فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚨 #اختصاصی_پارتیزان 🚨
✅الان #کربلا، چند روز مانده به #اربعین حسینی و چقدر جای ایرانی ها خالی است، که تا وارد بین الحرمین می شدند زمزمه می کردند:سلام آقا که الان روبروتونم...
اما الان همه زمزمه می کنیم: من ایرانم، تو عراقی
چه فراقی چه فراقی...
✔️ کپی بدون ذکر منبع جایز نیست
🇮🇷 @paartizan 🇮🇶
🚨 عقل معاش یا عقل معاد؟
☑️ عقل معاش می گوید در سوگ یک هنرمند همه چیز باید به نحو احسن برگزار گردد علی الخصوص که اگر بشود از مردن آن هنرمند استفاده سیاسی هم کرد، مراسم وداع سه هزار نفری در مقابل بیمارستان، خواندن نماز میت آن مرحوم بدون هیچ فاصله گذاری و تشیع جنازه با حضور متراکم جمعیت در محل تدفین.
✅ عقل معاد می گوید مراسم مظلومان این دیار یعنی #شهداي_خان_طومان در اوج غربت و با رعایت کامل تمام نکات بهداشتی برگذار گردد، هیچ شکوه ای از این غربت و غم نداریم چون مولایمان فرموده که ما از تصمیمات ستاد کرونا پیروی می کنیم، اما باید به کسانی که با عقل معاش تصمیم می گیرند گفت مقصر اصلی این روز ها کشور شما هستید چون با همان عقل معاش هم به #روحانی رای دادید و هم مسافرت های شمالتان ترک نمی شود.
📝 #علی_جمشیدی
🇮🇷 @paartizan 🇮🇷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🏴 در روز شهادت نبی مکرم اسلام حضرت ختمی مرتبت محمد مصطفی (صلی الله علیه و آله) و امام حسن مجتبی (علیهالسلام) در #مسجد_جمکران زمزمه #ندبه می کنم به نیابت از همه شما.
🇮🇷 @paartizan 🇮🇷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 نتیجه بذری که حامد عنقا کاشت؛ از کشف حجاب تا ازدواج سفید!
🔹ریحانه پارسا پس از کشف حجاب حالا در این مصاحبه اینستاگرامی برای اولین بار پشت پرده ازدواجاش با مهدی کوشکی را عنوان کرده و اعلام کرده است او با کوشکی به شکل رسمی و شرعی عقد نکرده بوده، بلکه با مهدی کوشکی ازدواج سفید کرده بوده است.
🔻این سلبریتی پرحاشیه طی اظهاراتی عجیب مدعی شده در سینمای ایران مورد رصد قرار میگرفته و بارها از وی شکایت شده است زیرا به او گفته اند چرا بند پای او پیداست!
🔹اظهارات مضحک ریحانه پارسا در حالی مطرح شده است که وی پس از بازی در سریال پدر به تهیهکنندگی حامد عنقا چهره شده و تا قبل از پخش این سریال و مشهور شدنش، کسی او را نمیشناخته است.
🔻پارسا پس از بازی در این سریال و کسب شهرت نسبی با انتشار عکس های نامتعارف در پیج اینستاگرامی اش حواشی بسیاری ایجاد کرد که هیچ وقت بابت این فعالیت مورد مواخذه قرار نگرفت.
📝 #علی_جمشیدی
🇮🇷 @paartizan 🇮🇷
پارتیزان/ علی جمشیدی
🔴 نتیجه بذری که حامد عنقا کاشت؛ از کشف حجاب تا ازدواج سفید! 🔹ریحانه پارسا پس از کشف حجاب حالا در ای
🔴ریحانه پارسا:می خواهم پورن استار شوم!
🔹ریحانه پارسا بازیگر سابق سینما و تلویزیون ایران در اتاقی در اپلیکیشن کلاب هوس در پاسخ به این که قصدش از انتشار عکس های اخیرش چیست و چه پیامی را به دنبال دارد؟ گفت:«می خواهم پورن استار شوم؛جدی! این عکس ها آغاز آن میسر است»
🇮🇷 @paartizan 🇮🇷
هدایت شده از روح المقاومة
🔸گفتگوی کانال با علی جمشیدی درباره اهمیت دعوت از اصلح
🔹عضو ستاد دعوت مردمی ایران قوی (دعوت از دکتر جلیلی)
🇮🇷رسانه مردمی دکتر #سعید_جلیلی باشیم...
💯بزرگ ترین کانال حامیان دکتر سعید #جلیلی در #انتخابات 1400
@dolateenghlabi
🚨 هفت گام برای #جهاد_تبین
1⃣«گستره»
رسالت تبیین یک رسالت مقطعی نبوده، گستره مفهوم تبیین همه «حوزههای مداخلهای جریان شیاطین» در عالم مثل شبهات اعتقادی، سیاسی، اقتصادی و ... همه وسواس ابلیس را در بر میگیرد. بر این اساس الگوی مقابلهای نیز باید ترکیبی، چند وجهی و ناظر به ابعاد مختلف تهاجم دشمن باشد.
2⃣ «الزامات»
تغیییر ریل از دفاع به تهاجم؛ در این مخاصمه و فوریت جهاد زینبگونه در زمان فعلی نیازمند به:
-تدوین فوری سند راهبردی تهاجم ترکیبی و طراحی عملیات فوری دفاعی، ولی فعالانه در شرایط گذار
-تربیت عناصر توانمند باورمند و متعهد به عنوان عوامل اصلی تبیینگر که مهمترین خصیصه آنها هم افقی با نگاه ولی جامعه باشد
-تلاش جدی و گسترده برای بسط مفاهیم و ارزشهای اخلاقی و دینی و تقویت مبانی اعتقادی جهادگران تبین
-انجام اقدامات جبههای و همافزا و پرهیز از خنثیسازی اقدامات سایرین
3⃣ «تجمیع ظرفیتها»
توجه به «بسترهای تبیین» خصوصا برای فوریتهای فعلی و ایجاد «جریان تبیین» در لایهها و سطوح مختلف، نیازمند انجام اقداماتی وسیع و ملی و همچنین در بخشهای مردمی و مسئولان میباشد با این توضیح که برای ایجاد بستر به نظر میرسد شروع گسترده اقداماتی از طرف مسئولین ملی ضرورت بیشتری داشته و در مجموع نیازمند سه دسته فعالیت هستیم:
-ارتباط وسیع مسئولین، صاحبان اندیشه دولتی و حکومتی و مردمی با لایههای پایین جامعه و عموم مردم
-اجرای عملیاتهای وسیع جبههای برای عناصر اصلی جریان انقلابی خصوصاً شبکههای وسیع مردمی
-حرکت منظم، پرشتاب، هنرمندانه و مدبرانه جریانات رسانهای کشور با تمرکز بر رسانه ملی و فضای مجازی
4⃣ «موانع»
حتماً نیازمند آنیم با رصد دقیق و بررسی و مطالعه در بلند مدت و کوتاه مدت با استفاده از نخبگان و متخصصین موانع اصلی در «پذیرش حق» و «قبول و باور دستاوردها و نقاط قوت انقلاب و نظام» و همچنین «نقاط ضعف و چالشهای اصلی نظام سلطه» را شناسایی و برای رفع آن اقدام نماییم زیرا ممکن است حرف صحیحی در قالب صحیحی ارائه گردد ولی به علت نبود زمینه پذیرش تبعات منفی یا خنثی در جامعه داشته باشد.
5⃣ «محتوا»
از آنجا که هدف دشمن، ارائه تصویر غیرواقعی از توان، امکانات و اتفاقات پیرامون جبهه خودی بوده و به دنبال تسخیر ذهن و قلب مخاطب است، محتوای قابل ارائه در جهاد تبیین نیازمند توجه به همه ابعاد تبیین در ساحتهای مختلف چون «رویکرد پدافندی و واکنشی» «تبیین و دسته بندی حقایق» «دستاوردها» «عناصر و منابع قدرت» «توانمندیها، ظرفیتها و قابلیتها» میباشیم از این رو میتوان محتوای مورد نیاز را در بخشهای زیر دستهبندی کرد:
-ارائه یک روایت «صحیح و مستند» و «هوشمندانه و بهنگام» از اتفاقات و حوادث
-شناسایی گلوگاههایی که ممکن است از طرف دشمن در نقطه تمرکز دشمنی قرار گیرد
-شناسایی فوری سوالات، پرسشها و ابهامات مردم و تهیه پاسخهای هوشمندانه و صحیح
-بیان و ارائه مستدل و دقیق دستاوردها و نقاط قوت و امیدآفرین انقلاب
-شناسایی دستهبندی و بیان مستند شیوههای جنگ روانی دشمن
-رصد فوری و صحیح اقدامات دشمن و مقابلههای هوشمندانه و پیشگیرانه با آنها
6⃣ «سازمان رزم»
ساماندهی عملیاتی مردم پایه با استفاده از توان نهادهای رسمی و با ضرب شدن در قدرت رسانهای ضروری به نظر میرسد.
محور فعالیت در این سازمان رزم باید بر تقسیم کار، در نظر گرفتن همه ظرفیتها، توان اقدام در همه اقشار و بر اساس راهبرد ارتباط مستقیم با مردم طراحی شود. چیزی شبیه اقدامات تبیینی در دوران انتخابات. اگر چه انجام این عملیات نیازمند توجیه و توانمندسازی لایه میانی یعنی عناصر مرجع و سر شبکهها میباشد.
7⃣ «هدفگذاری برای تولید محتوا»
در کنار اقدامات فوق که با قید فوریت باید ساماندهی و عملیاتی گردد نیازمند فعالیت گسترده پژوهشگاهها، اندیشکدهها و فعالین مردمی و نخبگانی و اندیشهورزان حوزوی و دانشگاهی برای کشف بهترین شیوهها برای ارائه محتوا به مخاطب و حل «گرههای ذهنی» آنان میباشیم.
📝 #علی_جمشیدی
🇮🇷 @paartizan 🇮🇷
km_20220216_360p_۱۶۰۲۲۰۲۲.mp3
6.76M
🚨 پادکست ویژه
🎵 موضوع: هدف از جهاد تبین چیست؟
🎙سخنران: #علی_جمشیدی
💬 بر گرفته شده از سخنرانی « جهادی برای تبین »
🇮🇷 @paartizan 🇮🇷
km_20220218_360p_۱۸۰۲۲۰۲۲.mp3
19.27M
🚨 #سخنرانی
🎵 موضوع: جهاد تبین رسالت زینبی
🎙سخنران: #علی_جمشیدی
🔰 شام شهادت حضرت زینب سلام الله علیها ( هیئت یا حسین شهر شلمزار )
🇮🇷 @paartizan 🇮🇷
🔹امیرالمومنین علی علیه السلام در نامه به مالک اشتر فرمودند: ..فَلْيَكُنْ مِنْكَ فى ذلِكَ اَمْرٌ يَجْتَمِعُ لَكَ بِهِ حُسْنُ الظَّنِّ بِرَعِيَّتِكَ..( به گونه ای باید رفتار کنی که خوش گمانی بر رعیتت را در کمک همه جانبه به حاکم را فراهم آری)
🔹یعنی ای مالک رفتار تو با مردم نباید بگونه ای باشد که مردم حسن ظن را نسبت به حاکم از دست بدهند.
🔹تصویب #طرح_صیانت بدون اقناع سازی مردم دقیقا مصداق رفتاری است که مردم حسن ظن خود را نسبت حاکم و حکومت از دست میدهند.
📝 #علی_جمشیدی
🇮🇷 @paartizan 🇮🇷
km_20220223_360p_۲۳۰۲۲۰۲۲.mp3
1.26M
🚨 پادکست
🎵 موضوع: ارتباط حاکم با مردم ( اقناع سازی مردم توسط حاکم )
🎙سخنران: #علی_جمشیدی
💬 بر گرفته شده از سخنرانی « مردم سالاری در سیره امیرالمومنین علیهالسلام »
🚫 پ.ن: بر فرض #طرح_صیانت بدون نقص، تا وقتی که برای مردم تبیین نشود،ضررش که ایجاد سوءظن مردم نسبت به حاکمیت است از نفعش بیشتر است، مجلس نباید طرح بنزین و عواقب آن را فراموش کند که بدون تبیین برای مردم اجرایی شد.
🇮🇷 @paartizan 🇮🇷
ما از تو به غیر از تو نداریم تمنا
ما لال شویم از تو به غیر از تو بخواهیم...
#شب_جمعه
🇮🇷 @paartizan 🇮🇷
🔰جهاد تبین حتی برای حاکم
⚜ روزى هارون (شايد به منظور آزمايش و كسب آگاهى از آرمان پيشواى هفتم) به آن حضرت اعلام كرد كه حاضر است «فدك» را به او برگرداند. امام فرمود: در صورتى حاضرم فدك را تحويل بگيرم كه آن را با تمام حدود و مرزهايش پس بدهى! هارون پرسيد: حدود و مرزهاى آن كدام است؟ امام فرمود: اگر حدود آن را بگويم هرگز پس نخواهى داد. هارون اصرار كرد و سوگند ياد نمود كه اين كار را انجام خواهد داد. امام حدود آن را چنين تعيين فرمود: حد اولش، عدن؛ حد دومش، سمرقند؛ حد سومش، آفريقا؛ و حد چهارم آن نيز مناطق ارمنيه و بحر خزر است. هارون كه با شنيدن هر يك از اين حدود، تغيير رنگ مى داد و به شدت ناراحت مى شد، با شنيدن حدود چهارگانه، نتوانست خود را كنترل كند و با خشم و ناراحتى گفت: با اين ترتيب چيزى براى ما باقى نمى ماند! امام فرمود: مى دانستم كه نخواهى پذيرفت و به همين دليل از گفتن آن امتناع داشتم(تذكره الخواص ص350 )
🔅 امام کاظم علیه السلام با تبین حدود فدک به دستگاه جور هارون فهماند که مسئله فدک دعوای بر تصاحب یک باغ نیست بلکه فدک مصداق حکومت غصب شده از امیرالمومنین و اهلبیت عصمت و طهارت علیهم السلام است، در شناخت تاکتیک برای #جهاد_تبیین سیره امام کاظم علیه السلام یکی از بهترین اسوه ها است زیرا امام در مدت عمر شریف خود با راه اندازی گروه اقتصادی برای شیعیان و روش مند کردن تقیه در زمان خود شیعیان را مقاوم سازی کردند.
📝 #علی_جمشیدی
🇮🇷 @paartizan 🇮🇷
سال ۱۴۰۱ که به نام «سال تولید، دانش بنیان و اشتغال زایی» نامگذاری شده است. پیشاپیش بر شما مبارک باد🌹
🇮🇷 @paartizan 🇮🇷
❌ سه بار صوت سخنان امروز رهبری را گوش دادم؛ ایشان هیچ جا جمله "در مذاکرات هسته ای کار به خوبی پیش می رود" را بیان نمی کنند و انتشار این جمله به نقل از ایشان مصداق #دروغ و #تحریف است.
ایشان با اشاره به سخنان رئیس جمهور که کشور را معطل برجام نمیکنیم، میفرمایند: "دیپلماسی کشور درجهت خوبی حرکت میکند."
📝 #علی_جمشیدی
🇮🇷 @paartizan 🇮🇷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹توهین فائزه هاشمی به پیامبر اسلام
حضرت محمد پولهای حضرت خدیجه رو حروم کرده!
مغروق استخر میگفت اثر مال حرام را در فرزندانتان جستجو کنید اگر یک پیش بینی اش درست بوده باشه اون همینه:)
یحتمل مصونیتی چیزی هم داره و الا تا الان با اراجیف قبلی اش به علت تشویش اذهان عمومی و اقدام علیه امنیت ملی کنار برادرش بود.
📝 #علی_جمشیدی
🇮🇷 @paartizan 🇮🇷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❌ جناب آقای حشمتی سوالی را مطرح کرده اند که گویا فدک توسط خلیفه اول از حضرت زهرا سلام الله علیها غصب نشده است که تفصیل پاسخ خواهم 👇👇
پارتیزان/ علی جمشیدی
❌ جناب آقای حشمتی سوالی را مطرح کرده اند که گویا فدک توسط خلیفه اول از حضرت زهرا سلام الله علیها غصب
✅در پاسخ به آقای حشمتی عرض می کنم عمده دليل در قاعدۀ الزام، روايات ميباشد، البته شايد كسي بخواهد به اجماع هم استناد كند. امّا با توجه به اينكه «اجماع» در اين بحث،اجماع مدرکی، يا لاأقلّ محتمل المدرك است لذا نميتوان به آن استناد كرد، و به همين خاطر است كه فقهاء نيز به آن استناد نكردهاند.
اما من باب قاعده الزام چهار دسته روایت به ما رسیده است:
۱- رواياتي كه در آنها واژۀ «إلزام» به كار رفته است مانند روايت علي بن أبي حمزۀ بطائني از امام كاظم (علیه السلام) كه ميفرمايد:
«ألزموهم بما ألزموا أنفسهم»
۲- رواياتي كه در آنها بطور مطلق آمده است كه مثلاً:
۳- «من دان بدين قوم لزمه حكمه» يا مثل «لكلّ قوم نكاح»
۴-رواياتي در باب ارث، كه ميفرمايد:
«خذوا منهم كما يأخذون منكم»
«از ايشان بگيريد كما اينكه آنها از شما ميگيرند»
🔹اما بعضی از این روایت ها از نظر سندی دچار ضعف بوده و بعضی از علما به آن استناد نکرده اند، مطلب مهم بعدی این است که روایت ها از نظر دلالت هم مورد اختلاف علما است که تا حدی بر دلالت این روایت ها چهار گروه ذکر شده است (اختلاف بين شیعه و سنی،اختلاف بين مسلمين و غيرمسلمين،اختلاف بين گروهها و فرقههاي مختلف يك مذهب مثل اختلاف بين شافعیه و حنفیه و اختلاف بين گروههاي مختلف يك دين غير اسلامی مثل اختلاف بين یهود و مسیحیت) امّا در هر حال ثبوت اين قاعدة در بين فقهاء اتفاقي است.
🔰اما نکته شگرف در قاعده الزام که شما در پرسشتان از آن استفاده کردید این است که:اجمال قاعده الزام و مورد قدرمتيقن قاعده الزام جايى است كه بين دو نفر اختلاف در مذهب وجود دارد، یکی شیعه و ديگرى اهل سنت است. پس شما طبق قاعده الزام قبول کرده اید که حضرت صدیقه سلام الله علیها و خلیفه اول با هم در مذهب اختلاف داشته اند که باید بگویم مرحبا به ناصرانا اگر این اختلاف را پذیرفته اید، نقض قرض شما است که مدعی هستید بین حضرت زهرا و خلفا هیچ کدورت و اختلافی نبوده است.
🔸اما در شگفتم که چگونه جناب حشمتی خود را اهل علم میداند ولی حتی قبل از طرح پرسش تورقی در کتب مذهب خیش نکرده است، برای مشت نمونه خروار روایت های در اثبات غصب فدک توسط خلیفه اول از منابع اهلسنت برای تعلیم به جناب حشمتی یادآور می شوم.
۱- ابن شبة النمیری (م 262) در کتاب «تاریخ المدینة المنورة با تحقیق فهیم محمد شلتوت، ج1، ص 199 » آورده: نمیره بن حسان می گوید به زید گفتم:«ان ابابکر رضی الله عنه انتزع من فاطمة رضی الله عنها فدک»
۲- ابن حجر هیثمی در کتاب «الصواعق المحرقه ج1 ص 157» آورده است: «قيل له إن أبا بكر انتزع من فاطمة فدك »
۳- أبي بكر أحمد بن عبدالعزيز الجوهري البصري البغدادي در کتاب «السقیفه و فدک ص 110 » آورده است «انتزع ابوبکر فدک من فاطمة».
۴- بلاذری در کتاب «فتوح البلدان ج1 ص 44 » نقل کرده است: «أن فاطمة رضي الله عنها قالت لأبي بكر الصديق رضي الله عنه اعطني فدك فقد جعلها رسول الله لي فسألها البينة »
۵- یاقوت حمویی در کتاب «معجم البلدان ج 4 ص 238» در رابطه با فدک می آورد:« و هی التی قالت فاطمة سلام الله علیها نحلنیها ان رسول الله،فقال ابوبکر رضی الله عنه ارید لذلک شهودا»
۶- شمس الدین سرخسی در کتاب «المبسوط ج12 ص29 » آورده است «انها یعنی فاطمة سلام الله علیها ادعت ان رسول الله وهب فدک لها...»
۷- ابوجعفر طحاوی در کتاب « شرح معاني الآثار ج3 ص308» آورده است از زبان حضرت زهرا سلام الله علیها: «...فَدَكُ التي جَعَلَهَا اللَّهُ لنا وَصَافِيَتَنَا التي بِيَدِك لنا»
🔘جناب حشمتی این ها گوشه ای از منابع شما است که به صراحت به غصب فدک توسط خلیفه اول اشاره می کند، شاید شما بخواهید وارد بازی ضعف سندی برای این روایت ها بشوید که باید محضرتان بگویم وقتی طرق نقل یک روایت متعدد شد ضعف سندی راهم می پوشاند، به تعبیر آقای ابن تیمیه که در کتاب «كتب ورسائل وفتاوى شيخ الإسلام ابن تيمية ج18 ص26 می گوید: «فَإِنَّ تَعَدُّدَ الطُّرُقِ وَ كَثْرَتَهَا يُقَوِّي بَعْضَهَا بَعْضًا حَتَّى قَدْ يَحْصُلُ الْعِلْمُ بِهَا وَ لَوْ كَانَ النَّاقِلُونَ فُجَّارًا فُسَّاقًا» امیدوارم همیشه حق گو و حق جو باشیم. وسلام علیکم و رحمهالله
📝 #علی_جمشیدی
🇮🇷 @paartizan 🇮🇷
32.02M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🚨 چه کشوری گل و بلبل!!!
اللَّهُمَّ إِنَّا نَرْغَبُ إِلَيْكَ فِي دَوْلَةٍ كَرِيمَةٍ
( دعا افتتاح )
( کاری از واحد رسانه حوزه علمیه حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف شهرستان بروجن )
🇮🇷 @paartizan 🇮🇷
پارتیزان/ علی جمشیدی
👇 متن پاین مطالعه شود 👇
❌كفاره عوام اهل سنتی كه دوشنبه عيد گرفتند گردن چه كسی است جناب مولوی؟
1. طبق مبانی اهل سنت، شهادت عيد، در جايی كه والی و حاكم مسلمان باشد، بايد در نزد حاكم صورت گيرد! و تنها در صورتی كه در منطقه، والی وجود نداشته باشد شهادت شهود بدون مراجعه به حاکم مورد قبول است. (البحر الرائق 6/ 164)
2. طبق مبانی احناف شهادت بر عيد سختتر و دقيقتر از شهادت بر شروع ماه رمضان است. (فقه العبادات - حنفی 132)؛ یعنی حتی اگر در ابتدای رمضان شاهد عادل، در نزد حاكم ادای شهادت بر رؤيت كند اما حاكم آن را رد كند، ولی ديگر افراد به شاهد اعتماد داشته باشند، بايد روزه بگيرند، اما در انتهای رمضان، شهادت شاهد عادل اگر نزد حاكم مردود شود، برای عموم كفايت نمی كند!
3. اگر در منطقهای براي حاكم ثابت نشد، مردم نيز حق عيد گرفتن ندارند زيرا «صومكم يوم تصومون، وفطركم يوم تفطرون»
4. به فرض اينكه در منطقه سيستان و بلوچستان ماه ديده شده باشد، طبق مبنای اهل سنت اين ربطی ساير مناطق در بلاد اسلامي ندارد! (صحيح مسلم 2/765/1087) به خصوص در دو شهر با طول جغرافيايی مختلف!
5. امسال كه به گفته متخصصين رؤيت در منطقه مدعی رؤيت، حتی با چشم مسلح شبه محال بوده است! حال چگونه عدهای با چشم غير مسلح آن را ديدهاند ؟! و اگر تكيه بر اعلام عربستان است، كه اولا به گفته متخصصين در عربستان سعودی 20 سال بدون امكان رؤيت، ادعای رؤيت شده است، ثانيا فاصله زياد است؛ ثالثا حكومت آنجا مستقل از حكومت ما است،و آقايان بايد بيان كنند كه آيا حاكم عربستان را حاكم بر خود ميدانند يا حاكم ايران را!
6. مسئله رؤيت در استان سيستان و بلوچستان آنقدر مضحك بود كه علمای اهل سنت در خواف و مشهد و... براي فرار از همراهی با آنها، اعلام كردند با وجود ثبوت عيد، نماز عيد را سه شنبه خواهند خواند!
7. با توجه به اين مسائل آیا لازم نیست كه آقايان مدعی عيد در زاهدان و كردستان و گلستان، كفاره روزه بيچارگانی را كه به تبعيت از ايشان روزه خواری كردند را متقبل شوند؟
پی نوشت: مراجع شیعه ای که دوشنبه رو عيد اعلام کردند بر اساس فتواشون بوده که رؤيت در آمریکا هم کفایت می کنه. اما فتوای اهل سنت بر اساس روایات معتبرشون این نیست.
بنا بر این علمای شیعه حجت دارند ولی علمای اهل سنتی که با حکومت مخالفت کردند خیر.
📝 #علی_جمشیدی
🇮🇷 @paartizan 🇮🇷
❌ یک سوال مهم
❔اگر هدف #امام_حسین علیه السلام قیام در برابر یزید بود چرا بعد از سدّ راه حر امام پیشنهاد برگشت به مدینه را مطرح کردند؟
🔹 رفیق اگه برای سوال فوق پاسخی داشتی یعنی کارکرد بحث #امامت را متوجه شده ای وگرنه باید در سیره حکم رانی امام معصوم بیشتر مطالعه کنی.
📝 #علی_جمشیدی
🇮🇷 @paartizan 🇮🇷
🔰آیا در #غدیر خم که آخر اسفند بوده، هوا گرم بوده؟
🔹از شبهاتی که منکران غدیر مطرح میکنند، این است که با تبدیل تاریخ روز غدیر خم (۱۰ذی الحجه سال ۱۰هجری)، به دست می آید که این روز در آخرین روزهای ماه اسفند اتفاق افتاده و هوا داغ و سوزان نبوده، در نتیجه هر چه درباره آن گفته میشود دروغ است!
🔹در پاسخ میگوییم:
اولا: دلالت معنای حدیث غدیر بر ولایت و سرپرستی امیرالمؤمنین علیه السلام، هیچ ارتباطی با گرما یا سرمای هوا ندارد. حتی اگر در این روز برف هم می بارید، بازهم مولی به معنای سرپرستی و اولویت است.
🔹ثانیا: اقلیم جغرافیایی منطقه حجاز، گرم و خشک است و عموم ماه های سال، گرمای هوا در آنجا قابل مقایسه با دیگر مناطق نیست. با یک ارزیابی بیشینه دمای هوا در ۱۰ سال گذشته، به خوبی فهمیده میشود که در ماه مارس (حدودا برابر با ۱۰ اسفند تا ۱۲ فروردین) دمای هوا بین ۳۴ تا ۴۲ درجه در نوسان بوده است.
🔹ثالثا: منابع اهل سنت به گرمای طاقت فرسای روز غدیر خم اعتراف کرده اند. زید بن ارقم که از راویان ماجرای غدیر خم است، این روز را اینگونه توصیف کرده است:
خرجنا مع رسول الله(ص) حتی انتهینا الی غدیر خم فامر بروح فکسح فی یوم ما اتی علینا یوم کان اشد حرا منه...
با رسول خدا (ص) [از مکه] خارج شدیم، در روزی که تاکنون گرمتر از آنروز بر ما نگذشته بود، به غدیر خم رسیدیم طبق دستور آن حضرت خار و خاشاک آنجا را برداشتیم...
المستدرک علی الصحیحین حاکم نیشابوری، ج ۳ ص ۶۱۳.
🔹این حدیث را حاکم نیشابوری نقل کرده و ذهبی آن را تصحیح کرده است. افراد دیگری مانند احمد بن حنبل، طبرانی، ابن مغازلی، خطیب بغدادی، تفتازانی و غیره نظیر این سخن را نقل کرده اند.
🔹رابعا: در صحاح سته، گرمای هوا در فصول مشابه نقل شده است. برای نمونه ابی الدرداء در روایتی نقل کرده:
خرجنا مع رسول الله(ص) فی شهر رمضان فی حر شدید حتی ان کان احدنا لیضع یده علی رأسه من شدة الحرّ...
با رسول خدا(ص) خارج شدیم در ماه رمضان در گرمای شدیدی که هر یک از ما از شدت گرما دستش را روی سرش گذاشته بود...
صحیح مسلم، ج ۳ ص ۱۴۵؛ صحیح بخاری، ج ۲ ص ۲۳۸.
🔹با توجه به اینکه ابی الدرداء در سال دوم ایمان آورده، با تبدیل تاریخ ماه رمضان سال دوم تا دهم، این ماه رمضان در حدود روزهای ۱۰ فروردین تا ۱۰ آذر واقع شده است که عموما در مناطق دیگر مانند ایران، هوا سرد و حتی بارانی یا برفی است. اما ابی الدرداء سخن از گرمای هوای شدید سخن به میان آورده است.
بنابراین گرمای هوای روز غدیر، هیچ استبعادی ندارد.
📝 #علی_جمشیدی
🇮🇷 @paartizan 🇮🇷
🕎 دست بستن از کنیسه تا سنت
✡ به این تصویر نگاه کنید، این فرد یهودی در حال نماز خواندن با دست بسته است بدون هیچ جایگاهی برای سجده.
🌙 با دیدین این تصویر، نماز خواندن چه کسانی در ذهن شما تداعی می شود؟
📝 #علی_جمشیدی
🇮🇷 @paartizan 🇮🇷