eitaa logo
پاسخ به شبهات اعتقادی
20.3هزار دنبال‌کننده
405 عکس
741 ویدیو
13 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
سلام خواهش میکنم جوابمو بدینن چرا باید روزه بگیریم؟؟آخه چیزی نخوردن از اذان صبح تا مغرب چه فایده ای داره؟ درسته خداوند گفتن اما خب میشه راهنمایی کنین تا دلیل منطقی تری برای کسایی که ضد دین هستن بیاریم ✍️سلام دوست گرامی اولا شما مجبور نیستی کسی را که ضد دین است قانع کنی یا برایش استدلال بیاوری مگر کسی که خودش واقعا خواهان روشنگری و هدایت باشد. ثانیا روزه در تمام ادیان الهی وجود داشته(سوره بقره آیه 83) و فلسفه آن صرفا نخوردن و نیاشامیدن نیست. هر چند فواید روزه از نظر پزشکی هم بیان شده و با یک جستجوی ساده قابل دسترسی است، اما مهمترین فایده روزه اول اطاعت از خالق هستی و بعد خودسازی است و خودسازی در گرو تقویت اراده هست. اینکه چیزی برای خوردن هست اما روزه دار نمی خورد تا از دستور خالقش پیروی کرده باشد قدم اول در بندگی است. ضمن اینکه در روایات داریم که روزه فقط نخورن نیست، بلکه چشم و گوش و همه اعضا و جوارح انسان باید روزه باشد و از حرام پرهیز کند.آن وقت چشم دلش باز می شود و به نتایج شیرینی می رسد که روزه خوار نمی تواند آنها را درک کند. 🆔 @P_eteghaadi
سلام‌من‌قبلا‌شیعه‌نبودم‌وبا‌توسل‌از‌شهدا‌مخصوصاشهدای‌مدافع‌حرم‌وچهارده‌معصوم‌خدا‌کمکم‌کردرفتم‌قرآن‌کریم‌خوندم‌شیعه‌شدم‌نماز‌قضا‌زیادی‌بر‌گردنم‌هست‌چطور‌ادا‌کنم‌روزه‌هام‌توان‌‌گرفتن‌این‌همه‌روزه‌چطور‌باید‌انجام‌بدم‌میشه‌روزی‌یک‌نماز‌بخونم‌مثلا‌تا‌یکماه‌فقط‌نماز‌صبح‌بخونم‌بعد‌ماه‌دوم‌نماز‌ظهر‌به‌همین‌ترتیب ✍️سلام ضمن تبریک حتما با دفتر مرجعتان تماس بگیرید چون قطعا اطلاعات بیشتری برای پاسخگویی نیاز است 🔻شماره تماس مراجع برای دریافت سوالات شرعی👇👇👇 https://eitaa.com/moogharrabon/692
سلام وقتتون بخیر،این شبهه که میگن سلمان فارسی،به اوستا و انجیل و تورات،آگاهی داشت و بعد که از عموریه میره به سمت حجاز،امة الفارسیه،حضرت محمد رو باهاش آشنا میکنه و سلمان فارسی از آموزه های زرتشتی و مزدکی و مسیحی و یهودی،با پیامبر،قرآن رو نوشت و دین اسلام رو ساخت،جواب این شبهه چیه؟ ✍️سلام وقت بخیر در رابطه با نسبت دادن قرآن به سلمان محمدی؛ باید گفت: کسی ادعا نکرده است که قرآن را سلمان آورده است! بلکه ادعا این بوده است که پیامبر آیات قرآن را از سلمان یاد می گرفته و بعد به عنوان وحی برای مردم تعریف می نموده است که آیه 103 از سوره نحل در همین رابطه و برای ابطال آن نازل گشته است. ضمنا سلمان حتی از نویسندگان وحی هم نبوده است ✅نقد قول انتساب قرآن به سلمان 1. قرآن در جواب این شبهه می فرماید : زبان کسى که مى‏گویند پیامبر از او چیز مى‏آموزد، عربى فصیح نیست. » در این جا نمى‏گوید: «عجمى» زیرا این کلمه منسوب است به «عجم» و عجم یعنى غیر عرب. لکن «اعجمى» منسوب است به «اعجم» و او کسى است که زبان فصیح ندارد، خواه عربى باشد، خواه عجمى. یعنى زبان کسى که گمان می ‏کنند که به تو قرآن می ‏آموزد، غیر فصیح است و به عربى سخن نمی ‏گوید . چگونه پیامبر، قرآن را که عالیترین و شیواترین سخن است، از او می ‏آموزد؟! وَ هذا لِسانٌ عَرَبِیٌّ مُبِینٌ: این قرآن به زبان عربى آشکار است و هیچ تردیدى در آن نیست. هرگاه عرب از آوردن مثل قرآن عاجز باشند- در حالى که قرآن به زبان آنهاست- چگونه کسى که زبان فصیح ندارد، می ‏تواند نظیر آن را بیاورد و به پیامبر تعلیم دهد؟! 2. سلمان فارسى در مدینه مسلمان شد، و وقتى به زیارت آن جناب نائل گشت که بیشتر قرآن نازل شده بود . چون بیشتر قرآن در مکه نازل شد، و در این قسمت از قرآن تمامى آن معارف کلى اسلام، و داستان ها که در آیات مدنى هست، نیز وجود دارد، بلکه آن چه در آیات مکى هست، بیشتر از آن مقدارى است که در آیات مدنى وجود دارد، پس سلمان که یکى از صحابه آن جناب است، چه چیز به معلومات او افزوده است؟ 3. چنان که خودشان می گویند سلمان به تورات و انجیل آگاه بوده است و آن تورات و انجیل، امروز هم در دسترس مردم هست، اگر با قرآن مقایسه شود، روشن خواهد شد که تاریخ قرآن غیر تاریخ آن کتاب ها و داستان هایش غیر آن داستان ها است، در تورات و انجیل لغزشها و خطاهایى به انبیاء نسبت داده، که فطرت هر انسان معمولى متنفر از آن است، که چنین نسبتى را حتى به یک کشیش، و حتى به یک مرد صالح متعارف بدهد، و احدى این گونه جسارتها را به یکى از عقلاى قوم خود نمی کند. نتیجه: سلمان کاتب وحی نبوده است و در مورد آوردن قرآن نیز هیچ نسبتی به وی داده نشده است فقط می گفتند آیات قرآن وحی نیست بلکه پیامبر آنها را از سلمان گرفته است که دلائل ردّ این شبهه گذشت. 💡@p_eteghaadi
سلام چه نیازی به وجود ائمه علیهم السلام بعداز پیامبر هست 12تا پیامبرجدید روی 124هزار اشکال داشت چرا متفرق کردن ملت اسلام؟ ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬ سلام اول اینکه سوال شما چند مقدمه غلط دارد که منجر به نتیجه گیری غلط شده است. حضرت محمد صلی الله علیه و آله به فرموده قرآن خاتم پیامبران است و جانشینان ایشان هرگز ادعای نبوت نکرده اند. دوم اگر آمدن فرد جدیدی برای راهنمایی و هدایت مردم موجب تفرقه شود، پس خود پیامبران هم نباید یکی پس از دیگری می آمد. سوم ائمه علیهم السلام نه تنها موجب تفرقه نبودند بلکه بخاطر حفظ اسلام و عدم تفرقه امت اسلام حتی از گرفتن حق خود نیز منصرف و خانه نشینی اختیار کردند. اما دلایل نیاز به امام علیه السلام: 1. لزوم حفظ شريعت: هر اجتماع دينى، نيازمند به يك شخصى است كه سخن و رفتارش، حجّت قاطع و ميزان حق و باطل باشد تا اگر در مسائل و محتواى آن دين، اختلافى پيش آمد، با مراجعه به او، اختلافات حل شده، دين از انحراف مصون بماند. در دين مقدّس اسلام نيز، وجود چنين انسانهاى بعد از پيامبر گرامى اسلام (صلی الله علیه و آله) ضرورى است و گرنه برداشتهاى مختلف از دين بقاى آن را به صورت صحيح در فرهنگ جامعه به خطر مى‏اندازد. حضرت رضا (علیه السلام) در اين زمينه فرمود: «... اگر خداوند، امامى استوار، امين، حافظ و نگاهدار (دين و اسرار الهى) براى مردم قرارندهد، به طور قطع، شريعت كهنه مى‏شود ودين از بين مى‏روو سنّت پيامبر(صلی الله علیه و آله) و احكام الهى، دگرگون مى‏شود، بدعت گزاران بر آن مى‏افزايند و ملحدان از آن مى‏كاهند و كار را بر مسلمانان مشتبه مى‏سازند.» بحار الانوار، ج 23، ص 32 2. نياز جامعه به رهبران الهى: انسان، نيازمنديهايى دارد كه جز از راه تشكيل جامعه و تعاون عمومى برآورده نمى ‏شود و جامعه صالح، جز در پرتو اجراى قوانين الهى شكل نمى‏ گيرد و اجراى آنها، نيازمند به شخصى است كه خودش در مرحله اول، عالم و عامل به آن باشد واز لغزش و خطا محفوظ باشد تا آن را بطور دقيق اجرا كند و حق هر صاحب حقّى را ادا نمايد و گرنه آن قوايى كه براى رسيدن هدف كمال در وجود انسان گذارده شده، بطور كامل به ظهور نمى‏رسد و لازم مى‏آيد كه ايجاد آنها از ناحيه خداوند متعال لغو باشد و او حكيم است و صدور كار لغو از خدا، محال است. امام رضا (علیه السلام) به روايت فضل بن شاذان، چنين فرمود: «و يكى از علّتهاى تعيين اولى‏الامر از طرف خداوند، آن است كه آنها را در امور دين و دنيا كه لازم دارند، سرپرستى و رياست كند. پس حكيمبا توجهبهحكمتش، امكان ندارد انسانها را از چيزهايى كه مى‏داند به آنها نيازمندند و قوام آنها جز به آن نيست، محروم رها كند.» « بحار الانوار، ج 23، ص 32.» ج- نياز دين به تفسير و تبيين: خداوند، اسلام را به عنوان يك دين كامل به پيامبر وحى كرد و دستورى از اسلام ناگفته به پيامبر باقى نماند، ولى آيا از دستورات اسلام، نگفته به عموم مردم باقى مانده يا نه؟ اهل تسنن، حرفشان اين است كه دستورات اسلام هر چه بود، همان بود كه پيامبربه اصحابش گفت. بعد در مسائلى كه در مورد آنها از اصحاب هم چيزى روايت نشده، گير مى‏كنند كه چه كار كنند و پاى قياس را به ميان مى‏كشند، ولى شيعه مى‏گويد: نه خدا دستورات اسلام را ناقص به پيامبر (صلی الله علیه و آله) وحى كرد و نه پيامبر (صلی الله علیه و آله) آنها را ناقص براى مردم بيان كرد، پيامبر كاملش را بيان كرد، اما آنچه پيامبر كامل بيان كرد، همه آنهايى نبود كه به عموم مردم گفت (بسيارى از دستورات بود كه موضوع آنها در زمان پيامبر(صلی الله علیه و آله) پيدا نشد و بعد سؤالش را مى ‏كردند) اما رسول خدا (صلی الله علیه و آله) همه دستوراتى را كه از جانب خدا بود، به شاگرد خاصّ خودش على (علیه السلام) گفت و به او گفت: شما براى مردم بيان كن. «اقتباس از: امامت و رهبرى، مرتضى مطهرى، ص 54» پاسخ به يك شبهه: آيا امكان ندارد بدون امام معصوم، احكام و قوانين شريعت در بين بشر محفوظ بماند، به اين صورت كه هر دسته‏اى از مردم، حافظ يك سلسله از احكام باشند؟ پاسخ: احكام و قوانينى كه از جانب پروردگار براى هدايت انسانها فرستاده شده، در صورتى از تغيير و تحريف مصون مى‏ماند كه حافظ آنها كسى باشد كه سهو و فراموشى در او راه نداشته و از گناه، معصوم و در امان باشد و بدون وجود امام معصوم، چنين موضوعى تحقق پيدانمى‏كند؛ زيرا امكان ارتكاب خطا در هر يك از افراد ملّت وجود دارد و مجموع ملّت نيز جز آحاد و افراد، وجودى ندارد. بنابراين، وقتى هر فردى از آنان غير معصوم شد، مجموع هم غير معصوم خواهد بود. امام رضا (علیه السلام) درباره ضرورت وجود امام معصوم فرمود: چون براى مردم قوانين و دستورات معيّنى تعيين شده و مأمورند از حدود شرعى تجاوز نكنند، اين موضوع امكان ندارد مگر اينكه شخص امينى بر آنان، گمارده شود ... 📚بحار الانوار، ج 23، ص 32 💡@p_eteghaadi
💬 | متن پیام: باسلام چرا پیامبر اسلام و امام علی و بیشتر امامان اینقدر زن داشتند؟ ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ تعدد زوجات در آن زمان در منطقه عربستان يک امر عادي و متداول بود و مختص به رسول خدا نبود - حتي اگر شخصي داراي يک خانم بود او را مورد تمسخر قرار مي دادند - البته اين مسأله در جامعه امروز عربستان نيز وجود دارد. در مجموع پيامبر اسلام با يازده خانم ازدواج نمودند که با شرح مختصري معلوم مي گردد که سيره رسول خدا در اين باره چگونه بوده است. پيامبر در سن 25 سالگي با خديجه کبري ازدواج نمود و تا سن 50 سالگي يعني سال دهم بعثت فقط با آن بانوي بزرگ زندگي مي نمود. بعد از رحلت خديجه کبري پيامبر به علت نياز مرد به همسر با خانمي به نام سوده که شوهرش در حبشه از دنيا رفته بود و بيوه بود ازدواج نمود. سوده داراي خانواده اي مشرک و دشمن پيامبر بود و به علت اين که مسلمان شده بود هيچ پشتيباني در خانواده خود نداشت و او را اذيت مي کردند. سپس ساير ازدواج هاي پيامبر در مدينه و حد فاصل سن 53 تا 63 سالگي رخ داد و به طور قطع آن ازدواج ها عوامل گوناگون سياسي، اجتماعي و الهي داشت زيرا سن 53 سالگي اقتضايي براي خوشگذراني جنسي مرد ندارد. جان ديون پورت انگليسى مى‏گويد: با اين كه در آن زمان، زياد زن گرفتن كار بدى نبود، ولى با اين حال حضرت محمد(ص) تا پنجاه سالگى با يك زن زندگى كرد و تا خديجه زنده بود، زن ديگرى نگرفت. آيا ممكن است كسى شهوت‏ران باشد و هيچ مانعى هم براى زن گرفتن در كار نباشد، با اين حال با يك زن زندگى كند آن هم با زنى كه سنّ بالائى داشته باشد؟! امیرالمؤمنین علی (علیه السلام) در ابتدا با دختر نبی مکرّم اسلام حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها ازدواج کردند و تا زمان شهادت حضرت زهرا با هیج زن دیگری پیمان زناشویی نبستند. این دو بزرگوار با یکدیگر نه سال زندگی کردند که ثمره آن دو پسر و دو دختر بود. اما امام علی (علیه السلام) پس از حضرت زهرا با زنان دیگری ازدواج کردند. پس از فاطمه، آن‌ حضرت (به سفارش خود حضرت زهرا) با امامه دختر ابوالعاص بن ربیع بن عبدالعزی بن عبد شمس که فرزند زینب دختر پیغمبر بود، ازدواج کرد. 🆔 @P_eteghaadi
💬 | متن پیام: سلام لطفا این پیام رو جواب بدین هرچه سریعتر ممنونم ما توی خوانوادمون خیییلی غیبت میکنن منم دختر ۱۳ ساله ای هستم که مجبورم تو جمعشون بشینم اگه بهشون بگم این کارو نکنین ممکنه بگن چه بی تربیه و اصن به کار ما چیکار داره و فلان و بمان و آبرومو تو خوانواده پدریم ببرن و برن بشینن بگن این دختر :َدامو درارن بگن گفت غییبت نکنییین تو جمعشونم نشینم میگن بی ادبه ولی دارم سعی میکنم زیاد گوش نکنم به غیبتاشون حکمم چیه؟ ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ سلام، امر به معروف کردن شما و این که توصیه کرده اید به غیبت نکردن، قطعا بی ادبی نیست. اما می‌توانید با لحن دوستانه تری تذکر بدهید یا مثلا موضوع بحث را تغییر بدهید به عنوان مثال درباره طرز تهیه غذاهای مختلف ویا هنرهای مختلف. اگر به هیچ وجه امکان تغییر موضوع بحث نیست، با کارهایی از قبیل مطالعه کردن و یا استفاده از هدفون و شنیدن پادکست های مورد علاقه تان از مباحث غیبت فاصله بگیرید. 🆔 @P_eteghaadi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
😍فوائد روزه برای بدن⁉️ 💠‌‌‌‌‌‌‌‌‌پروفسوری از دانشگاه توکیو بخاطر عظمت مسلمان شد😳 ⏰یک دقیقه و ۴۱ ثانیه را از دست ندهید 💎 ✅ ┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈ 🆔 @P_eteghaadi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎤حجه الاسلام رفیعی اگر کسی افطار و سحر را با سوره قدر شروع کنه... 🆔 @P_eteghaadi
سلام عیدتون مبارک،این که میگن طبق گفته های دکتر شریعتی،این تشیع و شیعه ای که الان هست،قدمتش برمیگرده تا دوره ی شکوهمند صفوی(البته شکوهمند رو من اضافه کردم وگرنه اونا میگن بدعت گذاران صفوی).... ✍️سلام 🔆 پاسخ شبهه: 1️⃣ اکثر ایرانیان از ابتدا، اسلام را با گرایش شیعه پذیرفتند. (نه با گرایش سنّی). در این باره اسناد تاریخی فراوان است. در همان قرن 3 هجری، شیعیان در شمال ایران به قدری قدرت داشتند که اولین حکومت را در جهان تشکیل دادند. (علویان طبرستان) 2️⃣همچنین حکومت که شیعه بودند،(در قرن 4 و 5 هجری یعنی 500 سال قبل از صفویان) به قدری پشتوانه مردمی داشت که در مدتی اندک، نه تنها بخش اعظم ایران، بلکه بخش زیادی از عراق، و حتی در برهه‌ای از زمان، را نیز در تصرف خود درآوردند و مراسم حج را بر اساس فقه انجام دادند. اینها اولین حکومت برگزار کننده ی روضه اباعبدالله در ایران نیز بودند. 3️⃣حکومت در جنوب و غرب ایران هم شیعه بودند. و پشتوانه مردمی داشتند. در خیلی از مناطق از جمله کاشان و قم و ... همواره اکثریت با شیعه بود. ولی بعضاً حکومتهای سنّی که با حمایت خلفای بنی العباس روی کار می آمدند، به دلیل فشارها باعث میشد که مردم نتوانند تشیع خود را اظهار کنند. 4️⃣ اتفاقی که در زمان صفویه رخ داد این بود که حکومت مطلق در دست شیعیان افتاد و در این هنگام، اکثر مردم ایران مذهب شیعه را به صورت علنی اعلام کردند. خانم مری بویس (از بزرگترین زرتشتی پژوهان جهان) در کتابش تصریح می کند که اکثر ایرانیان از همان ابتدا گرایش به سمت خاندان علی (ع) داشتند (یعنی شیعه بودند). در واقع قرنها پيش از صفويان ايرانيان شيعه مذهب بودند (در اكثر مناطق) و دولت صفوي تنها وظيفه يكپارچه سازي مملكت و خروج كشور از جكومتهاي ملوك‌الطوايفي را داشت. نه شیعه سازی مردم. 🆔 @P_eteghaadi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
سلیطه! من خدیجه‌ام 👆بشنوید و به گوش آنان که مدعی حقوق زنانند، برسانید 🆔 @P_eteghaadi
🔴ارزش خواندن این دعا در ماه رمضان 🆔 @P_eteghaadi
سوال رو سانسور کردید تا اونجایی که دلتون میخواد،سوال ادامه داشت و کامل بود،شما فقط شبهه ای که توی جمله ی اول بود رو پاسخ دادین. ✍️اولا بقیه شبهه وقتی این روشن شد مشخص است که باطل است، ثانیا ائمه ما خصوصا از زمان امام باقر علیه السلام که دارای موقعیت بودند، حوزه علمیه داشتند و شاگرد پرورش می دادند و شاگردانشان را برای مناظره با زنادیق(کمونسیتهای آن زمان) اعزام می کردند. ثالثا در زمان غیبت صغرا ارتباط امام عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف و نامه معروف ایشان به شیخ مفید دلالت بر صحت این مطلب می کند که وجود علما و روحانیون برای کسب علم و تبلیغ دین ضروری است و ربطی به حکومت صفویه ندارد. رابعا آیه نَفر نص صریح قرآن است که می فرماید:پس چرا از هر فرقه‏ اى از آنان دسته‏ اى كوچ نمى كنند تا [دسته‏ اى بمانند و] در دين آگاهى پيدا كنند و قوم خود را وقتى به سوى آنان بازگشتند بيم دهند باشد كه آنان [از كيفر الهى] بترسند(توبه/122) حتی خداوند در زمان پیامبر به کسب علم و ترویج دین توسط علما تصریح وبه آن دستور داده است. روضه و گریه بر امام حسین علیه السلام از بعد شهادت ایشان توسط ائمه اطهار سلام الله علیها برگزار می شده و نمونه ان که در روضه ها بسیار شنیده اید، سفارش امام رضا علیه السلام به ابن الشبیب است:یَا ابْنَ شَبِیبٍ إِنْ کُنْتَ بَاکِیاً لِشَیْ‏ءٍ فَابْکِ لِلْحُسَیْنِ بْنِ عَلِیٍّ 🆔 @P_eteghaadi
📌 متن شبهه👇 جلوی گرسنه‌های بیچاره در طول سال هرچه قدر غذا بخوری مشکلی نیست، اما جلوی روزه‌دارانی که خودشان انتخاب کردند چیزی نخورند، نباید غذا بخوری! در کشورهای اسلامی، دنبال روزه‌خوار می‌گردند تا مجازاتش کنند، اما دنبال گرسنه نمی‌گردند تا سیرش کنند 📌 پاسخ به شبهه👇 1⃣ اولا طراحان شبهه بایست بفرمایند که کدام روزه دار گفته و کجای دین آمده است که جلوی گرسنه غذا خوردن مشکلی ندارد؟! ثانیاً همان پیامبر عزیزی که دستور روزه را ابلاغ کرده است، فرموده که: «سیر بودن در کنار گرسنه مسلمانی نیست.» و در روایتی میفرماید «هر كه در حال خوردن غذا باشد و جاندارى او را بنگرد و وى او را شريك غذاى خود نكند، به دردى بى‌درمان گرفتار مى‌آيد.» 2⃣ طراح شبهه به گونه ای وانمود کرده که فقط غیرمتدینین درد گرسنگان میفهمند!! بدون آنکه پاسخ دهد که چه کسی دنبال گرسنه نمی‌گردد؟ 🔹اتفاقاً اهل روزه هستند که برای فطریه دادن، برای صدقه، برای زکات، برای افطار دادن و... دنبال فقرا می‌گردند. 🔹 آیا حماسه سازان رزمایش کمک مومنانه برای کمک به فقرا، روزه داران بودند یا روزه خواران؟ 3⃣ چه کسی گفته مسلمانان دنبال روزه‌خوار می‌گردند تا مجازاتش کنند؟ آن‌چه مستحق مجازات است تظاهر به روزه‌خواری است نه خود روزه‌خواری .. 🔹 تظاهر یعنی عملی که با قصد آشکار کردن صورت بگیرد و طرف عمد داشته باشد که بگوید من روزه‌خوارم. 4⃣ سوال آخر از وجدان های با انصاف!: 🔹آیا حقیقتا کسی که ساعت‌ها گرسنگی می‌کشد، حال گرسنه‌ها را بیشتر می‌فهمد یا کسی که پیوسته می‌خورد و می‌آشامد؟ کدام‌یک حق دارد دم از فقرا بزند: روزه‌دار یا روزه‌‌خوار؟ آن‌که از شکم دست می‌کشد یا آن‌که به شکم‌چرانی خود می‌بالد؟ التماس انصاف! 🔹گرچه نگاه مطلق به روزه خواران و ادعای اینکه روزه خواران هیچ گاه گرسنه ای را درک نمیکنند خود یک گزاره خطاست 5⃣ فارغ از دوستان محترمی که صرفاً جهت دریافت پاسخ این شبهات را بازنشر میکنند خطاب به طراحان معاند شبهات که بغض شان نسبت به اسلام پشت واژه های زیبا و اشک تمساح ریختن های دروغین برای فقرا پنهان میکنند عرضه میدارم که : ☘ای جماعت نه اگر بیش کمی عار کنید ☘کی شما روزه گرفتید که افطار کنید!! 🖌      🆔 @P_eteghaadi
📛 شبهه 📛 اگر شیطان در ماه_رمضان در بند است، پس چرا انسان در این ماه گناه می‌کند؟ پاسخ 👇 درست است که در ماه رمضان شیطان در غل و زنجیر است ولی «انسان که در غل و زنجیر نیست» انحراف در انسان، به دو عامل شیطان و هوای نفس باز می‌گردد. 📖 خدا در قرآن وقتی به کید (فریب) شیطان می‌رسد می‌گوید: «إِنّ كيد الشيطان كان ضعيفا» قطعا کید شیطان ضعیف است (نساء۷۶) اما در مورد نفس انسان می‌گوید: انّ نفس لامّاره بالسوء: نفس (سرکش) بسیار به بدیها امر می‌کند (یوسف 53) 👹 پس اگر شیطان در بند باشد، هوای نفس تلاشش را خواهد کرد! به عبارت بهتر، درست است که در ماه رمضان شیاطین گرفتار غل و زنجیرند ولی از عامل دوم که هوای نفس است نباید غافل شد. 🔺اگر قرار بود خداوند با گرفتار نمودن شیطان، عامل و زمینه معصیت را در انسان از بین ببرد، دیگر، «عمل صالح» و «عدم ارتکاب گناه» در این ماه از سوی انسان ارزشی نداشت. 🆔 @P_eteghaadi
📌متن شبهه👇 خدا میگه دیرکرد و نزول حرومه اونوقت یه روز روزه نگیری شصت روز میکشه روش بازم صد رحمت به بانک قوامین😂 📌پاسخ به شبهه👇 ♥️ برای پاسخ به این سوال لازم است دو مساله را توضیح و مشخص کنیم. 1️⃣ ربا و نزول چیست و کجا اتفاق می افتد. 2️⃣ هدف از مجازات های الهی چیست. 👇👇👇👇👇👇👇