قطره از دریا
علیرضا احمدی قره زاغ
پنجاه خصلت از خصوصیات اخلاقی پیامبر اکرم حضرت محمد مصطفی(صلی الله علیه واله وسلم)
♦️بيشک تأسي به سيره و سنت آن حضرت براساس آيهکريمه «و لکم في رسولالله اسوه حسنه» و از جمله آنچه در اين مطلب به آن اشاره شده، راهگشاي مشکلات و مسائل مبتلا به جامعه مسلمانان خواهد بود.
۱-هنگام راه رفتن با آرامي و وقار راه مي رفت
۲-در راه رفتن قدم ها را بر زمين نمي کشيد.
۳-نگاهش پيوسته به زير افتاده و بر زمين دوخته بود.
۴-هرکه را مي ديد مبادرت به سلام مي کرد و کسي در سلام بر او سبقت نگرفت.
۵-وقتي با کسي دست مي داد دست خود را زودتر از دست او بيرون نمي کشيد.
۶-با مردم چنان معاشرت مي کرد که هرکس گمان مي کرد عزيزترين فرد نزد آن حضرت است.
۷-هرگاه به کسي مي نگريست به روش ارباب دولت با گوشه چشم نظر نمي کرد.
۸-هرگز به روي مردم چشم نمي دوخت و خيره نگاه نمي کرد.
۹-چون اشاره مي کرد با دست اشاره مي کرد نه با چشم و ابرو.
۱۰-سکوتي طولاني داشت و تا نياز نمي شد لب به سخن نمي گشود.
۱۱-هرگاه با کسي، هم صحبت مي شد به سخنان او خوب گوش فرا مي داد.
۱۲-چون با کسي سخن مي گفت کاملا برمي گشت و رو به او مي نشست.
۱۳-با هرکه مي نشست تا او اراده برخاستن نمي کرد آن حضرت برنمي خاست.
۱۴-در مجلسي نمي نشست و برنمي خاست مگر با ياد خدا.
۱۵-هنگام ورود به مجلسي در آخر و نزديک درب مي نشست نه در صدر آن.
۱۶-در مجلس جاي خاصي را به خود اختصاص نمي داد و از آن نهي مي کرد.
۱۷-هرگز در حضور مردم تکيه نمي زد.
۱۸-اکثر نشستن آن حضرت رو به قبله بود.
۱۹-اگر در محضر او چيزي رخ مي داد که ناپسند وي بود ناديده مي گرفت.
۲۰-اگر از کسي خطايي صادر مي گشت آن را نقل نمي کرد.
۲۱-کسي را بر لغزش و خطاي در سخن مواخذه نمي کرد.
۲۲-هرگز با کسي جدل و منازعه نمي کرد.
۲۳-هرگز سخن کسي را قطع نمي کرد مگر آنکه حرف لغو و باطل بگويد.
۲۴-پاسخ به سوالي را چند مرتبه تکرار مي کرد تا جوابش بر شنونده مشتبه نشود.
۲۵-چون سخن ناصواب از کسي مي شنيد. نمي فرمودـ« چرا فلاني چنين گفت» بلکه مي فرمود « بعضي مردم را چه مي شود که چنين مي گويند؟»
۲۶-با فقرا زياد نشست و برخاست مي کرد و با آنان هم غذا مي شد.
۲۷-دعوت بندگان و غلامان را مي پذيرفت.
۲۸-هديه را قبول مي کرد اگرچه به اندازه يک جرعه شير بود.
۲۹-بيش از همه صله رحم به جا مي آورد.
۳۰-به خويشاوندان خود احسان مي کرد بي آنکه آنان را بر ديگران برتري دهد.
۳۱-کار نيک را تحسين و تشويق مي فرمود و کار بد را تقبيح مي نمود و از آن نهي مي کرد.
۳۲-آنچه موجب صلاح دين و دنياي مردم بود به آنان مي فرمود و مکرر ميگفت هرآنچه حاضران از من مي شنوند به غايبان برسانند.
۳۳-هرکه عذر مي آورد عذر او را قبول مي کرد.
۳۴-هرگز کسي را حقير نمي شمرد.
۳۵-هرگز کسي را دشنام نداد و يا به لقب هاي بد نخواند.
۳۶-هرگز کسي از اطرافيان و بستگان خود را نفرين نکرد.
۳۷-هرگز عيب مردم را جستجو نمي کرد.
۳۸-از شر مردم برحذر بود ولي از آنان کناره نمي گرفت و با همه خوشخو بود.
۳۹-هرگز مذمت مردم را نمي کرد و بسيار مدح آنان نمي گفت.
۴۰-بر جسارت ديگران صبر مي فرمود و بدي را به نيکي جزا مي داد.
۴۱-از بيماران عيادت مي کرد اگرچه دور افتاده ترين نقطه مدينه بود.
۴۲-سراغ اصحاب خود را مي گرفت و همواره جوياي حال آنان مي شد.
۴۳-اصحاب را به بهترين نام هايشان صدا مي زد.
۴۴-با اصحابش در کارها بسيار مشورت مي کرد و بر آن تاکيد مي فرمود.
۴۵-در جمع يارانش دايره وار مي نشست و اگر غريبه اي بر آنان وارد مي شد نمي توانست تشخيص دهد که پيامبر کداميک از ايشان است.
۴۶-ميان يارانش انس و الفت برقرار مي کرد.
۴۷-وفادارترين مردم به عهد و پيمان بود.
۴۸-هرگاه چيزي به فقير مي بخشيد به دست خودش مي داد و به کسي حواله نمي کرد.
۴۹-اگر در حال نماز بود و کسي پيش او مي آمد نمازش را کوتاه مي کرد.
۵۰-اگر در حال نماز بود و کودکي گريه مي کرد نمازش را کوتاه مي کرد.
https://eitaa.com/pajoh55
باز نشر انتقاد آیتالله العظمی نوری همدانی از دولت :
عبور از انقلاب.
علیرضا احمدی قره زاغ
مسئولیت دادن به کسی که علیه نظام فعالیت کرده عبور از اصول انقلاب اسلامی است
♨️ مرجع تقلید شیعیان ضمن محکوم کردن جنایات اخیر رژیم صهیونیستی در لبنان، بیان کردند: این رژیم خوی استکباری خود را با جنایات غزه به نمایش گذاشته و امروز هم در لبنان نمایانتر کرد و از بی تدبیری بعضی از حکام کشورهای اسلامی و کمک آمریکا و ایادیش کمال استفاده را برد.
♨️ وی در خصوص انتصابات در دولت چهاردهم عنوان کردند: باید در سپردن مسئولیتها از همۀ سلایق و افکار استفاده کرد ولی کسی که رسماً علیه نظام فعالیت کرده و محکوم شده حسابش فرق میکند. اينجا نمیتوان گفت اختلاف سلیقه است شما یک نظر دارید و ما یک نظر. اينجا بحث عبور از اصول انقلاب اسلامی است.
♨️ دولت در ابتدای راه است و لازم است به آن کمک کرد تا اشکالات خصوصاً مشکلات معیشتی برطرف شود.
نگویید حوزه سکوت کرده...
تقابل استراتژیک پزشکیان با نظام اسلامی در سازمان ملل علیرضا احمدی قره زاغ
فارغ از اجرای افتضاح و شرم آور آقای پزشکیان در سازمان ملل و ناتوانی ایشان در خواندن مطالب از روی کاغذ ، اظهار نظر خطرناک ایشان در باره خلع سلاح خودمان و نفوذ دادن مجدد غرب بر منطقه ، دو ضربه اساسی بر پیکره ایران اسلامی بود . استراتژی ایران اسلامی که برگرفته از قرآن کریم است؛ تقویت بنیه دفاعی کشور وآمادگی برای هر گونه مواجهه با جهانخواران مستکبر و دشمنان و معاندان است و از سوی دیگر خلع ید قدرتهای زورگو و مستکبر غربی از منافع جهان اسلام در غرب آسیا می باشد؛ آقای پزشکیان با اظهار دشمن پسندانه « حاضریم سلاح مان را زمین بگذاریم» و « یک نهاد بین المللی بیاید امنیت منطقه را تأمین کند »؛ عملا طراحی دشمنان ایران و اسلام را به کمک نفوذی های خائنی مانند عراقچی و ظریف کامل نمودند. در شرایطی که چکاچک شمشیرهای جبهه مقاومت در برابر صهیونیستهای نژاد پرست و آدم کش، در اوج خود قرار دارد؛ چراغ سبز به دشمن و بالا بردن دست تسیلم و هتک حیثیت بین المللی جمهوری اسلامی توسط رئیس جمهور بی کفایت و وزیر بی کفایت؛ چیزی جز افزایش فشار و ضربه و خیانت آشکار به ایران و اسلام و نظام اسلامی و همه مسلمانان جهان نیست.فکر پوسیده و وابسته نامردان نظام اسلامی در عرصه جهانی مستحق عقوبت الهی و استیضاح و عزل و اعلام بی کفایتی سیاسی آنها است . امیدواریم مجلس و نهادهای مربوطه به رسالت تاریخی خود عمل نمایند و با کنار گذاشتن این جرثومه های ذلت وحقارت و وطن فروش، به بقای ایران و نظام اسلامی و خیمه ولایت فقیه و پناهگاه مستضعفین جهان، کمک نمایند.
شهریه فتنه گران در حوزه علمیه قم
علیرضا احمدی قره زاغ
سید اصغر ناظم زاده قمی یکی از شاگردان منتظری و از اعضای مجمع معاند به اصطلاح « محققین و مدرسین حوزه » است . او همانند استاد ساده لوح خود، بیانه های نسنجیده و غالبا با اطلاعات غلط صادر کرده و به نشر اکاذیب وتشویش اذهان عمومی، پرداخته و سعی در بالا آوردن خودش به عنوان لیدر آشوب ها داشت. سایت او نیز در همان ایام کمی بالا آمد و عنوان آیت الله خود خوانده، خود را بر سر زبانها انداخت . او به اسم « مبرا سازی نظام اسلامی»، بزرگترین تهمتها و افتراها را در حق قوه قضائیه و رهبری نظام اسلامی با بیانیه هایی مانند: «پیام آیت الله سید اصغر ناظم زاده قمی در مورد ضرب و جرح زنان و دخترانِ بازداشتی» و «پیام آیت الله ناظم زاده به ضابطین قضایی درباره برخورد با زندانیان» مطرح نمودند و با «معترض» خواندن «اغتشاش گران»، و نام هتاکانه به رهبر انقلاب، در مقابل رهبری نظام اسلامی ، به عنوان سیاهی لشگر فتنه گران صف آرایی نمودند. این داعیه دارا سکولاریسم در حوزه ، با حضور فعال در فتنههای زن زندگی و آزادی 1401 و فتنه سال 88 همنوا با فتنهگران، پرونده سیاهی از خود در اذهان باقی گذاشته است. او اخیرا نیز در راستای نفوذ بیشتر و توسعه تفکر سکولاری تیم خود، به پرداخت تقسیمی در بین برخی از حوزویان پرداخته است . به نظر میرسد بدنه حوزه علمیه مبارکه قم، با مراقبت جدی از این حرکات ساختارشکنانه و هتاکیهای این جماعت، نسبت به تداوم حیات فکری چنین روحانیت ساده لوحی در فضای حوزه علمیه، باید تجدیدنظر کرده و اجازه رشد علفهای هرز جهالت و بی بصیرتی را در حوزه ندهند تا ریشه های فتنه و نفوذ در حوزه امام زمان (عج) قطع گردد و طلابی انقلابی و جهادی در حوزه های علمیه تربیت شود.
اسعد الله أيامنا و ایامکم سعيدة
🌺 يا فَاطِمَةُ اشْفَعِي لِي فِي الْجَنَّةِ
🌺 فإِنَّ لَكِ عِنْدَ اللَّهِ شَأْناً مِنَ الشَّأْنِ
🌺 اللَّهُمَّ إِنِّي أَسْأَلُكَ أَنْ تَخْتِمَ لِي بِالسَّعَادَةِ
🌺 فلا تَسْلُبْ مِنِّي مَا أَنَا فِيهِ
🌺 و لَا حَوْلَ وَ لا قُوَّةَ إِلا بِاللَّهِ الْعَلِيِّ الْعَظِيمِ
🔹۲۳ ربیع الاول سالروز ورود کریمه اهلبیت، شفیعه روز جزاء ، حضرت فاطمه معصومه ( علیها سلام) به شهر مقدس قم
قاتلین اصلی سید حسن نصراله علیرضا احمدی قره زاغ
بلاخره خط سازش ، کار خود را کردند.آمریکا و اسرائیل جنایتکار به اتکای دولت بی خاصیت لبنان،ستون پنجم سیاسی و نظامی، اصلاحطلبان نامرد و اصولگرایان خیانتپیشه، مسولین بزدل و غرب زده و خائن؛ سید مقاومت، سیدحسن نصرالله و فرمانده سپاه قدس ایران در محور لبنان را به شهادت رساندند.
خون بهای خون سید و شهدا، شروع نابودی اسرائیل غاصب است.ما همه سید نصر الله هستیم
هدایت شده از موزه فاطمی
روایت ناب از امام حسن عسکری علیه السلام به خط استاد عبداله زاده
شخص کینه ای ،کم آسایش ترین مردم است.پارساترین مردم کسی است که درهنگام شبهه درنگ نماید ،عابدترین مردم کسی است که واجبات رابجای آورد زاهدترین مردم کسی است که ازحرام دست برداردوسخت کوش ترین مردم کسی است که گناهان راوانهد.هرکه خیری نصیبش شود،خداوندنصیبش ساخته است وهرکه ازشری محفوظ ماند خداونداوراحفظ کرده است.تحف العقول ص۸۹۳
میلاد با سعادت امام حسن عسگری مبارک باد @haramqom_museum
هدایت شده از موزه فاطمی
روایتی توحیدی از امام حسن عسکری علیه السلام به خط استاد عبداله زاده :
بسم الله الرحمن الرحیم به اسم اعظم خدا ،نزدیکترازسیاهی چشم به سفیدی آن است.وفرمود: شرک ورزیدن مردم ،نامحسوس ترازحرکت مورچه برروی گلیمی در شب تاریک است.تحف العقول ص ۸۸۸
ولادت امام حسن عسکری علیه السلام مبارک باد
@haramqom_museum
پنج کلید معرفتی
علیرضا احمدی قره زاغ
۱. آرامش گمشده انسان است برای رسیدن به آن کینه ورزی را باید کنار گذاشت.
۲. تامل و تفکر و تحقیق نجات دهنده انسان از گناه و عامل يقين است برای رسیدن به مقام پارسایی و رهایی از قضاوت نادرست و ظن و گمان غلط باید قبل از هر کاری تفکر و تامل نمود .
۳. فلسفه خلقت عبودیت است .برای رسیدن به قله این عبودیت ، باید واجبات را به جا آورد .
۴.زهد منتهی آرزوی سالکان است برای رسیدن به این مقام ، راهی جز پرهیز از حرام وجود ندارد.
۵.سخت کوشی رمز موفقیت و افتخار هر انسان موفق و بزرگی است .بزرگترین بستر سخت کوشی مبارزه با گناه و فرار از گناه است . این پنج رمز معرفتی ب گرفته از کلام مولایمان امام حسن عسکری علیه السلام است که فرمودند:
شخص کینه ای ،کم آسایش ترین مردم است.پارساترین مردم کسی است که درهنگام شبهه درنگ نماید ،عابدترین مردم کسی است که واجبات رابجای آورد زاهدترین مردم کسی است که ازحرام دست برداردوسخت کوش ترین مردم کسی است که گناهان را وانهد.هرکه خیری نصیبش شود،خداوندنصیبش ساخته است وهرکه ازشری محفوظ ماند خداونداوراحفظ کرده است.
تحف العقول ص۸۹۳
میلادپر سرور امام یازدهم شیعیان بر امام زمان عج بر پیروانش مبارک باد .
https://eitaa.com/pajoh55
از کاپیتولاسیون قاجاری تا کاپیتولاسیون پهلوی
علیرضا احمدی قره زاغ
کاپیتولاسیون به چه معناست؟
کاپیتولاسیون به این معناست که اگر تبعه کشوری در کشور دیگر مرتکب جرم یا جنایتی می شد آن کشور حق دستگیری و مجازات وی را نداشت و باید به کشور خود فرستاده می شد تا طبق قوانین آن محاکمه و مجازات شود.
مفهوم عام حقوقی کاپیتولاسیون عبارت از نظام قضاوت کنسولی و برخی تضمینات و امتیازات و مصونیتهای قضایی است که به موجب تصمیمات یکجانبه یا اسناد قضایی دیگر به دول مسیحی در سرزمین های غیر مسیحی داده می شد.
کاپیتولاسیون فراگیر در دوره قاجاریه
حق کاپیتولاسیون در ایران، اولین بار در معاهده ترکمنچای در سال 1203 ه ش در زمان فتحعلی شاه قاجار به روسیه داده شد و بعد از مدتی این امتیاز به کشورهای اسپانیا، فرانسه، آمریکا، آلمان، ایتالیا و دولت عثمانی داده شد و قضاوت کنسولی این کشورها بر ایران تحمیل شد . در سال 1297 ه ش یعنی دو سال قبل از کودتای رضاخان در دولت صمصام السلطنه لایحه ای به تصویب رسید که به موجب آن حق کاپیتولاسیون روسها در ایران لغو شد. پس از لغو قرارداد کاپیتولاسیون بین ایران و روسیه، قرارداد کاپیتولاسیون تعدادی از کشورهای دیگر نیز لغو شد. اما کشورهای غربی همچنان به این امتیاز پایبند بودند.
کاپیتولاسیون آمریکایی در دوره پهلوی
بعد از اقدامات انجام یافته در پایان دوره قاجاریه، مجلس شورای ملی در سال 1306 ه ش الغاء کاپیتولاسیون را اعلام کرد و به همه دولی که از این حق استفاده می کردند یک سال وقت داد که در قراردادهای خود تجدیدنظر و این امتیاز را لغو کنند؛ لیکن از جانب کشورهای غربی اقدامی صورت نگرفت بلکه لایحه مصونیت مستشاران و تبعه آمریکا در ایران در 13 مهرماه 1342 در مجلس عالیه به تصویب رسید و در 21 مهرماه 1343 مجددا مورد تصویب نمایندگان دو مجلس سنا و شورای ملی قرار گرفت.
آسیب های این قانون
1- تمایل یافتن رجال سیاسی و قوه قضائیه به سوی بیگانگان 2- تزلزل اصل استقلال و حاکمیت ایران 3- اعتبار بخشی به قوانین برون مرزی 4- واردات و صادرات بی مرز و نشان توسط اتباع بیگانه
موضع گیری امام در برابرتصویب سند بردگی ملت ایران( کاپیتولاسیون آمریکایی ):
، امام خمینی (ره) در روز 4 آبان 1343با ایراد سخنرانی مهیج و کوبنده، از این سند بردگی پرده برداشت وبا چاپ وسیع آن، ملت ایران را نسبت به خطرات و ذلت پذیری آن، بیدار نمود .امام خمینی(ره) فرمودند: « آیا ملت ایران می داند که مجلس به پیشنهاد دولت سند بردگی ملت ایران را امضا کرد؟.... سند وحشی بودن ملت مسلمان را به آمریکا داد.... قلم سیاه کشید بر جمع مفاخر اسلامی و ملی ما... اهانت به ارتش محترم ایران و صاحب منصبان و درجه داران نمود... حیثیت دادگاههای ایران را پایمال کرد... اکنون مستشاران نظامی و غیر نظامی آمریکا با جمیع خانواده و مستخدمین آنها آزادند هر جنایتی بکنند. هر خیانتی بکنند، پلیس حق بازداشت آنها را ندارد... بر پیشوایان دول اسلامی است که فریاد ما را به دنیا برسانند... هدف مراجع عظام و روحانیون در هر جا باشند یکی است و آن پشتیبانی از دیانت مقدسه اسلام و قرآن مجید و طرفداری از مسلمین است....»
نتیجه موضع گیری امام خمینی(ره)
عقب نشینی ظاهری
موضع گیری امام خمینی(ره) باعث شد یک عقب نششینی ظاهری انجام بگیرد؛ حسنعلی منصور نخست وزیر شاه در سخنرانی خود در مجلس سنا اعلام کرد که پس از مذاکرات، دولت آمریکا موافقت کرد، چنانچه دولت ایران تشخیص دهد در هر موردی که ضرورت داشته باشد، فرد مجرم از اتباع آن کشور در ایران محاکمه شود، نسبت به آن فرد سلب مصونیت سیاسی به عمل خواهد آمد؛ اما این فقط یک ترفند برای آرام نمودن جو سیاسی کشور بود، و این قانون تا پیروزی انقلاب ادامه داشت.
دستگیری و تبعید امام خمینی (ره) به ترکیه درسیزده آبان
کشته شدن حسنعلی منصور
حسنعلی منصور که تصویب کاپیتولاسیون و به دنبال آن تبعید امام خمینی را انجام داده بود در نخستین روز بهمن سال 1343 توسط یکی از اعضای "هیات موتلفه اسلامی" به نام محمد بخارایی کشته شد.
پیروزی انقلاب اسلامی و لغو حق کاپیتولاسیون
با پیروزی انقلاب به پیشنهاد هیات وزیران و تصویب شورای انقلاب در تاریخ 23 اردیبهشت 1358، حق کاپیتولاسیون و امتیازات و ملحقات آن برای همیشه و به طور نهایی لغو شد. https://eitaa.com/pajoh55