eitaa logo
پرسمان اعتقادی
42.2هزار دنبال‌کننده
8.9هزار عکس
4.1هزار ویدیو
66 فایل
🔹تبلیغ ⬅️ کانون تبلیغاتی قاصدک @ghaasedak
مشاهده در ایتا
دانلود
❓آیا اگر از گناه اجتناب کنیم و باشیم، به دیدار ما می‌آید؟ 🔰قطعاً گناه‌کردن، مهم‌ترین علّت محرومیت از امام زمان است. 🍃امام مهدی علیه‌السلام نیز در توقیع (نامه) شریفشان به شیخ مفید می‌فرماید: «ما را از ایشان چیزی محبوس نکرده است، مگر گناهان و خطاهایی که از ایشان به ما می‌رسد و ما آن را ناخوش می‌داریم و از ایشان نمی‌پسندیم.»[1] ❓آیت‌الله بهجت گفتند: «اگر می‌خواهید بدانید که چرا به آن حضرت دسترسی ندارید؟ جواب شما این است که چرا به انجام واجبات و ترک محرمات ملتزم نیستید؟ او به همین از ما راضی است... ترک واجبات و ارتکاب محرمات، حجاب و نقاب دیدار ما از آن حضرت است.»[2] ✅بنابراین، اگر ما از گناه اجتناب کنیم و منتظر واقعی باشیم، به مقامی می‌رسیم که غیبت و حضور برایمان فرقی ندارد. 💠امام سجاد علیه‌السلام به ابوخالد کابلی می‌فرماید: «ای ابوخالد! به‌درستی که مردمان زمان غیبت حضرت مهدی؛ آنان که معتقد به امامت هستند و در انتظار ظهور او به‌سر می‌برند، با فضیلت‌ترین مردمان همه زمان‌ها هستند؛ به دلیل اینکه خداوند متعال، عقل و فهمی به آنان عنایت کرده که غیبت در نزد آنان به منزله ظهور و مشاهده گشته است.»[3] 🍃در حدیث دیگری امام صادق علیه‌السلام می‌فرماید: «هر کس دوست دارد که از یاران حضرت قائم گردد، باید که منتظر باشد و در عین حال به پرهیزکاری و اخلاق نیکو مشغول گردد.»[4] 💢بنابراین، اگر کسی ترک گناه کند و منتظر امامش باشد، از یاران واقعی حضرت به شمار می‌آید. آن‌گاه اگر بزرگ‌ترین توفیق الهی او را دریابد، غیبت و ظهور حضرت برایش تفاوت نخواهد داشت. 💥البته این طور نیست که اگر کسی گناه نکند و اهل تقوا باشد حتماً امام زمان به دیدار او بیاید، بلکه دیدار با حضرت مهدی علیه‌السلام بر مبنای مصالحی است که خود حضرت تشخیص می‌دهند. 📚پی‌نوشت‌ها [1]. بحارالانوار، علامه مجلسی، ج53، ص176. [2]. شش‌صد نکته از محضر آیت‌الله العظمی بهجت، ص362. [3]. بحارالانوار، علامه مجلسی، ج52، ص122. [4]. الغیبة، نعمانی، ص 200. 🔰 @p_eteghadi 🔰
❓آیا به و اعمال مستحبی ما، نیازمند است؟ 🔰در مواضع بسیاری از منابع روایی، به اعمالی که شیفتگان برای مقتدای خود انجام داده‌اند، برمی‌خوریم که از طرف امامان تأیید شده‌اند و آن اعمال را دارای ارزش معنوی دانسته‌اند؛ از جمله👇: 🍃در روایتی آمده است که شخصی به امام کاظم علیه‌السلام عرض کرد: روز عید فطر که فرا می‌رسد شروع می‌کنم به یک ختم قرآن برای رسول الله و یک ختم قرآن برای حضرت فاطمه و یک ختم قرآن برای امامان‌ علیهم‌السلام و یک ختم برای شخص شما، آیا این کار ثوابی برایم دارد؟ حضرت در جواب فرمودند: ثوابش آن است که در روز قیامت با آنان خواهی بود. آن شخص می‌گوید: گفتم الله اکبر، چنین ثوابی برای من است؟ حضرت سه مرتبه فرمود: بلی، بلی، بلی.[1] 💢اگرچه پیامبر و سایر امامان نیازمند اعمال ما نیستند، ولی خداوند دارای فضلی عظیم است و هیچ عملی را بدون اثر نمی‌گذارد، به‌ویژه اگر برای اولیای او باشد. 👌همچنین باید گفت در روابط عاطفی هدیه از بهترین راه‌ها برای ابراز محبت است که محبت طرف مقابل را به دنبال دارد. شخصیت‌ها هرچه بزرگ‌تر و ستودنی‌تر باشند از هدیه، چه مادی و چه معنوی، خشنود می‌شوند؛ امام زمان نیز که قطب عالم امکان است، از اهدای یک سوره قرآن و یا صدقه از طرف آن حضرت، دل‌شاد می‌شود و در پی جبران و پاسخ به محبت‌کننده برمی‌آید و هدیه‌کننده را به محبّت دوباره افتخار می‌دهد. 🔹ازسویی طبق روایات و احادیث، حضرت ولی عصر دارای زندگی طبیعی و معمولی هستند، آن حضرت هم مانند سایر مردم در معرض امراض طبیعی و آفات و گرفتاری‌های جسمی و اندوه‌های روحی می‌باشند؛ ✅بنابراین صدقه، دعا، نماز و هدایای معنوی دیگر که به فرموده امامان، دورکننده بلاها هستند، آن حضرت را از بلایا دور می‌دارد و در سلامت جسم و جان آن عزیز اثر خواهد داشت. 📌مهم‌تر اینکه میان هدیه‌دهنده و هدیه‌گیرنده ارتباط عاطفی و مهر برقرار شده و استمرار آن، به تقویت ارتباط عاطفی و معنوی با آن حضرت می‌انجامد. 📚پی‌نوشت‌ها [1]. بحارالانوار، ج98، ص5. 🔰 @p_eteghadi 🔰
❓آیا پس از ظهور، قیام و تشکیل #حکومت_امام_زمان اختیار وجود دارد و کسی گناه می‎کند؟ 🔰بعد از ظهور امام موعود مانند پیش از ظهور، اختیار باقی است و برای انسان، امکان گناه‎کردن هست. این، مطلبی است مسلم که هم ادله عقلی و هم ادله نقلی بر آن دلالت دارد. ✅دلایل عقلی: ⬅️ الف. انسان، موجودی است که ذاتاً در افعال خود مختار است؛ این، یک امر وجدانی است که اگر انسان در خود تأمل کند، این مطلب را درک می‌‎کند. در قرآن کریم نیز آیات متعددی اشاره به این حکم عقل دارد؛ مانند: «وَقُلِ الْحَقُّ مِن رَّبِّکُمْ فَمَن شَاء فَلْیُؤْمِن وَمَن شَاء فَلْیَکْفُرْ؛ بگو: حق، از پروردگارتان است؛ پس هر که بخواهد ایمان بیاورد و هر که بخواهد انکار کند».[1] 💥بنابراین تا وقتی ذات انسان موجود باشد اختیار نیز موجود است. ⬅️ب. یکی از اصول دین ما، معاد است. ما معتقدیم قیامت برای تمام افراد، از اول هستی تا به آخر، حتی برای پیامبران و امامان ثابت است و هیچ استثنایی در بین نیست. روشن است مسأله قیامت و ثواب و عقاب، متفرع بر اختیار است.[2] ✅ادله نقلی: 💢خداوند در قرآن کریم، مردم را یا با لفظ «ناس» می‌خواند یا با لفظ «مؤمنین» این دو لفظ، شامل تمام افراد می‌‎شود و انسان‎های پس از ظهور، یا ایمان می‌‎آوردند که مشمول این خطابات و تکالیف هستند یا ایمان نمی‌‎آورند که باز هم نشانه اختیار و امکان گناه برای آنان است و هیچ دلیلی بر استثناکردن و خارج‌کردن آن افراد از تحت خطابات قرآن، نداریم. 📚پی‌نوشت‌ها 1. کهف: 29. 2. توحید، شیخ صدوق، باب59، ح3، ص360. 🔰 @p_eteghadi 🔰
❓آیا اگر تمام جهان را فرا گیرد ظهور خواهند کرد؟ 🔰فراگیرشدن فساد، ظلم و ستم از نشانه‌های قبل از ظهور است چنانچه فراگیری عدالت از نشانه‌های اصلی حکومت امام موعود می‌باشد، 👇اما این فراگیری ظلم و فساد علت ظهور نمی‌باشد، بلکه نشانه قبل از ظهور است که به دنبال آن ظهور صورت می‌گیرد، بلکه می‌توان گفت محرومیت ما از امام‌ زمان به علت همین فسادها و انتخاب بدی‌ها بر خوبی‌هاست. 💢اگر ما با کردار خوب و شایسته، منتظر اصلاح جامعه توسط امام عصر باشیم، ظهور زودتر صورت می‌گرفت. 💥آنچه روایات بر آن تأکید دارند پر شدن از «ظلم» است، نه پر شدن از «ظالم»؛ پس ممکن است تعداد ظالمین کم باشد، ولی تعداد مظلومین بسیار باشد؛ اما همان تعداد اندک زمین را از فساد پر خواهند کرد؛ 👌بنابراین گمان نشود وظیفه ما این است که همه مردم را به ظلم سوق دهیم و با افزودن به ظالمین، بخواهیم به امر ظهور کمک کنیم، بلکه وظیفه ما مقابله با ظلم و ظالم و حمایت از مظلوم است؛ چنانچه انقلاب اسلامی در همین راستا قدم برداشت و با ظلمِ ظالم به مقابله پرداخت و از مظلومیتِ مظلوم در جهان دفاع کرد. 📌پس آنچه در آیات و روایات آمده خبر از امری است که حتماً محقق می‌شود و از طرف دیگر همین قرآن و روایات وظیفه فرد فرد مردم را در کمک‌‌نکردن به ظالم و حمایت از مظلوم تبیین کرده است. 🔰 @p_eteghadi 🔰
14_SEMO-Mohammadi-Pasokh_Be_Soalate_Eteghadi_(185).mp3
5.11M
پرسش و پاسخ اعتقادی 🔹حجه الاسلام جلسه 184 - اگر دعا و قران را پیش خود زمزمه کنیم گناه کردیم؟ 🔰 @p_eteghadi 🔰
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🧡 امام صادق (عليه السلام) : ✍ هرگاه بنده بگويد : ما شاء اللّه لا حول و لا قوّة الا باللّه ✨ خداوند فرمايد : اى فرشتگان من! بنده ام تسليم شد ، كمكش كنيد ، او را دريابيد ، حاجتش را برآوريد . 📚 بحار الأنوار ج93 ص190 🔰 @p_eteghadi 🔰
لوح | دلایل‌عقلی‌امامت‌ومهدویت 💠 قرآن کریم معجزه پیامبر اسلام و مهم ترین برنامه و دستور امت اسلام برای همیشه...( ادامه در عکس ) #دلایل‌_عقلی‌_امامت‌_و_مهدویت بخش27 🔰 @p_eteghadi 🔰
. 📗 📖 سیاست نامه امام علی(ع) پژوهشی در سیره سیاسی و حکومت داری •❀ این کتاب ترجمه جلد چهارم کتاب دانشنامه امیرالمومنین علیه السلام است. 🔸مؤلف کوشیده است با بهره گرفتن از آثار حدیثی و تاریخی و سیره نگاری های نهج البلاغه و شرح های آن و کتاب های انساب، آنچه مربوط به روش امام علی در موضع گیری و رفتار های سیاسی بوده، گردآوری و در پاره ای موارد تحلیل، و عرضه کند. 🔻 بخش‌های کتاب :️ • سياست در دو مكتب ، سياست اموى، سياست علوى • بیعت نور • اصلاحات علوى • مبانى حكومت بر دل‏ها • سياست‏هاى ادارى • سياست‏هاى فرهنگى • سياست‏هاى اقتصادى • سياست‏هاى اجتماعى • سياست‏هاى قضايى • سياست‏هاى امنيتى • سياست‏هاى نظامى • سياست‏هاى بين المللى 📝 محمدی ری شهری، با همكاری سید محمدکاظم طباطبایی و سید محمود طباطبایی نژاد، مترجم : مهدی مهریزی، قم، دارالحدیث، 675 ص، وزیری 🔰 @p_eteghadi 🔰
سوال یکی از کانال های ضد دین ( نقد اسلام و قران) تحدی کرده است که یک روایت صحیح در اثبات تولد امام زمان بیاورید هر چند می دانم روایت زیاد است و شما در پیام های پیشین این موضوع را بررسی کرده اید لطفا یک روایت با تصحیح سندی به طور اختصار بیاورید ممنون ✅پاسخ شیخ کلینی به در کافی به سند صحیح از حسین بن محمد الاشعری،از معلی بن محمد،از احمد بن محمد بن عبدالله می اورد که گفت : « بعد از کشته شدن زبیری نامه ای از امام عسکری بدستم رسید که در آن نوشته شده بود این جزای کسی است که بر خدا و اولیایش افترا ببندد و گمان کند که می تواند بدون جانشین مرا بکشد و قدرت خدا را چگونه دیده است .برای او فرزندی در سال 255 زاییده شد که اسم ایشان را محمد گذاشت» 📚الکافی ج1 ص514 ❗️به تصریح ایت الله خویی در بزرگترین کتاب رجالی شیعه یعنی معجم الرجال الحدیث کلیه راویان این روایت ثقه هستند 1⃣الحسین بن محمد الاشعری، درباره او گفته است ثقه است 📚المفید من معجم رجال الحدیث ،ص178 2⃣معلی بن محمد: او نیز ثقه است 📚همان مدرک،ص613 3⃣احمد بن محمد بن عبدالله : او نیز ثقه است 📚همان مدرک ص43 🔰 @p_eteghadi 🔰
*🔻هدایتِ مُستَمَر🔻* ✍ هدایت از نظرِ قرآن، چیز ثابتی نیست، که کسی بگه: *من هدایت شدم.. تموم شد و رفت!* نخیر!! هدایت، پویاست.. لحظه به لحظه، و روز به روز، در حالِ زیاد شدنه..✅️ قرآن کریم می‌فرماید: *🕋 یَزِیدُ اللهُ الَّذِینَ اهْتَدَوْا هُدًی (مریم/76)* 💢 خداوند بر هدایتِ کسانی که هدایت شده‌اند، می‌افزاید! *هدایت، یک جریان جاودانه و همیشگی است.. یک راهه که تمومی نداره...* مومن، آن به آن به هدایتش اضافه میشه. چه بسا هدایتِ دیروزش، عینِ هدایت امروزش نباشه.. 👈 چون مومن همیشه در راه قرار داره، و رزقِ دیروزش، با رزقِ امروزش فرق داره.. چون نه تنها زمان و مکان، بلکه اتّفاقات و ماجراهای دیروز و امروزش یکی نیستند. ✔ پس هدایتِ خدا، *آن به آن، داره به هستی تزریق میشه..* گرچه ما به ظاهر نبینیم.. درست مثل یک لامپ،💡 که لحظه به لحظه داره از جریانِ برق تغذیه میشه.. *ولی ما اون جریانِ برق رو نمی‌بینیم..* اگه یه لحظه جریانِ برق قطع بشه، لامپ خاموش میشه.. ✅️ هدایتِ خدا هم، لحظه به لحظه است.. *اگه یه لحظه قطع بشه، کارِ ما تمومه..* دقیقاً به همین خاطره که روزی 10 مرتبه، باید تو نماز بخونیم: *🤲 اهْدِنَا الصِّرَاطَ الْمُسْتَقِیمَ..* 💢 خدایا ما را به راه راست، هدایت فرما. و اینهمه به ما گفتند، که در دعا این جمله رو بخونیم: *🤲 إِلهِى لَا تَكِلْنِي إِلَى نَفْسِي طَرْفَةَ عَيْنٍ أَبَداً.* *💢 خدایا مرا لحظه‌ای، و چشم به هم زدنی، به خودم وا مگذار.* 🔰 @p_eteghadi 🔰
🔰 تقسيم گناهان از نظر امیرالمومنین علیه السلام: 💠 امام على عليه السلام در گفتارى فرمود: «ان الذنوب ثلاثة... فذنب مغفور و ذنب غير مغفور و ذنب نرجو لصاحبه و نخاف عليه... » «گناهان بر سه گونه‌اند: گناه بخشودنى و گناه نابخشودنى و گناهى كه براى صاحبش، هم اميد (بخشش) داريم و هم ترس از كيفر.» 💢 سپس فرمود: «اما گناهى كه بخشيده است، گناه بنده‌اى است كه خداوند او را در دنيا كيفر مى‌كند و در آخرت كيفر ندارد. در اين صورت خداوند حكيم‌تر و بزرگوارتر از آنست كه بنده‌اش را دو بار كيفر كند. 👈 اما گناهى كه نابخشودنى است، حق الناس است يعنى ظلم بندگان نسبت به همديگر كه بدون رضايت مظلوم بخشيده نمى‌شود. ✳️ و اما نوع سوم، گناهى است كه خداوند آن را بر بنده‌اش پوشانده و توبه را نصيب او نموده است، و در نتيجه آن بنده هم از گناهش هراسان است و هم اميد به آمرزش پروردگارش دارد، ما نيز درباره‌ى چنين بنده‌اى، هم اميدواريم و هم ترسان. 📚 #گناه_شناسی، صفحه 24 🔰 @p_eteghadi 🔰
✨ و هر کس در چیزی از این گفتار من شک کند در همه آنچه بر من نازل شده شک کرده است، و هر کس در یکی از امامان شک کند در همه آنان شک کرده است، و شک‌کننده درباره ما در آتش است. 📆۲۶ روز تا روز موعود♥️ 🔰 @p_eteghadi 🔰
14_SEMO-Mohammadi-Pasokh_Be_Soalate_Eteghadi_(186).mp3
5.18M
پرسش و پاسخ اعتقادی 🔹حجه الاسلام جلسه 185 - عالم ذر 🔰 @p_eteghadi 🔰
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
. ﷽؛ 💠 #حديث 🔅 #پیامبر_اکرم_(ص) : 🔸 «در روز قيامت، سه چيز مى‌‏آيند و به درگاه خداوند عزّ وجلّ شكايت مى‌‏كنند : مُصحَف، مسجد و عترت (خانواده‌‏ام)» . 🔹 «يَجي‏ءُ يَومَ القِيامَةِ ثَلاثَةٌ يَشكونَ إلَى اللَّهِ عزّ وجلّ : المُصحَفُ ، وَالمَسجِدُ ، وَالعِترَةُ». 📚 الخصال : ص 175 ح 232 🔰 @p_eteghadi 🔰
لوح | دلایل‌عقلی‌امامت‌ومهدویت 💠 علمای اسلام شناس برای فلسفه وجودی پیامبران به ویژه حضرت...(ادامه در عکس) #دلایل‌_عقلی‌_امامت‌_و_مهدویت بخش28 🔰 @p_eteghadi 🔰
آقایون خانوما این عالیه از دستش ندین😍👆👆 تا دیر نشده ثبتنام کنین رایگانه🌺 ارتباط واقعا مؤثر ارتباط واقعا مؤثر
. | 📖 #برگی_از_کتاب | 📗 بهشت و دوزخ از نگاه قرآن و حدیث 💢 واژه «جنّت» و مشتقّات آن در قرآن، 147 بار در چهار معنا به كار رفته است : 1 . بهشت آدم ابو البشر ، يعنى جايگاهى كه وى و همسرش حوّا، قبل از منتقل شدن به دنيا در آن جا زندگى مى‌كردند و از آسايش كامل، برخوردار بودند. 2 . بهشت دنيا ، يعنى باغ و بستان‌هايى كه در جهانِ پيش از مرگ وجود دارد . 3 . بهشت برزخ ، يعنى جايگاه ارواح نيكوكاران در جهان پس از مرگ . 4 . بهشت موعود در عالم آخرت . 🔸گفتنى است كه در قرآن كريم ، واژه «جنّت» در معناى نخست، شش بار، در معناى دوم، 25 بار، در معناى سوم، يك بار و در معناى چهارم، 117 بار به كار رفته است. ❀ البتّه در قرآن، از بهشت موعود در عالم آخرت، با نام‌هاى ديگرى نيز ياد شده است، مانند : «فردوس»، «دار السلام» و «دار المُقامه». در مجموع، در 337 آيه قرآن، با الفاظ گوناگون، به جايگاه نيكوكاران در آخرت، اشاره شده است . در احاديث اسلامى، مفاهيم چهارگانه قرآنى «جنّت»، تفسير و تبيين گرديده است . 🔰 @p_eteghadi 🔰
🚫شبهه🚫 اسلام 1400 سال پیش گفته ک الکل حرامه ولی زکریای رازی الکل رو 900 سال پیش کشف کرده چطوری اسلام الکل رو قبل از کشفش حرام کرده است؟ ✅پاسخ شبهه: در اسلام خوردن هر نوشیدنی که سبب اسکار و مستی شود حرام است. پیامبر گرام فرمود: « هر نوشیدنی که سبب مستی شود ( کم و زیاد آن ) حرام است»(الکافی ج6 ص409) امام صادق علیه السلام فرمود: « خداوند به عینه شراب را حرام کرده بود اما پیامبر هر نوشیدنی که سبب مستی شود را حرام کرد و خداوند نیز حکم پیامبر را تایید کرد »(الکافی ج1 ص266) وفرمود: « هر کس نوشیدنی بخورد که سبب اسکار و مستی او شود، خداوند تا چهل روز نمازش را قبول نمی کند»(التهذیب ج9 ص107) پیامبر گرامی فرمود: « هر کس نوشیدنی بخورد که مست شود مشمول شفاعت من نمی شود»(الکافی ج6 ص400) این روایات و روایات فراوان دیگری که به همین مضمون در مجامع حدیثی ما نقل شده است.(وسائل الشیعه ج25 ص279 به بعد « ابواب الاشربه المحرمه») همه دلالت بر آن دارد که در اسلام هر آنچه سبب اسکار و مستی شود حرام است. خواه خمر باشد یا غیر آن الکل نیز چون سبب اسکار و مستی می شود حرام می باشد. 💥توجه به این نکته نیز لازم است که « الکل » در زمانهای قبل از رازی هم بوده است و مردم از آن استفاده می کرده اند اما این ماده را با ترکیبات و نام مشخص آن نمی شناختند تا آنکه رازی الکل را با خواصش کشف کرد. بنابراین وقتی مبنای حکم مشخص است که همان مست گردانندگی باشد از این به بعد هم هر ماده ای کشف شود که چنین خاصیتی دارد مصرف آن طبق همین مبنا حرام خواهد بود. ‌ 🔰 @p_eteghadi 🔰
❓سؤال: چگونه برخی #بدعاقبت می شوند؟ 🔰پاسخ 🔹كسانی كه دست به كارهای به ظاهر جزئی می زنند، مثلاً سیگار می كشند، یكدفعه مواجه با یك خطر كلّی می شوند كه آثار همان سیگارهای جزئی است، مانند تنگی نفس و از كار افتادن قلب. 🍃 قرآن می فرماید: كسانی كه پی در پی كار بد انجام می دهند (و به فكر توبه و جبران نیستند) سرانجام آیات الهی را تكذیب می كنند و حق را به تمسخر می گیرند. «ثمّ كان عاقِبةُ الّذین أساؤا السُّوی أن كذّبوا بآیاتِ اللّه و كانوا بها یَستهزؤن» [روم، 10] و به عذاب الهی گرفتار می شوند. «كان عاقبة الّذین من قبلهم دَمّر اللّه علیهم» [محمد، 10] 📚 استاد قرائتی، پرسش‏های مهم پاسخ‏های كوتاه . ج1، ص: 86 🔰 @p_eteghadi 🔰
✨ ای مردم، علی «جنب اللّه‏» است که خداوند در کتاب عزیزش ذکر کرده و درباره کسی که با او مخالفت کند فرموده است: «اَنْ تَقُولَ نَفْسٌ یا حَسْرَتا عَلی ما فَرَّطْتُ فی جَنْبِ اللّه‏ِ»، «ای حسرت بر آنچه درباره جنب خداوند تفریط و کوتاهی کردم». 📆 ۲۵ روز تا روز موعود ♥️ 🔰 @p_eteghadi 🔰
14_SEMO-Mohammadi-Pasokh_Be_Soalate_Eteghadi_(187).mp3
5.1M
پرسش و پاسخ اعتقادی 🔹حجه الاسلام جلسه 185 - اگر در مواقع سختی ب جای صدا زدن خدا ائمه را صدا کنیم شرک است یا خیر؟ 🔰 @p_eteghadi 🔰
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا