eitaa logo
مرکز پژوهشی موسسه علمی- تحقیقی مکتب نرجس (س)
2.6هزار دنبال‌کننده
3.1هزار عکس
258 ویدیو
70 فایل
ارتباط با مدیر @admin_aghayed @pajooheshn
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
عدم مشورت با کدام زن؟ 🔸هنگامیکه امیرالمومنین علیه السلام می فرمایند با زنان مشورت نکن یعنی مواظب باش تحت تأثیر عروسک هایی قرار نگیری که جز به ظواهر خود به چیز دیگری نمی اندیشند و اسباب دست آن ها مباش. 🔸مشورت با این نوع زنان، مرد را و زن را و جامعه را ساقط می کند. سپس در همین راستا می فرمایند این ها رأیشان سست است و اراده هایشان به موضوعاتِ پایین و سطحی معطوف است. 🔸 آیاتی که می گوید زن و مرد از نفس واحدند و اگر عمل صالحی انجام دهند ارزش یکسانی دارند، و دینی که می گوید تربیت جامعه به دست مادران است، آیا می آید بگوید این زنان و مادران به هیچ دردی نمی خورند. 🔸ولی با این همه باید مواظب بود مردها تحت تأثیر عروسکان گرفتار سطحی نگری قرار نگیرند و آن ها سلیقه هایشان را بر مردها تحمیل نکنند. 🔸حضرت امیرالمؤمنین علیه السلام ما را از خطراتی برحذر می دارند که جوامع غیر مذهبی به خصوص جامعه ی غربی گرفتار آن است، یکی از آن خطرات سرگرمی صرف و دیگر حاکمیت سلیقه زنانِ سطحی شده و شهوت زده است به طوری که محور زندگی ها سلیقه چنین زنانی بشود. حضرت می فرمایند به عنوان یک اصل در زندگی هرگز رأی این نوع زنان را نپذیر، چون ما با داشتن رهنمودهای اسلام برای کارها ملاک داریم پس هر زن و مردی که منطبق با اسلام حرف بزند حرفش مقدس است. ✍زن آنگونه که باید باشد؟، اصغر طاهرزاده، ص۹۸. ┈••••✾•📚📚📚•✾•••┈ مرکز پژوهشی نرجس مشهد https://eitaa.com/joinchat/1868824640C40d7b3deea
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🍃موقّتی بودن وسیله ها🍃 🌼گاهی چیزی در جایی وسیله هدایت است، ولی چه بسا همان چیز در جای دیگر وسیله گمراهی باشد. شاید منطقی که شخص عادی را مؤمن می کند، در مورد شخص تحصیل کرده کارآیی نداشته باشد. شاید یک کتاب در یک زمان با فضای روز جامعه و سطح فکر زمان متناسب بوده و وسیله هدایت مردم باشد، ولی همان کتاب در زمانی دیگر، چنین اثری نداشته باشد. آیه شریفه «اُدْعُ الی سَبیلَ رَبِّکَ بِالْحِكْمَةِ وَالْمَوْعِظَةِ الْحَسَنَةِ وَجَادِلْهُمْ بِالَّتِي هِيَ أَحْسَنُ...» سه وسیله متفاوت برای دعوت و هدایت مردم آورده است که هر یک از این سه وسیله، برای یک مورد مخصوص است. 🌼واژه رب هر جا که به کار می رود، به معنای تربیت است، در این جا نیز چون مقام، مقام دعوت و تربیت است، با واژه رب تعبیر شده است. مردم را به راه پروردگارت بخوان؛ آن راهی که مردم باید به آن راه تربیت شوند. مردم را به وسیله حکمت، دعوت کن. 🌼حکمت یعنی؛ سخن متقن و محکم که خدشه بردار و تشکیک پذیر نیست. به عبارت دیگر، سخن بر پایه علم صددرصد خالص است. مفسران گفته اند دعوت کردن با حکمت و برهان عقلی و علمی، برای گروه ویژه ای است که استعداد آن را دارند. 🌼 «و الَموعِظَهِ الحسنه»؛ یعنی مردم را با پند و اندرزهای خوب و دل پسند به راه پروردگارت بخوان. بعضی از مردم، استعداد بیان عقلی و علمی ندارند و اگر مسایل علمی برای آنان مطرح شود، نمی فهمند. پند و اندرز دادن به وسیله تمثیل و داستان و حکایت و چیزهایی که دل آنان را نرم کند، راه هدایت آنان است. 🌼«و جادلهم بالتی هی أحْسَنُ»؛ یعنی اگر با کسی روبه رو شدید که هدفش کشف حقیقت نبود و غرضش این نبود که حقیقتی را بفهمد، بلکه برای مجادله و ایراد گرفتن آمده و در کمین است که واژه ای بشنود تا آن را مستمسک قرار دهد و مجادله کند، تو نیز با چنین شخصی مجادله کن. البته تو به گونه ای نیک و پسندیده مجادله کن. این آیه، راه های گوناگون هدایت را آورده است. بنابراین، راه های هدایت یکسان و یکنواخت نیست. ✍فریدون محدنیا، عوامل گرایش نوجوان و جوان به فرهنگ بیگانه، ص۱۱۱. ┈••••✾•📚📚📚•✾•••┈ مرکز پژوهشی نرجس مشهد https://eitaa.com/joinchat/1868824640C40d7b3deea
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔸رهبر انقلاب : راه گسترش و پيشرفت و شكوفايى فكرى جامعه بر مبناى آثار شهيد مطهرى است (نمونه ای از افکار بلند استاد شهید مطهری «ره» که درک عمیق آن نیاز مبرم جوامع اسلامی است) : 🔻وجود قطب مخالف در اجتماع ضرورى است ، نه فقط به خاطر «حق فردى» كه او هم يك فردى است و حق دارد حرفش را بزند، بلكه حتى به خاطر مصالح بشريت هم وجود قطب مخالف در اجتماع ضرورى است‌. 🔻حتى در محيطهايى كه هيچ مخالف وجود ندارد اگر بشود در يك شرايط كنترل‏ شده‏ اى مخالف مصنوعى درست كرد باز وجودش براى تنقيح و اصلاح عقايد حق مفيد است. 🔻من اين را بطور قاطع عرض مى‏ كنم: هر زمانى كه قطب مخالف از عقيده حق گرفته شود خود عقيده حق طبعاً به سوى فساد مى‏ گرايد. 🔻يعنى عوام ‏الناس مى‏ آيند در اطراف اين عقيده حق آنچنان مى ‏بافند و مخلوط مى‏ كنند و آنقدر چرند به آن اضافه مى‏ كنند كه عقيده حق به دست طرفدارها زيان مى‏ بيند. 🔻هميشه زيانهايى كه عقيده حق به دست طرفدارانش ديده به دست مخالفانش نديده است . 📙مجموعه آثار استاد شهيد مطهرى، ج‏۳۰، رک صص۵۸۵-۵۸۴ -۵۷۷- ┈••••✾•📚📚📚•✾•••┈ مرکز پژوهشی نرجس مشهد https://eitaa.com/joinchat/1868824640C40d7b3deea
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔹اهمیت کانون خانواده🔹 🔸رهبر انقلاب: «کسانی که کانون خانواده را تحقیر می کنند، خیانت می کنند؛ هم به ملّت، هم به جامعه‌ی زنان. 🔸کسانی که وانمود می کنند عدالت جنسیّتی به این است که در همه‌ی میدان‌هایی که مردها وارد می شوند، زنها هم باید وارد بشوند، این‌ها به اعتماد، حرمت، شخصیّت و هویّت زن خیانت می کنند.» ۹۶/۱۲/۱۷ ┈••••✾•📚📚📚•✾•••┈ مرکز پژوهشی نرجس مشهد https://eitaa.com/joinchat/1868824640C40d7b3deea
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔻دیدگاه علامه فضل الله درباره جایگاه شورا 🔹علامه فضل الله آیه شورا را ترسیم کننده مسیر کلی تعامل حاکم اسلامی با امت در برنامه های کلان وحیانی همچون مسایل سیاسی، اقتصادی و امنیتی می داند. 🔹از نظر او خداوند مطابق این آیه از حاکم یا رهبر اسلامی خواسته است تا با امت مشورت نماید؛ قطع نظر از آنکه اطاعت از نتیجه شورا بر او واجب باشد یا اینکه شورا عاملی برای تثبیت اوضاع جامعه به شمار آید. 🔹دلیل این امر آن است که حاکم اسلامی به لحاظ جایگاهی که خداوند برای او قرار داده، حکومت میکند و خارج از چارچوب کلی، آزادی شخصی ندارد. 🔹او بیان می کند: «جامعه وظیفه دارد از قدرت مشروع حاکم اطاعت کند، در عین حال وظيفه قدرت مشروع این است که به روی جامعه گشوده باشد و هر نقدی را بشنود و از آن بهره گیرد و درباره مسایل گوناگون که ممکن است محل اختلاف آراء باشد با جامعه وارد گفتگو شود. 🔹فقیه نمی تواند به رأی خویش مستبد باشد و به ناچار باید به جامعه رجوع کند و در اموری که نیاز به کارشناسی اجتماعی دارد از آنان مشورت بخواهد. » 📙مجله حسنا ،شماره ۲۴،ص۸۱ 📣 برای مطالعه بیشتر مقاله به لینک زیر مراجعه نمایید www.namayenarjes.com ┈••••✾•📚📚📚•✾•••┈ مرکز پژوهشی نرجس مشهد https://eitaa.com/joinchat/1868824640C40d7b3deea
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
خليج فارس; امنيت منطقه اى و اهداف سياست خارجى جمهورى اسلامى ايران 🔹با توجه به اينكه در سال هاي اخير شاهد تحوّل و دگرگوني عظيمي در معنا و مفهوم «امنيت» بوده ايم، هم اكنون «امنيت» يك مفهوم كلی و گسترده ای دارد، كه صرفاً شامل بعد نظامي و تسليحاتي نمي شود، بلكه مفهوم آن بسياري از ابعاد زندگي ما، اعم از اقتصادي، اجتماعي، سياسي، را نيز شامل می گردد. 🔹در اين برهه زماني، امنيت همه جانبه خليج فارس را نيز تنها با ابزارهای نظامی نمی توان برقرار كرد، بلكه نيازمند سازوكارهای خاصی است تا همكاري همه كشورها را برانگيزد و همه کشورهاي منطقه را در آن شركت دهد. و اين مهم حاصل نمی شود، مگر با همكاری همه جانبه تك تك کشورهای منطقه و پرهيز از هرگونه اختلاف و دو دستگي. در اين زمينه، ج. ا. ا مي تواند نقش كليدي و مهمي ايفا كند. چالش های بین المللی و منطقه ای انگيزه اصلي دستيابي به نقطه شروعي بر اساس شناخت منافع متقابل كشورها در منطقه هستند. 🔹از سوي ديگر، امنيت منطقه حول ايجاد «امنيت جمعي» دور مي زند. اين امر مستلزم يك نظام امنيتی مشترك است كه در آن راهبردهای امنيتی تمام كشورها يكپارچه گرديده، يكديگر را تكميل نمايند. 🔹ايجاد اين نظام نيازمند توافق بر سر گروهي از اقدامات مشترك است. 🔹 بهترين راه نيل به چنين هدفی، اقدامات اعتمادسازانه در جهت ايجاد اعتماد است. برای تبديل منطقه خليج فارس به يك منطقه صلح و امنيت، بايد حسن نيت جايگزين سوء نيت شود، و اين نياز اساسي امروزی در اين منطقه به شمار مي رود. ج. ا. ا بی ترديد، يكی از کشورهای قدرتمند منطقه به شمار مي رود. ناديده گرفتن اين قدرت، مشكلاتی را برای منطقه به وجود خواهد آورد. 🔹 سياست اصولي ج. ا. ا درباره امنيت خليج فارس بر نفي حضور نيروهای خارجی در اين منطقه استوار است. 🔹 از سوی ديگر، واقعيت های عيني و مسائل پيش آمده پس از وقايع 11 سپتامبر نيز نشانگر هرچه پررنگ تر شدن حضور نيروهای خارجي، بخصوص نيروهای آمريكايي، در منطقه هستند كه روز به روز نيز بر قدرت و نفوذ آنان در منطقه افزوده مي شود. 🔹اعتقاد بر اين است كه در چنين شرايطي، بهترين راهكاري كه ج. ا. ا در راه رسيدن به اهداف خود می تواند در پيش بگيرد، اين است كه با در پيش گرفتن سياست «همكاري» و تنش زدايی» با کشورهاي منطقه و «حل مسالمت آميز اختلافات» با هر يك از کشورهاي منطقه خليج فارس، در پي دستيابي به اهداف سياست خارجي خويش باشد. 🔹 اين بهترين و مطمئن ترين راهی است كه ايران مي تواند در قبال کشورهاي منطقه و امنيت خليج فارس در پيش بگيرد. 🔹در اين صورت است كه هر قدر جمهوري اسلامي روابط حسنه و همراه با اعتماد متقابل با هر يك از کشورهاي كرانه خليج فارس داشته باشد، به همان ميزان مي تواند از نفوذ و تأثيرگذاري نيروهي خارجي بكاهد و در تأمين امنيت اين منطقه، جايگاه واقعي خود را بيابد؛ پس امنيت منطقه اي مبتني بر همكاری متقابل، در اين برهه زماني بهترين نوع امنيت منطقه ای برای اين منطقه حياتی و راهبردی به شمار می آيد. 🔹البته برقراري اين نوع امنيت نيز مستلزم اعتمادسازی بين ايفاگران نقشه مختلف در منطقه است و روشدهایی همچون علاقه مند بودن تمام شركت كنندگان به اين نظام، توانايي بالقوّه اعضا در اعتماد و امنيت سازي، نداشتن شك و سوءظن به اعتبار تعهدات خود از ديدگاه امنيتي و خودداري از كاربرد نيروي نظامي در حل و فصل منازعات پيشنهاد مي شود. ✍ علی اکبر باقری 📒ماه نامه معرفت، ش۱۱۵، ص۱۱۳ ┈••••✾•📚📚📚•✾•••┈ مرکز پژوهشی نرجس مشهد https://eitaa.com/joinchat/1868824640C40d7b3deea
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
دل کینه دار 💠 پروردگار عالم، دل کینه دار را نمی پسندد. کینه مال کجاست که نمی پسندد؟ 💠 کینه که مال روزگار آشتی و روزگار محبت نیست. عامل کینه همین دعواهاست که انسان از طرف بدش بیاید. 💠 اسلام دل کینه دار نسبت به مسلمانی را که هر چند انسان را اذیت کرده باشد، نمی پسندد. گذشت واقعا تمام باطن انسان را نورباران می کند. 💠 همه ما در معرض آزار هستیم. همه ما حسود داریم و نمی توانیم نداشته باشیم. بالاخره هر کس در خانواده و جمع دوستان، خودش یک نفر را دارد که اذیت می کند؛ ولی پروردگار عالم دوست ندارد دل ما در کینه نسبت به افراد بماند. 💠 اگر انسان بخواهد مایه کینه در قلب خود بریزد و ادامه دهد، قلبش تاریک می شود، شقاوت پیدا می کند. در نهایت نیز رابطه اش با دین قطع می شود. ✍حجت الاسلام و المسلمین انصاریان 📙ماه نامه خانه خوبان، ش130، ص58 ┈••••✾•📚📚📚•✾•••┈ مرکز پژوهشی نرجس مشهد https://eitaa.com/joinchat/1868824640C40d7b3deea
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔸🔹پیامدهای حضور مسلمانان در اندلس در زمینه بهداشت ⬅️ ( به بهانه سالروز فتح اندلس به دست مسلمانان) 🔹مسلمانان با ورود به اندلس در بهداشت این سرزمین تأثیر فراوانی گذاشتند. اهمیت این تأثیرگذاری زمانی آشکار می‌گردد که بدانیم هم‌زمان با ایامی که در اروپای غربی قرون وسطی نظافت و استحمام در فرهنگ مردم جایی نداشت، در اندلس به بهداشت توجه بسیاری می‌شد. 🔸قبل‌از ورود اسلام، مردم اندلس به بهداشت اهمیت نمی‌دادند؛ به‌طوری‌که وقتی مسلمانان به این سرزمین پا نهادند در نخستین اقدام به ساخت حمام در شهرها مبادرت کردند. به‌نظر می‌رسد با گذشت ایام و تأثیرپذیری از مسلمانان اهمیت بهداشت نزد مردم اندلس از خوراک و پوشاک هم بیشتر شد تا آن‌جا که خرید صابون برای نظافت مهم‌تر از نان به‌شمار می‌رفت. 🔸حمام‌ها به‌صورت عمومی و خصوصی بودند و اشراف در منازل خویش گرمابه داشتند. عامه‌ مردم به تناسب توانایی مالی به حمام‌های عمومی می‌رفتند. 🔹مسیحیان اسپانیا برخلاف اعراب با حمام مخالف بودند. فیلیپ دوم پادشاه اسپانیا در اواخر سده‌ 16 میلادی فرمان منع استحمام را صادر کرد .به موجب آن حمام‌های خصوصی و عمومی خراب شد و شستشو گناهی بزرگ تلقی گردید. پس‌از آن دیگر نشانی از گرمابه عمومی و نظافت و اسپانیا باقی نماند. 🔹پیرایش و آراستگی موهای بدن به شیوه سرزمین های شرقی، نخستین بار به وسیله زریاب از بغداد به اندلس آورده شد. او بنیان گزار یک موسسه آموزش زیبایی و ماساژ پوست بدن بود. وی برای نظافت و زیبایی تمام اعضای بدن، توجه و آموزش هایی خاصی داشت که بهداشت دهان و دندان از آن جمله بود. 🔹🔸🔹بنابراین در امر بهداشت و نظافت، مسلمانان بیشتر تأثیرگذار و مسیحیان تأثیرپذیر بودند. ✍️فصلنامه تاریخ اسلام/ ش 56 ⬅️ برای مطالعه بیشتر اینجا کلیک کنید. ┈••••✾•📚📚📚•✾•••┈ مرکز پژوهشی نرجس مشهد https://eitaa.com/joinchat/1868824640C40d7b3deea
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔻🔻فنون نویسندگی ⬅️ دانش و تخصص 🔺نویسنده باید در رشته ای از علوم یا فنون یا در یکی از هنرهای روزگار خود دستی توانا داشته باشد وگرنه هر چه صنعت کند و سخن بیاراید، دلی را به تب و تاب نمی‌اندازد. 🔺 قاعده آن نیست که هر که حرف خوب می‌زند، خوب هم حرف می‌زند؛ اما می‌توان گفت هرکه خوب می‌گوید و خوب می‌نویسد، یا دردی بزرگ در دل دارد یا اندیشه‌ای سترگ در سر و فقط خالق سبحان می‌تواند بدون ماده اولیه بیافریند. 🔺اگر نگاهی به فهرست نویسندگان بزرگ بیندازیم درمی‌یابیم که آنان همگی صاحبان دانش و اندیشه بودند. بازگویی آن‌چه دیگران بارها و بارها گفته اند، کسی را «نویسنده» نمی‌کند. 🔺 هیچ‌کس یکسره و در همه آثارش تازه و نغز نمی‌گوید اما باید درباره‌ی آن‌چه می‌گوییم، بسیار خوانده باشیم و بسیار اندیشیده باشیم تا از بند شنیده های تکراری و دانسته‌های سطحی رهیده باشیم. 🔺جذابیت و برتری بسیاری از آثار، نه در قلم و نثر، که در محتوای منطقی و دل‌نشین آن‌هاست. ✍️کتاب درست بنویسیم/ رضا بابایی/ ص 31 ┈••••✾•📚📚📚•✾•••┈ مرکز پژوهشی نرجس مشهد https://eitaa.com/joinchat/1868824640C40d7b3deea
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔹پیوند فرهنگ کاروتلاش باانگیزه های دینی و معنوی🔹 🔸یکی از عوامل بسیار مهمی که می تواند، به توسعه کار و افزایش کارآمدی در جامعه کمک کند، احیای فرهنگ غنی کار و تلاش و توجه به آموزه های دینی و ارزش های معنوی کار است. هر چه تلاش و کار با انگیزه معنوی درآمیزد، و رنگ و لعاب الهی به خود گیرد، موجب احیای این فرهنگ غنی خواهد شد. هم چنین باید دانست که در جامعه ای که نگاه منفی و نادرست برای به دست آوردن درآمد وثروتمند شدن وجود دارد، در آن جامعه، روح کار و تلاش و جهد و جدیت می میرد و تن پروری و کم کاری، فرهنگ غالب می شود. 🔹 بر این اساس، اگر آموزه های دینی در مورد کار و تلاش مفید و منظم به جامعه رسانده شود، بی شک جامعه به صورت طبیعی آن را به عنوان "هنجار" و "ارزش" می پذیرد. چون هنجاری که از نظر جامعه اسوه نجات در تمام ابعاد حیات فردی، اجتماعی، دنیوی و اخروی باشد، الگو و مقیاس رفتاری قرار خواهد گرفت؛ به تعبیر دیگر، باور و شناخت اعضای جامعه در هر زمان، در مورد اصل کار مفید، انواع کار، بهره وری کار، نظم کاری، و دیگر چالش های فرهنگ کاری که جامعه با آن دست به گریبان است، اگر با آموزه های دینی پیوند خورد، بهترین زمینه برای تبدیل به هنجار و ارزش ایجاد می گردد. 📙مجله پگاه حوزه شماره 317 📣 برای مطالعه بیشتر مقاله به لینک زیر مراجعه نمایید www.namayenarjes.com ┈••••✾•📚📚📚•✾•••┈ مرکز پژوهشی نرجس مشهد https://eitaa.com/joinchat/1868824640C40d7b3deea
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🎁 هدیه به مناسبت هفته گرامیداشت معلم 📚 کامل ترین لیست کتب شهید مطهری در ایتا 📣 ۶۰ عنوان کتاب رایگان از ایشان ۱. آزادی معنوی 👈 دانلود ۲. احیای تفکر اسلامی 👈 دانلود ۳. اخلاق جنسی 👈 دانلود ۴. اسلام و نیازهای روز (۲ جلد) 👈 دانلود ۵. اصول فلسفه و روش رئالیسم (۵ جلد) 👈 دانلود ۶. امامت و رهبری 👈 دانلود ۷. امدادهای غیبی در زندگی بشر 👈 دانلود ۸. انسان کامل 👈 دانلود ۹. انسان و سرنوشت 👈 دانلود ۱۰. آشنایی با قرآن (۱۴ جلد) 👈 دانلود ۱۱. آینده انقلاب اسلامی ایران 👈 دانلود ۱۲. بررسی نهضت‌های اسلامی 👈 دانلود ۱۳. بیست گفتار 👈 دانلود ۱۴. پاسخ‌های استاد به مساله حجاب 👈 دانلود ۱۵. پانزده گفتار 👈 دانلود ۱۶. پنج مقاله 👈 دانلود ۱۷. پیامبر امّی 👈 دانلود ۱۸. تعلیم و تربیت در اسلام 👈 دانلود ۱۹. توحید 👈 دانلود ۲۰. جاذبه و دافعه علی 👈 دانلود ۲۱. جهاد 👈 دانلود ۲۲. حج 👈 دانلود ۲۳. حکمت‌ها و اندرزها (۲ جلد) 👈 دانلود ۲۴. حماسه حسینی (۲جلد) 👈 دانلود ۲۵. خاتمیت 👈 دانلود ۲۶. ختم نبوت 👈 دانلود ۲۷. خدمات متقابل ایران و اسلام 👈 دانلود ۲۸. داستان راستان (۲ جلد) 👈 دانلود ۲۹. درس‌های اسفار (۶ جلد) 👈 دانلود ۳۰. ده گفتار 👈 دانلود ۳۱. زن و مسائل قضایی و سیاسی 👈 دانلود ۳۲. سیری در سیره ائمه اطهار 👈 دانلود ۳۳. سیری در سیره نبوی 👈 دانلود ۳۴. سیری در نهج البلاغه 👈 دانلود ۳۵. شرح منظومه 👈 دانلود ۳۶. شش مقاله 👈 دانلود ۳۷. عدل الهی 👈 دانلود ۳۸. عرفان حافظ 👈 دانلود ۳۹. علل گرایش به مادی‌گری 👈 دانلود ۴۰. فطرت 👈 دانلود ۴۱. فلسفه اخلاق 👈 دانلود ۴۲. فلسفه تاریخ (۴ جلد) 👈 دانلود ۴۳. قیام و انقلاب مهدی 👈 دانلود ۴۴. کلیات علوم اسلامی (۳ جلد) 👈 دانلود ۴۵. گفتارهایی در اخلاق اسلامی 👈 دانلود ۴۶. گفتگوی چهارجانبه 👈 دانلود ۴۷. مساله حجاب 👈 دانلود ۴۸. مساله ربا و بانک و بیمه 👈 دانلود ۴۹. مساله شناخت 👈 دانلود ۵۰. معاد 👈 دانلود ۵۱. مقالات فلسفی 👈 دانلود ۵۲. مقدمه جهان‌بینی اسلامی (۶ جلد) 👈 دانلود ۵۳. نامه تاریخی به امام خمینی 👈 دانلود ۵۴. نبرد حق و باطل 👈 دانلود ۵۵. نبوت 👈 دانلود ۵۶. نظام حقوق زن در اسلام 👈 دانلود ۵۷. نظری بر نظام اقتصادی اسلام 👈 دانلود ۵۸. نقدی بر مارکسیسم 👈 دانلود ۵۹. هدف زندگی 👈 دانلود ۶۰. ولاء ها و ولایت ها 👈 دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌿🌿 مقام استاد در نظام قدیمِ آموزشی 🔹 عناوین «مدرس» و «شیخ»، به کسانی که بالاترین مراتب تعلیم و تدریس را داشتند، اختصاص داشت. عنوان «مدرس» اگر بدون قید و اضافه ای ذکر می شد، به استاد فقه، دلالت داشت و «شیخ» در مورد استادان سایر علوم و معارف به کار می رفت. 🔹استادان بزرگ در سر راه خود به مکه و اجرای اعمال حج، در حلقه های درس، شرکت می کردند و برای استادان دیگر و طلاب، سخنرانی می کردند. این سخنرانی ها، معمولاً روزهای جمعه، پس از مراسم نماز جمعه برگزار می شد و علاوه بر استادان و طلاب، افراد متفرقه دیگر نیز می توانستند در این جلسات، شرکت کنند. رونق این جلسات زمانی به اوج خود می رسید که استاد دیگری از سایر مناطق قلمرو اسلامی در جلسات حاضر می شد و بدین ترتیب، با حضور استاد میهمان، مناظره و گفت وگو میان او و سایر استادان و طلاب در می گرفت. ✍️ ماهنامه پرسمان/ ش 124 📕نگاهی تاریخی به چگونگی حضور استادان در دانشگاه های جهان اسلام •••✾•📚📚📚•✾•••┈ مرکز پژوهشی نرجس مشهد https://eitaa.com/joinchat/1868824640C40d7b3deea