكلات مايه امتحان و ازمايش فرد و اطرافيان است ۲- در صورت صبر بوسيله همين مشكلات مى‏توان به پاداش و مقامات عالى رسيد. ۳- اينگونه مشكلات مى‏توانند باعث كفاره گناهان شده و در نتيجه فرد با سبكبالى از اين دنيا برود. ۴- مشكلات جسمى باعث فراهم شدن زمينه شكرگزارى در فرد و اطرافيان مى شود. ۵- گاهى اوقات همين مشكلات جسمى انسان را به ياد خدا انداخته و باعث مى‏شود با دعا و انابه به او تقرّب يابد. و….. با وجود اين همه فايده براحتى مى توان اذعان كرد كه وجود مشكلات جسمى و ذهنى لغو نبوده و داراى حكمت خاص خود هستند. البته اگر بخواهيم با زاويه بهتر و دقيق‏تر نگاه كنيم اين‏گونه مشكلات در بسيارى از موارد ازآنجايى كه مايه خير بيشتر هستند، نوعى نعمت محسوب مى شوند نه نقمت. اين مساله را حضرت امام على عليه السلام در عبارتى كامل‏تر و دقيق‏تر بيان مى‏كنند: «مَا خَيْرٌ بِخَيْرٍ بَعْدَهُ النَّارُ وَ مَا شَرٌّ بِشَرٍّ بَعْدَهُ الْجَنَّهُ وَ كُلُّ نَعِيمٍ دُونَ الْجَنَّهِ فَهُوَ مَحْقُورٌ وَ كُلُّ بَلَاءٍ دُونَ النَّارِ عَافِيَه » خيرى كه در پى آن آتش باشد، خير نخواهد بود، و شرّى كه در پى آن بهشت است شرّ نخواهد بود، و هر نعمتى بى‏بهشت ناچيز است، و هر بلايى بى‏جهنّم، عافيّت است. (نهج البلاغه، ترجمه دشتى، ص ۷۲۳) ۲- اين نكته را نيز فراموش نكنيم كه خداوند جهان را بر اساس جريان سبب و مسبّب آفريده است و در بسيارى از موارد اين خود انسان است كه با فراهم اوردن اسباب شر، مشكلات جسمى و ذهنى را برا ى خود يا فرزندانشان بوجود مى آورند. البته ممكن است است كسى بگويد جرم فرزندان چيست؟ كه بدون اختيار دچار مشكلات و معلوليت‏هايى مى‏شوند در اين زمينه نيز مى گوييم كه اولا در حق انها ظلم شده است و ظالم (اگر كارش عمدى باشد به تناسب خود) جزايش را دريافت مى‏كند ثانيا خداوند متعال به نحو بهتر اين مشكلات و معلوليت‏هاى فرزندان را در آخرت جبران مى‏نمايد. 📚 منبع و مطالعه‌ی بیشتر 💡@p_eteghaadi
سوال ۹ ❓متن پیام: آیا صحت دارد؟ ✅ پاسخ: عرفان حلقه مخلوطی از گرایشها و نظرات و روشهای مختلف در مباحث عرفانی و شبه عرفانی در عصر جدید است که هرکدام باید مورد نقد و بررسی قرار گیرد و حق و باطل این مباحث آشکار شود ولی چون سوال بسیار کلی مطرح شده فی الجمله متذکر می شویم که عرفان موسوم به عرفان حلقه از جهات مختلفی دارای اشکالات و نواقص و بلکه انحرافاتی است که نمی توان آن را یک طریقت اصیل عرفانی قلمداد کرد. از دیدگاه ما عرفان حلقه یکی از بی شمار فعالیتهای شبه عرفانی در عصر جدید محسوب می شود که سعی شده است با قالبی ایرانی ارائه شود با این حال فاصله زیادی با عرفان شیعی و اسلامی دارد. 📚 عرفان کیهانی (عرفان حلقه) و فرادرمانی 📚 تناسخ 💡@p_eteghaadi
سوال ۱۰ ❓متن پیام: حکم اسلام درباره چیست؟ من بعد از سپری شدن مدت زیادی از شکست در عشق واقعاً انگیزه ای برای ادامه دادن زندگی ندارم. آیا نمی توان بدون آسیب رساندن به کسی و بی سرو صدا و با صحنه سازی یک مرگ طبیعی (برای حفظ آبروی خانواده) از این دنیا رفت؟ ✅ پاسخ: مسلماً در زندگی هر انسان، ناراحتی ها و یا شکست هایی پیش می آید که دنیا را در چشم انسان تیره و تار می کند. در این حالت انسان ها دو گونه اند؛ عده ای از میان این غرقاب مشکلات، سر بلند می کنند و با همه سختی ها و با توکّل بر خداوند، شروع به سازندگی دوباره می کنند. اما در مقابل عده دیگری هستند که زیر این مشکلات کمر خم کرده و به انزوا کشیده می شوند و یا بدتر از آن دست به خود کشی می زنند. اگر انسان به منطق اسلام آشنا باشد درمی یابد که مرگ انتهای راه نیست بلکه ابتدا راهی است بدون پایان. پس خود کشی هیچ کمکی به انسان نمی کند. مضافاً بر این که هیچ مشکلی در دنیا آن قدر ارزش ندارد که انسان در برابر آن، جان با ارزشش را بگیرد. از دیدگاه اسلام مالک همه چیز از جمله انسان، خداوند است و اوست که حق تصرف در جهان و انسان را دارد. آن جا که او رخصت دهد، مجاز و جایى که او اذن ندهد، غیرمجاز است. از جمله موارد، کشتن انسان است. در این موضوع هیچ تفاوتى بین انتحار و دیگر کشى (کشتن دیگران) نیست، چرا که این کار سلب حق حیات از خود و یا دیگرى است. خداى سبحان انسان را از این امر برحذر داشته، مى‏فرماید: «و آن کس که انسانى را بدون این که قاتل باشد و یا در زمین فساد کند بکشد گویا همه مردم را کشته است». مرگ و حیات یک نفر، اگر چه مساوى با مرگ و حیات اجتماع نیست، اما شباهتى به آن دارد، ازاین‏رو در جایى که اذن خداوند نیست، انجام دادن آن حرام و گناه کبیره است. این نفس فرقی ندارد که دیگری باشد یا نفس خود و انسان دست به خود کشی زند. امام باقر (ع) فرموده‏اند: «مؤمن به هر بلایى مبتلا مى‏شود و با هر نوع مرگی مى‏میرد ولى خودکشى نمى‏کند» امام صادق (ع) در باره عاقبت خودکشی می فرمایند: « هر کس خودکشی کند، برای همیشه در آتش جهنم می ماند... .» این روایات و نمونه های دیگر نشان از شدت برخورد اسلام با این پدیده دارد. پس هرگز به خودکشی به عنوان یک راه حل نگاه نکنید. اگر چه دیگران متوجه این عمل نشوند و بسیار طبیعی نشان داده شود، ولی در واقع و نزد خداوند ، چیزی مخفی نیست. مطمئن باشید اگر در مسیر درست گام بردارید بعد از مدت کوتاهی همه نظرات را به خود جلب خواهید کرد و موجب افتخار خانواده خواهید شد. چند توصیه: 1. سعی کنید به طرق مختلف ایمان خود را پرورش داده و قوی کنید. 2. با افراد شاد، خوشبین و امیدوار، مجالست داشته باشید و از روحیه آنان الهام بگیرید. 3. به شدت از منفى گرایى بر حذر باشید و افکار منفى را از خود دور کنید. 4. با هسته ‏هاى مشاوره در این زمینه ارتباط داشته باشید 📚 منبع و مطالعه‌ی بیشتر 💡@p_eteghaadi
سوال ۱۱ ❓متن پیام: آيا در بين اجنه نيز پيامبرى يافت مى شود؟ اگر آنان مكلف به فروع هستند مرجع تقليد آنان چه كسى خواهد بود؟ ✅ پاسخ: بايستى به چند نكته اساسى توجه بكنيم: ۱- جنس جن به لحاظ اينكه با انسان از نظر خلقت تفاوت دارد و از حواس انسانى پوشيده است، به طور دقيق و جزئى نمى توان به احوال آنان از تمامى ابعاد پى برد. تنها در محدوده معلوماتى كه قرآن و احاديث در اختيار انسان مى گذارد، مى توان اطلاعاتى را كسب كرد. ۲- طبق صريح آيات قرآن، جن هم مثل انسان مكلف است. اما چگونه تكليفى؟ جزئيات آن معلوم نيست. 🔅آيه ۵۶ سوره ذاريات: و ما خلقت الجن و الانس الا ليعبدون، بر اشتراك بشر و جن در تكليف دلالت مى كند. 🔅هم چنين آيه ۱۷۹ سوره اعراف اشاره دارد بر اينكه كفار گناهكاران جن هم چون انسانها اهل جهنم اند و در عذاب خواهند بود. 🔅نظير اين آيه، آيه ۱۱۹ هود و آيه ۱۳ سجده است. ۳- از صريح آيه ۱۳۰ سوره انعام، دو مطلب را مى توان استفاده كرد: يكى اينكه طائفه جن بسان تمام انسان ها از پيامبران الهى نمى توانند بى بهره باشند. دوم: تکالیفی دارند که برخی از جنیان به آن کافر شدند 📚 منبع و مطالعه‌ی بیشتر 💡@p_eteghaadi
سوال ۱۲ ❓متن پیام: آيا در جهان آخرت همه افراد بشر مورد بازخواست قرار مى‏گيرند؟ ✅ پاسخ: بله همه مورد بازخواست قرار میگیرند. خداوند در قرآن کریم می فرماید: وَ قِفُوهُمْ إِنَّهُمْ مَسْؤُلُونَ‏ (صافات ۲۴) آنها را نگه داريد كه در كارشان حتماً مورد بازخواست خواهند بود. شايد استبعاد شما به جهت آن باشد كه پرسش از اين همه خلايق را كارى بسيار طولانى و بزرگ مى‏بينيد. آرى همين گونه است، ولى خداوند سريع‏الحساب است. امروزه اگر بشر با عقل خدادادى خود، كار محاسبات را اين همه سرعت بخشيده و آسان كرده است آيا براى خداوندى كه همه چيز در اختيار اوست، چنين كارى مشكل و بعيد مى‏نمايد؟ البته اين كه از هر كس چه چيز سؤال خواهد شد و نحوه سؤال چگونه است، موضوع ديگرى است. اساساً ترسيم صحنه قيامت و نامه اعمال و ميزان سنجش، فراتر از آن است كه ما تصور كنيم. قدر مسلم آن است كه روزى است بزرگ (يوم الدين) و داراى صحنه ‏هايى بس شگفت و تماشايى چرا كه بايستى عدل در آن جا تحقق يابد و هر كس به جزاى اعمال خوب و بد خويش در كمال آگاهى واصل گردد. 📚 منبع و مطالعه‌ی بیشتر 💡@p_eteghaadi
سوال ۱۳ ❓متن پیام: آيا در عالم برزخ ارواح يكديگر را ملاقات مى كنند؟ ✅ پاسخ: بر اساس روايات معصومين علیهم السلام ارواح مؤمنان يكديگر را ملاقات مى كنند و با يكديگر سخن مى گويند. ۱_ در روايتى ابوبصير مى گويد: امام صادق علیه السلام از ارواح مؤمنان سخن به ميان آورد و فرمودند: آنان با هم ديدار مى كنند. عرض كردم: ديدار مى كنند؟ فرمودند: آرى و از يكديگر سؤال و جواب مى كنند و همديگر را مى شناسند به گونه اى كه وقتى او را ببينى مى گويى: فلانى است. ۲ امام صادق علیه السلام فرمودند: «ارواح مؤمنان در اتاق هايى در بهشت است، از غذاى آنجا مى خورند و از نوشيدنى هاى آن مى آشامند. به ديدار هم مى روند و مى گويند: پروردگارا قيامت را بر پا دار تا آنچه را به ما وعده داده اى به كار بندى. ۳_ امیرالمومنین على علیه السلام مى فرمايند: اى پسر نباته اگر پرده ها كنار زده شود هر آينه ارواح مؤمنان را در اين پشت خواهيد ديد كه حلقه زده اند و با هم ديدار مى كنند و با يكديگر سخن مى گويند 📚 منبع و مطالعه‌ی بیشتر 💡@p_eteghaadi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
سوال ۱۴ ❌ سوال: در صحرای کربلا رقیه بنت الحسین سلام الله علیها حضور داشتند یا رقیه دختر حضرت علی علیه السلام؟ ✅ پاسخ حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر محمدرضا جباری را بشنوید‌ 💡@p_eteghaadi
سوال ۱۵ ❓متن پیام: (ع) آيا گناه كرد از اسب در مقابل پدرش پياده نشد؟ آيا اين تكبر و كبيره نبود؟! ✅ پاسخ: سراسر آيه هاى سوره يوسف (ع) بر علم و دانش، بردبارى و شكيبايى و پاكى و عصمت شگفت آور حضرت يوسف صديق (ع) گواهى مى دهد. و قرآن سرگذشت او را به عنوان اسوه تقوا و نمونه پاكى و مظهر عفت و عصمت بيان مى كند، و او را از بندگان «مخلص» «انه من عبادنا المخلصين» يوسف، آيه [۲۴ مى شمارد. از طرف ديگر قرآن كريم «مخلصين» را از گزند شيطان در امان مى داند «الا عبادك منهم المخلصين».(۱) بنابراين چگونه مى توان به او نسبت داد كه عز سلطنت او را گرفته باشد و به احترام از اسب پياده نشده باشد؟ به همين جهت برخى از مفسران‏(۲) اين احاديث را مخالف آيات قرآن و ضرورت دين و از اسرائيليات دانسته اند كه در احاديث وارد شده و قابل قبول و اعتماد نيست. آيات و روايات معتبر نشانگر آن است كه حضرت يوسف (ع) طبق فرمان الهى عمل كرد و كمال احترام را نسبت به پدر و مادر انجام داد. چنان كه قرآن كريم مى فرمايد: «فلما دخلوا على يوسف آوى اليه ابويه و قال ادخلوا مصر ان شاء الله آمنين» زمانى كه يعقوب و فرزندان و همسرش بر يوسف وارد شدند، پدر و مادر خود را در آغوش گرفت و گفت به شهر مصر درآييد كه ان شاء الله بعد از اين ايمن خواهيد بود.» 📚 منبع و مطالعه‌ی بیشتر 💡@p_eteghaadi
سوال ۱۶ ✅ ریشه و علت گرفتاری ها ! از امام صادق علیه السلام منقول است که حضرت می فرماید : مَن اَصبَحَ و أَمسی وَالدُّنیا أَکبَرَ هَمِّهِ ... کسی که صبح و شام کند و بیشتر همتش دنیا و پول و … باشد به سه تا مصیبت گرفتار می شود : ▪️اول : جعل الله الفقر بین عینیه : خداوند فقر را مقابل دوچشمش می آورد. ▪️دوم قلبش پر از غم و غصه می شود. ▪️سوم: شتّت عمله: کارهایش پراکنده می شود. از این اداره به آن اداره. از این آسانسور به آن آسانسور. به هر دری که می زند نمی شود. ده سال است که اختلاف ملکی دارد. هنوز حل نشده. چرا ؟ چون به فکر دنیاست. برعکس مَن اَصبَحَ و أَمسی وَ الآخرة أَکبَرَ هَمِّهِ . " کسی که صبح و شام کند و بیشتر همتش آخرت باشد.مثل راننده تاکسی که اول ظهر کنار خیابان پارک می کند تا نماز اول وقت بخواند. با اینکه در آن ساعت اگر بخواهد مسافر ببرد. مسافر زیاد است و درآمدش هم زیاد است. اما با این حال تاکسی را نگه میدارد. به مسجد می رود نماز جماعتش را می خواند بعد سوار می شود و مسافر می برد. افراد این چنین که مقید به نماز اول وقت هستند. " جَعَلَ اللَّهُ الْغَنَاءَ فِي قَلْبِهِ. " خداوند غنی و بی نیازی را در قلبشان قرار می دهد. یعنی چشمش سیر می شود. مثل شیخ محمد حسین زاهد که چیزی نداشت. اما هر وقت از او می پرسیدی : حال شما چه طور است ؟ دو سه بار پشت سر هم می گفت : الحمدلله . مثل اینکه همه تهران برای اوست. من یادم هست. حالا چیزی هم نداشت. دو اتاق اجاره کرده بود ماهی بیست تومان. گلیم هم زیر پایش بود. اینها را به مردم بگویید تا مردم ریشه و علت گرفتاریشان را بفهمند. ریشه گرفتاری مردم این است که با خدا کاری ندارند. 📚[ بررسی گناهان کبیره در مواعظ ایت الله مجتهدی تهرانی، بوستان قرآن ،چاپ ششم ،1395 ، ص 44 و 45 ] 💡@p_eteghaadi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
سوال ۱۷ ❓متن پیام: با سلام و خسته نباشید ما می‌دونیم که نماز های پنجگانه داریم اما این نماز ها رو در ۳ نوبت معمولا ادا میکنیم نه پنج نوبت ، مثلا نماز عصر را پشت سر نماز ظهر میخوانیم در حالی که هنوز عصر نشده . نماز عشا هم همینطور . میخواستم علت این کار رو بدونم ؟ 💡@p_eteghaadi
سوال ۱۸ 📌شبهه👇 نماز یعنی صحبت کردن با خدا. ولی چرا ما باید یک صحبت تکراری را ۵ بار در روز با خدا داشته باشیم؟ 📌پاسخ👇 ✅ نماز در ظاهر تكرار است، ولی در باطن هر نمازی مانند یك پله از نردبان است كه با انجام آن، یک گام به خداوند نزدیك‌تر می شویم. پله اول و آخر نردبان خیلی با هم متفاوتند؛ ⚛️ به طور کلی کارهای هدفمند گرچه تکراری باشند، مفید و گاهی نیز ضروری هستند. برای مثال بنّا و معمار هر روز کارهایی تقریبا مشابه روزهای قبل انجام می‌دهند و اتفاقا همین پیوستگی و دوام کار آنها سبب می‌شود که ساختمانی محکم و زیبا ساخته شود. انسان نیز در این دنیا در یک سفر طولانی و پر خطر به سوی هدفی بزرگ و مهم در حرکت است. "یا أیّها الإنسانُ إنّکَ کادحٌ إلی ربِّک کَدحاً فمُلاقِیه".إنشقاق: آیه 6. نماز وسیلۀ نقلیۀ مطمئن و کارآمدی است که انسان باید پیوسته با آن باشد تا به سر منزل مقصود برسد. 🔰 هر تكراری بیهوده نیست، تكراری ترین عمل آدمی در طول حیات خوردن و آشامیدن است كه هیچ انسان عاقلی آن را زائد نمی‌داند بلكه آن را برای حفظ سلامت و تندرستی لازم و واجب می‌داند؛ ⏮ نماز ورزش و تغذیه‌ی روح می‌باشد كه برای پرورش روح و سوخت و ساز مواد زائد و رذائل اخلاقی لازم و واجب است. ☑️ تکراری بودن نماز به خاطر این است که ما از این عمل به خوبی استفاده نمی‌کنیم آیا برای اولیای الهی نیز نماز تکراری است؟ خیر چون در هر بار نماز خواندن خودشان را رشد می‌دهند هر نمازی در واقع برای آنها جدید است ولی ما به خوبی از این عمل بهره نمی‌بریم و الا اگر با هر نمازی از پله‌ی نردبان معنویت بالا رویم، هیچ گاه نماز را تکراری نمی بینیم. 💡@p_eteghaadi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
سوال ۱۹ طرف میگه: هیچ جا قرآن مجازاتی برای بی حجابی نیاورده، همون طور که مجازاتی برای بی نمازی و غیبت کردن نیاورده... حجاب هم مثل دروغ و غیبت یک اصل اخلاقی و نمیشه مجبور کرد کسیو... و اما ببینیم جواب این سوال رو... 💡@p_eteghaadi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
سوال ۲۰ ❌ شبهه: برده داری در اسلام در کلیپ فوق به دو پرسش ذیل پاسخ گفته ایم : 1 _ چرا اسلام از ابتدا به صورت کلی برده داری را ملغی نکرد؟ 2 _ چرا امامان برای خود برده داشتند؟ حتما ببینید و برای دیگران ارسال کنید 💡@p_eteghaadi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
سوال ۲۱معجزه ای دیگر از قرآن دستیابی ناسا به صدای ستاره تپنده(طارق) وَالسَّمَاءِ وَالطَّارِقِ وَمَا أَدْرَاكَ مَا الطَّارِقُ به اسلام و قرآن و پیغمبر و اهل‌بیت علیهم السلام خود ببالید و افتخار کنید. 💡@p_eteghaadi
سوال ۲۲ ⁉️ پایه‌های زندگی چیست؟ 🔻 پاسخ می‌دهد: از امام صادق(ع) پرسیدند: امر خود را بر چه اساسى استوار ساخته‏ اى؟ فرمودند: بر چهار اصل: ۱- فهمیدم كه عمل مرا كسى ديگر انجام نمى ‏دهد پس (برای انجام آن) تلاش نمودم ۲- دانستم كه خدا بر کار من آگاه است، پس (از کارهای ناشایست) حيا كردم؛ ۳- فهمیدم كه روزى مرا ديگرى نمى‏ خورد پس آرام گرفتم؛ ۴- دانستم كه پايان كار من مرگ است پس براى آن آماده شدم. 🔅 قيلَ لِلصَّادِقِ ع عَلَى مَا ذَا بَنَيْتَ أَمْرَكَ؟ فقَالَ: عَلَى أَرْبَعَةِ أَشْيَاءَ؛ - عَلِمْتُ أَنَّ عَمَلِي لَا يَعْمَلُهُ غَيْرِي فَاجْتَهَدْتُ - وَ عَلِمْتُ أَنَّ اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ مُطَّلِعٌ عَلَيَّ فَاسْتَحْيَيْتُ - وَ عَلِمْتُ أَنَّ رِزْقِي لَا يَأْكُلُهُ غَيْرِي فَاطْمَأْنَنْتُ - وَ عَلِمْتُ أَنَّ آخِرَ أَمْرِي الْمَوْتُ فَاسْتَعْدَدْتُ. ▫️ بحارالأنوار: ج ۷۵، ص۲۲۸ 🔅 تلاش خستگی‌ناپذیر؛ برای ساختن سرنوشت 🔅 حیای الهی؛ عامل خودمهارگری 🔅 آرامش و اطمینان؛ نسبت به روزی 🔅 کسب آمادگی؛ برای پرده آخر و پایدار زندگی 💡@p_eteghaadi
هدایت شده از رنگ خدا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
﷽ 🏳️ 🚩 🔸 روز شمار عید بزرگ غدیر 📆 ۴۰ روز تا عید غدیر مبلغ بین المللی اسلام استاد سهیل أسعد ⛅️ هر روز یک کلیپ 🔻@range_khodaa🔻