#اعمال_روز_عاشورا
۱. خواندن زیارت عاشورا با ۱۰۰ لعن و ۱۰۰ سلام
۲. خواندن زیارت وارث
۳. خواندن زیارت عشرات
۴. خواندن ۱۰۰۰ سوره توحید
۵. ۱۰۰۰ مرتبه بگوید اللهم العن قتله الحسین
۶. بدون نیت روزه، گرسنه و تشنه ماندن
۷. گریه بر سیدالشهدا و گریاندن دیگران در این روز
۸. به دنبال امور دنیایی نباشید
💡@p_eteghaadi
سوال ۱۸۸
❓متن پیام:
سلام
بچه هامون میگن امام حسین عرب بوده شماها که عرب هارو قبول ندارید پس برای چی براش گریه میکنید
✅ برای مشاهده پاسخ روی شماره سوالات زیر کلیک کنید :
سوال ۱۴۶ / ۱۷۱
💡@p_eteghaadi
پاسخ درخور توجه و مستند و عاقلانه به ادعای حضور همه جور آدم در عزاداری امام حسین علیه السلام توسط حاج شیخ حسین انصاریان :
مجلس عزای امام حسین(ع) پذیرای همه نوع افکار است، اما نه همه نوع ابزار
شراب خوار هم شاید به مجلس امام حسین بیاید اما نه با شیشه شراب، قمارباز هم میتواند به مجلس امام حسین بیاید اما نه با آلات قمار
آن سگباز و میمونباز هم میتوانند به مجلس امام حسین بیایند اما نه با سگ و میمون
طبیعتا آن کسی هم که کاشف حجاب است و در خیابانها تننمایی میکند هم میتواند به مجلس امام حسین بیاید اما وقتی به مجلس امام حسین وارد شد حق ندارد با ابزار گناه و با تظاهر به گناه یعنی با سر لخت و یا تن لخت وارد شود. پس حتماً باید آداب پوشش را رعایت کند.
بله دستگاه امام حسین بزرگ است و پذیرای همه افکار و ادیان است. ولی قائده و قانون دارد، احترام دارد.
همه نوع آدمی حق دارد وارد مجلس امام حسین شود،حتی آن گنهکار هم حق دارد، اما هیچکس حق ندارد آداب این مجلس را به سخره گرفته و بیحرمتی کند.
هیچ کس حق ندارد با ابزار گناه و با تظاهر به گناه وارد این مجلس شود و حرمت این مجلس را بشکند و قبح زدایی کند.
مهمان حرمت دارد به شرط اینکه حرمت صاحب خانه را حفظ کند.
به امید بیداری از خواب غفلت سکوت کنندگان در برابر احکام الهی
وقتی که در یک مسئله کوچک مانند سیگار کشیدن صاحبخانه و یا میهمان به علت حساس بودن و مشکل با دود سیگار مراعات همدیگر را می کنند اما
چطور مدعی دوستی اهل بیت و امام حسین و ائمه اطهار علیهم السلام حاضر نیستند حجاب و یا عادت بد و خلاف شرع و گناه را چند ساعتی رعایت کند !!!
◼️پيامبر صلي الله عليه و آله :
◾️مِن سَعادَةِ ابنِ آدَمَ اسْتِخارَةُ اللّه ِ و رِضاهُ بِما قَضَى اللّه ُ و مِن شِقْوَةِابن آدَمَ تَركُهُ اسْتِخارَةَ اللّه ِ و سَخَطُهُ بِما قَضَى اللّه ُ
▪️از خوشبختى انسان درخواست خير از خداوند و خشنودى به خواست اوست و از بدبختى انسان است كه از خدا درخواست خير نكند و به خواست او ناخشنود باشد.
📚تحف العقول، ص 55
💡@p_eteghaadi
سوال ۱۸۹
❓متن پیام:
با سلام و خسته نباشید خدمت کارشناس محترم . در یکی از شبکه های اجتماعی ( البته چند باره که این سوال رو می بینم ) پرسیده بود که چرا خدا برای اروپا و آمریکا و استرالیا پیامبری نفرستاده . همه ی پیامبران از آسیا ( بیشتر هم در غرب آسیا )هستند ؟
میشه به این سوالات پاسخ بدین ؟
✅ برای مشاهده پاسخ روی شماره سوال زیر کلیک کنید:
سوال ۴۱
سوال ۱۹۰
❓متن پیام:
سلام، ببخشید یه شبهه ای هست، که میگن هرچیزی یه خالقی داره، خانه خالقش انسان است، خالق انسان خدا هست، پس اگر همینجوری ادامه بدیم یعنی خداوند هم استغفرالله یه خالقی داره، میخواستم بدونم این حرف تا چه حد صحیح هست؟
✅ پاسخ :
برای پاسخ، بهتر است به این چند سؤال توجه شود؛ زیرا این سؤال ها ذهن را برای درک پاسخ اصلی آماده تر می سازد؛
رطوبت هر چیز از آب است. رطوبت آب از چیست و از کجاست؟
چربی همه غذاها از روغن است. چربی روغن از چه و از کجاست؟
شوری همه چیز از نمک است. شوری نمک از کجاست؟
💠پاسخ این است که رطوبت برای آب و شوری برای نمک و چربی برای روغن ذاتی آنها است.
همچنین هنگامی که سؤال شود هستی هر موجودی از خدا است پس هستی خدا از کیست؟
پاسخ می دهیم: هستی خدا ذاتی او و از خود او است و از جای دیگر نیست.
💠 این یک اصل مسلم است که هر معلولی علت دارد ولی مغالطه ای که صورت می گیرد این است که خداوند هم یک معلول فرض می شود.
به عبارت دیگر گمان می شود هر موجودی علت دارد حتی وجود بذاته یا خدا.
👌🏻همین طور باید گفت هر پدیده ای نیاز به آفریننده دارد، ولی خداوند یک پدیده نیست که نیاز به خالق داشته باشد، بلکه ایجاد کننده همه پدیده ها است.
📌به بیان دیگر، ساده ترین مفهوم خدا، همان موجود کامل و بی نقص و بی نیازی است که هست بدون این که به کسی نیازی داشته باشد تا از او مدد بگیرد؛ چه در وجود و چه در آثار.
💭پس اگر خدایی توهم شود که گاهی هست و گاهی هم نیست، این همان خدای توهمی ما است؛
چرا که گفتیم خدا یعنی موجودی بی نیاز که وجود و آثار خود را از کسی نمی گیرد، بنابراین همیشه بوده و هست.
لذا این تعریف خدا و خدا بودن بذاته اباء از نیاز و حدوث دارد.
‼️این صرفاً یک وسواس ذهنی است که ذهن انسان وقتی متوجه مفهوم خالقیت است، فراموش می کند که خدا، بی نیاز است و وجود، حقیقت ذاتی اوست.
🔰 بنابراین نمی تواند تصور کند که وقتی هرچیزی خالقی بالاتر از خود دارد پس چرا نباید خدا هم خالقی برتر داشته باشد.
در این جا، خدا به عنوان یک پدیده فرض شده است، حال آن که این مفهوم از خدا ساخته ذهن است نه خدایی که بذاته وجود دارد و بی نیاز از علت است.
🌐 مطالعه بیشتر