eitaa logo
پرسمان اعتقادی
41.6هزار دنبال‌کننده
9.1هزار عکس
4.3هزار ویدیو
68 فایل
🔹تبلیغ ⬅️ کانون تبلیغاتی قاصدک @ghaasedak
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از قاصدک
🏳️جدید ترین سرودها از مداحان معروف کشور🏳️ •|✨امام حسین علیه السلام ♥️ •|✨حضرت عباس علیه السلام💚 •|✨امام سجاد علیه السلام💛 🎼مولودی 🎙کلیپ 🎞استوری 📸پروفایل 💥 💥 http://eitaa.com/joinchat/2828337165C01ca42dcd2
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔴 دو دست بریده حضرت عباس " سلام الله علیه " روایت شده که وقتی روز قیامت بر پا می شود ، پیامبر صلی الله علیه و آله به مولا علی می فرمایند که به زهرا (سلام الله علیهما) بگو ، برای شفاعت و نجات امت چه داری؟ مولا پیام حضرت رسول را به خانم فاطمه زهرا سلام الله علیها می رسانند و ایشان در پاسخ می فرمایند که : " یا امیر المؤمنین. کفانا لاجل ِ هذا المقام ِالیدان ِ المَقطوعتان ِ مـِـن ابنی العباس " ای امیر المؤمنین. دو دست بریده پسرم عباس (سلام الله علیه) برای ما در مورد شفاعت کافی است. 📚 معالی السبطین ، جلد 1 ، صفحه 452 🔰 @p_eteghadi 🔰
علیه‌السلام 🔴 عاقبت حرمله و توهينش به حضرت ابوالفضل (علیه‌السلام) ومعجزه ى حضرت ابوالفضل(علیه‌السلام) دركتب اهل سنت ➖➖✴️➖➖➖➖➖ 👤سبط بن جوزی حنفی پیرامون ماجرای ورود سرهای مطهر شهدای کربلا به كوفه مينويسد: عن القسم بن الأصبغ المجاشعی قال : أتی بالرؤوس إلى الكوفة إذا بفارس أحسن الناس وجها قد علق فی لبب فرسه رأس غلام أمرد كأنه القمر لیلة تمامه والفرس یمرح فإذا طأطأ رأسه لحق الرأس بالأرض فقلت له : رأس من هذا ؟ فقال : رأس العباس بن علی ، قلت : ومن أنت ؟ قال حرملة بن الكاهل الأسدی ، قال : فلبثت أیاما وإذا بحرملة وجهه أشد سوادا من القار فقلت له : لقد رأیتك یوم حملت الرأس وما فی العرب أنضر وجها منك وما أرى الیوم لا أقبح ولا أسود وجها منك ! فبكى وقال : والله منذ حملت الرأس وإلى الیوم ما تمر علی لیلة إلا واثنان یأخذان بضبعی ثم ینتهیان بی إلى نار تأجج فیدفعانی فیها وأنا أنكص فتسعفنی كما ترى ثم مات على أقبح حال. قسم بن اصبغ میگوید : زمانی كه سرها [سرهای شهدای كربلا] را به كوفه آوردند، سواری دیدم كه بسیار زیبا بود و سر جوانی را كه همچون ماه شب چهارده زیبا بود، به گردن اسبش آویزان كرده بود ، اسب می تاخت و زمانی كه قدم بر می داشت ، سر به زمین می‌رسید، به آن سوار گفتم : این سر متعلق به كیست؟ گفت : عباس بن علی [ع] ؛ گفتم تو كه هستی؟ گفت : حرملة بن كاهل اسدی. چند روزی در كوفه ماندم ، ناگهان حرمله را دیدم كه صورتش از قیر سیاهتر شده بود! به او گفتم روزی كه سر را حمل می‌كردی در عرب زیباتر از تو نبود و آنچه من امروز می بینم، صورتی زشت‌تر و سیاه‌تر از تو در عرب نیست! حرمله گریه كرد و گفت : به خدا قسم از آن روزی كه سر را حمل كردم تا به امروز شبی بر من نگذشته جز اینكه دو نفر [در خواب] می‌آیند و پاهای مرا می‌گیرند و به سمت آتشی🔥 می‌برند كه زبانه می‌كشد و مرا در آن آتش می اندازند و من روی بر می‌گردانم و یاری می‌طلبم و این گونه شده‌ام كه میبینی. قسم بن اصبغ می‌گوید: حرمله به بدترین حال به درك واصل شد. 📕نام کتاب : تذكرة الخواص نویسنده : سبط بن الجوزي جلد : 1 صفحه : 253 🔰 @p_eteghadi 🔰
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از قاصدک
⭕️😱روشی که باعث می شود بیماری های نگیرید😱👇🛑 نکاتی که اگر رعایت بشه ویروس ها برشما اثر ندارند🤯😲👇 https://eitaa.com/joinchat/3342336Cd8f4ee6c99 من این روش را امتحان کردم اصلا بیماری ویروسی نگرفتم😳👆 به ارزش بیمار نشدن میارزه⛑👆
یارانِ با وفای امام حسین(ع) چه خصوصیاتی داشتن که بی نظیر شدن و حتی یارانِ حضرت مهدی(عج) به پای آنها نمیرسند؟ امام حسین علیه‌السلام در وصف یارانش فرمود: فَإنّی لا أعلم أصحاباً أوفی و لا خیراً مِن أصحابی...: من یارانی بهتر و باوفاتر از اصحاب خود نمی‌شناسم. یارانِ با وفای امام حسین(ع) چه خصوصیاتی داشتن که بی نظیر شدن و حتی یارانِ حضرت مهدی(عج) به پای آنها نمیرسند؟ 👇👇👇👇👇👇👇
پرسمان اعتقادی
یارانِ با وفای امام حسین(ع) چه خصوصیاتی داشتن که بی نظیر شدن و حتی یارانِ حضرت مهدی(عج) به پای آنها
پیروان هر مكتبی، بهترین گواه بر اصالت و ژرفا و توان سازندگی هدایت آن مكتب است. خاندان و یاران امام حسین(ع) در میدان وفا، ارادت، عشق و فداكاری، گوی سبقت را از همه ربودند. آنان در آسمان فضیلت و عظمت چنان درخشیدند كه روشنی بخش زندگی انسان‏ها گردیدند و نام پاك آنها زینت بخش محفل آزادگان و پاكان گردید. در معرفی و بیان بزرگی و كمال آنان سخن مولای آنها در عصر تاسوعا كافی است كه فرمود: «اما بعد، فانی لااعلم اصحابا أوفی و لاخیرا من اصحابی و لا اهل بیتی أبر و أوصل من اهل بیتی، جزاكم الله عنی خیرا»؛ «بعد از حمد و ستایش الهی می‏گویم: بی تردید من یارانی باوفاتر و بهتر از یاران خود و خاندانی نیكوكارتر و مهربان‏تر از خاندان خود سراغ ندارم. خداوند از طرف من به شما پاداش نیكو می‏دهد.(۱). در زیارتی درباره یاران امام حسین(ع) چنین می‏خوانیم: «أنتم سادت الشهداء فی الدنیاو الاخرة : شما در دنیا و آخرت بزرگ و سرور شهیدان هستید».(۲). در قسمتی از زیارتی كه از حضرت صادق نقل شده، آمده است: «أنتم خاصة الله اختصّكم الله لابی عبد الله: شما خاصان درگاه الهی هستید. خداوند شما را ویژه ابا عبد الله قرار داد».(۳). تعبیر بلند و ژرف «خاصة الله» در مورد یاران سید الشهدا(ع) بیانگر منزلت رفیع مقام والای آنان است. اما ویژگی های اصحاب حسین بن علی علیه السلام که سبب شد تا ‏امام علیه السلام در وصفشان فرمود: من اصحابی با وفاتر و نیکوتر از یاران خود نمی شناسم؟ ‏ اولا: انتخابی که اصحاب و اهل بیت امام نمودند سخت ترین و دشوارترین انتخاب ها در تاریخ بشریت بود. زیرا از نظر ‏عده و تعداد نفرات، ۷۲ تن در برابر ۳۰ هزار و از نظر عُده و امکانات قابل قیاس نبودند پس اصحاب امام حسین یک ‏گزینه در پیش رو داشتند: شهادت.‏ ثانیا: اصحاب امام با اینکه جان خود را در خطر می دیدند ولی هرگز به آن فکر نمی کردند بلکه آنچه ‏برای آنان از جان عزیزتر بود حفظ سلامتی امام بود... در ظهر عاشورا آنگاه که امام علیه السلام به نماز ‏خوف ایستاد، سعیدبن عبدالله در برابر امام ایستاد تا تیر به امام اصابت نکند و آن قدر تیر خورد تا به ‏زمین افتاد و آن گاه و در همان حال که به زمین افتاده بود به امام علیه السلام گفت: ای فرزند رسول ‏خدا! آیا وفا کردم؟ ‏ ثالثا: اصحاب امام حسین(ع) فرصت بیرون رفتن از این بحران و نجات از مرگ را داشتند ولی هرگز از چنین فرصت هایی ‏استفاده نکردند و در کنار امام تا آخرین لحظه باقی ماندند.‏با اینکه امام(ع) در شب عاشورا بطور جدی از آنها خواستند که از این معرکه جان خود را نجات دهند و حتی هر کدام از آنها یکی از اهل بیت آن حضرت را هم با خود ببرد،با این حال آنان سخنانی بر زبان جاری کردند که بیانگر اوج ایثار و فداکاری و وفاداری آنان را نشان داد. رابعا: اصحاب امام علیه السلام در موقعیتی سیاسی و فکری قرار گرفته بودند که اگر از ایمان کامل برخوردار نبودند ‏قطعا از امام فاصله می گرفتند زیرا که اکثر جهان اسلام در برابر بحران موجود سکوت اختیار کرده بودند و از امام ‏حمایت نمی کردند و آنهایی هم که همسو با امام علیه السلام بودند راه های دیگری را برای مبارزه پیشنهاد می ‏کردند.در چنین شرایط پیچیده سیاسی این اصحاب امام بودند که سخت خود را متعبد به مواضع فکری امام نشان ‏دادند. و شاید دلیل برتری اصحاب امام حسین(ع) حتی بر اصحاب امام زمان(عج) از این جهت باشد که اصحاب امام زمان(عج) الگویشان اصحاب امام حسین(ع) می باشد،و اصحاب امام حسین(ع) با وفاداریی که از خود نشان دادند برای همیشه تاریخ، الگویی شایسته برای آزادی خواهان و پیروان حق و حقیقت بر جای گذاشتند و به همگان ثابت کردند که می توان تا آخرین قطرۀ خون از حق و حقیقت دفاع کرد و عقب ننشست. 📚پی نوشتها: (۱). بحارالانوار: ج ۴۴، باب ۳۵؛ ر.ك: فروغ شهادت، ص‏۱۹۲. (۲). كامل الزیارات، باب‏۷۹، ص‏۱۹۶. (۳). همان، ص‏۲۴۲ از زیارت ۱۸. 🔰 @p_eteghadi 🔰
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از ذخیره گاه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅ دوره جامع تربیت مربی سواد فضای مجازی 📌 امام خامنه ای: 💠 فضای مجازی به اندازه‌ی اصل انقلاب اهمیت دارد... 📌 دوره‌ای جامع و کاربردی جهت آموزش تمام کسانی که با فضای مجازی ارتباط دارند. 🔰 مدرسین: 1⃣ استاد جواد 2⃣ استاد روح‌الله 3⃣ استاد رضا نوع دوره: سطح دوره: عمومی 🔰 به همراه پایان دوره از دانشگاه امام حسین(ع) 🔻جهت اطلاع از شرایط ثبت‌نام می‌توانید به شناسه‌ی‌زیر👇🏻 مراجعه کنید: 🆔 https://24on.ir/g/1/4153
14_SEMO-Mohammadi-Pasokh_Be_Soalate_Eteghadi_(93).mp3
8.2M
پرسش و پاسخ اعتقادی 🔹حجه الاسلام جلسه 94 - چرا در دین شبهه وجود دارد؟ 🔰 @p_eteghadi 🔰
برای انجام چه اعمالی ثواب حج نوشته می شود؟ 👇🏻👇🏿👇🏻👇🏿👇🏻👇🏿👇🏻👇🏿
در روایات معصومین (علیهم السلام) برای برخی اعمال، ثواب و پاداشی معادل انجام حج و عمره در نظر گرفته شده است؛ از جمله: ـ نماز جمعه «وَ عَنْهُ (صلی الله علیه و آله) قَالَ: إِنَّ لَكُمْ فِي كُلِ‏ جُمُعَةٍ حَجَّةً وَ عُمْرَةً فَالْحَجَّةُ الْهِجْرَةُ إِلَى الْجُمُعَةِ وَ الْعُمْرَةُ انْتِظَارُ الْعَصْرِ بَعْدَ الْجُمُعَة»؛ پیامبر (صلی الله علیه و آله) فرمودند: هر روز جمعه براى شما ثواب يک حج و يک عمره است؛ حج شما شتاب و مبادرت به نماز جمعه و عمره شما انتظار اقامه نماز عصر پس از نماز جمعه است.(1) ـ انگشتر دُرّ نجف یکی از پنج انگشتری که امام صادق (علیه السلام) دوست داشتند مؤمن در دست داشته باشد، انگشتر درّ نجف است: «... وَ مَا يُظْهِرُهُ اللَّهُ بِالذَّكَوَاتِ الْبِيضِ بِالْغَرِيَّيْنِ قُلْتُ يَا مَوْلَايَ وَ مَا فِيهِ مِنَ الْفَضْلِ قَالَ مَنْ تَخَتَّمَ بِهِ وَ يَنْظُرُ إِلَيْهِ كَتَبَ اللَّهُ لَهُ بِكُلِّ نَظْرَةٍ زَوْرَةً أَجْرُهَا أَجْرُ النَّبِيِّينَ وَ الصَّالِحِين‏»؛ ... و آن چه خداوند ظاهر کرده است در تپّه های سپید و نورانی نجف (درّ نجف). راوی می پرسيد: سرورم، خاصيت و فضيلت دست كردن انگشتر دُرّ نجف چيست؟ حضرت فرمودند: هر كس انگشتر دُرّ نجف در دست و نگاه به آن كند، خداوند برای هر نگاهی كه به اين نگين می ‌اندازد، ثواب يک زيارت اعم از حج يا غيره در نامه عمل او می ‌نويسد كه اجر و ثواب آن برابر با اجر و ثواب عمل پيامبران و صالحان است.(2) ـ نگاه به پدر و مادر «قَالَ (صلی الله علیه و آله)‏ مَا مِنْ وَلَدٍ بَارٍّ يَنْظُرُ إِلَى وَالِدَيْهِ نَظَرَ رَحْمَةٍ إِلَّا كَانَ‏ لَهُ‏ بِكُلِ‏ نَظْرَةٍ حِجَّةٌ مَبْرُورَةٌ قَالُوا يَا رَسُولَ اللَّهِ وَ إِنْ نَظَرَ كُلَّ يَوْمٍ مِائَةَ مَرَّةٍ قَالَ نَعَمْ اللَّهُ أَكْبَرُ وَ أَطْيَب‏»؛ پيامبر اكرم (صلی الله علیه و آله) فرمودند: هر فرزند نيكوكاري كه به پدر و مادرش به نگاه رحمت نظر كند، در برابر هر نگاه يک حج مقبول برايش منظور می گردد. پرسيدند: ای رسول خدا، اگر چه در هر روز صد مرتبه نگاه كند؟ حضرت فرمودند: بله، خداوند بزرگ تر از اين ها و پاكيزه تر است.(3) ـ زیارت امام علی (علیه السلام) «عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ (علیه السلام) قَالَ: مَنْ زَارَ أَمِيرَ الْمُؤْمِنِينَ (علیه السلام) مَاشِياً كَتَبَ اللَّهُ لَهُ بِكُلِّ خُطْوَةٍ حَجَّةً وَ عُمْرَةً فَإِنْ رَجَعَ مَاشِياً كَتَبَ اللَّهُ لَهُ بِكُلِّ خُطْوَةٍ حَجَّتَيْنِ وَ عُمْرَتَيْن‏»؛ امام صادق (علیه السلام) فرمودند: هر کس پیاده به زیارت امیرمؤمنان (علیه السلام) برود، خداوند برای هر قدم او یک حج و یک عمره می نویسد، پس اگر پیاده هم برگردد، خداوند برای هر قدم او، دو حج و دو عمره می نویسد.(4)
ـ زیارت امام حسین (علیه السلام) «عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ (علیه السلام) قَالَ: زِيَارَةُ قَبْرِ الْحُسَيْنِ (علیه السلام) حِجَّةٌ وَ مِنْ‏ بَعْدِ الْحِجَّةِ حِجَّةٌ وَ عُمْرَةٌ مِنْ بَعْدِ حِجَّةِ الْإِسْلَام‏»؛ امام صادق (علیه السلام) فرمودند: زیارت قبر حسین (علیه السلام) برابر با یک حج است و بلکه برابر با حج و عمره ای است که پس از حَجَّة الإسلام به جا آورده می شود.(5) ـ زیارت امام رضا (علیه السلام) «عَنْ أَبِي الْحَسَنِ الرِّضَا (علیه السلام) أَنَّهُ قَالَ‏ إِنَّ بِخُرَاسَانَ لَبُقْعَةً... فَهِيَ وَ اللَّهِ رَوْضَةٌ مِنْ رِيَاضِ الْجَنَّةِ مَنْ زَارَنِي‏ فِي‏ تِلْكَ‏ الْبُقْعَةِ كَانَ‏ كَمَنْ زَارَ رَسُولَ اللَّهِ (صلی الله علیه و آله) وَ كَتَبَ اللَّهُ تَبَارَكَ وَ تَعَالَى لَهُ ثَوَابَ أَلْفِ حَجَّةٍ مَبْرُورَةٍ وَ أَلْفِ عُمْرَةٍ مَقْبُولَةٍ وَ كُنْتُ أَنَا وَ آبَائِي شُفَعَاءَهُ يَوْمَ الْقِيَامَةِ»؛ امام رضا (علیه‌السلام) فرمودند: در خراسان بقعه ای است ... هر کس مرا در این بقعه زیارت کند، مانند کسی است که رسول خدا را زیارت کرده و خداوند پاداش هزار حج صحیح و هزار عمره مقبوله به او می ‌دهد و من و پدرانم شفیعان او در روز قیامت هستیم.»(6) ـ نشستن در سجاده و ذکر خدا ‏«قَالَ رَسُولُ اللَّهِ (صلی الله علیه و آله)‏ أَيُّمَا امْرِئٍ مُسْلِمٍ جَلَسَ فِي مُصَلَّاهُ الَّذِي يُصَلِّي فِيهِ الْفَجْرَ يَذْكُرُ اللَّهَ تَعَالَى حَتَّى تَطْلُعَ الشَّمْسُ كَانَ لَهُ مِنَ الْأَجْرِ كَحَاجِّ بَيْتِ اللَّهِ تَعَالَى وَ غَفَرَ اللَّهُ لَهُ فَإِنْ جَلَسَ فِيهِ حَتَّى تَكُونَ سَاعَةٌ تَحِلُّ فِيهَا الصَّلَاةُ فَصَلَّى رَكْعَتَيْنِ أَوْ أَرْبَعاً غَفَرَ اللَّهُ لَهُ مَا سَلَفَ مِنْ ذَنْبِهِ وَ كَانَ لَهُ مِنَ الْأَجْرِ كَحَاجِّ بَيْتِ اللَّهِ»؛ رسول خدا (صلّى اللَّه عليه و آله) روايت كرد كه آن حضرت فرمود: هر مسلمانى كه پس از اداء نماز صبح‏ در محل نماز خود بنشيند و مشغول ذكر خدا باشد تا خورشيد بدمد، اجر او مانند اجر كسى است كه حجّ‏ خانه خدا كرده باشد، و خداوند گناهان او را بيامرزد، و چنان چه قبل از وقت در سجاده خود بنشيند تا وقت نماز برسد و دو ركعت يا چهار ركعت نماز بخواند، گناهان گذشته ‏اش را بيامرزد، و از براى او است مانند اجر شخصى كه حج بجا آورده است.(7) ـ تعقیبات نماز مغرب «عَنْ جَعْفَرِ بْنِ مُحَمَّدٍ (علیه السلام) قَالَ: مَنْ صَلَّى الْمَغْرِبَ ثُمَّ عَقَّبَ وَ لَمْ يَتَكَلَّمْ حَتَّى يُصَلِّيَ رَكْعَتَيْنِ كُتِبَتَا لَهُ فِي عِلِّيِّينَ فَإِنْ صَلَّى أَرْبَعاً كُتِبَتْ لَهُ حِجَّةٌ مَبْرُورَة»؛ امام صادق (عليه السلام) فرمودند: هر كس پس از نماز مغرب، تعقيب بخواند و بدون اين كه با كسى تكلم كند دو ركعت نماز به جاى آورد، آن دو ركعت در عليّين ـ كه از مقامات عاليه بهشت است ـ نوشته مى ‏شود، و چنان چه چهار ركعت نماز گزارد، ثواب يک حج مقبول در نامه عملش ثبت می گردد.(8) ـ نماز مغرب به جماعت «مَنْ صَلَّى الْمَغْرِبَ فِي جَمَاعَةٍ كَانَ لَهُ كَحَجَّةٍ مَبْرُورَةٍ وَ عُمْرَةٍ مُتَقَبَّلَة»؛ رسول اكرم (صلی الله علیه و آله) در بیان ثواب خواندن نمازهای یومیه به جماعت، در باره نماز مغرب فرمودند: هر كس نماز مغرب را به جماعت بخواند مانند این است که حجی صحیح و عمره ای مقبول انجام داده است.(9) ـ رفع حوائج دیگران «قَضَاءُ حَاجَةِ الْمُؤْمِنِ‏ أَفْضَلُ‏ مِنْ طَوَافٍ وَ طَوَافٍ حَتَّى عَدَّ عَشْرا»؛ امام صادق (علیه السلام) فرمودند: روا ساختن حاجت مؤمن، بهتر است از طوافى و طوافى، [راوی می گوید:] و تا ده طواف شمرد.(10) «أَبَا عَبْدِ اللَّهِ (علیه السلام) يَقُولُ‏ مَنْ مَشَى فِي حَاجَةِ أَخِيهِ الْمُؤْمِنِ يَطْلُبُ بِذَلِكَ مَا عِنْدَ اللَّهِ حَتَّى تُقْضَى لَهُ‏ كَتَبَ اللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ لَهُ بِذَلِكَ مِثْلَ أَجْرِ حَجَّةٍ وَ عُمْرَةٍ مَبْرُورَتَيْنِ‏ وَ صَوْمِ شَهْرَيْنِ مِنْ أَشْهُرِ الْحُرُمِ وَ اعْتِكَافِهِمَا فِي الْمَسْجِدِ الْحَرَامِ وَ مَنْ مَشَى فِيهَا بِنِيَّةٍ وَ لَمْ تُقْضَ كَتَبَ اللَّهُ لَهُ بِذَلِكَ مِثْلَ حَجَّةٍ مَبْرُورَةٍ فَارْغَبُوا فِي الْخَيْرِ»؛ امام صادق (عليه السلام) فرمودند: هر كس در راه حاجت برادر مؤمنش گام بردارد تا آن را روا كند و مقصودش ثواب خدا باشد، خداى عز و جل برايش مانند پاداش يک حج و يک عمره پذيرفته و روزه دو ماه حرام با اعتكاف آن ها را در مسجد الحرام بنويسد. و هر كس به نيت روا ساختن گام بردارد، ولى برآورده نگردد، خدا برايش مانند يک حج پذيرفته نويسد، پس در كار خير رغبت كنيد.(11)
ـ علم آموزی و مجالست با علماء «عَنْ عَلِيٍّ (علیه السلام) جُلُوسُ سَاعَةٍ عِنْدَ الْعُلَمَاءِ أَحَبُّ إِلَى اللَّهِ مِنْ عِبَادَةِ أَلْفِ سَنَةٍ وَ النَّظَرُ إِلَى الْعَالِمِ أَحَبُّ إِلَى اللَّهِ مِنِ اعْتِكَافِ سَنَةٍ فِي بَيْتِ الْحَرَامِ وَ زِيَارَةُ الْعُلَمَاءِ أَحَبُ‏ إِلَى‏ اللَّهِ‏ تَعَالَى مِنْ سَبْعِينَ طَوَافاً حَوْلَ الْبَيْتِ وَ أَفْضَلُ مِنْ سَبْعِينَ حِجَّةً وَ عُمْرَةً مَبْرُورَةً مَقْبُولَةً وَ رَفَعَ اللَّهُ تَعَالَى لَهُ سَبْعِينَ دَرَجَةً وَ أَنْزَلَ اللَّهُ عَلَيْهِ الرَّحْمَةَ وَ شَهِدَتْ لَهُ الْمَلَائِكَةُ أَنَّ الْجَنَّةَ وَجَبَتْ لَه‏»؛ امام علی (علیه السلام) فرمودند: نشستن يک ساعت نزد علماء پيش خدا از عبادت يک سال كه در آن گناه نكند، بهتر است و نگاه به عالم نزد خدا از يک سال اعتكاف در مسجد الحرام بهتر است، و ثواب ديدار عالم نزد خدا از هفتاد حج و عمره و هفتاد طواف در اطراف خانه خدا بهتر است، و خداوند هفتاد درجه او را بالا برد و براى هر حرف ثواب يک حج مقبول، برايش مى ‌نويسد، و خداوند رحمت خود را بر طالبان علم نازل مى ‌فرمايد و فرشتگان را بر آن گواه مى ‌گيرد كه بدانيد من بهشت را بر آنان واجب گردانيده‌ ام.(12) ـ نماز دهه اول ذی الحجه «عَنْ جَعْفَرِ بْنِ مُحَمَّدٍ (علیه السلام) قَالَ: قَالَ لِي أَبِي مُحَمَّدُ بْنُ عَلِيٍّ (علیه السلام) يَا بُنَيَّ لَا تَتْرُكَنَّ أَنْ تُصَلِّيَ كُلَّ لَيْلَةٍ بَيْنَ الْمَغْرِبِ وَ الْعِشَاءِ الْآخِرَةِ مِنْ لَيَالِي عَشْرِ ذِي الْحِجَّةِ رَكْعَتَيْنِ تَقْرَأُ فِي كُلِّ رَكْعَةٍ فَاتِحَةَ الْكِتَابِ وَ قُلْ هُوَ اللَّهُ أَحَدٌ مَرَّةً وَاحِدَةً وَ هَذِهِ الْآيَةَ "وَ واعَدْنا مُوسى‏ ثَلاثِينَ لَيْلَةً وَ أَتْمَمْناها بِعَشْرٍ فَتَمَّ مِيقاتُ رَبِّهِ أَرْبَعِينَ لَيْلَةً وَ قالَ مُوسى‏ لِأَخِيهِ هارُونَ اخْلُفْنِي فِي قَوْمِي وَ أَصْلِحْ وَ لا تَتَّبِعْ سَبِيلَ الْمُفْسِدِينَ‏" فَإِذَا فَعَلْتَ ذَلِكَ شَارَكْتَ‏ الْحَاجَ‏ فِي‏ ثَوَابِهِمْ‏ وَ إِنْ لَمْ تَحُجَّ»؛ امام صادق (علیه السلام) می فرمایند پدرم به من فرمود: در دهه اول ذی الحجه، ترک نکن دو رکعت نماز بین نماز مغرب و عشاء را؛ در هر رکعت یکبار سوره «حمد» و سوره «توحید» و سپس آیه «واعَدْنا مُوسى‏ ثَلاثِينَ لَيْلَةً ...» را می خوانی؛ اگر این نماز را بخوانی، در ثواب حاجیان شریک می شوی، ولو حج انجام ندهی [آن سال به حج نرفته باشی].(13) ـ خواندن سوره حج «عَنْهُ (صلی الله علیه و آله) قَالَ: مَنْ قَرَأَ سُورَةَ الْحَجِ‏ أُعْطِيَ‏ مِنَ الْأَجْرِ كَحَجَّةٍ حَجَّهَا وَ عُمْرَةٍ اعْتَمَرَهَا بِعَدَدِ مَنْ حَجَّ وَ اعْتَمَرَ فِيمَا مَضَى وَ فِيمَا بَقِي‏»؛ پيامبر اکرم (صلی الله علیه و آله) فرمودند: هر كس سوره حج را بخواند، ثواب حج و عمره تمام حج كنندگان و عمره كنندگان گذشته و آينده به او داده مى ‏شود.(14) ـ اعتکاف دهه آخر ماه مبارک رمضان «أَنَّ رَسُولَ اللَّهِ (صلی الله علیه و آله) قَالَ: اعْتِكَافُ الْعَشْرِ الْأَوَاخِرِ مِنْ شَهْرِ رَمَضَانَ يَعْدِلُ حِجَّتَيْنِ‏ وَ عُمْرَتَيْن‏»؛ رسول خدا (صلى الله علیه و آله) فرمودند: اعتکاف دهه آخر از ماه مبارک رمضان، معادل دو حج و دو عمره است.(15) ـ ذکر تسبیح قبل از خواب «... وَ إِذا قُلْتِ: سُبْحانَ اللّهِ وَ الْحَمْدُ لِلّهِ وَ لا إِلَهَ إِلاَّ اللّهُ وَ اللّهُ أَکْبَرُ، فَقَدْ حَجَجْتِ وَ اعْتَمَرْتِ»؛ در باره آداب قبل از خواب، حضرت رسول (صلی الله علیه و آله) به حضرت فاطمه (سلام الله علیها) فرمودند: و اگر بگویی: « سُبْحانَ اللّهِ وَ الْحَمْدُ لِلّهِ وَ لا إِلَهَ إِلاَّ اللّهُ وَ اللّهُ أَکْبَرُ» مانند این است که حج و عمره انجام داده‌ ای.(16)
📚پی نوشت ها: 1. مجلسی، بحار الأنوار، ناشر: دار إحياء التراث العربي‏ ـ بيروت‏، 1403 ق‏، چاپ دوم‏، ج ‏86، ص 214. 2. طوسی، تهذيب الأحكام، محقق/مصحح: خرسان، ناشر: دار الكتب الإسلاميه‏ ـ تهران، 1407ق، چاپ چهارم‏، ج ‏6، ص 37، ح 19. 3. فتال نيشابورى، روضة الواعظين و بصيرة المتعظين(ط- القديمة)، ناشر: انتشارات رضى‏ ـ قم‏، 1375ش، چاپ اول، ج ‏2، ص 368. 4. تهذيب الأحكام، پیشین، ج ‏6، ص 20، ح 3. 5. ابن قولويه، كامل الزيارات‏، محقق/مصحح: امينى، ناشر: دار المرتضوية ـ نجف اشرف‏، 1356 ش‏، چاپ اول‏، ص 158، ح 5. 6. ابن بابويه، من لا يحضره الفقيه‏، محقق/مصحح: غفارى، ناشر: دفتر انتشارات اسلامى وابسته به جامعه مدرسين حوزه علميه قم‏، ـ قم، 1413ق، ‏چاپ دوم‏، ج ‏2، ص 585، ح 3193. 7. ابن بابويه، محمد بن على‏، ثواب الأعمال و عقاب الأعمال‏، ناشر: دار الشريف الرضي للنشر ـ قم‏، 1406 ق‏، چاپ دوم‏، ص 45. 8. همان. 9. ابن بابويه (صدوق)، الأمالي، ناشر: كتابچى‏ ـ تهران‏، 1376 ش‏، چاپ ششم‏، مجلس شانزدهم، ص 66. 10. کلینی، الكافي، محقق/مصحح: غفاری و آخوندی، انتشارات دارالکتب اسلامیه ـ تهران، 1407ق، چاپ چهارم، ج ‏2، ص 194، ح 6. 11. همان، ح 9. 12. ابن فهد حلى، عدة الداعي و نجاح الساعي‏، محقق/مصحح: موحدى قمى، ناشر: دار الكتب الإسلامي‏، 1407ق، چاپ اول، ص 75. 13. ابن طاووس، إقبال الأعمال(ط- القديمة)، ناشر: دار الكتب الإسلاميه‏ ـ تهران‏، 1409ق، چاپ دوم‏، ج ‏1، ص 317. 14. طبرسی، مجمع البیان فی تفسیر القرآن، انتشارات: ناصر خسرو ـ تهران، ج ‏7، ص 109. 15. ابن حيون، دعائم الإسلام‏، محقق/مصحح: فيضى، ‏ناشر: مؤسسة آل البيت (عليهم السلام) ـ ‏قم، ‏1385 ق، ‏چاپ دوم‏، ج ‏1، ص 286. 16. بحرانى اصفهانى، عوالم العلوم و المعارف والأحوال من الآيات و الأخبار و الأقوال(مستدرك سيدة النساء إلى الإمام الجواد)، محقق/مصحح: موحد ابطحى اصفهانى، ناشر: مؤسسة الإمام المهدى (عجّل الله تعالى فرجه الشريف‏) ـ قم‏، 1413ق، چاپ اول‏، ج ‏11، قسم 2، فاطمة (سلام الله علیها)، ص 857 🔰 @p_eteghadi 🔰
4_5881810733796166433.mp3
672.4K
سخنان آقای رحیم پور ازغدی درباره نژاد آریایی 🔰 @p_eteghadi 🔰
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از قاصدک
💞 کانال همسرانه برای زندگی عاشقانه 💞 عوامل ایجاد محبوبیت و جذابیت 💞 پیام ها و طرز بیان عاشقانه 💞 آموزش عشقـبازی اسلامی 💞 عوامل ایجاد آرامش 💞 آداب زنـاشــویــے 💞 واسطه ازدواج 💞 هـمســرداری 💞 همسریابے 💞 ازدواج 💞 کانال همسرانه👇 https://eitaa.com/joinchat/645201920C2a05908cc4
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬 مهدویت در کلام علما: ✳️ آیت الله حائری شیرازی رحمه الله 🔰 داستان اعتصاب غذای آیت الله حائری شیرازی برای دیدن امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف 🎞 بخشی از سخنان آیت الله حائری شیرازی در موسسه آینده روشن 🔰 @p_eteghadi 🔰
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬 مهدویت در کلام علماء: ✳️ آیت الله حسینی بوشهری 🔰 تأثیر خواست ما در نزدیک شدن ظهور 🎞 بخشی از سخنان آیت الله حسینی بوشهری در نهمین همایش دکترین مهدویت در سال 1392 🔰 @p_eteghadi 🔰
🔴حضرت شهربانو ( مادر ) سلام الله علیهما ، بعد از زایمان از دنیا رفت ... ▪️مرحوم شیخ صدوق درباره مادر حضرت امام زین‌العابدین(سلام الله علیه) این حدیث را ذکر کرده است که سهل بن قاسم نوشجانی می‌‌گوید: «امام رضا(سلام الله علیه) در خراسان به من فرمود: بین ما و شما خویشاوندی است. گفتم: این خویشاوندی چیست؟ فرمود: هنگامی که عبدالله بن عامر بن کریز، خراسان را فتح کرد، دو دختر از دختران یزدگرد؛ پادشاه ایران را پیدا کرد و آنان را نزد عثمان بن عفان فرستاد. عثمان بن عفان یکی از آن دو را به امام حسن(سلام الله علیه) و دیگری را به امام حسین(سلام الله علیه) بخشید. این دو دختر پس از زایمان، وفات کردند. همسر امام حسین(سلام الله علیه)، امام سجاد(سلام الله علیه) را به دنیا آورد. پس از درگذشت همسر امام حسین، یکی از کنیزان آن حضرت، امام سجاد( سلام الله علیه) را سرپرستی کرد». 📚عیون اخبار الرضا، تصحیح و تعلیق: لاجوردی، سید مهدی حسینی، ج 2، ص 128، ح 6 🔰 @p_eteghadi 🔰
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬 کلیپ ویژه ✳️ آیت الله العظمی جوادی آملی 🔰 گریه شوق برای خداوند 🔰 @p_eteghadi 🔰
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬 کلیپ ویژه ✳️ آیت الله العظمی جوادی آملی 🔰 باور محکم اباذر به رازقیت و ربوبیت الهی 🔰 @p_eteghadi 🔰