💬 | #پیام_جدید
متن پیام:
سلام خسته نباشید
من حدیثی از پیامبر خوندم که بعضی از اهل امت پیامبر بخاطر گناهانشون در قیامت به شکل حیوانات محشور میشن/
و جدیداً فیلمی در ایتا دیدم که گفته شده افرادی که نهی از منکر نمیکنن
حتی اگر نمازخوان و محجبه باشن
به شکل خوک محشور میشن
میخواستم ببینم صحت داره؟
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
براساس برخی روایات، عدهای از مردم به صورت برخی حیوانات محشور میشوند و نه همه آنها.
هر گناهی آثار و پیآمد خاص خود را دارد و چهبسا تعدد گناهان متنوع پیآمد و اثر مختلف در نفس انسان ایجاد کند و سبب شود که فرد گناهکار به صورتی محشور شود که هیچ حیوانی بدان شکل و قیافه نباشد؛ یعنی درحالیکه یک فرد است، صورت و شکل چند حیوانی را داشته باشد.
در روایتی از پیامبر اکرم نقل شده که مردم در روز قیامت به شکلهای گوناگون وارد محشر میشوند:
۱. عدهای به صورت میمون و بوزینه محشور میشوند و آنها کسانیاند که در میان مردم فتنه و آشوب میاندازند و کاری میکنند که جامعه گرفتار آشوب شود.
کسانی که مال حرام میخورند، به صورت خنزیر وارد میشوند.
۳. ستمکاران و حاکمان ظالم به صورت نابینا محشور میشوند.
۴. کسانی که گرفتار عُجب و خودبزرگبینیاند، به صورت لال و ناشنوا محشور میشوند.
۵. دانشمندانی که گفتار و کردارشان مخالف هم است، به صورتی وارد میشوند که از دهان آنان قی میریزد و زبانهایشان را میجوند.
۶. کسانی که گواهی و شهادت دروغ میدهند، به صورتی وارد میشوند که پارهای از آتش به بدن آنها قرار دارد.
۷. کسانی که همواره غرق در شهوتهای نامشروعاند، در حالی وارد میشوند که پاهایشان بر پیشانههای آنان بسته شده است و بدبوتر از مردار هستند.
افراد سخنچین و نمامّ به صورت مست درحالیکه به طرف راست و چپ بر زمین میخورند، وارد میشوند.
۹. کسانی که در مساجد حرف دنیایی میزنند، به صورت مست وارد محشر میشوند.
۱۰. رباخواران به صورت خنزیر وارد محشر میشوند.
در مورد حشر به صورت خوک ، موردی که ذکر کردید پس از بررسی ویدیوی مزبور نتیجه در کانال قرار داده میشود.
🆔 @P_eteghaadi
💬 | #پیام_جدید
متن پیام:
با سلام،خدا قوت به شما
سوالی که داشتم خدمتتون،اینه که وقتی شوهر نماز نمیخونه،با اینکه چندین بار بهشون گفتم،هر دفعه ای میخونه و دوباره نمیخونه،ومن خیلی حرص میخورم،میبینم گفتن من هم فایده نداره،تکلیف من چیه،ممنونم
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
بر اساس دستورات دینی زن و شوهر در مسئله نماز، روزه و یا هر موضوع شرعی و اخلاقی دیگری به اندازه امر به معروف و نهی از منکر وظیفه دارند که یکدیگر را به انجام کارهای درست تشویق کنند و از انجام کارهای خلاف دین باز دارند و عواقب سهلانگاری در این امور را به آنها یادآوری کنند. اما بیشتر از این اندازه نسبت به یکدیگر وظیفه ندارند و هر کسی در قبال اعمال و کردار خوب و بد خودش مسئول است و باید در برابر خداوند پاسخگو باشد.
از طرف دیگر افشاگری، بیاحترامی، سرزنش و رسوا کردن همسر در مقابل فرزندان در امر به معروف و نهی از منکر راه ندارد. درواقع هیچ کسی نباید برای انس دادن همسر خود با نماز، کار را به مشاجره و دعوا برساند. بلکه در این مورد اخلاق خوش و تذکر بدون نیش و کنایه کفایت میکند.
افراد میتوانند برای تشویق همسر خود به نماز خواندن به کار بگیرند این است که با افراد و خانوادههای متدین و نماز خوان رفت و آمد کنند. درواقع معاشرت با چنین خانوادههایی و ارتباط دادن زن یا مرد کاهل نماز با افراد نمازخوان هم در تشویق آنها بسیار مؤثر است.
در هیچ یك از مراحل ارشاد و راهنمایی از برخورد نیك و ملاطفت آمیز و احترام نهادن دور نشوید. با فشار و اجبار نمی توان كسی را هدایت نمود. چه بسا تأثیر منفی آن بیش تر از هدایت باشد.
🆔 @P_eteghaadi
💬 | #پیام_جدید
متن پیام:
سلام وقت بخیر
در مورد لعن بر ظالمان فاطمه زهرا لطفا توضیح دهید و اینکه در بعضی از مجالس اهل بیت سخنرانها باروایات از ائمه لعن فرستادن را واجب میدانند
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
قطعا لعن علنی به نفع شیعیان نبوده و نیست!، آثار مخرب این کارها بر کسی پوشیده نیست، جان شیعیان را به خطر می اندازد و زمینه پذیرش مکتب اهل البیت علیهم السلام را در میان منصفان در مخالفان کمرنگ خواهد کرد. در اینجا به نظر شیخ مفید (رضوان الله تعالی علیه) که از اعاظم و بزرگان شیعه هست استناد می کنیم، ایشان در کتاب اعتقادات شیعه که نشان از اعتقادات اصیل شیعه هست می نویسد که تقیه در این موارد واجب است و کسی که تقیه نکند مانند آن است که نماز واجب را ترک کرده و [گناه کار] است.
به روایتی استناد می کند که نشان می دهد در نزد ایشان دارای اعتبار هست وگرنه در کتاب اعتقادات آن را مطرح نمی کرد.
در این روایت آمده است که به امام صادق علیه السلام خبر دادند که ای پسر رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم ما در مسجد می بینیم که مردی از [طرفداران شما] در مسجد علنی دشمنان شما لعن می کند و به آنها فحش می دهد!. حضرت پاسخ دادند، او را چه می شود!، چرا این کارها را می کند، خداوند او را لعنت کند که آبروی ما را می برد و زمینه تعرض به ما [و شیعیان و مکتب ما] را فراهم می سازد.
آیت الله بهجت میفرمایند: در زمان ما که اهل تسنن در میان ما هستند. و چهبسا وسایل ضبط و استراق سمع داشته و از گفتار و کردار و افراد، و از صحنهها عکسبرداری کنند، و ممکن است این کارها موجب اذیت و آزار و یا قتل شیعیانی که در بلاد و کشورهای دیگر در اقلیت هستند، گردد. در این صورت اگر یک قطره خون از آنها ریخته شود، ما مسبب آن و یا شریک جرم خواهیم بود.
🆔 @P_eteghaadi
💬 | #پیام_جدید
متن پیام:
ازکجا بفهمم باطنم تو این دنیا چیه
همون که بقول علما ظاهرم تو اون دنیاست
من نمفهمم بهشتی هستم یا جهنمی, نمیدونم آدم خوبی هستم یا نه
چطوری بفهمم
لطفا بطوری بگید که متوجه شم
ممنونم ازتون
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
امام باقر (ع) به شخصی فرمودند: «اگر اراده کردی که بفهمی بهشتی و یا جهنمی هستی، به قلبت مراجعه کن، اگر دیدی اهل طاعت را دوست داری، اهل بهشت و اگر اهل گناه را دوست داری، اهل جهنم هستی و انسان در قیامت با کسی که او را دوست دارد، محشور میشود. »
🆔 @P_eteghaadi
29.42M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#مناظره ای بین آقایان #عبدالکریمی و #جمشیدی صورت گرفت که #حاشیه هایی بهمراه داشت و در آن #مغالطه ای و جسارتی به مقام ولایت #امیرالمومنین علیه السلام صورت گرفت که در برنامه ای به صورت کوتاه پاسخ دادم.
کانال حجه الاسلام و المسلمین #رضایی_قمی
👇👇👇
https://eitaa.com/joinchat/4167893208C457c5437ca
💬 | #پیام_جدید
متن پیام:
باسلام وریزون بخیر ممنون ازینکه مارا راهنمایی میکنید.سوالم اینه که اگر کسی طلمی بکنه و اون طرف بخاطر ظلم این شخص موفقیتی در کار ویا زندگی کسب کنه با تمام اینها آیا اون شخص ظالم مورد بازخواست خداوند میشه ؟مثلا مادر شوهر من خیلی تو زندگی ما دخالت میکرد و همیشه باعث به هم خوردن رابطه من با همسرم میشد و باعث شد ما به شهر دیگری مهاجرت کنیم واین غربت برای من خیلی سخت بود ولی بعداز چند سال به موفقیتها و کمالاتی دست یافتم که اگر در شهر خودم بودم این میسر نبود...
وامثال دیگه اینکه همسر من خیلی منو تنها میذاشت و دنبال تفریحات خودش بود و من خیلی اذیت شدم و البته اون هم برایم خیلی رشد و راههای هدایتی برایم باز شد.با تمام این اوصاف آیا اونها عملشون مورد بازخواست قرار نمیگیرن..
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
سلام، قطعا همه افراد نسبت به تمامی اعمالی که در این دنیا انجام میدهند پاسخگو خواهند بود همان طور که قرآن کریم میفرماید:
لِلَّهِ مَا فِی السَّمَاوَاتِ وَمَا فِی الأرْضِ وَإِنْ تُبْدُوا مَا فِی أَنْفُسِکُمْ أَوْ تُخْفُوهُ یُحَاسِبْکُمْ بِهِ اللَّهُ فَیَغْفِرُ لِمَنْ یَشَاءُ وَیُعَذِّبُ مَنْ یَشَاءُ وَاللَّهُ عَلَى کُلِّ شَیْءٍ قَدِیرٌ ﴿٢٨٤﴾سوره بقره.
آنچه در آسمانها و آنچه در زمین است از آنِ خداست. و اگر آنچه در دلهای خود دارید، آشکار یا پنهان کنید خداوند شما را به آن محاسبه میکند؛ آنگاه هر که بخواهد میبخشد، و هر که بخواهد عذاب میکند، و خداوند بر هر چیزی تواناست.
و یا در سوره انبیا آیه ۴۷:
وَنَضَعُ الْمَوَازِینَ الْقِسْطَ لِیَوْمِ الْقِیَامَةِ فَلا تُظْلَمُ نَفْسٌ شَیْئًا وَإِنْ کَانَ مِثْقَالَ حَبَّةٍ مِنْ خَرْدَلٍ أَتَیْنَا بِهَا وَکَفَى بِنَا حَاسِبِینَ
و ترازوهاى داد را در روز رستاخیز مىنهیم پس هیچ کس [در] چیزى ستم نمىبیند و اگر [عمل] هموزن دانه خردلى باشد آن را مىآوریم و کافى است که ما حسابرس باشیم.
و در کنار اینها البته که سختی ها و مشکلات میتوانند باعث رشد ما شوند .
انسان متدین و دیندار باید با بلایا و سختیها با صبر و تدبیر برخورد کند، به گونه ای که بعد از مواجهه با یک مشکل و سختی، یک فرصت برای رشد و تکامل ساخته و با یک مهندسی و مدیریت صحیح از این رنجها بهره ببرد، نه اینکه آن را یک تهدید بداند.عقل در مواجهه با مشکلات و مصائب راه صبر را پیشه می کند و همۀ آن امور را به درستی مدیریت می نماید. اما آنچه را که باید به درستی دربارۀ آن اندیشید و تفکر نمود این است خداوند آفرینش انسان را با رنج و سختی قرار داده تا در این میدان مواجهه با اراده خویش تلاش کند و بر مشکلات پیروز شود. چه اینکه در این خصوص در قرآن کریم می فرماید: «لَقَدْ خَلَقْنَا الْإِنْسانَ فی کَبَد؛ ما انسان را در رنج آفریدیم ».[ لذا در حقیقت از انسان به نوعی با بَلا عهد و پیمان گرفته شده است. چراکه امام باقر(ع) در این باره فرموده اند: «إِنَّ اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ لَیَتَعَاهَدُ الْمُؤْمِنَ بِالْبَلَاءِ کَمَا یَتَعَاهَدُ الرَّجُلُ أَهْلَهُ بِالْهَدِیَّة؛ خدا از بنده مؤمنش تفقد می کند و برای او بلاها را اهداء می کند، همانطور که مرد در سفر برای خانواده اش هدیه ای می برد».و در تعبیری دیگر از امام صادق(ع) آمده است: «إِنَّ اللَّهَ إِذَا أَحَبَّ عَبْداً غَتَّهُ بِالْبَلَاءِ غَتّاً؛ خدا زمانی که بنده ای را دوست دارد او را در دریای شدائد غوطه ور می سازد»
🆔 @P_eteghaadi
💬 | #پیام_جدید
متن پیام:
مسلمانی یهودی زردشتی با خدایی بی خدایی هر چه میخاهی باش ولی انسان باش من انسانم پیامبرندارم ولی عقل دارم امام ندارم ولی شعور دارم روحانی برای توست من نیاز به تقلید ندارم فرهنگم فرهنگ عرب نیس و کتابم کتاب عرب نیست خدای من قتل و خونریزی را حتی در راه خودش دوست ندارد جهاد برایش معنا ندارد در دنیایش صلح ارامش برقرار است اینها اعتقادات من است چرا که خدای من خدای حقیقت است . در پاسخ به این شبهه چه بگوییم؟؟
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
تحقق چنین ایده ای که در محافل علمی گاهی از آن با عناوینی چون «اخلاق سکولار» یا «دین انسانیت» تعبیر می شود با چالش ها و پرسش های اساسی روبه روست. اما پیش از بیان این چالش ها شاید بد نباشد که پیشینه این نظریه به صورت اجمالی مرور شود.
«اگوست کنت»، فیلسوف و جامعه شناس فرانسوی در اواسط قرن نوزدهم میلادی مسلکی را با عنوان «دین انسانیت» تأسیس و اختراع کرد. این مرد در بن بستی عجیبی میان عقل و فکرش از یک طرف، و دل و وجدانش از طرف دیگر واقع شده بود. به همین دلیل آموزه هایی را به نام «دین انسانیت» بنا نهاد و گفت: «دین برای بشر ضرورت دارد و تمام مفاسدی که در اجتماع دیده می شود به این جهت است که دین در اجتماع سستی گرفته است». به نظر آگوست کنت مسیحیت کاتولیک مربوط به دوران حیات تفکر «مابعد الطبیعه»، یعنی دوره ای تاریخ مصرف گذشته است و امروز که عصر، عصر «علم» است و بشر تفکر ماوراء الطبیعی را نمی پذیرد باید دین را دوباره باید از نو اختراع کرد اما با حذف همه امور و ریشه های «غیبی».
سؤالی که باید از مبلغان ایده «دین انسانیت» پرسید این است که ملاک شما برای استخراج و توصیه دستورهای اخلاقی کلی چیست؟ اگر بگویید ملاک ما عقل است می پرسیم ما چگونه می توانیم به عقلِ ناقص بشر اکتفا کنیم در حالی که علم هنوز به طور کامل پیشرفت نکرده و خیلی از مسائل برای بشر لاینحل باقی مانده و انسان فلسفه خیلی مسائل را نمی داند؟ از آن گذشته همه مردم از کمال عقل برای تشخیص چنین ملاک هایی برخوردار نیستند و حتی در صورت برخورداری از آن، تحت تأثیر عوامل روانی و محیطی و جلب منافع و مصلحت ها، ممکن است تصمیم هایی بر خلاف آن ملاک ها بگیرند. بنابراین هر کسی ممکن است بعضی کارها را درست و بعضی دیگر را غلط بداند غافل از اینکه شخصی دیگر در تشخیص آن ملاک های اخلاقی برعکس او عمل می کند. اما این برداشت های گوناگون از ملاک های اخلاقی در دین وجود ندارد. دین کامل ترین دستورات از طرفِ خالق برای مخلوقات است و از آنجا که برای همگان توصیه های واحدی را ارائه می دهد موج پدید آمدن هیچ هرج و مرجی نمی شود.
از آن گذشته طرح «دین انسانیت» به گونه ای در جوامع دینی مطرح می شود که گویی دین و مذهب، در زمینه ای متفاوت با زیست اخلاقی قابل طرح اند و این مغالطه ای بسیار بزرگ است. کیست که ندارند دینداری نه تنها با اخلاق نیک تقابل ندارد بلکه دین دار واقعی حتما دارای اخلاق نیک یا به تعبیری انسانیت است و متون دینی به اندازه ای در این باره فراوان هستند که همگان از آن باخبرند. مثلا در بیانی از پیامبر اکرم(صلی الله علیه وآله) می خوانیم: «أَوَّلُ مَا يُوضَعُ فِي مِيزَانِ الْعَبْدِ يَوْمَ الْقِيَامَةِ حُسْنُ خُلُق»,(نخستین چیزی كه روز قیامت در ترازوی اعمال بنده گذاشته می شود حُسن خلق اوست). از امام صادق(علیه السلام) نیز نقل شده که فرمود: «إِنَّ الْخُلُقَ الْحَسَنَ يَمِيثُ الْخَطِيئَةَ كَمَا تَمِيثُ الشَّمْسُ الْجَلِيد» (خوش خویى گناه را ذوب مى كند همچنان كه آفتاب یخ را).
🆔 @P_eteghaadi
💬 | #پیام_جدید
متن پیام:
سلام .انشالله عاقبت بخیر باشید ا
مگه پیامبر نفرمودند با کسی جز مومن همنشینی نکنید ..سوال من اینه .چرا باید شوهری که مومن نیست که هیچ .کفر هم میگه فحاشی به اولیا و معصومین میکنه و هیچ یک از واجبات دین رو هم انجام نمیده باید باهاش مدارا کرد و زندگی کرد و تحمل کرد ...؟؟حتی در احادیث داریم که با شوهر ظالم هم باید مدارا کرد و تحملش اجر و پاداش داره ...این تناقض نیست ؟
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
با سلام
نکته اول این که در اسلام ملاک ها و معیارهایی جهت انتخاب همسر گفته شده است،که قبل از ازدواج و انتخاب همسر باید در نظر گرفته شود به عنوان مثال دینداری ملاک مهمی برشمرده شده که پیامبر در این باره فرموده اند: «هر کس با زنی برای مالش ازدواج کند خدا او را به همین امر واگذار می نماید و هر کس که برای جمالش ازدواج کند به چیزی می رسد که از آن کراهت دارد و هر کسی که برای دینداری ازدواج کند خداوند هر سه را برایش جمع می کند.»
و یا ازدواج با همسر عاقل، امام علی(ع) می فرماید: «ایاکم و تزویج الحمقاء فان صحبتها بلاء و ولدها ضیاع؛ با انسان احمق و نافهم ازدواج نکنید زیرا معاشرت با او بلایی است عظیم و فرزندانش نیز ضایع خواهند شد.»
اخلاق نیکو نیز از مهمترین معیارها در انتخاب همسر از دیدگاه اسلام است، رسول خدا(ع) می فرماید: «اذا جائکم من ترضون خلقه و دینه فزوجوه الا تفعلوه تکن فتنه فی الارض و فساد کبیر؛ اگر کسی به عنوان خواستگاری به نزد شما آمد که خلق و دینش را می پسندید با او ازدواج کنید و اگر به این دستور عمل نکنید. فتنه و فساد بزرگی در زمین به وجود خواهد آمد.»
بنابراین پیش از انتخاب همسر باید این ملاکها و معیارها را در نظر گرفت، اما پس از ازدواج، بنای اسلام بر حفظ کانون خانواده است و از طلاق به عنوان مبغوض ترین حلال نام برده شده است، و این گونه نیست که به دلیل بدخلقی یا ترک وظایف دینی مجوز طلاق داده شود.
از سیره پیامبر (صلیاللهعلیهوآلهوسلّم) به خوبی برمیآید که زندگی با صبر، عفو و گذشت از خطاهای یکدیگر پایدار میماند، آن حضرت همان گونه که در برخورد با دشمنان و معاندان با رفق و مدارا رفتار میکرد، در خانه و خانواده به آن اهمیت بیشتری میداد.
پیامبر (صلیاللهعلیهوآلهوسلّم) در مورد مدارا در خانواده بیشتر مردان را مورد خطاب قرار داده و سفارش به مدارا نموده و بر تحمل و صبر بر بد اخلاقیها و حرفهای ناراحت کننده همسر وعده ثواب و پاداش داده است.
از جمله آن حضرت فرمودند: «خَیرُکُمْ خَیرُکُمْ لاَهْلِهِ وَاَنَا خَیرُکُمْ لاَهْلِی؛ بهترین فرد شما کسی است که برای خانودهاش بهترین باشد، و من بهترین شما نسبت به خانواده خودم هستم.»
یعنی هر کس که رفتار بهتر با خانواده خود داشته باشد، بهترین افراد امت به حساب میآید و خود حضرت در این راه پیش قدم بود و بهترین برخورد و تعامل را با خانواده خود داشته است.
🆔 @P_eteghaadi
💬 | #پیام_جدید
متن پیام:
سلام و خسته نباشید ببخشید مگه نمیگن وقتی امام زمان(عج)ظهور کنه محل حکومت ایشان میشه کوفه پس مسجد جمکران رو چرا امام زمان(عج)گفته بسازید اونم در ایران ایا این حرف واقعیت داره اصلا مسجد جمکران برای چی هست اگه میشه توضیح بدید ممنون میشم
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
سلام، اول که در سراسر جهان مساجد بسیاری برای مسلمانان ساخته شده است، مسجد به عنوان قلب تپنده جهان اسلام و جايگاهى براى عبادت، همواره مورد توجه و اهتمام مسلمانان بوده است. واژه مسجد بيست و هشت بار در قرآن كریم ذكر شده و در روايات و احاديث معصومين (ع) نیز در موارد متعددی مورد تاکید قرار گرفته است. مسجد در صدر اسلام به عنوان اولین و با اهمیت ترین نهاد اجتماعی دارای وظایف و کارکردهای متعددی بود، به گونه ای که افزون بر مهم ترین کارکرد آن؛ یعنی عبادت؛ فعالیت های آموزشی، نظامی و سیاسی نیز در آن جریان داشت.
بنابراین این که مسجد کوفه محل حکومت امام زمان است، منافاتی با ساخت مساجد در سایر کشور ها و شهرها ندارد.
در مورد پیشینه مسجد جمکران، بله کاملا درست است.
این مسجد بیش از یک هزار سال پیش به فرمان حضرت حجت (ع) در بیداری (نه درخواب) تأسیس شده است. شیخ عفیف صالح حسن بن مثله جمکرانی فردی است که امام دستور تاسیس مسجد را به وی ابلاغ کردند. او دراین باره می گوید: شب هفدهم ماه مبارک رمضان حضرت مهدی (عج) مرا به نام خواندند و فرمودند: برو به حسن بن مسلم بگو: اینجا زمین شریفی است و حق تعالی این زمین را از زمینهای دیگر برگزیده و شریف کرده است، تو آن را گرفته به زمین خود ملحق کردهای... و آنگاه فرمود: «به مردم بگو به این مکان رغبت کنند و آن را عزیز بدارند»
از عبادات مهمی که در این مسجد مورد سفارش بوده، دو نمازی است که به توصیه حضرت ولی عصر (عج) زایران این مسجد به جا میآورند. در اهمیت این دو نماز همین بس که آن حضرت میفرماید: «فَمَن صَلّا هُما فَکانَّما صلّی فی البیت العتیق» هر کس این دو نماز را بخواند، گویی در خانه کعبه نماز خوانده است.
🆔 @P_eteghaadi
💬 | #پیام_جدید
متن پیام:
سلام و خسته نباشید ایا این اسراییل همون قوم بنی اسراییل یعنی نوادگان حضرت یعقوبه
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
«اسرائیل» یکى از نام هاى حضرت یعقوب(ع) مى باشد، درباره ی علت این نامگذارى مورخان غیر مسلمان، مطالبى گفته اند: که با خرافات آمیخته است. چنان که «قاموس کتاب مقدس» با اشاره به کشتی گرفتن او با فرشته ی خداوند مى نویسد: «اسرائیل به معنى کسى است که بر خدا مظفر گشت». ولى دانشمندان ما مانند مفسر معروف «طبرسى» در «مجمع البیان» در این باره چنین مى نویسد: «اسر» به معنى «عبد» و «ئیل» به معنى «اللّه» است، و این کلمه مجموعاً معنى «عبداللّه» را مى بخشد.
درباره اسرائیلیان فعلی،دو مفهوم یهود و بنیاسراییل، دو مفهوم متمایز و جدا از یکدیگرند. در حالیکه اینتصور اشتباه هم بین مردم ایران و جهان وجود دارد که یهودیان، ادامه و امتداد قوم بنیاسراییل هستند.
حتی در قرآن کریم میان واژههای بنیاسراییل و یهود تفاوتی محسوس وجود دارد. بنیاسراییل در قرآن، قومی است که پیامبرانی چون موسی رهبریشان را به عهده داشتند که در نهایت از راه موسی و سایر پیامبران رویگردان شدند.
واژه یهود در قرآن ناظر به مفهوم جدیدی است که از قوم یهود در سدههای نخست میلادی شکل گرفت و نماد بارزش هم کانونهای یهودی معاصر پیامبر (ص) است. اینگروه به مبادلات پولی مبتنی بر رباخواری اشتغال داشتند. یهودیان در قرآن قومی بهشدت ناسپاس و حریص به دنیا هستند و ارتباطی با ابراهیم و اسماعیل و اسحاق و فرزندان یعقوب ندارند.
🆔 @p_eteghaadi
💬 | #پیام_جدید
متن پیام:
سلام ممنون بابت کانال خوبتون
باکسانی که نه خدارو قبول دارن نه امامان و پیامبران رو؛بعضاًبی احترامی و تهمت و ناسزا و فحش هم میدن رو چجوری برخورد کنیم؟به هیچ وجه هم قانع نمیشن!!چون به هیچ چیز اعتقاد ندارن!!چندتا کتاب و تاریخ گمراه کننده خواندن و فکر میکنن خیلی بلدن
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
اولین و مهم ترین راهکار در مواجهه با چنین افرادی این است که مانند خودشان رفتار نکنیم! یعنی نباید متقابلا بی احترامی کرده یا ناسزا بگوییم، لازم نیست که هر کس و یا هر جامعهای، همه مقدسات جامعه دیگر را بپذیرد و یا از آن تکریم نماید ولی میبایست با دیده احترام به آن بنگرد و از رفتارهای اهانتآمیز خودداری کند؛ بعنوان مثال اگر امری چون بت و بت پرستی از نظر جامعهای باطل و خرافی و ضد عقلانی میباشد، اگر لازم نیست که نسبت به آن تکریم داشته باشد، در عین حال هم جایز نیست که نسبت به آن توهین روا دارد؛ زیرا رفتار توهینآمیز، واکنشهای توهینآمیزی را به دنبال خواهد داشت و نه تنها اجازه روشنگری را سلب میکند بلکه توهین شده را به واکنش شدیدتر وادار میسازد و به خشونت دامن میزند. اینگونه است که واگرایی میان افراد جامعه یا میان جوامع پدید میآید و نفرت و بیزاری را در میان آنان افزایش میدهد و حتی به جنگ و خونریزی و تباهی جامعه یا جوامع میانجامد.
از این روست که قرآن از مومنان میخواهد تا نسبت به مقدسات دیگر اقوام حتی مشرکان و کافران رفتاری اهانتآمیز در پیش نگیرند تا آنان در واکنش به مقدسات مسلمانان و مومنان اهانت نکنند. این بدان معناست که مومنان همانگونه که لازم نیست نسبت به بتان به عنوان یک مقدس احترام کنند و تکریم نمایند در عین حال هم نباید به گونهای رفتار کنند که اهانتآمیز باشد و موجبات گستاخی آنان را فراهم آورند.
لازم است گفته شود شخصی که در عصبانیت دست به توهین و فحش به مقدسات میزند، آیا همان اندازه جرم و عقاب دارد که شخص دیگری در حالت عادی و خونسردی و در کمال آگاهی و اختیار دست به چنین کاری میزند؟ آیا مجازات و جرم این دو یکسان است؟ جواب حتماً منفی است و فرق است بین این دو. کسی که با اختیار، آگاهی و در کمال خونسردی و با قصد توهین و فحش، به خدا و ائمه و مقدسات توهین میکند، مجازات سختی دارد که بر عهده حکومت است؛ ولی کسی که در حالتهایی خشمگین میشود و توهین میکند ـ اگرچه کارش پسندیده نیست و زشتی آن را انکار نمیکنیم، ولی نمیشود در مجازات او همان چیزی را در نظر گرفت که برای شخص اول قائل هستیم؛ چراکه در تحقق جرم دو عنصر لازم و ضروری است: یکی عنصر مادی و شکل ظاهری آن فعل است که کاری گناه و منفی در عرف، دین و اجتماع به حساب آید و دیگر اینکه او هم از همان کار قصد گناه و معصیت را داشته باشد.
در نهایت در چنین مواردی، وظیفه - آن هم با وجود شرایط تنها، امر به معروف و نهی از منکر زبانی است. و آگاه کردن نسبت به حقیقت دین، بسیاری از این افراد تحت تاثیر رسانه ها قرار دارند و واقعا از ماهیت حقیقی دین و اسلام فاصله گرفته اند.
🆔 @P_eteghaadi
💬 | #پیام_جدید
متن پیام:
سلام خسته نباشید مادر بزرگم چند سال پیش فوت شدن یه روسری داشتن که همیشه با اون نماز میخوندن الان من با اون روسری نماز میخونم آیا مشکلی نداره یا باید از بقیه فرزندانش اجازه بگیرم که روسری رو بردم چون بیشتر خونه پدرم بودن وسایلشون خونه پدرم بود پدرم حالا گفتن نه نمیخادثوابم داره که با اون روسری نماز میخونم ولی میخام بدونم که نباید از بقیه فرزندانش اجازه بگیرم
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
با سلام
پرسش خود را در کانال پاسخگویی به احکام شرعی مطرح بفرمایید:
https://eitaa.com/joinchat/1878131064C8985a13c8b
💬 | #پیام_جدید
متن پیام:
باسلام... چرا باید زن در هر کاری از شوهرش اجازه بگیره. حتی بیرون رفتن و...
اما مرد آزاد است اجازه نیازی نیست از زن بگیرد... آیا منطقیه؟
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
براساس آیه شریفه «الرِّجَالُ قَوَّامُونَ عَلَی النِّسَاءِ»مدیریت و ریاست خانواده بر عهده مرد است و براساس همین آیه شریفه در قانون مدنی ماده ۱۱۰۵ چنین آمده است:
در روابط زوجین ریاست خانواده از خصایص شوهر است. در حقیقت اسلام نظام خانواده را به منزله جامعه کوچکی دانسته که مدیریت آن بر عهده مرد است. دو دلیل برای این امر در آیه شریفه بیان شده است:
یکی اینکه سرپرستی و مدیریت نیازمند توان فکری و بدنی است و مردان به دلیل توانایی بیشتری که در تصمیمگیریها دارند، مدیریت خانواده را بر عهده دارند.
دوم اینکه چون مسئولیت مالی و اقتصادی خانواده بر عهده مرد است؛ لذا مدیریت خانواده هم بر عهده اوست.
بر این اساس در روایات متعددی اجازه زن از شوهر به عنوان یکی از وظایف زن و حقوق مرد قرار داده شده است.
ولایت مرد بر زن در برخی از امور مانند تفکّر و تدبّر در اداره زندگی و تحمّل کارهاى سخت، همچنین به جهت دارا بودن مسئولیت پرداخت مهریه و تأمین مخارج زندگی، سبب اعطای ولایت در سرپرستی و ریاست در کانون خانواده به آنان از سوی پروردگار حکیم گردیده است. زن نیز با قبول ازدواج و زندگی مشترک با مرد، تمام لوازم و مقررات دینی و شرعی مربوط به ازدواج را پذیرفته است که مدیریت مرد در زندگی نیز از جمله آن لوازم و مقررات است.
بنابراین، همانگونه که در یک اداره برای ترک پست اداری باید از مدیر و سرپرست آن اداره و مرکز اجازه گرفت، برای بیرون رفتن از منزل که به منزله یک اداره است باید از مدیر آن، که شوهر باشد اجازه گرفت. و این مسئله نیز امر عجیبی نیست تا جای سؤال و تعجب باشد! چطور همین خانم برای خروج از یک ادارهای که مسئول و رییس آن اداره نسبت به او دغدغه عاطفی و فردی ندارد بلکه فقط در ساعات اداری با او یک رابطه کاری و نسبت به کار او جنبه ریاست و مسئولیت دارد خود را ملزم به اجازه و درخواست مرخصی میداند، اما بخواهد برای خروج از منزل، نسبت به کسی که خداوند حکیم او را رئیس و مسئول خانه و خانواده در تمام ساعات و لحظات زندگی مشترک قرار داده است و حتی دغدغه عاطفی و فردی نیز برای او نسبت به همسر و سلامت او وجود دارد، خود را موظف به اجازه و اطلاع و کسب تکلیف نداند؟
🆔 @P_eteghaadi
💬 | #پیام_جدید
متن پیام:
سلام و درود
گروهی از افراد براشون شبهه ایجاد میشه که قرآن به دست یک انسان نوشته شده پس قابل قبول نیست برای هدایت
در پاسخ این گونه افراد چی باید گفت؟
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
با سلام
قرآن کریم خود به این شبهه با استفاده از شیوه تحدی پاسخ گفته است.
تحدی در اصطلاح به این معنا آمده است که، هر کسی دیگران را برای عمل یا گفتار یا نوشتار خود به مبارزه طلبی و همانندآوری دعوت کند؛ تحدی نامیده میشود
«قُلْ لَئِنِ اجْتَمَعَتِ الْإِنْسُ وَ الْجِنُّ عَلی أَنْ یَأْتُوا بِمِثْلِ هذَا الْقُرْآنِ لا یَأْتُونَ بِمِثْلِهِ وَ لَوْ كانَ بَعْضُهُمْ لِبَعْضٍ ظَهِیراً»
«بگو اگر جن و انس اتفاق كنند كه همانند این قرآن را بیاورند، همانند آن را نخواهند آورد، هرچند یكدیگر را در این كار كمك كنند».
أَمْ یَقُولُونَ افْتَراهُ قُلْ فَأْتُوا بِعَشْرِ سُوَرٍ مِثْلِهِ مُفْتَرَیاتٍ وَ ادْعُوا مَنِ اسْتَطَعْتُمْ مِنْ دُونِ اللَّهِ إِنْ كُنْتُمْ صادِقِینَ»
«آیا میگویند: «او به دروغ این قرآن را به خدا نسبت داده و ساختگی است؟» بگو: «اگرراست میگویید، شما هم ده سورهی ساختگی همانند این قرآن را بیاورید؛ و تمام كسانی را كه میتوانید، ـ غیر از خدا ـ برای این كار دعوت كنید!».
«أَمْ یَقُولُونَ تَقَوَّلَهُ بَلْ لا یُؤْمِنُونَ فَلْیَأْتُوا بِحَدِیثٍ مِثْلِهِ إِنْ كانُوا صادِقِینَ .
«یا میگویند: قرآن را به خدا افترا بسته؟ ولی آنان ایمان ندارند، اگر راست میگویند سخنی همانند آن بیاورند.»
لازم به توضیح است كه هم آوردی خواستن (تحدی) در آن نیست كه سخنی همسان و همانند سخن خدا بیاورند به گونهای كه در شیوهی بیان و نحوهی تعبیر كاملاً همانند باشد، زیرا این گونه همانندی جز با تقلید امكان پذیر نیست! بلكه مقصود از «تحدی» آوردن سخنی است كه هم چون قرآن از نظر معنویت دارای جایگاهی ارجمند و والا بوده و در درجهی اعلای بلاغت و فصاحت قرار گرفته باشد؛ سخنی توانا و قدرتمند، رسا و گویا، با محتوایی بلند و متین و استوار باشد. علمای بیان با معیارهای مشخصی، درجات رفعت و انحطاط هر كلامی را معین ساختهاند و برتری كلامی بر كلام دیگر با همین معیارها مشخص میگردد. در علم «بلاغت» به تفصیل از آن معیارها سخن گفته شده است
🆔 @p_eteghaadi
💬 | #پیام_جدید
متن پیام:
سلام و عرض ارادت
درباره صحبت کردن حضرت موسی با خداوند میخواستم بدونم صحت داره؟ در قرآن آمده؟
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
درباره لقب «کلیم الله» که به حضرت موسی علیه السلام داده شده،
معروف ترین و مشهورترین لقب آن حضرت «کلیم الله» است. در باره علت ملقب شدن او به این لقب می توان گفت: بر طبق تعدادی از روایات، حضرت موسی (علیه السلام) در برابر خدای عز و جل بسیار خاضع و خاشع بود. او پیشانی و دو طرف صورت را به عنوان جلوه خضوع در برابر پروردگار بزرگ بر خاک می نهاد و وقتی نماز را به پایان می برد، دو گونه چپ و راست صورت را بر زمین می گذاشت و در مقابل خدا زاری می کرد. پس خداوند بدون واسطه با او سخن می گفت و از آن جا که خداوند بدون واسطه با آن حضرت تکلم مى فرمود: «وَکَلَّمَ اللَّهُ مُوسَى تَکْلِیمًا» و این صحبت از لابه لاى شجره وادى ایمَن و گاهى در کوه طور به گوش حضرت مى رسید، او به «کلیم الله» مشهور شده است.
قرآن درباره حضرت موس ميفرمايد: يَـَمُوسَيََّ إِنِّي اصْطَفَيْتُكَ عَلَي النَّاسِ بِرِسَـَـلَـَتِي وَبِكَلَـَمِي(اعراف،144) اي موسي، تو را با رسالتها و با سخن گفتنم ]با تو[ بر مردم برگزيدم.
از اين آيه استفاده نميشود كه تكلم با خدا از امتيازات مخصوص حضرت موسي بوده و ديگر پيامبران اين امتياز را نداشتهاند بلكه به قرينه ذكر رسالات، كه همه پيامبران دارا بودند، معلوم ميشود، در صدد بيان دو امتياز بزرگ موسي بر توده مردم است ،يكي رسالت الهي و ديگري گفتگو با پروردگار كه توده مردم داراي اين امتيازها نبودند، بنابراين ملقب شدن حضرت موسي به كليم اللّه دليل نميشود كه خداوند با پيامبر اسلام سخن نگفته باشد، زيرا پيامبر اكرم افضل انبيأ است و هر صفتي را كه پيامبران پيشين دارا بودهاند پيامبر اسلام به نحو كاملتر دارا بوده است، اما برخي حوادث تاريخي و مقتضيات زمان باعث ميشود تا هر فردي به لقب خاصي مشهور شود،
امام صادق عليه السّلام فرمود: خداوند به حضرت موسى ابن عمران عليه السّلام وحى كرد: اى موسى ، آيا مى دانى كه چرا تو را براى همكلامى خود برگزيدم و تو ملقب به كليم اللّه شدى؟
موسى عليه السّلام عرض كرد: نه ، راز اين مطلب را نمى دانم.
خداوند به او وحى كرد: اى موسى ، من بندگانم را مورد بررسى كامل قرار دادم ، در ميان آنان هيچ كس را به اندازه تو در برابر خود متواضع و فروتن نيافتم. يا موسى انّك اذا صلّيت وضعت خدك على التّراب (اى موسى ، هر گاه نماز مى گزارى ، گونه ات را روى خاك مى نهى و چهره ات را بر زمين مى گذارى).
🆔 @P_eteghaadi
هدایت شده از پرسمان اعتقادی ( شیعه پاسخ )
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬 موشن گرافیک| صحابه و دفاع از حضرت فاطمه سلام الله علیها !!!
❓آیا پیامبر اسلام در طول 23 سال بعثت خود نتوانست تعدادی صحابه تربیت کرده تا از دخترش فاطمه دفاع کنند و مانع شهادت او شوند !!!!
👌پاسخ را در کلیپ فوق ببینید .
@Rahnamye_Behesht
💬 | #پیام_جدید
متن پیام:
سلام وقت بخیر
در صفحه آخر قرآن کریم مشخصات این مصحف گرانقدر آماده که نوشته شده کتابت و انطباق با قرائت عاصم و با روایت حفص به چه معناست؟ ممنون میشم توضیح بفرمایید قرآن کریم در چ زمانی گردآوری شده و غلط هایی که در چاپ های قرآن وجود دارد با محفوظ ماندن این کتاب تعارض ندارد؟
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
با سلام،
۱. چهارده روايت همان قرائتهاي هفت قاري مشهور است. هر يك از قاريان هفتگانه دو نفر راوي داشته اند بعضي قرائت آنان توسط دو نفراز شاگردانشان روايت كه مجموع اين قرائت ها چهارده روايت و قرائت ميشود. در بين اين قرائت ها هفت قرائت مشهور است يعني از دو نفر راوي كه هر كدام از قراء دارند قرائت يكي مشهورتر است و در بين اين هفت قرائت قرائت حفص از عاصم از همه مشهورتر است و قرآنهاي فعلي هم همين قرائت است.
۲. قرآن در زمان حیات پیامبر اعظم(صلى الله علیه وآله) گردآورى شد و سوره ها و آیه هایش به دستور او مرتّب شد. دلیل بر این سخن، افزون بر شواهد تاریخى بسیار که بر خوانندگان عزیز عرضه خواهیم کرد، سخن خود حضرت رسول(صلى الله علیه وآله) است که سوره حمد را به نام «فاتحة الکتاب» نامید و فرمود: «نمازى جز با فاتحة الکتاب صحیح نیست».
از این جا روشن مى شود که قرآن در زمان آن حضرت گردآورى شده بود و سوره حمد هم در اول آن بود، اگر قرآن مجموعه سوره ها و آیات پراکنده بود، معنى نداشت که این سوره را فاتحة الکتاب نام گذارند. که البته این فقط یک دلیل است، اما شواهد بسیاری بر این مدعا وجود دارد.
۳. اين کاستيها فقط مربوط به رسمالخط و نگارش است و گرنه قرائت الفاظ قرآن، بدون هيچگونه تحريف و کم و زيادي از آغاز تاکنون باقي مانده است.بدیهي است، صحيح نوشتن رسمالخط، نه تنها سبب تغييري در قرآن نميشود، بلکه صحت تلاوت و تفسير قرآن را تضمين مي کند، همانگونه که ميدانيم کتابت اوليه قرآن، فاقد نقطهگذاري و علامت اِعراب بود و نقطهگذاري حروف و ضبط اِعراب به وسيلة علامت، نه تنها باعث تحريف نشد بلکه موجب مصونيت قرآن از تحريف در قرائت نيز گرديد.
🆔 @P_eteghaadi
💬 | #پیام_جدید
متن پیام:
ایا تسخیر جن وجود داره ایا جن میتونه انسانو تسخیر کنه ایا فیلم های انابل احضارو.... واقعیه
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
در مورد تسخیر جن، در قرآن تنها درباره حضرت سلیمان آمده است که از نعمتهایی که خدا به آن حضرت عطا کرد علاوه بر بسیاری از بنی آدم،جن نیز در اختیار ایشان بودند.
این که آیا انسان میتواند جنی را به تسخیر درآورد؟ میتوانند اما این کار برای هر کسی ممکن نیست. انسان میتواند جن را ببیند و آن را تسخیر کند اما در روایات به شدت این کار نکوهش شده و حرام است. این موضوعات پیچیدگیهای زیادی دارند و نمیتوان در جامعه به آنها دامن زد تا هر فردی که مشکل روانی دارد، ادعا کند چه جنی را تسخیر کرده یا ابلیس بر او سلطه یافته است. این بهانهای است برای ارتکاب گناه و اشتباه. در قرآن آمده است که به فرمان خدا، جنیان رام حضرت سلیمان(ع) شدند و برای او کار میکردند. این اتفاقی نیست که به راحتی توسط انسانها قابل تحقق باشد.
فیلم هایی که نام بردید از سری فیلم های ژانر وحشتناک هستند و بر اساس واقعیت ساخته نشده و مستند نیستند .
🆔 @P_eteghaadi
💬 | #پیام_جدید
متن پیام:
سلام و خسته نباشید..
مگر نمیگن که باید شرایط رو برای ظهور آقا فراهم کنیم (با کارهای خوب و خوب بودن)...پس چرا در مواقع دیگه میگن اقا زمانی ظهور میکنن که جامعه پر از مشکلات باشه و آقا میاد تا این ظلم و ستم ها رو از بین ببره و مارو نجات میده..پس بالاخره امام زمان تو چه شرایطی ظهور میکنن؟؟زمانی که جامعه پر از ظلم و ستمه یا زمانی که ما شرایط خوبی رو برای ایشون فراهم کنیم که بتونن ظهور کنن یعنی همه چی خوب و عالی باشه؟؟
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
برای پاسخ به این سوال باید بین علائم ظهور و شرایط ظهور تفکیک قائل شویم، ظهور امام زمان علیهالسلام با فراگیری ظلم و ستم، مقارن است. بنابراین، شرط قرار دادن ظلم برای ظهور، امر صحیحی نیست.
ظهور منوط به تحقق شرايط است، به آن معنا كه اگر شرايط مهيا نباشد، ظهور تحقق نخواهد يافت، برخلاف منوط شدن ظهور به علامات؛ زيرا علامات نسبت به ظهور جنبه معین کردن و مشخص نمودن دارند.
علامات، حوادثى پراكنده اند كه در طول عصر غيبت به صورت پراكنده انجام خواهند گرفت؛ برخلاف شرايط كه تا وقت ظهور به صورت متصل و مستمر خواهد بود.
انسان نسبت به شرايطِ ظهور تكليف دارد؛ برخلاف علائم ظهور.
🆔 @P_eteghaadi
💬 | #پیام_جدید
متن پیام:
سلام واردات خداوند متعال به شما خیر بده
هر چیزی توی اسلام علتی داره درسته؟
حالا علت نجس بودن سگ چیه؟ از لحاظ پزشکی وعلمی
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
قبل از هر چیز باید گفت اسلام در مورد آزار نرساندن به حیوانات و یا مراقبت از حیوانات ولگرد تاکید فراوان دارد، در روایات زیادی داریم که اهل بیت حتی غذای خود را با حیوانات تقسیم کرده اند، در قرآن در برخی از بخش ها از سگ سخن گفته شده است، اما به نجس بودن یا طهارت آن اشاره ای نشده است. به همین علت به چندین مورد اشاره می کنیم:
ماجرای اصحاف کهف، که خداوند در سوره کهف می فرماید: سگشان بر آستانه ی غار دو دست خود را دراز کرده بود... در این بخش به طهارت یا نجاست سگ اشاره نشده است و تنها می توان چنان برداشت کرد که سگ نگهبانی برای اصحاف کهف بود.
در سوره اعراف به ماجرای بلعم باعورا اشاره شده است که ماجرای دانشمند عالمی است که از راه حق انحراف پیدا می کند و به علت هوا پرستی به سگ تشبیه شده است.
در ابتدای سوره مائده به حکم صید سگ شکارچی اشاره شده است. حیوانی که توسط سگ شکارچی صید می شود، گوشت حلالی دارد.
احکام شرع، تابع مصالح و مفاسد واقعی است. اگر مصالح و مفاسد نبود، نه امری بود و نه نهی و نه حکم به نجاست و طهارت.
موضوع نجاست سگ یک مسئله فقهی است؛ به دو دلیل اجماع فقها و روایات، سگ نجس است.
اگر شارع از عملی نهی نمود و چیزی را نجس اعلام کرد، می فهمیم به خاطر مفسده و ضرری است که از آن اجتناب لازم است. گرچه ممکن است ما به خاطر کمی اطلاعات علمی، به مفاسد و مصالح احکام پی نبریم، ولی بعدها بر اثر پیشرفت های علمی، بخشی از فلسفه احکام روشن شود، همان گونه که سال ها پس از حکم به نجاست سگ، بعضی از علل آن کشف گردیده است و آن این که: در روده سگ کِرم کوچکی به طول چهار میلی متر به نام «تینیا ایکینوسکوس» است.
وقتی از سگ مدفوع بیرون می آید، تخم های زیادی از این کِرم همراه مدفوع بیرون می آید و به اطراف مقعد سگ می چسبد. سگ به وسیله زبانش آن تخم ها را به قسمت های دیگر بدنش منتقل نموده و همه جا را آلوده می کند. اگر یکی از این تخم ها به معده انسان وارد شود، مرض های گوناگونی تولید می کند که احیاناً منجر به مرگ می شود.
و البته اگر این دلایل علمی روزی نقض شوند، نجاست سگ در احکام فقهی همچنان باقی است.
🆔 @P_eteghaadi
💬 | #پیام_جدید
متن پیام:
سلام و خسته نباشید
پیرو فرمایشات شمادر خصوص اطاعت زن از شوهرکه فرمودین مدیریت و ریاست بر عهده مرد است ایا در جامعه امروزی فقط مردها کار میکنن وخارج زن و زندگی رو پرداخت میکنن یا زنها پابه پای مرد بیرون کار میکنند بعد تو خونه هم کارهای خونه هم رسیدگی به فرزندان و تکالیف اونها مضاف کارای بیرون لطفا نگین اسلام به زن نگفته بیرون کار نکنن و وظیفش تربیت فرزنده که الان با این وضعیت اقتصاد نمیشه کار نکرد در ضمن کارهایی هست که نیازه نیروی زن هست مثل ارایشگر و دکتر زنان .بعد از ولایت مرد بر زن گفتین که باز برای جامعه امروزی صدق نمیکنه و پرداخت مهریه که هیچ مردی حاضر به پرداخت ان نیس.زن هم وقتی حاضر به ازدواج میشه که حق و حقوقش حفظ بشه وقتی زن از لحاظ روحی عاطفی جنسی و جسمی تامین نمیشه چگونه مرد بر اون ولایت داره و زن باید برا بیرون رفتن از خونه باید از شوهر اجازه بگیره مردی که در سال شاید یبار هم خونواده رو به یه پارک ساده نمیبره چرا باید از اون اجازه گرفت بعد فرمودین در اداره بایداز رییس اطاعت بشه اگه مرخصی نداد نمیتونی بیرون بری بنظر شما در اداره ای که مدیر با حقوق کارمندا اشنا نیس و مزدشون و پرداخت نمیکنه کارمند تو اون اداره میمونه یا میاد بیرون
پس لطفا همیشه به نفع مردا فتوا ندین و از حق و حقوقشون دفاع نکنین زن در این دین اسلامی شما فقط به عنوان یه برده حساب میشه و هیچ وقت از حق و حقوقش دفاع نشده لطفا پیامم و تو کانال بزارین و جواب من و بدین وگرنه مدیونین یا میتونین به شماره ایتای خودم جواب و بفرستین اینم شمارم۰۹*****۶۲ با تشکر منتظر جواب هستم
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
سلام
وقت شما بخیر
در زمان صدر اسلام هم مساله اشتغال زنان وجود داشته است .
بعنوان مثال در مورد حضرت زهرا س در برخی منابع گزارش شده است که ایشان برای کمک به درآمد خانواده، گاهی پشمریسی میکرد.
پیامبر گرامی اسلام(ص) می فرماید:
«طَلَبَ الحَلالِ فَریضَةٌ عَلی کُلِّ مُسلِمٍ وَ مُسِْلِمَةٍُ؛ به دنبال روزی حلال رفتن، بر هر مرد و زن مسلمان لازم است».
این که اسلام وظایف و نقش سرپرستی را چگونه بین زن و شوهر تقسیم کرده است قطعا با در نظر گرفتن ملاحظات و شرایط زوجین است.
حال اگر مردی نسبت به پرداخت مهریه که اتفاقا در اسلام به عقد تعلق میگیرد، و نه هنگام طلاق، کوتاهی میکند، آیا قصور از احکام اسلامی است؟
در همان پرسش قبلی هم نسبت به وظایف مردان در مورد خانه و خانواده مواردی مطرح شد، حال اگر مرد کوتاهی کند به معنی نقص در سبک زندگی اسلامی است؟
اتفاقا نقش ولایت مرد بر زن ، منتج به وظیفه و مسئولیت است، و اگر کوتاهی کند میبایست پاسخگو باشد نه این که این مسئولیت به معنادی برده داری است .
وقتی مادر از کودک نوپای خود مراقبت و محافظت میکند و هر جا برود مواظب است تا اتفاقی برای کودکش نیفتد، این یعنی کودک، برده ی مادر است؟
مرد هم به لحاظ عاطفی و مالی و سایر نکاتی که سابق هم ذکر شد نسبت به همسر و خانواده مسئول است.
🆔 @P_eteghaadi
💬 | #پیام_جدید
متن پیام:
سلام و عرض ادب
لطفا این سوال منو جواب بدین چرا در دین به مرد اجازه داده شده وقتی از زنش تمکین نمیشه و نیازش تامین نشه میتونه تا ۴ تا زن و صیغه کنه که نیازش برطرف بشه ولی یه زن که حتی اگه نیاز عاطفیش هم تامین نمیشه یا حتی نیاز جنسیش باید اون زندگی و اون مرد و تحمل کنه و نتونه نیازش و با یکی دیگه تامین کنه طلاق و تجویز نکنین که مردا طلاق بده نیستن یا زن بخاطر بچه هاش نمیتونه طلاق بگیره چی میشد برا زن هم یه تبصره گذاشته بشه نگین اینجوری جامعه به فساد کشیده میشه که الان وضع بدتره یا اگه از لحاظ بارداری باشه که برا اون هم کلی راهکار وجود داره
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
جای تردید نیست که هدف قانون گذار اسلامی در مورد تعدد زوجات و ازدواج موقت این نبوده است که وسیله عیاشی و شهوت رانی برای برخی انسان های شهوت پرست ایجاد کند بلکه هدف او دارای مصلحت ها زیادی بوده است که منظور نظر اصلی قانون گذار است.
از نظر روانشناسی، تفاوتی اساسی بین ساختار روانی و گرایشها و عواطف زن و مرد وجود دارد. برخی از دانشمندان مانند مرسیه، ویل دورانت، اشمید، دونتزلان، راسل لی و … معتقدند: زنان به طور طبیعی «تک همسرگرا» میباشند و فطرتاً از تنوع همسر گریزانند. آنان خواستار پناه یافتن زیر چتر حمایت عاطفی و عملی یک مرد میباشند. بنابراین تنوع گرایی در زنان، نوعی بیماری است. ولی مردان ذاتاً تنوع گرا و «چندزنگرا» هستند. دکتر اسکات میگوید: «مرد اساساً چند همسرگرا است و توسعه تمدن، این چندهمسرگرایی طبیعی را توسعه بخشیده است.»
علوم تجربی با تمام پیشرفت خود امکان اثبات بی ضرر بودن رابطه متعدد جنسی زن را برای سلامت جنین شوهر اول یا دوم نداردبلکه مویدات فراوان بر آسیب پذیری جنین و نطفه در صورت ارتباطات مکرر و متنوع جنسی وجود دارد.
در صورتی که زن واقعا نیازهای جنسی اش به وسیله شوهرش برآورده نشود ، می تواند از طریق راهکارهای قانونی برای طلاق و ازدواج با مردی دیگر اقدام نماید .
طلاق هایی مانند "طلاق خلع" در شرع برای همین امور تعبیه شده است . قانونگذار هم راهکارهای قانونی برای این امر را در نظر گرفته است تا فشاری فوق طاقت بر زنانی که دچار چنین وضعیتی هستند وارد نگردد .
زنان می توانند با مراجعه به محاکم خانواده در جهت برطرف کردن این مشکل اقدام نمایند .
🆔 @P_eteghaadi
💬 | #پیام_جدید
متن پیام:
سلام وعرض ادب ،نمیدونم این سوال همش تو ذهنم هست برای خودم متاسفم که هنوز درست ائمه رو نمیشناسم وگرنه این سوال تو ذهنم نمی اومد بااین حال سوال پرسیدن بهتر از ندانستن هست سوالی که از خدمت شما دارم این هست که ائمه اطهار که از سوی خداوند پاک ومنزه بودن وبا ما فرق داشتن وبه طور کلی جوری آفریده شده بودن که با گناه کاری نداشتن چرا این قدر پیش خدا عزیز بودن اونها که از اول پاک به دنیا اومدن حتی اگر اختیار هم داشتن اون پاکی که از طرف خدا به اونها داده شده مانع بود که گناهی بکنن میشه یکم در این مورد توضیح بدید
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
عصمت از گناه را نمى توان جبرى دانست؛ زیرا اگر انبیاو اولیای الهی به طور جبرى، معصوم از گناه باشند، معنایش این است که آنان مانند ماشین، بدون اراده و اختیارند و بدون این که خود بخواهند، از فرمان خدا اطاعت مى کنند و گناهان را ترک مى نمایند. در چنین فرضى، آنان فاقد ارزش انسانى اند؛ زیرا ارزش انسان به آزادى، اراده و قدرت انتخاب اوست.
علاوه بر این، کسى که به طور جبرى و ناخودآگاه داراى فضائل و کمالات است، نمى تواند اسوه و امام انسان آزاد و انتخابگر باشد. بنا بر این، عصمت و مصونیت انبیا و رهبران منتخب الهى از گناه، نفى اراده و اختیار از آنان نمى کند.در واقع عصمت و پاکی انبیا در نتیجه اختیار و انتخاب آنان در دوری از گناه است.
🆔 @P_eteghaadi
💬 | #پیام_جدید
متن پیام:
سلام خسته نباشید اجرتون با امام حسین علیه السلام روز یکشنبه که شهادت بانوی اسلام حضرت زهرا هست. آیا اشکال داره روز شنبه جشن تولد بگیریم وتا قبل از اذان مغرب تمام بشه. چندتا دوست دور هم باشن و فقط کیک و میوه .. باشع.
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
عدم برگزاری جشنها و مراسم شاد در ایام حزن و ماتم اهل بیت به جهت شهادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها و یا یکی از ائمه طاهرین علیهم السلام به نشانه ابراز محبت و ارادت به اهل بیت پیامبر و به جهت رعایت ادب نسبت به آن انوار منیره می باشد و روایاتی به این معنی داریم که شیعیان به شادی ائمه شاد و در حزن آنان محزونند.
این گونه مراسمات شاید منع شرعی نداشته باشند، اما آیا اگر چند روز به تعویق بیفتند و حتی بابت این جابجایی مسبب یاد آوری احترام و ارادت بیشتر نسبت به اهل بیت در بین دوستان باشیم، زیباتر نیست؟
🆔 @P_eteghaadi
💬 | #پیام_جدید
متن پیام:
سلام و خدا قوت. خداوند که شکل ندارد و جسم نیست و... خداوند به چه صورت با فرشته وحی صحبت میکرد که فرشته وحی به پیامبر میکفت؟ جواب این شبهه چیست؟
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
معناي حقيقي تكلم، اظهار كمال غيبي در باطن است چه بواسطه لفظ باشد و يا بدون لفظ، يعني تكلم و سخن گفتن بر دو قسم است، يكي معناي ظاهري كه بواسطه الفاظ تحقق مي يابد و ديگري تكلم حقيقي كه همان اظهار كمال ناپيداي خويشتن است. البته از آن جا كه انسان، از اظهار ما في الضمير خود بدون لفظ و عبارت ناتوان است خداوند به آن تعليم سخن كرده است. تا متوسل به لفظ، صوت و كلمات شوند و به آساني بتوانند به يكديگر نيازها، خواسته ها، انديشه ها و مطالب پنهاني و ما في الضمير خود را اظهار نمايند
اما سخن گفتن خداوند و كلام او، از نوع كلامي نيست كه با تركيب صداها بوجود آيد.
علامه طباطبايي مي فرمايد: سخن گفتن خداوند با فرشتگان، با قول است. حقيقت قول، أثر و خاصيت آن، فهماندن معناي مقصود است. صدور قول از خداوند عبارتست از ايجاد امري كه دلالت بر معناي مقصود داشته باشد كه در امور تكويني، چيزي را كه خداوند آفريده هم موجود و مخلوق است و هم قول خداوند است؛ زيرا با وجود خود، دلالت بر اراده پروردگار مي كند.
پس قول خداوند در تكوينات و در مورد فرشتگان، همان فعل يعني ايجاد خداوند است و آن، همان وجود و همان خود شيء است. اما در غير تكوينات مانند گفتن به انسان، قول عبارت است از ايجاد صوت از طرف صاحب قول و شنيدن آن از طرف مقابل.
🆔 @P_eteghaadi