eitaa logo
پریشانه ها🏹زمان زمانه جنگ است اگر غافل نباشیم🏹
186 دنبال‌کننده
275 عکس
378 ویدیو
5 فایل
گاهی متن گاهی شعر دل نوشته های خودمانی ضمنأ هر که را پسندیدی عضو کن ارتباط با ادمین @Halehosseini
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 اگر مردی بیا آنقدر تقوا کن که قنبر شی! السلام علیک یا مولای یا امیرالمُؤمنین ‌‎‌‌࿐჻ᭂ⸙🍃🌸🍃⸙჻ᭂ࿐ اَللّهُــمَّ عَجـِّـل لِوَلیِّــکَ الفَــــرَج @chanel_komeil
دارم دنبال مرد میگردم که این روز رو بهش تبریک بگم که......... ساده میگم: - حاج آقا روزت مبارک... - آقای دکتر روز شما هم مبارک... مرد شماها بودید که پای حرف آقاجان ، جان دادید ‌‎‌‌࿐჻ᭂ⸙🍃🌸🍃⸙჻ᭂ࿐ اَللّهُــمَّ عَجـِّـل لِوَلیِّــکَ الفَــــرَج @chanel_komeil
رهبر عظیم الشان از مزار علما ایستاده گذر کردند اما اینجا نشستند😭 🌹 حفظه‌الله: امیدواریم ان‌شاءالله برکات آقای خوشوقت منقطع نشود از ماها، از شما جوانها، و برکات ایشان استمرار داشته باشد. بعد از رها شدن از قید مادی و مادیت، ارواح بندگان خوب خدا توانایی‌های بیشتری دارند؛ دعا می‌کنند، دستگیری می‌کنند، هدایت می‌کنند. رابطه را بتوانیم با اینها حفظ کنیم و نگه بداریم به نفعمان است، بتوانیم رابطه‌مان را با اینها حفظ کنیم، منتفع بشویم از دعایشان، از توجهاتشان، از برکاتشان ان‌شاءالله... 🆔 @meysamtammar_qz
آیت الله سبحانی.mp3
929.6K
🎧 تذکر حضرت آیت‌الله العظمی سبحانی مدظله‌العالی به حوزویان: استفاده از القاب بیگانه مثل دکتر برای سطح۴ حوزوی نشانه خودباختگی و بر خلاف خودباوری حوزویان است و باید از آن پرهیز شود. حوزویان باید از همان القاب سنتی حوزه استفاده کنند.
در حاشیه سخنی بزرگ حوزه سابق مبتنی بود بر تحصیل ملکه علوم نتیجه این بود که هر جای سطوح درس را رها میکردی تا همانجا ملا بودی امتحان کتبی نبود ولی ملا زیاد بود امتحان باید مناسب با نظام آموزشی باشد
فقه حکمرانی۱ سوال حق ولایت بر مردم آیا قابل واگذاری است ؟؟؟ مقدمه 1 حق رای در انتخاب مسئولان یکی از مصادیق واگذاری حق است زیرا در فقه این حق از شئون حق حاکمیت فقیه عادل است که بر اساس قانون اساسی امام جامعه آن را با شرایطی به آحاد مردم واگذار کرده است از این روست که میفرمایند شرکت در انتخابات واجب عینی است نه کفایی زیرا فقیه این حق را به آحاد مردم دارای شرایط واگذار کرده و استیفاء این حق را هم واجب دانسته است مقدمه دوم گاهی حکمت و گاهی مناط و علت حکم را می دانیم علت و مناط حکم را نمی توان مخالفت کرد چون تمام العله حکم است ولی حکمت برخی اثار مورد نظر حاکم است که البته در همه موارد حکم وجود ندارد ولی نمی توان طوری حکم کرد که حکمت حکم شریعت از بین برود مثلا عدم اختلاط میاه یکی از حکم عده وفات است نه علت آن ولی نمی توان طوری در عده حکم کرد که موجب اختلاط میاه شود مقدمه سوم در اینکه می شود حقوق را واگذار کرد یا نه اختلاف است برخی بزرگان حق را مساله ای ذاتا عقلایی و صحت معاوضه یا واگذاری ان را نیز امر عقلایی می دانند رک البیع ج1(امام خمینی) پس واگذاری حقوق را مشروع می دانند مگر در جایی که واگذاری با اصل جعل حق منافات داشته باشد مثلا حق حضانت مادر برای این است که فرزند در آغوش مادر بزرگ شود و واگذاری آن در برابر منفعت مالی (فروش حق حضانت ) بر خلافت علت جعل آنست پاسخ سوال در مساله حکومت از ادله مشخص است که شریعت می خواهد مدار امور حکومت بر مدار فقاهت و عدالت باشد این محور حتی اگر حکمت حکومت فقیه باشد باید همواره حفظ شود و نمی توان امور حکومت را طوری سامان داد که از مدار فقاهت و عدالت خارج شود واقعیت این است که چون حکومت تنها ابزاری برای اجرای شریعت است می توان دریافت محوریت فقاهت و عدالت مناط جعل ولایت برای فقیه است و مساله بسیار بالاتر از حکمت مساله است با این مقدمه به سراغ پاسخ به سوال می رویم که آیا حق حاکمیت فقیه عادل قابل واگذاری به دیگران است یاخیر مناط صحت واگذاری حقوق عقلایی بودن ان و عدم مخالفت این واگذاری با حکمت یا علت جعل حق است پس نمی توان حق حاکمیت فقیه را به شکلی واگذار کرد که موجب عدم سلطه فقاهت و عدالت بر امور شود با این حساب نحوه نظام مندی قانون اساسی فعلی برای اجرای حکومت اسلامی در قالب جمهوریت دچار اشکال جدی است زیرا رئیس جمهور با گرفتن رای مستقیم عملا نه تنها نظارت و حکومت موثر ولی فقیه بلکه نظارت دستگاه هایی مثل مجلس و قوه قضائیه را هم غیر ممکن می کند و اعمال حاکمیت فقاهت و عدالت از راه ولایت امر عملا مختل و با هزینه های سنگین دو قطبی سازی جامعه خواهد بود به همین خاطر است که برخی بزرگان نظام پارلمانی را مناسب تر برای اجرای حکومت اسلامی دانسته اند زیرا واگذاری انتخاب رئیس اجرایی کشور به شکل موجود با اصل مناط جعل ولایت برای فقیه عادل که محوریت فقه و عدالت در امور حکومت است ناسازگار است @Parishaneha
فقه هنر از ایده تا واقعیت
✍مهندسی جام زهر. طرح مهندسان تحمیل جام زهر یا همان براندازی قانونی (وعده انتخاباتی برخی غربگرایان) 🔸رها کردن بازار 🔸القای بن بست در کشور وآینده هراسی 🔸عدم کنترل بازار ارز 🔸بستن راه های دور زدن تحریم با fatf 🔸ایجاد نارضایتی در حوزه انرژی 🔸القای شکست جبهه مقاومت 🔸القای نابودی پدافند ایران 🔸القای شکست ناپذیری آمریکا 🔸ابجاد دوگانه مقاومت معیشت 🔸القای این همانی شرایط سال ۶۷ 🔸فاکتور کردن هزینه سازش برای مقاومت 🔺نمونه حسین مرعشی اوضاع خرابه باید جام زهر بنوشیم. 🔰وظیفه نیروهای انقلاب تبیین ظرفیت ‌های اقتصادی تبیین دستاورد های مقاومت تبیین شکست وافول نظام سلطه مطالبه رشد اقتصادی ۸درصد (همین کاری که حضرت آقا به آن عمل می کنند) پ ن مجری این طرح طبعا همه بدنه دولت نیست بلکه بخشی از بیرون و داخل دولت این طرح را پیگیری می کنند. 🆔@Khezri_ir
🔰سخنرانی اشعث در شب لیله الهریر( شب پیروزی امیرالمومنین در جنگ صفین) وتحمیل حکمیت 🔸اى توده مسلمان، ديديد كه ديروز بر شما چه گذشت، و چه اندازه از (دليران) عرب نابود شدند. به خدا سوگند من بدين عمرى كه به خواست خدا سپرى كرده‌ام هرگز روزى چنين (صعب) نديده بودم(القای اوضاع خراب وشکست جبهه مقاومت در برابر رژیم معاویه) .هان، حاضران به غايبان باز گويند: به راستى اگر ما فردا از پيكار باز نايستيم نسل عرب يكسره نيست و نابود شود و حُرمَت‌هايى‌ كه بايد نگه داشته آيد جمله تباه گردد ✍تاریخ قصه تکراری است. آدمها عوض می شوند ولی نقش ها تغییر نمی کند. 🆔@Khezri_ir
روزهای نکبت دولت در آغوش ترامپ قمار باز فاسد ملت گرفتار خودتحریمی دولت مجلس آویزان و سرگردان وفاق قوه قضاییه ۰۰۰۰غیر قابل توصیف منبری های مدعی عقل انقلابی خفه حوزه کمی خفه تر از خفه جای خالی مصباح و خوشوقت را چه کسی پر کرده ؟؟ و آقایی که مردانه ایستاده ماهمه سرباز توایم خامنه‌ای سرباز هیچ کس دیگر نه چشممان به دولب مبارک توست خشم انقلابی ما طوفانی است اگر تو بفرمائی باذن الله @Parishaneha
تعصب های پدرانه و ما تقوا یعنی از مرزهای حرام فاصله بگیر علی ع فرمود اگر گرد حرام بگردی در ان می افتی شک نکن چادر حجاب مادرانه هزار و چند ساله ما رو گرفتن ارثیه هزار و چند ساله مادر عالم زهرا س همه از این منطق علوی پیروی می کنند زینب عقیله بود عقیله یعنی زنی که از برخورد با نامحرمان پرهیز دارد فرمود نمی توانید مثل من باشید ولی با دوری جستن از مرزهای حرام و تلاش بسیار یاریم کنید کلام عالی علی ع است یا علی من می پسندم تعصب پدرم را به سفره ساده به لباس ساده به خانه ساده به دنیای ساده این همان فرهنگ دوری از مرزهای اسراف است نکند با توجیه های شرعی برویم در مرزهای حرام و نیستی عوام بمانیم با عوام بمانیم که روشنفکری آفت و کوری است @Parishaneha