eitaa logo
معاونت علمی مدرسه علی‌بن‌ابی‌طالب علیه‌السلام
204 دنبال‌کننده
230 عکس
60 ویدیو
63 فایل
ارتباط با مدیر کانال @M_v_110
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🤔دستان هنرمندی که از حال این روزهایمان ایده گرفت و زلال اشک را میهمان چشمان حسینی کرد... 📽اثری زیبا از فاطمه عبادی که با نوایی زیبا، حرم حسینی را میهمان چشمان زیبایتان می‌کند @pajohesh110 @howzehpajohesh3
🤔معنای اعم و اخص تحقیق/تفاوت تحقیق با اثر تولید شده در گروه کلاس مجازی روش تحقیق توسط طلبه گرامی : 🎯🎯خلاصه صوت‌های آقای ولیان پور 💎"معنای اعم تحقیق" همان کشف رابطه است. بنابراین کتاب، مقاله و پایان‌نامه، همه تحقیق هستند. 💎تفاوت تحقیق با آثار مکتوب:👇 پایان نامه، مقاله، کتاب و.... این ها خروجی تحقیق‌اند. توضیح: برای شروع یک کار اول نقشه کشی صورت می گیرد و مرحله دوم اجرا و مرحله سوم خروجی است. بنابراین أثر (مقاله، کتاب، فیلم و ...) تدوین شده و خروجی تحقیق است. زمانی که سخن از تفاوت تحقیق با اثر می‌زنیم، باید توجه کنیم که تحقیق معنایی اخص هم دارد: سیستم و فرآیند کشف رابطه و حل مسئله! تحقیق به معنای اخص خود لزوما از استانداردهای نگارشی استفاده نمی‌کند، بلکه از استانداردها و روش‌های معرفتی استفاده می‌کند. مراحل👇 1)ایده پردازی 2)رسیدن به مسئله 3)تصویر (نقشه راه) 4)اجرای نقشه 5)تدوین (تحقیق به مثابه یک فرآیند و سیستم دارای اجزایی مرتبط با هم است) اجزای فرآیند تحقیق (اجرای نقشه) عبارتند از: 1. داده‌ها: گزاره هایی که ما در منابع می بینیم و در رسیدن به کشف رابطه می‌تواند کمک کند. داده‌ها ورودی تحقیق هستند که با مراجعه هوشمند به منابع به دست می‌آیند. 2. اطلاعات: داده‌های طبقه‌بندی شده با سنجش و گزینش داده‌ها و ارتباط‌دهی آنها با موضوع، اطلاعات به دست می‌آید. 3. نوآوری که مرحله نهایی و نتیجه تحقیق است. نوآوری حاصل پردازش اطلاعات و چینش اطلاعات در کنار یکدیگر است. @pajohesh110
🔺در جلسه افتتاحیه مدرسه علمیه امام علی علیه الاسلام که در فضایی صمیمی و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار گردید، سیاست‌های کلی پژوهش برای سال تحصیلی جدید و نیز گزارشی از گروه‌های مجازی تحقیق در ایام کرونا ارایه شد. ✅ از اسفند سال 1399 تا کنون بیش از 100 چالش و پرسش علمی در عرصه‌های ادبیات عرب، منطق، فقه و اصول‌فقه، در پانزده گروه ایتایی تولید شده است. ♻️ تحقیق به معنای کشف رابطه است که متناسب با اقتضائات آموزشی و پژوهشی در دوره سطح یک حوزه علمیه، در دراستای عمق بخشی به آموزش‌ها در عرصه‌های فوق صورت می‌گیرد. 🔻 تحقیق در مدرسه علمیه امام علی علیه السلام در سطوح مختلف صورت می‌گیرد: 🔸 طرح چالش یا مسئله علمی 🔸 طرح ایده یا راهکار برای عبور از چالش یا حل مسئله 🔸 ارایه پاسخ اجمالی 🔸 طرح چالش‌های علمی مهم در کرسی نظریه پردازی توسط دانش‌پژوه یا استاد 🔸 ارایه تحقیقات علمی به صورت مقاله 🔺 در تمامی این مراحل استاد و مسئول پژوهش در گروه‌های ایتایی عضو هستند و آماده ارایه مشاوره می‌باشند. ♦️ گروه‌های علمی در ایتا متشکل از دانش‌پژوهان، اساتید ناظر و اساتید اصلی هستند که توسط مسئول پژوهش به گروه‌ها دعوت می‌شوند. 🤔 گرو‌های علمی محلی برای تضارب آراء در زمینه طرح چالش، ایده، حل مسئله و ارایه مطالب جذاب علمی و پژوهشی می‌باشند. @pajohesh110 @howzehpajohesh
🤔 تأملی در مفهوم‌شناسی آزادی و اسارت 🔻خاطرات رهگشای یکی از آن 23 نفر... (حاج آقای رعیت نژاد) 🔸ما می‌مردیم تا آزادمان نکنند❗️ ♦️مردن برای ما راحت‌تر بود از اینکه در ضیافت کاخ ریاست جمهوری صدام قرار بگیریم (در حالی که مدت زیادی بود که غذا نخورده بودیم) 🔹حاضر بودیم جان بدهیم و در زندان بپوسیم ولی آزادی‌ای که آنان می‌خواستند محقق نشود. 🔻دشمن فقط به دنبال گرفتن چند ثانیه مصاحبه از تعدادی بچه ایرانی بود و شکست خورد. ✅چشم به دست دشمن داشتن یک انحراف بزرگ است. @pajohesh110 @howzehpajohesh
📋 خلاصه مطالب کارگاه‌های مقدماتی تحقیق و پژوهش در ادبیات عرب 📚 چیستی، چرایی و گستره تحقیق در دانش‌های ادبی منشاء و خاستگاه دانش‌های ادبی، زبان معیار است. غایت دانش‌های ادبی نیز حفظ و صیانت زبان از گزند تغییرات ناموجه و سلیقه‌ای درون و برون تمدنی و جلوگیری از گسست فرهنگی است. بنابراین تحقیقات ادبی در سه ساحت صورت می‌پذیرد: الف. شناخت زبان معیار اگرچه زبان معیار، امری ثابت است ولی شناخت تغییر و تحولات زبانی در قرون متمادی می‌تواند به شناخت زبان معیار کمک کند. ب. شناخت قواعد زبانی قواعد زبانی که استعمالات گوناگون را به بند می‌کشند نیز از تحقیق و پژوهش بی‌نیاز نیستند... قواعد زبانی ساخته ذوق اندیشمندان در قرون متمادی هستند، اما ابتناء قواعد بر زبان معیار نیاز به اثبات دارد! ج. تطبیق و ارزیابی بعد از بازتولید قواعد زبانی، باید گستره قواعد و شناخت موارد استثناء در زبان معیار نیز مورد بررسی قرارگیرد تا ضریب تطبیق قواعد تولید شده با زبان معیار روشن شود. 📕 چیستی، چرایی و گستره تحقیق در دانش ادبیات عرب «دانش ادبیات عرب» نیز به عنوان یکی از دانش‌های ادبی از آنچه در بالا گفته آمد مستثنی نیست، اما افزون بر آنچه گفته شد یک حوزه اختصاصی کلان برای تحقیق و پژوهش نیز دارد: 💎 قرآن کریم و احادیث مقطوع، به مثابه زبان معیار❗️ قرآن کریم به عنوان «زبان معیار مکتوب» و روایات گهربار معصومین علیهم السلام به عنوان «زبان معیار محاوره»‌، می‌توانند به عنوان مهمترین منبع برای شناخت زبان معیار و تولید و ارزیابی قواعد زبان عربی، مورد توجه قرارگیرند و استظهار از متون منبع در علوم اسلامی را گامی به جلو ببرند. @pajohesh110 @howzehpajohesh
📌 تغییر زمان جدید رقابت علمی نخبگانی (المپیاد) فقه و اصول 👈🏻 نظر به شیوع موج سوم ویروس کرونا و اعلام وضعیت قرمز و ابلاغیه ستاد مقابله کرونای مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان مبنی بر لزوم برگزاری آزمونها و کلاسها به صورت مجازی و نظر به اینکه دستیابی به اهداف مورد نظر از المپیاد با برگزاری حضوری آن امکان دارد ، لذا دبیرخانه اجرایی المپیاد لغو آن را در تاریخ ۱۳۹۹/۸/۸ اعلام می نماید و ان شاء الله در پنج شنبه ۱۳۹۹/۹/۶ برگزار خواهد شد . کانال اخبار رقابت علمی نخبگانی (المپیاد) https://eitaa.com/joinchat/3862560832C9abcc9c837 🌐 اخبار و رویدادهای حوزه خراسان را در کانال روابط عمومی دنبال کنید. 🆔https://eitaa.com/joinchat/4281663544C83a47c9060
هدایت شده از KHAMENEI.IR
🚨پیام رهبر انقلاب اسلامی خطاب به جوانان فرانسه در پی اقدام توهین‌آمیز رئیس‌جمهور فرانسه درباره پیامبر اعظم(ص) 🔻اظهارات امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه در تأیید کاریکاتور توهین‌آمیز به پیامبر اسلام صلوات‌الله‌علیه‌وآله، باعث خشم مسلمانان در سرتاسر جهان شده است. به همین علت حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی خطاب به جوانان فرانسوی پیامی کوتاه صادر کردند. متن این پیام که به زبان فرانسوی در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد، به شرح زیر است: 🏳بسمه تعالی 🔰جوانان فرانسه ! 🔹️از رئیس جمهور خود بپرسید: چرا از اهانت به پیامبر خدا حمایت می‌کند و آن را آزادی بیان می‌شمارد؟ آیا معنی آزادی بیان این است: دشنام و اهانت، آن هم به چهره‌های درخشان و مقدس؟ آیا این کار احمقانه، توهین به شعور ملتی نیست که او را به ریاست خود انتخاب کرده است؟ 🔹️سوال بعدی این است که چرا تردید در هولوکاست جرم است؟ و اگر کسی چیزی در این‌باره نوشت باید به زندان برود، اما اهانت به پیامبر آزاد است؟ سیدعلی خامنه‌ای ۷ آبان ۱۳۹۹ @Khamenei_ir
«شرح شافيه ابن حاجب» تاليف رضى الدين محمد بن حسن استرآبادى نحوى (۶۸۶ ق)، شرحى است بر كتاب «شافيه» ابن حاجب كه به زبان عربى و در اواخر قرن هفتم قمرى، نوشته شده است. در انتهاى كتاب، اثر ديگرى با عنوان «شرح شواهد ابن حاجب»، اثر عبدالقادر بغدادى (متوفى ۱۰۹۳ ق) صاحب كتاب«خزانة الادب» آمده است. اثر حاضر كه در چهار جلد تنظيم شده، بدين صورت است كه ابتدا قسمتى از عبارات ابن حاجب در پرانتز آمده و به دنبال آن، شرح رضى الدين آورده شده است. شارح كتاب كوشيده است مطالب اصلى را با مثال‏ها و شواهد متعدد شرح و تفسير نمايد. برخى از مباحث كلى كتاب، عبارتند از: صحيح و معتل؛ افعال ثلاثى، رباعى و خماسى؛ احكام تصغير؛ احكام منسوب؛ جمع مكسر؛ تخفيف همزه؛ احكام اعلال؛ احكام ادغام؛ ابدال و مبحث حروف. پاورقى‏ها كه از طرف محققين كتاب، آقايان محمد نور الحسن، محمد الزفزاف و محمد محيى الدين عبد الحميد مى‏باشد، به شرح مبهمات كتاب و توضيح بعضى از واژگان اختصاص يافته است. فهارس هر جلد، در ابتداى همان جلد آمده است. اين فهارس، عبارتند از: فهرست موضوعات، اعلام، كلمات لغوى و شواهد وارد شده در هر جزء و امثالى كه در شرح و تعليقات ذكر شده است. جزء دوم كتاب، شرح شواهد كتاب شافيه ابن حاجب، اثر ابن حسن جاربردى است كه شامل ابياتى در شرح كتاب شافيه مى‏باشد. آقاى رضى الدين اين شرح را در جزء دوم كتاب، بنابر درخواست بعضى از افاضل و دوستان خود، اضافه نموده است كه شامل ۵۲ بيت مى‏باشد. @pajohesh110 @howzehpajohesh
ahfeh001.pdf
6.81M
تاليف رضى الدين محمد بن حسن استرآبادى نحوى ( ۶۸۶ ق) مع شرح شواهده [تالیف عبدالقادر البغدادی صاحب خزانه الادب م: 1093ه]، ج1 [القسم الاول - الجزء الاول] @pajohesh110 @howzehpajohesh
ahfeh002.pdf
8.35M
تاليف رضى الدين محمد بن حسن استرآبادى نحوى ( ۶۸۶ ق) مع شرح شواهده [تالیف عبدالقادر البغدادی صاحب خزانه الادب م: 1093ه]، ج2 [القسم الاول - الجزء الثانی] @pajohesh110 @howzehpajohesh
ahfeh003.pdf
7.31M
تاليف رضى الدين محمد بن حسن استرآبادى نحوى ( ۶۸۶ ق) مع شرح شواهده [تالیف عبدالقادر البغدادی صاحب خزانه الادب م: 1093ه]، ج3 [القسم الاول - الجزء الثالث] @pajohesh110 @howzehpajohesh
ahfeh004.pdf
9.53M
تاليف رضى الدين محمد بن حسن استرآبادى نحوى ( ۶۸۶ ق) مع شرح شواهده [تالیف عبدالقادر البغدادی صاحب خزانه الادب م: 1093ه]، ج4 [القسم الثانی وهو خاص بشرح الشواهد] @pajohesh110 @howzehpajohesh
🌱 یا من إسمه دواء وذکره شفاء☘️ ضمن عرض سلام و آرزوی سلامتی برای همه شما عزیزان 💐مژده: کارگروه‌های تحقیق و پژوهش (1399-1400) در ایتا ایجاد شد 🔻 با توجه به تعطیلی موقت مراکز عالی و مدارس و بخاطر تسهیل در تهیه آرشیو مجازی و ثبت نتایج تحقیق و مشاوره دانش‌پژوهان، از نیمه اول آبان 1399 برای هر یک از دروس زیر در ایتا گروه تحقیقی ایجاد شد. گروه تحقیق اصول‌فقه۱، اصول‌فقه۲، فقه۱، فقه۲، فقه۳، فقه۴، صرف مقدماتی، نحو مقدماتی، ادبیات عرب۱ صرف، ادبیات عرب۲ نحو، ادبیات عرب۳ سیوطی، ادبیات عرب۴ کافی، منطق۱ و منطق۲. 🔸 اساتید محترم هر درس و همه عزیزانی که آن‌ درس را انتخاب کرده‌اند در گروه مربوطه عضو هستند. ✅ هرکدام از دانش‌پژوهان گرامی مجموعا سه پرسش را به همراه اصل پاسخ، در گروه مربوطه مطرح می‌نماید. ✅ مطالب به صورت تایپی ارایه می‌شود تا امکان ویرایش، تکمیل و ارایه نظر، توسط دیگران وجود داشته باشد. ✋ گروه‌های تحقیق ایتایی که به معاونت پژوهش حوزه علمیه خراسان نیز معرفی شده است تنها محل ارایه و رسیدگی به تحقیقات است و مبنای ارزیابی و نمره‌دهی پژوهشی خواهد بود. 🔸 ان‌شاءالله فعالیت گروه‌های تحقیق تا پایان سال تحصیلی ادامه خواهد داشت و بعد از بررسی تحقیقات عزیزان نیز شاهد حضور فعال اساتید و دانش‌پژوهان گرامی در مباحثات و برنامه‌های متنوع علمی خواهیم بود. 📲 کسانی که هنوز به این گروه‌ها دعوت نشده‌اند، نام، نام خانوادگی و شماره خود در ایتا را به آیدی زیر ارسال نمایند: @M_v_110 @pajohesh110 @howzehpajohesh
در آستانه کتابهای "آخرین نماز در حلب" و "لبخندی به رنگ شهادت" که زندگی و شهادت شهید عباس دانشگر را روایت می‌کنند، توسط پدر بزرگوار ایشان به کتابخانه مدرسه امام علی علیه‌السلام اهداء گردید. با تشکر فراوان از ایشان، علو درجات آن شهید والا مقام را از خداوند منان آرزومندیم. @pajohesh110 @howzehpajohes
معاونت علمی مدرسه علی‌بن‌ابی‌طالب علیه‌السلام
#مسابقه_مجازی_از_ایده_تا_محتوا اطلاعیه شماره 4 #به_فضل_الهی_کرونا_را_شکست_می‌دهیم💪 🌹 با تشکر از حج
اطلاعیه شماره 5 💪 🌹 با تشکر از همه عزیزانی که در شرکت کردند از سه اثر برتر تقدیر گردید: 1. تفاوت استصحاب با همانندهای آن (قاعده یقین و مقتضی و مانع)، اثر محمدمهدی مرتضوی در بخش اصول فقه با 87.7 امتیاز 2. سمیع بودن خداوند، اثر سجاد بقیعی در بخش اخلاق با 82 امتیاز 3. قاعده 6 وزن به بیانی دیگر، اثر هادی روحی در بخش ادبیات عرب با 77 امتیاز 💠 تمام آثار دارای صلاحیت انتشار در همین کانال منتشر شده است و برخی نیز در آینده منتشر خواهد شد. @pajohesh110 @howzehpajohesh
⏳ نرم افزار جامع اصول فقه را تا پنجشنبه 27 آذرماه، فقط با قیمت 12 هزار تومان بخرید!!! 70% تمام نرم‌افزارهای نور تا پنجشنبه همین هفته لینک خرید🔻 www.noorshop.ir @pajohesh110 @howzehpajohesh
⏳ نرم افزار جامع فقه را تا پنجشنبه 27 آذرماه، فقط با قیمت 12 هزار تومان بخرید!!! 70% تمام نرم‌افزارهای نور تا پنجشنبه همین هفته لینک خرید🔻 www.noorshop.ir @pajohesh110 @howzehpajohesh