eitaa logo
پژوهش شهیدین
309 دنبال‌کننده
429 عکس
49 ویدیو
93 فایل
کانال معاونت پژوهش مدرسه شهیدین(ره) اطلاع رسانی و نشر مطالب پژوهشی
مشاهده در ایتا
دانلود
یادآوری نشست علمی «بررسی تطبیقی کاربرد ادبیات در سایر علوم حوزوی» امروز ساعت 16:15 به طلاب پایه ۲-۶ شرکت کننده(حضوری یا آنلاین) 2 امتیاز و به ارائه کنندگان گزارش(خلاصه) جلسه 2 امتیاز دیگر جهت ثبت در کارنامه پژوهشی اختصاص می یابد. جهت کسب امتیاز، لازم است طلاب پس از شرکت در نشست، به دفتر معاونت پژوهش در ایتا اعلام نمایند. لینک نشست: https://bbb.shahidain.ir/b/adm-aoy-ibk-mcr
پژوهش شهیدین
ادامه کارگاه روش تحقیق پایه 4 و 5
قابل توجه طلاب پایه ۴و۵ با توجه به برگزاری درس اخلاق در ساعت ۱۱:۱۵، کارگاه روش تحقیق استاد گوهری فردا پنجشنبه ساعت ۱۰ به صورت مجازی برگزار می گردد. لینک کارگاه: https://bbb.shahidain.ir/b/adm-zix-fuo-meq
فراخوان چهاردهمین جشنواره علامه حلی آغاز شد طلاب زیر ۳۵ سال حوزه‌های علمیه تا ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ فرصت دارند در این جشنواره شرکت نمایند. اطلاعات بیشتر و ریزموضوعات بخش ویژه دوره چهاردهم را در سایت جشنواره علامه حلی(ره) مطالعه نمایید: http://jhelli.ir/
فراخوان ارائه و نقد مقاله در نشست هدیه نقد(7)
💐دوفصلنامه علمی-اطلاع رسانی نگاه در ششمین جشنواره مجلات حوزوی رتبه دوم را کسب نمود. 🌸این موفقیت را به مسئولین محترم مجله، طلاب و اساتید گرامی تبریک عرض می کنیم.
20.52M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
فیلم |گزارشی کوتاه از اختتامیه ششمین جشنواره مجلات حوزوی
ویژه‌نامه جشنواره مجلات6.pdf
7.68M
ویژه‌نامه ششمین جشنواره مجلات حوزوی
اطلاعیه نشست هدیه نقد(6)
نحوه دسته بندی مجوّزهای جایگزینی تیمّم از وضو در آثار فقها.pdf
369.3K
⏫مقاله آقای علیرضا شهامت⏫ جهت مطالعه برای نشست هدیه نقد(6) چکیده مقاله: در این مقاله تلاش شده است تا در موضوع مجوّزهای جایگزینی تیمّم از وضو، با جمع آوری نظرات چندی از فقهای شاخص متقدّم و معاصر و مقایسه آنها با هم، تفاوت دیدگاه ها نسبت به مسأله و تفاوت نوع نگاه شان در دسته بندی عناوین جایگزینی تیمّم از وضو مشخص شود؛ و از این رهگذر آراء این فقها برای سهولت دسترسی در این مسأله جمع آوری شده است و با مقایسه دسته بندی عذرها توسّط فقها کارآمدترین و صحیح ترین شیوه دسته بندی عناوین فقهی با استفاده از این مصداق خاصّ شناسایی شده است.
پژوهش شهیدین
💐دوفصلنامه علمی-اطلاع رسانی نگاه در ششمین جشنواره مجلات حوزوی رتبه دوم را کسب نمود. 🌸این موفقیت را
🎁 با توجه به کسب مقام دوم شماره های 14 و 15 «دو فصلنامه نگاه» در ششمین جشنواره مجلات حوزوی از نویسندگان شماره 14 و 15 این نشریه با تقدیم هدیه نقدی تقدیر به عمل خواهد آمد.
پژوهش شهیدین
اطلاعیه نشست هدیه نقد(6)
یادآوری نشست هدیه نقد(6): امشب ساعت 19 🔷 تذکرات: 🔸فیلم جلسه در کانال پژوهش بارگذاری خواهد شد و افرادی که در مدرسه حضور ندارند جهت کسب امتیاز، لازم است پس از مشاهده فیلم جلسه، به دفتر معاونت پژوهش در ایتا اعلام نمایند. 🔸به طلاب پایه ۴-۶ شرکت کننده(حضوری یا آفلاین) 2 امتیاز و به ارائه کنندگان خلاصه جلسه 2 امتیاز دیگر جهت ثبت در کارنامه پژوهشی اختصاص می یابد.
گزارش تصویری از نشست «هدیه نقد 6» 1400/12/1 مدرسه شهیدین(ره)
قابل توجه طلاب پایه ۴و ۵ چهارمین جلسه کارگاه روش تحقیق استاد گوهری پنجشنبه (5 اسفند) ساعت ۱۰ به صورت مجازی برگزار می گردد. لینک کارگاه: https://bbb.shahidain.ir/b/adm-zix-fuo-meq
اطلاعیه نشست هدیه نقد(7)
قابل توجه طلاب پایه 4 تا 6 جهت امکان ارائه مقاله یا نقد مقاله در نشست های هدیه نقد توسط افرادی که در مدرسه حضور ندارند، هدیه نقد9، 10 و 11 به صورت مجازی برگزار خواهد شد. افرادی که تمایل به ارائه مقاله یا نقد مقاله در این جلسات دارند تا 7 اسفند به دفتر معاونت پژوهش در ایتا اعلام نمایید. نکات: 1. افرادی که در مدرسه حضور دارند نیز می توانند ارائه کننده یا ناقد باشند ولی اولویت با طلابی است که در مدرسه حضور ندارند. 2. به ارائه دهنده مقاله، ناقد اول و دوم 5 امتیاز و به دیگر طلاب شرکت کننده 2 امتیاز جهت ثبت در کارنامه پژوهشی اختصاص می یابد.
ضابطه شناسی حمل در علم نحو.pdf
317.1K
⏫مقاله آقای محمد ریسمانچی⏫ جهت مطالعه برای نشست هدیه نقد(7) چکیده مقاله: حمل و قیاس نیز مانند سماع از اهم مطالب علم نحو است و به شهادت نحات، منکر آن در واقع منکر تمام علم نحو است. اما از جهتی در این میان اختلافاتی در مورد شروط صحت حمل صورت گرفته و از جهتی دیگر نیز عده ای با حمله به آن، آن را مبنی بر عللی واهی می دانند که اصالتی در نزد ارتکاز عرب فصیح ندارد. در این پژوهش در ابتداء با بررسی معنای حمل در نزد نحات و همچنین شروط مذکوره قضاوتی در مورد شروط صحیح صورت گرفته و در نهایت اطراد به عنوان شرط وجوبی ثابت شده است. بعد از آن نیز با بررسی شبهات وارده از سوی منکرین حمل و قیاس، صحت و اصالت آن در نزد عرب فصیح اثبات شده و همچنین در پایان پژوهش نیز به ذوقی و نه اعتباری بودن حمل اشاره شده است.