eitaa logo
مرکز پژوهشی موسسه علمی- تحقیقی مکتب نرجس (س)
2.6هزار دنبال‌کننده
3.1هزار عکس
258 ویدیو
70 فایل
ارتباط با مدیر @admin_aghayed @pajooheshn
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🍀ضرورت مديريت الگوپذيري نوجوان🍀 🍃 بنابر مطالعات و تحقیقات روانشناختی و جامعه شناختی، بیشتر رفتارها و کنش هـاي اجتمـاعی نوجـوان متأثر از الگوهاي رفتاري و در حاشیۀ ضعف روابط خانواده و نوجوان صورت مـی گیـرد. 🍃الگوپـذیري در نوجوانی یک امر اجتناب ناپذیر است. 🍃اما آنچه این واقعیت را بـیش از همـه مسـئله دار جلـوه مـی دهـد.الگوپذیري نوجوان ازخرده هنجارهاي غیر متداول (نابهنجار) اجتماعی و معیارهاي ناصـوابی اسـت کـه نوجوانان در انتخاب شخصیتهاي مهم (الگو) زندگی خود درنظر مـی گیرنـد؛ مسـئله ای کـه بیشـترین آسیب پذیري نوجوان را، که همان بی ثبـاتی در قضـاوت هـاي ارزشـی باشـد، رقـم مـی زنـد. 🍃طبـق نظـر پژوهشگران، تزلزل در قضاوتهاي ارزشی نوجوان ریشه در ناپایداری گروههاي مرجع دوران نوجـوانی دارد طرد الگوپذیري و انکار پیوند نوجوان با گروههاي مرجع نه تنها با اقتضائات روانـی و اجتمـاعی دوره نوجوانی ناسازگار است، که براي جامعه، بسیار خطرناك و آسیب زا هم هست. 🍃نقـش مثبـت خـانواده در الگوپذیري و ارتباط عاطفی و رفتاري نوجوان با گـروه هـم سـال، در سـاما ن دهی ایـن ارتبـاط وجهـت بخشیدن آن به سمت صلاح و هدایت فـرد و جامعـه اسـت. در نوشـتۀ پـیش رو، بـه دو راهبـرد کـلان ساماندهی، که از آیات و روایات قابل استنباط است، اشـاره شـده و سـازوکارهاي اجرایـی آن بررسـی گردیده است. 📙مجله اسلام وپژوهش های تربیتی،ش۱۱،ص۱۱۳ 📣 برای مطالعه بیشتر مقاله به لینک زیر مراجعه نمایید www.namayenarjes.com ┈••••✾•📚📚📚•✾•••┈ مرکز پژوهشی نرجس مشهد https://eitaa.com/joinchat/1868824640C40d7b3
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔹ایمان پشتوانه اخلاق🔹 🔸ایمان پشتوانه‌ی اخلاق اولین اثر ایمان این است که پشتوانه اخلاق است، یعنی اخلاق که خود یک سرمایه بزرگ زندگی است بدون ایمان اساس و پایه درستی ندارد. 🔹 زیربنای همه اصول اخلاقی و منطق همه آن‌ها بلکه سرسلسله همه معنویات ،ایمان مذهبی یعنی ایمان و اعتقاد به خداست .کرامت، شرافت، تقوا، عفت، امانت ، راستی، درست‌کاری، فداکاری، احسان، صلح و سلم بودن با خدا، طرفداری از عدالت ،از حقوق‌بشر و بالاخره همه اموری که فضیلت بشری نامیده می‌شود و همه افراد و ملت‌ها آن‌ها را تقدیس می‌کنند و آن‌هایی هم که ندارند به داشتن آن تظاهر می‌کنند، مبتنی بر اصل ایمان است ،زیرا تمام آن‌ها که مغایر با اصل منفعت پرستی است و التزام به هر یک از این‌ها مستلزم تحمل یک نوع محرومیت مادی است. آدمی باید دلیلی داشته باشد که رضایت به یک محرومیت بدهد. آنگاه رضایت می‌دهد که محرومیت را محرومیت نداند. 🔸این جهت آنگاه میسر است که به ارزش معنویت پی برده و لذت آن را چشیده باشد. زیرا مبنای هر اندیشه معنوی ،ایمان به خداست. 📙 آزادگی بندگی ، هدف زندگی ص۲۳۳ ✍شهید مرتضی مطهری ┈••••✾•📚📚📚•✾•••┈ مرکز پژوهشی نرجس مشهد https://eitaa.com/joinchat/1868824640C40d7b3deea
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔹اخلاق حرفه اي پژوهی، مطالعۀ موردي سیرة علمی علامه طباطبایی(ره)🔹 🔹اهمیت به وقت و عمر خود و دیگران🔹 🔸محقق باید براي انجام پژوهش زمان بندي و برنامه ریزي کرده و با پشتکار طبق زمان بندي پیش رود. علی (ع) فرمودند: «الفرصۀ تمر مر السحاب، فانتهزوا فرص الخیر؛....فرصتها چون ابرها می گذرند، پس فرصتهاي نیک را غنیمت شمارید. 🔸علامه(ره) تمام عمر پربرکتشان را براي نوشتن کتب ومقالات علمی صرف کرد. وي المیزان را می نوشت که همان را براي چاپ می فرستاد. ایشان مطالب را بدون نقطه می نوشتند و وقتی صفحه اي تمام می شد، شروع به گذاشتن نقطه می کردند و در مورد علت این کار می فرمودند: من حساب کرده ام، اگر این طور بنویسم در هر ده صفحه یک صفحه در زمان صرفه جویی کرده ام . 🔸آیه الله جعفر سبحانی، از شاگردان علامه (ره) دقت نظر استفاده از لحظات و دقایق استاد را توضیح می دهد: گاهی علامه (ره) هنگام تحقیق مطلبی، خود را مدتها در اتاقی محصور می ساخت و با کسی جز براي کارهاي ضروري تماس نمی گرفت. لحظات عمر را سرمایۀ انسان می شمرد. ایشان فصلی از سال را در یکی از روستاهاي نزدیک تبریز (شادگان) به سرمی برد. زمینه سازي تفسیر المیزان، مطالعۀ یک دورة بحارالانوار و بسیاري از کارهاي تحقیقی ایشان در مورد حدیث و مسائل مربوط به معارف در این فرصت حاصل شد. 📙مجله اندیشه علامه،شماره5،ص93 ┈••••✾•📚📚📚•✾•••┈ مرکز پژوهشی نرجس مشهد https://eitaa.com/joinchat/1868824640C40d7b3deea
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
امتحان قبل از ظهور مقام معظم رهبری(مد ظله العالی): 🔹قبل از ظهور مهدی موعود(عج) انسان‌های پاک در میدان مجاهدات امتحان می‌شوند. در کوره‌های آزمایشی وارد می‌شوند و سربلند بیرون می‌آیند. 🔹امام زمان(عج) کسانی را لازم دارد که در مقابل پدیده‌های تلخ و دشوار، مردد و متزلزل نشوند و عقب ننشینند تا بتوانند با این‌ها وارد کار عظیم بشوند که قرار است دنیا را متحول کنند. دو ماه نامه خلق، ش82، ص31 ┈••••✾•📚📚📚•✾•••┈ مرکز پژوهشی نرجس مشهد https://eitaa.com/joinchat/1868824640C40d7b3deea
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
👈👈 تمدید فراخوان مقاله 📕مركز پژوهشي نرجس(س) مشهد به منظور ارج نهادن به جايگاه تحقيق و پژوهش و فراهم آوري زمينه هاي تعامل علمي و پژوهشي و استفاده از نظرات و يافته هاي جديد؛ هر ساله در ايام سالگرد استاد طاهائي(ره) فراخوان مقاله اي در دو محور "مطالعات زن و خانواده" و "شيعه شناسي" برگزار مي كند. 📗در همين راستا فراخوان مقاله امسال كه بر اساس منويات مقام معظم رهبري(دام ظله) در زمينه: 🔹 "زن و خانواده" 🔸و" آينده پژوهي" است، ارائه مي گردد. 📒 خواهشمند است نسبت به اطلاع رساني پژوهشگران همکاری بفرمائيد. 📘شايان ذكر است مقالات برتر در نشريه علمي تخصصي ميراث طاها چاپ خواهد شد. ⏳زمان ارسال مقالات👇👇 1401/9/15 •✾•📚📚📚 مرکز پژوهشی نرجس مشهد https://eitaa.com/joinchat/1868824640C40d7b3deea
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
آیا قرآن تحریف شده است؟ 📌قرآن کریم عین آن قرآنی است که از لب‌های مطهر رسول گرامی رسیده و آن‌چه از لب‌های مطهر آن حضرت شنیده شده عین چیزی است که خداوند بر قلب پیامبر اکرم(ص) نازل کرده است. و آن چه بر قلب او نازل شده عین آن چیزی است که از ذات اقدس اله تنزّل پیدا کرده است. 📌دلیل عقلی مسأله این است که خداوند هرگز بندگان خود را بدون راهنما رها نمی‌کند. «کَفی بربِّکَ هادیاً و نَصیراً» اگر دینی خاتم ادیان و پیامبر این دین، خاتم انبیا باشد و دین قابل تحریف باشد، معنایش این است که که ذات اقدس اله از هدایت بشر صرف نظر کرده است.برای این که کتاب و دینی فرستاده که این دین در دسترس حوادث کم و زیاد گردیده و از سلامت و صحت آن کاسته شده است. پس دین باطل است یعنی خداوند بشر را به حال خود رها کرده است و این، با حکمت او سازگار نیست. 📌دلیل نقلی، خود قرآن کریم است. در سوره حجر فرمود: «انّا نحنُ نزَّلنا الذِّکر و انّا لَهُ لَحافِظون؛ ما این قرآن را نازل کردیم و خود ما حافظ آن هستیم. 📌در سوره فصلت هم فرمود: «و انه لکتابٌ عزیز لایأتیهِ الباطلُ مِن بَین یَدَیه و لا مِن خَلفِهِ تَنزیلٌ مِن حَکیم حَمیده» این کتاب آسمانی از عزت الهی برخوردار است، هیچ بطلانی در آن راه ندارد. 📌اگر قرار باشد قران تحریف شود، بیگانه به این قرآن راه یابد و چیزی از آن کم کند یا بر آن بیفزاید، این قرآن بطلان ناپذیر می‌شود. 📒توصیه ها، پرسش ها و پاسخ ها در محضر آیت الله جوادی آملی، ص۵۵ ✾•📚📚📚•✾ مرکز پژوهشی نرجس مشهد https://eitaa.com/joinchat/1868824640C40d7b3deea
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠 ویژگی‏های اخلاقی شهید آیت‏اللّه‏ قاضی‏طباطبایی(ره) ( 10 آبان سالروز شهادتآیت الله قاضی طباطبایی به دست منافقان) 🔸این عالم ربانی در مجالس خصوصی و عمومی و هنگام منبر رفتن لباس خود را مرتب می‏کرد و تا آخر مجلس چهارزانو می‏نشست و مراقب بود مبادا عبا از دوشش بیفتد، برایش کهنگی و مرغوبیت لباس اهمیت نداشت ولی به نظافت و پاکیزگی جامه خویش توجه خاصی داشت. 🔸در محیط خانه هم مسائل اخلاقی را رعایت می‏کرد و قبایی ساده می‏پوشید و عرقچینی بر سر می‏نهاد و هرگز سربرهنه نمی‏نشست در خوردن و آشامیدن سفارش‏های بهداشتی و طبی اسلام را رعایت می‏نمود، تا گرسنه نمی‏شد لب به غذا نمی‏زد و در بین غذا آب نمی‏خورد، قبل از آنکه سیر گردد از خوردن دست می‏کشید با این حال زیاد سر سفره می‏نشست و در صورت امکان قبل از صبحانه یک دانه سیب می‏خورد و فایده‏های آن را برمی‏شمرد. 🔸به کوچک و بزرگ احترام می‏نمود و اگر کسی به او وارد می‏گردید از جا بلند می‏شد و در این مورد بین دوست و مخالف تفاوتی قائل نمی‏گردید، وقتی کسی مشغول صحبت کردن در موضوعی خاص بود ایشان سکوت را مراعات می‏نمود، حتی به سخن کودکان گوش می‏داد. 🔸التزام عملی به ساده‏زیستی و ساده‏پوشی داشت تا جایی که برخلاف تمکن مادی و مالی در سطح بسیاری از افراد عادی و حتی محروم می‏زیست، از تجمل گریزان بود و افراد کم‏بضاعت در برخورد با وی احساس حقارت نمی‏کردند. 🔸درب خانه‏اش بر روی همه باز بود. نیکی و خدمت را اگر چه اندک بود بزرگ جلوه می‏داد و آن را فراموش نمی‏کرد، با سخاوت تمام درصدد بود که احسان و خوبی افراد را نسبت به خود یا اسلام و یا مردم جبران کرده مورد تقدیر و تشکر قرار دهد. به پایبندی به قول و قرار و حاضر گردیدن در موعد مقرر بسیار اهمیت می‏داد. با هر کس رفت و آمد داشت تا آخر در دوستی و رفاقت خود وفادار بود به هیچ کس اجازه نمی‏داد دستش را ببوسد و اگر فردی به این قصد دستش را می‏گرفت به شدت آن را عقب می‏کشید و ناراحت می‏شد. ✍️ ماهنامه پیام زن/ ش212 📣 برای مطالعه بیشتر مقاله به لینک زیر مراجعه نمایید www.namayenarjes.com ┈••••✾•📚📚📚•✾•••┈ مرکز پژوهشی نرجس مشهد https://eitaa.com/joinchat/1868824640C40d7b3deea
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔺 نقش انگلستان در فرقه سازی های معاصر ایران 🔻واقعیت استراتژیک و وجود ذخایر نفتی عظیم در ایران،تاریخ معاصر کشور را صحنه رقابت قدرت های غربی برای سیطره بر این منابع و میدان درگیری نیروهای انقلابی با استعمارگان کرده است. ملت ما از دوره قاجاریه تا به امروز پیوسته در معرض تهاجم فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی غرب و غرب پرستان داخلی بوده و چه لطماتی که از این ناحیه به کشور ما وارد نشد. 🔻از میان دولت‌های استعمارگر و متجاوز، انگلستان براساس سابقه تاریخی حضور در ایران، و نفوذی که در دیوانسالاری درباری غرب و پهلوی داشته، همواره بحران‌هایی را در کشور به راه انداخته تا از این طریق با ایجاد اختلاف در ملت و مشغول کردن مردم در درگیری‌های داخلی، فرقه سازی‌های دروغین و به راه انداختن نزاع‌های قومی و مذهبی، جای پای خود را محکم کند. 🔻بعد از شهریور 1320 که سایه شوم رضاخان از سر ایران برداشته شد و دوران استبداد سیاه به پایان رسید، اگرچه هرج‌ومرج سیاسی با ورود نیروهای متفقین کشور را فراگرفت و در پشت تمامی این هرج‌ومرج‌ها استعمار انگلیس و روس که در آن دوران با نام شوروی و با شعار حمایت از خلق، وارد صحنه شده و همان سیاست قدیمی تزارها را دنبال می‌کردند، قرار داشتند؛ ولی بدلیل سقوط استبداد سیاه و آزادی نسبی ای که نصیب مردم شد، ملت ایران به فکر استقلال و رهایی از سیطره استعمار افتاد و این تمایل در ملی کردن صنعت نفت نشان داده شد. دولت استعمارگر انگلستان که نمی‌توانستند منافع منابع عظیم نفتی ایران دل بکند با همان روش‌های قدیمی دست به ترفندهای زیادی که یکی از این ترفندها سیاست فرقه‌سازی در کشور بود، زد. ✍️ فصلنامه 15 خرداد/ ش57 📣 برای مطالعه بیشتر مقاله به لینک زیر مراجعه نمایید www.namayenarjes.com ┈••••✾•📚📚📚•✾•••┈ مرکز پژوهشی نرجس مشهد https://eitaa.com/joinchat/1868824640C40d7b3deea
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📚نکات لازم برای فیش نویسی 1️⃣جنس فیش: از کاغذ ضخیم 120 گرمی باشد تا نه جای زیادی را بگیرد و نه در تماس مستمر مطالعه کننده و محقق از بین برود. 2️⃣اندازه فیش: اندازه فیش ها متفاوت است و استفاده از هریک بستگی به موضوع تحقیق دارد. 3️⃣ استفاده از خط معمولی در فیش به گونه ای که از نیم متری خوانده شود. 4️⃣نوشتن هر موضوع اخصّ در یک فیش مستقل: بهتر است از پشت فیش استفاده نکنیم؛ به این دلیل که هنگام مراجعه و مطالعه هر دو طرف فیش، مقداری وقت ضایع می شود. گرفتن فتوکپی از دوطرف به آسانی صورت نمی گیرد و به مرور زمان و بر اثر رطوبت و مانند آن، مطلب یک طرف فیش به طرف دیگر نفوذ می کند و ... 5️⃣رعایت نکات نگارشی و و یرایشی در نوشتن فیش ها ✍️روش تحقیق حسین دهنوی/ ص 40 ┈••••✾•📚📚📚•✾•••┈ مرکز پژوهشی نرجس مشهد https://eitaa.com/joinchat/1868824640C40d7b3deea
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🥀🌾🥀🌾🥀🌾🥀🌾🥀🌾 ✍حق استاد بر شاگرد 🍃1-تلقی استاد به‌عنوان پدر یا مادر روحانی ونیزتلقی استاد به‌عنوان پزشک معالج جان و روان 🍃2-تواضع و فروتنی در برابر استاد وتجلیل از مقام علم و دانش 🍂3-لزوم ترجیح رأی و نظر استاد بر رأی و نظریه خود 🍃4-حق‌شناسی از استاد و سرمشق گرفتن از او 🍂5- تحمل جور و تندرویی های استاد 🍃6- آراستن و پیراستن برون و آمادگی درون به هنگام ورودبر استاد. 🍂7-عدم ایجاد مزاحمت برای اشتغالات استاد. 🍃 8-وقت تدریس را نباید بر استاد تحمیل نمود . 🍂 9-تنظیم صدا و مواظبت از رفتار و گفتار در پیشگاه استاد . 🍃 10-پیش‌دستی نکردن شاگرد برای پاسخ به پرسش‌ها در محضر استاد. 🍂11-لزوم تمرکز حواس و استماع دقیق به سخنان استاد. 🍃12-بی‌بند و بار نبودن شاگرد از لحاظ جلوس در محضر استاد. 🍂13- باید جبران لغزش‌های استاد توأم با حفظ حرمت او صورت گیرد. 🍃14- حفظ هم‌بستگی و ادامه و استمرار شرکت در جلسات درس 15-و......... ✍برگرفته از کتاب منیهّ المرید...شهید ثانی..به نگارش محمد باقر حجتی صص370-400 ┈••••✾•📚📚📚•✾•••┈ مرکز پژوهشی نرجس مشهد https://eitaa.com/joinchat/1868824640C40d7b3deea
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌀🌀🌀🌀🌀🌀 📌اگر هدف نداشته باشید و برای رسیدن به آن ریسک نکنید چه می‌شود؟ 🔸تلاش نکردن و ریسک نکردن و به‌زحمت نیانداختن خود برای اهداف خوب، مطمئن‌ترین راه ضرر نکردن نیست. اگر ریسک نکنیم ریسک خودش به سراغ شما خواهد آمد، واقعاً راهی وجود ندارد که بتوان از مشکلات زندگی فرار کرد. 🔸اگر شخصی در تحمل مشکلات مردد باشد و تعلل ورزد وقتش که رسید یا باید از روی اضطرار وضعیتی را که دوست ندارد بپذیرد و یا بدون آمادگی قبلی ریسک کند. 🔸 ریسک کردن و تلاش، رشد و پیشرفت به‌دنبال دارد و زندگی، هر کسی را در مسیر فرصت‌ها قرار می‌دهد، تا بتواند به هر میزان که مایل است رشد و پیشرفت کند. اگر انسان از آن طفره رود و از زیر آن شانه خالی کند با مشکلات زیادی روبرو می‌شود. 🔸اگر شما مرتب از فشارها بپرهیزید، درنتیجه راحتی را که نتیجه تلاش‌های شماست در کار و تجربه کمتر می‌بینید. 🔸 نهایتاً دنیای شما کوچک می‌شود و تبدیل به آدمی خشک و خنثی خواهید شد. این کار انرژی‌تان را بیشتر و بیشتر می‌گیرد و مانع رشد و ترقی شما در زندگی می‌گردد، و تهدید بالقوه‌ای برای آرامش شما می شود، درنتیجه مجبور می‌شوید که گوشه‌نشینی و انزوا را قبول کنید. 🔸شما در زندگی‌تان هدف نخواهید داشت و زندگی شما عکس‌العمل حوادثی می‌شود که روزگار بر سر راهتان قرار می‌دهد، و این پدیده‌ها در نظر شما عوامل تهدیدکننده‌ای است. هر پدیده‌ای که در دیگران می‌تواند عامل ترغیب‌کننده باشد در شما به تمامی صرف دفاع خواهد شد و شما نخود آگاه آن را واپس می‌زنید. 🔺 اگر نمی‌توانید ریسک کنید، نمی‌توانید رشد کنید. 🔺اگر نتوانید رشد کنید، نمی‌توانید بهترین باشید. 🔺 اگر نتوانید بهترین باشید، نمی‌توانید شاد باشید. 🔺 اگر نتوانید شاد باشید پس چه چیز دیگری مهم است؟ (1) 💢💢مردان بزرگ چون شهید حاج قاسم عزیز، همواره در حال تلاش و ریسک کردن برای رسیدن به اهداف والا بودند و از اینکه به سختی و زحمت بیفتند ابایی نداشتند. روشهای ریسک کردن برای رسیدن به اهداف الهی رااز ایشان بیاموزیم. 📒1_هنر ریسک کردن با اضافات و تلخیص، صفحه 31 _32 ┈••••✾•📚📚📚•✾•••┈ مرکز پژوهشی نرجس مشهد https://eitaa.com/joinchat/1868824640C40d7b3deea
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
مناظره دکتر و پیر .pdf
3.19M
📚 مناظره دکتر و پیر 🔺تبیین معارف دینی و پاسخ به بسیاری از شبهات جدید در رمان داستانی دکتر و پیر ✍ شهید هاشمی نژاد ┈••••✾•📚📚📚•✾•••┈ مرکز پژوهشی نرجس مشهد https://eitaa.com/joinchat/1868824640C40d7b3deea
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا