eitaa logo
پژوهشگران جوان مدرسه علمیه مسجد گوهرشاد
281 دنبال‌کننده
749 عکس
70 ویدیو
254 فایل
لینک زیر جهت تبادل اطلاعات و دریافت نظرات شما دوستان می باشد. https://eitaa.com/abbasipazhooheshsadegh
مشاهده در ایتا
دانلود
📚 واحد پژوهش مدرسه علمیه مسجد گوهرشاد به مناسبت فرا رسیدن ماه شعبان و ماه مبارک رمضان نمایشگاه کتابی با عنوان کتب مهارتی و کاربردی جهت بهره مندی طلاب برگزار می کند. ✅ از کلیه اساتید و طلاب محترم تقاضا می گردد که از این نمایشگاه کتاب دیدن فرمایند. ✅ واحد پژوهش مدرسه علمیه مسجد گوهرشاد پذیرای شما اساتید و طلاب عزیز می باشد. ✳️ منتظر حضور گرم و صمیمانه شما هستیم. ⏰ زمان : هر روز از ساعت 7 صبح الی 4 عصر 🕌 مکان : حرم مطهر رضوی دارالقرآن (مدرسه دو درب) واحد پژوهش مدرسه علمیه مسجد گوهرشاد
📚با توجه به آیه 279 سوره‌ی مبارکه بقره، و آیه‌ی 5 سوره‌ی مبارکه‌ی مجادله، تفاوت «حرب» و «یحادون» به معنای جنگ کردن چیست؟ 📝پاسخ :«حرب» به معنای شدت عمل است که در اصطلاح به آن «ستیزه» گفته می‌شود، و در مقابل آن واژه‌ی «سِلم» به معنای صلح قرار دارد. اگر این ستیزه ادامه پیدا کرده و استمرار داشته باشد، به آن محاربه گفته می‌شود. حال اگر «حرب» به قصد کشتن طرف مقابل باشد به آن «قتال» می‌گویند، و اگر به قصد گرفتن یا از بین بردن اموال او باشد، به آن «سلب المال» اطلاق می‌گردد. اما فعل «یحادون» که از ماده «حدة» گرفته شده، به معنای تندی و شدت و حِدّت در عمل است و زمانی که به باب مفاعله می‌رود، دلالت بر استمرار و مداومت شدت و خشونت می‌کند. با توجه به مطالب فوق، می‌توان گفت که دو واژه‌ی «یحاربون» و «یحادون» صراحتی در نبرد نظامی ندارند و می‌توانند در درگیری‌های لفظی و حتی مخالفت باطنی مورد استفاده قرار گیرند، ولی واژه اول، بیش از واژه دوم به معنای نبرد نظامی نزدیک‌تر است. •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• 📚کانال رسمی معاونت آموزش حوزه علمیه خراسان: http://eitaa.com/joinchat/1842216994C8e88b82cfe
🌼خدمتی ارزنده به طلاب محترم به استحضار می رساند در راستای کاهش هزینه طلاب، و خدمت بیشتر، سریعتر و بهتر به طلاب عزیز به لطف خدا، با پیشنهاد و پیگیری همکاران معاونت آموزش و به همت دفتر فناوری اطلاعات، ⬅️⬅️"سامانه استعلام مدرک" به بهره برداری رسیده و کلیه مدارک و نامه های صادره از معاونت آموزش: دانشنامه ریزنمرات مجوزهای تدریس سوابق تدریس مجوز تحصیل همزمان وضعیت تحصیلی و ...]، به صورت دیجیتالی، و قابل استعلام از سامانه استعلام الکترونیک به آدرس لینک زیر می باشد. estelam.hozehkh.com طلاب محترم ❌نه برای درخواست ❌و نه برای دریافت اصل و پاسخ استعلام، ✅نیاز نیست به مرکز مدیریت تشریف بیاورند. اسناد صادره مانند "بلیطهای اینترنتی" نیاز به مهر زنده نداشته و قابل استعلام می باشد. 🎁🎁بحمدالله با این کار:⬇️⬇️⬇️ 1⃣چندین ساعت در وقت و ده‌ها هزار تومان هزینه کرایه و پست برای هر طلبه عزیز 2⃣صدها ساعت در وقت همکاران مرکز مدیریت و با حذف هزینه پرینت و پست 3⃣صدها ساعت در وقت همکاران نهادهای استعلام گیرنده و با حذف هزینه پرینت و پست صرفه جویی شده است. 🌸به دستور معاون محترم آموزش، 🔴🔵 تعدادی دیگر از فرایندهای وقت گیر و پرهزینه نیز شناسایی و فرایندهای سیستمی کردن آن در دستور کار قرار گرفته است. 📒برگرفته از کانال رسمی معاونت آموزش حوزه علمیه خراسان: http://eitaa.com/joinchat/1842216994C8e88b82cfe
(5) 📚در این جمله چند اسم منقوص و چند اعراب تقدیری وجود دارد؟ «کان القاضي یقضي وقتَه في‎مطالعة دعاوٍ جدیدةِ طُولَ لیالٍ متوالیةٍ» الف) أربعة، أربعة ب) ثلاثة، أربعة ج) أربعة، خمسة د) ثلاثة، ثلاثة 👈 پاسخ سوال رو به آیدی زیر ارسال بفرمایید. https://eitaa.com/abbasipazhooheshsadegh •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• 📚کانال رسمی معاونت آموزش حوزه علمیه خراسان: http://eitaa.com/joinchat/1842216994C8e88b82cfe
[ عکس ] بمناسبت هشتم اسفند روز بزرگداشت حکیم ملاهادی سبزواری شایسته است گزارشی باختصار درباره زیست نامه به دوستداران حکمت وفلسفه تقدیم کنیم ملا هادی سبزواری در سال ۱۲۱۲ ق. در شهر سبزوار به دنیا آمد. پدر او حاج میرزا مهدی از تجار سبزوار و از خیرین آن شهر بود. در اوان نوجوانی ادبیات عرب را فراگرفت و در ده سالگی به همراه ملاحسین سبزواری راهی مشهد شده و در حوزه علمیه مشهد مشغول به تحصیل شد. او ده سال در کنار بارگاه امام رضا علیه‌السلام به تحصیل پرداخت. سپس شهرت حکمای اصفهان او را برای تحصیل عرفان و فلسفه به اصفهان کشانید. ملا هادی در سال ۱۲۴۲ به مشهد بازگشت و پنج سال در مدرسه حاج حسن مشغول تدریس شد. حکیم سبزواری علاوه بر حوزه علمیه کرمان، نزدیک چهل سال در حوزه علمیه مشهد به تدریس پرداخت. عظمت تألیفات حکیم سبزواری بر اهل دانش و حکمت پوشیده نیست و ما در این جا با بررسی آثار ارزشمند وی، گوشه‌ای از افق فکری و وسعت علمی ایشان را معرفی می‌کنیم: ۱. منظومه و شرح منظومه ۲. دیوان حاج ملا هادی: در شعر "اسرار"تخلص می کرد. ۳. اسرار الحکم ۴. شرح فارسی بر برخی از ابیات مشکل مثنوی مولانا ۵. مفتاح الفلاح و مصباح شیرازی و... . حکیم ملا هادی با همه شخصیت علمی خویش روح بلندی داشت و زندگی را تنها دریچه حکمت و فلسفه نمی‌نگریست؛ زاهدانه و ساده می زیست.مرحوم حکیم سبزواری در عصر روز ۲۸ ذی الحجه سال ۱۲۸۹ قمری دار فانی را وداع گفت. پیکر مطهر آن عالم فرزانه بعد تشییع در مزارش مدفون گردید. خدایش رحمت کند. از طرف اعضا محترم قرارگاه و پایگاه های علوم عقلی حوزه علمیه خراسان
مختصری از شرح زندگی (رضوان الله علیه) پدر امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام و عموی پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله 🔹به مناسبت سالروز رحلت 🔹 🔸عبدمناف بن عَبْدُالمُطَّلِب مشهور به ابوطالب و از بزرگان مکه و بنی‌هاشم بود. او در دوره کوتاهی منصب سقایة الحاج (آب‎رسانی به حاجیان) را بر عهده داشت و پس از وفات پدرش عبدالمطلب، سرپرستی برادرزاده‌اش حضرت محمد(ص) را بر عهده گرفت و در دوران رسالت پیامبر(ص) از او حمایت می‌کرد. عالمان شیعه با استناد به گزارش‌های تاریخی، سخنان اهل بیت پیامبر(ص) و اشعار ابوطالب به ایمان او معتقدند. 🔸تبارنامه حضرت ابوطالب ۳۵ سال پیش از ولادت محمد(ص) به دنیا آمد. پدرش عبدالمطلب، جدّ پیامبر(ص) است که به گفته برخی تاریخ‌نگاران، قبایل عرب او را به بزرگی و تبلیغ آیین حنیف می‌شناختند. مادرش فاطمه دختر عمرو بن عائذ مخزومی است. ابوطالب و عبدالله، پدر پیامبر (ص)، برادران پدری و مادری بودند. 🔹همسر و فرزندان ابوطالب از فاطمه بنت اسد چهار پسر داشت که عبارت‌اند از: طالب، عقیل،‌ جعفر و علی(ع). همچنین در منابع از اُمّ هانی (فاخِته)، جُمانَه و رَیطَه (اسماء) به عنوان دختران وی یاد شده است. 🔻جایگاه اجتماعی، حرفه و ویژگی‎ها ابوطالب در مدت کوتاهی، دو منصب رفادت (مهمانداری حاجیان) و سقایت (آب‌رسانی به حاجیان) را در مکه بر عهده داشت.وی بازرگان بود و عطر و گندم خرید و فروش می‌کرد. 🔅بنابر روایتی از امام علی(ع) و آنچه مورخان درباره ابوطالب گفته‌اند: وی عزیز و بزرگ قریش و دارای هیبت، وقار و حکمت بود. درباره جود و سخاوت او گفته‌اند: روزهایی که او اطعام می‌داد، کسی از قریش اطعام نمی‌کرد. وی اولین کسی بود که در عصر جاهلی، سوگند را در شهادت اولیای دم بنا نهاد و بعدها اسلام آن را امضا نمود.بنابر گزارش حلبی او بنا بر شیوه پدرش، شراب را بر خود حرام کرده بود. 🔆سرپرستی پیامبر(ص) حضرت ابوطالب، به سفارش پدرش، کفالت حضرت محمد(ص)، برادرزاده هشت‌‌ساله‌اش را بر عهده گرفت. بر اساس روایتی که ابن شهرآشوب ابوطالب، محمد(ص) را بر خود و همه خاندانش در خوراک و پوشاک مقدم می‌داشت. ابن هشام نیز می‌نویسد: وی توجه ویژه‌ای به محمد داشت و بیش از فرزندانش به او محبت و نیکی می‌ورزید. حمایت از پیامبر(ص) 🔶گزارش‌های تاریخی از حمایت‌های ابوطالب از رسول اکرم(ص) در برابر فشارها و تهدیدهای قریش نسبت به پیامبر(ص) حکایت دارد. وی با آنکه در زمان بعثت رسول خدا(ص) ۷۵ سال داشت، با وی در انجام رسالتش همراه شد و در دیدارها و گفتگوهایش با سران قریش، رسما حمایت خویش را از او اعلام کرد. به گفته یعقوبی این حمایت تا آنجا بود که ابوطالب و همسرش بسان پدر و مادر محمد(ص) گردیدند. ☑️پیامبر(ص) در روز وفات ابوطالب فرمود: تا زمانی که ابوطالب زنده بود قریش از من واهمه داشت. شیخ مفید روایت می‌کند هنگام درگذشت ابوطالب، جبرئیل بر پیامبر نازل گردید و به ایشان گفت: از مکه خارج شو که یاوری در این شهر نداری. 🍀اشعار نوشتار اصلی: دیوان ابوطالب اشعار و سخنان ادبی ابوطالب به بیش از هزار بیت می‌رسد و در «دیوان ابوطالب» گردآوری شده است. آن چه در این قصاید و اشعار آمده همه در تأیید و تصدیق نبوت پیامبر(ص) است. معروف‌ترین اشعار او به قصیده لامیه شهرت دارد. نمونه‌ای از اشعار ابوطالب أَلَمْ تَعْلَمُوا أَنَّا وَجَدْنَا مُحَمَّدًا نَبِیا کمُوسَی خُطَّ فِی أَوَّلِ الْکتُبِ وَأَنَّ عَلَیهِ فِی الْعِبَادِ مَحَبَّةً وَلَا خَیرَ مِمَّنْ خَصَّهُ اللَّهُ بِالْحُبِّ ترجمه آیا نمی‌دانید که ما او (محمد) را مانند موسی پیامبر یافته‌ایم و نام و نشان او در کتاب‌های آسمانی قید گردیده است، و بندگان خدا محبت مخصوصی به وی دارند، و هیچ شخصی برتر نیست از کسی که خدا او را به محبت ویژه خود اختصاص داده است. ▪️درگذشت شیخ طوسی ۲۶ رجب سال دهم بعثت را روز وفات او دانسته است. پیامبر(ص) روز وفات وی در حالی که به شدت محزون بود و می‌گریست، به امام علی(ع) دستور غسل و کفن او را داد و برای وی طلب رحمت کرد.و هنگامی که به محل دفن وی رسید، فرمود: آن گونه برای تو طلب آمرزش و شفاعت می‌کنم که جن و انس دچار شگفتی شوند. پیکر وی را در قبرستان حُجون مکه کنار قبر پدرش عبدالمطلب به خاک سپردند. پیامبر سال وفات ابوطالب و خدیجه(س) را عامُ الحُزْن (سال اندوه) نامید. •┈┈••••✾🔆✾•••┈┈• 🌐معاونت پژوهش حوزه علمیه خراسان: 🔎 https://eitaa.com/joinchat/1846018082C067d491c5f 📚 @howzehpajohesh
📚 چرا در متون اسلامی برای نشان دادن جهت چپ و راست از حرف جر «مِن» و برای اشاره به چهار جهت دیگر از حرف جر «عَن» استفاده می‌شود؟ 📝 بیشتر آنچه که در کتب ادبیاتی آمده، قواعدی کلی است که معمولاً کاربرد عمومی داشته و رعایت می‌شود. ولی در کنار این نوع قوانین، قواعد جزئی دیگری وجود دارد که تحت یک قانون کلی قرار نمی‌گیرد و شناخت آن متوقف بر سماع است؛ یعنی باید از یک عرب فصیح آن‌را بشنود و تعلیم ببیند. با ذکر این مقدمه باید گفت؛ جهات سته در زبان عربی عبارت‌اند از (تحت، فوق، یمین، یسار، خلف و أمام یا همان «بین الید») که برای اشاره به جهات «فوق»، «تحت»، «امام»، «خلف»(بالا، پایین، روبرو و پشت) از حرف جر «مِن» و برای اشاره به جهات «یمین» و «شمائل» یا همان «یسار»(راست و چپ)، از حرف جر «عن» بهره گرفته می‌شود. این‌گونه استعمال در درجه بالای فصاحت قرار دارد؛ از این‌رو در قرآن کریم نیز این مسئله به خوبی رعایت شده است. آیات زیر بیان‌گر این معنا است: «یَتَفَیَّؤُا ظِلالُهُ عَنِ الْیَمینِ وَ الشَّمائِل»،«إِنَّکُمْ کُنْتُمْ تَأْتُونَنا عَنِ الْیَمینِ»،«عَنِ الْیَمینِ وَ عَنِ الشِّمالِ قَعیدٌ»،«عَنِ الْیَمینِ وَ عَنِ الشِّمالِ عِزین»،«جَنَّتانِ عَنْ یَمینٍ وَ شِمالٍ»،«یُصَبُّ مِنْ فَوْقِ رُؤُسِهِمُ الْحَمیمُ»،«إِذْ جاؤُکُمْ مِنْ فَوْقِکُمْ»، •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• 📚 واحد پژوهش مدرسه علمیه مسجد گوهرشاد http://eitaa.com/joinchat/1842216994C8e88b82cfe
ozre taqsir.pdf
4.63M
📚 عذر تقصیر به پیشگاه محمد(صلی الله علیه و آله وسلم) و قرآن ✍🏻 نوشته‌ی جان دِیوِنپورت (John Davenport) 🔘 نویسنده این کتاب از اندیشمندان مشهور اروپا در قرن 19 میلادی است که سابقاً اسلام‌ستیز بود. اما با مطالعه قرآن و تفکر در تاریخ زندگی پیامبر، از رفتار خود پشیمان شده؛ کتابی در جبران خطای گذشته‌اش نوشت. او در این کتاب، از قرآن و محمد رسول الله (صلی‌الله‌علیه‌وآله) دفاع کرده است. پاسخ بسیاری از شبهات علیه اسلام در این کتاب آمده است. 👈🏻 دفاع از قرآن و حضرت محمد (صلی‌الله‌علیه‌وآله وسلم) از زبان یک اندیشمند بریتانیایی
(حفظه‌الله) ضمن تبریک عید سعید مبعث و اشاره به جاهلیت در دوران قبل بعثت و مبارزات پیامبر اسلام صلی الله علیه و آله و سلّم 1⃣دین از سیاست، جدا نیست 2⃣مصادیق جاهلیت 3⃣اساس زندگی در تمدن غربی، حرص و طمع است. پایه ارزش‌ها، پول است علم در خدمت کشتار مردم است غارت کشورهای ضعیف هرج و مرج جنسی پشتوانه‌های منطقی و فکر برای این رذائل، درست می‌کنند 4⃣✅باید درس های بعثت را مرور کنیم ۱.تقویت ایمان ۲.برنامه خردمندانه و حکیمانه که متکی باشد بر شناخت وسیع مختصات جاهلیت 🔸گرچه خیلی فاصله داریم با اهداف‌مون اما باز هم ایران اسلامی، است برای دنیا مثلا هتک حرمت عکس شهید سلیمانی رحمةالله‌علیه و واکنش مردم آن‌جا 5⃣نمونه واضح و کامل جاهلیت مدرن، آمریکا است. رژیمی است که اخلاقیات ناپسند در آن، ترویج می‌شود. تبعیض روز به روز بیشتر می‌شود 🚨رژیم ایلات متحده آمریکا، بحران ساز و بحران زیست است اساسا یک رژیم مافیایی است سیاسی، اقتصادی، اسلحه سازی و... وضع امروز اوکراین هم مربوط به همین سیاست آمریکا است. آمریکا، اوکراین رو به این نقطه کشاند کودتای مخملی حضور سناتورهای آمریکا در اوکراین و... ✅البته ما با جنگ، مخالفیم هر جای دنیا، اتفاق بیافتد ۸ سال، یمن را بمب باران کردند اما... ما خواستار توقف جنگ هستیم ⚠️ریشه بحران در اوکراین، آمریکا است. 6⃣عبرت های قضیه اوکراین: ۱.پشتیبانی قدرت های غربی از کشورهای دست نشونده آن‌ها، یک سراب است امروز اوکراین دیروز افغانستان ۲.مردم، مهم‌ترین پشتوانه دولت ها هستند. 📒۱۰ اسفندماه ۱۴۰۰
🌻🌺🌹🌷🌼🌼💐💐🌸🌼🌷🌹🌹 به مناسبت عید سعید مبعث از طرف مدرسه علمیه مسجد گوهرشاد تقدیم به شما 👇 https://digipostal.ir/c4hjyuj
15.89M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
:جستاری کوتاه بر فواید مکتب وحی 🎤استاد : حجت الاسلام و المسلمین ابراهیمی 📚 واحد پژوهش مدرسه علمیه مسجد گوهرشاد
✳️ مدرسه علمیه مسجد گوهرشاد برگزار میکند : ✅ برگزاری دومین جلسه کارگاه ادبیات عرب کاربردی با رویکرد قرآنی 🎤استاد: حجت الاسلام و المسلمین قدسی ⏰ زمان : چهارشنبه 11 اسفند 1400 ساعت 10:40 🕌 مکان : حرم مطهر رضوی مسجد گوهرشاد شبستان آیت الله سبزواری(ره) •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• 📚واحد پژوهش مدرسه علمیه مسجد گوهرشاد http://eitaa.com/joinchat/1842216994C8e88b82cfe
(6) ✅ گزینه‎ی صحیح را معیّن کنید؟ الف) رأیت مُعتدٍ یؤذی الحیوان الجمیل. ب) هُناک أراضٌ وسیعةٌ للفلّاحینَ. ج) إعتزل ذکر أغانٍ لا یفیدک. د) یا بُنیَّ! لا تَحزن هذه لیالٌ تنتهی. 👈 پاسخ سوال رو به آیدی زیر ارسال بفرمایید. https://eitaa.com/abbasipazhooheshsadegh •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• 📚واحد پژوهش مدرسه علمیه مسجد گوهرشاد http://eitaa.com/joinchat/1842216994C8e88b82cfe
📚 چرا در قرآن، از عبارت «تجری من تحتها الانهار» استفاده شده و تنها در یک آیه، حرف جر «مِن» وجود ندارد؟ 📝 «وَ بَشِّرِ الَّذِینَ آمَنُوا وَ عَمِلُوا الصَّالِحاتِ أَنَّ لَهُمْ جَنَّاتٍ تَجْرِی مِنْ تَحْتِهَا الْأَنْهارُ ...»؛ اما در این آیه گفته شده :«... رَضِی اللَّهُ عَنْهُمْ وَ رَضُوا عَنْهُ وَ أَعَدَّ لَهُمْ جَنَّاتٍ تَجْرِی تَحْتَهَا الْأَنْهارُ ... »؛... این آیه، تنها آیه‌‌ای از این نوع است که بدون حرف «مِنْ» آمده؛ لذا «تَحْتَهَا» را از لحاظ نحوی «ظرف» دانسته و آن‌را منصوب می‌خوانیم. برخی از مفسران، اندک اختلافی را میان دو عبارت «جَنَّاتٌ تَجْرِی مِنْ تَحْتِهَا الْأَنْهارُ» و «جَنَّاتٍ تَجْرِی تَحْتَهَا الْأَنْهارُ» اعلام کرده‌اند: 1. از آن‌جا که حرف «مِن» معنای ابتدائیت دارد، معنای «جَنَّاتٌ تَجْرِی مِنْ تَحْتِهَا الْأَنْهارُ» آن است که شروع جریان آب از زیر درختان است، اما معنای آیه ««جَنَّاتٌ تَجْرِی تَحْتَهَا الْأَنْهارُ» این است که آب از جای دیگری سرچشمه گرفته و از زیر درختان عبور می‌کند. 2. وجود حرف «مِن» در کنار اسم ظرفی مانند «تحت» معنای تأکید را می‌رساند و در صورتی که جمله از حرف «من» خالی باشد، این تأکید را ندارد. 3. در صورتی که عبارت بدون حرف «من» باشد، نشان از این است که منبع آب دور است، اما در صورتی که همراه با حرف «من» باشد، به معنای این است که چیزی نمی‌تواند مانع بین آب و آن درختان شود •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• 📚واحد پژوهش مدرسه علمیه مسجد گوهرشاد http://eitaa.com/joinchat/1842216994C8e88b82cfe
🌐 چهار سایت‌ پیشنهادی برای دانلود مقالات علمی: 1️⃣ scholar.google.com 🔹گوگل اسکالر معروف ترین مرجع دانلود مقالات است. می توانید با استفاده از این نرم افزار مقاله‌ها را پیدا کنید و به آن‌ها ارجاع دهید. اما اگر مقاله پولی باشد گوگل اسکالر نمی تواند کاری برایتان انجام دهد. 2️⃣ booksc.org 🔸دارای یکی از بهترین دیتابیس‌ها برای دانلود مقاله رایگان. فقط با دو کلیک می توانید پی دی اف مقاله را دانلود کنید. 3️⃣ freepaper.me 🔹یک سایت ایرانی که با فرستادن آدرس ویژه هر مقاله، آن را برایتان دانلود می کند. 4️⃣ sci-hub.cc 🔸این سایت روسی امکان دانلود رایگان مقالات را فراهم میآورد. دانلود مقالات از طریق وارد کردن کد doi آن مقاله، یا وارد کردن آدرس آن مقاله را فراهم می آورد •┈•✾•🍀🌺🍀•✾•┈• 📚 واحد پژوهش مدرسه علمیه مسجد گوهرشاد 🆔@Pajouheshgaranemarvi
(1) ✅ قبل از هر اقدامی در خصوص پژوهش، یا خود را بیابید. ❓چطور؟ ✅جواب: ▫️ با توجه به نیازهای خود، مردم، جامعه و... ❗️بدانید: از فربه می شود. —————————————————- ❗️بدون وارد عرصه نوشتن نشوید. ✅طرح پژوهشی شامل: ▫️موضوع مناسب ▫️سوالات اصلی و فرعی ▫️آماده سازی لیستی از منابع علمی مورد نیاز ▫️تعیین قالب پژوهش: مقاله یا کتاب —————————————————- ✅ زمان شروع و پایان پژوهشی خود را مشخص کنید. 👌عدم تعیین وقت، منجر به طولانی شدن انجام پروژه خواهد شد. 📚 واحد پژوهش مدرسه علمیه مسجد گوهرشاد https://eitaa.com/joinchat/1995178133C9f5ca40c9
📚 چرا در مناجات شعبانیه، عبارات «یدنیه منک» و «یقرّبه منک» مورد استفاده قرار گرفته است، با آنکه با توجه به معنا باید گفته می‌شد: «یدنیه إلیک» و «یقرّبه إلیک»؟! 📝 در زبان عربی، به طور معمول، هر فعل، یک یا چند حرف جر ویژه خود را دارد که در عبارت‌پردازی‌ها تنها از آن حروف استفاده می‌شود .به عنوان مثال، با این که هم حرف «مِن» و هم حرف «عَن» به معنای «از» در زبان فارسی است، ولی گاهی دیده می‌شود که نمی‌توان آنها را به جای یکدیگر به کار برد؛ لذا باید برای ماده «قرب» فقط از حرف جر «مِن» استفاده ‌شود، مانند آیه «إِنَّ رَحْمَتَ اللَّهِ قَریبٌ مِنَ الْمُحْسِنینَ»، اما برای ماده «فرغ» هم می‌توان از حرف جر «عن» مانند «إِذَا فَرَغَ مِنْ صَلَاتِه‏»، و هم از حرف جر «من»مانند «ثُمَّ أَذَّنَ فَلَمَّا فَرَغَ عَنْ أَذَانِه‏»، استفاده کرد. از طرفی در سخن عرب‌زبانان مشاهده می‌شود که یک حرف جر به معنای حرف جر دیگری مورد استفاده قرار می‌گیرد. در همین راستا در فرازهای مناجات شعبانیه نیز عبارتی نمی‌یابیم که بر خلاف سخن‌گفتن عرب بوده و معنایی را برساند که خلاف نظر متکلّم است، بدین ترتیب که برای فعل «یقربه» که از ماده «قرب» است حرف جر «مِن» و برای «یدنیه» از ماده «دنو» نیز همان حرف به کار گرفته شده است و استفاده مشتقّات این هر دو ریشه از حرف جر «من» در زبان عرب کاربرد دارد، حتی اگر در برخی موارد به معنای «إلی» باشد. •┈•✾•🍀🌺🍀•✾•┈• 📚کانال رسمی معاونت آموزش حوزه علمیه خراسان: http://eitaa.com/joinchat/1842216994C8e88b82cfe
✳️ برگزاری سومین جلسه دوره تخصصی پژوهش و بررسی عرفانهای نوظهور ✅این دوره در 16 جلسه برگزار میشود سرفصلهای دوره : 1. تفاوت عرفان حقیقی و عرفانهای نوظهور 2. بررسی عرفان های حلقه :یوگا، اشو 3. بررسی عرفان های آمریکایی: شیطان گرایی و.. 4. بررسی عرفان های ایرانی : حلقه و.. 5. معنویت های سکولار : قانون جذب و فراعلم ها و ... 🕌 محل برگزاری دوره در حرم مطهر رضوی دارالقرآن کریم 🎤استاد : حجت الاسلام و المسلمین مهدی سالاری 📚 واحد پژوهش مدرسه علمیه مسجد گوهرشاد https://eitaa.com/joinchat/3176005776Cfc63dd93ba
✦؛﷽✦ ‌‌‌‌‌‌‌┄┅═✧❁•🔹•❁✧═┅┄ ✍️ از کجا نویسندگی را در حوزه ها شروع کنیم؟ 🔵 مرحلۀ اول: مطالعۀ آثار نویسندگان خوب 💠اگر وقت دارید روزی نیم ساعت یا یک ساعت کتاب هایی را که از نظر نویسندگی و محتوا خوب است، نه یک روز و دو روز، نه یک ماه و دو ماه، بلکه ماه ها پشت سرهم مطالعه کنید. اگر آدم با ذوقی باشید شش ماه، یک سال باید مطالعه کنید و این مطالعه نباید قطع شود. 💠ریزه کاری هایی که در کلمات نویسندگان است تجارب یک عمر آن هاست؛ باید این تجارب را استفاده کرد.... 💠تجربه ای در این مسأله دارم.... اگر بخواهم مطلب خوبی بنویسم، در صورتی که چند صفحه از کتاب نویسنده ای خوب را مطالعه کنم و سپس مطلبی را بنویسم، می بینم قلم می جوشد؛ امّا، وقتی بدون مطالعۀ قبلی می نویسم، آن جوشش و جریانِ قلمی نیست. 📚 واحد پژوهش مدرسه علمیه مسجد گوهرشاد ❇️@pajoohesh_esfahan
✅ با عرض سلام و تشکر از همه عزیزانی که در این مسابقه شرکت کردند. با توجه به استقبال بالا و پرشور طلاب در این مسابقه ، قرار بر این شد هر ماه به قید قرعه به 10 نفر از دوستانی که پاسخ صحیح به سوالات رو داده باشند جوایزی رو اهدا کنیم. 🎁 اسامی برندگان این مرحله از مسابقه به شرح ذیل می باشد: 1. خانم حسنا مروارید 2. آقای محمد عارف 3. آقای حسین رفتاری 4. خانم اکرم عباس زاده 5. آقای کاظم سلیمانی 6. آقای امیرحسین خادم 7. خانم الهام فلاح 8. خانم خدیجه ترشیزی 9. خانم زینب منصوری 10. آقای امیرحسین رازقی •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• 📚کانال رسمی معاونت آموزش حوزه علمیه خراسان: http://eitaa.com/joinchat/1842216994C8e88b82cfe
5_6187953696257605858.apk
34.44M
❇️تبدیل پی دی اف به ورد ✅یک نرم افزار بسیار جالب و کاربردی ویژه پژوهشگران
📝 مسابقه شماره (5) پاسخ : گزینه«ب» سه اسم‎ منقوص: «القاضی، دعاوٍ، لیالٍ» و چهار اعراب تقدیری در «القاضی، دعاوٍ، لیالٍ، یقتضی» وجود دارد. 📝 مسابقه شماره (6) پاسخ :گزینه«ج» سایر گزینه‎ها «معتدیاً: مفعول»، «اراضٍ: مبتداء مؤخّر»، «لیالٍ: خبر» می‎باشد. نکته مهم «لیالٍ» در اصل «لیالیٌ» بوده: «لیالیُنْ» که ضمه بر یا سنگین است و حذف شده: «لیالیْنْ» با التقا ساکنین «یا» حذف شده و تبدیل به «لیالِنْ»: «لیالٍ» شده است. «دعاوٍ» نیز در اصل «دعاوی» بوده و یا آن همچون «لیالی» حذف شده است. •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• 📚کانال رسمی معاونت آموزش حوزه علمیه خراسان: http://eitaa.com/joinchat/1842216994C8e88b82cfe
با عرض تبریک به مناسبت ولادت با سعادت امام حسین علیه السلام این کارت پستال از طرف مدرسه علمیه مسجد گوهرشاد تقدیم شما 🌹🌺🌷🌼🌸💐👇👇👇👇 👇 https://digipostal.ir/c2o45p9
(7) ✅ «الذین قُتلوا فی‎سبیل الله لیسوا أمواتاً» گزینه‎ی صحیح در تبدیل کردن به معلوم کدام است: «الّذین....لیسوا أمواتاً.» الف) قتلهم المشرکین ب) قتلوهم الکفّارُ ج) قَتلهم المشرکون د) قُتلوا بید الکفّار 👈 پاسخ سوال رو به آیدی زیر ارسال بفرمایید. https://eitaa.com/abbasipazhooheshsadegh •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• 📚کانال رسمی معاونت آموزش حوزه علمیه خراسان: http://eitaa.com/joinchat/1842216994C8e88b82cfe
✦؛﷽✦ ‌‌‌‌‌‌‌┄┅═✧❁•🔹•❁✧═┅┄ 🔵 مرحلۀ دوم: نوشتن پس از مطالعۀ آثار دیگران 💠باید طلاب را عادت داد که بعد از آن که نوشته های خوبی را مطالعه کردند، کتاب را روی هم بگذارند و مجدداً آن مطلب را خودشان بنویسند. سپس، بین نوشتۀ خودشان و نوشتۀ آن نویسنده هنرمند، مقایسه کنند. از مقایسۀ این دو با هم، ضعف ها و قوّت ها معلوم می شود. 💠نویسنده چگونه وارد بحث شد؟❓چگونه خارج شد؟❓جمله بندی ها و تعبیرات چگونه بود؟❓کلماتی را که من به جای او گذاشتم چیست؟❓آن کلماتی که او انتخاب کرده چیست؟❓ 🔚در یک مقایسه می تواند، تفاوت این دو را اندک اندک بفهمد. 📚 واحد پژوهش مدرسه علمیه مسجد گوهرشاد ❇️@pajoohesh_esfahan
طرح تحقيق نمونه.pdf
285.1K
*️⃣ با سلام به دوستان پژوهشگر عزیزانی که به دنبال شروع یک مقاله و پژوهش هستند این فایل ، خیلی به کارشون میاد حتما مشاهده بفرمایید. 📚 واحد پژوهش مدرسه علمیه مسجد گوهرشاد
به مناسبت ولادت حضرت ابالفضل علیه السلام از طرف مدرسه علمیه مسجد گوهرشاد تقدیم شما 🌹🌷🌹🌺🌻🌸💐💐 👇 https://digipostal.ir/cocszj4
پژوهش در حوزه بین الملل اگر تمایل به کار تحقیقاتی بین المللی هستید جلسه را حضور پیدا کنید https://eitaa.com/joinchat/1801519111Cba7e16497a
✦؛﷽✦ ‌‌‌‌‌‌‌┄┅═✧❁•🔹•❁✧═┅┄ 🔵 مرحله سوم: تجربه مستقل در نوشتن 💠صاحبان قلم خودشان به نوشتن موضوعی به طور مستقل شروع کنند؛ بی آن که این موضوع را در نوشتۀ دیگری مطالعه کرده باشند. بعد همین موضوع را به استاد قلم شان بدهند. 💠این راه را بدون استاد نمی توان پیمود و فردی که بخواهد بدون استاد این مسیر را بپیماید، به بیراهه ها، سنگلاخ ها و اشتباهات می افتد. 💠بهترین راه این است که شما چیزی بنویسید و آن را به استاد بدهید، تا او به شما فنون نگارش را یاد دهد. 💠کلّی گویی در این مسائل کم اثر است. اگر فرد نوآموز کلیات و قواعد را هم می خواهد بیان کند، باید از نوشته ای که استاد نوشته است، بهره گیرد. ⚜️مثلًا یکی از مسائل مهمی که ما، در نویسندگی به آن کم اهمیت می دهیم، حسن مطلع و حسن ختام است. نویسنده خوب اولین جمله ای را که می نویسد، باید جاذبه داشته باشد. نویسنده باید یک ضربه محکم وارد کند و طرف را جذب کند؛ این حسن مطلع است. در پایان هم که نوشته را تمام می کند، نه با یک کلمه عادی و معمولی. مطلب خوبش را باید آخر کار بگذارد که وقتی خواننده نوشته را تمام می کند، لذّت آن تا مدتی در ذائقه فکرش باشد. چنین نوشته ای دلالت بر فنّی بودن آن می کند و نشان دهنده مهارت نویسنده است. 📚واحد پژوهش مدرسه علمیه مسجد گوهرشاد ❇️@pajoohesh_esfahan
عنوان مناسب.pdf
1.87M
✍️ روش تهیه عنوان مناسب برای مقاله •┈•✾•🍀🌺🍀•✾•┈• 🕌 واحد پژوهش مدرسه علمیه مسجد گوهرشاد 🆔@Pajouheshgaranemarvi