eitaa logo
مرکز پژوهشی موسسه علمی- تحقیقی مکتب نرجس (س)
2.6هزار دنبال‌کننده
3.1هزار عکس
261 ویدیو
70 فایل
ارتباط با مدیر @admin_aghayed @pajooheshn
مشاهده در ایتا
دانلود
🍃علامه کشمیری و درمان رذائل اخلاقی🍃 🔹🔸🔹🔸 📌نقل می‌کنند که مرحوم آیت‌الله سید عبدالکریم کشمیری معمولاً هر رذیله را با ضد آن درمان می‌کردند، مثلاً توصیه می‌کردند که اگر کسی عصبانی است، باید درباره حلم مطلب بخواند و اگر هم حلم ندارد، وانمود کند چنین است. که به این عمل می‌گویند تحلم. یعنی خود را به حلم زدن براثر مداومت، کم‌کم آن رذیله از بین می‌رود. ایشان همچنین مناسب هر رذیله، ذکری هم می‌دادند. مثلاً برای از بین بردن عصبانیت ذکر یا حلیم را توصیه می‌کردند. 📒خانه خوبان شماره ۶۳ صفحه ۲۷ ┈••••✾•📚📚📚•✾•••┈ مرکز پژوهشی نرجس مشهد https://eitaa.com/joinchat/1868824640C40d7b3deea
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🍃🔹🍃🔹🍃🔹🍃🔹🍃🔹 🔺عنوان کتاب: 📘 1-آشنایی با روش ها و مهارت های تحقیق دینی(قیمت 15000 ت) 📕2-آشنایی با مفاهیم پژوهشی(17000 ت) ✍️ نویسنده: دکتراعظم رحمت آبادی 〰➖〰➖〰➖〰➖ 💠 تحقیق و پژوهش فرآیندی ذهنی است که در طی آن خلّاقیت و نیروی فکر نضج می‌گیرد و ماحصل آموزش به ثمر می‌نشیند؛ امّا متأسّفانه بسیاری از دانش پژوهان به علت ناآشنایی با روش‌های پژوهش یا به آن بسان قلّه‌ای فتح‌ نشدنی می‌نگرند و یا آن را چنان کوچک می‌شمارند که رونویسی صرف از یک یا چند منبع را تحقیق می‌شمارند. که پیامد هر دو، نوعی عقب گرد فکری و ذهنی برای دانش پژوه و جامعه خواهد بود. هدف از نگارش این دو کتاب آموزش روش تحقیق و تدوین می باشد تا مشتاقان پژوهش از جمله طلاب و دانش جویان با روشی اسان و در دسترس به اهداف فوق نایل گردند.. 🔹از آنجا که جمعی از مدیران و اساتید و دانش پژوهان محترم متقاضی خرید این دو کتاب برای سال تحصیلی جدید بودند ..بدینوسیله به اطلاع می رساند طرق تهیه کتاب: 📌در روزهای شنبه و چهارشنبه بصورت حضوری در مکتب نرجس مشهد 📌و یا با تلفن و ایدی زیر تماس حاصل فرمایید. @montazermm 📞05138595040_داخلی144-143 ┈••••✾•📚📚📚•✾•••┈ مرکز پژوهشی نرجس مشهد https://eitaa.com/joinchat/1868824640C40d7b3deea
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔶ما حافظ تقوا باشیم یا تقوا حافظ ماست؟ 🔹 حقيقت اين است كه تقوا هم هر اندازه عالى باشد به نوبه خود خطراتى دارد. آدمى در عين اينكه بايد در حمايت و حراست تقوا زندگى كند بايد خود حافظ و حارس تقوا بوده باشد و اين، به اصطلاح «دور» نيست. 🔸 مانعى ندارد كه يك چيز وسيله حفظ و نگهدارى ما باشد و در عين حال ما هم موظف باشيم او را حفظ كنيم. درست مثل همان جامه كه مثال زدم: جامه حافظ و حارس و نگهبان انسان است از سرما و گرما، انسان هم حافظ و حارس جامه خويش است از دزد. اميرالمؤمنين عليه السلام در يک جمله به هر دو اشاره كرده، آنجا كه می‌‏فرمايد: الا فَصونوها وَ تَصَوَّنوا بِها.. يعنى تقوا را حفظ كنيد و هم به وسيله او خودتان را حفظ كنيد. 🔹 پس اگر از ما بپرسند آيا تقوا ما را حفظ می‌کند و يا ما بايد حافظ تقوا باشيم، می‌گوییم هر دوتا. نظير اينكه اگر بپرسند آيا از تقوا بايد كمک گرفت براى رسيدن به خدا و مقام قرب الهى، يا از خدا بايد كمک خواست براى تحصيل تقوا؟ می‌گوییم هر دوتا؛ به کمک تقوا بايد به خدا نزديک شد، و از خدا بايد مدد خواست كه براى تقواى بيشتر ما را موفق بفرمايد. 📗 استاد مطهری، ده گفتار، ص۳۴ ┈••••✾•📚📚📚•✾•••┈ مرکز پژوهشی نرجس مشهد https://eitaa.com/joinchat/1868824640C40d7b3deea
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⁉️🔰⁉️🔰⁉️🔰⁉️🔰⁉️🔰 🚫 شبهه :⁉️ هر فکر و اندیشه‌ای تا پیش از ظهور امام زمان علیه‌السلام به حکومت می‌رسد و ضعف‌هایش نمودار می‌شود، تا پس از تشکیل دولت حضرت، ادعایی نداشته باشد. بنابراین هر دولتی که پیش از ظهور سر کار‌ می‌آید، بر خلاف مبانی اسلامی است و به ظلم و جور رفتار خواهد کرد. بنابراین اقدام برای تشکیل حکومتی که واقعا اسلامی و عدالت‌مدار باشد، تلاشی نافرجام است. ✅در پاسخ باید گفت: 1⃣ اولا حکومتهایی که در عصر غیبت تشکیل شوند باید اصول نظری و عملی خود را کاملا از مکتب اهل بیت ع اخذ کنند و حکومتشان را زمینه‌ساز قیام امام زمان علیه‌السلام بداند و مردم را به «خود» دعوت نکنند،. 🔅 آیا حکومت مالک اشتر در مصر، غیر از حکومت امیرالمؤمنین (ع) در کوفه است؟ آیا بیعت گرفتن مسلم، حرکتی مستقل و بی‌ارتباط با قیام سیدالشهدا (ع) است؟ اگر این دولت‌های محلی در امتداد هم هستند، پس حکومت مبتنی بر «ولایت فقیه» نیز که به دستور اهل بیت (ع) برای جدا شدن از حاکمیت طاغوت طراحی شده، در راستای حکومت امام زمان (ع) خواهد بود. 2️⃣ جلوداران قیام‌های اصیل شیعی هیچ‌گاه خود را در تحقق کامل ارزش‌های اسلامی و عدالت‌گستری حقیقی موفق ندانسته و به ضعف‌های خود معترفند؛ اما اجرای عدالت را -هرچند به صورت نسبی- وظیفه خود می‌دانند. 🔅 کما اینکه رهبر معظم انقلاب، حرکت انقلاب را پس از رسیدن به نظامی اسلامی، در رسیدن به دولتی اسلامی (مجموعه نهادهای مدیریتی نه صرفا قوه مجریه) همچنان ناموفق می‌دانند. 🔅 اما اگر دولتی که نسبتا اسلامی باشد*، شکل بگیرد و تا حد امکان به ارزش‌های اسلامی عمل کند، چنین دولتی بهترین وسیله برای تبلیغ شیعه و زمینه‌ساز ظهور امام عصر (ع) خواهد بود. 3️⃣ هرگز نمی‌توان از تأثیر نسبی انقلاب‌های اسلامی بر جهان غافل شد. اگر این مقاومت‌ها و قیام‌های عدالت‌طلبانه (با وجود تمام ضعف‌هایی که دارند) محقق نمی‌شد، تا الان اسمی از اسلام و تشیع باقی نمی‌ماند و همین عدالت‌های نسبی نیز برقرار نمی‌شد. 🔅 در عصر کنونی نیز شکل‌گیری نظام جمهوری اسلامی، موجب شد تصویر «لیبرال دموکراسی» به عنوان پایان تاریخ و بهترین نظام سیاسی**، نقش بر آب شود. 4️⃣ در بررسی روایات باید جوامع حدیثی دیده شود..و این کار متخصص است... البته این مسئله مورد تایید همگان است که تنها دولتی که کاملاً اسلامی باشد، حکومت امام زمان (عج الله تعال فرجه الشریف است.) است. ✍دانشنامه امام مهدی، ج۳، ص۱۵۲-۱۵۵ ┈••••✾•📚📚📚•✾•••┈ مرکز پژوهشی نرجس مشهد https://eitaa.com/joinchat/1868824640C40d7b3deea
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⛔️ نظام آموزشی غربی، رمز بقاء و توسعه نظام سرمایه‌داری 🔹هر آدم منصفی با کمی تحقیق خواهد پذیرفت که این نظام آموزش مدرسه‌ای و دانشگاهی با این صورت و کیفیت زاییدهٔ انقلاب صنعتی است. حتی آدمی مثل الوین تافلر نیز که پاسدار تمدن غرب و مداح بی‌جیره و مواجب امپریالیسم آمریکاست، در کتاب «موج سوم» می‌نویسد: 🔺 با انتقال کار از مزارع و منازل می‌بایست کودکان را برای زندگی و کار در کارخانه آماده ساخت. صاحبان اولیهٔ معادن، کارخانه‌ها و آسیاب‌ها در انگلستان در حال صنعتی شدن... دریافتند که «تقریبا تربیت افراد بالغ اعم از روستاییان یا افراد شاغل در صنایع دستی برای کار مفید در کارخانه غیرممکن است.» [بنابراین، باید به سراغ کودکان رفت و آنان را از کودکی برای کار مفید در کارخانه‌ها آماده کرد.] آماده ساختن جوانان برای نظام صنعتی بسیاری از مشکلات بعدی این نظام را به مقدار معتنابهی حل می‌کرد. در نتیجه ساختار مرکزی دیگری برای جوامع موج دوم بوجود آمد که همانا آموزش و پرورش همگانی بود. 🔻هرگز نباید آموزش و پرورش را در سیستم کنونی آن به‌مفهوم عام و مطلق تعلیم و تربیت قلمداد کرد. در یک تمدن فرضی دیگر، متناسب با تغییر اهداف و نیازها سیستم آموزشی از نخستین چیزهایی است که تحول خواهد پذیرفت. بررسی ماهیت علوم و تکنولوژی نیز نشان خواهد داد که همین تناسب تا حد زیادی در ادراک بشر جدید از مفهوم علم هم صادق است و فی‌المثل اگر بشر یک‌باره میل به غلبه بر طبیعت در جهت تمتع بیشتر از نعمات آن را از دست بدهد، ارزش علوم رسمی امروز یک‌باره تا حد دانستنی‌هایی نه چندان مفید سقوط خواهد کرد. 📚 شهید آوینی، توسعه و مبانی تمدن غرب
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠 فراخوان سومین همایش ملی بانوی هزاره اسلام، بزرگداشت حضرت خدیجه سلام الله علیها ✅ بخش علمی 🔻قالب آثار علمی: ▫️مقاله 🔹 آثار علمی به سه زبان عربی، انگلیسی و فارسی پذیرفته می شود. 📅 مهلت ارسال آثار : ۲۳ شهریور ۱۴۰۰ 📆 مهلت داوری: ۱۵ مهر ۱۴۰۰ 📅 اختتامیه: ۲۳ الی ۲۵ مهر ۱۴۰۰ 📝🔰 ارسال آثار: 💻 رایانامه: emamhosseinyazd@gmail.com ✅ این همایش تحت تایید و حمایت سیویلیکا و جهاد دانشگاهی قرار دارد و مقالات آن در این دو سایت نمایه و منتشر خواهد شد. 🔰 به همراه: ▫️برگزاری کارگاه مقاله نویسی با ارائه گواهی معتبر ▫️چاپ مقاله به همراه گواهی معتبر ▫️اعطای گواهی معتبر از جهاد دانشگاهی ☎️ کسب اطلاعات بیشتر: 09924271963 🖥 تارنما: https://farhang.yazd.ir 🏢 نشانی دبیرخانه: یزد، میدان دروازه قرآن، ابتدای بلوار جمهوری، کوچه چهار باغ، چهار راه اول، سمت راست، موسسه آموزش عالی حوزوی امام حسین علیه السلام یزد ┈••••✾•📚📚📚•✾•••┈ مرکز پژوهشی نرجس مشهد https://eitaa.com/joinchat/1868824640C40d7b3deea