eitaa logo
مرکز پژوهشی موسسه علمی- تحقیقی مکتب نرجس (س)
2.6هزار دنبال‌کننده
3.1هزار عکس
258 ویدیو
70 فایل
ارتباط با مدیر @admin_aghayed @pajooheshn
مشاهده در ایتا
دانلود
🔸🔹پیامدهای حضور مسلمانان در اندلس در زمینه بهداشت ⬅️ ( به بهانه سالروز فتح اندلس به دست مسلمانان) 🔹مسلمانان با ورود به اندلس در بهداشت این سرزمین تأثیر فراوانی گذاشتند. اهمیت این تأثیرگذاری زمانی آشکار می‌گردد که بدانیم هم‌زمان با ایامی که در اروپای غربی قرون وسطی نظافت و استحمام در فرهنگ مردم جایی نداشت، در اندلس به بهداشت توجه بسیاری می‌شد. 🔸قبل‌از ورود اسلام، مردم اندلس به بهداشت اهمیت نمی‌دادند؛ به‌طوری‌که وقتی مسلمانان به این سرزمین پا نهادند در نخستین اقدام به ساخت حمام در شهرها مبادرت کردند. به‌نظر می‌رسد با گذشت ایام و تأثیرپذیری از مسلمانان اهمیت بهداشت نزد مردم اندلس از خوراک و پوشاک هم بیشتر شد تا آن‌جا که خرید صابون برای نظافت مهم‌تر از نان به‌شمار می‌رفت. 🔸حمام‌ها به‌صورت عمومی و خصوصی بودند و اشراف در منازل خویش گرمابه داشتند. عامه‌ مردم به تناسب توانایی مالی به حمام‌های عمومی می‌رفتند. 🔹مسیحیان اسپانیا برخلاف اعراب با حمام مخالف بودند. فیلیپ دوم پادشاه اسپانیا در اواخر سده‌ 16 میلادی فرمان منع استحمام را صادر کرد .به موجب آن حمام‌های خصوصی و عمومی خراب شد و شستشو گناهی بزرگ تلقی گردید. پس‌از آن دیگر نشانی از گرمابه عمومی و نظافت و اسپانیا باقی نماند. 🔹پیرایش و آراستگی موهای بدن به شیوه سرزمین های شرقی، نخستین بار به وسیله زریاب از بغداد به اندلس آورده شد. او بنیان گزار یک موسسه آموزش زیبایی و ماساژ پوست بدن بود. وی برای نظافت و زیبایی تمام اعضای بدن، توجه و آموزش هایی خاصی داشت که بهداشت دهان و دندان از آن جمله بود. 🔹🔸🔹بنابراین در امر بهداشت و نظافت، مسلمانان بیشتر تأثیرگذار و مسیحیان تأثیرپذیر بودند. ✍️فصلنامه تاریخ اسلام/ ش 56 ⬅️ برای مطالعه بیشتر اینجا کلیک کنید. ┈••••✾•📚📚📚•✾•••┈ مرکز پژوهشی نرجس مشهد https://eitaa.com/joinchat/1868824640C40d7b3deea
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔻🔻فنون نویسندگی ⬅️ دانش و تخصص 🔺نویسنده باید در رشته ای از علوم یا فنون یا در یکی از هنرهای روزگار خود دستی توانا داشته باشد وگرنه هر چه صنعت کند و سخن بیاراید، دلی را به تب و تاب نمی‌اندازد. 🔺 قاعده آن نیست که هر که حرف خوب می‌زند، خوب هم حرف می‌زند؛ اما می‌توان گفت هرکه خوب می‌گوید و خوب می‌نویسد، یا دردی بزرگ در دل دارد یا اندیشه‌ای سترگ در سر و فقط خالق سبحان می‌تواند بدون ماده اولیه بیافریند. 🔺اگر نگاهی به فهرست نویسندگان بزرگ بیندازیم درمی‌یابیم که آنان همگی صاحبان دانش و اندیشه بودند. بازگویی آن‌چه دیگران بارها و بارها گفته اند، کسی را «نویسنده» نمی‌کند. 🔺 هیچ‌کس یکسره و در همه آثارش تازه و نغز نمی‌گوید اما باید درباره‌ی آن‌چه می‌گوییم، بسیار خوانده باشیم و بسیار اندیشیده باشیم تا از بند شنیده های تکراری و دانسته‌های سطحی رهیده باشیم. 🔺جذابیت و برتری بسیاری از آثار، نه در قلم و نثر، که در محتوای منطقی و دل‌نشین آن‌هاست. ✍️کتاب درست بنویسیم/ رضا بابایی/ ص 31 ┈••••✾•📚📚📚•✾•••┈ مرکز پژوهشی نرجس مشهد https://eitaa.com/joinchat/1868824640C40d7b3deea
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔹پیوند فرهنگ کاروتلاش باانگیزه های دینی و معنوی🔹 🔸یکی از عوامل بسیار مهمی که می تواند، به توسعه کار و افزایش کارآمدی در جامعه کمک کند، احیای فرهنگ غنی کار و تلاش و توجه به آموزه های دینی و ارزش های معنوی کار است. هر چه تلاش و کار با انگیزه معنوی درآمیزد، و رنگ و لعاب الهی به خود گیرد، موجب احیای این فرهنگ غنی خواهد شد. هم چنین باید دانست که در جامعه ای که نگاه منفی و نادرست برای به دست آوردن درآمد وثروتمند شدن وجود دارد، در آن جامعه، روح کار و تلاش و جهد و جدیت می میرد و تن پروری و کم کاری، فرهنگ غالب می شود. 🔹 بر این اساس، اگر آموزه های دینی در مورد کار و تلاش مفید و منظم به جامعه رسانده شود، بی شک جامعه به صورت طبیعی آن را به عنوان "هنجار" و "ارزش" می پذیرد. چون هنجاری که از نظر جامعه اسوه نجات در تمام ابعاد حیات فردی، اجتماعی، دنیوی و اخروی باشد، الگو و مقیاس رفتاری قرار خواهد گرفت؛ به تعبیر دیگر، باور و شناخت اعضای جامعه در هر زمان، در مورد اصل کار مفید، انواع کار، بهره وری کار، نظم کاری، و دیگر چالش های فرهنگ کاری که جامعه با آن دست به گریبان است، اگر با آموزه های دینی پیوند خورد، بهترین زمینه برای تبدیل به هنجار و ارزش ایجاد می گردد. 📙مجله پگاه حوزه شماره 317 📣 برای مطالعه بیشتر مقاله به لینک زیر مراجعه نمایید www.namayenarjes.com ┈••••✾•📚📚📚•✾•••┈ مرکز پژوهشی نرجس مشهد https://eitaa.com/joinchat/1868824640C40d7b3deea
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🎁 هدیه به مناسبت هفته گرامیداشت معلم 📚 کامل ترین لیست کتب شهید مطهری در ایتا 📣 ۶۰ عنوان کتاب رایگان از ایشان ۱. آزادی معنوی 👈 دانلود ۲. احیای تفکر اسلامی 👈 دانلود ۳. اخلاق جنسی 👈 دانلود ۴. اسلام و نیازهای روز (۲ جلد) 👈 دانلود ۵. اصول فلسفه و روش رئالیسم (۵ جلد) 👈 دانلود ۶. امامت و رهبری 👈 دانلود ۷. امدادهای غیبی در زندگی بشر 👈 دانلود ۸. انسان کامل 👈 دانلود ۹. انسان و سرنوشت 👈 دانلود ۱۰. آشنایی با قرآن (۱۴ جلد) 👈 دانلود ۱۱. آینده انقلاب اسلامی ایران 👈 دانلود ۱۲. بررسی نهضت‌های اسلامی 👈 دانلود ۱۳. بیست گفتار 👈 دانلود ۱۴. پاسخ‌های استاد به مساله حجاب 👈 دانلود ۱۵. پانزده گفتار 👈 دانلود ۱۶. پنج مقاله 👈 دانلود ۱۷. پیامبر امّی 👈 دانلود ۱۸. تعلیم و تربیت در اسلام 👈 دانلود ۱۹. توحید 👈 دانلود ۲۰. جاذبه و دافعه علی 👈 دانلود ۲۱. جهاد 👈 دانلود ۲۲. حج 👈 دانلود ۲۳. حکمت‌ها و اندرزها (۲ جلد) 👈 دانلود ۲۴. حماسه حسینی (۲جلد) 👈 دانلود ۲۵. خاتمیت 👈 دانلود ۲۶. ختم نبوت 👈 دانلود ۲۷. خدمات متقابل ایران و اسلام 👈 دانلود ۲۸. داستان راستان (۲ جلد) 👈 دانلود ۲۹. درس‌های اسفار (۶ جلد) 👈 دانلود ۳۰. ده گفتار 👈 دانلود ۳۱. زن و مسائل قضایی و سیاسی 👈 دانلود ۳۲. سیری در سیره ائمه اطهار 👈 دانلود ۳۳. سیری در سیره نبوی 👈 دانلود ۳۴. سیری در نهج البلاغه 👈 دانلود ۳۵. شرح منظومه 👈 دانلود ۳۶. شش مقاله 👈 دانلود ۳۷. عدل الهی 👈 دانلود ۳۸. عرفان حافظ 👈 دانلود ۳۹. علل گرایش به مادی‌گری 👈 دانلود ۴۰. فطرت 👈 دانلود ۴۱. فلسفه اخلاق 👈 دانلود ۴۲. فلسفه تاریخ (۴ جلد) 👈 دانلود ۴۳. قیام و انقلاب مهدی 👈 دانلود ۴۴. کلیات علوم اسلامی (۳ جلد) 👈 دانلود ۴۵. گفتارهایی در اخلاق اسلامی 👈 دانلود ۴۶. گفتگوی چهارجانبه 👈 دانلود ۴۷. مساله حجاب 👈 دانلود ۴۸. مساله ربا و بانک و بیمه 👈 دانلود ۴۹. مساله شناخت 👈 دانلود ۵۰. معاد 👈 دانلود ۵۱. مقالات فلسفی 👈 دانلود ۵۲. مقدمه جهان‌بینی اسلامی (۶ جلد) 👈 دانلود ۵۳. نامه تاریخی به امام خمینی 👈 دانلود ۵۴. نبرد حق و باطل 👈 دانلود ۵۵. نبوت 👈 دانلود ۵۶. نظام حقوق زن در اسلام 👈 دانلود ۵۷. نظری بر نظام اقتصادی اسلام 👈 دانلود ۵۸. نقدی بر مارکسیسم 👈 دانلود ۵۹. هدف زندگی 👈 دانلود ۶۰. ولاء ها و ولایت ها 👈 دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌿🌿 مقام استاد در نظام قدیمِ آموزشی 🔹 عناوین «مدرس» و «شیخ»، به کسانی که بالاترین مراتب تعلیم و تدریس را داشتند، اختصاص داشت. عنوان «مدرس» اگر بدون قید و اضافه ای ذکر می شد، به استاد فقه، دلالت داشت و «شیخ» در مورد استادان سایر علوم و معارف به کار می رفت. 🔹استادان بزرگ در سر راه خود به مکه و اجرای اعمال حج، در حلقه های درس، شرکت می کردند و برای استادان دیگر و طلاب، سخنرانی می کردند. این سخنرانی ها، معمولاً روزهای جمعه، پس از مراسم نماز جمعه برگزار می شد و علاوه بر استادان و طلاب، افراد متفرقه دیگر نیز می توانستند در این جلسات، شرکت کنند. رونق این جلسات زمانی به اوج خود می رسید که استاد دیگری از سایر مناطق قلمرو اسلامی در جلسات حاضر می شد و بدین ترتیب، با حضور استاد میهمان، مناظره و گفت وگو میان او و سایر استادان و طلاب در می گرفت. ✍️ ماهنامه پرسمان/ ش 124 📕نگاهی تاریخی به چگونگی حضور استادان در دانشگاه های جهان اسلام •••✾•📚📚📚•✾•••┈ مرکز پژوهشی نرجس مشهد https://eitaa.com/joinchat/1868824640C40d7b3deea
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
17.58M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🍃📚🍃📚🍃📚 استاد طاهایی اعلی الله مقامها در وصف عالم می فرمایند: ..... •••✾•📚📚📚•✾•••┈ مرکز پژوهشی نرجس مشهد https://eitaa.com/joinchat/1868824640C40d7b3deea
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📚معرفی و دانلود ۱۲ عنوان کتاب مفید و خواندنی در زندگانی و سیره حضرت امام جعفر بن محمد ن الصادق علیه السلام به زبان فارسی تقدیم شما اعضای گرامی کانال کتب دینی، دانلود کتاب 1⃣منهج الیقین 👈 دانلود 2⃣محبوبیت ائمه بقیع علیهم السلام نزد اهل سنت 👈 دانلود 3⃣اصحاب امام صادق علیه السلام👈 دانلود 4⃣دعا در کلام امام صادق علیه السلام 👈 دانلود 5⃣توحید مفضل 👈 دانلود 6⃣ترجمه جلد یازده، بحارالانوار زندگانی حضرت امام جعفر صادق 👈 دانلود 7⃣میزان تشیع 👈 دانلود 8⃣مبارزه امام صادق با بدعت صوفیگری👈 دانلود 9⃣جلد هشتم پیشوایان هدایت، امام صادق علیه السلام 👈 دانلود 0⃣1⃣صبح صادق 👈 دانلود 1⃣1⃣پیشوای صادق👈 دانلود 2⃣1⃣ویژه نامه صادق ال محمد افق حوزه 👇۳۹ کتاب و مقاله سودمند مرتبط با امام صادق علیه السلام👇 ⚫️ کتابخانه جامع‌ مطالعاتی حضرت (ع) + دانلود 🔮دانلود نرم افزار باز کردن کتاب ها ا•┈┈••••✾•▪️•✾•••┈┈•ا
🔸در اندیشۀ مردم🔸 🍃هنگامی که در جامعه کمبودی احساس می شود، برخی غافل از آنچه بر دیگران می گذرد، در اندیشۀ انبوه کردن امکانات دنیوی خویش هستند تا در فرصت مناسب از انباشته های خود بهره برداری کنند! حال آنکه، امام صادق علیه السلام در زمان بحران های اجتماعی و اقتصادی در اندیشۀ رفع مشکلات مردم بودند و حتی از امکانات خویش هم به نفع آن ها چشم می پوشیدند. در برهه ای از زمان در مدینه، احساس کمبود مواد غذایی شد و قیمت کالاها افزایش یافت. 🍃در این اوضاع امام صادق علیه السلام از خدمتگزار خویش دربارۀ مقدار گندمی که ذخیره دارند، پرسیدند. خدمتگزار اطمینان داد که برای ماه های زیادی ذخیره دارند. حضرت علیه السلام فرمودند گندم ها را ببرد و در بازار بفروشد. خدمتگزار گفت: «در مدینه چیزی یافت نمی شود!» اما آقا باز فرمودند که آن ها را ببرد و بفروشد. وقتی خدمتگزار گندم ها را فروخت و برگشت، امام صادق علیه السلام فرمودند: «حالا مثل مردم، روزبه روز خریداری کن... خوراک خانواده ام را نصف از جو و نصف از گندم قرار بده. خدا می داند که من می توانم تمام خوراک آن ها را از گندم تأمین کنم؛ ولی دوست دارم خداوند ببیند که برنامه ریزی در معیشت را به خوبی رعایت می کنم.» 🍃رفتار این بزرگوار علیه السلام برای رهبران و نیز مردم جامعۀ اسلامی این پیام شفاف را دارد که در اوضاع سخت، فقط به فکر آسایش خویش نباشند؛ بلکه خود را هم سطح مردم قرار دهند و از نعمت هایی که در اختیار دارند، به بهترین شکل ممکن که خشنودی ذات اقدس الهی را دربر داشته باشد، بهره گیرند. ✍فاطمه صلاحی، پیشوای صادق علیه السلام، ص۱۲. ┈••••✾•📚📚📚•✾•••┈ مرکز پژوهشی نرجس مشهد https://eitaa.com/joinchat/1868824640C40d7b3deea
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🍃 سازماندهی شیعیان در برابر فرقه ها🍃 🔹هرچند امام صادق علیه السلام به اصحاب سفارش می کرد که با عامه و مخالفان رفت و آمد داشته باشند و در مراسم آنان شرکت کنند تا منزوی نشوند، ولی از سوی دیگر، می کوشیدند انسجام شیعیان را حفظ کنند و از هضم شدن آنان در دیگر فرقه ها، جلوگیری نمایند. 🔹در این زمینه، به یکی از نامه های امام صادق علیه السلام به شیعیان اشاره می شود. این نامه توسط اسماعیل بن مخلّد سرّاج به دیگر شیعیان رسانده شد. اسماعیل بن جابر می گوید. امام به اصحاب خود دستور داد که توصیه های نامه را همیشه به خاطر داشته باشند و به آنها عمل کنند. یاران او نیز آن نامه را در مساجد و خانه هایشان قرار دادند و پس از اتمام نماز در آن می نگریستند. 🔹 در ادامه، به بخشی از آن اشاره می شود:« به نام خداوند بخشاینده مهربان... و با مخالفانتان به خوبی رفتار کنید. از منازعه و مخاصمه طولانی خودداری کنید و در مجالس خود که چاره ای از اختلاط و نزاع کلامی نیست، به تقیه پناه ببرید که خدا شما را به آن فرمان داده است.» 🔹در این نامه به بسیاری از اصول سیره اجتماعی امام با اهل سنّت اشاره شده است و از این جهت نیز ارزشمند است. افزون بر آنکه خود این نامه یکی از مصادیق اصل «سازمان دهی شیعی» می باشد. این اقدام امام، مطلب دیگری را نیز روشن می سازد و آن شبکه گسترده ارتباطی شیعیان است؛ به گونه ای که امام برای رساندن پیام های خود به یاران، از این شبکه استفاده می کرد. ✍سعید بابایی، سیره امام صادق علیه السلام در برخورد با اهل سنت، ص۲۸۶. ┈••••✾•📚📚📚•✾•••┈ مرکز پژوهشی نرجس مشهد https://eitaa.com/joinchat/1868824640C40d7b3deea
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔹فلسفه های زندگی اسلامی، مترقی تر از مشابه غربی 🔻من در موضوعاتی که خودم روی آنها تحقیقا کار کرده ام برایم مثل روز روشن شده است که فلسفه های اجتماعی و فلسفه های زندگی اسلامی به درجاتی مترقی تر از فلسفه های زندگی غربی است. یکی از مسائلی که خودم روی آن کار کرده ام فلسفه زندگی خانوادگی است که نیمی از مطالبش را در کتاب نظام حقوق زن در اسلام چاپ کرده ام. 🔻 آنجا برای من مثل آفتاب روشن شد که مسئله تساوی حقوق زن و مرد با این که «تساوی حقوق زن و مرد» به مفهوم دقیق کلمه عبارت درستی است یعنی زن حقوق کمتری از مرد ندارد و نباید داشته باشد (تساوی مربوط به کمّیت است) بلکه در اسلام زن در مجموعْ حقوق بیشتری از مرد دارد و باید هم داشته باشد؛ ولی مسئله تساوی، برابری از نظر کمّی، غیر از مسئله تشابه یعنی هم گونگی و هم شکلی است. 🔻ما چرا در فلسفه اجتماعی خودمان تعمق و غور نکنیم، چرا در فلسفه سیاسی خودمان غور نکنیم؟ فلسفه سیاسی ما چه باید باشد؟ حتما باید ما در فلسفه سیاسی یکی از الگوهای غرب را بگیریم؟ باید در فلسفه سیاسی تابع انگلستان یا آمریکا یا فرانسه و یا شوروی باشیم؟ آیا امکان ندارد که فلسفه سیاسی دیگری وجود داشته باشد مترقیتر و عالیتر از آنها؟ چرا، امکان دارد. 🔻در فلسفه اقتصادی و نظام اقتصادی همین طور. در فلسفه اخلاق چطور؟ آیا اخلاق ما حتما باید اخلاق به اصطلاح بورژوازی و سرمایه داری باشد یا اخلاق سوسیالیستی و اخلاق کمونیستی باشد؟ اخلاق دیگری در دنیا وجود نداشته و ندارد و ما نمیتوانیم از خودمان فلسفه اخلاق مستقل داشته باشیم؟ چرا، میتوانیم داشته باشیم. 🔻ملتی اگر در روحیه اش تغییر و انقلاب پیدا نشود انقلاب اجتماعی هم اگر بکند به ثمر نمی رسد. البته بذر دو تغییر در روحیه ما به وسیله رهبران ما قرار داده شده است: یکی بذر جهاد و امر به معروف و نهی از منکر یعنی بذر تهاجم علیه نظامهای فاسد، مسئولیت در مقابل نظام های فاسد، و دیگر بذر ایمان و اعتماد به خود. ایمان و اعتماد به خود از دو راه پیدا و تکمیل میشود، [یکی این که با تاریخ خود آشنا شویم و دیگر این که با ایدئولوژی خود آشنا شویم.] هنوز ما خیلی راه داریم، باید بیش از اینها ملت خودمان را به خود مؤمن کنیم. تاریخ خودمان را باید پیش بکشیم. 🔻یکی از کارهای بسیار مفید اقبال لاهوری که خیلی افراد دیگر غافل از آن هستند این است که همیشه کوشش می کرد شخصیتهای تاریخ اسلام را بیرون بکشد. 📙مجموعه آثار شهید مطهری، جلد22،ص222 ┈••••✾•📚📚📚•✾•••┈ مرکز پژوهشی نرجس مشهد https://eitaa.com/joinchat/1868824640C40d7b3deea
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔹نقش زن در جایگاه همسرى🔹 3⃣ عامل آرامش همسر، برآورنده نیازهاى روحى و روانى او «و من آیاته أن خلق لکم من انفسکم أزواجا لتسکنوا إلیها و جعل بینکم مودة و رحمة...» (روم / 21) «و از نشانه‏هاى او اینکه از جنس خودتان همسرانى براى شما آفرید تا در کنار آنان آرامش یابید و در میانتان مودت و رحمت قرار داد...» 4⃣.پوشاننده عیب‏ها و برآورنده نیازها و کاستى‏هاى شوهران در نگره قرآنى مردان و زنان کارکرد لباس و پوشش نسبت به یکدیگر را دارند : «هنّ لباس لکم و انتم لباس لهنّ...» (بقره / 187) «همسرانتان - زنان - لباس شما هستند و شما لباس آنها...» تعبیر لباس از زن و مرد در نقش همسرى، مى‏رساند که از فوائد و کارکردهاى همسرى، مصونیت بخشى، حفظ وقار و آراستگى هر یک از همسران نسبت به دیگرى است. 5⃣.مشاور همسر در امور خانواده خداوند در دو سوره از قرآن، زنان را مشاور همسرانشان معرفى کرده است: «والوالدات یرضعن اولادهنّ حولین کاملین... فان اراد فصالاً عن تراضٍ منهما و تشاورٍ فلاجناح علیهما...» (بقره / 233) «مادران فرزندان خود را دو سال تمام شیر مى‏دهند... و اگر آن دو با رضایت و مشورت یکدیگر بخواهند کودک را (زودتر) از شیر بگیرند گناهى بر آن‏ها نیست...» «وأتمروا بینکم بمعروف...» (طلاق / 6) «و (درباره فرزندان، کار را) با مشاوره شایسته انجام دهید...» مجال این تأمل هست که آیا دو مورد یاد شده داراى ویژگى بوده است یا قرآن از سه نمونه و راهنمایى و تأکید بر دو مورد انگشت نهاد و موضوع قابل تسرّى به سایر موارد مدیریت مشترک خانوادگى مى‏باشد. 6⃣.پاسخ‏ دهى به نیازهاى طبیعى همسرى «نساءکم حرث لکم فأتوا حرثکم أنّى شئتم...» (بقره / 223) «زنان شما محل بذرافشانى شما هستند؛ پس هر زمان که بخواهید، مى‏توانید با آن‏ها آمیزش کنید.» لحن ترغیب‏گرایانه آیه شریفه بر تأمین نیاز جنسى و کامروایى - از رهگذر آمیزش با همسران - در هر لحظه و هر جاى که احساس نیاز شود، همزمان، مطلوب بودن و نیز نقش باثباتى همسران در اشباع جنسى شوهران را مى‏رساند. 📙مجله پژوهشهای قرآنی 1386 شماره 49 و 50 📣 برای مطالعه بیشتر مقاله به لینک زیر مراجعه نمایید www.namayenarjes.com ┈••••✾•📚📚📚•✾•••┈ مرکز پژوهشی نرجس مشهد https://eitaa.com/joinchat/1868824640C40d7b3deea
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
کدام زن، کدام زندگی، کدام آزادی؟ ❓❓❓ما که به موفقیت زنان محجبه افتخار می کنیم، اگر تاکنون حکومت به دست پهلوی بود، هم زنان همین قدر پیشرفت نمی کردند؟ 🔰 در آمار، درصد پیشرفت زنان به نسبت جمعیت لحاظ شده است؛ یعنی بعد از انقلاب، سهم مشارکت زنان بیشتر شده است. 🔰 سرعت رشد علمی به نسبت رشد جهانی در نظر گرفته می شود؛ یعنی در این مسابقه جهانی به دلیل انقلاب اسلامی جایگاه، شرافت ایرانی - اسلامی و زمینه بروز استعداد زنان در این عرصه ها ارتقا یافته است. 🔰اگر شاه هم می ماند، بر اساس نگاهی که به حوزه توانمندی زنان (بدن نمایی) داشت، پیشرفت های ما به همین نسبت در همین عرصه ها می بود؛ مثلا در مسابقه دختر شایسته که یکی از مهم ترین برنامه های زمان پهلوی بود، ابعاد مختلف جذابیت های جنسی و جسمی دختران، معیار ارزشمندی آنان بود. 🔰«اسکندر دلدم» که از افراد مورد وثوق دربار پهلوی بود، در کتاب خود آورده است👇👇👇 «در دوران پهلوی، خوش صداترین، خوشگل ترین و جذاب ترین زنان را به عنوان دختران شایسته معرفی می کردند». 🔰در واقع مسابقه ای که حکومت پهلوی برای پیشرفت در جهان مدنظر قرار داده بود، مبتنی بر معیارهای جسمی بود و در زمینه معیارهای ارزشمندی همچون علم، اخلاق و معنویت، رتبه های جهانی ما پایین بود و به نسبت جمعیت نیز در این زمینه ها، درصد پیشرفت تغییری نمی کرد. 🔰 در حالی که در حکومت اسلامی با توجه به نوع نگاه به ارزشمندی زنان، در صدر رتبه های جهانی در عرصه های ارزشمند قرار داریم. 📙ماه نامه خانه خوبان، ش۱۵۲ ••••✾•📚📚📚•✾••• مرکز پژوهشی نرجس مشهد https://eitaa.com/joinchat/1868824640C40d7b3deea
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✅ دوفصلنامه بین المللی فرهنگی هنری شمیم نرجس (شماره 48) مقاله می پذیرد: 🔸جهش تولید با مشارکت مردم ⏳مهلت ارسال مقالات👇👇 1403/03/15 🔴ارسال مقالات از طریق👇👇 ایمیل: shamimenarjes@gmail.com ایتا: @Nashriyatn •••✾•📚📚📚•✾•••┈ مرکز پژوهشی نرجس مشهد https://eitaa.com/joinchat/1868824640C40d7b3deea