eitaa logo
پندهای سعادت
2.3هزار دنبال‌کننده
349 عکس
75 ویدیو
38 فایل
🔰در محضر حضرت استاد شب زنده دار«دام ظله» 👤 ارتباط : @hadiszekr 🌐 تارنما: Www.Feghahat.ir کانال دروس حضرت استاد: https://eitaa.com/feghahat_ir
مشاهده در ایتا
دانلود
💠 عبد صالح خداوند بودن، از جمله ویژگی های حضرت امام خمینی «ره» 🔰حضرت استاد "دام ظله": خدای متعال به‌حسب آنچه که در قرآن شریف فرموده: کسی ایمان داشته باشد و عمل صالح انجام بدهد «سَيَجْعَلُ لَهُمُ الرَّحْمنُ وُدًّا». (مریم/96) این دوستی عمیقی که بین مردم نه تنها ایران و بین حضرت امام وجود داشت و دارد، این همان وعده الهی است که این عبد صالح خدا بحمدالله هم ایمان کامل و هم عمل صالح که فقط قصدش خدا بود را دارا بود. یادم هست برخی از اساتیدمان می‌فرمودند؛ (درس حضرت امام ساعت 8 صبح بود) بعض بزرگان دیگر هم درس‌شان ساعت 8 صبح بود. ما خدمت حضرت امام عرض کردیم که آقا، شما ساعت درس‌تان را ساعت 9 قرار بدهید، عده‌ای که درس آن بزرگان تشریف می برند، مایل هستند در درس شما هم شرکت کنند، ولی زمان درس ها تداخل دارد. شما درس‌تان را ساعت 9 قرار بدهید تا طلاب بیشتری در درس شرکت کنند. ایشان اصلاً قبول نکردند و فرموده بودند هرکسی هر درسی می خواهد شرکت کند و افزایش جمعیت درس برای ایشان مهم نبود و حاضر به تغییر ساعت درس نشدند. 📚درس خارج فقه حضرت استاد (1402/03/13) 🆔 @pand_saadat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔰 نفوذ بصیرت، از ویژگی‌های حضرت امام خمینی «ره» ✅حضرت استاد شب زنده دار «دام ظله»: 🔹یکی از نعمت‌های خداوند متعال به حضرت امام(رضوان‌الله‌علیه) همین بود که نفوذ بصیرت داشتند. یک سری وقایع و اتفاقاتی که شاید خیلی افراد پشت پرده‌های آن را اصلاً متوجه نمی‌شدند، ایشان متوجه می‌شدند و آن را می‌گفتند. نفوذ بصیرت، عنایت و موهبت الهی است که خدای متعال به برخی افراد عطا می‌کند. 🔹یکی از راه‌های کسب این امور، دعا است که انسان از خدا بخواهد که خدایا! این خصوصیت را به من عطا کن. البته تعلیم و تعلّم هم در این امر موثر است. 🔗 @pand_saadat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از فقاهت
093_14030313_shabzendedar_beihFozoli - Copy.mp3
19.25M
🔹آخرین جلسه درس خارج فقه حضرت آیت الله شب زنده دار«دام ظله» با موضوع شخصیت جامع حضرت امام خمینی رحمه الله 📖 جلسه ۹۳ 🗓 یک شنبه ۱۴۰۳/۰۳/۱۳ @feghahat_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠فصل بندگی 🔰حضرت استاد "دام ظله": «وَ واعَدْنا مُوسی‏ ثَلاثینَ لَیلَةً وَ أَتْمَمْناها بِعَشْرٍ فَتَمَّ میقاتُ رَبِّهِ أَرْبَعینَ لَیلَةً وَ قالَ مُوسی‏ لِأَخیهِ هارُونَ اخْلُفْنی‏ فی‏ قَوْمی‏ وَ أَصْلِحْ وَ لا تَتَّبِعْ سَبیلَ الْمُفْسِدینَ» «اعراف/142» ✅✅✅اهمیت نماز دهه‌ی اول ذی‌الحجه 👇👇👇 🔗 @pand_saadat
💠فصل بندگی 🔰حضرت استاد "دام ظله": «وَ واعَدْنا مُوسی‏ ثَلاثینَ لَیلَةً وَ أَتْمَمْناها بِعَشْرٍ فَتَمَّ میقاتُ رَبِّهِ أَرْبَعینَ لَیلَةً وَ قالَ مُوسی‏ لِأَخیهِ هارُونَ اخْلُفْنی‏ فی‏ قَوْمی‏ وَ أَصْلِحْ وَ لا تَتَّبِعْ سَبیلَ الْمُفْسِدینَ» «اعراف/142» ✅✅✅اهمیت نماز دهه‌ی اول ذی‌الحجه 🔹بر حسب بعضی از روایات، در لیالی دهه‌ی اول ماه ذی‌الحجه دستور داده شده که دو رکعت نماز خوانده شود، که در هر رکعت بعد از سوره‌ی حمد و توحید، این آیه‌ی مبارکه تلاوت می‌گردد. 🔸علاوه بر داشتن ثواب‌های اخروی و تقربی که به واسطه‌ی خواندن نماز و تلاوت قرآن داده می‌شود، قهراً تعبیه شدن آیات و خصوصیاتی که در عبادات هست، فلسفه‌ و هدفی دارد که انسان با قرائت و توجه به آن، برداشت‌هایی را برای تعالی و تقرب بیشتر به خدای متعال کسب می‌کند. 🔹از این آیه‌ی مبارکه، لااقل به نحو تداعی معانی، اموری در باب سلوک به ذهن می‌آید؛ چند نکته برای سالک راه حقیقت از این آیه استفاده می‌شود. 🟢یکی از این نکات، میقات داشتن است. خدای متعال برای این‌که پیامبرعظیم‌الشأن خودش را به مقام بالاتری برساند، تا بتواند دریافت‌های بالاتری داشته باشد، برایش میقات قرار داده است، تا ظرفیت و توجه او را افزایش دهد. در فاعل که خداوند هست، هیچ نقصی نیست؛ فاعلیت او تام و تمام است و شرط نمی‌خواهد؛ هرچند در جاهای دیگر، ما هم برای فاعل و هم برای قابل، گاهی شرایطی لازم داریم. اما در مورد خدای متعال در ناحیه‌ی فاعل نقصانی نیست. اما قابل که بنده هست، مخلوق اوست و باید قابلیت‌هایی را به دست آورد، تا بتواند فیوضات باری تعالی را دریافت کند. به هراندازه‌ای‌ که‌ انسان ‌بخواهد در قلبش، ظرفیت‌ و معرفت‌های عمیق‌تری پیدا شود، شرایطی را لازم دارد که یکی از این شرایط، درست درس خواندن است. 🔗 @pand_saadat
💠فصل بندگی 🔰حضرت استاد "دام ظله": «وَ واعَدْنا مُوسی‏ ثَلاثینَ لَیلَةً وَ أَتْمَمْناها بِعَشْرٍ فَتَمَّ میقاتُ رَبِّهِ أَرْبَعینَ لَیلَةً وَ قالَ مُوسی‏ لِأَخیهِ هارُونَ اخْلُفْنی‏ فی‏ قَوْمی‏ وَ أَصْلِحْ وَ لا تَتَّبِعْ سَبیلَ الْمُفْسِدینَ» «اعراف/142» ✅✅✅میقات داشتن 🔷 همان طور که بزرگان فرمودند و شاید بارها هم مرحوم امام(رضوان‌الله‌علیه) در نصایح‌ و صحبت‌هایشان می‌فرمودند که کسی علم توحید می‌خواند یا مدرس علم توحید است، ولی همین علم حاجب اوست، چون توجه او به همین گفتارها است که نمی‌گذارد به واقعیت توجه داشته باشد؛ یا خدای نکرده اعجاب به آن دارد، از آن‌ها خوشش می‌آید، می‌خواهد مثلاً أنا رجلٌ داشته باشد که ما در این مباحث حرفی برای گفتن داریم. چون معمولاً این چنین است، در روایات ‌دستور داده شده است که انسان باید وقتی را برای عبادت خودش فارغ کند که این همان میقات است. 🔶حضرت موسی سلام‌الله‌علیه کارش چه بوده است؟ هدایت و دعوت مردم به خدای متعال که این ‌بالاترین ‌شغل ‌است. ‌زیرا کارش ‌نجات‌ عبادالله ‌است. ولی ‌در عین‌حال، باید توجه‌ خود را به یک‌جا معطوف کند، تا بتواند دریافت‌های عمیق‌تری داشته باشد. از این‌رو، خدای متعال این دستور را می‌دهد که: «ثَلاثینَ لَیلَةً وَ أَتْمَمْناها بِعَشْرٍ» البته برای خیلی از چیزهاست؛ حالا یکی‌ همین است. 🟢ما باید فراغت‌هایی را برای خودمان درست کنیم، تا بتوانیم با خدا بیشتر انس داشته باشیم؛ برای پیدا کردن معایب‌ و راه‌حل برای آن‌ها، یک میقات بگذاریم. 🔗 @pand_saadat
💠فصل بندگی 🔰حضرت استاد "دام ظله": «وَ واعَدْنا مُوسی‏ ثَلاثینَ لَیلَةً وَ أَتْمَمْناها بِعَشْرٍ فَتَمَّ میقاتُ رَبِّهِ أَرْبَعینَ لَیلَةً وَ قالَ مُوسی‏ لِأَخیهِ هارُونَ اخْلُفْنی‏ فی‏ قَوْمی‏ وَ أَصْلِحْ وَ لا تَتَّبِعْ سَبیلَ الْمُفْسِدینَ» «اعراف/142» ✅✅✅راه تداوم عمل 🔷 نکته‌ی دیگری که باز از این آیه‌ی مبارکه استفاده می‌شود، این است که خدای متعال از اول برای حضرت موسی سلام‌الله‌علیه چهل روز مواعده نگذاشت. بلکه سی روز مواعده گذاشت؛ در حالی‌که از اول هم می‌دانست چهل روز لازم است. اما در ابتدا سی روز گذاشت و بعد ده روز اضافه کرد. این نشان می‌دهد که در این امور، باید تدریجی با نفس برخورد کرد و از اول نباید بار خیلی سنگین‌ برداشت. کار را که سنگین‌ بگیری، ادامه‌ی آن بر انسان مشکل می‌شود. انسان ضعیف است. «خُلِقَ الْإِنْسانُ ضَعِیفاً» بار خیلی سنگین بر دوش گرفتن، ممکن است که مدتی ادامه پیدا کند، اما تداوم و استمرار همیشگی نخواهد داشت. 🔶 راه ‌درست این است که انسان از کم شروع کند. اگر انسان ‌کارهای سلوکی خویش را با معرفت و تعمق دنبال نماید، تحمل هم پیدا می‌کند. 🔗 @pand_saadat
💠فصل بندگی 🔰حضرت استاد "دام ظله": «وَ واعَدْنا مُوسی‏ ثَلاثینَ لَیلَةً وَ أَتْمَمْناها بِعَشْرٍ فَتَمَّ میقاتُ رَبِّهِ أَرْبَعینَ لَیلَةً وَ قالَ مُوسی‏ لِأَخیهِ هارُونَ اخْلُفْنی‏ فی‏ قَوْمی‏ وَ أَصْلِحْ وَ لا تَتَّبِعْ سَبیلَ الْمُفْسِدینَ» «اعراف/142» ✅✅✅ ظرف میقات الهی 🔷 نکته‌ی بعدی که از این آیه استفاده می‌شود، این است که این میقات را خداوند در شب قرار داده و ظرف میقات الهی، شب است «وَ واعَدْنا مُوسی‏ ثَلاثینَ لَیلَةً». نقش شب در مسأله‌ی سلوک و تهذیب، موضوعیت دارد. شب برای سلوک، اثر خاص و ویژه‌ای دارد؛ به همین دلیل است که خدای متعال هم به بنده‌ی بزرگ خودش در عالم خلقت واجب کرده که شب را باید تقسیم کنی وتمام آن را خواب نباشی و در قسمتی از آن در درگاه خداوند مشغول بندگی باشی. بنابراین، پیام دیگر این آیه‌ی مبارکه، این است که ما شب را نه مثل بنده باشیم که فقط اسمش شب‌زنده‌دار هست؛ بلکه باید شب‌زنده‌دار واقعی باشیم. 🔗 @pand_saadat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠فصل بندگی 🔰حضرت استاد "دام ظله": «وَ واعَدْنا مُوسی‏ ثَلاثینَ لَیلَةً وَ أَتْمَمْناها بِعَشْرٍ فَتَمَّ میقاتُ رَبِّهِ أَرْبَعینَ لَیلَةً وَ قالَ مُوسی‏ لِأَخیهِ هارُونَ اخْلُفْنی‏ فی‏ قَوْمی‏ وَ أَصْلِحْ وَ لا تَتَّبِعْ سَبیلَ الْمُفْسِدینَ» «اعراف/142» ✅✅✅راهکاری برای تداوم نماز شب 🟢 شب‌زنده‌داری را باید از کم شروع کرد. مرحوم ‌آیت‌الله ‌سید احمد زنجانی، یکی از آن وارستگانی بود که خیلی صفای نفس داشت. ایشان در کتاب «الکلام یَجُر الکلام»‌ همین توصیه را فرموده که لازم نیست در اول راه، نماز شب‌های با سیصد العفو وطلب آمرزش برای چهل مؤمن و قنوت‌های با دعاهای طولانی و ابوحمزه‌ی ثمالی به‌جا آورد. 🟡 ایشان می‌فرماید: که در روایات نماز شب گفته شده، همان یازده رکعتی است که قل‌هو‌الله را هم نخوانید. اگر این‌گونه شروع کردید، در ابتدا یک ربع به اذان هم بلند شوید، کافی است. بعد کم‌کم این یک ربع به اذان ممکن است بشود بیست دقیقه و نیم ساعت، و بعد تا دو ساعت هم طول بکشد. 🔵 نکته‌ی دیگری که باز از این آیه استفاده می‌شود، این است که ما نیازمند به موعظه هستیم. ازکجای این آیه این مسأله به ذهن می‌آید. مگر حضرت هارون، پیامبر خدا و دارای مقام عالی نیست؟ اما وقتی که حضرت موسی علیه‌السلام می‌خواهد به میقات برود، به حضرت هارون می‌فرماید: «و اصلح وَ لا تَتَّبِعْ سَبیلَ الْمُفْسِدین‏». این نشان می‌دهد که بشر نیاز به موعظه دارد. باید به او یادآوری کرد و گفت. این خیلی مهم است که ما خودمان را بی‌نیاز از شنیدن نصایح قلمداد نکنیم. 🔗 @pand_saadat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠فصل بندگی 🔰حضرت استاد "دام ظله": «وَ واعَدْنا مُوسی‏ ثَلاثینَ لَیلَةً وَ أَتْمَمْناها بِعَشْرٍ فَتَمَّ میقاتُ رَبِّهِ أَرْبَعینَ لَیلَةً وَ قالَ مُوسی‏ لِأَخیهِ هارُونَ اخْلُفْنی‏ فی‏ قَوْمی‏ وَ أَصْلِحْ وَ لا تَتَّبِعْ سَبیلَ الْمُفْسِدینَ» «اعراف/142» ✅✅✅حکایتی از مرحوم شیخ انصاری 🔷 مرحوم شیخ اعظم انصاری، با آن عظمتش، بر حسب آنچه که در احوالات ایشان هست و ملاحسینقلی همدانی(رضوان‌الله‌علیه) که از شاگردان علمی ایشان بوده، نقل کرده است، آخر هر هفته مرحوم شیخ مرتضی انصاری به منزل آقاسید علی شوشتری که از شاگردان خودش ‌محسوب می‌شدند، می‌رفت. 🔻ملاحسینقلی همدانی(رضوان‌الله‌علیه) نقل می‌کند یک بار رفتم ببینم که مرحوم شیخ مرتضی انصاری برای چه کار به آنجا می‌رود؛ دیدم که مرحوم شیخ نشسته است و آقا سید علی شوشتری دارد ایشان را موعظه می‌کندکه مرجعیت این مشکلات را دارد و آدم باید حواسش ‌باشد. 🔶ما نباید فقط فقه را از مرحوم شیخ انصاری یاد بگیریم؛ سلوک و معنویت و اخلاق و دیانت را هم باید از این بزرگان یاد بگیریم. 🔻بنده یک اجازه‌ی وجوهات از مرحوم شیخ مرتضی انصاری دیدم که به یکی از علمای تهران نوشته و در کتابی چاپ شده است. مرحوم شیخ انصاری با خط خودش نوشته است که اجازه صرف امور حسبیه و وجوهات، مشروط به رعایت احتیاط است. 🟢نکته‌ی دیگری که از این آیه استفاده می‌شود، این است که حضرت موسی ‌علیه‌السلام وقتی می‌خواهد از بین جمعیت به میقات برود، این‌گونه نیست که مردم را رها کند. «وَ قالَ مُوسی‏ لِأَخیهِ هارُونَ اخْلُفْنی‏ فی‏ قَوْمی » . باید به کسانی که منکر غدیر و وصایت امیرالمومنین‌علیه‌السلام هستند، گفت: چگونه ممکن است که رسول خدا صلی‌الله‌علیه‌وآله‌و‌سلم برود و مردم را به خودشان رها کند؟ مردم را نمی‌شود به حال ‌خودشان رها کرد. همچنان‌که اگرحضرت موسی علیه‌السلام به میقات می‌رود، خلیفه‌ای به جای خودش می‌گذارد، و الا فساد و انحراف ایجاد می‌شود. این‌ها مجموعه نکاتی است که به ذهن می‌آید. 🔗 @pand_saadat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📷 | 💠تبليغ اگر براي خدا باشد ماندگار مي‌شود، بالا مي‌رود. 🔰توصیه حضرت استاد شب زنده دار"دام ظله" به مبلغین: تبليغ اگر براي خدا باشد ماندگار مي‌شود، بالا مي‌رود. اما اگر خداي نكرده قصدش اين باشد كه مطلبش بگيرد، مردم بپسندند، زندگي خودش رونق پيدا بكند، اين‌ها تمام مي‌شود، چيزي براي خودش نمي‌ماند. @pand_saadat
📷 | 🔰اخلاص در تبلیغ 🔸توصیه حضرت استاد شب زنده دار"دام ظله" به مبلغین: آنچه كه در تبليغ خيلي مهم است است. بايد كوشش كرد مهما امكن اخلاص در كار باشد. اين اخلاص باعث مي‌شود كه هم به نفع مردم باشد، هم به نفع خود انسان باشد وحرفش در دل‌ها تاثيرگذار باشد. @pand_saadat
🔅🔅🔅🔅 عيد نورانی ميلاد دهمین حجت الهی، حضرت امام هادی علیه‌السلام را به محضر مقدس ‌حضرت ولی‌عصر «عجل الله فرجه الشریف» و همه موالیان و ارادتمندان خاندان رسالت تبریک و تهنیت می‌گوییم. 🔸حضرت علیه‌السلام فرمودند: «ألقُوا النِّعَمَ بِحُسنِ مَجاوَرَتِها وَ التَمِسُوا الزِّیادَةَ فِیها بِالشُّکرِ» با نعمت‌ها با نیکویی برخورد کنید (قدرشناس نعمت باشید)، و با شکرگزاری نسبت به آن‌ها، به دنبال افزایش آنها باشید. 🔺 بحار الأنوار، ج‏75، ص: 370 ┈┈••••✾•🌹🌹🌹•✾•••┈┈• 🔗@pand_saadat
🔰مثل شمع نباشید 💠حضرت استاد "دام ظله": 🟢 مرحوم (رضوان الله تعالی علیه) خیلی مرد با صفا و با اخلاص و فاضلی بودند. ایشان گاهی در مباحث اخلاقی برای طلابی که تبلیغ می رفتند، توصیه می کردند شما . 🔵 شمع خصوصیتش این است که پرتو افشانی می کند، ولی خودش نابود می شود. می سوزد و پرتوافشانی می کند و دیگران از نور او استفاده می کنند، اما خودش تمام می شود. 🔴 حالا خدای ناکرده انسان منبر برود، تبلیغ کند، حرف بزند و در اثر موعظه ها و حرف های او دیگران به خدا نزدیک و اهل عمل شوند، اما خودش اینگونه نباشد یا عامل به آن حرفها نباشد؛ آنها حجت علیه خودش می شود و خودش پیش خدا روسیاه خواهد بود؛ مثل شمعی است که سوخته و دیگران از او بهره برده اند. ▫️منبع: کتاب پندهای سعادت جلد یک صفحات 8-27 @pand_saadat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔰 شیعه ی واقعی در کلمات معصومین علیهم السلام 💠حضرت استاد "دام ظله": در آستانه عید مبارک غدیر، عید اتمام نعمت و تکمیل دین هستیم. مناسبت غدیر ومسئله‌ی ولایت مولا امیرالمومنین علیه السلام دارای ابعاد فراوان و بحث های بسیار مهمی است. آنچه که در اینجا میخواهم عرض کنم، این است که واژه شیعه که ما بحمدالله مشرف یه این تسمیه واین نام هستیم، در روایات اهل بیت علیهم السلام یک باب مخصوص دارد. واژه ی شیعه دو مفهوم دارد، یک مفهوم اسمی و مصطلح که یکی از آنها همین کسانی هستند که مذهب تشییع را برگزیده اند و ولایت اهل بیت عصمت و طهارت را بعد از رسول خدا صلی الله علیه و آله وسلم قبول کرده اند؛ یعنی خلافت بلا فصل مولا امیرالمومنین علیه السلام و بعد یازده فرزند معصوم آن بزرگوار.این یک معنا از کلمه تشیّع است. اما یک معنای وصفی هم دارد که مراد کسانی هستند که واقعا از اهل بیت علیهم السلام پیروی میکنند و رنگ و بوی مقتدا های خودشان را گرفته اند.این هم یک معنای وصفی است. از راویات بر می آید که ائمه علیهم السلام دوست داشتند که این نام و عنوان، در صورتی بر کسی اطلاق شود که در مرتبه ای عالی از پیروی و اتّصاف به صفات ویژه ای باشد که در این روایات ذکر شده است. قهرا این تسمیه حتی به معنای اولش یک عَلم مرتجل نیست که بی تناسب نام گذاری شده باشد، بلکه در این نامگذاری منظورشان تناسب بین این افراد و مقتدا های آنها بوده است. 📚پند های سعادت،جلد۲،صفحات ۱۱۳و۱۱۴ @pand_saadat
🔰 شیعه ی واقعی در کلمات معصومین علیهم السلام 🔸استاد شب زنده دار دام ظله: در آستانه عید مبارک غدیر، عید اتمام نعمت و تکمیل دین هستیم. مناسبت غدیر ومسئله‌ی ولایت مولا امیرالمومنین علیه السلام دارای ابعاد فراوان و بحث های بسیار مهمی است. آنچه که در اینجا میخواهم عرض کنم، این است که واژه شیعه که ما بحمدالله مشرف یه این تسمیه واین نام هستیم، در روایات اهل بیت علیهم السلام یک باب مخصوص دارد. واژه ی شیعه دو مفهوم دارد، یک مفهوم اسمی و مصطلح که یکی از آنها همین کسانی هستند که مذهب تشییع را برگزیده اند و ولایت اهل بیت عصمت و طهارت را بعد از رسول خدا صلی الله علیه و آله وسلم قبول کرده اند؛ یعنی خلافت بلا فصل مولا امیرالمومنین علیه السلام و بعد یازده فرزند معصوم آن بزرگوار.این یک معنا از کلمه تشیّع است. اما یک معنای وصفی هم دارد که مراد کسانی هستند که واقعا از اهل بیت علیهم السلام پیروی میکنند و رنگ و بوی مقتدا های خودشان را گرفته اند.این هم یک معنای وصفی است. از راویات بر می آید که ائمه علیهم السلام دوست داشتند که این نام و عنوان، در صورتی بر کسی اطلاق شود که در مرتبه ای عالی از پیروی و اتّصاف به صفات ویژه ای باشد که در این روایات ذکر شده است. قهرا این تسمیه حتی به معنای اولش یک عَلم مرتجل نیست که بی تناسب نام گذاری شده باشد، بلکه در این نامگذاری منظورشان تناسب بین این افراد و مقتدا های آنها بوده است. 📚پند های سعادت،جلد۲،صفحات ۱۱۳و۱۱۴ @pand_saadat