♨️وضعیت انتخابات
اصلاح طلبا در حال کوبیدن کیا هستن؟
انقلابیا!!
انقلابیا در حال کوبیدن کیا هستن؟
انقلابیا!!
⁉️پس جهانگیری و لاریجانی چی؟
😐هیچی، تو آرامش کامل دارن آماده میشن با اسنپ بیان پاستور!!!
#خودزنی_ممنوع
_
🇮🇷
هدایت شده از حاج داود
7.81M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💢اگه جلیلی نبود کار جمع نمیشد!!!
🔹دائم میگن سعید جلیلی سابقه اجرایی نداره، بیا اینم یکی از صد ها مثال نقض
روایت سعید جلیلی از حل پرونده فساد ۳۰۰۰ میلیاردی که به قول آقای اژه ای اگر سعید جلیلی نبود کار جمع نمیشد 😎
پ ن کامل به سخنان جلیلی تاانتهاتوجه کنید
هدف ازانتشاراین کلیپهاتخریب ویازیرسوال بردن سایرکاندیداهانیست صرفاچون عامه مردم ازخدمات آقای جلیلی اطلاع ندارندوایشان اهل تبلیغ نیست
#صرفاجهت_استحضار
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
کلاس درس شهید حزب الله لبنان
دنیا مثل لاشهای میمونه که سگها برای اون دعوا میکنند، ما اهلش نیستیم...
خدا جهاد در راهش رو روزی ما کنه
خدا شهادت رو روزی ما کنه
خدا شفاعت محمد و آل محمد صلیاللهعلیهماجمعین رو روزی ما کنه
#شهیدانه🕊🕊
#شبتون_شهدایی🌹
●➼┅═❧═┅┅───┄
⭕️رسانههای اصلاحطلب با این تیترها بین انقلابیها اختلاف ایجاد میکنند.
ما با یک جریان سازمانیافته مواجهیم که رأس آن (حسن روحانی) در خارج از میدان انتخابات مشغول بازیگردانیست و بازوهای وی (لاریجانی و وزرا و معاونین دولت روحانی) به عنوان ویترین در صحنه حاضر شدهاند..
جریانی که دنبال عقبگرد کامل کشور است و باید در مقابلش ایستاد!
#به_عقب_برنمیگردیم
#پدر_فتنه
.
هدایت شده از حاج داود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴شهرک نشینان صهیونیستی در دروازه دمشق می رقصند و به حضرت محمد صلی الله علیه و آله توهین می کنند و میگویند محمد مرده، محمد مرده است سر می دهند.
لعنت الله علی القوم الظالمین
وعده الهی حتمی است 👌
11.55M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴🎥 پناهیان:خون رئیسی چه چیزی را فاش کرد؟
❗️در عالم رازی هست كه جز به بهای خون فاش نمیشود!
#رئیسی_عزیز
#شهید_جمهور
#سید_شهیدان_خدمت
✅ با ما همراه باشید
#جهاد_تبیین
🔆 حتما #بخوانیم و تفکر و تعقل کنیم و بخودمان #پاسخ دهیم
❓ سوال مهم
🔻تکلیف یک ولایتمدارِ انقلابی چیست؟!
🔰 اگر در موضوعی بین قول و عمل امیرالمومنین علی علیه السلام و زبیر بن عوام اختلافی صورت بگیرید:
🔹 شیعه کدام قول و عمل را انتخاب میکند؟! علی علیه السلام یا زبیر؟!!!
🔹 اگر افرادی در این اختلاف نظر، نظر زبیر را انتخاب کردند، آیا شیعه و ولایتمدار هستند؟!!🤔
🔰 حال اینگونه میپرسم؛ اگر بین قول و عمل امام جامعه ( ولایت فقیه ) و قول و عمل شخصیتهایی مانند آقای رئیسی، قالیباف، روحانی، لاریجانی، طالب زاده، پناهیان، عباسی، رائفی پور و ... اختلاف نظری پیش آمد:
🔸 یک انقلابیِ ولایتمدار باید از کدام نظر تبعیت کند؟! امام جامعه یا شخصیت؟!
🔸 آیا به افرادی که نظر امام جامعه را زمین بگذارند و اطراف آن شخصیت حلقه زنند و نظر او را بپذیرند، میتوان انقلابیِ ولایتمدار گفت؟!!
◀️ بگذارید سوالم را شفاف تر و صریح تر با مثالهای واضح تر بپرسم:
▪️ #فرض_بگیرید در خصوص کرونا و واکسن، امام جامعه اعلام مواضعی رسمی داشته باشند و آقای طالب زاده نظراتشان در این موضوع، نظراتی مخالف و متضاد باشد
▪️ یا #فرض_بگیرید در خصوص دریافت واکسن، امام جامعه در قول و عمل نظرشان مثبت است اما آقای پناهیان، نظرشان مخالف و متضاد با ایشان باشد
▪️ یا #فرض_بگیرید در خصوص نحوه مواجه با ملزومات غرب، نظر امام جامعه بر مبنای غرب گزینی باشد و نظرات آیت الله میرباقری بر رد کلیت آن باشد
🔹 خب؛ حال؛ تکلیف یک ولایتمدارِ انقلابی چیست؟!!! باید از قول و عمل امام جامعه تبعیت کند یا نگاهش به شخصیتِ با نظر مخالف و متضاد با امام جامعه باشد؟!!!!
🔹 سوال خیلی ساده هست، اما جوابش پر از انقلت و اما و اگر و هیاهوست!!! چرا؟!
✅ #فرض_بگیرید در زمان جنگ جمل هستیم؛ در دو سوی میدان شخصیت های موجه جهان اسلام قرار گرفته اند
🔹 در یک سو امیرالمومنین علی علیه السلام، مالک، عمار و .... هستند
🔹 در یک سو طلحه الخیر و زبیر (سیف الاسلام) و همسر پیامبر
🔸 تکلیف مای مدعی ولایتمداری چیست؟؟!!
🔸 کدام سمت میدان را انتخاب کنیم؟!!
🔸 نظر کدام سوی میدان برای ما حجت است؟!!
◀️ آیا فکر میکنید، تاریخ تکرار نمیشود؟! میدان تقابل تکرار نمیشود؟!
◀️ اگر در یکسوی میدان حضرت آقا بود و در سوی دیگر یک یا چند شخصیت محبوب ما، مورد قبول ما، استاد ما و ... بود، ما کدام سوی میدان را انتخاب میکنیم؟ نظر کدام یک را قبول میکنیم؟!!!!
❇️ چرا در حوزه های مختلف در طول سالهای اخیر، بخشی از افراد ولایتمدار و انقلابی، انتخابشان سمت مقابل ولایت بوده است؟!! آیا نباید این موضوع مورد آسیب شناسی و واکاوی قرار بگیرد که چرا این افراد چنین انتخابی کرده اند؟!
❇️چرا وقتی امام جامعه مسلمین امر و فرمان وحکم به حضور و مشارکت حداکثری در انتخابات میدهند، عده ای که دم از اسلام و انقلاب و ولایت و شهدا میزنند و از همین موارد به جایگاه و قدرتی رسیده اند، همسو و همدوش دشمنان اجنبی و منافقین ، سعی در مخالفت با امام جامعه را دارند؟
◀️آیا نباید به اعتقاد و دین و افکار این افراد مشکوک شد؟ آیا نباید پرسید که چرا مواضع دشمنان و منافقین را اتخاذ کردهاند؟
🚨یادمان باشد که در انقلاب مشروطه مشروعه هم دشمنان اجنبی و منافقین و غافلین داخلی کاری کردند که فرزند شیخ فضل الله نوری(رهبر انقلاب مشروطه مشروعه) پای چوبه دار و پیکر مطهر به دار آویخته آن شهید عزیز میرقصید.
❌مواظب خدعه ها و ترفندهای و فریبکاری های دشمنان خارجی و داخلی و غافلین ومنافقین باشیم
و اندکی تفکر و تأمل و تعقل کنیم.
♦️اگر مسلمانان صدر اسلام به آن حدیث قدسی پیامبر اعظم صلوات الله و صلواته علیه(حدیث ثقلین) گوش فرا داده و یا به جریان غدیر خم توجه کرده و عمل میکردند بعد از رحلت (یا بقولی شهادت آن حضرت) نباید شاهد ظهور شورای سقیفه و ...... باشیم چرا که نااهلان و نامحرمانی که شاید زحمات و تلاشهای زیادی هم برای اسلام و انقلاب کرده باشند، در همه تاریخ بوده و هستند ولی ما باید اونها را با بصیرت و آگاهی بشناسیم و در انتخاب اونها دقت نماییم تا اصلح به جایگاه و قدرت نظام اسلامی برسد.
📌 بازنشر کلیه مطالب جهت روشنگری عموم با ذکر صلوات چه با ذکر منبع و چه بدون ذکر منبع مجاز هست.
#مشارکت_حداکثری_درانتخابات
بسم الله القاصم الفاسدین والمنافقین والمنحرفین
سلام علیکم
🔴 این صدای اصلاحات است؛
این دقیقا صدای شیطان است! 😡
وَإِذَا قِيلَ لَهُمْ لَا تُفْسِدُوا فِي الْأَرْضِ قَالُوا إِنَّمَا نَحْنُ مُصْلِحُونَ ﴿۱۱﴾
چون به آنان گویند:
در زمین فساد نکنید؛
می گویند:
فقط ما اصلاح گریم!😳
سوره 2: البقرة - جزء 1
🤲🤲🤲 خدا ریش و ریشه این مفسدین و معاویه ها و اشعث ها و ابن ملجم ها و عمرو عاص ها و منافقین و وطن فروشان را از روی زمین ،
مخصوصا از سر این مردم نجیب و شریف و ایثارگر و این نظام مقدس و انقلاب کم کند.
ان شاءالله🤲🤲🤲
🤲 اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم و اهلک اعدائهم اجمعین الی قیام یوم الدین،
به حق خانم حضرت زینب(سلام الله علیها)🤲
🖐والعاقبه للمتقین🖐
#سرطان_اصلاحات
🔴 #خیانتهای_اصلاحطلبان به اسلام و تشیع و ولایت فقیه بر اساس گفتار و سخنان خودشان به همراه اسناد و مدارک مربوطه در هشت قسمت ارائه میگردد: (قسمت اول)
ابراهیم اصغر زاده ، کیهان ، ۶ / ۲ / ۷۷
حتی علیه خدا هم می توان تظاهرات کرد .
ابراهیم اصغر زاده ، آفتاب امروز ، ۲ / ۶ / ۷۸
اگر مجوز راهپیمایی به هر گروه بر اساس قانون داده شود اشکال ندارد ، حتی علیه خدا .....
محمد کاظم محمدی اصفهانی ، روزنامه ایران ۲۴ / ۴ / ۷۹
مردم حق دارند همه مسئولین را به سوال کشیده و از آنها انتقاد کنند حتی اگر آن مسئوول ، پیامبر و امام معصوم باشد ، بلکه به خود خدا هم می توان اعتراض کرد و او را فتنه گر نامید .
محمد خاتمی در اولین سالگرد دوم خرداد در دانشگاه تهران :
اگر دین هم در برابر آزادی قرار بگیرد این دین است که باید محدود شود نه آزادی !
عطاءالله مهاجرانی ، آریا ، ۱۶ / ۱ / ۷۹
نظریه غیرت دینی ویران کننده اندیشه و فرهنگ و تمدن است .
عطاءالله مهاجرانی، روزنامه آریا، 18/9/78،ص2:
وقتی پیامبر اولوالعزمی چون ابراهیم در مورد معاد این چنین شک میکند که به خدا میگوید: «به من نشان بده» چطور جوانان ما مجاز نباشند، در مورد همه مسائل سؤال کنند؟
سالار بهزادی، روزنامه صبح امروز 23/8/78 :
سیره حضرت علی(ع) و سایر فرق مذهبی صدر اسلام، دموکراسی در انتخاب رهبری و عدم تعیین رهبر برای مردم بوده است.
مهاجرانی، نشاط، 1/6/78:
رقص را نباید همواره ناپسند دانست.
علیرضا علوی تبار، یالثارات، 4/3/79:
جامعه ایران فاز سنتی خود را پشت سر گذاشته و میخواهد مدرن و صنعتی شود.
اما در این جامعه هنوز خدا نمرده است. بنابراین ما چگونه میتوانیم به این وضعیت چیره شویم.
رجبعلی مزروعی، حریم، 23/11/78:
حضرت علی مشروعیت خود را از مردم گرفته
همانطور که معاویه مشروعیت خود را از مردم گرفته است.
هاشم آغاجری ، بنبار گزارشگر روزنامه واشنگتن پست 14/5/79):
وقت آن رسیده نهاد مذهبی از نهاد حکومتی جدا شود. گزارشگر آمریکایی سخنان ایشان را به عنوان صریحترین لحن در ابراز اینگونه عقاید بر درخواست رفرم میداند.
اکبر گنجی در مصاحبه روزنامه تاگس اشپیگل آلمان (کیهان 24/1/79):
دین یک قسمت از فرهنگ است، حرکت اصلاح طلبان ما عاقبت به جدایی دین از سیاست خواهد انجامید. در یک جامعه مدرن جدایی دین از سیاست یک امر بدیهی است. وقتی شما جامعه را مدرنیزه کنید این جدایی بالاخره پیش خواهد آمد. ایران در حال حاضر از فاز قبل از مدرن به فاز مدرن پیش میرود.
سخنرانی آغاجری، مجتمع فرهنگسرانی کوثر 10/2/81:
«... نوینسدگان (نامه به امام حسین (ع)) میگویند:
این حکومت (حکومت یزید) بدون رضایت مردم است و لذا نامشروع است. اگر حسین (ع) هم در راس باشد ولی رضایت مردم در آن نباشد نامشروع است .
آغاجری در همین سخنرانی امام حسین (ع) را با سیاوش در تاریخ ایرانیان مقایسه میکند:
«... سیاوش در تاریخ ملی ما ایرانیان مظهر معصومیت و پاکی است و بعد از آمدن اسلام، حسین (ع) جای سیاوش مینشیند و آیا ما اثری در مورد حسین (ع) مانند منظومهای که فردوسی در باب سیاوش سروده است داریم؟»
سخنرانی آغاجری، ساختمان مرکزی دفتر تحکیم، 25/1/81 :
«امام علی (ع) با رفراندوم طبیعی قدرت را به دست گرفت.
با این همه از نظر شیعیان امام معصوم بود... منطقی که میگوید رضایت خدا خارج از رضایت مردم است، مبنای استبداد است. و فلسفه سیاسی اموی – یزیدی بر همین استوار است.»
«... اینکه مارکس میگوید دین افیون تودههاست، تنها بخشی از حقیقت است. من میگویم در حکومتهای دینی، نه تنها دین افیون تودههاست که افیون حکومتها نیز هست.»
«رابطه انسان و دین و یا به عبارت بهتر انسان و خدا یکی از رابطههای تعارض آمیزی بوده است که در تاریخ بشر خود را به شکلهای مختلف نشان داده است. در اکثر دورههای تاریخ بشر آنگاه که خدا اثبات میشده است. انسان نفی میگردیده است... تکیه بر آزادی اندیشه، اصالت دادن به این امر است که ارزش هر انسانی نه به تقلید، نه به طاعت و نه به تن دادن به یک آمریت فکری و دینی محض است بلکه بهطور اساسی و ریشهای ارزش هر انسانی به تفکر ذاتی و مستقل است. متاسفانه در بسیاری از جوامع اسلامی، حربههای گوناگون حتی دینداران را نیز به دلیل تفاوت قرائت دینی به محکمه میبرند و محکوم میکنند.»
مهرانگیز کار ، کیان ، ش ۴۵ ، بهمن ۷۷ :
احکام کیفری اسلام کارآیی ندارد و موجب رواج خشونت می گردد .
حسین باقر زاده ، نشاط ، ۲ / ۶ / ۷۸
خشونت در هر شکل آن باید از ایران محو شود و اعدام برجسته ترین نوع خشونت قانونی است .
عماد الدین باقی ، جمهوری اسلام ، ۱۳ / ۲ / ۷۹ :
معتقدم اعدام و قصاص جزء ضروریات دین نیست .
۱
ادامه دارد👇👇👇👇👇
در کانال جبهه پاسداری از اندیشهها و ارزشهای انقلاب اسلامی
👆👆👆👆👆 ادامه #خیانتهایاصلاحطلبان به اسلام و تشیع و .....(قسمت دوم)
عبدالکریم سروش : اسلام نه احکام سیاسی ، نه احکام اقتصادی و نه احکام حقوقی اش قابل استناد نیست و رسما باید آن را بگذاریم .
فرهنگ شهادت ، خشونت آفرین است اگر کشته شدن آسان شد ، کشتن هم آسان می شود .
ماهنامه کیان بهمن ۷۷ عبدالکریم سروش :
ولایت ، منحصر در شخص نبی اکرم است و با رفتن او ولایت نیز خاتمه می یابد او خاتمه نبوت و خاتم ولایت بود ، ولایت پیامبر بعد از او به کسی منتقل نشده است .
عبدالکریم سروش، هفته نامه مبین، 3/7/78 :
حق اطاعت شدن، زاییده و مشروط به پذیرش مطیع است و الا برای کسی حق طاعتی نیست .
عبدالکریم سروش، هفته نامه آبان، 29/3/78،ش80، ص63:
تفکر دینی با استخدام طبیعت منافات دارد یا حداقل خنثی است .
عبدالکریم سروش، روزنامه صبح امروز، 9/3/78 :
حقیقت دین همان تجربه فردی دینی است که در مورد پیامبران «تلقی وحی» نام گرفته و دین هیچ ارتباطی به امور اجتماعی و سیاسی و حکومتی ندارد، هر کسی همان قدر دیندار است که به این تجربه فردی رسیده باشد.
عبدالکریم سروش، ماهنامه کیان، مهر و آذر 78 :
کار اساسی پیامبر آن بود که اعراب را دچار بحران هویت نمود و آنها را هویت نو بخشید، امروز نیز تمدن متجدد غرب، ما مسلمانان را دچار بحران هویت نموده و دین توان رویارویی با تمدن غربی را ندارد. تنها منجی، عقلانیت مستقل است.
عبدالکریم سروش، روزنامه صبح امروز، 16/6/78 :
هیچ دینی عقلا نمیتواند مردم را از انتخاب دین دیگر منع کند، چون خود آن دین زاییده انتخاب بوده همچنانکه هیچ نمایندهای نمیتواند به مردم بگوید:
بعد از انتخاب من حق انتخاب کس دیگر را ندارید.
عبدالکریم سروش، روزنامه صبح امروز، 16/6/78 :
در تعارض تکالیف دینی و حقوق بشر، حقوق بشر مقدم است؛ متأسفانه فقهای ما اطلاعات برون دینی ندارند و متوجه این نکات نیستند.
عبدالکریم سروش، ماهنامه زنان، دی ماه 78، ش59 :
ارزشهای دینی دائما در تغییرند، اگر روزی فاطمه (س) میگفت، بهترین زنان کسی است که نامحرم او را نبیند، امروز کسی نمیتواند این را بپذیرد. اگر آن روز سعادت دختر این بود که در خانه پدر حیض نبیند، ولی امروز این امر خلاف سعادت است و شوهر دادن دختر نه ساله خلاف ارزش است، اینها همه داد میزند که این کلمات مقطعی و مخصوص جامعهای خاص بوده است.
عبدالکریم سروش، زنان، ش59، دی ماه 78:
به نظر من گفتار فاطمه که بهترین زنان کسانیاند که «لایرین احداً و لایراهنّ» (و) رفتار او (فاطمه) در پنهان شدن از مقابل فرد نابینا نمیتواند الگوی رفتاری زنان ما باشد.
عبدالکریم سروش، کیان، ش52:
در تاریخ جدید خدائی که مؤمنان کشف میکنند ممکن است با خدائی که گذشتگان کشف و تجربه میکردند متفاوت باشد.
روزنامه صبح امروز،18/2/78 :
تأکید بر جنبه عطفی عاشورا کافی است و انقلاب حسین دیگر در معرض فراموشی نیست، از این پس باید جنبه عقلائی آن پرداخت.
روزنامه صبح امروز متعلق اکبر گنجی، صبح امروز، 23/2/78:
پیامبر در بدر و حنین و ... شمشیر زد ... اما آیا جنگهای جبهه حق علیه باطل پیامدهای ناخواسته یا آثار وضعیه به دنبال ندارد؟...
خشونت فرزند خشونت است و درخت خشونت میوههایی جز خشونت به بار نمیآورد. هیچ کس حق ندارد به صرف اینکه خود را حق و دیگران را باطل میداند، دست به خشونت بزند و در صدد نابودی مخالفان خود از طریق حذف فیزیکی برآید.
اکبر گنجی، روزنامه صبح امروز، 26/2/78، ص2:
آدم زمینی نباید در پای ایدئولوژیهای ناکجا آبادی قربانی شود؛ ارزش او از ایدئولوژی بالاتر است. ما انسان کامل در بین غیر معصومان نداریم و لذاست که قدرت مطلق، فساد مطلق را به بار میآورد و جهنمی را روشن میکند که همگی در آن خواهند سوخت. پس بهترین راه نجات توزیع قدرت است.
سعید حجاریان، روزنامه ایران، 31/1/78،ص10:
تفکر فقهی نمیتواند فرهنگ عاشورا را بازسازی کند، فوقش فقه میتواند امر به معروف و نهی از منکر را واجب کند، ولی این مسأله گنجایش مبارزه مسلحانه را ندارد؛ عرفان است که فرهنگ عاشورایی میسازد.
حمیدرضا جلائی پور، کیهان، 26/3/79:
شهادت طلبی را مرحوم شریعتی به جامعه یاد داد و این تفکر از پای منابر شکل نگرفته است.
ج . م تبریز ،ق به سعید حجاریان ، خرداد ۷۸ :
صحت قصه حضرت یوسف در قرآن کریم از محالات است .
محمد مهدی فولادوند ، روزنامه صبح امروز ، ۱۹ / ۱۰ / ۷۸ :
عمر نوح پیامبر ۶۰ الی ۷۰ سال بوده و ۹۵۰ سال ، عمر خاندان نوح بوده است ، نه شخص نوح ، واقعا بعید است یک شخص بهصد و پنجاه سال عمر کند .
توضیح : قرآن در سوره عنکبوت آیه ۱۴ آورده است : ( همانا نوح را ( به رسالت ) به سوی قومش فرستادیم و او هزار سال پنجاه سال کم ( نهصد و پنجاه سال ) میان قوم درنگ کرد و چون همه ستمگر و ظالم بودند .
۲
ادامه دارد👇👇👇👇👇
👆👆👆👆👆 ادامه #خیانتهایاصلاحطلبان به اسلام و تشیع و .....(قسمت سوم)
آقای کدیور در دانشکده فنی دانشگاه تهران در سال ۷۹ طی سلسله مباحثی تحت عنوان (( پژوهش های قرآنی )) ایراد کرد :
(( ..... یک زمانی مردم می گفتند چون عیسی ( ع ) این سخن را گفته پس درست است اما امروز عیسی که سهل است خود خدا هم اگر حرفی بزند و آن حرف با عقل مردم منطبق نباشد نخواهند پذیرفت . امروز خدا در جامعه هیچ کاره است همه کاره مردند . ))
خاتمی ، در جلسه شاخه زنان جبهه مشارکت :
قرآن دارای یک فرهنگ قبیله ای است و دکتر سروش و مجتهد شبستری درست می گویند که قرآن امروز قابل انتقاد است .
محمد خاتمی ، آریا ۲۸ / ۶ / ۷۸ :
شما برای این که بتوانید پیشرفت بکنید ، راهی جز راه غرب ندارین و راه غرب یعنی پذیرش خرد غربی .
محمد رضا خاتمی ، جمهوری اسلامی ، ۸ / ۶ / ۷۹
مبنای مشروعیت هر کاری رای مردم است و قرائتی از اسلام در جمهوری اسلامی پذیرفته شده که همه چیز را بر اساس رای مردم می داند .
غلامرضا سالار بهزادی ، روزنامه صبح امروز ، ۲۳ / ۸ / ۷۸
تفکر شیعه گری موجب انحطاط مملکت ما و مانعی برای دموکراسی است .
بهزاد نبوی ، نایب رییس مجلس ششم :
تمام کسانی که با حمله امریکابه هر نقطه جهان مخالفند ، در صورت رخداد آن از هر کاری عاجزند . در اقع هیچ عقل سلیمی حکم نمی کند که در یک کشور جهان سوی حتی اگر همه ملت پشتیبان حکومتش باشد و آن ملت مسلح هم باشد ، با آمریکا بجنگد . این سخنان که می گویم ، شاید جبهه بگیرند که فلانی از امریکا می ترسد ، بله از امریکای تا بن دندان مسلح می ترسم . کیست که از امریکای تا بن دندان مسلح در عراق که خودش را چنین نشان داد ، نترسد ؟
بهزاد نبوی، جمهوری اسلامی، 13/2/79:
خواستم سخنانم را مثل سوره توبه بدون بسمالله شروع کرده باشم.
رامين جهانبگلو كتاب نيمه پنهان جلد30 :
« دموكراسي يعني ابطال پذيري دائم هر چيز. اگر دموكراسي با حقيقت همراه شود، خود را نقض مي كند. » «مذهب و دين مي تواند مدرن شود، همچنان كه كاتوليك ها مدرن شدند.آنها، پاپ را آكواريوم از اين طرف مي برند و اين يعني مدرن شدن كاتوليك ها.»
رامين جهانبگلو ، روزنامه عصر آزادگان 3/8/78 :
« روحاني هم مي تواند روشنفكر باشد، اما بايستي ديد كه بينش خداشناختي و انديشه روشنفكري او تا چه حد مانع يكديگر مي شوند و با هم اصطكاك پيدا مي كنند. مشكل اصلي آن است كه يك روشنفكر مدام در پي جستجوي حقيقت است. اين در حالي است كه روشنفكر، حقيقت مطلقي را براي هميشه نمي پذيرد. بلكه درست در مقابل آن بينش قرار مي گيرد. از اين جهت بهتر است يك روحاني روشنفكر بخشي از اعتقادهاي خود را براي برجسته كردن بخش ها ديگر كنا ربگذارد.»
محمد بسته نگار، هفته نامه پیام هاجر، 23/1/79 :
با اینکه پیامبر مقام عصمت دارد، مع ذلک در قرآن اطاعت از پیامبر در معروف و نیک واجب است نه اطاعت مطلق (ولایعصینک فی معروف ...). مسائل اجتماعی باید با شور و مشورت و بدون استبداد رأی انجام گیرد. از گفتار امام علی هم برمیآید که نظر مردم و قبول آنها در صحت ولایت مؤثر است.
ابراهیم یزدی، هفته نامه پیام هاجر، فروردین 77 :
جامعه ولایی انحصارگر و مستبد است و ارزشی برای تودهها قائل نیست
محمد مجتهد شبستری، هفته نامه آبان، 28/1/79 :
از آیه «اطیعوا الله و اطیعوا الرسول ...» هیچ حق حاکمیتی برای پیامبر و غیره فهمیده نمیشود، بلکه این آیات میخواهد بگوید، حالا که ایمان آوردهاید و پیامبر را حاکم خود قرار دادهاید، در این چارچوب از حاکم خود پیروی کنید، چنانچه عقلا هر قومی باید از حاکم خود پیروی کنند و الا امر حکومت دچار اخلال میشود.
محمد مجتهد شبستری، هفته نامه آبان، 28/1/79 :
نظریه حکومت اختصاصی تفویض شده از طرف خداوند به انبیاء دلیل قابل دفاع ندارد، نمیشود خدا انسان را آزاد آفریده و حاکم بر سرنوشت خود کرده باشد و از سوی دیگر به عدهای حق حاکمیت بر این انسانها را بدهد، این دو مسأله با هم ناهماهنگاند، انسان مختار است.
روزنامه خرداد، 8/10/77 :
قرآن، تعیین حاکم و تأسیس حکومت را به مردم سپرده است و هر جا سخن از قدرت سیاسی به میان آورده آن را به جمع و جامعه اسناد میدهد و حتی اجرای قدرت و اعمال آن را نیز وظیفه مردم میداند.
محمد کاظم محمدی اصفهانی، روزنامه ایران، 24/4/79:
مردم حق دارند همه مسؤولین را به سؤال کشیده و از آنها انتقاد کنند حتی اگر آن مسؤول، پیامبر و امام معصوم باشد، بلکه به خود خدا هم میتوان اعتراض کرد و او را فتنه گر نامید.
۳
ادامه دارد👇👇👇👇👇