eitaa logo
پاراگراف || امیرحسن‌اوصالی
2هزار دنبال‌کننده
216 عکس
7 ویدیو
3 فایل
📃 روزنامه‌نگار _ حافظ‌پژوه و منتقدِ سینما نوشته‌هایی از سر دغدغه و پاراگراف‌های جذاب ✏️[اینجا قراره "نوشتن" و "نقد فیلم" یاد بگیری.]🎬 #آموزش_نویسندگی #آموزش_نقد_فیلم نقد و پیشنهاد : @a_h_osali
مشاهده در ایتا
دانلود
🔻نويسنده اگر دست از مشاهده بردارد فاتحه‌اش خوانده شده است. ولى لازم نيست كه آگاهانه به مشاهده بپردازد يا فكر كند چگونه به درد خواهد خورد. اين‌طور برخورد شايد در اوايل كار مصداق داشته باشد. ولى بعد هرچه كه مى‌بيند به گنجينه‌ی بزرگ چيزهايى افزوده مى‌شود كه مى‌داند يا مشاهده كرده است. اگر بخواهيد بدانيد، من هميشه مى‌كوشم بنابر اصل يخ‌هاى شناور بنويسم. كوه يخ يک هشتمش پديدار است و هفت هشتمش زير آب. هرچه را كه مى‌دانيد، مى‌توانيد از قلم بيندازيد، اين عمل صرفاً كوه يخ‌تان را نيرو مى‌بخشد، آن بخش را كه به چشم نمى‌خورد. اگر نويسنده چيزى را حذف كند چون آن را نمى‌داند سوراخى در داستان پديد مى‌آيد. 🔻[پيرمرد و دريا] مى‌توانست به هزار صفحه برسد، همه اهالى دهكده و طرز تلاش معاش يک‌يک‌شان، به دنيا آمدن‌شان، درس خواندن‌شان، بچه‌دار شدن و غيره ذالِک آن‌ها را در برگيرد. اين كار را نويسندگان ديگر خوب و شايسته انجام مى‌دهند. آن‏‌چه كه پيش‏تر به‌صورت پسنديده به قلم آمده است دست و پاى نويسنده را مى‌بندد. از اين‌رو كوشيده‌ام ياد بگيرم كار ديگرى بكنم؛ كوشيده‌ام چيزهاى ناضرورى را براى انتقال تجربه به خواننده كنار گذارم به‌طورى كه پس از خواندن داستان، ماجرا جزئى از تجربه خواننده شود و گمان كند كه به‌راستى روى داده است. انجام اين كار بسيار دشوار است و در تحقق آن سخت كوشيده‌ام. 💡ارنست همینگوی 📚 هنر داستان‌نویسی [گزیده‌ای از گفت‌وگو با نویسندگان در پاریس ریویو] 🔍 ترجمه‌ی حسن کامشاد 🤗عضو پاراگراف بشوید. ⚘️👇 ▣⃢🪴📚 ‌‌‌┄┅─═◈═─┅┄⁣𑁍┄┅─═◈═─ https://eitaa.com/joinchat/2729640001Cb1d34d8ce8
▪️توصیه‌ی امیرالمؤمنین'ع' درباب راهپیمایی روز قدس: کونا للظّالم خصماً و للمظلوم عوناً 🔻دشمن ظالم باشید و مظلوم را یاری دهید. 📖 بخشی از وصیت حضرت به امام حسن و امام حسین علیهم‌السلام 🤗عضو پاراگراف بشوید. ⚘️👇 ▣⃢🪴📚 ‌‌‌┄┅─═◈═─┅┄⁣𑁍┄┅─═◈═─ https://eitaa.com/joinchat/2729640001Cb1d34d8ce8
🔻‌هنگامی که کتاب یا داستانی در دست نوشتن دارم هر روز بامداد هرچه زودتر پس از روشن شدن هوا شروع به کار می‌کنم. آن موقع کسی مزاحم نیست و هوا خنک یا سرد است و همین‌طور که می‌نویسم گرم می‌شوم. آنچه را قبلاً نوشته‌ام می‌خوانم و چون همیشه جایی قلم زمین می‌گذارم که می‌دانم بعدش چه می‌شود، از همان‌جا ادامه می‌دهم. می‌نویسم تا به‌جایی می‌رسم که هنوز رمقی باقی مانده است و می‌دانم سپس چه اتفاق می‌افتد. 🔻پس می‌ایستم و به زندگی می‌پردازم تا روز بعد که دوباره به سراغش می‌روم. برای مثال، اگر شش صبح دست به کار شده‌ام، ممکن است تا نیمروز ادامه دهم، یا پیش از نیمروز از نوشتن باز ایستم. وقتی دست از کار می‌کشم بی‌اندازه تهی، و درعین‌حال بی‌اندازه پُر و سرشارم، مانند هنگامی که به دلبر خود عشق می‌ورزید. اکنون هیچ چیز نمی‌تواند بیازارد، هیچ چیز نمی‌تواند رخ دهد، هیچ چیز مفهومی ندارد تا روز بعد که دوباره دست به کار شوم. انتظار تا روز بعد دشوار است… 💡ارنست همینگوی 📚 هنر داستان‌نویسی [گزیده‌ای از گفت‌و‌گو با نویسندگان در پاریس ریویو] 🔍 ترجمه‌ی حسن کامشاد ‌‌‌ 🤗عضو پاراگراف بشوید. ⚘️👇 ▣⃢🪴📚 ‌‌‌┄┅─═◈═─┅┄⁣𑁍┄┅─═◈═─ https://eitaa.com/joinchat/2729640001Cb1d34d8ce8
▪️بسمه‌‌تعالی بنده معتقدم نقدهای غیراصولی و آبکی برخی فعالان مجازی نسبت به حجاب‌استایل‌ها و بلاگرها باعث شد که کار و فعالیت‌شان مهم تلقی شده و جایگاهی در مسائل اجتماعی پیدا کنند؛ که این ماجرا باعث شد به‌علت داشتن مخاطب[گاهی فیک] حتی پای‌شان در جلسات ارگانهای فرهنگی هم باز بشود. 🔻 درحال پزیدنِ یک متن [تند و شیرین[ هستم! اندکی صبر کنید تا فردا ان‌شاءالله منتشر کنم. ✍ منتظر متن جدید باشید....
▪️بسمه‌‌تعالی [بلاگرها از کدام خدا سخن می‌گویند؟] 🔻خدا در اندیشه‌ی فیلسوف "واجب‌الوجود" است، و در اندیشه‌ی فقیه "شارع مقدس"، و این خدا در اندیشه‌ی عارف با فرم "معشوق" تجلی می‌کند. 1 یک‌بار خدا مارا خلق نمود و این‌بار ماییم که بنابر آنچه زیسته‌ایم دست به‌خلق خدایی در ذهن‌مان می‌زنیم. پس موضع‌ای که ایستاده‌ایم و اندیشه‌ای که داریم در خلق خدای‌مان موثر است؛ و تمامی حرکات، سکنات، مشی و زیست فردی و اجتماعی‌مان حاصل فهمی است که از خدا و دین داریم. نه فیلسوف خیال می‌کند در اشتباه است و نه فقیه از بحث دُهنِ متنجِّس‌َش کوتاه می‌آید، عارف نیز آنچنان عتاب یار پریچهره را عاشقانه می‌کشد که گویا مدام لطف و کرشمه‌ی یار نصیبش شده و به‌ لقاءِ وی رسیده است. 🔻اما در این میان با عده‌ای سبک‌مغز مواجه‌ایم که خنده‌دارترین نوع دین‌داری را ذیل "خدایی خیالی" انتخاب کرده و خود و جامعه را به‌سمت "ابتذال" سوق می‌دهند. این جماعت همان بلاگرهای تازه به‌دوران رسیده‌اند که مغز دین را دچار قبض کرده و با بسط پوسته‌ی آن برای هریک از افعال خود توجیهی صدمن‌یه‌غاز می‌آورند. این جماعت به‌وقت صبح، اقصی‌ نقاط اندام‌شان را در چشم‌وچار مخاطب فرو می‌کنند و شب که می‌شود نسبت به نقد و تحلیل مخاطب واکنشی احساسی نشان داده و دست به‌دامان روایت‌هایی می‌شوند که قضاوت را منع کرده‌اند! این واکنش همان "دین‌داری سلیقه‌ای" است که روایاتی را سرلوحه‌ی زندگی‌شان قرار می‌دهند که با سلیقه‌شان هماهنگی بیشتری داشته باشد. اگر از حجاب و عدم تبذیر و تبرج برایشان روایت نقل کنید، می‌گویند [حضرت خدیجه'س' هم ثروتمند بود و حضرت فاطمه'س' نیز حجاب‌ش عبا.... !.] ننگ بر این استدلال و حرف‌های سبک که از باطن تهی و پر سروصدای این افراد می‌تراود. این جماعت زیارت هم بروند آن‌جا را با آتلیه اشتباه می‌گیرند و حتی شب قدر نیز توصیه به‌خوشتیپی! در مراسم می‌کنند! 🔻بلاگرها انسان‌های عجیبی هستند که کثرت مخاطب را دلیلی بر حقانیت خود دانسته و این توهم ‌طرفدار داشتن مقدمه‌ای می‌شود تا در مسائل دیگر نیز ابراز وجود کنند. این جماعت گاهی با مظلوم‌نمایی خود را عاشق امام‌حسین'ع' نشان می‌دهند، اما بخاطر امام حاضر نیستند حتی از غلظت آرایش‌شان که چشم نامحرم را کور می‌کند، بگذرند. پس این چه اعتقاد و محبتی است که بوی "سنخیت" نمی‌دهد؟ این "تناقض" را چگونه می‌توان توجیه کرد؟ و نقدِ این تناقض چرا باید قضاوت قلمداد شود؟ زندگی در مدار تناقض رفته‌رفته نفاق را نیز در هویت انسان آشکار می‌کند و از ما انسانی "متکبر" و "خودخواه" می‌سازد که حتی امام و دین‌ را نیز در راستای "عقده‌ها" و "خواسته‌هایمان" ذبح می‌کنیم. بلاگری که تنها گوشه‌ای از پازل شخصیتی امام را بنابر 'منفعت‌ش" می‌پذیرد و ابعاد دیگر را نادیده می‌گیرد، کاری جز ذبح شخصیت امام نمی‌کند، که امام حقیقتی است که باید آنرا به‌تمامیت درک کرده و افعال‌مان را در راستای راهبرد فعل او تنظیم بکنیم، وگرنه در مسیر باطلی هستیم، ولو تمامی روز هم از آنها صحبت کنیم. 🔻من معتقدم خدای بلاگرها همان بت‌های زمان جاهلیت‌اند، تنها با این تفاوت که این‌بار مصداق خارجی‌اش جسمیّتی به‌خود نپذیرفته است، و تنها در ذهن انسانها جای دارد. من از بلاگرها و خدای بلاگرها بی‌زارم. و توصیه می‌کنم آرزوهای خود را در زندگی پوچ آنها جست‌وجو نکنید که عزت و عنایت دست پروردگار عالمیان است. پ.ن1: یقینا خدا در واجب‌الوجودی و شارع مقدس بودن خلاصه نمی‌شود، هدف از این کلمات همخوانی با فلسفه و فقه و عرفان داشت. ✍امیرحسن‌اوصالی عضو پاراگراف بشوید. ⚘️👇 ▣⃢🪴📚 ‌‌‌┄┅─═◈═─┅┄⁣𑁍┄┅─═◈═─ https://eitaa.com/joinchat/2729640001Cb1d34d8ce8
🔻 بنده وقتی خوب بتونم مطالعه کنم، واسه خودم کتاب هدیه می‌گیرم برای تشویق! حتما امتحان کنید. میزان ساعت و کیفیت مطالعه‌تون‌ رو میاره بالا! 🔻مجموعه اشعار "اخوان ثالث" است. درباب تماس تلفنی حضرت آقا با اخوان ان‌شاءالله فردا خاطره‌‌ی استاد شفیعی‌کدکنی رو می‌نویسم براتون. عضو پاراگراف بشوید. ⚘️👇 ▣⃢🪴📚 ‌‌‌┄┅─═◈═─┅┄⁣𑁍┄┅─═◈═─ https://eitaa.com/joinchat/2729640001Cb1d34d8ce8
▪️بسمه‌‌تعالی [مسافری از ری] عرض ارادتی بر شهید آوینی که نام ۱۲ اثرش در این متن آمده است! 🔻 حاشا که شهرری مسافری چون او به‌خود ببیند، مسافری که مسیر "ری" تا "فکه" را چنان معمارانه و هنرمندانه طی کرد که کسی باورش نمی‌شد کامران‌آوینی‌ای که سیبیل نیچه‌ای می‌گذاشت و کتاب «هربرت مارکوزه» را که نخوانده در دست می‌گرفت از «فردایی‌دیگر»،«سفربه سرزمین‌نور»را آغاز کند و در «مرکزآسمان» ضجه‌ی قلم‌ را تا عرش بالا ببرد و مدام بنویسد «دوکوهه با‌من سخن بگو». او یک «تجربه‌ی‌ماندگار» را از «گنجینه‌های‌آسمانی» استخراج کرد و «آئینه‌ی‌جادو» به‌دست تا «فتح‌خون» سراسیمه دوید بلکه امراض «حلزون‌های‌خانه‌به‌دوش» و اغراض «توسعه‌و‌مبانی‌‌تمدن‌غرب» را رسواکند. مرتضی «نسیم‌حیات» را در «روایت‌‌فتح» می‌جست و نیز در لابه‌لای ستاره‌های «شهری‌در‌آسمان» که او برای نردبان بلندبالای خود فرض کرده بود.... 🔻آوینی نماد انسان جامع بود.، چه جامع افراد و چه مانع اغیاری! البته این جامعیت را باید در نظام فکری خمینی کبیر تفحص کرد که چگونه خواننده‌ی قبل‌انقلاب را شهیدجبهه و کامران آوینی را شهیدفرهنگ می‌‌کند و می‌شود آقای شهیدان اهل قلم. می‌خواستم از آوینی بگویم ولی به خمینی رسیدم، از همت هم می‌گفتم باز به خمینی می‌رسیدم، و از باکری و علمدار و شاهرخ هم می‌گفتم باز می‌دانم به "خمینی ره" می‌رسیدم‌. به راستی این پیر طریقت چه داشت که همه‌را ذوب در خود کرده بود و با لبخند ملیح‌اش عاشقان را به سلوک ذیل‌ شخصیتش دعوت می‌کرد! 🔻آنچه مرتضی را مجذوب روح الله کرد تکلیف‌محوری و «نه» به جبهه طاغوت گفتنش بود. فرض کنید مرتضی‌ای که باید روایت فتح می‌ساخت و با کلامش عاشقان انقلاب تربیت می‌کرد، مثل دیگران کرسی اداره‌ای را تصاحب می‌کرد و قطر شکم می‌افزود! نه، او خودش را خوب در ذوب کرد و این رمز پیروزی مرتضی بود. البته نه فقط مرتضی بلکه رمز پیروزی مردان بزرگ در احساس تکلیف و جبهه‌شناسی‌‌شان نهفته است. ملاک این نیست چه گذشته‌ای داری، خواننده و یا روشنفکر فرقی نمی‌کند، اگر قدمی برای جبهه‌ی برداری و تکلیفت را انجام بدهی و اقتدا به امام‌ خود بکنی حتی ترکٍش‌های مین را هم عاشق خودت می‌کنی تا حسرت بوسه بر جسم مبارکت بر دلشان نماند... هان‌ ای مرتضی! چقدر جوانان جنگ‌ندیده که با صدای دل‌نشین و قلم‌ شیوایت عاشقت شده‌اند؛ پر کشیدنت در بهار ۷۲ ثابت کرد که با رفتنت هم بهار را برای‌مان به ارمغان می‌گذاری... الحق تو زمز شهادت را در خاک‌های نرم فکه برای جویندگان به یادگار گذاشتی. خدایت بیامرزد. ✍ عضو پاراگراف بشوید. ⚘️👇 ▣⃢🪴📚 ‌‌‌┄┅─═◈═─┅┄⁣𑁍┄┅─═◈═─ https://eitaa.com/joinchat/2729640001Cb1d34d8ce8
▪️پيامبر خدا صلى الله عليه وآله: كسى كه در رمضان آمرزيده نشود، در كدام ماه آمرزيده مى شود؟ 🔻مَنْ لم يُغفَرْ لَهُ في شَهرِرمضانَ ففِي أيِّ شهرٍ يُغفَرُ لَهُ؟ 📖 ميزان الحكمه جلد4 صفحه 521 عضو پاراگراف بشوید. ⚘️👇 ▣⃢🪴📚 ‌‌‌┄┅─═◈═─┅┄⁣𑁍┄┅─═◈═─ https://eitaa.com/joinchat/2729640001Cb1d34d8ce8
▪️بسمه‌‌تعالی 🌙 عیدتون مبارک 🌙 ▣⃢🪴📚 ‌‌‌┄┅─═◈═─┅┄⁣𑁍┄┅─═◈═─
🔻صف‌های "کم‌فروغ"و "بی‌رونق" نماز جماعت‌های یومیه(واجب)، با صف‌های "پرجمعیت" و "پرشور" نماز (مستحبی) عیدفطر نشان می‌دهد که علی‌الظاهر فهم معتدل، نگاه دقیق و تحلیل صوابی نسبت به گزاره‌ها و مناسک دینی کسب نکرده‌ایم. 🔻اگر مسئله‌ی ما "مسجد محله" باشد، نسبت به‌آن وظیفه‌ای احساس کرده و برای پرشوری و کیفیت برنامه‌ها و نمازهای جماعت قدمی برمی‌داریم. "مسجدِ منفعل"، محله‌ای منفعل خواهد ساخت و ما نمونه‌ی این انفعال را در موقعیت‌های حساس حاکمیتی از جمله "انتخابات" مشاهده می‌کنیم. 🔻ای کاش یک پنجمِ جماعت نماز عید فطر محله، در نمازهای یومه نیز شرکت کرده و مسجد محله را از غربت و انزوا خارح کنند. ✍امیرحسن‌اوصالی عضو پاراگراف بشوید. ⚘️👇 ▣⃢🪴📚 ‌‌‌┄┅─═◈═─┅┄⁣𑁍┄┅─═◈═─ https://eitaa.com/joinchat/2729640001Cb1d34d8ce8
جامعه مانند یک قطار است. مسافران این قطار درهر اندیشه، موضع و جایگاهی ایستاده باشند اشکالی ندارد، اما اگر این اختلاف اندیشه و نظر موجب کاهش سرعت قطار و یا ایستادن‌ش بشود، به‌ضرر همه خواهد بود. "وحدت" و "عدم قطبی" لازمه‌ی هر جامعه‌ای است. پس با شنیدن صدای مخالف و انتقادپذیر بودن، جامعه را باید به‌سمت گفت‌وگو و وحدت سوق بدهیم. ✍امیرحسن‌اوصالی ▣⃢🪴📚 ‌‌‌┄┅─═◈═─┅┄⁣𑁍┄┅─═◈═─ https://eitaa.com/joinchat/2729640001Cb1d34d8ce8
▪️امام على عليه السلام: في الانفِرادِ لِعِبادَةِ اللّهِ كُنُوزُ الأرباحِ 🔻گنج هاى پر سود در خلوتِ عبادت خداست 📖 غررالحكم _ حدیث6504 ▣⃢🪴📚 ‌‌‌┄┅─═◈═─┅┄⁣𑁍┄┅─═◈═─ https://eitaa.com/joinchat/2729640001Cb1d34d8ce8
🔻"دیگری در اندرونی" به واکاوی مسئله‌ی فضای جنسیتی در خانه‌های دوره‌ی قاجار می‌پردازد که معماری سنتی خانه‌ها در آن دوران یک فضای امن و البته منفعل برای زن ایجاد کرده بود. که این‌جا نویسنده مسئله‌ی خانه‌داری و... را به‌نحوی انفعال می‌داند. و با اشاره به‌این مسئله که معماری مدرن، زن را از دیوارهای بلند آشپزخانه به فضای میدریتی داخل خانه سوق داد، با تکیه بر داده‌های "فوکو" درباب گفتمان اظهار می‌کند که "زن سنتی" در انحصار مردسالاری بوده و "زن مدرن" نیز در زندان‌ گفتمان "بدن سیاسی" می‌باشد که مدرنیته با "نگاه خیره" کنترلش می‌کند. 🔻نویسنده در سخن پایانی می‌نویسد: [دیروز زن در اندرونی محصور و محدود بود و دیده نمی‌شد، و امروز تبدیل شده است به‌کالایی برای نمایش و ارائه.] ص۱۱۷ 🔻کتاب می‌تواند مقدمه‌ای برای پژوهش‌ها و مداقه‌های دیگری درباب مسئله‌ی معماری خانه‌ها به‌خصوص خانه‌های امروزی که امنیت و آرامش زن را به‌رسمیت نمی‌شناسد باشد. ▣⃢🪴📚 ‌‌‌┄┅─═◈═─┅┄⁣𑁍┄┅─═◈═─ https://eitaa.com/joinchat/2729640001Cb1d34d8ce8
▪️بسمه‌‌تعالی 🪴 ظهر جمعه‌تون بخیر 🪴 🍃سلامتی امام‌زمان‌مون'عج' ۳تا صلوات🍃
‌آدمیزاد یک بار به دنیا می‌آید اما در هر جدایی یک بار تازه می‌میرد. مرگ دردی است که درمانش را با خود دارد، چون وقتی برسد دیگر دردی نمی‌ماند تا درمانی بخواهد. اما جدایی: دردی‌ست غیرِ مُردن، کان را دوا نباشد پس من چگونه گویم کاین درد را دوا کن 📖 «سوگ مادر» _ شاهرخ مسکوب ▣⃢🪴📚 ‌‌‌┄┅─═◈═─┅┄⁣𑁍┄┅─═◈═─ https://eitaa.com/joinchat/2729640001Cb1d34d8ce8
▪️یک دقیقه با نهج البلاغه 📖 نهج البلاغه، حکمت ۹۹ ▣⃢🪴📚 ‌‌‌┄┅─═◈═─┅┄⁣𑁍┄┅─═◈═─ https://eitaa.com/joinchat/2729640001Cb1d34d8ce8
▪️وقتی دغدغه‌ی بانوان جامعه از کنش‌گری جریان‌ساز، منزلت اجتماعی، مادرانگی و تربیت نسل موحد، تسهیل اشتغال و علم‌آموزی، و.... به "موتورسواری" و "وررشگاه رفتن" توسط رسانه‌‌‌ای‌های بی‌سواد تنزل پیدا کرد، مشاهده‌ی چینین اتفاقاتی دور از انتظار نخواهد بود. ▪️نمی‌دانم کدام مافیای فکری پشت این مسئله است، اما به‌خوبی جامعه‌ی مارا از کنش‌مندی موثر زنان خالی کرده‌اند. ▪️تاریخ اسلام که اصالت و چهره‌ای مردانه_زنانه دارد، هنوز هم برای راهبرد آرمان‌های انقلاب، نیازمند حضور زنان در عرصه‌های مختلف اجتماعی است. اما باید مراقب بود تا اولویت‌ها و ضرورت‌ها را برایمان جایگزین نکنند. ✍امیرحسن‌اوصالی ▣⃢🪴📚 ‌‌‌┄┅─═◈═─┅┄⁣𑁍┄┅─═◈═─ https://eitaa.com/joinchat/2729640001Cb1d34d8ce8
▪️ یکی از مشکلاتی که نویسندگان تازه‌کار با آن مواجه هستند [دایره‌ی لغات] اندک است که برای رساندن مفهوم و اندیشه دچار انشاءنویسی می‌شوند. ▪️برای تقویت و کثرت‌بخشی دایره‌ی لغات خواندن دیوان اشعار شاعران برجسته مفید است. برای مثال خواندن غزلیات حافظ و صائب که از تصویر‌های بی‌بدیل در شعرشان استفاده کرده‌اند، برای بهترنوشنن کارساز خواهد بود. ✍امیرحسن‌اوصالی ▣⃢🪴📚 ‌‌‌┄┅─═◈═─┅┄⁣𑁍┄┅─═◈═─ https://eitaa.com/joinchat/2729640001Cb1d34d8ce8
▪️بعد از مدت‌ها با همین عکسی که با دوربین تار براتون گرفتم، دعاگوی همگی بودم. برای عاقبت‌بخیری‌تون دعا کردم.
▪️در ماهنامه‌ی "سینما رسانه" نقدی بر فیلم "مجنون" نوشته‌ام که چهره‌‌ای سکولار از جنگ نشان می‌دهد. 🔻معتقدم هرچهره‌ای از جنگ بدون اندیشه و تصویر امام‌خمینی'ره'، اثری "بی‌هویت" و "بی‌صورت" است و اگر این مسئله حل نشود، باید فاتحه‌ی سینمای دفاع‌مقدس را بخوانیم. ✍امیرحسن‌اوصالی ▣⃢🪴📚 ‌‌‌┄┅─═◈═─┅┄⁣𑁍┄┅─═◈═─ https://eitaa.com/joinchat/2729640001Cb1d34d8ce8
▪️ امشب این یادداشت را بخوانید. ✍ممنون میشم در نشر این یادداشت سهیم باشید ☘🙏
▪️بسمه‌‌تعالی [موشک به‌مثابه‌ی گفتمان] 🔻"حماسه‌ای" که در "وعده‌ی صادق" مشاهده کردیم صرفا پاسخی به‌جنایات رژیم غاصب اسرائیل نبود، بلکه ثمره و نتیجه‌ی آرمان‌های چهل‌وچند ساله‌ی "انقلاب‌اسلامی" و "گفتمان مقاومت" ذیلِ اندیشه‌ی "امام‌خمینی'ره'"بود که فرمود: 《اسرائیل باید از صفحه‌ی روزگار محو بشود》؛ و اینچنین با دستان سربازانِ مجاهدِ مصلحِ جنگ‌بلدِ میهن به‌وقوع پیوست. و ای کاش "مغروق استخر فرح" زنده بود تا ببیند "موشک‌ها" چگونه در موضع "گفتمان" ایستاده و مولد اندیشه‌ی مقاومت شده‌اند. "وعده‌ی صادق" حاصل علمیّت "مسعود علی‌محمدی"، نتیجه‌ی خلوت‌ها و تهجد شبانه‌ی "مجیدشهریاری"، ثمره‌ی مدیریت "مصطفی احمدی‌روشن"، میوه‌ی مهندسی "داریوش رضایی‌نژاد"، خروجی پژوهش‌های "محسن فخری‌زاده"، ابتدای دقت و پارسایی "حسن طهرانی‌مقدم"، عصاره‌ی رندی "سردار دل‌ها" و چکیده‌ی رشادت‌ها و درایت‌های همه‌ی سربازان "گمنام" و "خوش‌نام" جمهوری اسلامی ایران است که نقطه‌ی عطفی در سیاست‌های راهبردی و استراتژیکِ ایران و جبهه‌ی مقاومت در منطقه محسوب می‌شود. 🔻آما آنچه حائز اهمیت بوده نحوه‌ی مواجهه‌ی جبهه‌ی حزب‌الله و کیفیت روایت این حماسه است. وقتی امثال "زشت کلام‌ها" ادعا می‌کنند که ۹۹درصد موشک‌ها در هوا منهدم شده‌اند، تله‌ای است که محلی از اعراب نداشته و نباید بدان واکنشی نشان داد. ولی متأسفانه قوه‌ی عاقله‌ی بچه‌ حزب‌اللهی‌ها در روایت‌سازی دچار مشکل است و به‌جای این‌که این مسئله به‌یک گفتمان و هندسه‌ی فکری‌مان تبدیل بشود، لقلقه‌ای می‌شود برای بحث‌های مجازی و کل‌کل‌های بی‌نتیجه و فرسایشی! مهم نیست موشک‌هایمان به‌ ماتحت اسرائیلی‌ها اصابت کرده است یا نه!، مهم این است که "ما" ذیل ادبیات "ایران قوی و متحد" توانسته‌ایم سیلی محکمی بر پیکره‌ی "شرِّ مطلق" در مقابل جنایات و تجاوزات‌شان زده و سبب دگرگونی و "سردگرمی" تمامی معادلات سیاست‌های خارجی و تحلیل‌های جبهه‌ی باطل بشویم؛ و این مسئله باید موضوعیت و اولویت ما بشود نه چیزهای دیگر. 🔻"سپاه پاسداران" به‌خوبی در "جبهه‌ی نظامی" پیش می‌رود و این ما "حوزوی‌ها"، "دانشگاهیان"، "مردم" و...ایم که باید در "جبهه‌‌ی فکری_فرهنگی" جهاد کرده و جامعه را در راستای "حاکمیت دینی" تربیت بکنیم. و در ذیل "اندیشه‌ی انتظار" است که مبارزه با "شرّ مطلق" معنا پیدا می‌کند، و همه‌ی مردم موظف‌ند که خود را برای رویارویی با دشمن آماده بکنند. پس انسان عصر حاضر باید منتظرِ مجاهدِ کنش‌مند ذیل ولایت انسان‌کامل باشد، در جبهه‌ی مبارزه‌ی نظامی_فکری با اسرائیل. که به‌نیکی فرمود: (من حسینیه‌ای را که سربازانی برای مبارزه با اسرائیل آماده نکند، حسینیه نمی‌دانم.) پس مسیر اصلی ما بعد از "وعده‌ی صادق" در کیفیت روایت و تبیین مسئله است. ✍امیرحسن‌اوصالی 👇👇 ‌‌‌┄┅─═◈═─┅┄⁣𑁍┄┅─═◈═─ https://eitaa.com/joinchat/2729640001Cb1d34d8ce8
📖 نهج البلاغه، حکمت ۱۰۵ ▣⃢🪴📚 ‌‌‌┄┅─═◈═─┅┄⁣𑁍┄┅─═◈═─ https://eitaa.com/joinchat/2729640001Cb1d34d8ce8
🔻یادداشت پرمغز و خوش‌فرم‌ خانم "مرضیه یوسفی" از هنرجویان کلاس نویسندگی‌مان در "کیهان" را درباب دست‌درازی صهیونیست‌ها در عرفان شرقی بخوانید... . 🔻این یادداشت بعد از چلسه‌ی دوم کلاس نویسندگی نوشته شده است. 🔻لینک: https://kayhan.ir/001CWp ▣⃢🪴📚 ‌‌‌┄┅─═◈═─┅┄⁣𑁍┄┅─═◈═─ https://eitaa.com/joinchat/2729640001Cb1d34d8ce8
زندگی پر است از قضاوت‌های دیگران دربارهٔ ما قضاوت‌هایی که گاهی اوقات بد و گاهی اوقات خوب هستند. اگر بخواهیم با هر نظر موافق و مخالفی زیر و رو شویم باید فاتحهٔ آرامش را بخوانیم. 📕 دربارهٔ معنی زندگی ✍ ویل دورانت ▣⃢🪴📚 ‌‌‌┄┅─═◈═─┅┄⁣𑁍┄┅─═◈═─ https://eitaa.com/joinchat/2729640001Cb1d34d8ce8