پرسش
🔅علت اصلی کم شدن حساسیت حاکمیت و مردم به فریضه امربهمعروف و نهی از منکر گسترش فرهنگ تساهل و تسامح غربی است چگونه می شود جلو گسترش این فرهنگ را گرفت؟
✳️امربهمعروف و نهی از منکر آنگونه که انتظار میرفت، در جامعه ما اجرایی نشد؛ نه از سوی دولت اقدامات در حد مطلوب صورت گرفت، نه از جانب نهادهای مردمی و نه تکتک افراد در حد توانشان به این فریضه اقدام کردند. علت این سستی و تنبلی یا بیتفاوتی و سهلانگاری در یک نکته و در عواملی محدود خلاصه نمی شود. زمینهها و علل بسیاری موجب شد که این مسأله به این صورت درآید.
روزهای نخستین انقلاب این انگیزه در دل همه طرفداران انقلاب بود که برای اجراییشدن یکایک قوانین اسلام تلاش کنند، هزینه کنند، وقت بگذارند و فداکاری کنند. تقریباً همهی کسانی که به جمهوری اسلامی "آری" گفته بودند، این امید را داشتند که کمکم قوانین اسلام اجرایی شود؛ از مصادیقی که در اسلام "منکر" معرفی شده، جلوگیری خواهد شد و اهداف و آرمانهای اسلامی تحقق خواهد یافت. حال پرسش این است: چرا این قوانین اقامه نشد؟ و طبعاً مهمترین ضامن اقامه قوانین اسلام امربهمعروف و نهیازمنکر است. این مسأله علل بسیاری دارد که به برخی اشاره میشود:
یکم در بعد تاریخی، به ضعف شناخت عمومی از معروفها و منکرها برمی گردد .
کسانی که در اوایل کار پیروزی انقلاب زمام امور را در دست گرفتند؛ چون از اسلام شناخت کافی نداشتند و به همه ابعاد آن اعتقاد نداشتند؛ برخی از ویژگیهای مثبت اسلام را دیده علاقهمند و شیفتۀ آن شده بودند و از برخی دیگر از قوانین، اندیشهها و مبانی اسلام آگاهی نداشتند! جهتگیری عمومی که امام راحل مشخص کرده بودند، همه را به این باور رسانده بود که نظام مطلوب امام چهره نظامی محبوب و ایدهآل دارد .، ولی تلقیهای همسانی از مبانی و اندیشه ها و اهداف امام وجود نداشت. جناحهای مختلفی که بعدها در کشور به وجود آمد، آن روزها بر محور امام وحدت داشتند . از یکسو اعتماد به امام، از سویی علاقة تاریخی به اسلام و از سوی دیگر ظلم و ستم تاریخ شاهانه، همه را در طلب اسلام انقلابی متحد کرد؛ اما تلقی واحدی از اسلام در میان نبود.
دوم
دستهای به دلیل تحجر و گروهی به دلیل التقاط بیراهه رفتند .
دو بلای بزرگ تحجر والتقاط همزمان با تولد انقلاب وجود داشت. تفکر التقاطی، اسلام را یا با اندیشة غرب و یا تفکر مارکسیستی آمیخته بود و حامیان تحجر اسلام بدون خرد ورزی را مطرح میکردند
اسلام ناب میباید سه گروه را مهار میکرد. حزبالله باید تلاش میکرد که گرایش به چپ مارکسیستی را اصلاح کند وتفکر غربزده را کنترل نماید. متحجران را بیدار نماید .
در نبود تلقی شفاف از اسلام ناب هر سه گروهکوشیدند اسلام را با اندیشة خود هماهنگ کنند. با
سوم با متلاشی شدن نظام شوروی، پشتیبانی گروه چپ از هم پاشید، نیروهای چپ بهزودی بساط خود را جمع کردند و نتوانستند در برابر تفکر اسلامی به ایجاد چالش بپردازند؛ ولی غربزدگی همچنان حامی داشت، درگیری اصلی انقلاب هم در عمل با غربزدهها بود؛ زیرا آنها نمایندگان تفکر سرمایهداری و صهیونیستی حاکم قبل از انقلاب بودند. قدرت نظامی و اقتصادی و رسانه ای را سالیان سال در اختیار داشتند و بعد از پیروزی انقلاب هم از پشتیبان ایدئولوژیک وسیاسی برخوردار بودند؛ انان در نهادهای فرهنگی و رسانهای و مطبوعات غرب گرا سازماندهی شدند. نشریاتی که برای فریب مردم با وجود گرایش به راست، شعار چپگرایانه سر میدادند. آنها در مجموعه ساختار فرهنگی کشور نفوذ کردند. برای نمونه تلویزیون ما در اوایل انقلاب نهتنها اسلامی نبود، بلکه در اختیار همین غربزدهها بود. نیروهای مذهبی نه از لحاظ فنی آشنایی داشتند، نه از نظر فکری آموزش دیده بودند و نه سازماندهی منظمی برای مقابله با بخش رسانهای دشمن داشتند. همه اینها سبب شد که فعالیت آنها سازمانیافتهتر باشد و با نفوذ در ارکان نظام و پشتیبانی رسانههای خارجی در صدد تضعیف، انحراف و تحریف باورهای دینی مردم برآیند. خلاصه سعی کردند به هر شکلی که میتوانند، اسلام موردنظر امام خمینی رحمهالله را از میدان بیرون کنند: گاه تحریف کردند، گاهی متهم کردند و گاهی در مباحث فرهنگی بهگونهای تصمیم گرفتند که با منافعشان تناسب داشت.
عوامل را باید در این چند گزینه برشمرد:
آگاهی نداشتن
و آماده نبودن نیروهای مؤمن و انقلابی
فعال شدن نیروهای غربزده و پشتیبانی دشمنان خارجی
اشتغال دلسوزان نظام به امور اجرایی و نداشتن فرصت کافی برای آموزش فکری و فرهنگی جامعه.
ما شخصیتهایی مانند شهید مطهری با آن اندیشههای ناب بسیار کم داشتیم، محصولات ناب فرهنگی هم برای فهم عموم بسیار کم و نیروهای فکری و فرهنگی سرگرم امور اجرایی و قانونگذاری و قضاوت شدند.
پس از انقلاب نتوانستیم به مرزبانی فرهنگی درستی درباره اندیشههای ناب اسلام بپردازیم. این یک بُعد ماجرا بود، ولی بیش از اینها از همان اول دشمن نقطهضعفی از ما شناسایی کرد که مسألة اقتصاد بود تا بتوانند از این طریق نظام ما را به سمت تباهی و شکست بکشانند. آنها دیدند اگر مستقیم به جنگ فرهنگ بیایند، با منطق و استدلال و عواطف مردمی روبهرو میشوند و شکست میخورند. ازاینرو با به دست گرفتن نهادها و مسئولیتهای سیاسی از یک سو و در اختیار گرفتن امکانات اقتصادی از سوی دیگر به جنگ فرهنگی با نظام آمدند.ا برای یک شاهد یا امام جماعت "عدالت" را شرط میدانیم، ولی برای رؤسای بانکها آن را شرط نمیدانیم! آیا برای واگذاری بودجههای کلانی مثل تأمین اجتماعی هم عدالت را شرط ندانستیم؟! آنها نهادهای اقتصادی ما را در دست گرفتند که طبعاً میتوانست معروف یا منکر را تقویت کند یا آنها را جابهجا کند. درست است که عدهای از مردم بر اساس فکر و فرهنگ حرکت میکنند، ولی بالاخره آنها هم در جامعه نیازهایی دارند که باید تأمین شود. در دوران جنگ امکانات باید صرف جنگ و رزمندگان می شد، اما آن ها برنامهریزی کردند که امکانات اقتصادی کشور در اختیارشان قرار بگیرد و سلطة مجدد بانکها و سیستم ربوی بر کشور شکل گرفت. در حالی که ربا امالفساد است. تا ربا باشد، نه میتوان با بیحجابی و بدحجابی مقابله کرد، نه با ماهواره! 🔅سیستم ربوی ساختاری است که برای کار و تولید ارزش قایل نیست و در آن پول بهتنهایی بهطور مضاعف پول تولید میکند. زمانیکه آنها اقتصاد را در اختیار بگیرند، کمکم در سیاست و فرهنگ هم نفوذ می کنند.
سوال دوم
تساهل و تسامح می تواند تمام منکرات را گسترش دهد، چه راهکاری برای گسترش نیافتن این فرهنگ پیشنهاد میکنید؟
حرکت گامبهگام غربزدگان دارای ظاهر مذهبی که قانون را عین شرع معرفی میکنند نیز مؤثر است. مشکل اصلی ما این است که مجتهدانی در سطح امام و شهید مطهری نداشتهایم که در فقه اقتصادی تخصص داشته و در مسائل مالی قاطعانه نظر بدهند. در حال حاضر هم فقیه اقتصاددان انگشتشمار داریم. آنها هزاران متخصص غربی تحصیلکرده و آشنا به همۀ زوایا را در تمام ساختار وارد کردند و ما میخواستیم با شماری اندک اقتصاددان اسلامی به جنگ نظام غیرمعقول و غیرمنطقی برویم. در چنین شرایطی روشن است که نمیتوانستیم مقابله کنیم. ما دانش و زبان لازم برای تقابل با نظام سرمایهداری هنوز هم نداریم. در برابر قدرت نظامی دشمن با ایثار و فداکاری جوانانمان و کشته شدن این عزیزان پیروز شدیم، ولی در جنگ اقتصادی با آنها، جوانان ما بهاندازهی کافی با اصول فقهی و اسلامی آشنایی نداشتند و حتی حوزویان ما هم بهقدر کافی با اقتصاد دنیای غرب آشنا نبودند. در جنگ اقتصادی فاقد ارتش و سپاه و بسیج بودیم و نمی توانستیم در حوزه اقتصاد با فرهنگ غرب مبارزه کنیم.
سئوال سوم
با توجه به اینکه میخواهیم به راهکارها بپردازیم، چه راهکارهایی پیشنهاد میفرمایید؟
یک راهکار ایجاد "نهاد غربشناسی" در حوزه و دانشگاه است. حوزه و دانشگاه ما ماهیت پلید غرب را نمیشناسند، بلکه زیبایی ظاهری دنیای غرب چنان جلوهگر شده که از شناخت هویت و اهداف کثیف آنها غافل شدهایم. دشمنشناسی ضرورتی اساسی است و در حال حاضر بزرگترین دشمن ما فرهنگ غربی است. ما با دشمنی که نمیشناسیم یا دشمنی که خود را دوست جلوه می دهد، چگونه مقابله کنیم؟! رهبری می گوید: «دست آهنین دشمن را در دستکش مخملین می شناسیم»، اما حوزه و دانشگاه این مشت خشونتگرا را در دستکش زیبا به قدر کافی نمی شناسد. دلیل این سخن اوضاع غزه وفلسطین یمن و بحرین و سوریه و نیجریه و... است. کسانی که عمری شعار آزادی و استقلال و انسانیت و حقوق بشر دادند، اکنون همگی در برابر مظلومان فلسطین متحد شدهاند. این هویت واقعی دشمنان اسلام است؛ ولی آنچه از رسانهها و نهادهای بهظاهر حامی حقوق بشر آنها تبلیغ می شود، چیز دیگری است. جامعة ما گاهی فریب تبلیغات آنها را می خورد که هویت واقعی دشمن شناخته نشده است. پیشنهاد میکنم نهادی برای غربشناسی و دشمنشناسی که مبانی فکری آلوده و هویت و انگیزههای غیرانسانی آنها و ساختارهای خائنانهای را که در دنیا به وجود آوردهاند، بازشناسی کند. یکی از این ساختارها سازمان ملل است که به گفته اقبال لاهوری:🔰
من از این بیش ندانم که کفن دزدی چند بهـــر تقسیم قبــور انجمنـی ساختـهاند!
اینها مجموعهای هستند که آدمها را می کشند تا اگر دیگران آنها را دفن کردند، کفن آنها را هم به غارت برند. سازمان ملل کنونی مجموعه ای برای دفاع از امنیت و صلح و عدالت و اخلاق نیست، بلکه ابزار فریبی در دست سرمایهداران بینالمللی است تا از طریق آن به کشورهای دیگر فشار بیاورند که شما برخلاف قوانین جهانی عمل می کنید.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
راستی چرا این شعر مرحوم آقاسی رو صدا و سیما میلی پخش نمیکنه؟؟؟
یک معروف بنیادی ومبارزه با هزار منکر اجتماعی❗️
با سلام
✅ یک ایده بنیادی آیه الله حائری شیرازی برای مهار تورم.
تورم نوعی سرقت یا غصب از سرمایه های همه شهروندان ودولت وملت است . که کنترل آن از اوجب واجبات همه دولتهاست.
❗️خرید وفروش فقط بر اساس گرم طلا ونقره
اگر طلا ونقره واقعی پشتوانه پول ومیزان مالکیت قرار گیرد ودرکارت پولی هرکس میزان گرم طلا ونقره جابجا شود .
صدها وهزاران مشکل اقتصاد وسیاست وامنیت کشور حل می شود :
۱. تورم با مبدا داخلی وچاپ بی پشتوانه پول مهار می گردد
۲.تورم با مبدا خارجی وافزایش نرخ پول خارجی( ارز )مهار می شود.
۳.نظام بانکی ربوی بهانه ای برای ادامه حیات ندارد .
۴.،نظام بیمه ای ظالمانه حل می شود زیرا در آینده برای تامین وابسته به سرمایه واقعی خود اشخاص یا سرمایه موجود وثابت دولت می شود
۵.اعتماد به شرکت هایی که هم از سرمایه عمومی می خورند هم از در امد کارگران وکارکنان نیازی نیست .
۶.شفافیت در سرمایه همه اشخاص وافراد حقیقی وحقوقی امکان پذیر می شود.
۷.برای اعلام عسر وحرج ونداشتن پول پرداخت مهریه و بدهی بانکی وغیر بانکی نیاز به حکم قضایی نیست .
۸.میزان توان مالی و تعهد وضمانت هرشخص حقیقی وحقوقی روشن می شود . وگدایی وفقیر نمایی و.. با یک کلیک حل می گردد.
۹. بسیاری پرونده های دادگستری مختومه میشود چون میزان پول واقعی افراد( طلا ونقره ویا فلز دیگر) در بانک مرکزی انلاین شفاف است.
۱۰..دریافت زکات واحیانا مالیات حلال و واجب خمس واجب از طلا ونقره یعنی سرمایه راکد اشخاص امکان پذیرمی شود..
۱۱. نیاز به گرفتن مالیات حرام وجود ندارد.
۱۲.سلطه پولی کفار برای همیشه در کشور اسلامی منتفی می شود .
۱۳.دیه افراد وبیمه افراد ومهریه افراد نیاز به افزایش وکاهش هرساله ندارد .
۱۴. بسیاری از دلال بازی ها وپول چاپ کردن ها وصرافیهای ریالی وارزی خود بخود تعطیل می گردد.
۱۵. روابط اقتصادی با کشورها فقط بر اساس پول واقعی یاکالا به کالا امکان پذیر می شود .
⛳️راستی آیا می دانید . چاپ کارت هدیه نوعی نشر اسکناس بدون پشتوانه است ❗️.
۱۶ بازیهای بیت کوین و همستر وووو برای همیشه تعطیل می شود .
. توخود حدیث مفصل بخوان از
این مجمل.
والسلام علی من اتبع الهدی
هر کس (مدیر با ایمان) وتوانمندی که بتواند این ایده را اجراکند
ما به او رای می دهیم .
والسلام
محمود مهدی پور
🌴تشکیل این ستادها ودفاتر
در سطح سراسری واستانی وشهرستانی
از کارهای لازم ومقدمه اقامه دو فریضه بزرگ الهی است .
ولی حضور عالمان مورد اعتماد در راس هر ستاد ضرورت دارد .
ووجوداجتهاد و فتوای مشترک مرجعیت ورهبری در موفقیت نقش
محوری دارد .🔰
۹۲
⭕️ وقتی ,,,گرگ حمله میکند، با صدای بلند حمله میکند و فرصتی برای واکنش دارید.
اما وقتی ,,,موریانه هجوم میآورد، از همان ابتدا مخفیانه و بی سرو صدا از ریشه به جان داراییتان میافتد.
ایستادن در برابر گرگ، شجاعت میخواهد
ولی دفع خطر موریانه بصیرت!
🔹"بصیرت"، سواد نیست،
"بینش" است.
🔸بصیرت، یعنی اینکه نگاهت به "شخصیت"ها نباشد، بلکه همواره به "شاخص"ها باشد.
🔹بصیرت، یعنی اینکه بدانی حتی مسجد میتواند "مسجد ضِرار" باشد و پیامبر آن را خراب کند.
🔸بصیرت، یعنی اینکه بدانی جانباز صفین، میتواند قاتل امام حسین علیه السلام درکربلا باشد!
ملاک، حال فعلی افراد است.
🔹بصیرت، یعنی اینکه فریب قرآن سر نیزه را نخوری، و قرآن ناطق را دریابی،
🔸بصیرت، یعنی اینکه عمل به قرآن مهم است نه حفظ کردن قرآن و ترک دستورات آن.
🔹بصیرت یعنی اگر همه ملت به یک سمت رفتند، نگاهت به امام علی علیه السلام باشد.
🔸بصیرت، یعنی اینکه بدانی در جنگ با فتنه نمیتوانی آغازگر باشی اما وقتی شروع کردید باید آن را از ریشه در بیارید.
🔹بصیرت، یعنی اینکه" مالک اشتر"ها را به تندروی و "ابوموسی اشعری"ها را به اعتدال نشناسی!
🔸بصیرت، یعنی اینکه بدانی معاویه ها، به سست عنصرهای سپاهِ امام علی علیه السلام دل بستهاند!...
🔹بصیرت یعنی اینکه بدانی: تاریخ تکرار می شود، نه با جزئیاتش، بلکه با خطوط و شاخص هایش.
اللهم اجْعَلْ النُّورَ فِي بَصَرِي ، وَالبَصِيرَةَ فِي دِينِي
یَا الله یَا رَحمَانُ یَا رَحیم، یَا مُقَلِّبَ القُلُوب ثَبِّت قَلبی عَلَی دینِک.
پنج راهکار مشاور سابق وزارت خارجه رژیم کودککش برای "نابود کردن ایران":
۱-فشار اقتصادی
۲-حمایت از مخالفان داخلی
۳-برچیدن شبکه منطقهای
۴-نهایی کردن روابط عربستان و اسرائیل
۵-اجرای یک کارزار جنگ اطلاعاتی تهاجمی با استفاده از تلگرام، اینستاگرام و...:
https://meforum.org/mef-online/a-comprehensive-strategy-for-democratic-transition-in-iran
دکتر فؤاد ایزدی
🇮🇷تحلیل سیاسی و جنگ نرم
✍@tahlile_siasi
✍@tahlile_siasi
18M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥خواص جامعه کجان؟ | این ۴ دقیقه طوفانی و بسیار مهم از استاد تقوی را تحت هیچ شرایطی از دست ندهید.
▪️وجوب مطالبه گری و اعلام موضع خواص بر اساس تحریرالوسیله امام خمینی (ره)
▪️مردم قدرتی دارند که دولت ها ندارند!
▪️ای علمای اسلام برسید به داد اسلام...
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
🚨« لشکر انقلابی »👇👇
➣☫ @lashkarengelabi
🔴 هر نخ سیگار ۲۰ دقیقه از عمر انسان را کم میکند
🔹یک مطالعه جدید درباره آسیبهای ناشی از سیگار نشان میدهد که سیگار کشیدن نه تنها تأثیرات بدی بر سلامت دارد، بلکه باعث کوتاهتر شدن عمر و امید به زندگی افراد بیشتر از آنچه که پزشکان قبلاً تصور میکردند، میشود.
🔹محققان دانشگاه کالج لندن دریافتند که بهطور متوسط، هر سیگار حدود ۲۰ دقیقه از عمر یک فرد کم میکند، به این معنا که یک بسته ۲۰ عددی سیگار میتواند تقریباً هفت ساعت از عمر یک فرد بکاهد.
✅به ایران امروز بپیوندید👇
https://eitaa.com/joinchat/2410086410Ca8f498c543
"ستارگان ولایت"🔅✳️
حاج دوست محمد علیپور
فرزند حاج یوسفعلی پیشنماز میان آباد🌴🌴🌴
خاندان و چهار فرزند حاج یوسفعلی در منطقه عشق ابادطبس از مردم با ایمان وفعالان مدهبی این منطقه بودند
حاج محمدعلی احمدی
ملا حاج حسین علیپور
ملا میرحسن علی پور.
حاجیه عذرا خانم همسر حاجرجبعلی احمدی
اخرین نفر از این چهار برادر حاج دوست محمد بود که بیش از هفتاد سال در روستای میان اباد زندگی کرد اومثل غالب مردم روستا در کار کشاورزی ودامداری فعال بود.
رعایت نماز وروزه وحج وعبادات وحلال وحرام در تامین زندگی از شاخصه های عموم مردم این منطقه است اما این خانواده در دینداری وخدمت گداری شاخص بودند
حاج یوسفعلی در ظاهر سواد نداشت ولی در شناخت احکام شرعی ورعایت آن از بسیاری دینداران روز گار جلوتر بود.
بطوری که در پرداخت زکات گوسفندان وشتران وحتی تامین هیزم زمستان بیوه زنان روستا پیشقدم بود مسجد جامع وحمام عمومی روستا و وقف یک شبانه روز آب میان اباد برای حمام وروضه خوانی اباعبد الله ع یادگار اجداد اوست. حاج دوست محمد به تلاوت قران نوافل اذان ودعای کمیل وندبه وروضه خوانی اهل بیت ع علاقه فراوان داشت واز سالهای حدود۱۳۵۵ش تا ۱۳۹۰ش علم مسجد ومنبر ومحراب را در روستا بر دوش داشت. حاج دوست محمد در صمن انجام کار های کشاورزی ودام داری امور دینی مردم مثل نماز جماعت واذان ومراسم ولادت وشهادت اهل بیت را بر گزار می کرد. .
نماز عیدفطر وقربان ومجالس ترحیم ودیگر مسائل دینی مردم را اقامه می کرد
اینگ نوشته فرزندش علی اقای علیپور را به محضر دوستان تقدیم می دارم. حاجی اقا اهل تلاوت وتهجد وروضه ومدخ ومرثیه سرایی برای خاندان نبوی بود . نمونه ای از اشعارش در همین زندگینامه می اید. او روی جند نفر از نوجوانان روستا اثر گداشت که یکی از انها اقامرتصی علی پور امام جمعه موقت شهر عشق اباد ودیگری سرهنگ ابوطالب مراد پور از فارع التصیلان دانشگاه امام علی ع است.
برخی از ویزگیهای زندگی اورا مرور می کنیم.
علی اقا علی پور فرزندش در یادداشتی برای بنده نوشته اند:
هر روز که از درگدشت حاج آقا می گدرد جای خالی ایشان بیشتر احساس می شود
تفکر در حالات وکردار وگفتارش بیشتر مارا می سوزاند
روزهفتم رحلت او با شهادت امام صادق ع مصادف شدایشان تا سه سال قبل از رحلت هر سال در چنین روزی منزل اخوی احمد آقا در قائمیه برای این امام همام روضه می خواند.ند
۲ .تا اخرین لحظات عمرشریف هوش وذهنش بخوبی کار می کردوپیوسته به ذکر وتلاوت ودعا وبه گفتن شهادت برتوحید ونبوت و ولایت مولا امیر المومنین مترنم بودند. وعباراتی مثل یا مرتضی علی یا حسین شهید والحملله رب العالمین یا شافع یوم الحساب از زبانش قطع نمی شد.
۳.ایشان چه در بستر بیماری وچه در حال سلامت از انچهدر ان بودشکایتی نداشت. وپیوسته شکر گزار بود.
گاهی در روز های اخرچیز هایی بلند می گفتند وقتی جویای احوال می شدیم می گفتند نه چیزی نیست. دعا یا قرآن می خواندم بار ها با صدای بلند در خواب قران می خواندند که ابتدا ما وسپس خود ایشان بیدار می شدیم.
۴ در روز های آخر برای خوابیدن مشکل داشتند برای ایشان قران می خواندیم پس از شنیدن جند آیه راحت وآرام نی خوابیدند..
۵.انجه پیوسته اشک مارا در خلوت وجلوت روان می سازد یاد مظلومیت این پیر خود ساخته بود که حتی یک بار ما را با لفظ تو خطاب نکرد وملزم به کاری ننمود هر بار که چیزی می پرسیدیم می فرمود هر جور خودتان صلاح می دانید .حتی در مورد اب یا دارو یا اگر کسی می خواست به عیادت بیاید میگفت هر جورصلاح می دانید
گاهی احساس می کردیم چیزی می خواهند می گفتیم آب بیاورم؟می گفتند اگر زحمتی نیست. خودتان که خواستید آب بخوردید کمی هم برای من بیاورید. بیش از ۷۵ سال داشت که خودش در تعسیل وتدفین دوبرادرش حاج محمدعلی وملا میر حسن با صبوری تمام کار را انجام داد بر احساسات غلبه وبهدستورات الهی توجه کامل داشت. وبرای ما جوانان سر مشق بزرگی بود.
کمتر زمانی ادان صبح در بستر
بود تا نیرو داشت. سه وعده نماز را در مسجد اقامه می کرد حتی در روز های سرد زمستان عبا بر سر می افکند وپیاده به مسجدامام حسن عسکری ع در محله میان اباد می رفت. هنوز ادانش در گوش پیران ومیان سالان این محله طنین انداز است.
۸.هیچگاه از ایشان دروغی نشنیدیم وخوش بینی وقضاوت خوش بینانه ایشان ما را شگفت زده می کرد.
چه بسا عمر ایشان چند سال قبل تمام بوداما با دعای ایشان در حق ما خداوند منت نهاد تا چند سالی بیشتر در خدمت ایشان باشیم واز ثواب ان بهرمند شویم واین لطف ومرحمت الهی را نمی توانیم شاکر باشبم وجوانان باید بدانند پدر ومادر همیشه نیستد فرصت خدمت به آنان را عنیمت بشمارند
وجود پدر ومادر منبع خیر وبرکت است که تا درانی نمی دانی وقتی از دست دادی دریغ می خوری.
والسلام علی علی پور. میان اباد
تاریخ بیست وپنجم ذی الحجه۱۴۳۲ ق
اول آذر ۱۳۹۰ ش.