eitaa logo
پرسمان اعتقادی
42هزار دنبال‌کننده
9.6هزار عکس
4.7هزار ویدیو
70 فایل
🔹تبلیغ ⬅️ کانون تبلیغاتی قاصدک @ghaasedak
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌺 گدایی خدا ، عزت است ✍️همیشه دعا کنید، نگویید خدا قضا و قدرش را مشخص کرده است، اگر بخواهد می دهد و نخواهد نمی دهد، نه این جور نیست … بنده ای که دهان خود را بسته و گدایی نمی کند خدا به او چیزی نمی دهد، باید خدا خدا کنید. خدا را صدا کنید. خدا هم دوست دارد بنده اش بگوید یا الله. ▫️ مسلماً هیچ یا الله بی جواب نمی ماند، پس دعا کنید و خدا هم اجابت می کند. اگر اعتنا نکنید به شما نمی دهد، پس دعا لازم است. ما مخلوق هستیم باید عرض حاجت کنیم. ▫️ گدایی خدا عزت است. اصلاً این گدایی فن خاصی دارد، یک آدابی دارد، دل سوخته، چشم گریان و مضطر می خواهد، و این ها شرط دارد باید غذایت و کارت پاک باشد تا دعایت مستجاب شود. بعدش هم باید امر به معروف و نهی از منکر نمود. باید این دو رکن اساسی نیز در زندگی یتان باشد تا دعاهایتان به اجابت برسد. 📗 آیت الله ضیاء آبادی ، بانک تقوا ، ص ۲۲ ‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‎‌‌🔰 @p_eteghadi 🔰
آیا ما در مقابل بی حجابی خانواده خود مسئول هستیم؟ 🔸انسان علاوه بر آن که مسئول اعمال خویش است، باید در همه حال از کسانى که وابسته به او هستند نیز مواظبت کند تا آنان را از کج‌روى و گناه باز دارد. قرآن در این مورد می فرماید:«یا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا قُوا أَنْفُسَکُمْ وَ أَهْلِیکُمْ ناراً وَقُودُهَا النّاسُ وَ الْحِجارَةُ عَلَیْها؛ اى کسانى که به خدا و رسولش ایمان آورده‌‏اید خود و خانواده‏ را از آتش دوزخى که خود مردم و سنگ ها، هیزم و آتش آن هستند حفظ کنید.» 🔸باید اهل خانه را مورد مدیریت قرار داد و از برآوردن خواسته ‏هاى نابجاى آنان که خلاف آموزه های اسلام و باعث خسارت های جبران ناپذیر در زندگی می گردد، پرهیز کرد. رسول خدا صلى‏ الله‏ علیه‏ و‏آله می فرمایند:«کسى که از زنش اطاعت نماید، خداوند او را به صورت، در آتش مى ‏اندازد. پرسیده شد: آن اطاعت چیست؟ فرمود: این که زن درخواست رفتن به حمام ها و عروسی ها و مراسم عید و جشن ها و نوحه‏ سرایى‏ ها و یا پوشیدن لباس هاى نازک و بدن‏نما را داشته باشد و شوهر از او اطاعت کند.» 🔸حجاب حائل بین زن و نامحرم می شود و او را از شروری که در اثر بی حجابی متوجه او می گردد حفظ می نماید و موجبات سعادت او و خانواده اش را تامین می نماید، خانواده نیز در مقابل زن مسئولیت دارند و این گونه نیست که پدر، برادر و همسر هیچ گونه احساس مسئولیتی در زندگی او نداشته باشند. ‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‎‌‌🔰 @p_eteghadi 🔰
پرسش: آیا از ديدگاه اهل سنت نیز امام علي(علیه السلام) «قسیم النار و الجنه» است؟ ‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‎‌‌🔰 @p_eteghadi 🔰
121K
# سوال آیا راز خاصی هست که بین این همه جمعیت و در طول تاریخ به ما توفیق داده شده که موحد و مسلم و شیعه و محب معصومین به دنیا بیایم مثلا شاید قبل از به دنیا اومدن در عالم ذر سری درش باشه یا نه کاملا شانسی و از خوش اقبالی ما هستش؟ 🎙 استاد محمدی شاهرودی ‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‎‌‌🔰 @p_eteghadi 🔰
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔖منبر کوتاه🔖 💢 نمازخون‌هایی که یهودی از دنیا می‌روند 🎙 استاد فاطمی‌ نیا(ره) ‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‎‌‌🔰 @p_eteghadi 🔰
پرسمان اعتقادی
#سلسله_مباحث_معادشناسی 🔰 فصل پنجم قیامت کبری 🔹 قسمت ۲۳ 🔻گواهان اعمال (۳) 🎙 استاد محمدی شاهرودی
12.01M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰 فصل پنجم قیامت کبری 🔹 قسمت ۲۴ 🔻گواهان اعمال (۴) 🎙 استاد محمدی شاهرودی ‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‎‌‌🔰 @p_eteghadi 🔰
14.63M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
❓چرا ما گناه کنیم خداوند زود ما را سیلی میزنه اما کشور‌های غربی غرق در گناه و نعمت هستند؟؟ 🎙استاد قرائتی ‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‎‌‌🔰 @p_eteghadi 🔰
چرا به رهبر، امام می‌گویند مگر معصوم است؟ 🔶 اول: امام به معنای پیشرو، جلودار، پیشوا، فرمانده و رهبر است. بنابراین هر کسی جلودار و پیشروی گروهی باشد و آنها را هدایت کند و آن گروه از او تبعیت کنند امام آن قوم و گروه می‌شود. 🔷 دوم: همان طور که ما در نماز جماعت به کسی که جلو می‌ایستد و بقیه به او اقتدا می‌کنند و در نماز از او تبعیت می‌کنند امام جماعت می‌گویم. یا کسی که نماز جمعه را اقامه می‌کند و مردم به او اقتدا می‌کنند به او امام جمعه گفته می‌شود و کسی هم که پیشوای یک جامعه باشد و آن‌ها را هدایت و رهبری کند و مردم هم از او تبعیت کنند امام جامعه گفته می‌شود. ♦️ سوم: در قرآن امام هم برای کفر به کار رفته است هم برای حق؛«یَوْمَ نَدْعو کُلُّ اُناس بِاِمامِهِمْ): «روزى که هر گروهى را با پیشوایشان فرا مى خوانیم(اسراء/71). امام در این آیه هم امام ضلالت را شامل می‌شود هم امام هدایت را شامل می‌شود. 🔹 پس امام هم برای حق هم برای کفر به کار می رود. پس امام گفتن دلیل بر حق و معصوم بودن کسی نیست. 💎 چهارم: ما ۱۴ معصوم داریم و هیچ یک از بزرگان و رهبران ما ادعای معصوم بودند نکردند و کسی هم که به او عنوان امام می‌دهیم هیچگاه به عنوان معصوم بودن این عنوان را به او نمی‌دهیم بلکه به عنوان رهبر و پیشوای امت اسلام استفاده می‌کنیم. ‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‎‌‌🔰 @p_eteghadi 🔰
170.9K
❓چرا پیامبر مسئله جانشینی حضرت علی علیه السلام را مکتوب نکرد در روز غدیر خم یا در جاهای مختلفی که پیامبر اذعان به جانشینی حضرت علی می‌کند؟ 🎙 استاد محمدی شاهرودی ‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‎‌‌🔰 @p_eteghadi 🔰
14.43M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
پاسخ به کارشناس درباره دلالت حدیث غدیر بر امامت امیرالمؤمنین علیه‌السلام 🔊 حجت‌الاسلام بهرامی زاد ◾️شبهه: در واقعه غدیر هیچ کسی از کلمه مولا خلافت را نفهمید! ◾️پاسخ: در واقعه غدیر همه مخاطبان از کلمه مولی، خلافت را برداشت کردند! ‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‎‌‌🔰 @p_eteghadi 🔰
میگن واسه خدا نباید شریک قرار بدیم و خدا قدرت اعظم یا به عبارتی تنها کسیه که قدرت داره پس این خدا که قدرتمنده چرا بعضی کار هارو میده فرشته ها انجام بدن؟ مثلا عزرائیل روح هارو از این دنیا منتقل کنه به جهان بعدی خب چرا خود خدا اینکارو نمیکنه آفرينش تمام موجودات و از جمله فرشتگان داراي يك فلسفه معين است و آن اينكه هر چيزي كه امكان وجود داشته باشد، از فيض هستي خداوند برخوردار مي شود و اين به اقتضاي صفت رحمت و فياضيت الهي است.يعني فيّاضت و بخشندگي خدا كه سبب آفرينش همه موجودات شده، خلقت فرشتگان را نيز رقم زده است و از اين رو كه چنين موجوداتي لياقت و امكان خلقت را داشتند خداوند ايشان را از اين امر محروم نساخت . اما در مورد ماهيت عملكرد فرشتگان بايد گفت از آيه اوّل سوره فاطر به دست مي آيد كه خداوند، فرشتگان را واسطه ميان خود و عالم مشهود قرار داده است. با تعبير "رسل" همه ملائكه را وسايطي ميان خود و مخلوقاتش در اجراي اوامر تكويني و تشريعي دانسته، با اين بيان مشخص مي شود كه حكمت آفرينش آن‏ها تنها عبادت نيست. فرشتگان كارگزاران الهي و مأمور اجراي امور عالم تكويني هستند و وظايف سنگيني بر عهده آن‏ها است كه در ذيل به برخي از آن‏ها اشاره مي كنيم: ا) حامل و رساننده وحي به پيامبران مي باشند. ب) نزول امر الهي به دست فرشتگان است، يعني در تدبير جهان كه به امر الهي انجام مي گيرد، اينان عامل اجرايي اند و آن را پياده مي كنند. ج) دسته‏اي از فرشتگان حاملان عرش خدا و آنان يا دسته‏اي ديگر شفاعت كنندگان مؤمنان هستند. د) لعن بر كفّار نيز از كارهاي فرشتگان است. ه') بشارت دادن به مؤمنان هم از كارهاي اينان است. طبق قرائن اين بشارت به هنگام احتضار داده مي‏شود. و) نوشتن كردار بندگان خدا از كارهاي ديگر فرشتگان است. ز) امداد مؤمنان از ديگر كارهاي آنان است. اما چرا خداوند در انجام امور خود از اين واسطه ها بهره مي برد ؟ ما مي دانيم كه خدا بي‌نياز و غني مطلق است،‌ همان طور كه از هر گونه نياز نسبت به هر چيز پيراسته است، از نياز به فرشتگان نيز منزّه است، اما همه آنچه به عنوان كارهاي فرشتگان براي ما تعريف شده، نوعي ساختار كامل ارتباط موجودات با يكديگر و نظام مندي در هستي است كه در اوج و قله خويش به قدرت و اراده و علم خداوند منتهي مي گردد و اين بالاترين جلوه از شكوهمندي نظام آفرينش است. خداوند در عين بي نيازي، سنت ها و قوانيني را در عالم مقرر نموده است. يكي از سنت هاي الهي آن است كه نظام عالم را طبق اسباب و علل مقرر نموده و فرشتگان جزئي از مجموعه اسباب و علل هستند، همان گونه كه تأثير علت ها در عالم طبيعت، جزئي از نظام اسباب و عللي است كه خداوند مقرر نموده است، مانند اثر دارو در شفا بخشي. وجود عوامل طبيعي، موجب نيازمندي خداوند نمي شود، پس وجود علل غير طبيعي (از جمله فرشتگان) نشان نيازمندي خداوند نيست . وجود سلسله مراتب، نشانه نظام‌ مندي و روشمندي هندسه آفرينش است. وجود وسايط فيض هم وسايط را داراي كمال و فيض مي‌سازد و هم موجودات فروتر را در مسير رشد و كمال قرار مي‌دهد . نيز زيبايي نظام آفرينش و بارور شدن استعدادها و قابليت موجودات در سيكل گردشي موجودات به نمايش در مي‌آيد. اگر چه خداوند به طور مستقيم مي‌تواند درخت خشكيده اي را سرسبز كند، چنان كه گاهي پيامبران و امامان(ع) به اذن خدا چنين كاري را مي‌كردند، اما شكل‌گيري نظام و چرخه آفرينش به آن است كه آب از طريق ريشه‌ها جذب ساقه درخت شود و به برگ‌ها برسد. براي اين منظور نزول باران و هدايت آب‌ها و كار باغبان‌ها معنا و مفهوم پيدا مي‌كند . نشاط و فعاليت و گردش كار جهان را فرا مي‌گيرد. اما در غير اين صورت سستي و ركود و جدايي ميان موجودات حاكم مي‌شد. هرچند خداوند بدون واسطه هيچ فرشته اي هم امكان انجام اموري چون ثبت و انتقال فيوضات ، ضبط اعمال و ... را دارد ، اما بر اساس ساختار خاصي كه در نظام خلقت تعريف نموده و بر اساس جريان يافتن فيض گسترده الهي به موجود محدود و ناقص، فرشتگاني را در انجام اين امور به عنوان واسطه قرار داده است ؛ در عين حال چون قدرت و امكان انجام اين وظايف توسط آن ها از جانب خود اوست، مي توان به طور قطع انجام همه اين امور را مستقيما به خداوند هم استناد داد. ‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‎‌‌🔰 @p_eteghadi 🔰