🔞 کدام حجاب اجباری؟؟؟
🚫 چند وقتی است که دوباره بحث #حجاب_اجباری را عده ای مطرح کرده اند، امروز کاری به ادله گروه موافقان و مخالفان حجاب اجباری ندارم می خواهم یک سوال مطرح کنم اصلا کدام حجاب اجباری؟؟؟
⛔️ جامعه بانوان ما در بحث پوشش به دو گروه با حجاب( چادر، مانتو و...) و کم حجاب تقسیم می شود، در مورد گروه اول که با اختیار حجاب را انتخاب کرده اند که اصلا بحث اجبار حجاب معنی ندارد اما در مورد گروه دوم عملا کدام اجباری در پوشش دارند؟؟
📛 کافی است در کف خیابان های شهرمان مقداری قدم بزنیم، گروه زنان مخالف حجاب اجباری چه نوع پوششی دارند؟ مانتو های جلو باز در تابستان، شلوار های پاچه کوتاه، شال نازک و ساپورت های رنگ پوست و چیزای های که در خیابان ها زیاد دیده ایم.
❓آیا عملا به این نوع پوشش می گویند حجاب که بخواهیم بر سر اجباری یا عدم اجباری بودن آن بحث کنیم؟ حجاب مترادف «سَتر» است به معنی پوشاندن بدن، با این اقسام البسه ای که در بالا گفتم عملا چه پوششی برای بدن ایجاد می شود؟ جواب هیچ است، یک کلام طرح موضوع حجاب اجباری برای برداشتن همین چند تیکه لباس نازک زنان است.
📝 #علی_جمشیدی
🇮🇷 @paartizan 🇮🇷
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
❌امروز کارگری را دیدم که کارخانه اش به دلیل واردات بیرویه تعطیل شده بود و خودش از کار بیکار!
پیمانکار بالانشین و سرمایه دارش هم حقش را خورده بود و درآخر اخراج!
خسته و نالان که به خانه آمد،برای اینکه خشمی از خود خالی کند #به_نظام_بد_میگفت!
❌دختر جوان و دم بخت کارگر ،که نداری پدر را میدید و بدبختی خود را،خواستگارش را رد کرد و بست در خانه نشست!
و خسته از جور زمانه،برای اینکه انتقامی از کسی گرفته باشد!
به نظام بد میگفت!
❌پسر بیکار کارگر وقتی با شهریه هنگفت دانشگاهش مواجه شد و آهی که در بسات نبود!
خشمگین و با غضب در جمع دوستان هم دردش،
به نظام بد میگفت!
❌همسر بیمار کارگر هم که هزینه هر جلسه شیمی درمانيش سرسام آور بود و به خاطر بیمه نبودن شوهرش کمرش از درد بیماری شکسته شده بود هم
به نظام بد میگفت!
⚠️ امیرالمومنین علی علیه السلام: از دری که فقر وارد شود از در دیگر ایمان خارج می شود.
مسولين محترم والله کارگران چیز زیادی نمی خواهند، یا مانند شما حقوق های نجومی درخواست نکرده اند، مقصر بدبین شدن قشر کارگر به نظام شما مسولين #مفت_خور هستید.
📝 #علی_جمشیدی
🇮🇷 @paartizan 🇮🇷
🔞 شنل قرمزی و گرگان
⁉️ این عکس که امروز منتشر شده مربوط به نمایشگاه مکمل های ورزشی است، که از طرف وزارت ورزش برگذار شده است آن هم در فضا بسته بدون هیچ پروتکلی، گویا فقط پروتکل مخصوص محرم و هئیت بوده.
⚠️ نکته تأسف بار استفاده ابزاری از زنان و دختران در این نمایشگاه بود، و صدای از هیچ کس در نیامد که مگر کلاه بی غیرتی بر سر گذاشته ایم که از بدن زنان و دختران به عنوان ابزار استفاده کنیم، یعنی هیچ ناظری بر این نمایشگاه از نهاد های نظارتی وجود نداشته است، که دختران این گونه مثل شنل قرمزی بساط فروش یک عده گرگ را فراهم ساخته اند؟؟
📝 #علی_جمشیدی
🇮🇷 @paartizan 🇮🇷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚨 #اختصاصی_پارتیزان 🚨
🔘 امروز در طریق عاشقی کنار قدم های جابر در مسیر #کربلا، عراقی ها می گویند اربعین امسال نبود برادران ایرانی بسیار برایشان درد ناک است.
✔️ #کپی_بدون_ذکر_منبع_جایز_نیست
🇮🇷 @paartizan 🇮🇶
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚨 #اختصاصی_پارتیزان 🚨
✅الان #کربلا، چند روز مانده به #اربعین حسینی و چقدر جای ایرانی ها خالی است، که تا وارد بین الحرمین می شدند زمزمه می کردند:سلام آقا که الان روبروتونم...
اما الان همه زمزمه می کنیم: من ایرانم، تو عراقی
چه فراقی چه فراقی...
✔️ کپی بدون ذکر منبع جایز نیست
🇮🇷 @paartizan 🇮🇶
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚨 عقل معاش یا عقل معاد؟
☑️ عقل معاش می گوید در سوگ یک هنرمند همه چیز باید به نحو احسن برگزار گردد علی الخصوص که اگر بشود از مردن آن هنرمند استفاده سیاسی هم کرد، مراسم وداع سه هزار نفری در مقابل بیمارستان، خواندن نماز میت آن مرحوم بدون هیچ فاصله گذاری و تشیع جنازه با حضور متراکم جمعیت در محل تدفین.
✅ عقل معاد می گوید مراسم مظلومان این دیار یعنی #شهداي_خان_طومان در اوج غربت و با رعایت کامل تمام نکات بهداشتی برگذار گردد، هیچ شکوه ای از این غربت و غم نداریم چون مولایمان فرموده که ما از تصمیمات ستاد کرونا پیروی می کنیم، اما باید به کسانی که با عقل معاش تصمیم می گیرند گفت مقصر اصلی این روز ها کشور شما هستید چون با همان عقل معاش هم به #روحانی رای دادید و هم مسافرت های شمالتان ترک نمی شود.
📝 #علی_جمشیدی
🇮🇷 @paartizan 🇮🇷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🏴 در روز شهادت نبی مکرم اسلام حضرت ختمی مرتبت محمد مصطفی (صلی الله علیه و آله) و امام حسن مجتبی (علیهالسلام) در #مسجد_جمکران زمزمه #ندبه می کنم به نیابت از همه شما.
🇮🇷 @paartizan 🇮🇷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 نتیجه بذری که حامد عنقا کاشت؛ از کشف حجاب تا ازدواج سفید!
🔹ریحانه پارسا پس از کشف حجاب حالا در این مصاحبه اینستاگرامی برای اولین بار پشت پرده ازدواجاش با مهدی کوشکی را عنوان کرده و اعلام کرده است او با کوشکی به شکل رسمی و شرعی عقد نکرده بوده، بلکه با مهدی کوشکی ازدواج سفید کرده بوده است.
🔻این سلبریتی پرحاشیه طی اظهاراتی عجیب مدعی شده در سینمای ایران مورد رصد قرار میگرفته و بارها از وی شکایت شده است زیرا به او گفته اند چرا بند پای او پیداست!
🔹اظهارات مضحک ریحانه پارسا در حالی مطرح شده است که وی پس از بازی در سریال پدر به تهیهکنندگی حامد عنقا چهره شده و تا قبل از پخش این سریال و مشهور شدنش، کسی او را نمیشناخته است.
🔻پارسا پس از بازی در این سریال و کسب شهرت نسبی با انتشار عکس های نامتعارف در پیج اینستاگرامی اش حواشی بسیاری ایجاد کرد که هیچ وقت بابت این فعالیت مورد مواخذه قرار نگرفت.
📝 #علی_جمشیدی
🇮🇷 @paartizan 🇮🇷
🔴ریحانه پارسا:می خواهم پورن استار شوم!
🔹ریحانه پارسا بازیگر سابق سینما و تلویزیون ایران در اتاقی در اپلیکیشن کلاب هوس در پاسخ به این که قصدش از انتشار عکس های اخیرش چیست و چه پیامی را به دنبال دارد؟ گفت:«می خواهم پورن استار شوم؛جدی! این عکس ها آغاز آن میسر است»
🇮🇷 @paartizan 🇮🇷
🔸گفتگوی کانال با علی جمشیدی درباره اهمیت دعوت از اصلح
🔹عضو ستاد دعوت مردمی ایران قوی (دعوت از دکتر جلیلی)
🇮🇷رسانه مردمی دکتر #سعید_جلیلی باشیم...
💯بزرگ ترین کانال حامیان دکتر سعید #جلیلی در #انتخابات 1400
@dolateenghlabi
🚨 هفت گام برای #جهاد_تبین
1⃣«گستره»
رسالت تبیین یک رسالت مقطعی نبوده، گستره مفهوم تبیین همه «حوزههای مداخلهای جریان شیاطین» در عالم مثل شبهات اعتقادی، سیاسی، اقتصادی و ... همه وسواس ابلیس را در بر میگیرد. بر این اساس الگوی مقابلهای نیز باید ترکیبی، چند وجهی و ناظر به ابعاد مختلف تهاجم دشمن باشد.
2⃣ «الزامات»
تغیییر ریل از دفاع به تهاجم؛ در این مخاصمه و فوریت جهاد زینبگونه در زمان فعلی نیازمند به:
-تدوین فوری سند راهبردی تهاجم ترکیبی و طراحی عملیات فوری دفاعی، ولی فعالانه در شرایط گذار
-تربیت عناصر توانمند باورمند و متعهد به عنوان عوامل اصلی تبیینگر که مهمترین خصیصه آنها هم افقی با نگاه ولی جامعه باشد
-تلاش جدی و گسترده برای بسط مفاهیم و ارزشهای اخلاقی و دینی و تقویت مبانی اعتقادی جهادگران تبین
-انجام اقدامات جبههای و همافزا و پرهیز از خنثیسازی اقدامات سایرین
3⃣ «تجمیع ظرفیتها»
توجه به «بسترهای تبیین» خصوصا برای فوریتهای فعلی و ایجاد «جریان تبیین» در لایهها و سطوح مختلف، نیازمند انجام اقداماتی وسیع و ملی و همچنین در بخشهای مردمی و مسئولان میباشد با این توضیح که برای ایجاد بستر به نظر میرسد شروع گسترده اقداماتی از طرف مسئولین ملی ضرورت بیشتری داشته و در مجموع نیازمند سه دسته فعالیت هستیم:
-ارتباط وسیع مسئولین، صاحبان اندیشه دولتی و حکومتی و مردمی با لایههای پایین جامعه و عموم مردم
-اجرای عملیاتهای وسیع جبههای برای عناصر اصلی جریان انقلابی خصوصاً شبکههای وسیع مردمی
-حرکت منظم، پرشتاب، هنرمندانه و مدبرانه جریانات رسانهای کشور با تمرکز بر رسانه ملی و فضای مجازی
4⃣ «موانع»
حتماً نیازمند آنیم با رصد دقیق و بررسی و مطالعه در بلند مدت و کوتاه مدت با استفاده از نخبگان و متخصصین موانع اصلی در «پذیرش حق» و «قبول و باور دستاوردها و نقاط قوت انقلاب و نظام» و همچنین «نقاط ضعف و چالشهای اصلی نظام سلطه» را شناسایی و برای رفع آن اقدام نماییم زیرا ممکن است حرف صحیحی در قالب صحیحی ارائه گردد ولی به علت نبود زمینه پذیرش تبعات منفی یا خنثی در جامعه داشته باشد.
5⃣ «محتوا»
از آنجا که هدف دشمن، ارائه تصویر غیرواقعی از توان، امکانات و اتفاقات پیرامون جبهه خودی بوده و به دنبال تسخیر ذهن و قلب مخاطب است، محتوای قابل ارائه در جهاد تبیین نیازمند توجه به همه ابعاد تبیین در ساحتهای مختلف چون «رویکرد پدافندی و واکنشی» «تبیین و دسته بندی حقایق» «دستاوردها» «عناصر و منابع قدرت» «توانمندیها، ظرفیتها و قابلیتها» میباشیم از این رو میتوان محتوای مورد نیاز را در بخشهای زیر دستهبندی کرد:
-ارائه یک روایت «صحیح و مستند» و «هوشمندانه و بهنگام» از اتفاقات و حوادث
-شناسایی گلوگاههایی که ممکن است از طرف دشمن در نقطه تمرکز دشمنی قرار گیرد
-شناسایی فوری سوالات، پرسشها و ابهامات مردم و تهیه پاسخهای هوشمندانه و صحیح
-بیان و ارائه مستدل و دقیق دستاوردها و نقاط قوت و امیدآفرین انقلاب
-شناسایی دستهبندی و بیان مستند شیوههای جنگ روانی دشمن
-رصد فوری و صحیح اقدامات دشمن و مقابلههای هوشمندانه و پیشگیرانه با آنها
6⃣ «سازمان رزم»
ساماندهی عملیاتی مردم پایه با استفاده از توان نهادهای رسمی و با ضرب شدن در قدرت رسانهای ضروری به نظر میرسد.
محور فعالیت در این سازمان رزم باید بر تقسیم کار، در نظر گرفتن همه ظرفیتها، توان اقدام در همه اقشار و بر اساس راهبرد ارتباط مستقیم با مردم طراحی شود. چیزی شبیه اقدامات تبیینی در دوران انتخابات. اگر چه انجام این عملیات نیازمند توجیه و توانمندسازی لایه میانی یعنی عناصر مرجع و سر شبکهها میباشد.
7⃣ «هدفگذاری برای تولید محتوا»
در کنار اقدامات فوق که با قید فوریت باید ساماندهی و عملیاتی گردد نیازمند فعالیت گسترده پژوهشگاهها، اندیشکدهها و فعالین مردمی و نخبگانی و اندیشهورزان حوزوی و دانشگاهی برای کشف بهترین شیوهها برای ارائه محتوا به مخاطب و حل «گرههای ذهنی» آنان میباشیم.
📝 #علی_جمشیدی
🇮🇷 @paartizan 🇮🇷
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚨 پادکست ویژه
🎵 موضوع: هدف از جهاد تبین چیست؟
🎙سخنران: #علی_جمشیدی
💬 بر گرفته شده از سخنرانی « جهادی برای تبین »
🇮🇷 @paartizan 🇮🇷
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚨 #سخنرانی
🎵 موضوع: جهاد تبین رسالت زینبی
🎙سخنران: #علی_جمشیدی
🔰 شام شهادت حضرت زینب سلام الله علیها ( هیئت یا حسین شهر شلمزار )
🇮🇷 @paartizan 🇮🇷
🔹امیرالمومنین علی علیه السلام در نامه به مالک اشتر فرمودند: ..فَلْيَكُنْ مِنْكَ فى ذلِكَ اَمْرٌ يَجْتَمِعُ لَكَ بِهِ حُسْنُ الظَّنِّ بِرَعِيَّتِكَ..( به گونه ای باید رفتار کنی که خوش گمانی بر رعیتت را در کمک همه جانبه به حاکم را فراهم آری)
🔹یعنی ای مالک رفتار تو با مردم نباید بگونه ای باشد که مردم حسن ظن را نسبت به حاکم از دست بدهند.
🔹تصویب #طرح_صیانت بدون اقناع سازی مردم دقیقا مصداق رفتاری است که مردم حسن ظن خود را نسبت حاکم و حکومت از دست میدهند.
📝 #علی_جمشیدی
🇮🇷 @paartizan 🇮🇷
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚨 پادکست
🎵 موضوع: ارتباط حاکم با مردم ( اقناع سازی مردم توسط حاکم )
🎙سخنران: #علی_جمشیدی
💬 بر گرفته شده از سخنرانی « مردم سالاری در سیره امیرالمومنین علیهالسلام »
🚫 پ.ن: بر فرض #طرح_صیانت بدون نقص، تا وقتی که برای مردم تبیین نشود،ضررش که ایجاد سوءظن مردم نسبت به حاکمیت است از نفعش بیشتر است، مجلس نباید طرح بنزین و عواقب آن را فراموش کند که بدون تبیین برای مردم اجرایی شد.
🇮🇷 @paartizan 🇮🇷
ما از تو به غیر از تو نداریم تمنا
ما لال شویم از تو به غیر از تو بخواهیم...
#شب_جمعه
🇮🇷 @paartizan 🇮🇷
🔰جهاد تبین حتی برای حاکم
⚜ روزى هارون (شايد به منظور آزمايش و كسب آگاهى از آرمان پيشواى هفتم) به آن حضرت اعلام كرد كه حاضر است «فدك» را به او برگرداند. امام فرمود: در صورتى حاضرم فدك را تحويل بگيرم كه آن را با تمام حدود و مرزهايش پس بدهى! هارون پرسيد: حدود و مرزهاى آن كدام است؟ امام فرمود: اگر حدود آن را بگويم هرگز پس نخواهى داد. هارون اصرار كرد و سوگند ياد نمود كه اين كار را انجام خواهد داد. امام حدود آن را چنين تعيين فرمود: حد اولش، عدن؛ حد دومش، سمرقند؛ حد سومش، آفريقا؛ و حد چهارم آن نيز مناطق ارمنيه و بحر خزر است. هارون كه با شنيدن هر يك از اين حدود، تغيير رنگ مى داد و به شدت ناراحت مى شد، با شنيدن حدود چهارگانه، نتوانست خود را كنترل كند و با خشم و ناراحتى گفت: با اين ترتيب چيزى براى ما باقى نمى ماند! امام فرمود: مى دانستم كه نخواهى پذيرفت و به همين دليل از گفتن آن امتناع داشتم(تذكره الخواص ص350 )
🔅 امام کاظم علیه السلام با تبین حدود فدک به دستگاه جور هارون فهماند که مسئله فدک دعوای بر تصاحب یک باغ نیست بلکه فدک مصداق حکومت غصب شده از امیرالمومنین و اهلبیت عصمت و طهارت علیهم السلام است، در شناخت تاکتیک برای #جهاد_تبیین سیره امام کاظم علیه السلام یکی از بهترین اسوه ها است زیرا امام در مدت عمر شریف خود با راه اندازی گروه اقتصادی برای شیعیان و روش مند کردن تقیه در زمان خود شیعیان را مقاوم سازی کردند.
📝 #علی_جمشیدی
🇮🇷 @paartizan 🇮🇷
سال ۱۴۰۱ که به نام «سال تولید، دانش بنیان و اشتغال زایی» نامگذاری شده است. پیشاپیش بر شما مبارک باد🌹
🇮🇷 @paartizan 🇮🇷
❌ سه بار صوت سخنان امروز رهبری را گوش دادم؛ ایشان هیچ جا جمله "در مذاکرات هسته ای کار به خوبی پیش می رود" را بیان نمی کنند و انتشار این جمله به نقل از ایشان مصداق #دروغ و #تحریف است.
ایشان با اشاره به سخنان رئیس جمهور که کشور را معطل برجام نمیکنیم، میفرمایند: "دیپلماسی کشور درجهت خوبی حرکت میکند."
📝 #علی_جمشیدی
🇮🇷 @paartizan 🇮🇷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹توهین فائزه هاشمی به پیامبر اسلام
حضرت محمد پولهای حضرت خدیجه رو حروم کرده!
مغروق استخر میگفت اثر مال حرام را در فرزندانتان جستجو کنید اگر یک پیش بینی اش درست بوده باشه اون همینه:)
یحتمل مصونیتی چیزی هم داره و الا تا الان با اراجیف قبلی اش به علت تشویش اذهان عمومی و اقدام علیه امنیت ملی کنار برادرش بود.
📝 #علی_جمشیدی
🇮🇷 @paartizan 🇮🇷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❌ جناب آقای حشمتی سوالی را مطرح کرده اند که گویا فدک توسط خلیفه اول از حضرت زهرا سلام الله علیها غصب نشده است که تفصیل پاسخ خواهم 👇👇
✅در پاسخ به آقای حشمتی عرض می کنم عمده دليل در قاعدۀ الزام، روايات ميباشد، البته شايد كسي بخواهد به اجماع هم استناد كند. امّا با توجه به اينكه «اجماع» در اين بحث،اجماع مدرکی، يا لاأقلّ محتمل المدرك است لذا نميتوان به آن استناد كرد، و به همين خاطر است كه فقهاء نيز به آن استناد نكردهاند.
اما من باب قاعده الزام چهار دسته روایت به ما رسیده است:
۱- رواياتي كه در آنها واژۀ «إلزام» به كار رفته است مانند روايت علي بن أبي حمزۀ بطائني از امام كاظم (علیه السلام) كه ميفرمايد:
«ألزموهم بما ألزموا أنفسهم»
۲- رواياتي كه در آنها بطور مطلق آمده است كه مثلاً:
۳- «من دان بدين قوم لزمه حكمه» يا مثل «لكلّ قوم نكاح»
۴-رواياتي در باب ارث، كه ميفرمايد:
«خذوا منهم كما يأخذون منكم»
«از ايشان بگيريد كما اينكه آنها از شما ميگيرند»
🔹اما بعضی از این روایت ها از نظر سندی دچار ضعف بوده و بعضی از علما به آن استناد نکرده اند، مطلب مهم بعدی این است که روایت ها از نظر دلالت هم مورد اختلاف علما است که تا حدی بر دلالت این روایت ها چهار گروه ذکر شده است (اختلاف بين شیعه و سنی،اختلاف بين مسلمين و غيرمسلمين،اختلاف بين گروهها و فرقههاي مختلف يك مذهب مثل اختلاف بين شافعیه و حنفیه و اختلاف بين گروههاي مختلف يك دين غير اسلامی مثل اختلاف بين یهود و مسیحیت) امّا در هر حال ثبوت اين قاعدة در بين فقهاء اتفاقي است.
🔰اما نکته شگرف در قاعده الزام که شما در پرسشتان از آن استفاده کردید این است که:اجمال قاعده الزام و مورد قدرمتيقن قاعده الزام جايى است كه بين دو نفر اختلاف در مذهب وجود دارد، یکی شیعه و ديگرى اهل سنت است. پس شما طبق قاعده الزام قبول کرده اید که حضرت صدیقه سلام الله علیها و خلیفه اول با هم در مذهب اختلاف داشته اند که باید بگویم مرحبا به ناصرانا اگر این اختلاف را پذیرفته اید، نقض قرض شما است که مدعی هستید بین حضرت زهرا و خلفا هیچ کدورت و اختلافی نبوده است.
🔸اما در شگفتم که چگونه جناب حشمتی خود را اهل علم میداند ولی حتی قبل از طرح پرسش تورقی در کتب مذهب خیش نکرده است، برای مشت نمونه خروار روایت های در اثبات غصب فدک توسط خلیفه اول از منابع اهلسنت برای تعلیم به جناب حشمتی یادآور می شوم.
۱- ابن شبة النمیری (م 262) در کتاب «تاریخ المدینة المنورة با تحقیق فهیم محمد شلتوت، ج1، ص 199 » آورده: نمیره بن حسان می گوید به زید گفتم:«ان ابابکر رضی الله عنه انتزع من فاطمة رضی الله عنها فدک»
۲- ابن حجر هیثمی در کتاب «الصواعق المحرقه ج1 ص 157» آورده است: «قيل له إن أبا بكر انتزع من فاطمة فدك »
۳- أبي بكر أحمد بن عبدالعزيز الجوهري البصري البغدادي در کتاب «السقیفه و فدک ص 110 » آورده است «انتزع ابوبکر فدک من فاطمة».
۴- بلاذری در کتاب «فتوح البلدان ج1 ص 44 » نقل کرده است: «أن فاطمة رضي الله عنها قالت لأبي بكر الصديق رضي الله عنه اعطني فدك فقد جعلها رسول الله لي فسألها البينة »
۵- یاقوت حمویی در کتاب «معجم البلدان ج 4 ص 238» در رابطه با فدک می آورد:« و هی التی قالت فاطمة سلام الله علیها نحلنیها ان رسول الله،فقال ابوبکر رضی الله عنه ارید لذلک شهودا»
۶- شمس الدین سرخسی در کتاب «المبسوط ج12 ص29 » آورده است «انها یعنی فاطمة سلام الله علیها ادعت ان رسول الله وهب فدک لها...»
۷- ابوجعفر طحاوی در کتاب « شرح معاني الآثار ج3 ص308» آورده است از زبان حضرت زهرا سلام الله علیها: «...فَدَكُ التي جَعَلَهَا اللَّهُ لنا وَصَافِيَتَنَا التي بِيَدِك لنا»
🔘جناب حشمتی این ها گوشه ای از منابع شما است که به صراحت به غصب فدک توسط خلیفه اول اشاره می کند، شاید شما بخواهید وارد بازی ضعف سندی برای این روایت ها بشوید که باید محضرتان بگویم وقتی طرق نقل یک روایت متعدد شد ضعف سندی راهم می پوشاند، به تعبیر آقای ابن تیمیه که در کتاب «كتب ورسائل وفتاوى شيخ الإسلام ابن تيمية ج18 ص26 می گوید: «فَإِنَّ تَعَدُّدَ الطُّرُقِ وَ كَثْرَتَهَا يُقَوِّي بَعْضَهَا بَعْضًا حَتَّى قَدْ يَحْصُلُ الْعِلْمُ بِهَا وَ لَوْ كَانَ النَّاقِلُونَ فُجَّارًا فُسَّاقًا» امیدوارم همیشه حق گو و حق جو باشیم. وسلام علیکم و رحمهالله
📝 #علی_جمشیدی
🇮🇷 @paartizan 🇮🇷