eitaa logo
حمید پارسانیا
4.2هزار دنبال‌کننده
426 عکس
146 ویدیو
86 فایل
کانال رسمی اطلاع رسانی دروس و جلسات حجت‌الاسلام دکتر حمید پارسانیا @admin_parsania :ادمین👤 🔳 «وبگاه» parsania.net 🔳 «ویراستی» virasty.com/parsania_net 🔳 «تلگرام» t.me/parsania_net
مشاهده در ایتا
دانلود
🖼 | شاگردپروری علامه 🔹 ایشان شاگردپروری را نه تنها در القاء مطلب و آموزش محض بلکه در سامان دادن آنها در فعالیت‌های علمی می‌دانست که نمونه بارز این ویژگی را در موسسه در راه حق می‌توان دید. 🔖 نشست بررسی دیدگاه آیت الله مصباح یزدی در تحول علوم انسانی 🆔 @parsania_net
به استحضار طلاب و دانشجویان ارجمند می‌رساند کلاس درس خارج اسفار در روزهای شنبه و یکشنبه، 8 و 9 بهمن 1401 غیر حضوری است و به صورت مجازی، در بستر همین کانال برگزار خواهد شد. 🆔 @parsania_net
پخش زنده
فعلا قابلیت پخش زنده در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠نخستین همایش جهان فکری اندیشمندان انقلاب اسلامی 🔶 اندیشه امام خمینی (ره) 🔶سخنران: حجت الاسلام والمسلمین حمید پارسانیا 🔹همراه با ارائه‌هایی از : -مجتبی همتی‌فر -احسان بابایی -صادق تراب‌زاده -جمال یزدانی 🔶دبیر نشست: -حجت‌الاسلام مجتبی نامخواه 🔴زمان: سه‌شنبه یازدهم بهمن‌ماه همزمان با برگزاری نماز ظهر و عصر 📍مکان: میدان فلسطین، خیابان طالقانی، پژوهشکده باقرالعلوم 🔰جشنواره مردمی علوم انسانی عمار 🔴 راه های ارتباطی: 🆔 https://zil.ink/ammar_ensani 🆔 @ammar_ensani 🆔 @parsania_net
درس اسفارج۶ استاد پارسانیا 1401,11,8.mp3
22.08M
🎙درس اسفار ج ۶ _استاد پارسانیا _۸ بهمن ماه ۱۴۰۱ ۱۴۰۱ 💠 @parsania_net
سلام علیکم قابل توجه دوستانی که در قم در مباحث ج۶ اسفار حضور دارند؛ بحث اسفار فردا ۹ بهمن حضوری برگزار می‌شود.
پخش زنده
فعلا قابلیت پخش زنده در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
درس اسفار ج ۶ _استاد پارسانیا _9 بهمن ماه ۱۴۰۱.m4a
44.18M
🎙درس اسفار ج ۶ _استاد پارسانیا _۹ بهمن ماه ۱۴۰۱ ۱۴۰۱ 💠 @parsania_net
💠 راهی برای رسیدن به سعادت 🎙 استاد حمید پارسانیا 🔻 شادی یکی از حالاتی است که آن را در بسیاری از شرایط در خویش می‌یابیم. این حالات را با حواس بیرونی همچون چشم، گوش و... نمی‏توان دید، زیرا شادی با حس درونی قابل درک است هر چند در چهره و جسم انسان نیز اثر شادی همان طراوت شادابی است. 🔸 حاصل تلفیق شادی و شادابی «بهجت» می‌باشد و با سعادت قرین و همراه است که انسان سعادتمند، انسانی مبتهج، شاد و شاداب بوده و سعادت نیز دارای لوازمی است که مهمترین آن «لذت» است. انسان هنگامی که لذت می‌برد سعادتمند بوده، شاداب، مسرور و مبتهج می‌گردد. 🔺 از طرفی می‌توان گفت هر یک از پدیده‌های «لذت و رنج» یا «سعادت و شقاوت» منشأ شادی و غم انسانی هستند که شهید مطهری، شادی و غم یا سرور و اندوه را «دو حالت خاص لذت و رنج یا خوشی و ناخوشی» می‌خواند. 🔖 دین؛ خاستگاه شادی‌های پایدار 🆔 @parsania_net
پخش زنده
فعلا قابلیت پخش زنده در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🖼 | فرهنگ؛ روح جامعه ▪️ عنصر اقتصاد، تکنولوزی، قدرت و سیاست در تغییرات جهانی نقش دارد ولی آیا فرهنگ هم در این تغییرات نقشی دارد و اگر دارد سازوکار آن چیست؟ 🔖 پیش‌نشست دین و اقتدار فرهنگی و نقش آن در هندسه جهانی 🆔 @parsania_net
پخش زنده
فعلا قابلیت پخش زنده در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
جهان فکری امام خمینی (ره) در اين جلسه قرار است راجع به ابعاد عرفانی و جايگاه اين هويت در كنش و عمل و انقلاب كه حضرت امام (رَه)انجام دادند صحبت كنيم. امام (رَه) قبل از اين كه يك استاد حوزه باشند يك استاد تراز اول فلسفه بودند. امام (رَه) در اين موضوع شاخص بودند كه أفراد جوان را براي فراگيري درس فقه دور خود جمع ميكردند. پس ابتدا حوزه فعاليت ايشان تدريس بود و بعد مرجعيت و بعد هم انقلاب اسلامی. ما مدرسينی داشتيم كه در حوزه فقه فعاليت داشتند اما در حوزه فلسفه خير و بالعكس. امام (رَه) فردی است كه انقلابی را شكل داد كه در طول تاريخ چنین انقلابی با چنين انسجامی رخ نداده بود. همكاری‌ای كه مردم و امت اسلام با امام (رَه) داشتند از صدر اسلام تا كنون بی‌سابقه بوده است. حضرت امام (رَه) توانست كاری را در تاريخ تشيع رقم بزند كه نمونه آن وجود نداشته. آمادگی‌ای كه امام برای انقلاب در سطح جامعه به وجود آورده بود حتی در زمان مشروطه نيز اتفاق نيفتاد. امام با استفاده از ظرفيت مرجعيت توانست حركت بزرگی در حوزه‌های مختلف اجتماعی و...ايجاد كند. فقه به تنهايی واقعيت اجتماعی ايران و فرهنگ ايران نمی تواند شكل دهد. ما نمي‌توانيم از قلمرو فلسفه و فرهنگ و زيست اسلامی عقبه‌های استدلالي را برداريم و فقط فقه را مورد توجه قرار دهيم. همين امروز اگر جمهوری اسلامی آن مجاری اسلامی خود را به غرب تغيير دهد يعنی به جاي ابن سينا، كانت باشد با غلبه مبانی غرب چيزي به نام فقه باقی می‌ماند؟خير! عوض مي‌شود. ميراث معرفتی جهان اسلام را امام زمانی احيا كرد كه حوزه هاي علميه ها داشتند افول مي‌كردند. شخصيت فلسفي امام جدای از شخصت سلوكی ايشان نيست. امام شخصيت همه جانبه‌ای است كه تمام ابعاد را در خود دارد. شخصيت فلسفی امام به گذشته فلسفه و تاريخ شيعه برمي‌گردد، او يك شخص نيست كه فرهنگ با او كاری نداشته باشد، ياران و همراهانی دارد. در آينده اين حركت در صورتی ادامه پيدا ميكند كه اين جامعيت ادامه داشته باشد. انقلاب بايد هويت خود را تحكيم ببخشد و هويت‌های ديگر را بشناسد تا بتواند پيام خود را به جهان نشان دهد. حمید پارسانیا در نشست جهان فکری امام خمینی (ره) ۱۱ بهمن ۱۴۰۱ @ammar_ensani 🆔 @parsania_net
سلام علیکم به اطلاع دوستان می‌رسد امروز کلاس به دلیل کسالت استاد تشکیل نمیشود
📣 گزارش تصویری نخستین همایش جهان فکری اندیشمندان انقلاب اسلامی 🔶سخنران: *حجت الاسلام والمسلمین حمید پارسانیا* 🔹همراه با ارائه‌هایی از : -مجتبی همتی‌فر -احسان بابایی 🔶دبیر نشست: -حجت‌الاسلام مجتبی نامخواه ♦️سه‌شنبه یازدهم بهمن ماه 🆔 @parsania_net
🔰 مخالفت با اصل ولایت! 🔻 در فقه‌ سیاسی‌ تشیع‌ حاکمیت‌ و ولایت‌ الهی‌ در زمان‌ حیات‌ پیامبر به‌ مصداق‌ «اطیعوالله‌ و اطیعوا الرسول» از طریق‌ رسول‌ خداوند و پس‌ از رحلت‌ رسول‌ اکرم‌ از طریق‌ اهل‌ بیت‌ جریان‌ می‌یابد و این‌ حاکمیت‌ در عصر غیبت‌ از طریق‌ نایبان‌ عام‌ ائمه‌ معصومین‌ که‌ همان‌ مجتهدان‌ جامع‌الشرایط‌ هستند، استمرار می‌یابد. 🔸 فقه‌ سیاسی‌ شیعه‌ تنها به‌ شیوه حکومت‌ نمی‌پردازد، این‌ فقه‌ علاوه‌ بر شیوه‌ حکومت‌ درباره حاکمان‌ نیز نظر دارد. کسی‌ که‌ بر مسند ولایت‌ می‌نشیند، اگر نصبی‌ الهی‌ نداشته‌ باشد صرف‌نظر از نوع‌ رفتاری‌ که‌ انجام‌ می‌دهد، والی‌ جور و مصداق‌ طاغوت‌ است. 🔹 حضور همین‌ تفکر در جامعه شیعی‌ ایران، موجب‌ می‌شد تا سلسله‌هایی‌ که‌ در چارچوب‌ مناسبات‌ و رقابت‌های‌ ایلات‌ به‌ قدرت‌ می‌رسیدند غیرمشروع‌ خوانده‌ شوند. فقه‌ سیاسی‌ شیعه‌ به‌رغم‌ آن‌ که‌ در تاریخ‌ گذشته‌ خود اغلب، در مقابل‌ قدرت‌های‌ اجتماعی، زبان‌ نفی‌ و سلب‌ داشته‌ است، لکن‌ نگرش‌ آن‌ به‌ حاکمیت‌ و اقتدار سیاسی، ذاتاً‌ منفی‌ نیست‌ و ولایت‌ را ذاتاً‌ حرام‌ نمی‌داند. 🔺 اگر در مواردی‌ هم‌ فقیهان‌ شیعه‌ از حرمت‌ ذاتی‌ یا نفسی‌ ولایت‌ سخن‌ گفته‌اند، مرادشان‌ نفی‌ اصل‌ حاکمیت‌ و ولایت‌ نبوده‌ است؛ بلکه‌ مراد آن‌ها این‌ بوده‌ است‌ که‌ والی‌ اگر از طریق‌ مشروع‌ بر مسند اقتدار ننشسته‌ باشد، با صرف‌نظر از نوع‌ عمل‌کرد خود، طاغوت‌ است‌ و حکومت‌ او حکومت‌ جور است. 🔖 از میزرای نائینی تا امام خمینی 🆔 @parsania_net
جلسه پیش دفاعیه دکتری: بررسی انتقادی دیدگاه ایستانگرانه به زمان در فیزیک مدرن از منظر حکمت صدرایی دانشجو: محمد صادق کاویانی راهنما::حجت الاسلام استاد پارسانیا، مشاور : دکتر رزمی داوران:دکتر عبد اله زاده،استاد عبودیت زمان:پنج شنبه 13-11-1401 ساعت 9 مکان: سالن جلسات حوزه ریاست
ازچپ به راست استاد عبودیت دکتر عبدالله زاده محمد صادق کاویانی دانشگاه باقرالعلوم .قم
صدا ۰۰۳.m4a
32.39M
*عقل شیعی و عقلانیت مدرن* ====================== گفت پیغمبر علی را کای علی  شیر حقی پهلوانی پر  دلی.  لیک بر شیری مکن هم اعتمید اندر آور سایه ی نخل امید  تو تقرب جو به عقل و سر خویش نی چو ایشان بر کمال و بر خویش