eitaa logo
پرسمان اعتقادی
41.7هزار دنبال‌کننده
9.1هزار عکس
4.3هزار ویدیو
68 فایل
🔹تبلیغ ⬅️ کانون تبلیغاتی قاصدک @ghaasedak
مشاهده در ایتا
دانلود
🔷 یا قاضی الحاجات 🔷 🍁🌳 @p_eteghadi 🌳🍁
☀️ 📖 هر روز تلاوت یک صفحه از قرآن کریم 📃 صفحه 229 🎙 قاری: 🔊 بشنویم🔻 🍁🌳 @p_eteghadi 🌳🍁
564_13960613_3_a2.mp3
2.46M
دختر دوسال و نیمه‌ای دارم که به شدّت بی‌قراری می‌کند و خیلی اذیّت می‌کند. خیلی با او باآرامش صحبت می‌کنیم یا با او بازی می‌کنیم ولی اصلاً توجّه نمی‌کند. وقتی لج می‌کند خودش را می‌زند، ما را می‌زند، گاز می‌گیرد و به شدّت بی‌قراری می‌کند. دخترم 8 ماهه که بود مقداری خیرگی داشت. وقتی او را به دکتر بردیم دکتر قرص توپیرامات به او داد و خوب شد، امّا لجبازی را از آن زمان دارد. الآن نزدیک ۱۰-۱۵ روز است که خیلی بی‌قرار شده است. تغذیه‌ی این کودک خوب است و صبحانه، ناهار و شامش را خوب می‌خورد. روابط اجتماعی‌اش خیلی کم و ضعیف است. در خانه هم تلویزیون زیاد نمی‌بیند و بیکار است. 🍁🌳 @p_eteghadi 🌳🍁
565_13960613_4_a2.mp3
956.5K
دختر دو و نیم ساله‌ای دارم که بچّه‌ی اوّلم است. جدیداً به گونه‌ای شده که وقتی در مغازه‌ای بچّه‌ی دیگری بخواهد چیز دیگری بخرد می‌گوید که نخرد. فکر می‌کند کلّ دنیا باید مال او باشد. من باید چه کنم که این حسّ حسادتش از بین برود؟ چون خیلی حرص می‌خورد و کاملاً هم عصبی می‌شود. مثلاً وقتی می‌بیند بچّه‌ای مداد رنگی خریده می‌گوید: «او نخرد فقط برای من بخرید. همه‌‌چیز مال من باشد.» چه کار کنم تا حسّ حسادتش فروکش کند؟ 🍁🌳 @p_eteghadi 🌳🍁
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❓سوال اینکه میگویندلعن علنی نکنیدشیعیان رامیکشند پس قضیه مرگ برآمریکاومرگبراسرائیل چیست؟ ✅پاسخ: نخست توجه کنید که طبق روایات اهل بیت کسانی که ولایت امیر مومنان را قبول ندارند اما شهادتین را برزبان جاری می کنند مسلمان هستند واحکام اسلام برآنان جاری میشود. علامه مجلسی روایات متعددی دراین مورد را در بحار الانوار شریف می آورد 📗بحار الانوار،ج65 ص247 باب 24 در روایتی امام صادق فرمود: "مسلمان کسی است که شهادتین را بر زبان جاری کند ونماز را به اقامه کند وزکات را بدهد وحج خانه خدارا بجا آورد وروزه ماه رمضان را بگیرد این اسلام است.اما ایمان ومومن بودن مشروط به شناخت امامت وولایت است. اگر کسی ولایت را قبول نداشته باشد اما به سایر لوازم اسلام اقرار کند او مسلمان است اما مسلمان گمراه" 📗بحار الانوار،ج65 ص247 حال روشن شد اهل سنت مسلمان هستند.لذا شامل آین احادیث میشوند امام صادق فرمود: "المسلم اخو المسلم" "مسلمان برادر مسلمان است" 📗بحار الانوار،ج71 ص222 روشن است که کسی با برادرش دشمنی نمی کند،به او توهین نمی کند،به مقدساتش اهانت نمی کند شیخ حر عاملی در وسایل بابی را اختصاص داده به ذکر روایات اهل بیت در حسن معاشرت با اهل سنت "وجوب حسن معاشرت با اهل سنت به صورت ادای امانت آنان، اقامه شهادت برای آنان،استحباب عیادت مریضان آنان،حضور در تشییع جنازه آنان، نماز گذاردن در مساجد آنان" 📗وسایل الشیعه،ج12 ص5 ایت الله سبحانی با استناد به روایات آورده شده می گوید وحدت با اهل سنت وعدم توهین به مقدسات آنان بخاطر تقیه خوفی وترس از جان نیست بلکه از باب تقیه مداراتی وحسن معاشرت با آنان است چنان که خود اهل بیت دستور داده اند 📗الانصاف فی مسائل دام فیها الخلاف،للسبحانی،ج2 ص348 اما درمورد آمریکا واسرائیل وسایر دشمنان اسلام اهل بیت اجازه تقیه را نداده اند وصراحتا فرموده اند: "کونا للظالم خصما وللمظلوم عونا" "دشمن ظالم ویاور مظلوم باشید" 📗بحار الانوار،ج42 ص245 علامه مجلسی انبوهی روایات دروجوب دشمنی با ظالمین ودشمنان مسلمین می آورد 📗بحار الانوار،ج72 ص367 روشن است گفتن مرگ بر آمریکا واسرائیل گفتن مصداق روشن دشمنی با ظالمان وعمل به این وظیفه اسلامی است ✅پرسمان اعتقادی 🍁🌳 @p_eteghadi 🌳🍁
سوال: می خواستم بدونم .با توجه به این که دور و برمون در فامیل و نزدیکان و همسایگان افراد نیازمند هستتد ایا رفتن به حج واجبه.مثلا من میدانم فلان فرد بدجوری نیازمنده و همه چشمانشون رو بستند .به نظر شما مصلحت این نیست حتی حج واجب را هم نریم.البته از روی سهل انگاری نه ..... واقعا طرف نیازمند باشد و پای ابرو در میان باشد؟ ✅پاسخ: باید تفصیل قائل شد بین حج واجب وحج مستحب. حج واجب قابل اغماض نیست ورویات فراوانی در اهمیت آن آمده است 📚وسایل الشیعه،ج11 ص7 باب 1 وباب 2 وباب 4 وباب 5 وباب 7 و... امام علی فرمود: "حج خانه خدا را ترک نکنید که مشمول عذاب خداوند می شوید" 📚بحار الانوار،ج96. ص17 ❗️امام صادق فرمود: "( فرد مستطیع) اگر حج خانه خدا را ترک کند وقت مرگ به او گفته می شود یا یهودی بمیر ویا نصرانی" 📚الکافی،ج4 ص268 ❗️اما اگر حج مستحب باشد انسان می تواند هزینه آن را صرف نیازمندان کند وخود به حج نرود. امام صادق فرمود: "برطرف کردن نیاز یک مومن برابر است با بیست حج ( مستحب) " 📚بحار الانوار،ج71 ص324 در روایت دیگر فرمود: "کسی که بر خانه خدا هفت دور طواف کند خداوند برای او 6 هزار حسنه می نویسد و6 هزار گناه اورا پاک می کند و6 هزار درجه مقام اورا بالا می برد و6 هزار حاجت اورا براورده می کند اما کسی که یک نیاز مومن را برطرف کند این کار او افضل است از ده بار طواف خانه خدا" 📚همان مدرک،ص325 ✅پرسمان اعتقادی 🍁🌳 @p_eteghadi 🌳🍁
🔷 یا ارحم الراحمین 🔷 🍁🌳 @p_eteghadi 🌳🍁
☀️ 📖 هر روز تلاوت یک صفحه از قرآن کریم 📃 صفحه 230 🎙 قاری: 🔊 بشنویم🔻 🍁🌳 @p_eteghadi 🌳🍁
📌آیا ما که یک زوج جوان هستیم، آمادگی و توانایی تربیت فرزند را داریم؟ 🔹 یک خانم و آقای دانشجو (یک زوج جوان) که هر دو در مقطع کارشناسی ارشد درس می‌خواندند، در دانشگاه تهران پیش بنده آمدند و گفتند: ما بعد از چند سال که از ازدواج‌مان می‌گذرد، می‌خواهیم بچه‌دار شویم اما نمی‌دانیم واقعاً آمادگی تربیت فرزند را داریم و آیا می‌توانیم مسئولیت تربیت فرزند را به عهده بگیریم یا نه؟! 🔹 من که خنده‌ام گرفته بود، گفتم: مگر شما فکر می‌کنید مسئولیت تربیت فرزند چقدر سنگین است؟! گفتند: خُب شنیده‌ایم که خیلی مسئولیت سنگینی است! گفتم تربیت فرزند بسیار ساده است و شما خیلی اشتباه کرده‌اید که سنین جوانیِ خودتان را -که طبیعتاً عاطفۀ انسان در آن سنین، بیشتر است- از دست داده‌اید و آن عاطفه را به فرزندان خودتان هدیه نکرده‌اید و کمی دیر به فکر بچه‌دار شدن افتاده‌اید. من دو سه تا اصل یا تکنیک مهم در تربیت فرزند را می‌گویم و شما بروید همین دو سه تا اصل را رعایت کنید: 🔹 یکی اینکه پدر، در کنار همۀ خوبی‌هایش به این مسأله اولویت بدهد که هیچ‌وقت دل مادر را نشکند(لااقل جلوی بچه‌ها) و به او محبت کند. مادر هم هیچ وقت غرور پدر را نشکند(لااقل جلوی بچه‌ها) و به او احترام بگذارد. همچنین پدر و مادر، بچه‌ را به اطاعت از یکدیگر توصیه کنند؛ مخصوصاً اینکه پدر به بچه یاد بدهد که دل مادرش را نشکند و مادر هم به بچه یاد بدهد که احترام پدر را حفظ کرده و غرورش را نشکند. در این صورت بچه‌ای که در چنین خانواده‌ای بزرگ شود، خوب بار می‌آید. 🔷 اگر این اصول ساده را در رفتارهای خود در خانواده، رعایت کنیم، تربیت فرزند اصلاً کار سختی نخواهد بود. البته بعضی‌ها که در فضای بحث تربیت فرزند(و روابط زن و مرد در خانه) قرار ندارند، شاید احساس کنند که این کار پیچیده است. ولی اگر کسی وارد این بحث شود، به مرور متوجه خواهد شد که با رعایت چند تکنیک مهم و کلیدی، می‌توان بچه‌های خوبی تربیت کرد. 👤 علیرضا پناهیان 🔻 برنامه سمت خدا 🍁🌳 @p_eteghadi 🌳🍁
🤔 ❔توصیه اسلام برای ارتباط با کودکان بعد از ۶ سالگی چیست؟ یعنی پدر یا مادر تا چه سنی می توانند کودکان جنس مخالف خود را در آغوش بگیرند؟ و ببوسند ❗️معاندین حرف های عجیبی میزنند ❕❕ 💠💠 👌مرحوم امام ( ره ) در کتاب « تحریر الوسیله » خود می آورد ؛ « براى مرد جايز است كه به دختر بچه مادامى‏ كه بالغ نشده نگاه كند، در صورتى كه در آن تلذذ و شهوت نباشد؛ البته احتياط و اولى‏ اين است كه به جاهايى كه عادت بر پوشاندن آن‏ها با لباس‏هاى متعارف، جارى نمى ‏باشد اكتفا نمايد مانند صورت و دست‏ها تا مچ و موى سر و دو ذراع و دو پا، نه مثل ران و كپل و كمر و سينه و پستان و سزاوار نيست كه احتياط در آن‏ها ترك شود. و احتياط (واجب) آن است كه در صورتى كه به شش سال رسيده باشد او را نبوسد و در دامن خود قرار ندهد. ❕ براى زن، نگاه كردن به پسر بچه مميّز مادامى‏ كه بالغ نشده جايز است. و بر زن واجب نيست كه خود را از او بپوشاند مادامى‏ كه به جايى نرسد كه نگاه كردن از ناحيه او و نگاه كردن به او موجب برانگيخته شدن شهوت شود؛ بنابر اقوى در برانگيخته شدن شهوت بالفعل و بنابر احتياط (واجب) در غير آن (يعنى در صورتى كه برانگيخته شدن بالقوه باشد). 📚ترجمه تحریر الوسیله ج 2 ص 262 👌على‏ رغم اين‏كه در اسلام به محبّت كردن، نوازش كردن و بوسيدن بچّه‏ ها سفارش شده، امّا اين رفتار، پس از سن معيّن، از سوى افراد نامحرم منع مى‏ شود. با اين‏كه در هيچ روايتى نديده ‏ايم كه دختربچّه‏ ها پيش از سن بلوغ، به حجاب و پوشش مخصوص وادار شده باشند، يا روايتى كه حضور دختربچّه ‏ها را در برابر مردان يا پسران، منع كرده باشد، امّا روابطى مثل: بوسيدن و در آغوش گرفتن آنها از سوى نامحرمان، منع شده است. ❕امير المؤمنين عليه السّلام مى ‏فرمايد ؛ « هنگامى كه دختر به شش سالگى رسيد، جايز نيست كه او را مرد نامحرمى ببوسد و يا او را فشار دهد.» 📚وسائل الشیعه ج 20 ص 231 ❕و در حديث ديگرى نيز نقل شده كه فردى از امام سؤال مى ‏كند: دختربچّه نامحرمى، خود را در آغوش من مى ‏اندازد و من او را بلند مى‏ كنم و مى‏بوسم، حكمش چيست؟ امام پاسخ داد ؛ « اگر دختر، شش ساله شد، او را روى پاى خود ننشان. 📚الکافی ج 5 ص 533 ❕پيامبر گرامی فرمود ؛ « چون دختر شش ساله شد، او را مبوس و پسر نيز چون از هفت سالگى گذشت، زن را نبوسد. » 📚الفقیه ج 3 ص 437 ❕ امام صادق عليه السلام فرمود ؛ «وقتى دختر به شش سالگى رسيد، براى تو شايسته نيست كه او را ببوسى.» 📚الکافی ج 5 ص 533_ تهذیب ج 7 ص 481 ❕در نقل دیگر آمده است ؛ « امام كاظم عليه السلام نزد محمّد بن ابراهيم، فرماندار مكّه و همسر فاطمه دختر امام صادق عليه السلام بود. محمّد بن ابراهيم، دخترى داشت كه لباس [زيبا] بر او مى‏ پوشاندند و نزد مردان مى‏ آمد و مردان، او را گرفته، به آغوش مى‏ كشيدند. 🔸 هنگامى كه به امام كاظم عليه السلام رسيد، ايشان، در حالى كه دستان خود را كشيده بود، او را [از اين كه به آغوشش درآيد] نگه داشت و فرمود ؛ «وقتى دختر به شش سالگى رسيد، جايز نيست مردى كه مَحرم او نيست، او را ببوسد و در آغوش بكشد». 📚تهذیب الاحکام ج 7 ص 461 ❕باتوجّه به زودتر بودن سن بلوغ جنسى دختران، پيامبر گرامی سن دختران را يك سال، پيش از پسران ذكر كرده است؛ زيرا دختران، پيش از پسران، به اين مسائل آگاه مى‏ شوند و شايد هم خاطره اين عمل، بيشتر در ذهن آنها باقى بماند. 🔸 از طرف ديگر، پيامبر گرامی با چنين دستورهايى، راه را براى سوء استفاده افراد بيمار جنسى مى‏ بندد كه به بهانه محبّت و نوازش كودكان، به ارضاى اميال بيمارگونه خود نپردازند. ❕در ضمن، از آن‏جا كه بوسه بر لب براى غيركودك خردسال، غالبا باعث تحريك مى‏ شود، امام صادق عليه السّلام مى‏ فرمايد ؛ « بوسه بر لب، جز بر لب همسر و فرزند خردسال، جايز نيست.» 📚الکافی ج 2 ص 186 🍁🌳 @p_eteghadi 🌳🍁
566_13960613_6_a2.mp3
2.01M
شما فرمودید که به‌جای این که با فرزندانمان ارتباط خشنی داشته باشیم باید با آن‌ها دوست باشیم. چگونه با جوان و نوجوان دوست شویم؟ 🍁🌳 @p_eteghadi 🌳🍁
567_13960613_7_a2.mp3
1.16M
الحمدالله یک پسر 18 ساله داریم که در امور مذهبی و اخلاقی بسیار مقیّد هستند و واجباتشان را دقیقاً انجام می‌دهند و محرّمات را ترک می‌کنند. ایشان با شنیدن صدای اذان در مسجد حاضر می‌شوند و در نماز جماعت حضور همیشگی دارند. به نامحرم اصلاً نگاه نمی‌کنند. در درس‌ها هم بسیار پرتلاش هستند به طوری که در کنکور امسال رتبه‌ی زیر ۵۰۰ را کسب کردند. با توجّه به این که ایشان در آستانه‌ی ورود به دانشگاه هستند و مرحله‌ی جدیدی از زندگی‌شان شروع می‌شود چه کار کنیم که این اخلاق و رفتار در ایشان تثبیت شود و در مراحل بعدی زندگی‌شان بماند؟ 🍁🌳 @p_eteghadi 🌳🍁
🔷 یا حی یا قیوم 🔷 🍁🌳 @p_eteghadi 🌳🍁
☀️ 📖 هر روز تلاوت یک صفحه از قرآن کریم 📃 صفحه 231 🎙 قاری: 🔊 بشنویم🔻 🍁🌳 @p_eteghadi 🌳🍁
▪️ شهادت مظلومانه یازدهمین پیشوای شیعیان جهان ؛ حضرت امام حسن عسکری علیه السلام را به پیشگاه فرزندشان ؛ امام عصر؛ حضرت مهدی صاحب الزمان عجل الله تعالی ظهوره و شیعیان آن امام همام تسلیت عرض می کنیم. 🍁🌳 @p_eteghadi 🌳🍁
🤔پرسش ❔پيامبر_اسلام ادعا ميكرد كه با الله در ارتباط است اما وقتى از وى سئوالاتى ميپرسيدند كه پاسخش را نميدانست، يا مردم را به آتش جهنم حواله ميداد يا مانند آيه ٨٥ از سوره اسراء ميگويد پاسخ اين سئوال را الله ميداند ولى شما علم و دانشتان در حدى نيست كه آنرا برايتان توضيح دهم! سئوال از : چطور الله از كشفيات علمى ١٤٠٠ بعد خبر داشته است ولى پاسخ سئوال به اين سادگى را بلد نبوده است؟ عاقلانه تر نبود كه توضيح ميداد و قضاوت را بر عهده مخاطبينش ميگذاشت؟ خدايى كه اينقدر ضعف منطق و استدلال دارد لياقت پرستيدن را ندارد ❗️❗️ 💠پاسخ💠 👌معاند باز هم با تحریف آیه در صدد شبهه پراکنی است . خداوند می فرماید ؛ « وَ يَسْئَلُونَكَ عَنِ الرُّوحِ قُلِ الرُّوحُ مِنْ أَمْرِ رَبِّي وَ ما أُوتِيتُمْ مِنَ الْعِلْمِ إِلاَّ قَلِيلاً » « از تو در باره « روح » سؤال مى ‏كنند، بگو: روح از فرمان پروردگار من است، و جز اندكى از دانش به شما داده نشده است » اسراء 85 👌بر خلاف ادعای شبهه افکن ، پیامبر گرامی در برابر سوال مذکور آنان را بی جواب نمی گذارد و به آنان با این جمله پر معنا پاسخ می دهد که « روح از عالم امر و ملکوت و قدرت خداوند است » . یعنی حال روح بشر، امرى پيچيده، و نفخه ‏اى الهى و داراى بعد آسمانى است . 📚تفسیر نور ج 5 ص 113 👌خداوند در تعقيب آيات گذشته به پاسخ بعضى از سؤالات مهم مشركان يا اهل كتاب پرداخته است .كلمه ‏ى «روح»، 21 مرتبه در قرآن آمده و در موارد زير بكار رفته است ؛ 🔸الف: روحى كه در كالبد انسان دميده شده است. «نَفَخَ فِيهِ مِنْ رُوحِهِ» ( سجده 9) 🔸ب: وحى. «يُلْقِي الرُّوحَ مِنْ أَمْرِهِ عَلى‏ مَنْ يَشاءُ مِنْ عِبادِهِ» ( غافر 15) 🔸ج: قرآن. «كَذلِكَ أَوْحَيْنا إِلَيْكَ رُوحاً مِنْ أَمْرِنا» ( شوری 52) 🔸د: روح القدس. «أَيَّدْناهُ بِرُوحِ الْقُدُسِ» (بقره 87 ) 🔸ه: بزرگ فرشتگان. «تَنَزَّلُ الْمَلائِكَةُ وَ الرُّوحُ» ( قدر 4) 📚همان منبع ❕اكنون سخن در اين است كه منظور از روح در آيه مورد بحث چيست؟ 👌اين كدام روح است كه جمعى كنجكاو از آن سؤال كردند و پيامبر در پاسخ آنها فرمود ؛ «روح از امر پروردگار من است و شما جز دانش كمى نداريد » ❕از مجموع قرائن موجود در آيه و خارج آن چنين استفاده مى‏ شود كه پرسش كنندگان از حقيقت روح آدمى سؤال كردند، همين روح عظيمى كه ما را از حيوانات جدا مى‏ سازد و برترين شرف ما است، و تمام قدرت و فعاليت ما از آن سرچشمه مى ‏گيرد و به كمكش زمين و آسمان را جولانگاه خود قرار مى ‏دهيم، اسرار علوم را مى ‏شكافيم و به اعماق موجودات راه مى‏ يابيم، مى‏ خواستند بدانند حقيقت اين اعجوبه عالم آفرينش چيست؟ 👌و از آنجا كه روح، ساختمانى مغاير با ساختمان ماده دارد و اصول حاكم بر آن غير از اصول حاكم بر ماده و خواص فيزيكى و شيميايى آنست، پيامبر مامور مى‏ شود در يك جمله كوتاه و پر معنى بگويد «روح، از عالم امر است يعنى خلقتى اسرار آميز دارد » ❕و اضافه مى‏ كند، بهره شما از علم و دانش بسيار كم و ناچيز است، بنا بر اين چه جاى شگفتى كه رازهاى روح را نشناسيد، هر چند از همه چيز به شما نزديكتر است؟ 🔸در تفسير عياشى از امام باقر و امام صادق علیهما السلام چنين نقل شده كه در تفسير آيه يَسْئَلُونَكَ عَنِ الرُّوحِ فرمود ؛ « روح از مخلوقات خداوند است بينايى و قدرت و قوت دارد، خدا آن را در دلهاى پيغمبران و مؤمنان قرار مى‏ دهد » 📚تفسیر عیاشی ج 2 ص 316 👌در حديث ديگرى از يكى از آن دو امام بزرگوار نقل شده كه فرمود ؛ «هى من الملكوت من القدرة » «روح از عالم ملكوت و از قدرت خداوند است » 📚همان منبع ص 317 🔸ادامه 👇
🔸ادامه 👇 ❕در روايات متعددى كه در كتب شيعه و اهل تسنن آمده است مى ‏خوانيم كه مشركان قريش اين سؤال را از دانشمندان اهل كتاب گرفتند و مى‏ خواستند پيامبر ص را با آن بيازمايند، به آنها گفته شده بود كه اگر محمد ص اطلاعات فراوانى در باره روح در اختيار شما بگذارد دليل بر عدم صداقت او است، لذا جمله كوتاه و پرمعنى پيامبر براى آنها اعجاب‏ انگيز بود. 📚بحار الانوار ج 58 ص 1 _ تفسیر نمونه ج 12 ص 250 👌از آنچه گذشت روشن می شود که بر خلاف ادعای شبهه افکن ، پیامبر گرامی مشرکین را بی پاسخ نگذاشت و در مقام پاسخ عرضه داشت که روح از عالم امر و ملکوت وقدرت خداوند است که چون این عالم برای بشر مکشوف نیست ، اطلاع تفصیلی نسبت به حقیقت روح ممکن نیست ، چنان که شما از بسیاری از حقائق دیگر عالم بی اطلاع هستید ، بنابراین به همان اطلاعات اجمالی در مورد حقیقت روح که در قرآن و در سنت ( که مبین قرآن است ) آمده ، بسنده کنید . ❕ ابوبصیر می گوید از امام باقر يا امام صادق عليهما السلام درباره آيه «و از تو درباره روح مى‏ پرسند، بگو: روح از امر پروردگار من است» سؤال كردم، فرمود ؛ « همان كه در جنبدگان و مردمان است ، عرض كردم: آن چيست؟ فرمود: آن، از [عالَم‏] ملكوت است از [عالَم‏] قدرت » 📚بحار الانوار ج 61 ص 42 ❕یا در نقل دیگر امام صادق عليه السلام فرمود ؛ « ارواح با بدن آميخته نمى‏ شوند و آن را رها هم نمى‏ كنند، بلكه [همچون‏] پرده هاى نازكى براى بدن هستند كه آن را در ميان گرفته باشند.» 📚میزان الحکمه ج 4 ص 538 👌و فرمود ؛ «روح جسم لطيفى است كه کالبد ستبرى بر آن پوشانده شده است.» 📚همان منبع _ بحار الانوار ج 61 ص 34 🍁🌳 @p_eteghadi 🌳🍁
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
568_Untitled1_a2.mp3
3.66M
نوشت‌افزار و لوازم مدرسه در مسائل تربیتی چه جایگاهی دارد؟ 🍁🌳 @p_eteghadi 🌳🍁
569_Untitled2_a2.mp3
1.28M
یک پسر ۱۶ ساله و یک دختر ۹ ساله دارم. ارتباط برقرار‌کردن برای پسر من خیلی سخت است. حالا چه با کوچک‌تر از خودش و چه با بزرگ‌تر از خودش. وقتی به تلویزیون نگاه می‌کند یا با بچّه‌ها بازی می‌کند می‌بینم که در صورتش تیک دارد. مشکلی هم که با دخترم دارم این است که خیلی گریه می‌کند. پارسال بیش‌ترین مواقعی که معلّمش من را می‌خواست به خاطر این بود که مثلاً می‎‌گفت: «ریحانه به محض این مداد یا پاک‌کنش روی زمین می‌افتد گریه می‌کند». 🍁🌳 @p_eteghadi 🌳🍁
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📌متاهل بوالهوس 🔸 هم را، هم را ترسیم کرده است. منتها باید طوری باشد که وقتی گفتند موقت؛ یعنی آن جوان متدینی که مقدورش نیست ازدواج موقت کند، نه کسی که است! خب این به هم زدن اساس است به دست همین ‌! نفرمودند به اینکه شما که متاهل هستی، باز به دنبال موقت برو که! گفتند: آن جوانی که مقدورش نیست، او به دنبال برود. تا گفتند ازدواج موقت، یک انسان متاهل هم راه می افتد!! خب این است، این دین امانت است به دست ما. بگذاریم آن جوان متدینی که راه ندارد، از این راه استفاده کند، تو که متاهل هستی چرا به دنبال این و آن می روی؟! 🔻درس خارج تفسیر قرآن کریم _ قم ؛ ۱۳۹۰/۰۲/۰۷ 🍁🌳 @p_eteghadi 🌳🍁