eitaa logo
کانال رسمی هفته‌نامه پرتو
378 دنبال‌کننده
1.1هزار عکس
4 ویدیو
77 فایل
کانال رسمی ""هفته نامه پرتو"" وابسته به دفتر ارتباط فرهنگی موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) 💠 آدرس سایت www.partosokhan.ir ⁦✳️⁩ ارتباط با مدیر مسئول @asemanha41 👨‍💻 ارتباط با ادمین @parto_sokhan
مشاهده در ایتا
دانلود
در ! بابك شكورزاده در نوشت كه در كه در برگزار مي‌شود، « » ، ايراني، مي‌‌شود و با بي‌نظيري مواجه شده است. فيلم بدين شرح است: "پسر مادر" روايت‌گر غم‌انگيزي از يك است كه... ادامه این مطلب را در آدرس زیر مطالعه کنید http://partosokhan.ir/page.asp?Number=1046&Category=363 @partosokhan_ir
بر : نام كتاب و چيست؟ : مسلماً هر يك از داراي بودند كه نام بعضي از آنها كاملا و شناخته شده است: آخرين كتاب آسماني كه بر شد، و . اما نام كتاب حضرت نوح و ابراهيم براساس تصريحاً بيان نشده است و در نيز از نام كتاب اين دو پيامبر سخني نيامده است. البته ... ادامه این مطلب را در آدرس زیر مطالعه کنید http://partosokhan.ir/page.asp?Number=1046&Category=373 @partosokhan_ir
: مي‌گفت بايد را كنيم كه آيت‌الله ماست اطلاع‌رساني و ، در گفتگويي با حجت‌الاسلام ، فرزند حسن‌زاده آملي، به بررسي و و آن پرداخته است. در پيامشان از ... ادامه این مطلب را در آدرس زیر مطالعه کنید http://partosokhan.ir/page.asp?Number=1046&Category=373 @partosokhan_ir
عليه السّلام : مَن حَسُنَت نِيَّتُهُ كَثُرَت مَثوبَتُهُ، وطابَت عيشَتُهُ، ووَجَبَت مَوَدَّتُهُ هر كس باشد، و ‏اش مى‌شود و داشتنش [بر ديگران‏] مى‌آيد. غررالحكم: ج 5 ص 444 ح 9094 @partosokhan_ir
لازم از اين جهت كه هستند فرقي بين آنها نيست، ولي در عين حال ممكن است كه بعضي از آنها در مقايسه با منكرات ديگر داراي شديدتري باشد. به هر حال نهي از منكر براي كسي كه آن را احراز كرده يك وظيفه‌ي است و ترك آن نيست، و در اين حكم بين منكرات و محيط‌هاي و غير دانشگاهي تفاوتي وجود ندارد. (پايگاه اطلاع‌رساني KHAMENEI.IR) @partosokhan_ir
پاي (ره)؛ و ؛ چرايي و ما اشاره: طبق روال ، ذيلا خلاصه‌اي از يكي د‏‏‏‏‏يگر از سخنراني‌هاي مرحوم علامه مصباح(ره) تقد‏‏‏‏يم شد‏‏‏‏ه است. اين روزها از بلاها، و و به‌خصوص مسئله كه بسياري از كشورها را در بر گرفته و روزبه‌روز هم بيشتري پيدا مي‌كند. درباره اين‌گونه مسائل، سؤالات فراواني از قشرهاي مختلف در سطوح متفاوت و و و مطرح مي‌شود. اين بحث به طور كلي در دو قابل طرح است:... ادامه این مطلب را در آدرس زیر مطالعه کنید http://partosokhan.ir/page.asp?Number=1046&Category=379 @partosokhan_ir
شما به برويد يك روز _معظم_رهبري بودم. فرزند ايشان آقا نيز نشسته بود كه گسترده شد، به وي نگاهي كرد و فرمود: شما به منزل برويد. من خدمت ايشان عرض كردم: اجازه بفرماييد هم باشند، من از وي درخواست كرده‌ام كه باهم باشيم‌. آقا فرمودند: اين از است، شما هم بيت‌المال هستيد. براي بچه‌ها جايز نيست كه بر سر اين سفره بنشينند. ايشان به منزل بروند و از غذاي خانه ميل كنند. من در آن لحظه فهميدم كه چرا اين همه به عطا فرموده است. (به نقل از ) @partosokhan_ir
چه وقتي بي‌ارزش مي‌شود؟ (ع) مى‌فرمايد: لاَ قُرْبَةَ بِالنَّوَافِلِ إِذَا أَضَرَّتْ بِالْفَرَائِضِ «كارهاى اگر به زيان برساند موجب به نمى‌شود.»(حكمت 39) روشن‌ترين تفسيرى كه براى اين (ع) به نظر مى‌رسد اين است كه هرگاه كارهاى مستحب ضررى به واجبات بزند آن كاسته مى‌شود و آن كم میگردد، مثل اين كه كسى از سر تا بعد از نيمه شب باشد؛ ولى بماند و او شود. همه مى‌گويند آن مستحبى كه به اين زد كم ارزش است. يا اين كه به كارهاى خير و به برود. @partosokhan_ir
در كسانى كه به آنها داده‏ايم و آن را چنان كه سزاوارِ است تلاوت مى‏كنند، آنان به آن( يا ) مى‏آورند و كسانى كه به آن شوند، آنان همان زيانكارانند.(بقره 121) نكته‏ها: در برابر و كه به سبب و مورد قرار گرفتند، از آنان مورد و قرار گرفته‏اند. آنان كسانى هستند كه... ادامه این مطلب را در آدرس زیر مطالعه کنید http://partosokhan.ir/page.asp?Number=1046&Category=381 @partosokhan_ir
و در زمان ، استفاده از و در شده بود، ولي چون به دست اداره مي‌شد، بيشتر برنامه‌هاي آن ، و بود. اين امر موجب شد كه عده‌اي از معتقد به تمام برنامه‌هاي آن شوند و به حرمت استفاده از آن دهند. در اين حال عده‌اي از نزد آيت‌ا... شاه آبادي رفته، از ايشان درباره‌ي استفاده از اين وسايل سؤال كردند. ايشان ضمن اظهار تأسف از اين‌كه اين وسيله‌ي خوب، در دست نيست فرمودند: «راديو، همچون گويايي است كه هم مي‌تواند به دانش و فرهنگ كند، هم مي‌تواند گفتارهاي بگويد. بنابراين، و آن براي استفاده از برنامه‌هاي ، مانعي ندارد.» @partosokhan_ir
از (ع) از استفاده مي‌شود كه بر دو نوع است و دو نوع برخورد مي‌طلبد: 1- . 2- . از ديدگاه (ع) كم دشمن، دشمني است كه دشمني خود را كرده است؛ حضرت فرمود: «اوهن الاعداء كيدا من اظهرعداوته؛ دشمنان كسي است كه عداوتش را آشكار ساخته است.» «من اظهر عداوته قل كيده؛آن كس كه دشمني‌اش را اظهار كرده، و 3مكرش كم است.» و دشمن دشمني است كه دشمني‌اش را مي‌كند، همان كه... ادامه این مطلب را در آدرس زیر مطالعه کنید http://partosokhan.ir/page.asp?Number=1046&Category=424 @partosokhan_ir