این کانال مختص بسیجیان پایگاه شهید همت مسجد الزهرا (س) میباشد
🌹📢ارائه پاسخ به شبهات،مطالب عقیدتی سیاسی بصیرتی و احکام
@p_hemat47
🏅🏅🏅 تست روانشناسی 🏅🏅🏅 با یک محاسبه ریاضی شگفت انگیز نشان داده می شود که خلق و خوی شما به انتخاب مکانی مناسب برای سفر ربط دارد.
برای پیدا کردن بهترین مکان برای سفر شما، محاسبه زیر را انجام دهید.
در ذهن خود عددی بین (1 و 9) قرار دهید.
آن را در 3 ضرب کنید.
به آن 3 اضافه کنید.
آن را در 3 ضرب کنید.
در مجموع دو رقم تولید میشود، آنها را با هم جمع کنید. عدد به دست آمده شماره بهترین مکان برای مسافرت شما است !!!
* شماره مکان ها:
1. سرعین
2. اردبیل
3. سنندج
4. همدان
5- کلیبر
6. تهران
7. جلفا
8. تبریز
9. در خانه بمانید
10. کاشان
11. قم
12. بندرعباس
13. قشم
14. شیراز
15. اصفهان
16. مشهد
17. بابلسر
18. گردنه حیران
19. انزلی
20. گیسوم
نتیجه خارق العاده بدست میاید! جا 😉🤔😅😊
@p_hemat47
هدایت شده از 🇮🇷مکتب شهید حاج قاسم سلیمانی(شهدای بدر)🇮🇷
عدالت.aac
25.6M
[ فایل صوتی : دکتر روزبهانی.m4a ]
☘️نشست بصیرتی مجازی طرح ثامن ☘️
#موضوع_سخنرانی:الزامات اجرای عدالت و مبارزه با فساد
#سخنران_و_تحلیلگر : دکتر یوسف روزبهانی
♦️رزمایش مجازی طرح ثامن
🇮🇷 کانال غدیر 🇮🇷
@esfandan1
هدایت شده از 🇮🇷مکتب شهید حاج قاسم سلیمانی(شهدای بدر)🇮🇷
504.8K
سوال 1️⃣
🔴آیا قانون در کشور اسلامی ما رعایت میشود؟
مگر قانون بانکها ربوی نیست؟
چرا باید چنین قوانینی در کشور اسلامی تصویب شود
قوانین طلاق آیا منصفانه است؟
هدایت شده از 🇮🇷مکتب شهید حاج قاسم سلیمانی(شهدای بدر)🇮🇷
280.3K
سوال2️⃣
🔴چرا حکم ها در موردفاسدها اجرا نمیشود ،،مثل دوران امام علی ع
چرا از ابتدا با برخورد جدی ، مانع فساد نمیشویم،،،چرا با حروف الفبا خطاب میکنند؟چرا با اونها مماشات میشود
هدایت شده از 🇮🇷مکتب شهید حاج قاسم سلیمانی(شهدای بدر)🇮🇷
110.1K
سوال 3️⃣
🔴چرا در کشورهای اسلامی قانون مبارزه با فساد ضعیفتر از کشورهای غربی و غیر اسلامی است ،
هدایت شده از 🇮🇷مکتب شهید حاج قاسم سلیمانی(شهدای بدر)🇮🇷
191.5K
سوال۴
،عدم ثبات در قیمت ها باعث بی اعتمادی مردم به مسئولین هست.
#ثامن
👓 چرا انتقاد شخصی و مصداقسازی غلط است؟
🔻 «گفتمان عدالتخواهی را فریاد کنید؛ اما انتقاد شخصی و مصداقسازی نکنید.»
«وقتی شما روی یک مصداق تکیه میکنید:
1⃣ اولاً احتمال دارد اشتباه کرده باشید؛ من میبینم دیگر. من مواردی را مشاهده میکنم -نه [فقط] در دانشگاه، در گروههای اجتماعی گوناگون- که روی یک مصداق خاصی تکیه میکنند؛ یا بهعنوان فساد، یا به عنوان کج روی سیاسی، یا بهعنوان خط و خطوط غلط.
بنده مثلاً اتفاقاً از جریان اطلاع دارم و میبینم اینجوری نیست و آن کسی که این حرف را زده، از قضیه اطلاع نداشته است. بنابراین وقتی شما روی شخص و مصداق تکیه میکنید، هم احتمال اشتباه هست»
2⃣ «هم وسیلهای به دست میدهید برای اینکه آن زرنگ قانوندانِ قانونشکن - که من گفتهام قانوندانهای قانونشکن خطرناکند - بتواند علیه شما استفاده کند.»
1378/02/14
✅ آیت الله العظمی امام خامنهای
#عدالتخواهی
#روشنگری
♻️شبکه سایبری ثامن
@p_hemat47
«باید اذعان کنیم که در دههی پیشرفت و عدالت، نمرهی مطلوبی درباب عدالت به دست نیاوردهایم.» ۱۳۹۹/۰۳/۰۷ این عبارت رهبر انقلاب اسلامی در پیامی که بهمناسبت آغاز به کار مجلس یازدهم صادر کردند بهروشنی عقبماندگی در مسئلهی عدالت این آرمان و ارزش مهمِ نظام اسلامی را نشان میدهد. موضوعی که پیش از این از سوی ایشان مورد تصریح قرار گرفته بود: «در مورد عدالت ما عقبمانده هستیم؛ در دههی پیشرفت و عدالت واقعاً پیشرفت کردیم [امّا] در زمینهی عدالت، باید تلاش کنیم، باید کار کنیم.، باید از خدای متعال و از مردم عزیز عذرخواهی کنیم.» ۱۳۹۶/۱۱/۲۹
البته حضرت آیتالله خامنهای در بیانیهی گام دوم انقلاب تأکید کردند که: «نارضایتی این حقیر از کارکرد عدالت در کشور نباید به این معنی گرفته شود که برای استقرار عدالت کار انجام نگرفته است. واقعیّت آن است که دستاوردهای مبارزه با بیعدالتی در این چهار دهه، با هیچ دورهی دیگر گذشته قابل مقایسه نیست.» ۱۳۹۷/۱۱/۲۲
@p_hemat47
چند سوال در باب عدالت
فقدان نظریه راهبردی عدالت در برنامه ریزی و سیاستگذاریها
در چند سال اخیر بحث عدالت اجتماعی تبدیل به یکی از مباحث مهم و اساسی جامعهی ما شده و در میان مردم، اندیشهورزان، رسانهها و فضای مجازی مورد توجه و سؤال فراوان قرار گرفته است. علاوه بر این به صورت یک معضل و پرسشِ برنامهای برای سیاستمداران و رؤسای قوای سه گانه و کلیت نظام جمهوری اسلامی هم این بحث به عنوان سؤال و پرسش مطرح شده و هست و قبلاً هم بوده است. به خصوص از زمان آغاز خصوصیسازی در حدود دو دههی قبل که بسیاری از کارخانجات و مؤسسات اقتصادی از دست دولت خارج شد و اینها را واگذار کردند، واگذاریها با سواستفادهها و روش نادرست همراه بود و موجب اتلاف و حیف و میل فراوانی در امکانات و ثروت عمومی شد، توزیع نادرستی شکل گرفت، فاصلهی طبقاتی را دامن زد و همهی اینها مورد توجه و سؤال و پرسش مردم قرار گرفته است.
شاهد هستیم که در این چند سال اخیر رهبر معظّم انقلاب هم در سخنرانیها و در پیامهای متعدد به خصوص پیامی که مربوط به آغاز گام دومِ انقلاب اسلامی بود و همچنین پیام به یازدهمین دورهی مجلس شورای اسلامی مطرح کردند که ما در عدالت عقب هستیم و بایستی به این مسأله بپردازیم. همچنین در یکی از سخنرانیهای دو سه سال قبل هم ایشان مطرح کردند که ما باید به خاطر عقب ماندن در بحث عدالت اجتماعی از خداوند و از مردم عذرخواهی کنیم و درحقیقت ایشان بار دولتها و قصورها و تقصیرهای دولتها و مجالس گذشته را برعهده گرفتند و به این شکل اعلام موضع کردند
سؤال مهم در اینجا این است که چرا با چنین وضعی مواجه هستیم؟ مشکل کجاست؟ مگر یکی از شعارهای اساسی انقلاب اسلامی مسألهی عدالت اجتماعی نبوده و مگر قرار نیست ما در برنامهریزی پنج سالهی توسعه و در برنامهریزی سالیانه به بحث عدالت اجتماعی بپردازیم و فاصلهی طبقاتی را کم کنیم و نظام برخورداری را در میان مردم به یک وضعیت قابل قبول و موجهی برسانیم؟ مشکل کجاست؟
@p_hemat47
بخشی از مقاله حجتالاسلام و المسلمین سیدعباس نبوی که در دومین نشست اندیشههای راهبردی که در محضر رهبر انقلاب برگزار شد:👇
عدالت اجتماعی در اسلام
«اِنَّ اللَّهَ یأمُرُ بِاْلعَدْلِ وَ الأحْسانِ وَ ایتاء ذِی القربی وَ یَنهی عَن الفَحشاءِ وَ المُنکَر وَ البَغی یَعظُکُم لَعلَّکُم یَتَذکَّرونَ» (نحل/90). در قرآن کریم خداوند تنها در دو مقام علاوهبر صیغه امر، دستور تشریعی خود را مستقیماً با بکار بردن ماده امر بیان کرده است: نخست امر به پرستش او؛ و دوم امر به عدالت و قسط. افزون بر این، معمولاً امر به عدالت و قسط در کلام الهی، مؤکد به تأکیداتی فراتر از دیگر موارد است. از این رو بجاست که در منطق قرآن کریم، پس از ایمان و اعتقاد و پرستش پروردگار متعال، عدالت اجتماعی را مهمترین مسئله حیات بشری تلقی کنیم. از سوی دیگر، به دلیل تصریح خداوند بر اینکه او برای هرچیزی اندازهای قرار داده و به قرینه ملازمه مکرر میان میزان و قسط در بیان الهی، عدالت اجتماعی نزد خداوند بیش از هر مقوله دیگری مبتنی بر اندازهگیری و محاسبه است و به ارزیابی کمّی نزدیک است.
امام علی(ع) نیز عدالت را، معیار، انصاف، جوهر زندگی، قویترین بنیان، بالاترین بینیازی، بهترین داوری، اصلاح و رستگاری و استواری امور مردم و نظم دهنده فرمانروایی معرفی کرده است؛ تعریفی که ابعاد کیفی و کمّی را توأمان شامل میشود. همین اطلاق و عموم اوامر شدیداً مؤکد الهی درباره عدالت اجتماعی کافی است تا ثابت کند که اعتقاد و التزام به اولویت وجوب عدالت اجتماعی بر سایر تکالیف اجتماعی، یکی از دو رکن اصلی نظام تشریعی جامعه و حاکمیت اسلامی در تمامی ادوار و زمانها است و بدون آن سخن گفتن از جامعه اسلامی بیمعناست. افزون بر این، هیچ دلیل مقیّد و مخصّصی در آیات و روایات معتبر وجود ندارد که آحاد جامعه اسلامی در تمامی ادوار و زمانها را لحظهای از وجوب اقامه عدالت اجتماعی و قسط معاف کرده باشد و منطوق و مفهوم روایات توصیف کننده جامعه مهدوی(عج) مبنی بر پر کردن زمین از عدالت پس از پر شدن از ظلم و جور، کمترین اشارهای به تعلیق تکلیف عدالت اجتماعی قبل از زمان ظهور حضرت مهدی(عج) ندارد.
@p_hemat47