eitaa logo
پرسمان اعتقادی
44.3هزار دنبال‌کننده
8.2هزار عکس
3.6هزار ویدیو
59 فایل
🔹تبلیغ ⬅️ کانون تبلیغاتی قاصدک @ghaasedak
مشاهده در ایتا
دانلود
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
دخترم نه ساله بود و پسرم ده ساله، برای روزه‌داری آن‌ها این‌گونه عمل می‌کردم: وقتی دخترم نه ساله بود با همسرم صحبت می‌کردیم و همه برنامه‌ی غذایی را روی سلیقه‌ی بچّه‌ها و هرچه دوست داشتند تنظیم می‌کردیم؛ هرچه را که خیلی دوست داشتند در چند روز ماه رمضان درست می‌کردم و آن‌قدر سفره را زیبا برای بچّه‌ها پهن می‌کردم که این سفره مثل یک میهمانی خیلی خوب رؤیایی می‌شد. هرچه دوست داشتند ظرف‌های قشنگ، سفره‌های قشنگ و ... آن‌قدر زیبا می‌شد که رغبت داشتند. پسر ده ساله‌ام به هوای دختر 9ساله روزه می‌گرفت. روز اوّل یا دوّم که روزه گرفته بودند قرآن نفیسی می‌گرفتم و پشت‌نویسی می‌کردم و به بچّه‌ها می‌دادم، بچّه‌ها هم آن را نگه می‌داشتند. الآن الحمدلله چهار بچّه دارم و همه روزه دار هستند. 🍁🌳 @p_eteghadi 🌳🍁
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
من مادری هستم که به شدّت دست کتک دارم و به هر بهانه‌ای بچّه‌های 6 و 8 ساله‌ام را به باد کتک می‌گیرم! چه کنم که این عادت زشت را ترک کنم؟ آیا اسلام کتک‌زدن بچّه‌ها را در جایی توصیه کرده است؟ اگرچنین است کجا؟ 🍁🌳 @p_eteghadi 🌳🍁
🔷 لا اله الا الله الملک الحق المبین 🔷 🍁🌳 @p_eteghadi 🌳🍁
☀️ 📖 هر روز تلاوت یک صفحه از قرآن کریم 📃 صفحه 204 🎙 قاری: 🔊 بشنویم🔻 🍁🌳 @p_eteghadi 🌳🍁
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🍁🌳 @p_eteghadi 🌳🍁
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
پسر 22 ماهه‌ای دارم که یک ماه است او را از شیر گرفته‌ام امّا خیلی بهانه می‌گیرد، اصلاً بغل من نمی‌آید و وقتی پدرش می‌آید گریه‌کنان دست پدرش را می‌گیرد ومی گوید: «بریم بیرون». در خانه اصلاً آرام و قرار ندارد، وقتی هم پدرش نیست همین‌طور بی قراری می‌کند. یک برادر 6 ساله هم دارد که وقتی این بی قراری می‌کند ما هم او را دعوا می‌کنیم در حالی که او کاری با این ندارد. نمی‌دانم با گریه‌هایش چه کنم؟ موقع خواب آن‌قدر بی قراری می‌کندکه به سختی او را می‌خوابانم. قبلاً خیلی بچّه‌ی آرامی بود، امّا الآن خیلی ناآرام شده است. الآن تغذیه‌اش چگونه است؟ غذای سفره را می‌خورد؟ قبل از این‌که او را از شیر بگیرم می‌خورد، امّا اآن به زور به او غذا می‌دهم این‌قدری که شکمش پر شود و گریه نکند. ایشان را دفعتاً از شیر گرفتید؟ اوایل کم کم شیر روزها را کم کردم امّا بعد دیدم نمی‌شود و فرقی نمی‌کند بنابراین ناگهان او را از شیر گرفتم. 🍁🌳 @p_eteghadi 🌳🍁
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
من سه پسر 13 ساله، 15 ساله و 17 ساله دارم. خصوصیّات رفتاری هرکدام در این سن چیست که بتوانم رفتارم را با آن‌ها تنظیم کنم؟ 🍁🌳 @p_eteghadi 🌳🍁
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
شب جمعه است اموات چشم به راه هستند🖤 برای شادی تمامی اموات صلوات به همراه الفاتحه🖤 قرائت نمایید🙏 🍁🌳 @p_eteghadi 🌳🍁
🔷 یا رب العالمین 🔷 🍁🌳 @p_eteghadi 🌳🍁
☀️ 📖 هر روز تلاوت یک صفحه از قرآن کریم 📃 صفحه 206 🎙 قاری: 🔊 بشنویم🔻 🍁🌳 @p_eteghadi 🌳🍁
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🍁🌳 @p_eteghadi 🌳🍁
🔅امام سجّاد عليه السلام: 🔺همنشينى با دانشمندان ، سبب زيادى خرد است 🍁🌳 @p_eteghadi 🌳🍁
🍃💢🍃 .............................................. 🔴خطاب امام حسین(ع) در عبارت "هل من ناصر ینصرنی" به کیست؟ ☑️امام حسین(ع)تنها از افرادی که در کربلا بودند، درخواست یاری نداشت تا او را از کشته شدن نجات دهند، بلکه منظور یاری دین خداست. بنابراین، این پیام پیامی است برای تمام زمانها و همه نسل ها تا برای یاری دین به پا خیزند. و همچنین در هر زمان پاسخگویی به این پیام به گونه ای وجود دارد. 🔶 پرسمان اعتقادی🔶 🍁🌳 @p_eteghadi 🌳🍁
🔘💠🔘 ◀️روش عزادارى 🔴-عزادارى براى امام حسين(ع)ودیگر معصومین(علیهم السلام) تا چه اندازه مجاز است؟ ✅با توجه به حكمت عزادارى بر اهل‌بيت (عليهم‌السلام) ـ به خصوص امام حسين (عليه‌السلام) ـ حدّ عزادارى را شرع و عقلاء تعيين مى‌كنند. اگر عزادارى در شيوه‌هايى اجرا شود كه شور را بر شعور غالب سازد و به نوعى موجب انحراف از فلسفه عزادارى گردد؛ خارج از حدود عزادارى است و موجّه و معقول نیست. 🔹قالب‌هاى عزادارى اگر به گونه‌اى باشد كه عقلاى جامعه، آن را تقبيح كرده و موجب وهن مذهب و آموزه‌هاى اصلى عاشورا بدانند، قطعا حدّ غيرمجاز عزادارى خواهد بود. 🔹شكل و صورت عزادارى، بايد به گونه‌اى باشد كه بتواند هسته و محتواى اصلى پيام عاشورا را به مردم ابلاغ كند و باور انسان‌ها را نسبت به آنها تقويت نمايد، ولى اگر اين ظاهر به صورتى درآيد كه نه تنها باطن و مغز را نشان ندهد، بلكه باعث گردد اصل مسأله و موضوع خدشه‌دار شود، شكل و صورت مناسبى نخواهد بود و اين لباس بر قامت اين تن رعنا، راست نخواهد آمد. 🔺به عنوان مثال قمه‌زنى ـ كه يك گونه خاص عزادارى است ـ نه تنها شعارها و گفتارهاى اصلى عاشورا را به درستى ابلاغ نمى‌كند؛ بلكه چنانچه مقام معظم رهبرى فرمودند، موجب وهن قضيه كربلا مى‌گردد و لذا غيرمجاز است. ............................................. 🥀 پرسمان اعتقادی🥀 🍁🌳 @p_eteghadi 🌳🍁
🔷 یا ذالجلال والاکرام 🔷 🍁🌳 @p_eteghadi 🌳🍁
☀️ 📖 هر روز تلاوت یک صفحه از قرآن کریم 📃 صفحه 207 🎙 قاری: 🔊 بشنویم🔻 🍁🌳 @p_eteghadi 🌳🍁
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🍁🌳 @p_eteghadi 🌳🍁
🤔 ❔فرار بردگان گناهی بس بزرگ است بله اين فرمان كسى است كه خود را پيامبرى از سوى خدا و براى هدايت مردم خوانده است. پيامبر اعراب ميگويد برده اى كه براى آزادى خود از زير يوغ توحش مسلمانان خود را آزاد كند و فرار كند مرتكب گناه بزرگى شده است! آيا كسى كه چنين تفكر ضد بشرى دارد ميتواند براى هدايت بشريت فرستاده شده باشد؟ آن هم از سوى خدا ❗️❗️ 💠💠 👌در گذشته توضیح دادیم که اسلام برنامه دقيق و زمانبندى شده براى آزادى بردگان دارد كه بالمال همه آنها تدريجا آزاد مى‏ شوند، بى‏ آنكه اين آزادى عكس العمل نامطلوبى در جامعه به وجود آورد. ❕آنچه غالبا مورد توجه قرار نمى‏ گيرد اين است كه اگر نظام غلطى در بافت جامعه‏ اى وارد شود ريشه‏ كن كردن آن احتياج به زمان دارد، و هر حركت حساب نشده نتيجه معكوسى خواهد داشت، درست همانند انسانى كه به يك بيمارى خطرناك مبتلا شده و بيماريش كاملا پيشرفت نموده است، و يا شخص معتادى كه دهها سال به اعتياد زشت خود خو گرفته، در اينگونه موارد حتما بايد از" برنامه‏ هاى زمان بندى شده" استفاده كرد. 👌اگر اسلام طبق يك فرمان عمومى دستور مى ‏داد همه بردگان موجود در آن را آزاد كنند، چه بسا بيشتر آنها تلف مى‏ شدند، زيرا گاه نيمى از جامعه را بردگان تشكيل مى‏ دادند، آنها نه كسب و كار مستقلى داشتند، و نه خانه و لانه و وسيله‏ اى براى ادامه زندگى. ❕اگر در يك روز و يك ساعت معين همه آزاد مى‏ شدند يك جمعيت عظيم بيكار ظاهر مى‏ گشت كه هم زندگى خودش با خطر مواجه بود و هم ممكن بود نظم جامعه را مختل كند، و به هنگامى كه محروميت به او فشار مى‏ آورد به همه جا حمله‏ ور شود و درگيرى و خونريزى به راه افتد. 👌اينجا است كه بايد تدريجا آزاد شوند، و جذب جامعه گردند، نه جان خودشان به خطر بيفتد، و نه امنيت جامعه را به خطر اندازند، و اسلام درست اين برنامه حساب شده را تعقيب كرد. تفصیل مطلب را در ذیل بخوانید ؛ ❕از سوی دیگر ، دستور به حسن معاشرت با بردگان از دستورات موکد و اساسی اسلام است تا جایی که پیامبر فرمود ؛ « جبرئیل پیوسته سفارش ( حسن معاشرت ) با بردگان را به من می کرد » 📚الفقیه ج 4 ص 13 👌و فرمود ؛ « از هر چه می خورید و می پوشید ، بردگان را هم بخورانید و بپوشانید » 📚امالی طوسی ج 2 ص 18 👌علی علیه السلام فرمود ؛ « آخرین چیزی که از پیامبر در هنگام وفاتش شنیدم این بود که گفت شما را وصیت می کند به حسن با یتیم و برده » 📚مستدرک الوسائل ج 15 ص 456 👌و فرمود ؛ « از خدا بترسید ، از خدا بترسید در مورد زنان و بردگان زیرا آخرین سخنان پیامبر شما مربوط به حسن رفتار با زنان و بود » 📚الکافی ج 7 ص 49 👌بنابراین دلیلی برای فرار برده از دست اربابی که با او مطابق دستورات اسلامی رفتار می کند و طبق برنامه اسلام پس از مدتی آزاد خواهد شد ، نمی باشد . ❕از آنجایی که بردگان دارای کسب و مالی نبودند وخانه و کاشانه ای نداشتند ، فرار آنان امنیت جامعه را مختل می کرد ، چرا که آنان برای سیر کردن شکم خود و ترتیب دادن پناهگاهی ، ناگزیر از جنگ و جدال و غارت بودند . اسلام با بیان حرمت فرار بردگان از دست مولی «عادل» هم ترتیبی داد که امنیت جامعه مختل نشود و هم بردگان بتوانند به راحتی پس از مدتی آزاد شوند و زندگی مستقلی داشته باشند لذا امام باقر علیه السلام فرمود ؛ « سه دسته هستند که خداوند هیچ نمازی را از آنان قبول نمی کند که یک دسته نماز برده فراری است تا زمانی که به نزد مولی خود باز گردد » 📚الکافی ج 6 ص 199 👌البته در برخی دیگر از روایات ، حرمت فرار برده تا زمانی دانسته شده که ضرورتی برای آن فرار نباشد ؛ « من غیر ضروره » 📚خصال یک جلدی ص 242 _ مستدرک الوسائل ج 15 ص 475 ❕قید « ضرورت » این نکته را می فهماند که اگر ارباب بر برده سخت گیرد و خوراک و پوشاک و پناهگاه او را تامین نکند و او را مورد شکنجه قرار دهد و برده نیز نتواند از طریق محاکم قضایی ، حق و حقوق خود را طلب کند ، فرار کردن برای او بی اشکال است و حرمت فرار در جایی است که عذر و ضرورتی در کار نباشد . 🍁🌳 @p_eteghadi 🌳🍁
🤔 ❔در داستان‌های کربلا که خواندم و گاهی شنیدم میگن که در بین یاران امام یک غلام سیاه هم بود و امام حتی آن غلام سیاه را مورد لطف قرار داد. به نظرم نژادپرستیه که میگن غلام سیاه چون اگر قراره بگن غلام سیاه باید غلام سفید هم بگن. این یار امام به نام «جون» است در اکثر سایت‌ها یافتم و تأسف و تعجب مرا بیشتر هم کرد. چون نه تنها سیاه بودن غلام به شدت مورد تأکید قرار گرفته بود بلکه اشاره به بدبو بودن و داشتن نژادی پست هم اشاره شده بود . خودم را در برابر سؤالات بی‌پاسخ زیادی یافتم. جدا از اینکه چگونه رنگ پوست یک یار امام به صورت جدی اهمیت پیدا می‌کند بدبوبودن ایشان را چطور می شود توجیه کرد؟ آیا کلاً سیاه‌پوست‌بودن باعث بویناک بودن می‌شود؟ اگر چنین است پس باید همه سیاه پوست‌های جهان از جمله نلسون ماندلا هم چنین می‌بودند. بر اساس آنچه که در این منابع نقل می‌شود جون موقع رفتن به میدان جهاد خود به بوی بد و رنگ سیاه و نژاد فرومایۀ خود اشاره می‌کند و وقتی که به شهادت می‌رسد و امام بر بالای سرش می‌آید، برای اینکه رنگ پوست او سفید شود و بوی بد او به بوی خوش تبدیل شود دعا می‌کند. وقتی قبیلۀ بنی اسد برای تدفین شهدا رفتند، بوی خوشی از بدن جون به مشام می رسید و رنگ پوستش هم سفید شده بود. اگر سیاه بودن در حد یک نقص مطرح باشد که دعای امام و شهادت، بتواند آن را تغییر دهد، مسئلۀ نقص در دستگاه خلقت خدا پیش می‌آید. و اگر برای امام رنگ پوست افراد مهم بوده که برای سفید شدن رنگ پوست دعا می‌کند یعنی می توان در سیرۀ امامان رگه‌هایی از نژادپرستی را پیدا کرد؟ سوال این جاست که آیا دین اسلام برای سعادت و رستگاری همه بشریت نازل نشده؟ و آیا در همین قرآن اشاره نشده که ما شما را رنگارنگ آفریدیم تا شناخته شوید ❗️❗️ 💠💠 👌«جَوْن» غلام سياهى كه اميرمؤمنان على عليه السلام او را خريدارى كرد و به ابوذر غفارى بخشيده بود. او در ربذه- تبعيدگاه ابوذر- همراه ابوذر بود و پس از شهادت ابوذر در سال 32 هجرى به مدينه بازگشت و در خدمت اميرمؤمنان على عليه السلام و سپس امام حسن مجتبى عليه السلام و پس از آن در خدمت امام حسين عليه السلام بود. او به همراه امام از مدينه به مكه‏ و از آنجا به كربلا آمد. 📚ابصار العین ص 105 ❕امام عليه السلام در روز عاشورا به وى فرمود ؛ « تو از جانب ما آزادى! تو در جستجوى عافيت با ما همراه بودى، پس خويش را در راه ما گرفتار مكن». «جون» خود را به پاهاى حضرت انداخت و ملتمسانه عرض كرد ؛ «پسر پيامبر! در خوشى ‏ها كاسه ليس خانه شما بودم حال در گرفتارى رهايتان كنم؟». آنگاه افزود ؛ « بخدا سوگند مى‏ دانم بويم ناخوشايند، حَسَبم ناچيز و چهره‏ ام سياه است پس بهشت را بر من ارزانى دار تا بويم خوش و حَسَبم شريف و سيمايم سفيد گردد. به خدا سوگند از شما جدا نخواهم شد تا اين خون من با خون شما بياميزد». 📚مقتل الحسین مقرم ص 252_ بحار الانوار ج 45 ص 23_ نفس المهموم ص 150_ اعیان الشیعه ج 1 ص 605 ❕پس از اين گفتار، امام به وى اجازه داد. او شادمان به سوى ميدان شتافت و اين رجز را مى‏ خواند ؛ «فاجران، چگونه ضرب شمشير اين غلام سياه را مى‏ بينند؟ شمشيرِ برّان و جداكننده و آب ديده. من از آل پيامبر با دست و زبانم دفاع مى ‏كنم و با آن اميدوارم روز قيامت بهشت نصيبم گردد». 📚اعيان ‏الشيعه، ج 4، ص 297 _ بحارالانوار، ج 45، ص 22- 23. 👌سپس جنگيد تا به فيض شهادت نايل آمد. امام بر بالين وى حاضر شد و اين‏گونه در حقش دعا كرد ؛ « خدايا چهره او را سفيد گردان، و بوى او را خوش گردان، و او را با ابرار محشور كن و بين او و محمد و آل محمد (در بهشت) آشنايى برقرار ساز». 📚بحار الانوار ج 45 ص 23_ نفس المهموم ص 150_ مقتل الحسین خوارزمی ، ج 2 ص 24 ❕از امام سجّاد عليه السلام نقل شده است ؛ « آنگاه كه جمعى براى دفن شهيدان كربلا حاضر شدند، پيكر جون را در حالى يافتند كه با گذشت چند روز بوى بسيار خوشى از آن به مشام مى‏ رسيد.» 📚بحار الانوار ج 45 ص 23 🔸ادامه👇
🔸ادامه 👇 💠نکات ؛ 1️⃣اگر علما « جون » را به عنوان غلام سیاه معرفی می کنند ، قصدشان تحقیر نیست ، بلکه غرض بیان این نکته است که یک غلام سیاه که در جامعه هیچ گونه جایگاهی نداشت و همه به چشم تحقیر به او نگاه می کردند ، چنین بصیرت و بینشی داشت که در صف یاران امام حسین علیه السلام قرار گرفت و به مقام شهادت در رکاب امام نایل شد ، فضیلتی بزرگ که افراد آزاد و خوش سیما و دارای شوکت و جایگاه آن روز ، از این مقام عقب ماندند . 2️⃣مطابق نقل های فوق ،خود « جون » خود را به عنوان یک غلام سیاه چهره بد بود معرفی می کند که آرزوی شهادت در رکاب امام حسین علیه السلام را دارد . ❕غرض او این بود که به امام علیه السلام بگوید مبادا سیاه بودن و بد بو بودن او مانع شود که وارد میدان نبرد شود ، امام علیه السلام با رد این تصور به « جون » اجازه ورود به میدان نبرد را داد تا نشان دهد ملاک برتری تنها تقوا و بصیرت است نه رنگ چهره و نژاد . 3️⃣در گذشته توضیح دادیم که روز قیامت ، روز بروز و ظهور حقايق اشخاص و اعمال است . تمام اهل ايمان و صالح العمل در زمره و تمام اهل كفر و مجرمان در صف سيه رويان. 👌نور ایمان درونی مومنان در آن سرا در چهره و تمام وجود آنها ظاهر می شود و صحرای محشر را نورانی می کند ؛ «مؤمنان از پيش رو و از سمت راست آنها در عرصه محشر حركت مى ‏كند» (يَسْعى‏ نُورُهُمْ بَيْنَ ايْديهِمْ وَ بِايْمانِهِمْ) (حديد 12) ❕و ظلمت درونی کافران و معاندان در آن سرا چهره و تمام وجودشان را می گیرد و خطاب به مومنان می گویند ؛ « نظرى به ما بيفكنيد تا از نور شما شعله ‏اى برگيريم، به آنها گفته مى‏ شود: به پشت سر خود ( دنیا ) بازگرديد و كسب كنيد » ( حدید 13) 👌قابل توجه این که مومنان سیاه پوست در آن سرا به واسطه نور ایمان ، نورانی و سفید و زیبا می شوند و کافران سفید پوست در آن سرا به واسطه ظلمت و سیاهی کفر و شرک درونی ، سیاه و ظلمانی و تاریک می شوند و این همان است که در آیات فوق به آن اشاره شده است . ❕پیامبر گرامی طبق نقل مرحوم ابن شهر آشوب، فرمود: « بهشتیان وارد بهشت می شوند در حالی که جوان و هستند» 📚مناقب ال ابی طالب ج1 ص148 👌امام باقر علیه السلام فرمود ؛ « صورت بهشتیان به جمال و یوسف می باشد و نور صورت آنان را فرا می گیرد و قلب آنان همانند قلب ایوب خالی از هر گونه غل و کینه می باشد» 📚الاختصاص ص356 👌دعای امام علیه السلام برای جون ناظر روز قیامت است ، در آن روز است که سفید چهرگی نشانه مقام و برتری و سعادت و سیاه چهرگی نشانه پستی و رذالت است ، زیرا سپید چهرگی نشان از نورانیت درونی دارد و سیاه چهرگی نشانه ظلمت درونی . ❕آری در دنیا که سپیدی و سیاهی ارتباطی با نورانیت و ظلمت درونی ندارد ، سپیدی و سیاهی هیچیک بر دیگری برتری ندارد و همه با هم برابرند چنان که قرآن می گوید ؛ « ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و تیره ها و قبیله ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید ولی ترین شما نزد خداوند با تقوا ترین شما است» 🔶 13 🔷پیامبر فرمود: « خدای شما یکی است و پدرتان یکی ، نه عرب بر عجم برتری دارد و نه عجم بر عرب ، نه سیاه پوست بر گندمگون و نه گندمگون بر سیاه پوست مگر به » 📚تفسیر قرطبی ج9 ص6162 🔸لقمان از کسانی است که مورد مدح قرآن قرار گرفته است تا جایی که یک سوره به نام او نازل شده است . در بعضى از تواريخ آمده است كه لقمان غلامى سياه از مردم مصر بود، و با وجود چهره نازيبا، دلى روشن و روحى مصفا داشت . 📚تفسیر نمونه ج 17 ص 44 ❕اما در روز قیامت که سپیدی و سیاه چهرگی نشان از نورانیت درون و ظلمت درون دارد و نورانیت درون به صورت سپیدی و ظلمت و تاریکی درونی به صورت سیاهی و تاریکی چهره جلوه می کند ، سپیدی فضیلت و سیاهی مذلت است و امام حسین علیه السلام هم برای « جون » سپید چهرگی در روز قیامت را دعا می کند . 🍁🌳 @p_eteghadi 🌳🍁
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🤔 ❔گوشت خوک یک غذای پر پروتئین است و شامل مقادیر متفاوت از چربی میباشد. حتی در مورد گوشت خوک مینویسد: مانند سایر گوشت ها بیشتر متشکل از پروتئین است. گوشت خوک شامل همه آمینو اسید هایی لازم برای بزرگ شدن وبقای بدن است. در حقیقت گوشت خوک منبع بسیار کارآمد پروتئین است که سبب گسترش ماهیچه ها و بقایشان میشود ❗️❗️ 💠💠 👌خداوند در آیه 145 انعام از خوردن گوشت خوک نهی می کند و آن گوشت را مصداق رجس و پلیدی می داند و در آیه 173 بقره صراحتاً خوردن گوشت خوک را ممنوع میکند . 🔸از امام باقر علیه السلام سوال شد براى چه خداوند عزّ و جل شراب و مردار و خون و گوشت خوك را حرام فرموده است؟ 👌حضرت فرمودند: « خداوند تبارك و تعالى اين اشياء را بر بندگان حرام نكرد و غير آنها را حلال قرار نداد تا ايشان را به آنچه حلال كرده راغب و از آنچه حرام فرموده بى‏ ميل نموده باشد بلكه پس از آفرينش مخلوقات آنچه كه ابدان ايشان به آن قائم است و در راستاى و خير آنها هست را به آنها تعليم فرمود و پس از آن تفهيمشان نمود كه اين سنخ از اشياء بر ايشان مباح و حلال است و نيز آنچه به ضرر ابدانشان هست را به آنها هشدار داد و اعلام فرمود كه اين قبيل از اشياء بر آنها حرام است‏ . ..امّا خوك: خداوند تبارك و تعالى طائفه ‏اى را در صورت‏هاى مختلف نظير صورت خوك و بوزينه و خرس مسخ فرمود و سپس نهى كرد از خوردن گوشت حيوانات مماثل و هم شكل ايشان تا بدين وسيله از استفاده شدن ممسوخات جلوگيرى به عمل آمده و از طرفى به عقوبت و بلايى كه آنها به آن مبتلا شده‏ اند استخفافى واقع نگردد. » 📚عیون الاخبار ج 2 ص 94_ علل الشرایع ج 2 ص 485 ❕امام رضا علیه السلام فرمود ؛ « به خاطر اين حرام شده كه حيوانى است بسيار كريه و زشت، حق تبارك و تعالى اين زشتى را وسيله پند و عبرت خلائق و سبب خوف و بيم مردمان و نشانه وقوع مسخ بر خلقتش قرار داده است. و دليل ديگر بر حرمتش آن است غذاء اين حيوان ناپاك‏ترين ناپاكى ‏ها است و علل بسيار ديگر كه نامى از آنها در اينجا برده نشده » 📚وسائل الشیعه ج 24 ص 102 🔸این که گوشت خوک منبع است ، مجوزی برای خوردن آن نمی شود ، پروتئین مورد نیاز بدن از گوشت گاو و گوسفند و ماهی و مرغ و حبوباتی چون عدس و ... قابل تامین است . ❕در تفسیر نمونه در مقام تبیین چرایی حرمت گوشت خوک آمده است ؛ « خوك حتى نزد اروپائيان كه بيشتر گوشت آن را مى ‏خورند سمبل بى ‏غيرتى است، و حيوانى است كثيف، در امور جنسى فوق العاده بى‏ تفاوت و لا ابالى است و علاوه بر تاثير غذا در روحيات كه از نظر علم ثابت است، تاثير اين غذا در خصوص لا اباليگرى در مسائل جنسى مشهود است. ❕در شريعت حضرت موسى حرمت گوشت خوك نيز اعلام شده است، و در اناجيل گناهكاران به خوك تشبيه شده ‏اند، و در ضمن داستانها مظهر شيطان خوك معرفى شده است. 👌جاى تعجب است كه بعضى با چشم خود مى ‏بينند از يك سو خوراك خوك نوعا از كثافات و گاهى از فضولات خودش است و از سوى ديگر براى همه روشن شده كه گوشت اين حيوان پليد داراى دو نوع انگل خطرناك بنام كرم" تريشين" و يك نوع" كرم‏كدو" است باز هم در استفاده از آن اصرار مى‏ ورزند. ❕تنها كرم" تريشين" كافى است كه در يك ماه 15 هزار تخم‏ ريزى كند و در انسان سبب پيدايش امراض گوناگونى مانند كم خونى، سرگيجه، تبهاى مخصوص اسهال، دردهاى رماتيسمى، كشش اعصاب، خارش داخل بدن، تراكم پيه ‏ها، كوفتگى و خستگى، سختى عمل جويدن و بلعيدن غذا و تنفس و غيره گردد. 🔸در يك كيلو گوشت خوك ممكن است 400 ميليون نوزاد كرم" تريشين" باشد و شايد همين امور سبب شد كه چند سال قبل در قسمتى از كشور روسيه خوردن گوشت خوك ممنوع اعلام شد. 👌آرى آئينى كه دستوراتش به مرور زمان جلوه تازه ‏اى پيدا مى‏كند آئين خدا، آئين اسلام است. بعضى مى ‏گويند با وسائل امروز مى ‏توان تمام اين انگلها را كشت و گوشت خوك را از آنها پاك نمود، ولى به فرض كه با وسائل بهداشتى با پختن گوشت خوك در حرارت زياد انگلهاى مزبور بكلى از ميان بروند باز زيان گوشت خوك قابل انكار نيست، زيرا طبق اصل مسلمى كه اشاره شد گوشت هر حيوانى حاوى صفات آن حيوان است و از طريق غده ‏ها و تراوش آنها (هورمونها) در اخلاق كسانى كه از آن تغذيه مى‏ كنند اثر مى‏ گذارد، و به اين ترتيب خوردن گوشت خوك مى‏ تواند صفت بى ‏بند و بارى جنسى و بى اعتنايى به مسائل ناموسى را كه از خصائص بارز نر اين حيوان است به خورنده آن منتقل كند. و شايد يكى از علل بى ‏بند و بارى شديد جنسى كه در كشورهاى غربى حكومت مى‏كند همان تغذيه از گوشت اين حيوان آلوده باشد. 📚تفسیر نمونه ج 1 ص 586 🍁🌳 @p_eteghadi 🌳🍁
💢تناقضات معصومین ▪️علي بن رئاب، عن زرارة، عن أبي جعفر عليه السلام، قال: لا ينبغي نكاح أهل الكتاب،.....▫️امام میگوید:👈🏿ازدواج با اهل کتاب جایز نیست ....👉🏿 🔺در حدیث فوق معصوم شیعی در پرسشی که از وی به عمل آمده بود در مورد ازدواج با اهل کتاب میگوید ازدواج با ایشان جایز نیست اما در روایت دیگری این امام دچار فراموشی میشود و در این حدیث میگوید: [ابی مریم انصاری عن ابي جعفر قال سالته عن طعام اهل الکتاب و نکاحهم حلال هو؟ قال نعم...]▫️از معصوم سوال میشود:👈🏿ازدواج با اهل کتاب جايز است؟ امام میگوید:بله...👉🏿 💠💠 👌ازدواج دائم به صورت ابتدا و اقدام به ازدواج با زنان اهل کتاب جایز نیست چنان که در نقلی آمده است ؛ « علی علیه السلام از مناکحه با اهل کتاب نهی کرد » 📚الکافی ج 6 ص 239 🔸امام باقر علیه السلام هم فرمود ؛ « ازدواج با اهل کتاب شایسته نیست . راوی می گوید دلیل تحریم این ازدواج کجاست ، امام علیه السلام فرمود : آیه « لا تمسکوا بعصم الکوافر » ( ممتحنه 10) 📚الکافی ج 5 ص 358 👌امام صادق علیه السلام فرمود ؛ « دوست ندارم که مسلمان با زن یهودی یا مسیحی ازدواج کند تا مبادا فرزندش یهودی یا مسیحی شود » 📚وسائل الشیعه ج 20 ص 534 🔸بنابراین حکم کلی و اولی حرمت ازدواج دائم ابتدایی با زنان اهل کتاب است ، از این حکم کلی حرمت مواردی استثناء شده است ؛ 1️⃣ازدواج از روی ضرورت ؛ ❕فرمودند ؛ « شایسته نیست که مرد مسلمان با زنی از اهل کتاب ازدواج کند مگر در حال ضرورت و زمانی که زن مسلمان آزادی را نیابد » 📚الکافی ج 5 ص 360 2️⃣ازدواج موقت ؛ ❕فرمود ؛ « اشکالی ندارد که مرد مسلمان با زن یهودی یا مسیحی به صورت متعه و موقت ، ازدواج کند » 📚التهذیب ج 7 ص 256 3️⃣ازدواج با زنان مستضعف اهل کتاب که از حق و حقیقت مطلع نیستند چنان که امام باقر علیه السلام فرمود ؛ « ازدواج با زنان مستضعف اهل کتاب که دشمنی ندارند و از حقانیت ( اسلام ) که شما معتقد به آن هستید ، اطلاع ندارد اشکال ندارد و مانعی نیست » 📚الکافی ج 5 ص 349 4️⃣اگر زن و مردی اهل کتاب باشند و مرد مسلمان شود ، می تواند زن کتابی را مطابق عقد سابق نگه دارد و لزومی به طلاق دادن نیست . 📚وسائل الشیعه ج 20 ص 540 باب 5 👌روایاتی که سخن از حلیت ازدواج با زنان اهل کتاب به میان می آورد ، یا ناظر به ازدواج موقت است یا ناظر به ازدواج از روی ضرورت است ، یا ناظر به ازدواج با زنان مستضعف کتابی است یا ناظر به صحت عقد نکاح با زن کتابی است که عقد در حال غیر اسلام بسته شده و مرد مسلمان شده است . 🔸روایت مورد استناد معاند حزء دسته چهارم می شود . ابی مریم انصاری می گوید ؛ « از امام باقر علیه السلام در مورد طعام اهل کتاب و نکاح آنان سوال کردم ، که آیا حلال است ، امام علیه السلام فرمود : آری همسر طلحه ( بن عبید الله ) یهودی بود ( اما پیامبر بین طلحه و آن زن یهودی جدایی نینداخت )» 📚التهذیب ج 7 ص 298 👌با توجه به جواب امام علیه السلام ، سوال راوی در مورد رابطه زناشویی و ازدواج بین مرد مسلمان و زن کتابی او بود که آیا نکاح و مناکحه مرد مسلمان و زن کتابی بعد از آنکه مرد به اسلام تشرف یافته ، حلال است یا خیر .امام علیه السلام پاسخ داد حلال است و به جریان طلحه بن عبید الله استناد کرد که پس از اسلام طلحه ، پیامبر بین او و زن کتابیش جدایی نینداخت .لذا علمای ما در کتب روایی خود بابی باز کرده اند تحت این عنوان ؛ « باب در جواز ادامه داشتن عقد ازدواج زن ذمی ( و کتابی ) زمانی که زوج مسلمان شود و عقد آنان باطل نمی شود » 📚وسائل الشیعه ج 20 ص 540 باب 5 📚مستدرک الوسائل ج 14 ص 435 باب 3 👌تناقض در جایی تحقق می یابد که موضوع واحد باشد ، اما در این جا موضوع واحد نیست ، موضوع حرمت ازدواج دائم بدون عذر و ضرورت و با زنان آگاه و غیر مستضعف است آن هم به صورت ابتدایی ، اما موضوع جواز ، ازدواج موقت یا از روی ضرورت ، یا با زنان مستضعف ، یا نه به صورت ابتدایی بلکه استمراری عقد سابق است . 🍁🌳 @p_eteghadi 🌳🍁
⛔️ همین سلبریتی‌هان ❗️ 🍁🌳 @p_eteghadi 🌳🍁