eitaa logo
پرسمان اعتقادی
42هزار دنبال‌کننده
9هزار عکس
4.2هزار ویدیو
67 فایل
🔹تبلیغ ⬅️ کانون تبلیغاتی قاصدک @ghaasedak
مشاهده در ایتا
دانلود
❸ سوم آکِلُ الرِّبا: کسانی که نزول می خوردند. در زمان ما هستند کسانی که پول می دهند و نزولش را سر ماه می گیرند. چه قدر گناه دارد. ❹ چهارم شارِبِ الخَمر: کسانی که شراب می خورند، چهارمین گروهی هستند که آن عقرب به دنبالشان هست. ❺ پنجم قَومٌ یُحَدِّثُونَ فِی المَسجِدِ حَدیثَ الدُّنیا: مردمی که در مسجد می نشینند و به جای اینکه مباحثه کنند، درس بخوانند، دعا بخوانند، حرف آخرت و مسائل شرعی و قرآن و مفاتیح بزنند، از دنیا صحبت می کنند: امروز دلار چند بود؟ طلا مظنه اش چه قدر بود؟ شنیده ام بالا رفته؟! این حرف ها جایش در مسجد نیست. آن عقرب به دنبال کسانی است که در مسجد از دنیا حرف بزنند. 📚برگرفته از کتاب در محضر مجتهدی 🔰 @p_eteghadi 🔰
🔴دروغگو در عالم برزخ چه عذابی را تحمل می کند؟ ✅پیامبر اکرم(ص) فرمودند: شخصی نزد من آمد و گفت: برخیز بر خواستم و با او جایی رفتم در آنجا دو نفر یکی ایستاده و دیگری نشسته دیدم آن شخص ایستاده یک انبر آهنین بزرگی در د ست داشت و در دهان شخص نشسته می‌گذاشت و دو طرف دهان او را با انبر می‎گرفت و می‌کشید به طوری که به هر طرف می‌کشید شخص نشسته به آن طرف خم می‎شد من از آن شخصی که مرا صدا زد پرسیدم این صحنه چیست؟ گفت این شخص نشسته در دنیا دروغگو بود (و بی توبه از دنیا رفت) و در این عالم (برزخ) تا فرا رسیدن قیامت همواره این گونه عذاب می‌شود . 📚 المحجه البیضاء ج5 ص241 ‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‎‌ 🔰 @p_eteghadi 🔰
🍃منظور از فلق در قُلْ أَعُوذُ بِرَب الْفَلَق چیست؟ِ ✅فلق چاهی است در جهنم که اهل جهنم از شدت حرارت و خوف و ترس آن چاه به خداوند پناه می برند؛ این چاه از خداوند اذن خواست که نفس بکشد خداوند هم به آن اذن داد، وقتی نفس کشید جهنم پر از آتش شد. و از پیامبر اکرم (ص) روایت شده که فرمود: در جهنم یک وادی از آتش است که اهل جهنم از حرارت آن روزی ۷۰ هزار بار به خدا پناه می برند. ودر آن وادی ، اتاقی از آتش است و در آن اتاق چاهی از اتش است و در آن چاه ، تابوتی از آتش است و در داخل آن تابوت، ماری از آتش است که ۱۰۰۰ نیش دارد و طول هر نیش آن ۵۰۰ متر است، و لذا خداوند به پیامبر می فرماید: بگو پناه می برم به آفریدگار فلق یک طایفه از کسانی که اهل این چاه هستند، شرابخواران می باشند. فلق یعنی صدع، صدع به معنای سوراخ در یک چیز سفت و محکم است و مراد این است که در جهنم ، چاهی است که در آن ۷۰ هزار خانه است و در آن خانه ۷۰ هزار اتاق است و در آن اتاق ۷۰ هزار سیاهی است و در آن سیاهی ۷۰ هزار ظرف سم است که همه اهل جهنم باید از اینجا عبور کنند. 📚بحار، جلد۸، مبحث جهنم؛ کفایا الموحدین، مبحث نار 🔰 @p_eteghadi 🔰 ‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‎‌
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
آیا در برزخ می توان نمازهای نخوانده را قضاکرد؟ 🎤 استاد محمّدی ‎‎‌‌‎‎‌‌ 🔰 @p_eteghadi 🔰
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💐 🔹 حجت السلام دکتر رفیعی 🔸 برکات سوره قدر برای اموات 🔰 @p_eteghadi 🔰
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❤️ علیه السلام فرمودند : 🔹 أَوَّلُ اَلدِّینِ مَعْرِفَتُهُ وَ کَمَالُ مَعْرِفَتِهِ اَلتَّصْدِیقُ بِهِ وَ کَمَالُ اَلتَّصْدِیقِ بِهِ تَوْحِیدُهُ 🔹 اساس دین شناخت خداوند است و کمال شناخت او تصدیق به وجود اوست و کمال تصدیق به وجود او آن است که او را یگانه و یکتا بدانیم. 📖 بخشی از خطبه اول » 🔰 @p_eteghadi 🔰
روز دوشنبه ۱۵ آذرماه روز اول جمادی الاولی ختم سوره واقعه 🔹 شروع از دوشنبه‌ای که اول ماه باشد 🦋روز دوشنبه اول ماه ✅برای افزایش رزق و برآورده‌شدن حاجات مهم 🦋آیت‌الله بهجت رحمه‌الله علیه برای افزایش روزی و برآورده شدن حاجات مهم، ختم سورۀ «واقعه» را به اطرافیان خود توصیه می‌کردند. دستور این ختم بدین شرح است: چون اول ماه قمری دوشنبه باشد، شروع کند به خواندن این سورۀ مبارکه، با طهارت و رو به قبله. روز اول یک مرتبه سوره واقعه روز دوم دو مرتبه سوره واقعه روز سوم سه مرتبه سوره واقعه . .. و همچنین تا چهاردهم، چهارده مرتبه سوره واقعه را بخواند 🕔🕝🕗 (این سوره‌ها را می‌توان در طول روز و به مرور زمان خواند.) ❌ هرکس یک روز فراموش کرد فردای آن می‌تواند تعداد سوره واقعه‌هایی که فراموش کرده را بخواند. به فرموده آیت الله بهجت رحمه الله حتی در یک نوبت یا کمتر از ۱۴ روز با تلاوت مجموع سوره‌ها (یعنی ١٠۵ سوره واقعه) می‌تواند ختم را به پایان برساند ❇️ و بعد از تلاوت سوره‌های مبارکه هر روز ، این دعا را بخواند(یعنی روزی یک بار این دعا خوانده می‌شود) : يا مُسَبِّبَ الاَسْبابِ وَ يا مُفَتِّحَ الاَبْوابِ اِفْتَحْ لَنا الْاَبْوابَ وَ يَسِّرْ عَلَيْنَا الْحِسابَ وَ سَهِّلْ عَلَيْنَا الْعِقابَ [الصِّعابَ]، اللَّهُمَّ إِنْ كَانَ رِزْقِي و رِزْقُ عِیالي فِی السَّمَاءِ فَأَنْزِلْهُ وَ إِنْ كَانَ فِي الْأَرْضِ فَأَخْرِجْهُ وَ إِنْ كَانَ فِي الْأَرْضِ بَعِيداً فَقَرِّبْهُ وَ إِنْ كَانَ قَرِيباً فَيَسِّرْهُ وَ اِنْ كانَ يَسِيراً فَكَثِّرْهُ وَ اِنْ كانَ كَثِيراً فَخَلِّدْهُ وَ اِنْ كانَ مُخَلَّداً فَطَيِّبْهُ وَ اِنْ كانَ طَيِّباً فَبارِكْ لي فيهِ وَ اِنْ لَمْ يَكُنْ يا رَبِّ فَكَوِّنْهُ بِكَيْنُونِيَّتِكَ وَ وَحْدانِيَّتِكَ اِنَّکَ عَلی کُلِّ شَیْءٍ قَدیرٌ وَ اِنْ كانَ عَلي اَيْدِي شِرارِ خَلْقِکَ فَانْزِعْهُ وَانْقُلْهُ اِلَيَّ حَيْثُ اَكونُ وَ لا تَنْقُلْنِي اِلَيهِ حَيْثُ يَكُونُ ✳️ در ادامه، از مرحوم مجلسی رحمه‌الله به نقل از امام سجاد علیه‌السلام این عمل را با دعایی در پنجشنبه‌های میان این چهارده روز نقل می‌کند؛ آن دعا چنین است: يا ماجِدُ يا واحِدُ، يا جَوادُ يا حَليمُ، يا حَنّانُ يا مَنّانُ يا كَريمُ، اَسْئَلُكَ تُحْفَةً مِنْ تُحَفاتِكَ تَلُمُّ بِها شَعْثى، وَ تَقْضى بِها دَيْنى، وَ تُصْلِحُ بِها شَأْنى بِرَحْمَتِكَ يا سَيِّدى. اَللَّهُمَّ اِنْ كانَ رِزْقى فِى السَّماءِ فَاَنْزِلْهُ، وَ اِنْ كانَ فِى الاَرْضِ فَاَخْرِجْهُ، وَ اِنْ كانَ بَعيداً فَقَرِّبْهُ، وَ اِنْ كانَ قَريباً فَيَسِّرْهُ، وَ اِنْ كانَ قَليلاً فَكَثِّرْهُ، وَ اِنْ كانَ كَثيراً فَبارِكْ لى فيهِ، وَ اَرْسِلْهُ عَلى اَيْدى خِيارِ خَلْقِكَ، وَ لا تُحْوِجْنى اِلى شِرارِ خَلْقِكَ، وَ اِنْ لَمْ يَكُنْ فَكَوِّنْهُ بِكَيْنُونِيَّتِكَ (بِكَيْنُونَتِكَ) وَ وَحْدانِيَّتِكَ. اَللًّهُمَّ انْقُلْهُ اِلَىَّ حَيْثُ اَكُونُ، وَ لا تَنْقُلْنى اِلَيْهِ حَيْثُ يَكُونُ، اِنَّكَ عَلى كُلِّ شَىْءٍ قَديرٌ، يا حَىُّ يا قَيُّومُ يا واحِدُ يا مَجيدُ يا بَرُّ يا كَريمُ يا رَحيمُ يا غَنِىُّ، صَلِّ عَلى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ تَمِّمْ عَلَيْنا نِعْمَتَكَ، وَ هَیِّنَا [هَنِّئْنا-هَيِّئْنا] كَرامَتَكَ وَ اَلْبِسْنا عافِيَتَكَ. ☄️ هر چه سریع‌تر برای دیگران ارسال کنید تا در این ختم عظیم شرکت کنند غفلت نکنید..✌️📍 📚اللیالی‌المخزونه، ملا محسن فیض کاشانی، نسخه خطی سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران، ص۵٣-۵۵. بهجت الدعا، ص٣۶٢ـ٣۶۴ درس خارج فقه آیت‌الله بهجت 🔰 @p_eteghadi 🔰
🔵ختم سوره واقعه از امروز ختم «اذا وقعه» است که از امام سجاد علیه‌السلام روایت شده و علامه مجلسی (ره) آن را نقل نموده اند. این ختم به صورت زیر می‌‌باشد: اگر اول ماه (قمری) روز دوشنبه بود، از روز اول تا چهاردهم، سوره واقعه خوانده شود، و مقدار خواندن هر روز به تعداد شماره روزهاست، به این شکل که در روز اول ـ مثلا ـ یک مرتبه، و در روز چهاردهم چهارده مرتبه خوانده می‌شود. دقت شود که این ختم تا قبل از غروب آفتاب قرائت شود. بعد از اتمام خواندن سوره مباركه واقعه در هر روز،اين دعا نيز خوانده شود: « اَللّهُمَّ اِنْ کانَ رِزْقی فِی السَّماءِ فَأنْزِلْهُ وَ اِنْ کانَ فِی الْاَرْضِ فَأخْرِجْهُ وَ اِنْ کانَ بَعيداً فَقَرِّبْهُ وَ اِنْ کانَ قَريباً فَيسِّرْهُ وُ اِنْ کانَ قَليلاً فَکَثِّرْهُ وَ اِنْ کانَ کَثيراً فَبارِکْ لی فيهِ وَ أرْسِلْهُ عَلی اَيدی خِيارِ خَلْقِکَ وَ لا تُحْوِجْنی اِلی شِرارِ خَلْقک. وَ اِنْ لَمْ يکُنْ فَکَوِّنْهُ بکَينُونِيَّتِکَ وَ وَحْدانِيتِکَ، اَللّهُمَّ انْقُلْهُ اِلَيّ حَيثُ اَکُونُ وَ لا تَنْقُلْنی اِلَيهِ حيثُ يکُونُ، اِنَّکَ عَلی کُلِّ شَیْءٍ قَديرٌ. يا حَی يا قَيومُ، يا واحِدُ يا مَجيدُ، يا بَرُّ يا رَحيمُ يا غَنی، صَلِّ عَلی مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ، وَ تَمِّمْ عَلَينا نِعْمَتَکَ، وَ هَنِّئْنا کَرامَتَکَ، وَ اَلْبسْنا عافيتَکَ .» و در هر پنجشنبه‌ای که در این میان ـ اول تا چهاردهم ـ قرار دارد این دعا خوانده شود: « یا ماجِدُ ، یا واحِدُ ، یا جَوادُ ، یا حلیمُ ، یا حَنّانُ ، یا مَنّانُ ، یا کَریمُ اَسْألُک تُحْفَةً مِنْ تحَفِکَ تَلُمُّ بها شَعْثی وَ تَقْضی بها دَیْنی وَ تُصْلِحُ بها شَأنی برَحْمْتِکَ یا سَیِّدی » این کار و این ختم، بارها جهت توسعه رزق و تسهیل امور مشکل و ادای دین تجربه شده و موثر بوده است . 📚خیراعمال لزیاده الرزق و المال/ص82 🔰 @p_eteghadi 🔰
🌹|شهید محمد منتظر قائم ✍️ روز خواستگاری ▫️روزی که برای خواستگاری آمدند، ابتدا ایشان از عقاید، روحیات و فعالیت‌هایی که داشت صحبت کرد. مقداری هم در رابطه با آینده کاریش و از اینکه امکان دارد جذب سپاه شود مطالبی عنوان کرد. بعد از ایشان من شروع به صحبت کردم و گفتم: معیار من برای ازدواج ایمان، تقوا و اخلاق است، مادیات برای من زیاد مهم نیست. گفتم: من حتی حاضرم با شما در یک کلبه خرابه زندگی کنم اما در زندگی‌مان عشق به خدا و محبت اهل بیت فراموش نشود. ایشان بعد از عقد همیشه می‌گفت: من از یک حرف شما در جلسه اول خیلی خوشم آمد. این که با عشق به خدا و اهل بیت زندگی‌مان را شروع کنیم. 📚 راوی: همسر شهید 🔰 @p_eteghadi 🔰
💌 🔴 ناامیدی بعد از گناه خدا مهربان‌تر از آن است که با چند گناه بنده خود را دور بیندازد. ولی شیطان دائما در حال ناامید کردن انسان است. یک آدم گنهکار اگر احساس می‌کند خدا دیگر به او نگاه نمی‌کند، باید بداند این ناامیدی القا همان شیطانی است که او را وادار به گناه کرده؛ پس نباید به احساس منفی خود اعتنا کند. ✍ 🔰 @p_eteghadi 🔰
✍ جیغ مردم 🔹دو خلبان نابینا که هر دو عینک‌های تیره به چشم داشتند، در کنار سایر خدمه پرواز به سمت هواپيما آمدند، زمانی که خلبان‌ها وارد هواپیما شدند زمزمه‌های توام با ترس و خنده در میان مسافران شروع شده و همه منتظر بودند، یک نفر از راه برسد و اعلام كند دوربین مخفی بوده است. 🔸اما در کمال تعجب و ترس آنها، هواپیما شروع به حرکت روی باند کرده و کم کم سرعت گرفت. 🔹هر لحظه بر ترس مسافران افزوده می‌شد چرا که می‌دیدند هواپیما با سرعت به سوی دریاچه کوچکی که در انتهای باند قرار دارد، می‌رود. 🔸هواپیما همچنان به مسیر خود ادامه می‌داد و چرخ‌های آن به لبه دریاچه رسیده بود که مسافران از ترس شروع به جیغ و فریاد کردند. 🔹در این لحظه هواپیما ناگهان از زمین برخاست و سپس همه چیز آرام آرام به حالت عادی بازگشته و آرامش در میان مسافران برقرار شد. 🔸یکی از خلبانان به دیگری گفت: "می‌ترسم یکی از همین روزها مسافرها چند ثانیه دیرتر شروع به جیغ زدن ‌کنند و ما نفهمیم کی باید از زمین بلند شیم، اونوقت کارهمه‌مون تمومه !" 🔻این داستان، شیوه مدیریتی افراد نالایقی هست که عموما با جیغ مردم تازه می‌فهمن باید چیکار کنن. 🔰 @p_eteghadi 🔰
🔴 گرمای محشر ✍ در روایات ما از گرمای صحرای محشر زیاد سخن گفته شده است. امام صادق (ع) فرمود: «زمین قیامت آتش است، به جز سایه مؤمن و محلی که مؤمن ایستاده است.» هم در اثر گرما و هم ازدحام جمعیت که به تعبیر امام صادق مثل تیر های در ترکش به هم چسبیده‌اند، عرق راه نفس کشیدن را می‌گیرد. بعد حضرت فرمودند: «می‌دانید آن سایه‌ای که مؤمن در قیامت در پناه آن از گرما محفوظ است چیست؟ آن صدقه‌ای که در دنیا داده بود، بر سر تو سایه می‌افکند.» یعنی همان صدقه‌ای که در این دنیا سایه‌ای بر سر کسی شد، در آن عالم سایه‌ای بر سر خودش می‌شود... 📚 کتاب قیامت و حشر 🔰 @p_eteghadi 🔰
🔴 اتمام حجت خداوند با بندگان! ✍ مرحوم علامه مجلسی در مبحث محاسبه و سوال قیامت، بابی درباره اتمام حجت خدا با بندگانش دارد و در آنجا روایتی آورده است. از امام صادق (ع) نقل می‌کند که خدا روز قیامت با یکی دو سوال همه را مات می‌کند. سوال می‌کند: بنده من «اَکُنْتَ عالِما؛ آیا تو می‌دانستی؟» آیا می‌دانستی فلان کار واجب است و باید انجام دهی؟ فلان کار حرام است و نباید انجام دهی؟ اگر بنده بگوید بله، می‌دانستم خدا می‌فرماید: «هَلّا عَمِلْتَ؛ پس چرا عمل نکردی؟» اما اگر بگوید: خدایا من نمی‌دانستم و این‌گونه عذر آورد، خداوند می‌فرماید: «هَلّا عَلِمْتَ؛ چرا نرفتی یاد بگیری؟» پس به هر حال سوالات قیامت برای این نیست که چیزی برای خدا روشن شود. آنجا همه چیز برای خدا معلوم است، منتهی برای اقرار و اعتراف و اتمام حجت سوال می‌شود. 📚 کتاب قیامت و حشر، استاد عالی 🔰 @p_eteghadi 🔰
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✍امام علی علیه السلام: عاقل ترين مردم كسى است كه به عيب هاى خويش بينا و از عيوب ديگران، نابيناباشد 📚غررالحكم، حدیث۳۲۳۳ 🔰 @p_eteghadi 🔰
✍امام هادی علیه السَّلام می‌فرمایند: حق‌تعالی، حضرت موسی (ع) را به عصا و ید بیضاء معجزه‌اش بخشید چون در آن زمان ساحران و جادوگران بر مردم تسلط داشتند، پس از سوی خدا معجزه‌ای متناسب با آن زمان بر آنان استیلاء و برتری داده شد که حجتی بر آنان باشد. در زمان حضرت عیسی (ع) بیماری‌‌های مزمن شیوع داشت و مردم نیاز به طبابت داشتند پس حق‌تعالی حجتی را آورد که مانند آن نداشتند که بیماران را شفاء می‌داد و مردگان را زنده می‌کرد‌. نبی مکرم اسلام (ص) زمانی آمدند که شعر و خطابه و فن سخن‌وری بر جامعۀ آن روز غلبه و برتری داشت و قرآن و حکمت‌های توحیدی بر ابطال عقاید آنان، معجزۀ بزرگ نبی مکرم اسلام (ص) در آن زمان بود. 📚برگرفته از کتاب اصول کافی 🔰 @p_eteghadi 🔰
✨﷽✨ 🌹ظلم و ظلمت چیست؟🌹 👇👇👇
✍ظلم در تعریف نخست یعنی: ناقص کردن یک حق. کسی حق کارگری را کامل نمی‌دهد، پس در حق او ظلم می‌کند. انسان اگر در حق خدا و در عبادت او که وظیفه بنده است کوتاهی کند، در حق خدا ظلم نموده و خدا مظلوم و او ظالم است. در تعریف دوم، ظلم به معنی گذاشتن شئ در غیر جای استحقاق آن شئ است. یک رئیس دو کارمند دارد که در شرایط مساوی هستند، ولی یکی از دیگری کاردان‌تر و با ایمان‌تر است. اگر آن رئیس کارمند کاردان را معاون خود نکند، در حق آن کارمند و سازمان ظلم کرده است.اگر انسان نیز در عبادت و توحید، خداوند را که مطلق وجود و قدرت و اراده است، به این صورت نشناسد و برای تحقق خواسته خودش اراده کسی دیگر را در اراده خدا مؤثر بداند، در حق خدا ظلم کرده است. مثال: زمان رفتن به دکتر، اراده دکتر را هم در بهبودی خودش شریک اراده خدا کند. و بعد از بهبودی گمان کند که این دکتر او را نجات داد. ظلمت از ظلم مشتق می‌شود. چون در تاریکی نوری نیست و انسان نمی‌تواند چیزی را سر جای واقعی خود قرار دهد، پس به تاریکی ظلمت می‌گویند. به نوعی ظلم در تاریکی اتفاق می‌افتد. یک قاضی که بین دو شاکی قضاوت می‌کند، چون نسبت به حقیقت در تاریکی و ظلمت است، پس در صورت نرسیدن به روشنایی و کشف حقیقت اگر حکم دهد، قطعا ظلم خواهد کرد.برای همین جهل و شرک ظلمت است و علم و توحید نور است. حضرت حق می‌فرماید: «يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا لِمَ تَقُولُونَ مَا لَا تَفْعَلُون»َ ای کسانی که ایمان آورده‌اید چرا به چیزی که عمل نمی‌کنید آن را می‌گویید و مردم را به آن دعوت می‌کنید؟و هرگز نفرموده «لم تعلمون ما لا تفعلون» چرا چیزی که عمل نمی‌کنید آن را یاد می‌گیرید؟ چون علم نور است و کسب علم مشروط به عمل نیست و در هر حال لازم است. چون علم چراغی برای ترک ظلمت به سوی نور است. فرض کنید دو نفر عالم یک گناه را هم‌زمان انجام می‌دهند. درست است علم همیشه تقوای الهی را سبب نمی‌شود و بسیاری از عالمان هم معصیت می‌کنند، ولی فرق معصیت کردن عالم و جاهل در آن است که عالم می‌داند، معصیت کرده است پس، از گناه لذت نمی‌برد و دچار عذاب روحی می‌شود. دوم این‌که درصدد جبران معصیت با رضایت حق‌الناس و توبه بر‌می‌آید. سوم این‌که در برابر گناه نکردن اندکی مقاومت می‌کند و سپس تسلیم می‌شود. ولی در جاهل هیچ یک از موارد اشاره شده زمان گناه کردن و انجام معصیت صدق نمی‌کند. ما عموما در تعریف‌مان معمولاً ظالم را انسانی توانا و مظلوم را انسانی ناتوان و بی‌چاره و ضعیف فرض می‌کنیم در‌حالی که در معنی لغوی ظلم، هرگز این امر صدق نمی‌کند. گاهی یک ناتوان با ندادن حق یک توانا در حق او ظلم می‌کند. کارگری ساده در یک کارخانه که در تولید با تنبلی کارشکنی می‌کند در عین ناتوان بودن در حق رئیس کارخانه در عین توانا بودن ظلم می‌کند. انسان نیز که حضرت حق هدف انسان از خلقت را عبادت می‌داند در صورت عدم عبادت یا نقص در عبادت در حق خدا ظلم می‌کند و انسان ظالم و خدا مظلوم خوانده می‌شود. 🔰 @p_eteghadi 🔰
✅چرا از فرزندان یوسف دیگر کسی به پیامبری مبعوث نشد؟ ✍️هنگامی که جناب یعقوب به طرف مصر روی آورد یوسف به منظور استقبال پدر از شهر خارج گردید و وقتی پدر را دید قصد کرد برای او پیاده شود ولی نظر به پادشاهی و مقام خویش که نمود پیاده نشد و زمانی که بر یعقوب سلام داد جبرئیل نازل شد و به او گفت: ای یوسف: خداوند تبارک و تعالی به تو می‏‌فرماید: از فرود آمدن در مقابل بنده صالح من تو را باز نداشت مگر آن مقام و پادشاهی که تو داری، دستت را بگشا. 🔹یوسف دست گشود، پس از بین انگشتانش نوری خارج شد. یوسف پرسید: این چه بود؟ جبرئیل گفت: این علامت آن است که از صلب تو هرگز پیامبر خارج نمی‌‏شود و جهتش کاری است که تو نسبت به یعقوب نمودی و در مقابلش پیاده نشدی. 📚علل الشرائع، ج‏1، ص205 🔰 @p_eteghadi 🔰
✍امام هادی علیه السَّلام می‌فرمایند: حق‌تعالی، حضرت موسی (ع) را به عصا و ید بیضاء معجزه‌اش بخشید چون در آن زمان ساحران و جادوگران بر مردم تسلط داشتند، پس از سوی خدا معجزه‌ای متناسب با آن زمان بر آنان استیلاء و برتری داده شد که حجتی بر آنان باشد. در زمان حضرت عیسی (ع) بیماری‌‌های مزمن شیوع داشت و مردم نیاز به طبابت داشتند پس حق‌تعالی حجتی را آورد که مانند آن نداشتند که بیماران را شفاء می‌داد و مردگان را زنده می‌کرد‌. نبی مکرم اسلام (ص) زمانی آمدند که شعر و خطابه و فن سخن‌وری بر جامعۀ آن روز غلبه و برتری داشت و قرآن و حکمت‌های توحیدی بر ابطال عقاید آنان، معجزۀ بزرگ نبی مکرم اسلام (ص) در آن زمان بود. 📚برگرفته از کتاب اصول کافی 🔰 @p_eteghadi 🔰
🔴 دگرگونی در درون ✍ استاد عالی: کسی که برای گناهانش آه و سوز و شرمندگی دارد و از صمیم قلب از گناه بدش آمده است، در عالم باطن یک دگرگونی و تغییری به وجود می‌آورد و به‌جای هر کدام از گناهان که چهره مخالفت و عنادورزی با حضرت حق را داشت، یک شرمندگی و کوچکی محض و خضوع و تضرع را ثبت می‌کنند. یعنی به‌جای فلان گناه یک اشک و سوز و آه، به‌جای فلان آلودگی و معصیت یک تضرع و طاعت. آن وقت همان سیئات تبديل به حسنات می‌گردد. 📚 کتاب قیامت و حشر 🔰 @p_eteghadi 🔰
1_1341160711.mp3
865.1K
🔴 سؤال: خیلی از مرگ می ترسم بعضی وقت ها از بس به آن فکر می کنم قلب درد می گیرم. 🎙 پاسخِ 🔰 @p_eteghadi 🔰