eitaa logo
پاراگراف || امیرحسن‌اوصالی
2هزار دنبال‌کننده
216 عکس
7 ویدیو
3 فایل
📃 روزنامه‌نگار _ حافظ‌پژوه و منتقدِ سینما نوشته‌هایی از سر دغدغه و پاراگراف‌های جذاب ✏️[اینجا قراره "نوشتن" و "نقد فیلم" یاد بگیری.]🎬 #آموزش_نویسندگی #آموزش_نقد_فیلم نقد و پیشنهاد : @a_h_osali
مشاهده در ایتا
دانلود
▪️ کار خداوند بی‌حکمت نیست ... 🔻پادشاهی هنگام پوست کندن سیبی با یک چاقوی تیز، انگشت خود را قطع کرد. وقتی که نالان طبیبان را می‌طلبید، وزیرش گفت: «هیچ کار خداوند بی‌حکمت نیست.» پادشاه از شنیدن این حرف ناراحت‌تر شد و فریاد کشید: «در بریده شدن انگشت من چه حکمتی است؟» و دستور داد وزیر را زندانی کنند ... 🔻روزها گذشت تا اینکه پادشاه برای شکار به جنگل رفت و آن جا آن قدر از سربازانش دور شد که ناگهان خود را میان قبیله‌ای وحشی تنها یافت. آنان پادشاه را دستگیر کرده و به قصد کشتنش به درختی بستند. اما رسم عجیبی هم داشتند که بدن قربانیانشان باید کاملاً سالم باشد و چون پادشاه یک انگشت نداشت او را رها کردند و او به قصر خود بازگشت. در حالی که به سخن وزیر می‌اندیشید دستور آزادی وزیر را داد. وقتی وزیر به خدمت شاه رسید٬ شاه گفت: «درست گفتی، قطع شدن انگشتم برای من حکمتی داشت ولی این زندان رفتن برای تو جز رنج کشیدن چه فایده‌ای داشته؟» وزیر در پاسخ پادشاه لبخند زد و پاسخ داد: «برای من هم پر فایده بود چرا که من همیشه در همه حال با شما بودم و اگر آن روز در زندان نبودم حالا حتماً کشته شده بودم.» 🤗عضو پاراگراف بشوید. ⚘️👇 ▣⃢🪴📚 https://eitaa.com/joinchat/2729640001Cb1d34d8ce8
▪️امام علی علیه السلام: عَجِبتُ لِمَن يُنشِدُ ضالَّتَهُ وقَد أضَلَّ نَفسَهُ فَلا يَطلُبُها! 🔻در شگفتم از كسى كه در پى گمشده اش مى گردد، ولى خود را گم كرده و آن را نمى جويد 📚 غررالحكم 🤗عضو پاراگراف بشوید. ⚘️👇 ▣⃢🪴📚 https://eitaa.com/joinchat/2729640001Cb1d34d8ce8
▪️به‌نام حضرت دوست یک نکته‌ای بگم رفقا این احادیث روزانه را حتما بخوانید و سعی کنید حداقل احادیث کوتاه را حفظ کنید! اینگونه نورانیت کلام اهل‌بیت'ع' همیشه همراه ما خواهد بود. و نکته‌ی دیگر تولید محتوا برای کانال به‌صورت فردی سخت است. و ما هم نه تیمی داریم و نه جایی وصلیم. سعی می‌کنیم از سر دغدغه نکات و تحلیل‌هایی رو بنویسیم. پس حوصله کنید، این کم‌نوشتن‌ها ارزش قائل شدن به‌وقت شماست که با مطالب بیهوده تلفش نکنیم! پس دمتون گرم که همراه حقیر هستید.
▪️امام علی علیه السلام: قُرِنَتِ الْهَيْبَةُ بِالْخَيْبَةِ، وَ الْحَيَاءُ بِالْحِرْمَانِ؛ وَ الْفُرْصَةُ تَمُرُّ مَرَّ السَّحَابِ، فَانْتَهِزُوا فُرَصَ الْخَيْ 🔻ترس(نابجا) با نااميدى مقرون است و کم رويى موجب محروميت است، فرصت ها همچون ابر در گذرند؛ ازاين رو، فرصت هاى نيک را غنيمت بشماريد 📚نهج‌البلاغه _ حکمت ۲۱ 🤗عضو پاراگراف بشوید. ⚘️👇 ▣⃢🪴📚 https://eitaa.com/joinchat/2729640001Cb1d34d8ce8
▪️یک کتاب پرمغز و سرپا. 🔻نویسنده در موضع یک استاد اخلاق توانسته است مخاطب را در حالات گوناگون خود با شرح مناجات به‌چالش کشیده، و گاهی با رفع شبهات و نکات کلیدیِ سلوکی نیز مبانی اصیل اسلامی را در راستای تربیت دینی به‌مخاطب ارائه بدهد. 🔻کتاب را نه صرفا بخاطر شرح مناجات شاکّین بودنش، که برای نکات کلیدی و تربیتی‌‌اش به‌شدت برای اهالی اخلاق توصیه میکنم. 📚 درددل به‌درگاه الهی _ آیت‌الله تحریری _ نشر بوستان کتاب 🤗عضو پاراگراف بشوید. ⚘️👇 ▣⃢🪴📚 https://eitaa.com/joinchat/2729640001Cb1d34d8ce8
🔻 اگه علاقه‌داری یرای خبرگزاری و نشریه‌‌ها بنویسی این فرصت‌ رو از دست نده. [نوشتن _ خلق روایت _ مبانی داستان‌کوتاه _ کلیات رمان‌نویسی _ مقدمات خوب نوشتن و... ] 🔻 برای اطلاع از شرایط و هزینه پیام بدید: @a_h_osali 🤗عضو پاراگراف بشوید. ⚘️👇 ▣⃢🪴 https://eitaa.com/joinchat/2729640001Cb1d34d8ce8
▪️امام حسن سلام الله علیه: لا أدبَ لِمَن لا عَقْلَ لَهُ 🔻آن را كه خرد نيست ، ادب نيست . 🤗عضو پاراگراف بشوید. ⚘️👇 ▣⃢🪴📚 https://eitaa.com/joinchat/2729640001Cb1d34d8ce8
▪️امام‌علی'ع': أَحْيِ قَلْبَكَ بِالْمَوْعِظَةِ 🔻دلت را با اندرز نيكو زنده كن. 🗞 نامه‌ی ۳۱ _ نهج‌البلاغه 🤗عضو پاراگراف بشوید. ⚘️👇 ▣⃢🪴📚 ‌‌‌┄┅─═◈═─┅┄⁣𑁍┄┅─═◈═─ @paragraph_osali
▪️قال: امیرالمومنین علی علیه‌السلام: من تسلی بالکتب لم تفته سلوه 🔻 هرکس که با کتابها آرامش یابد، راحتی و آسایش از او سلب نمی‌گردد.                                                                      📚 غررالحکم 🤗عضو پاراگراف بشوید. ⚘️👇 ▣⃢🪴📚 ‌‌‌┄┅─═◈═─┅┄⁣𑁍┄┅─═◈═─ @paragraph_osali
📌 آپاراتچی، خاطرات شفاهی یک انسان آتش‌ به‌اختیار و هنرمند است[جلیل طائفی] که با دوربین سوپرهشت فیلم می‌ساخته و در مدارس، مساجد و روستاها و... اکران‌شان می‌کرده! 📌 اگرچه کتاب می‌توانست صریح‌تر باشد، اما با خواندن این کتاب می‌توان به دلایل پنهانی عدم رشد صواب امور فرهنگی پی برد! 🔍 اگر اهل تاریخ شفاهی هستید، پیشنهاد می‌کنم مطالعه کنید. 🤗عضو پاراگراف بشوید. ⚘️👇 ▣⃢🪴📚 ‌‌‌┄┅─═◈═─┅┄⁣𑁍┄┅─═◈═─ @paragraph_osali
بنابراین نوشتن نیازمند به برنامه‌ریزی و انضباط است. اما آه اگر غم نان بگذارد‌. 🗞 تا روشنایی بنویس _ احمد اخوت _ ص۸۵ @paragraph_osali
▪️بار خدایا ما را در روزی‌هامان به بدگمانی، و در مدت زندگی به آرزوهای دراز آزموده‌ای، تا جایی که روزی‌های تو را از روزی‌خواران خواستیم و به آرزوی عمر طولانی در عمر سالخوردگان طمع بستیم. 🗞 صحیفه‌ی سجادیه _ نیایش ۲۹ ‌‌‌┄┅─═◈═─┅┄⁣𑁍┄┅─═◈═─ @paragraph_osali
🙃 سلام بر دوستان ▪️فردا جلسه‌ی اول دوره‌ی سوم کلاس نویسندگی‌مون هست. بچه‌های کلاس ما بعد از جلسه‌ی سوم‌ اصولا برای خبرگزاري متن می‌نویسند. 🔻اگه علاقه‌مندید پیام بدید: @a_h_osali ‌‌‌┄┅─═◈═─┅┄⁣𑁍┄┅─═◈═─ @paragraph_osali
▪️فیلم مصلحت، فیلم خوبی نیست! نقدش را قبلا نوشته‌ام، امشب دوباره می‌‌نویسم براتون. به‌بهانه‌ی اکران "مصلحت" بخوانید 👇
یادداشتی برای فیلم "مصلحت" ▪️به‌نام مصلحت__به‌کام جماعت 🔻ساختن فیلمِ‌«مصلحت» نه جرأت می‌خواهد و نه‌جسارت، بلکه اندکی پدرسوختگی در چگونگیِ‌ روایتِ عدالت‌پیشه‌گی در دهه‌ی‌شصت می‌خواهد، فقط همین! فرای این‌که از فضای دهه‌ی‌شصت دراثر، چیزی غیراز چند پیراهن یقه‌خرگوشی، چند عدد عکس بنی‌صدر و چند پیکان‌ِنارنجی و یک اعتراض‌ِخیابانی بیشتر در دست نیست، ولی فیلم‌ساز دارد نان انتخاب بازیگر را می‌خورد! با آن‌که چیز زیادی از پیشینه‌ی کاراکترها، غیر از چند دیالوگ نمی‌بینیم، ولی حس‌و‌حالی که در فیلم ایجاد کرده‌اند مخاطب را پای فیلم نگه می‌دارد و یک فیلم‌ساز چه می‌خواهد بیش ازاین؟ رضایت مخاطب! اما مشکل من با روایتِ فریادِ عدالت دراثر است، که‌چرا در دهه‌ی‌شصت روایت می‌شود؟ بخاطر التهاب؟ یا ترس‌واحتیاط فیلم‌ساز؟ فیلم‌ساز به خوبی می‌دانست که اگر فیلم در دهه‌ی ۸۰یا۹۰ روایت می‌شد، فرمی شعارگونه تمام‌ِ پیکیره‌ی محتوا را در برمی‌گرفت و می‌شد چیزی مثل «خروج»! 🔻مردم، مصداق‌ِ خارجی دهه‌ی‌شصت را قیاس می‌کنند با جهان‌داستان؟ خنده‌دار نیست؟ چند مصداق متفاوت می‌توان از این روایت‌عدالت‌زده به فیلم‌ساز نشان داد؟ یقینا بسیار... فریادِ عدالت باید در جهان‌ِ داستان‌ِ فیلم تبیین و روایت شود، نه با همذات‌پنداری مخاطب و تطبیق با شخصیت‌های امروزی! اگر این‌گونه باشد چرا دیگر فیلم‌ می‌سازیم؟ کارگردان حتی به‌خود زحمت نداده چند نمای باز و واضح از دهه‌ی‌ شصت نشان‌مان بدهد، چطور انتظار دارد پای چنین اثری بایستیم و حمایت کنیم؟! 🔻متاسفانه فیلم‌‌ساز، مخاطب را محرم داستان خود نمی‌داند و فقط می‌خواهد آنچه را که خود از عدالت درک کرده به خورد مخاطب بدهد و این خلاف فیلمسازی حرفه‌ای می‌باشد. سکانس آخر را دیده‌اید؟ خانم آریا می‌بخشد! برای چه؟ «خیال می‌کرده تمام این‌ها صحنه‌سازی است و دستِ‌ خودشان و تا چوب‌دار را نمی‌‌دید باور نمی‌کرد!! چقدر این دیالوگ کارگردان‌زده و سفارشی است! سنجش عدالت نیز می‌شود میزان باور مردم!!! چقدر جالب !!! کدام‌مصلحت؟ کدام‌مردم؟ و هزاران سوال دیگر که در فیلم به‌آنها جواب داده نشد. مصلحت فیلمی عدالت‌زده و پرگویی‌ست که فقط ادعا می‌کند و فریاد می‌کشد. ✍ امیرحسن‌ اوصالی ‌‌‌┄┅─═◈═─┅┄⁣𑁍┄┅─═◈═─ @paragraph_osali
▪️امام صادق ع فرمود: ای مفضل! تامل نما در این «نطق»ی که با آن از آنچه در نهان توست تعبیر می‌کنی ... و همچنین کتابتی که با آن اخبار گذشتگان برای حاضران و اخبار حاضران برای آیندگان باقی می‌ماند 🔻و به وسیله آن است که کتاب‌ها در علوم و آداب و غیره جاودانه می‌شود و به وسیله آن است که انسان حکایت آنچه بین او و دیگران رخ می‌دهد (مانند معاملات و حساب و کتاب‌ها) را نگه می‌دارد،و اگر نبود، اخبار یک زمان به زمان دیگر نمی‌رسید و کسانی که از وطن خود دور مانده‌اند بی‌خبر می‌ماندند و علوم از بین می‌رفت و آداب ضایع می‌شد و خلل‌های عظیمی می‌افتاد در امور مردم و معاملاتشان و آنچه از در امر دینشان به نظر کردن در آن نیاز دارند و آنچه برایشان نقل شده که در ندانستنش معذور نیستند؛ 🔻و چه ‌بسا گمان کرده بودی که از آن چیزهایی است که با تدبیر و زیرکی می‌توانستند از آن رهایی یابند و از آن چیزهایی نیست که در خلقت و طبیعت انسان گذاشته شده است؟! و همچنین است «کلام» ...‏ 🗞 توحید مفضّل ▣⃢🪴📚 ‌‌‌┄┅─═◈═─┅┄⁣𑁍┄┅─═◈═─ https://eitaa.com/joinchat/2729640001Cb1d34d8ce8
✍ امیرحسن‌ اوصالی 🔻با مداقّه در روایت بالا متوجه می‌شویم که "نوشتن" نه‌یک فضیلت، بلکه گاهی یک "وظیفه" است؛ که ما باید روایتی صواب از امروزمان برای آیندگان به‌ارمغان بگذاریم. باید بپذیریم که "نوشتن" به‌مثابه یک زیست و تنفس در عالمی است که انسان همه‌چیز را "مسئله" می‌پندارد و برآن است که تمامی هرآنچه که می‌آموزد را به‌دیگری انتقال دهد. 🔻فرض کنید قرآن مکتوب نمی‌شد، اصول‌کافی نوشته نمی‌شد، بحارالانوار جمع‌آوری نمی‌شد، و خیال کنید کتاب‌های نفیس روایی تالیف نمی‌شدند! چه بر سر ما می‌‌آمد؟! ما با جهانی تهی از اندیشه مواجه می‌شدیم! "نویسنده" در موضع راوی، محقّق، مدقّق، منتقد و اندیشمند می‌ایستد تا جامعه را از بی‌فکری نجات بدهد. ❓شما به‌چه اندازه برای "نویسنده" شدن تلاش می‌کنید؟ ▣⃢🪴📚 ‌‌‌┄┅─═◈═─┅┄⁣𑁍┄┅─═◈═─ https://eitaa.com/joinchat/2729640001Cb1d34d8ce8
علی'ع' را اسلام متحجّر به شهادت رساند. ▣⃢🪴📚 ‌‌‌┄┅─═◈═─┅┄⁣𑁍┄┅─═◈═─ https://eitaa.com/joinchat/2729640001Cb1d34d8ce8
سلام و نور عصر همگی بخیر 🌸 ▪️ فیلم تمساح خونی رو دیدید؟ نقدش رو فردا اینجا بخونید.
چراغِ بدن چشم است پس مادامی چشم تو بسیط است تمامی جسدت نیز روشن است ولیکن اگر فاسد باشد جسد تو نیز تاریک بود. پس با حذر باش مبادا نوری که در توست ظلمت باشد. بنابراین هرگاه تمامی جسم تو روشن باشد و ذره‌ای ظلمت نداشته باشد همه‌اش روشن خواهد بود مثل وقتی که چراغ به تابش خود تورا روشنایی می‌دهد. 📖 انجیل لوقا، باب یازدهم، آیات ۳۴ تا ۳۷ ▣⃢🪴📚 ‌‌‌┄┅─═◈═─┅┄⁣𑁍┄┅─═◈═─ https://eitaa.com/joinchat/2729640001Cb1d34d8ce
▪️قال امیرالمومنین علی علیه‌السلام: الکتاب ترجمان النیه 🔻نوشتار ؛بیانگر قصد و نیت آدمی است. ▣⃢🪴📚 ‌‌‌┄┅─═◈═─┅┄⁣𑁍┄┅─═◈═─ https://eitaa.com/joinchat/2729640001Cb1d34d8c
📌 [احمد اخوت] در این کتاب سراغ مسائلی می‌رود که از موانع نوشتن به‌حساب می‌آیند‌. موانعی که می‌تواند نویسنده را در اثر و کتاب اول متوقف کند و یا اصلا اجازه‌ی نوشتن به‌او ندهند. [تا روشنایی بنویس] با آن دسته از نویسندگانی سروکار دارد که از کاغذ سفید وحشت دارند و با حجاب کمال‌گرایی، نوشتن را به‌تأخیر می‌اندازند. 📌 شاید کتاب برای مبتدی‌ها مقداری ثقیل باشد، اما ارزش تورق و خواندن را دارد. اخوت، نویسندگی را به‌مثابه یک زیست و هویت قلمداد می‌کند که شخص نویسنده با هرچیزی می‌تواند در راستای نوشتن به‌یک لذت مدام برسد. جمع‌آوری کتاب، خلوت در کافه، نوشتن در نیمه‌ی شب و... می‌توانند از این لذت‌ها باشند، که هرکدام به‌نحوی گوشه‌ای از هویت نویسنده را نمایان می‌کنند. 📌 اگر دوست دارید خودتان را با فضای نویسندگی به‌چالش بکشید، این کتاب را بخوانید. ▣⃢🪴📚 ‌‌‌┄┅─═◈═─┅┄⁣𑁍┄┅─═◈═─ https://eitaa.com/joinchat/2729640001Cb1d34d8c
▪️بسمه تعالی [تکّه‌هایی از یک استندآپِ غیر مسنجم] نقدی بر فیلم "تمساح خونی" 🔻"تمساح خونی" نه نان قصه‌ی نداشته‌‌اش را می‌خورد و نه نان تکّه‌های خنده‌دارش را، فیلم هرچه دارا از اسم و رسم "جواد عزّتی" است. او که در این چند سال اخیر به‌یک سوپر استار در سینمای ایران تبدیل شده است، مخاطب را مجاب می‌کند تا پای فیلم بنشیند و حتی به‌پلانهای غیر طنز نیز بخندد! _ با آن‌که در سالهای اخیر ژانر "کمدی" در ایران به "ابتذال" کشیده شده و فیلم‌ساز، "طنز" را صرفا در "شوخی‌های جنسی" و "واژه‌های ناصواب" خلاصه می‌کند و متاسفانه پر فروشی این آثار در گیشه نیز باعث شده است "امر کمدی" که ماهیتی "سیاسی" دارد به حاشیه رفته و ما با یک سینمای طنز منفعل در ایران همراه باشیم. 🔻وقتی می‌گویم "امر کمدی" ماهیتی سیاسی دارد یعنی "شب‌های برره"! این سریال پرطرفدار به‌خوبی نشان داد که طنز چگونه می‌تواند حاوی مضامین سیاسی_فرهنگی با زبان "کنایه" باشد. شب‌های برره به‌خوبی توانست مسئله‌ی سنت و تجدد را با فرم پایین برره و بالا برره به‌تصویر کشیده و بسیاری از ساختارهای غلط و مشهورات بی‌اعتبار را چالش بکشد. این خاصیت و ماهیت کمدی است که با زبان تضاد و عدم تناسب که در مسائل اجتماعی کاربرد دارد، حاوی مضامین جدّی شده و سالها در ذهن مخاطب به‌یک "روایت" تبدیل بشود. مشاهده می‌کردیم که دانش‌آموزان در دهه‌ی ۸۰ چگونه زبان برره به‌خود گرفته و اهل گردِ نخود دوبرره شده بودند! و سوال اساسی این‌جاست وه چرا در سال‌های اخیر، ما طنز و کمدی جریان‌ساز و تاثیرگذار نداریم؟ 🔻من موفقیت شب‌های برره را در "داستان" خود می‌دانم. وقتی سر و تَهِ داستان‌ت مشخص باشد، به‌راحتی می‌توان کمدی را در دل قصه جای داد و از مخاطب خنده گرفت. و مسئله‌ی حائز اهمیت این است که برای درک خنده، باید آن را در محیط طبیعی خود، یعنی اجتماع جای داد. و به‌قول هانری برگسون: [خنده باید پاسخگوی پاره‌ای از مقتضیات زندگی همگانی باشد. خنده باید مفهومی اجتماعی داشنه باشد.] و این مستلزم این این که زبان اثر ما باید زبانی مردمی و اجتماعی و باورپذیر در جامعه‌ی عرفی داشته باشد. ولی متأسفانه "تمساح خونی" فاقد این مسئله است، و شما با یک فیلم اجتماعی ایرانی مواجه نیستید. تمساح خونی اولین ضربه‌ی اساسی را از داستان نداشته‌اش می‌خورد. این‌که ۲نفر از طبقه‌ی پایین جامعه قمار بکنند و در قمار برنده بشوند و آخر سر هم بدانیم همه‌مان سرکار بوده‌ایم، داستانی نیست که مخاطب بتواند بعد از دیدن فیلم، خلاصه‌ی یک خطی‌اش را برایمان بازگو بکند. و ما حتی با عنوان فیلم یعنی "تمساح خونی" نیز متوجه نمی‌شویم که با یک اثر کمدی مواجه هستیم که حتی این اسم نشانه‌ای از طنز را در ذهن مخاطب متبادر نمی‌کند. پس وقتی داستان نداشته باشی، صحنه‌های کمدی هم پا درهوا و معلق می‌مانند و در متن قصه پیاده نمی‌شوند. 🔻ما در "تمساح خونی" با یک تقلید همه‌جانبه از سینمای سرگرم‌کننده‌ی هالیوودی مواجهیم‌. از گریم و طراحی لباس گرفته تا تعقیب و گریزهای خیابانی و کتک‌کاری‌های تکراری، همه و همه مارا یاد فیلم‌های مهیج هالیوودی می‌اندازند. اما با این تفاوت که در اینجا با داستان مواجه نیستیم و متأسفانه این امر فیلم را از زبان اجتماعی ایرانی نیز دور کرده است. "واژه" که اولین رکن کمدی محسوب می‌شود، وقتی می‌تواند مخاطب را همراه خود کند که نه تنها داستان را پیش ببرد بلکه با ساخت تضاد و تناقض مخاطب را غافلگیر کرده و به‌خنده وادارد. در حالیکه صحنه‌های کمدی در فیلم درست مثل تکه‌های یک استندآپ هستند که انگار به‌زور به‌هم پیوند خورده و به‌اجبار هم که شده مخاطب را بخنداند. و در وهله‌ی بعد "موقعیت" که دومین رکن کمدی است وقتی به‌دل می‌نشیند که در قصه و با ساختار منطقی ایجاد بشود و الا از وسط خیابان به پمپ بنزین رفتن و به‌یک باره از خانه‌ی همسر قبلی‌ات سردر بیاوری موقعیت طنز خلق نمی‌کند‌! 🔻اگرچه زوج "عزتی _ جمشیدی‌فر" تمامی باگ‌های فیلم‌ را به‌نحوی پر کرده‌اند و یقینا با فیلم پر فروشی هم مواجه خواهیم بود، اما با یک اثر کمدی قوی روبه‌رو نیستیم. موسیقی بد، بلند و خسته‌کننده‌ی فیلم نیز که گاهی باعث می‌شود برخی دیالوگ‌های طنز از مخاطب پنهان بماند، فیلم را در لحظاتی به‌نقطه‌ی صفر می‌رساند، و مخاطب مظلوم سینمای ما که تشنه‌ی "خندیدن" است از هر موقعیتی برای این امر استفاده کرده و با هر پلان بی‌ربط نیز می‌خندد! ما بیش از قبل به آثار طنز فاخر و تاثیرگذار نیازمندیم. و نکته‌ی اساسی در "تمساح خونی" این است که در مدار اعتدال حرکت کرده و قصد ندارد به‌هر نحوی مخاطب را بخنداند. ما یا یک اثر ظریف و معتدل مواجه هستیم که به‌شعور مخاطب احترام گذاشته و به‌جز یکی دوتا صحنه وارد واژه‌های جنسی و شوخی‌های مبتذل نمی‌شود. و این یک آغاز خوب برای جواد عزتی، این سوپر استار سینمای ایران است. امیرحسن‌اوصالی ▣⃢🪴📚 @paragraph_osali
▪️به‌نام حضرت دوست 🔻 امروزم میخوام یه‌کتاب خوب بهتون معرفی کنم. ▣⃢🪴📚 ‌‌‌┄┅─═◈═─┅┄⁣𑁍┄┅─═◈═─ 🤗عضو پاراگراف بشوید. ⚘️👇 https://eitaa.com/joinchat/2729640001Cb1d34d8ce8
یادداشت خانم رئیسی و خانم رشیدی که از هنرجویان کلاس نویسندگی‌م هستند، در خبرگزاری کیهان‌. 🔻بعد از ۳ جلسه‌ی مفید و کاربردی چنین یادداشت خوبی نوشتند. 🔻شمام به نوشتن علاقه دارید؟ اگه تمایل دارید شرکت کنید در کلاس، پیام بدید: @a_h_osali 🤗عضو پاراگراف بشوید. ⚘️👇 ▣⃢🪴📚 ‌‌‌┄┅─═◈═─┅┄⁣𑁍┄┅─═◈═─ https://eitaa.com/joinchat/2729640001Cb1d34d8ce8